העתיד הנראה לעין (3) – הבית המרכזי / גלעד

חלק ראשון (הבית האטלנטי).

חלק שני (הבית הדרום מערבי).

גם הפעם אם תלחצו על שמות הקבוצות תגיעו לדף המצוין שלהם באתר.

קליבלנד קבאלירס –

בהווה – 

ההווה של הפרשים קצת מעצבן אם אתה אוהד אותם (קשה לי להאמין שבאתר יש הרבה כאלה כרגע אבל לך תדע), מצד אחד הם במוד קונטדרית עם אחד השחקנים הטובים בעולם ואיתו אוסף מרשים של שחקנים אחרים (שגם גורם להם לשלם הכי הרבה כסף בליגה ובפער ניכר [בדפי הקבוצות יש בין השאר טבלת משכורות]), מצד שני בצד השני של הליגה ניצבות שתי קבוצות היסטוריות המאיימות לשלוט על הליגה לפחות עד שלברון ירד בכושר.

בעתיד –

לאב בן 27, דלבדובה ושמפארט 25, תומפסון 24 וקיירי 23. זה לא רע ליום שאחרי לברון (בתנאי שהוא לא "יעשה קובי" ויקח חוזים עצומים כדי להפוך לסוג של בדיחה עצובה) אבל יש כאן הרבה אםים (הברכיים של קיירי, ההגנה של לאב, החוזה של תומפסון…) ובהתנהלות נכונה והחתמות חכמות הם לא יחזרו ללוטרי כל עוד אירוינג ולאב שם אלא יהיו קבוצה טובה+- שמפסידה בסיבוב הראשון/שני לקבוצות שאיתם בבית [בהמשך].

תחזית –

ללברון יש עוד בערך שנתיים לתת ברמה גבוהה ואח"כ הדעיכה שלו תאיץ והוא כבר לא יוכל להיות שחקן מוביל בקונטנדרית, קשה לי להאמין שלאב וקיירי יסתדרו יחד ולדעתי לאב יעזוב באיזשהו שלב כדי להשאיר את כל הבמה לקיירי וכמו שכתבתי למעלה הם יוכלו להשאר כל עוד קיירי שם קבוצת סיבוב ראשון/שני במזרח, אם קיירי יעזוב (החוזה שלו נגמר ב-2019 כשהוא בן 26-7 בשיאו) הם יוכלו לחזור לשגרה המדכאת שלהם ולקבל המון בחירות גבוהות בדראפט ולחכות ללברון הבא…

 

פעם הבאה תמסור טוב? בבקשה?

שיקאגו בולס –

בהווה –

בהווה השוורים, בדיוק כמו הקנדים הם כמעט-סמי-קונטנדרים כשהם מתחרים על הסיכוי הקלוש לעבור את לברון סוף סוף (סורי, גם לא הפעם), הבולס הם קבוצה מעניינת מאוד (במובן הרע, כמו מישהו עם מחלה נדירה) כששלושת השחקנים המרכזיים שלה הם שחקן מבוגר שעבר את שיאו אבל רחוק מלומר את המילה האחרונה, צעיר בעונת שיא שמשחק המון דקות ונכנס לאיטו אל הטופ 10 בליגה, וצעיר (יחסית) ששיאו כבר רחוק מאחוריו ויושב על חוזה ענק) ככה שקשה לומר שהכוכבים שלה בשיאם (אם יכולנו למשל להצעיר את גאסול ב-10 שנים ככה, להחזיר את רוז ל-2011 ולהוריד מהקילומטראז' של באטלר איזה 3000 דקות הייתה לנו פה חתיכת קבוצה).

בעתיד –

ממבט על חלוקת הנקודות של הבולס העונה רואים שיש להויברג שבעה שחקנים שהוא אוהב במיוחד (וגם שאם היה אפשר לפצל את באטלר ל-2 הוא היה הולך על זה) ביניהם באטלר (26), מקדרמוט (24) מירוטיץ' (24) וסנל (24) הם הצעירים (רוז בן 27 אבל הברכיים שלו לפחות 40) על גיבסון (30) ופאו (35) אין מה לבנות בעתיד.

נכניס למשוואה גם את פורטיס בן ה-20 שהתחיל לקבל דקות רק לא מזמן ויש לנו אחלה חמישייה לעתיד (רק בלי רכז) של רכז – באטלר – מקדרמוט – מירוטיץ' – פורטיס עם סנל מהספסל אבל החמישייה הזאת כנראה תהיה בינונית ומעלה בדיוק כמו זו הנוכחית אלא אם כן הרכז יהיה רכז על אז אנחנו שוב בבעייה..

תחזית –

יש להם צעירים מצוינים וזה אבל זה שוב נראה כמו דריכה במקום אלא אם כן יש לבאטלר יש איפושהו עוד מדרגה לעלות אליה ולהפוך למועמד MVP קבוע או שפורטיס יצליח להפוך לסופרסטאר ולשחקן המוביל של שיאקגו.. לא רואה אחד מאלה קורה אז התחזית של שיקאגו עגומה למדי.. קבוצת סיבוב שני במזרח שלפעמים אפילו תגיע לגמר אבל לא יותר מזה. אבל היי, אולי הם יצליחו להדיח את לברון בפלייאוף עוד כמה שנים.

אחד שחקן מדהים, אחד MVP לשעבר ואחד ששיאו מאחוריו. וגם השיער של נואה.

מילווקי באקס –

בהווה –

אחת הקבוצות הכי מוזרות בליגה כשבעונה שעברה נצחה 41, בעונה שלפניה נצחה 16, והעונה כנראה הולכת איפושהו לאמצע, להגנתם ייאמר רק שהם צעירים בטירוף ומשום מה ויתרו איליאסובה ופאצ'וליה תמורת מיקס של עלית ולחיצת יד חמה ויש להם כמה שחקנים שלפחות חלק מהם יהיו אולסטארים ואולי גם יותר מזה. בעיית קליעה מבחוץ זה בעייה שתיפתר בעתיד לפחות חלקית (מאמין שלפחות אחד מפארקר/גריקפריק יפתחו קליעה סבירה מבחוץ) ועל קריס מידלטון כבר אמרתי פעם שהוא השחקן הכי אנדרייטד בליגה.

בעתיד – 

מידלטון בן 24, יאניס אנטטקומפו 21 (!),מונרו 25, MCW 24, פארקר 20, הנסון 25. אלו צעירים מאוד ויש להם ים אפסייד, לכל אחד מהם (חוץ אולי מהנסון) יש אפסייד של אולסטארים ומעלה (רק תדמיינו את הגריק פריק עם קליעה יעילה מ-3) והם עוד ידברו חזק. אני לא יודע איזה עמדה כל אחד מהם (חוץ ממונרו ו-MCW שדי סגורים על עצמם בקטע הזה) ואיזה עמדות הם ישחקו אבל הם יהיו קבוצה סופר מעניינת ואפילו עכשיו התחילו להתעורר קצת ואפילו יש אומרים שהם הגיעו לעונה.

תחזית – 

טופ 3 במזרח לדעתי, אליפות כנראה לא תהיה עם כל הקבוצות הנהדרות שנבנות ממערב אבל גם זה לא בטוח בכלל, הם פשוט כל כך ארוכים ואתלטיים שהם יהיו חייבים להיות טובים באיזשהו שלב, והם יהיו!

פשוט תדמיינו אותו קולע מ-3 (או מטביע משם, הוא צריך לגדול רק עוד קצת בשביל זה..).

אינדיאנה פיייסרס –

 בהווה –

קבוצת פלייאוף מזרחית, תאבק העונה על יתרון ביתיות ויש אומרים שאפילו יש לה סיכוי להדיח את הקאבס באיזשהו שלב. הם מובלים ע"י שילוב מעניין של צעירים ווותיקים ויש להם סופרסטאר צעיר שעוד עלול להפוך אפילו לטוב יותר ממה שהוא עכשיו, יש להם גם רוקיז מאוד מעניינים (כולל ראקים כריסמס שעוד לא שיחק בליגה אבל קולע 16 נקודות למשחק בD ליג ועלול להפוך יום אחד לשחקן מעולה) אבל הרבה מהשחקנים החשובים שלהם כבר בגיל שבו הם מתחילים לדעוך ועוד 5 שנים כבר לא יוכלו למלא את התפקידים שהם עושים היום.

בעתיד – 

פול ג'ורג' בן 25 וזה בעצם הכי חשוב, ג'ורג' היל, מונטה אליס, CJ מיילס, ג'ורדן היל, רודני סטאקי ויאן מהינמי בסביבות גילאי ה28-30 וכנראה לקבוצת העתיד של הפייסרס יהיו כבר פחות רלוונטיים (ג'ורג' היל) עד לא רלוונטיים בכלל (ג'ורדן היל). מי שכן יש להם הם סולומון היל (24) שיושב על העמדה של ג'ורג' וצריך לעבור בטרייד כי הוא שווה יותר מעשרת הדקות שהוא מקבל כל ערב. גלן רובינסון יכול להתפתח להיות משהו מעניין (או לפחות סוג של מיילס) ג'ו יאנג בן 23 ויכול להפוך לרכז לגיטימי + ומיילס טרנר כמובן, רק בן 19 (הרחבתי עליו כאן אז לא צריך להוסיף).

תחזית – 

טובה, למרות שהמצב נראה דומה לשיקאגו קצת הפייסרס הם ארגון שפוי יותר ופרנק ווגל הוא מאמן מצוין (עד שהויברג יוכיח אחרת אין ספק מי עדיף), ג'ורג' נראה כמו אחד משחקני העתיד (וגם ההווה יש לומר) של הליגה וממיילס טרנר כבר התלהבתי מספיק בלינק ששמתי למעלה.. קבוצה בהובלת שתי אלו בתוספת אולי עוד רכז טוב (יאנג?) ושחקנים משלימים (בשביל זה הטרייד על סולומון היל) יכולה בהחלט להתחרות על ראשות המזרח על בסיס שנתי, ואולי אפילו להחשב לקונטנדרית ולקחת אליפות ראשונה ב-NBA.

יובילו יחד את הפייסרס לראשות המזרח? כמה פעמים?

דטרויט פיסטונס – 

בהווה –

כרגע הפיסטונס חזק בתמונת הפלייאוף במזרח עם חבורת צעירים שמלווה בוטרנים ובסטן ואן גנדי המצוין, גם הם בדרך הנכונה לטופ המזרחי בעתיד הלא כל כך רחוק ועם המון צעירים שרק צריכים לפרוח (ויפרחו) הם כבר עכשיו קבוצה תחרותית ועם השנים והבגרות של דראמונד והשאר הם יוכלו לקרוא לעצמם קונטנדרית יום אחד שוב.

בעתיד –

KCP בן 22, מוריס 26, דראמונד 22, ג'קסון 25, ג'ונסון 19 (גם עליו כתבתי כאן) ג'נינגס בן 26 (וצריך כבר לעבור בטרייד) זו כבר חמישיית מצוינת לעתיד ואם איליאסובה (28) ימשיך לקלוע שלשות פנויות ולשמור כמו שצריך הוא גם יוכל לעזור לקבוצה כזאת ועם החתמות חכמות ושמירת הצעירים הם לגמרי יוכלו לאיים על התואר.

תחזית –

ביחד עם אינדיאנה הקבוצה עם העתיד שנראה הכי טוב מהבית הזה ואם ישמרו על השלד ויביאו שחקני ספסל טובים שיוכלו להפחית קצת את העומס מהחמישייה הכי משוחקת בליגה בהפרש של יותר מ-300 דקות (!) וילמדו את דראמונד לקלוע עונשין אז כמו שכתבתי הם יהיו רשאים לקרוא לעצמם קונטדרים ולנסות לחשב מאצ'אפים אפשריים בגמר נגד הקבוצה הטובה במערב (מעניין מי זאת תהיה אז). חוץ מזה אם אינדיאנה ודטרויט יהיו הקבוצות הכי טובות במזרח שוב זה יהיה מעניין מאוד.

האם אנחנו מסתכלים על קבוצת העתיד?

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. מילווקי מאכזבת מאוד
    יש כאן פוטנציאל ל 5 קבוצות פלייאוף
    מילוווקי עוד לא איחרה את הרכבת
    קליבלנד הבולס והפיסטונס חייבות להיות בפלייאוף
    אני לא סגור על אינדי שנמצאת בנפילה רכה
    יהיה שמח אחרי האולסטאר

  2. פליז: קונטנדרית, contender, טוענת לכתר, מתמודדת לכתר.
    תודה על הסקירה, העתיד של דטרויט נראה מצוין. גם הקאבס יכולים לדבר חזק עוד הרבה שנים, אם לברון ג'יימס יעשה כמעשה דאנקן ולא בראיינט, יסתפק בשכר סמלי ויפנה מקום בתקרת השכר לכוכב נוסף. לא סביר, אבל לא הייתי שולל את זה, אולי זו תהיה הדרך היחידה בה יוכל להוריד את הקוף מהגב שלו ולהביא אליפות לאקרון ולאמא.
    והכל כמובן בכפוף לסדקים כלשהם בשושלת המתהווה בגולדן סטייט.

    1. תודה. תוקן.
      ג'יימס יכול אולי לעשות פירס אם הוא יעבוד רק על הקליעה שלו מ-3 הוא יוכל להפוך למין מנטור שיכול לשחק 20 דקות בערב ולתת תפוקה יפה.. הבעייה עם זה זה דבר ראשון קיירי המאד לא קבוצתי ומאוד לא עמיד (82 משחקים מישהו?), העתיד של כל הבית הזה נראה מצוין מוזר שזה הבית החזק במזרח גם עכשיו וגם בעתיד הקרוב

    1. לא. זה רג'י בולוק שכרגע בקבוצת הD ליג של דטרויט (שגם כן יש סיכוי סביר שיום אחד נראה במכבי..). בדקתי עכשיו וביינום משחק בסין עכשיו.

  3. תודה גלעד.
    אומרים שבוסטון מרחק סופרסטאר מלהפך לקבוצה רצינית. אני אומר שמילווקי מרחק סופרסטאר ועוד שנתיים הם יכולים להיכנס לרצף של 5 עונות בטופ 3 של הליגה. באמת שיש להם את הבסיס הכי מזמין לכוכב.

  4. תודה גלעד!
    לטעמי קליבלנד תהיה מפורקת לאחר שלברון יסיים (שנתיים).
    מילווקי קבוצה עם ים כישרון.
    דטרויט קבוצה מעולה כבר עכשיו אבל התקפי חוסר יציבות קשים
    אינדיאנה מאוד תלויה בג׳ורג׳ ובמיוחד טרנר שמראה המון כישרון.
    שיקגו תוך שנתיים תתחיל הכול מהתחלה עם הצעירים שאמרת ובאטלר בראשם (ישתפר עוד) אבל הם יהיו חייבים עוד כוכב – עדיף רכז שיהיה טוב ליד באטלר או סנטר כמו גסול בשיא.

    לטעמי יש פה המון אימים ולכן קשה להגיד.

  5. גלעד סחטיין על ההתמדה בפרוייקט!
    שיקגו היא מקרה מוזר, היא כבר עמדה לפני הצערה ובנייה מחדש ואז הפריחה של באטלר כאולסטאר בשני צידי המגרש שינתה את הכל.
    הדילמה היא שכרגע הם כמו שכתבת סמי קונטנדרים אבל אין טרייד באופק שיכול לשנות את התמונה, השאלה היא אם להסתפק ב-B+ או ללכת על כל הקופה. נראה לי שהשנה הזו תקבע הרבה לאן הם ילכו בעתיד.
    נואה ילך בטרייד כנראה כבר בקרוב, גאסול יכול לתת עוד שנה גג ברמות האלה וטוני סנל לא עשה את הקפיצה שציפו ממנו.
    קבוצה בבעיה

  6. יופי של פוסט, יופי של פרוייקט.

    אני חושב שהקריירה של לברון תסתיים כמקבילה לקריירה של קארים.
    ה-2 חייזרים (אבל מכוכבים שונים. האחד מופנם, והשני – כל כך מוחצן שאפילו גראוצ'ו מארקס נראה ביישן לידו…) מהסוג שכמעט ולא נפצעים, ועם פוטנציאל של קריירה עד גיל 40++
    (אלא אם ימשיכו להשתמש בקריפטוניינט של לברון – לכבות את המזגנים…)
    כך שבאמת קשה לשפוט כיום עד מתי תמשך הקריירה של לברון.
    וכל עוד לברון בקליבלנד – הם מעומדים רציניים (להפסד ב-) לפיינלס.

    1. השנתיים שהערכתי הם כמובן על ההילוך הרביעי שהוא משחק במהלך הקריירה. הוא יוכל להמשיך לשחק וכמו שכתבתי למעלה אם יהפוך לפירס כזה שקולע בעשרים דקות 10-15 נקודות ופותח ומסיים משחקים זה יכול עדיין להיות טוב. החשש זה שהוא יעשה קובי..

  7. אני מאד אוהב הפרוייקט הזה והוא כתוב מצוין.

    לא הייתי סוגר את הסיפור של הבולס השנה. הם מאד לא צפויים אבל יש הרבה כישרון שיכול להתעלות בפלייאוף ולהגיח את הקאבס.

    ואן גנדי עושה עבודה מצוינת בדטרויט והקהוצה נראית מבטיחה כולל הרוקי ג'ונסון שנראה כמו גניבה. אם בשנים הבאות דראמונד יהיה יעיל יותר בפוסט אז הם יקפצו מדרגה כי עכשיו הם מתבססים יותר מדי על הבין שניים שלו עם ג'קסון

  8. מסכים עם גיא לגבי האיפיון הפיזי של לברון. אם הוא באמת נשאר מעכשיו עד הפרישה בקליבלנד, הם יהיו במשחק כל השנים הללו.

  9. פרוייקט מעולה.
    גם אני הייתי סקפטי כשואן גאנדי הצעיר הפך למוביל המועדון אבל נראה שהוא עושה שם דברים יפים….

    ומה זה בכלל ואן גאנדי ?
    שילוב בין הרוח של מהטמה גאנדי לכוח של קרי ואן אריק ??

  10. כל הכבוד גלעד.
    בלי קשר, יש מנטליות עגומה באתר(וגם כנראה השתרשה אצל כמה ג'י אםים ) ואני מצטט:
    "אז התחזית של שיקאגו עגומה למדי.. קבוצת סיבוב שני במזרח שלפעמים אפילו תגיע לגמר אבל לא יותר מזה. "
    קבוצה שמגיעה לגמר היא קבוצה מעולה!
    המדיניות של או הכל או כלום היא בדיוק סוג המחשבה של הינקי וחבריו השובתים מאוהיו
    כמה שיותר דאלאסיות(מומי בטוח בעד ), ממפיסים ושיקגואיות ואני מבסוט.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט