פריוויו לרביעי/אופיר ( סתם ילד )

שלום לכולם.

שמי אופיר מ. אך אני מציג את עצמי  באתר כ"סתם ילד" ואני קורא ומגיב באתר. אפילו כתבתי כתבה לפה.. אני לומד בחטיבת ביניים בהוד השרון ונהנה לשחק, לקרוא ולכתוב על הופס. אני אוהד גולדן סטייט כרגע, בוסטון משכבר הימים ואת מייקל ג'ורדן.

8 משחקים היום ואני מחליף את יונתן. כמה שיותר יותר טוב..

אז בואו ניגש לסיקור.

קליבלנד פרשים  (12-31) – פיניקס שמשות (32-14)  (2:00)

(סדרה עונתית 1-0 לקליבלנד)

הקבאלירס ב TURNOVER רציני לאור פיטורו של דייוויד בלאט. לדעתי זו טעות חמורה של גריפין. המורה לערבית שלי הרצתה על זה…

בשני המשחקים האחרונים הם לא משהו (הפסד לשיקגו ב 13 וניצחון על מינסוטה בשיניים) ולדעתי צריך להביא איזה ליונל הולינס או תום ת'יבודו כדי להחדיר בהם אנרגיות מחודשות…

מאזנם של הסאנס שוקע יותר מהר משמש באל איי ובעקבות הפציעה של בלדסו לא נותרה להם ברירה אלא לעשות טנקינג. עדיף על 5-6 שנים במקום ה 9-11 של המערב. השמשות מגיעים בלי נייט ומוריס וכמובן בלדסו.

קליבלנד ב16 עם תצוגה של לברון על האין סמול פורוורד של פיניקס.

בוסטון סלטיקס (21-25) דנבר נגיסי עוף (28-17) (2:30)

משחק נחמד בין קבוצות שמנסות לעשות את הפלייאוף בקונפרנסים שלהן.

בוסטון נראים לא רע עם השיטה המאוזנת וההגנה הקשוחה כולל רמיסה של וושינגטון אתמול. אייזיאה נראה כמו קודמו בשם (וג'מאל קרופורד) עם ממוצעים של 21.7 נק' 6.7 אס' ו1.2 חט' אבל עם אחוזים של 42.5 מהשדה (הרבה זריקות רעות) 34.8 מחוץ לקשת (שוב המון זריקות רעות) ו89.3 (שישי בליגה) מהקו הכל נראה קצת מחשיד . ברדלי משלים אותו מצוין והקשיחות של שחקנים כמו קראודר, ג'ונסון, הגאון מרכוס וסולי משלימה את הכל מצויין.  איינג' קלע עם סטיבנס בול ועם סופרסטאר\ בריאות של מרכוס סמארט הם יהפכו לקונטנדרים במזרח. MARK MY WORDS. דבר אחד שאינני מבין הוא למה סטיבנס מייבש את דייוויד לי? הוא מצוין כאשר הוא משחק. בכל אופן בוסטון כרגע במאזן של 6-4 בעשרת האחרונים (הפריוויו נכתב לפני משחקי שלישי)

הנאגטס מתחילים היום מסע חוץ של שלושה משחקים במזרח שיתחיל כאמור בעיר השעועית ימשיך בקנדה ובאינדיאנפוליס.  כרגע הנאגטס נעים בין "טוב" (הניצחונות מול דטרויט וג"ס נטולי גרין) "בינוני" (ההפסד למיאמי בשלוש) ו"לא טוב" (ההפסד לאטלנטה שלשום) ולא איבדו תקווה בהגעה לפוסט סיזון (3.5 משחקים מסקרמנטו במקום השמיני). בגזרת השחקנים גלינארי עושה קאמבק, פאריד נראה די טוב. מודיאיי קצת מבולבל (רוקי רוקי אבל מעל 3 זריקות לשלוש שנכנסות ב26% ו 3.7 איב' הן לא סטטיסטיקות שאני רוצה מהרכז הפותח שלי.) וצ'נדלר (ווילסון) עבר בהצלחה ניתוח במותן וגמר את העונה (ככה כתוב  ב NBA.COM) ונראה שהטריייד על לאוסון הרע להם (לכולם בעצם)

בוסטון ב 9 ותומאס לא מתרגש.

דטרויט בוכנות(21-24)- פילדלפיה 76 (39-7) (2:30)

לבוכנות אזל קצת הרבה שמן אבל אל דאגה היום ההזדמנות המושלמת לחדשו  ב"מוסך" (ככה אני קורא מהיום לפאלאס) בחמשת המשחקים האחרונים הם 2-3 ובעשרת הארונים 5-5 ונראים קצת מגומגמים כאמור. מול הקהל הביתי ומול פילי. רג'י ג'קסון נראה מעולה והפיקנרול שלו עם דראמונד מצליח  לדטרויט. לדעתי הוא מצדיק כרגע 65 ל5 עונות ולא 80. רק 44% (ליתר דיוק 43.9 אבל מי סופר) ו35% משלוש בעוכריו. דרומונד נראה חלש בכמה משחקים אחרונים אבל היום הוא צפוי להתעורר. שיטת הריווח של הפיסטונס עובדת כמו כפפה ליד של הענק וברנדון ג'נינגס חוזר לאט לאט לעניינים. ברגע זה הפיסטונס במקום השישי במזרח ואם דראמונד ימשיך בכושר מתחילת העונה הם עשויים למצוא עצמם עם יתרון ביתיות באמצע אפריל. אציין שג'ודי מיקס עדיין סוחב פציעה ברגלו

פילי ממשיכים בחרא-קירי שלהם בראשות המטורלל הראשי למדינת פנסילבניה סם הינקי. הם עם 7 ניצחונות ולא יעמדו בנבואה של מומי (76 הפסד לא עלינו) .

דטרויט ב14 ו20-20 של אנדרה

אטלנטה ניצים(19-27)- לוס אנג'לס קליפרס (16-28)(3:00)

משחק בין קבוצות שג'מאל קרופורד זכה בהן בתואר השחקן השישי (האחת אקסית השנייה נוכחית)

הניצים נראים חדים יחסית למה שנראו לפני חצי חודש והפסידו רק 4 משחקים בעשרת האחרונים כשההפסדים באים נגד שרלוט (נסלח) מילווקי (לא נסלח) סקרמנטו (שהיו חמים) ופיניקס ישמרני האל (גיא!!)

השלישייה של טיג מילסאפ והורפורד קולעת ביחד 48 נק' בממוצע, מחלקת 12 בונבונים וקוטפת 18.5 אלומות למשחק (רק עכשיו אני מבין כמה גדול ווילט היה ולא מבחינת מספרי הנשים עמן שכב)

קורבר בעקבות הסלאמפ קולע 41.7% מאחורי הקשת וככל הנראה איבד את מקומו בתחרות השלשות בקנדה.

הספסל של אטלנטה בראשות ספליטר נותן תרומה נחמדה ומספיק טוב כדי לשמור את הניצים במשחק. ב  Wאטלנטה קולעת 109.6 נק' וב     Lרק 92.5 חיצים וזה הבדל ע-צ-ו-ם.

מצד שני הקליפרס. ריברס הביא את סמית' סטיבנסון ופירס. הקליפרס החלו מקרטעים וסיימו את 30 הראשונים במאזן 17-13. ואז גריפין נפצע…

לדעתי זה לא היה "אפקט גריפין\יואינג" אלא מומנטום שנוצר מול קבוצות חלשות והמשיך מול החזקות. באינג'ורי ריפורט של ה NBA כתוב שגריפין פצוע ויחזור בתחילת מרץ. חוץ מדיאנדרה, פול ומבה מוטה אין ללוס אנג'לס שומרים טובים וההוקס שהתקפה היא כוס התה שלהם תנצל את זה ליתרונם. אחרי שראיתי את התמונה של שני המולטי מיליונרים צוחקים על העולם ועל דוק (ריברס לא לס) המטומטם

כמה הקליפרס יכולה להחזיק בלי בלייק? הקליפרס קמה ונופלת על הגארדים (פול, רדיק, קרופורד, ריברס) ורק ג'ורדן ואולדריץ' מתפקדים בפרונט קורט. במיוחד איך שהקליפרס סרחו בראשון באייר קנדה סנטר. (שוב ושוב הכל נכתב לפני משחקי שלישי) הקליפרס בבק-טו-בק וזה עלול להשפיע עליהם.

הניצים בשש עם תצוגה התקפית מהז'ורנלים והתמוטטות של המציתים

מינסוטה זאבים (32-14)- אוקלהומה סיטי רעמים(13-34)  (3:00)

(מאזן פנימי 2-0 לאוקלהומה)

קרב חד צדדי בבית הצפון מערבי (חרוז)

במיניאפוליס אין שום שינוי חוץ מזה שהקבוצה נראית כמו פילי ולא כמו סקרמנטו איך שלדעתי היא היתה אמורה להיראות. היה היה שחקן ששמו וויגינס. וויגינס נלחם למרות שהקבוצה שלו נוראית ונותנת יותר מדי דקות לווטרנים, וויגינס לא מוותר ורוצה להפוך לסופרסטאר.

וויגינס חכם. תהיה וויגינס.

באוקלהומה יש קצת יותר שמש אבל דווקא יש שם חדש. אמנם רוב הנטל ההתקפי של הת'אנדר נופל על הביג 2.5 (דו-ווסט ואיבקה חצי אולסטאר) אבל שלושתם מתחילים למסור לשחקני המשנה (אדאמס, קאנטר, קוליסון ובמיוחד הרוקי פיין.) והתוצאות בשטח.

הת'אנדר היו עם 7 W רצופים עד ההפסד לברוקלין (ברוקלין לא מתווספות לך נקודות זכות היית ונשארת נמושה) הם בבק טו בק אבל זה לא אמור להשפיע עליהם. כמו כן הקווינים גארנט ומרטין בחוץ.

.No Brainer הת'אנדר ב21 והתפוצצות של דו-ווסט.

עם צמד חמד כזה לא צריך קאנטר

סן אנטוניו דורבנות(7-38 ) יוסטון טילים (22-25) (3:00)

(1-0 לספרס בין השתיים)

הדרבי הטקסני הטוב ביותר בשנות ה90 וככל הנראה גם היום.

הספרס כמו הספרס מסתכלים יחד עם הדאבס על כולם מלמעלה. הם בכושר אדיר ומי שעוצר אותם נחשב למלך למרות ה-השפלה מול גולדן סטייט אתמול. למרות המחסור ברכז שיכול לשחק בקצב הג'ף טיג\ג'ון וול ועדיין לשחק מעל 70 משחק בעונה. לספרס היה רצף של 13 ויקטורים לפני התבוסה לגולדן סטייט (בלי דאנקן) בנוסף למשחק היפה הם גם מוסיפים נשק חשוב: בידודים לקוואי ולמרקוס שישתמשו בהם הרבה בפלייאוף.

הרוקטס מתאוששים. לאחר פתיחת העונה המקרטעת שלהם בראשות המזוקן הם חזרו לעצמם עם 9-6 בחמישה עשר המשחקים האחרונים. מה נסגר עם הווארד? הוא ולפלופ יכולים לפתוח אחלה קבוצת WNBA. הבנאדם איבד מכל הקשיחות המנטלית והפיזית ואינו כח הרתעה בצבע. הוא  רכרוכי.

הספרס מושלמים בבית. סאן אנטוניו ב13.

יוטה ג'אז(19-25)- שארלוט צרעות(22-23) 4:00

(מאזן פנימי 1-0 לשרלוט)

הג'אז מראים את מודל הכדורסל שהראו בחצי השנה האחרונה- הגנה קשוחה והתקפה איטית ולא יעילה. ניתן להבחין שקבוצות למדו את השיטה וזה משפיע על יוטה לרעה במאזן.

הצרעות עם 3    Wברצף למרות היעדרם של באטום, ג'פרסון, היירסטון, זלר וכמובן מייקל קיד גילכריסט.

ביוטה אין קו אחורי לאור פציעות: ראול נטו עם זעזוע מוח, אלק ברקס עם בעיות ברגל ודנטה אקסום גמר את העונה.

שארלוט ב 12, קמבה ולין חוגגים על טריי ברק ושארלוט מראה ליוטה מאיפה משתינה הצרעה.

גולדן סטייט לוחמים(41-4)-דאלאס יוצאי הדופן(21-26)  (5:30)

(מאזן פנימי 1-0 לדאלאס)

כנראה המשחק המעניין של הערב בו דאלאס נוסעת לאוקלנד לנסות לנצח את הווריורס.

מספיק מילים נשפכו על השלמות של הווריורס, של קרי וגרין, ועל הקבוצה כמכלול.

גם על דאלאס אמרו הרבה, על הרנסנס של די-וויל, על נוביצקי הבלתי נגמר, על פאצ'וליה וההפתעה שלו ועוד.

לווריורס מאזן מושלם בבית  הווריורס ב9.

למי שפספס את ההצגה של קארי מול הספרס

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. מומי שאוהב חציל בטחינה

    מומי גאה בך על שימוש בשורש דו–ווסט
    פריוויו שיגרום ליהודה שישליק להוריד מנה אקסטרה של שיפוד שישליק

  2. הפריוויו מצוין ומושקע אבל אני חייב לשאול: מה לסתם ילד שלומד בחטיבת ביניים לאהוב את מייקל ג'ורדן? (אתה בטח לא אוהד את ג'ורדן הבעלים הכושל של שארלוט)

    1. זה גם הדבר הראשון שעלה לי לראש,איך נער שלומד בחטיבת הביינים מעריץ את ג'ורדן?
      מצד שני עד היום זה המותג החזק ביותר של נייק ואני מניח שזה לא מבוסס רק על זקנים כמוני.

    2. קצת דומה לבני נוער שמעריצים את פינק פלויד. רק שבמקום להאזין למוזיקה הם מריצים יו טיוב וקוראים על הגדול מכולם.

      מזלם שהיום הכל הרבה יותר נגיש.

  3. סתם ילד – זה הרבה יותר מסתם פריוויו ! סחתיין.

    ואם בענייני "סתם" עסקינן אז סתם שאלה:

    למה 44% מהשדה של רג'י גקסון נחשבים בעיניך לאחוז קליעה נמוך?

    נראה לי אחוז סביר לפוינט גארד מוביל בליגה (שהוא לא סטף קרי החייזר)

  4. פריוויו מעולה – כל הכבוד!
    לא קל לכתוב פריוויו ל-8 משחקים ועשית את זה מצוין.
    גולדן סטייט ימשיכו את הכושר המפחיד לפי דעתי וברבע הרביעי קרי כבר יהיה בספסל.

  5. חידת סטפן קארי *אבל רק למי שלא יודע*. תענו בשליפה, בלי לבדוק.

    סטפן קארי הוא קלע השלשות השני בהיסטוריית האנ.בי.איי. האחוז שלו במהלך הקריירה מדהים – 0.4427%. ונדמה לי שזה האתגר הגדול שלו, לעבור השנה למקום הראשון.

    ובמקום הראשון, עם 0.4450% – מי?
    (רמז: אל תלכו רחוק מדי)

    1. ובכל זאת יהיה מעניין האם קארי יעבור אותו, אולי אפילו כבר העונה. לא קל.
      וזה כנראה הפייט היחיד השנה של גולדן סטייט! כשהיריב הוא גם המאמן שלך 🙂

  6. אתה ראית את דייויד לי משחק העונה? הבנאדם גמור!!!
    כל שנייה שהוא היה על המגרש הייתי מאבד את העשתונות.
    המהלך הכי חכם של סטיבנס העונה הייתה לייבש אותו על הספסל עד הטרייד דד-ליין ואז ביי-ביי. הוא יהיה בעיה של קבוצה אחרת.

  7. באתר הזה החזיר לי את האמונה באוהדי ספורט לא ברברים ובבני נוער. כבוד על הסקיחרה המצויינת. אני מתפעל מצעירים כמוך וכמו גלעד, ראועי, איל, כור, יונתן וסליחה אם שכחתי מישהו.
    מה משודר היום?

  8. הדבר שאני הכי גאה בו הם הצעירים שגודלים ומתפתחים אצלנו. ככה היה עם נדב יעקובי, ככה היה עם ערן סורוקה, ואני בטוח שמהצוות הזה יתפתחו 2-3 שיירצו להמשיך במדיה כמקצוע חיים, "הובי מקצועני" כפי שזה קרה ל!

    אגב, הערב יש לנו דיווח חי מגולדן סטייט בנוסף לסקירה הרגילה!

  9. אופיר זה פריוויו אדיר. בוגר ומעמיק ועם הומור. לא יאומן ממש שאתה בחטיבת הביניים עדיין.
    אתה חייב לפרט על השיחה של המורה לערבית שלך על בלאט. זה מאוד מסקרן.
    אגב, מסכים עם כל התחזיות שלך, אבל רוצה להוסיף שתי נקודות. דאלאס אמש בקושי נצחו את לייקרס. וזה משחק באק טו באק. זה לא יהיה נצחון ב-9, זה יהיה בלאוו-אאוט של ג"ס בלי להתאמץ, ואני באופן כללי מאוד מאוד מעריך את דאלאס. פשוט לא שווה להם בכלל לנסות במקרה הזה.
    לגבי קליפרס, בהחלט יכול להיות שהניצים ינצחו בבית, אבל קליפרס ללא גריפין באמת הוכיחו עומק ועוצמה. כמו שציינת הם 12-3 ב15 משחקים האחרונים, כאשר הניצים באותו פרק זמן 8-7, והפסידו לנמושות, ואילו ההפסדים של קליפרס היו רק נגד קליבלנד וטורונטו בחוץ, ובבית לסקרמנטו, כשדיאנדרה היה חולה ולא שיחק, וכספי קבר עליהם 5 שלשות. בקיצור, קליפרס היא ברמה אחרת לעומת הניצים למרות שהמאזנים לא כה רחוקים, ובכל מקרה הם לא מתמוטטים.

  10. סתם ילד ללל טים

    מידן הוריד בעריכה קטע "פילדלפיה 76 אוהדים ביציע"
    צביקה לבקשתך: המורה שלי לערבית אמרה בשחרית (שיחת אקטואליה בבוקר אין קשר לתפילה) שהיא עצובה מפיטוריו, שהוא עבד קשה וביסס את הצלחתו, ומודל לחיקוי לכל אדם שרוצה להצליח ולהשתפר באשר הוא.
    בתכלס אתה צודק לגבי דאלאס- ג"ס אבל הניצים בבית ככה שהניצחון בכיס שלהם ואטלנטה חוזרת להיות הקבוצה השנייה\שלישית בטיבה במזרח והקליפרס מותשים מהמשחק מול אינדי ובבק-טו-בק למרות מרחק הנסיעה הקצר יחסית.

  11. פריוויו מצויין, אני מתקשה להאמין שאתה רק בחטיבת ביניים, זה כתוב ברמה גבוהה, ומאוד מושקע.
    אולי יש עתיד למדינה הזאת בכל זאת…

  12. גם אני מצטרף למשבחים, נמצא עוד כוכב במערכת השמש, אופיר X
    גם הומור וגם אינפורמציה. כשהייתי ביסודי בהפסקות היינו משחקים כדורגל עם המורה לערבית, אז עוד בקושי שמענו על הנבא.
    לברון לא רכרוכי בכלל וחטף מכות בחייו יותר מכמעט כולם.

  13. התרגום הזה של השמות של הקבוצות לעברית משעשע, מזכיר לי את הליגה ברגבי, כנוס ותראו את השמות…אגב מומלץ לנסות לשחק את המשחק הזה בחום. פאן גדול

    1. ובצדק. נמאס לשמוע על לברון ונמאס אפיו להשמיץ אותו אבל אז נתקלים בציטוט כזה שלו באתר של הקאבס והכל חוזר..
      , I don't know. What do you guys want me to do, turn my brain" off because I have a huge basketball IQ? If that's what they want me to do, I'm not going to do it because I've got so much to give to the game."
      אני כל כך חכם ומחזיק במוח כה מבריק שאני ממש חייב להשמיע את דעתי ולהתערב בענייני המאמנים.. וואו, אין גבול.

  14. קפיצת בורג ראש 2

    הערה למנחם לס- נדב מעקבי שלמד ממך. הוא אין לו מושג איך נראה כדורסל. הוא סביר בהבנתו בכדורגל.
    אתה קצת מבולבל

  15. פולני פלוני

    מה אתה יודע על סטלנים ילד?! הייתי סטלן עוד לפני שנולדת
    עאלק סטלנים משתמשים בקליפר..אתה יודע למה כמו שאתה יודע מיזה מייקל גורדן

  16. סתם ילד ללל טים

    לכל השואלים:
    ראיתי סרטון מצחיק של שרוטונים "שיט שסטלנים אומרים" ואחד הקטעים סטלן אומר (כאשר חברו מחפש מצית) "איזו המצאה גאונית זה קליפר"
    ראיתי סרטונים של מייק והבנתי כמה גדול הוא היה

כתיבת תגובה