4X4 – על פיטורי דוויד בלאט / MBK , אהרון שדה , זעפרני , גילור

פוסט דעה של 4 מכותבי האתר על הפיטורים של בלאט

היה סוף שבוע גועש ורועש 4 זווית נוספות לפיטוריו של בלאט מקליבלנד לאחר כל החפירות והדעות עו כ 2100 מילים לא יזיקו

יאיר , מתן אהרון ואנכי בתוספת 4 שאלות

חוי, בלאט/מתן גילור

סלחו לי על הצרפתית, אבל צמד המילים בכותרת, ועוד כמה פחות יפות, הן המילים הראשונות שהצלחתי להוציא מהפה אחרי הבשורה הזו. באסה – אשכרה זה הכניס אותי לבאסה.

כן, אני מודה, במרה של הרמות הגבוהות בעולם, בכל ספורט, אני נהיה פרובינציאלי. אני רוצה שכספי יצליח בדיוק כמו שאני רוצה שצוברי יצליח בדיוק כמו שאני רוצה שג'רבי תצליח בדיוק כמו שאני רוצה שנאתכו יצליח. כך גם לגבי דיוויד בלאט. מאד רציתי שהוא הצליח. והוא הצליח!

קליבלנד קאבלירס זה מועדון כושל. האבא והאמא של המועדונים הכושלים. ואז בא מאמן ומביא למועדון הכושל הזה, לראשונה בתולדותיו, ניצחון בגמר NBA. סליחה, כתבתי בטעות "ניצחון" – התכוונתי ניצחונות!

ובעונה העוקבת מה קרה? כולה קצב של 60 ניצחונות בעונה. לא משהו שלא קורה פעם ב-2-3 עונות בקאבס, נכון? ברור שלא…

אמר דיוויד גריפין שהם עשו מהלך שלדעתם שיפר את הסיכוי שלהם לזכות באליפות. לגיטימי, אין ספק שהקבוצה הזו היא קבוצת הווה. ואם משום מה הם חושבים שמהלך של פיטורי בלאט יגדיל להם את הסיכוי לאליפות, אשריהם. אבל טיירון לו? האם מישהו שם שתה סולר? איך בדיוק המינוי שלו מגביר את הסיכוי לאליפות? נניח שהשחקנים יותר מכבדים אותו או מקבלים את מרותו או כל ביטוי אחר שתעדיפו – so fucking what? אפשר לחשוב שהדבר היחיד שמאמן צריך לעשות הוא להיות מקובל על שחקניו וכל השאר עפר ואפר.

ולמה, אוי למה, לא יכולתם לחכות עד אחרי האולסטאר, יא חבורת מנוולים?

*

האמת? לא הכי בא לי לכתוב על לברון ג'יימס בהקשר הזה, אבל יש לי הרגשה שהדמוניזציה שגם ככה מופנית כלפי רק תתגבר אם לא אעשה כן. לפיכך, אני עושה פה משהו שאני לא מת עליו, בלשון המעטה, ונכנע לבריונות, אבל נראה לי שגם לי מותר לחרוג ממנהגי מדי פעם.

ברור שללברון ג'ימס יש חלק בפיטורין של דיוויד בלאט. כמה גדול חלקו? אין לי מושג. זה יכול להיות ברמת המייקל ג'ורדן ומג'יק ג'ונסון שהובילו את המהלך בפרונט, זה יכול להיות באמצעות בחישות ושליחת מסרים, או התרחיש הסביר ביותר, כפי שהסביר ברנדן הייווד, מערכת היחסים בין לברון לבלאט – והאשמה פה היא לחלוטין על שניהם (לפי המסקנה שלי מדבריו של הייווד) – פשוט הובילה למצב אותו מתאר גריפין. אז ייתכן שלברון רק שמע על זה כמו כולם. זה אפילו מאד הגיוני. אבל בו בזמן אני בטוח שהוא לא נפל מהכיסא ושאם היה רוצה למנוע את הפיטורין האלה היה יכול לעשות זאת – בין אם בהתנהלות היומיומית שהיתה מונעת את הסיטואציה הזו ובין אם בעמידה על הרגליים האחוריות כשרמזים החלו לצוץ עוד לפני הגרדום. אני לא אומר שאני מצפה זאת מלברון, אני רק אומר שיש לו חלק וברור שזה לא היה קורה אם הוא היה מתנגד לכך.

אין פה עניין להגן על לברון, אבל חשוב לשים את הדברים בפרופורציות. כי ברשתות החבריות עשו ממנו חתיכת שטן בעקבות הצעד הזה. להזכירכם – היו שחקנים שעשו צעד דומה. רק שהם הובילו את המהלך בפרונט. נכון לעכשיו, לפחות עד שהדברים התבהרו, בניגוד ללברון שהיה לו חלק גדול בעניין, אך לא ברור כמה גדול, מייקל ג'ורדן ומג'יק ג'ונסון אשכרה פיטרו מאמנים. בעצם, הם עשו הכל חוץ מהחתימה הרשמית על המכתב. להזכירכם, מג'יק פיטר מאמן שזכה איתו באליפות. לא גמר, לא מרחק 2 ניצחונות, אליפות! אז בשביל פלוני לפטר מאמן שמוביל חטיבה זה קיצוני ובשביל אלמוני לפטר מאמן שלקח אליפות זה קיצוני – כל אחד בהתאם למה שמסתדר עם האג'נדה שלו. אין לי ספק שנראה הסברים למה כל פיטורין שהיו אי פעם הם נכונים וטובים, זולת הנוכחיים.

אז הישראלים, שגם ככה לא מתים על לברון, קיבלו עוד דלק, וזה מאד נוח להציג את המצב כאילו כל הפיטורין של כוכב את המאמן בעבר היו סופר מוצדקים ושאפו לכוכב שלקח את העניינים לידיים ולא השאירם ליד הגורל, אבל כשזה בלאט שלנו מדובר על רשע מרושע. נו שוין.

*

לסיכום, לדעתי, כולם יצאו טיפשים ומופסדים: קליבלנד כי הם איבדו את הסיכוי שלהם לאליפות ראשונה, לברון כי הוא איבד את הסיכוי לאליפות נוספת כשחקן מוביל, טיירון לו כי הוא נכנס לסיטואציה בלתי אפשרית להצליח בה וגם שרף לעצמו את העתיד, ובלאט כי בהתנהלות חכמה יותר היה לבסס לעצמו מעמד איתן בהרבה שהיה מעודד קבוצות אחרות בליגה לקחת אותו.

והתקווה שלי לעתיד? שלברון יעזוב את המועדון הזה בסוף העונה (ברור לי שלא יקרה) והוא יוכל לחזור להיות מועדון של עונה סיבוב ראשון בפלייאוף על כל 5 עונות לוטורי.

נ.ב. טיעוני אנטישמיות? אל תביכו את עצמכם.

 

MBK

הפיטורים של דוויד בלאט היו על הקיר

תנאי העבודה שלו היו בלתי אפשריים ביום שהביג פלופר ההוא ממיאמי לקח את ההחלטה 2

במקום קבוצה צעירה ודינמית שתהיה בצלמו של בלאט הוא קפץ מדרגה ונכנס לסיר לחץ ,לצערו הוא היה בצד הלא נכון של הסיר
זה לא שלדוויד אין יכולת לקחת קבוצה עד הסוף זה פשוט האופי המבחיל/מגעיל/מה זה אופי ??? של הכוכב של הקבוצה
בלאט לאורך השנים היה מאמן שלא דפק חשבון לכוכביו (פפלואקס,ליאור אליהו לדוגמא ) הבעיה שעכשיו הכוכבים היו אלו שלא דפקו לו חשבון
לא ראיתי ולא לרגע אחד משהו מהכדורסל של דוויד בקליבלנד
זו סיטואציה לא נעימה אבל לדעתי התנאים יאפשרו לדוויד לחזור ולאמן בליגה , הוא פוטר ולא קיבל את ההזדמנות.
זה קורה שמאמנים מצליחים מפוטרים ( מג'יק ג'ונסון העיף את ווסטהד וזכה לבוז מיושבי הפורום , הרציקוביץ העיף את קשטן אחרי דאבל , דנבר זרקה את קרל בעונה בה נבחר למאמן העונה )
בשיטה בה הסמל הוא הדולר אין סנטימנטים , זו המנטליות אין חסינות לפיטורים ( סטיב ג׳ובס לדוגמא פוטר מאפל )
באשר לדוויד אני מקווה שסטיב קר יעניק לו הזדמנות – עדיף להיות זנב לאריות מראש לשועלים
באשר לקליבלנד – אני סמוך ובטוח שאלופה היא לא תהיה השנה פשוט כי אין לה את הכלים לגבור על מפלצות המערב
באשר לטיירון לו – אני מקווה שלא יזכה לאמן אחריי קליבלנד , פשוט ככה אתה מצפה לאחוז מסוים של לויאלית מהעוזר שלך
מעניין האם נציג ערוץ 2 ישאל בגמר הקרוב  את טיירון לו – מה יש לך לומר ל 7 מילון ישראלים שקמו הבוקר ועשו פולסא דנורא ללברון ???
שיהיה המון בהצלחה בהמשך הדרך לדוויד ( לשעבר מלך ישראל)

יאיר זעפרני

מצטער חברים, אבל התחושה הראשונה שחשתי אחרי שהאפליקציה של הNBA בישרה לי שדיויד בלאט פוטר, היא שמחה. כן, אין לי שום דבר נגד בלאט, אבל פיטורי האווזה מטילת ביצי הזהב, היא בהחלט שמחה לאיד מול גופי תקשורת ישראליים פרובינציאליים להחליא ומול טרמפיסטים ישראלים כמו שני אלה שנתפסו השבוע ישנים (ליתר דיוק, אחד ישן ואחד חיטט באף) במשחק בין הווריירס לקאבס בזמן שעל המגרש קורית תצוגת תכלית מדהימה של שחקן ענק שקוראים לו סטף קארי.

אבל עזבו את העניין הזה, תכל'ס אני רוצה לומר שדיויד בלאט, כמו תמיד, הוא פשוט מזליסט. כן, אדם אם המון המון מזל!. לכל אורך הקריירה שלו בלאט תמיד היה טפלון. שום כישלון לא דבק בו, שום הפסד לא היה אשמתו, לא כאשר גליל עליון של שנות ה-90' סבלה תחת הדרכתו משלוש עונות של כלום (אחרי עונה אחת מופלאה), לא כאשר מכבי תחת הדרכתו נכשלה בכל מפעל אפשרי בעונת 2002-03, גם לא בהזדמנויות אחרות ושנים אחרות. לבלאט תמיד היה את המזל שתלה את אי ההצלחה הספורטיבית בנסיבות אחרות ובגורמים שלא קשורים אליו, בין אם הם הנהלה גרועה, פשיטת רגל של הקבוצה, שחקנים בעיתיים שלא הוא בחר או כל סיבה אחרת. המזל של בלאט תמיד הושלם ע"י ניכוס של כל ההצלחות אליו. כמשכבי לקחה את גביע אירופה ב-2014 זה היה בזכותו, כשנבחרת רוסיה זכתה באליפות אירופה גם כן. השחקנים אף פעם לא היו פקטור מספיק גדול בזכייה, זה תמיד היה בלאט ולא אף אחד אחר. מזל, יחסי ציבור, איך שלא תקראו לזה, זו התדמית של האיש.

ומה קרה בקליבלנד תשאלו? אז לבלאט היה מספיק מזל בעונה שעברה כשלאב וקיירי נפצעו. אם הם לא היו נפצעים אז העלייה לגמר לא הייתה נזקפת לזכותו בשום דרך. למעשה, ההפסד שהיה קורה בכל מקרה, היה נזקף לחובתו כי עמד לרשותו הסגל הטוב בליגה (נו מילא…). בלאט היה הולך הביתה בכל סיטואציה בה השניים היו משחקים בגמר, אם היה מפסיד אותו. ויש לי חדשות – הוא היה מפסיד אותו בכל מקרה.

גם השנה בלאט היה מפסיד את הגמר. קליבלנד רחוקה מלהראות קבוצה שמסוגלת לאיים על מי שזאת לא תהיה שתנצח את המערב. אלא שבלאט פוטר כבר אתמול ובכך נמנע ממנו הכישלון הזה. עכשיו בלאט, הטפלון, יכול להתהדר במאזן של 70% הצלחה כמאמן, מקום ראשון במזרח וגמר NBA  בפליאוף אחד שהוא אימן בו. לא רע בכלל ובהחלט מספיק מצדיק העסקה ע"י קבוצות קצת יותר שפויות. האם זה בזכותו? ממש לא, גם טיירון לו היה משיג קרוב לוודאי את אותם הישגים אבל תהיו בטוחים שיש מספיק אנשים שינכסו את ההישגים האלה לבלאט.

ושלא תטעו, אני בהחלט חושב שבלאט הוא מאמן טוב, אבל גם יחסי ציבור טובים, לא הזיקו מעולם לאיש. וחוץ מזה, בסופו של יום, חייבים להגיד את האמת – בלאט מלכתחילה לא היה צריך לקחת על עצמו לאמן קבוצת NBA, מבלי להתנסות בליגה קודם. ומכיוון שהוא כבר עשה את זה, אז שלא יתפלא שזה נגמר ככה. על זה אמר מורו ורבו, פיני גרשון – "מי שהולך לישון עם ילדים, שלא יתפלא שהוא קם רטוב".

אהרון שדה

בס"ד

 

כדתי מישראל ששמע על ההחלטה לפני מספר שעות אני עדיין בהלם רב.

מן הסתם לא היה לי את הזמן שהיה לכם לעכל את ההחלטה בצורה מיושבת

ובכל זאת אנסה לכתוב טור קצר כמה שניתן להיות אובייקטיבי .

 

  1. הלגיטימיות 

בליגה בה היום אתה כאן ומחר אתה שם הכל לגיטימי .

זה הכללים משלמים טוב ובזמן ויכולים לפטר ….השאלה אם ההחלטה חכמה היא  שאלה אחרת.

  1. ההיגיון .

יכול להיות שיש הגיון כזה או אחר בפוליטיקה עם לברון.

מבחינה מקצועית בעיני אין היגיון נקודה סוף !

עכשיו ננסה להסביר בקצרה.

א. בלאט הוביל את הקבוצה עד לגמר אשתקד עם כל הבעיות וכל הפציעות.

ב. השנה הקבוצה מוליכה את המחוז שלה בגאון ובמקום לקבל הכרה באולסטאר בלאט הולך הביתה .

מי שמנסה לטעון שההפסד לג.ס הוא הגיון לא ניתן להסכים ולקבל זאת מכיוון

א. זה משחק אחד בלבד (מבזה ככל שיהיה זה משחק אחד בלבד) בעונה בה 82 הם רק הקדימון לפליאוף לא ניתן ואסור להתרגש מהפסד אחד מבזה ככל שיהיה .(ואיני מדבר על כך שמשחק אח"כ ג.ס שחטה את שיקגו כמעט באותה צורה..האם גם מאמן שיקגו צריך ללכת הביתה ? ).
ב. בלאט בכלים מוגבלים מאד ידע לתת פייט יפה מאד לאותה קבוצה רק לפני  7 חודשים בגמר הנ.ב.א .

  1. ציונו של בלאט בתקופה בקליבלנד.

ברמת המקרו .בלאט מקבל אצלי ציון קרוב למושלם.

נתחיל אשתקד עם כל ההתאמות של מאמן שנה ראשונה לליגה ועם כל הבעיות הצליח בלאט להוביל קבוצה לגמר תוך כדי שקבוצתו עוברת  פציעות של  2/3 שחקניה הבכירים ,

כולל ניצחון 0-4 ללא ביתיות בגמר המזרחי מול מאמן העונה וכולל פייט יפה מאד בגמר הכללי.

העונה הקבוצה ראשונה במזרח בפער מרשים כך שהטענות של הליכה אחורה שני צעדים הם תמוהות מאד.

ברמת המיקרו : אמנם הכדורסל לא היה יפה ,מבודד ותלוי יותר מדי בשחקן אחד.

ייתכן לטעון בדיעבד שבלאט היה צריך לנהוג אחרת מול לברון .

אני חושב שבלאט קרא נכון את המפה ולא היו לו הרבה ברירות (בהיותו מאמן רוקי בליגה הזו).

 

  1. בלאט לאן ?

עוד לפני כן נשאל האם ההחלטה שהוא קיבל באימון קליבלנד הייתה נכונה ?

אני זוכר שדנו כאן באתר באריכות (בעיקר המגיבים ) אני בתחילה חשבתי שזו טעות אך צביקה שכנע אותי שהחלטה כזו לא מפספסים ואני חושב שצביקה צדק ובעיקר בלאט שיכול לשמוח על התקופה וכפי שהד"ר אמר הוא בשנה השיג מה ש 95 אחוז לא משיגים קריירה שלמה .

יחד עם זאת אני לא מתעלם מכך שרק לאחר מינוי בלאט לברון חזר.

אמנם זו הייתה היתכנות אבל לא דבר מוחלט ואני משוכנע שאם כולם היו יודעים על כך מראש בלאט לא היה מאמן את הקאבס ראשית בגלל שבקליבלנד היו הולכים על מאמן אחר.

הקבוצה הלכה בין לילה מתהליך בניה להתמודדות כאן ועכשיו על הכתר ובמציאות כזו לא בוחרים מאמן רוקי מוכשר ככל שיהיה. (ואגב דווקא בגלל זה עיתוי ההחלטה תמוה ..ניחא שנה שעברה אבל עכשיו אחרי שהוא למד והוכיח עצמו ? ).

אחרי שסגרנו את העבר מכאן ואילך אני חושב שבלאט תלוי בעצמו .

קולגות מעורכים כמו פופופיץ  ,קרלייל וקר די מופתעים ותמהים מההחלטה.

כך שניתן לומר במידת גבוהה שיש לבלאט הערכה .

וסביר אם רק ירצה בכך שבמוקדם או במאוחר הוא יזכה לצ'אנס מחודש בליגה.

בהערת אגב אומר כי מסופקני אם בלאט יחשוק בכך שכן כבר בעבר הוא שידר כמה פעמים שהוא רוצה לעשות דברים אחרים ולא רק להיות מאמן.

היום כשהוא מותג ישראלי /בינלאומי  ייתכן שינסה למנף זאת לתחום אחר (דיפלומט ).

אבל אם ירצה להמשיך כמאמן  אני מקווה בשבילו שיקבל קבוצה נורמאלית כי קליבלנד לא הייתה כזו .

  1. במבט של ישראלים .

אנו כמובן היינו ברובנו בעד דיוויד בלאט .

זה גרם לנו לפיצול אישיות שכן רובנו אף פעם לא אהבו את לברון וגם לא מי יודע מה את הקאבס.

ככה התחלנו את ערבי הגמר עם בלאט ואמנם הצטערנו בשבילו אך שמחנו בשביל קרי והחברים הנפלאים מג.ס.

עכשיו לפחות הטובים יהיו טובים (מנחם לא יאהב זאת אבל כל מערבית ס.א ,ג.א או אוקלהומה מבחינתי הם טובים ) והרעים רעים.

  1. לברון .

אפרופו הסעיף הקודם לברון לא נתפס טוב.

לא קראתי ואיני יודע מה מידת מעורבותו של לברון .

זה לא כ"כ משנה לברון בטח בעניינו כישראלים הוא הרע ובוודאי שאם היה רוצה בלאט היה נשאר.

אם לברון התערב הוא לקח סיכון מחושב היות והמזרח חלש מאד .

לכן גם אולי ניתן למצוא סנגוריה על המהלך (משהו כמו אז מה אם בלאט הוליך בגאון את המזרח ..זה מחייב המציאות ) .

למרות שאיני מקבל את דברי הסנגוריה (שכן כישלון לא היה כאן ..רק אם היה מפסיד שוב בגמר הכללי ).

ניתן לומר שאם לברון בלי בלאט לא יעשה את המינימום ההכרחי הווה אומר הגעה לגמר הרי שבדיעבד הערכה לבלאט תגדל.

אם לברון ייעשה מעבר למינימום קרי זכייה באליפות הוא יזכה בכל הקופה.

התחזית .

קשה לתת כרגע איני מאמין יותר מדי במאמן החדש בקאבאס (שהוכיח מידה מרובה של יהירות ,מחסור ביחסי אנוש חוסר  לויאליות בסיסית וכו' במסיבת העיתונאים הראשונה שלו בתפקיד).

אבל לגמר הכללי הקאבס חייבת להגיע שם עדיין לא ידוע מי תחכה לה ,מה היא תעבור בדרך לשם ואיזה מאץ אפ בדיוק יהיה .

חזון למועד לכן יהיה בהחלט למה לחכות ביוני .

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי
Subscribe
Notify of
118 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
מתן גילור
8 years ago

מספר דברים שהייתי מעוניין להוסיף בתגובות (בכוונה) ולא בטור עצמו:
1. אני קורא ספקולציות על מינוי אפשרי של בלאט לבורקלין נטס. מאד מקווה שהוא לא יעשה את הטעות הזו. הקבוצה שהכי גרוע להגיע אליה ב-Nba. הוא יכשל שם בגדול (כמו כל מאמן) וזה ירשם עליוץ. אין שום אפשרות לבנות משהו תחרותי בקבוצה הזו בשנים הקרובות. כל קבוצה אחרת צריכה לבוא בחשבון.
2. בסופו של דבר, גם אם לאנשים יש מטרות נוספות בעבודה, הם עושים אותה, בין היתר, בשביל גמול כספי. לפחות בהיבט הזה הקדנציה של בלאט בתור מאמן ראשי השתלמה מאד. גם מבחינת ניסיון. זולת התדמית – אותה אני מאמין שישפר בהזדמות שאני מאמין שיקבל – היה עדיף לו ללכת במסלול בו הלך.
3. ראיתי כמה אנשים שכמה מקומות שכתבו שהטעות של קליבלנד היתה להחזיר את לברון או שהוא הקללה שלהם. בדיוק בשביל תגובות כאלה המציאו את הביטוי" נובמת". כן, לברון הוא קללה על קליבלנד עד כד כך שבעונה בה הוא חזר הקבוצה הגיעה לשיא היסטורי. טעות? למה, יש מישהו שאשכרה חושב שהיה להם סיכוי אחר להתמודד על האליפות? על סמך מה בדיוק – ההיסטוריה המופלאה שלהם? איזה כוכב רוצה בכלל להגיע לשם? מישהו מוכן לשים את כספו על כך שקיירי לא יהיה עוד שנתיים-שלוש במצב הפיזי של דרק רוז? איך אפשר לבנות על שחקן פריק לעתיד? על וייגינס? הוא עשה משהו בקבוצה עם שאיפות? מישהו יכול להתחייב שהוא יסחוב קבוצות לשלבים הגבוהים של הפלייאוף? כאילו כולם שכחו איזה קבוצה כושלת היתה בקליבלנד בשנים שלפני לברון ובשנים מהיום בו הלך ועד היום בו חזר. אפשר לבוא בטענות ללברון על המון דברים ואפשר להעיף ספקולציות מפה ועד אקרון על המעורבות שלו בפיטורים של בלאט, החל מהציב אוטימטום ועד לא היה לו קשר לעניין (וסביר שהמציאות איפשהו באמצע לכיוון האופציה הראשונה), אבל זה מנותק לכתוב שהיה טעות להחזיר אותו. וזה עוד לפני שאני נוגע בפן התדמיתי-שיווקי-כלכלי של המועדון. דבר שתהיה לו השפעה חיובית שנים רבות קדימה.
4. איזה יופי שכל הישראלים הפסיקו להיות אוהדי פרובינציאליות ("אפשר להפסיק לאהוד את קליבלנד") וחזרו להיות אוהדי הצלחות ("ולעבור לאהוד את גולדן סטייט").
5. דבר אחד יאמר לזכות קליבלנד בכל הפרשה הזו – הם מנעו מבלאט לחטוף סוויפ מבוסטון בסיבוב הראשון. Go Celtics.

גלעד
8 years ago

מסכים איתך פה אע"פ שכמו שיאיר כתב זה היה קצת מציק שבלאט היה בליגה ואני 2/3 שמח שעזב.

יוסי
יוסי
8 years ago

קליבלנד כן טעו שהחזירו את לברון. הם הוכיחו סופית שהכוכבים גדולים מהליגה עצמה ונתנו לגיטימציה ללברון לעשותפים מה שבאלו, הטעות של קליבלנד היו בבחירות הדרפט שלהם, ויטרס ואחריו בנט , בחירה נכונה בשנתיים האלה ולא היה צריך שום לברון …

מתן גילור
8 years ago
Reply to  יוסי

לא צריך בשביל מה? אתה באמת רואה אותם מאיימים על האליפות או אפילו גמר עוד 3-5 עונות בלי השינויים? מזכיר לך שהמזרח במגמת התחזקות וזה יהיה יותר קשה. מה ההבדל בין מה שלא עבד להם במשך יותר מ-30 שנים?

יוסי
יוסי
8 years ago

מגמה , אבל לא באמת , יש באמת קבוצה חוץ מקליבלנד שיש לה סיכוי במערב, כול המזרח בינוניות, קבוצה של קיירי אולדיפו /נואל ויגנס /פארקר /סמרט תומסון דרמונד / לילארד/ בארנס

דקסטר
דקסטר
8 years ago
Reply to  יוסי

יוסי אתה על פטריית הזייה..
מה הולך איתך בן אדם. מה אתה ממציא שחקנים בקבוצה ולמה נראה שמישהו רוצה להגיע לקליבלנד??
לברון נותן לפרנצ'ייז הזה לגיטימיות. עלק החלטה רעה של קליבלנד.

מי זה קליבלנד בכלל??????

רן
רן
8 years ago
Reply to  יוסי

בלי לברון הקאבס לא היו עושים פלייאוף, לברון הביא אותם לפיינלס בכיסא גלגלים עם חבורה של שחקנים שחקנים שאחד יותר פצוע מהשני..
אה ונכון, גם ניצח כמה משחקים בגמר..

גור גולן
גור גולן
8 years ago

חס ושלום! רק שלא יגיע לברוקלין… עוד נצטרך לראות אותם בטלויזיה 😉

מתן גילור
8 years ago

חחחח

יוסי
יוסי
8 years ago

+1000 זה באמת יהיה השיא אחרי הליגה הסקוטית / האוסטרית

דדי
דדי
8 years ago

🙂

צביקה
צביקה
8 years ago

4 מדוייק להפליא!

א.ב
א.ב
8 years ago

"איזה יופי שכל הישראלים הפסיקו להיות אוהדי פרובינציאליות ("אפשר להפסיק לאהוד את קליבלנד") וחזרו להיות אוהדי הצלחות ("ולעבור לאהוד את גולדן סטייט")"

מעולה

ישראל
ישראל
8 years ago

שניה, אתה סותר את עצמך. אז בלאט הוא המשיח שהצליח בגדול בקליבלנד הכושלת או שהשחקן ה(כמעט) טוב בעולם חזר לקבוצה וסידר לו גמר NBA?
בקיצור, מה שכתבת על קליבלנד הכושלת שבלאט הציל אותה ועשה איתה ניסים פשוט לא מחזיק מים. מהשניה שלברון הודיע שהוא חוזר והתחיל להביא לקבוצה שחקנים שיקחו איתו אליפות (בנוסף על קיירי), בלאט קיבל הרכב שכל אחד מאתנו כאן באתר היה מאמן בפקס לגמר ה NBA. האמת היא שאף אחד בליגה לא ספר אותו כי היה ברור, בצדק, שזו הקבוצה של לברון.
מה שבלאט באמת צריך זה לעשות מה שהוא תכנן מלכתחילה, ללכת להיות עוזר מאמן בקבוצה, לא משנה אם קטנה או גדולה. להתחיל מלמטה ולהרויח את המשרה שלו וגם את הכבוד של המאמנים האחרים והשחקנים. אם אטורה מסינה יכול לשבת על הספסל של פופוביץ', גם בלאט יכול.
אה, אגב, השקרים של יותר מ 1000 נצחונות בקריירה כמאמן לא הוסיפו לו כבוד, רק חשף את עצמו כמכביסט שהוא.

עגל
8 years ago

מתן צודק בהכל ובמיוחד בנקודה 4

גלעד
8 years ago

כולם כתבו מצוין.
אני מזדהה עם יאיר דווקא כי באמת היה קצת יותר מדי קליבלנד בראש בעונה וחצי האחרונות.
בכל זאת מזדהה עם מתן בקטע של האולסטאר..

etayle
etayle
8 years ago

לא יודע . הצעד כנראה היה מתבקש . מה שאנשים שוכחים זה שקליבלד נראתה בעיקר בלי שיטה , כלום ושום דבר שמנצחת בעיקר בזכות כישרון טבעי. השאלה אם לו ישנה את זה , מסופקני שכך (מצד שני לכו תדעו). קליבלנד הייתה נמצאית באותה סיטואציה שדאלאס הייתה שנה שעברה , זה היה טוב ולא מספיק , קיובן הימר על רונדו (הימור שנכשל) , קליבלנד על לו . לו יתואר שלו מגיע לגמר ומפסיד לגולדן , מדובר היה בהימור מוצלח . תזכרו המזרח נראה דיי חלש , המטרה אליפות = צריך לקחת ריסקים (זה לא שהם בנו על קבוצה לטווח ארוך) .
אבל דבר אחד שכואב זה , למה לא אחרי האולסטאר למה??????

IDO
IDO
8 years ago
Reply to  etayle

+1

etayle
etayle
8 years ago

דיוויד למינסוטה זה רעיון רע , מאוד רע. בלאט נורא בלתת לצעירים צ'אנס .

פינקי
פינקי
8 years ago
Reply to  etayle

מינסוטה מורכבת מ80% צעירים, המבוגרים היחידים שיש שם זה שני הקווינים (גארנט ומארטין), אין שם ממש ברירה…
לדעתי זאת התאמה מעולה, קבוצה בלי לחץ, עם שחקנים שיש סיכוי שאשכרה יקשיבו לו.
המאמן הנוכחי (מיטשל) הוא בינוני מינוס, ולמרות שאין ציפיות פלייאוף, הקבוצה לא מנצחת כמו שציפו ממנה וצריכה רענון כלשהו.

Berch
Berch
8 years ago

1. קליבלנד הפסידו (בלשון המעטה) את תמיכת העם היהודי. אין להם סיכוי.
2. אני מת שבלאט יגיע לפילדלפיה…. אחזור לאהוב את אהבת נעוריי.
3. את טיירון לו שנאתי עוד מאז שהוא שמר על אייברסון מחמל נפשי בגמר.
4. גם אם הוא נוצרי אדוק, מיסטר לו לא יבקר במקומות הקדושים בשנים הקרובות.
5. בכל מקרה לא נראה שקליבלנד היו מנצחים את ס.א. או ג.ס. אני שמח בשביל בלאט שהוא לא יחווה את זה 🙂
6. אם לו מאמין למה שהוא אומר הוא חי בקליבלללנד 🙂

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago
Reply to  Berch

גדול 🙂

עגל
8 years ago
Reply to  Berch

גדול כרגיל

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

אחלה פוסט
רק אם בי גיי זייף כרגיל
מומי מאמין שלדוויד כדאי להיות עוזר שנה – שנתיים ואחר כך לנקום הפלופר – כי נקמה מגישים קרה

אלעד אייל
אלעד אייל
8 years ago

יאיר רק חסר היה שתכתוב שבלאט הוא אדריכל הפיטורין של עצמו, הכל כמובן כדי למנוע מכישלון אפשרי בגמר לדבוק בתדמית הנקיה שלו.

אני באמת לא חושב שאפשר למצוא הרבה אנשים שהיו דוחים הצעה כמו שהוא קיבל וצריך לזכור שהוא אמור היה להגיע לקבוצה בלי ציפיות שרק רווח יכול היה לצאת לו מכל הענין.

לגבי תדמית הטפלון מוצדקת או לא אני מניח שזה קשור בין השאר ליכולת של בלאט להישאר מחוץ לביצה הטובענית של לכלוכים על קולגות, ועל הנהלות ענין די נדיר אצלנו, למרות שגם בלאט חטף הרבה בשנים שלו במכבי למשל בעונת 2013, אבל בלאט גם ידע כשצריך להוריד את הראש ולהמשיך לעבוד בלי להסתכל בכותרות ולנסות להכתיב לתקשורת מה לכתוב.
כמו שאהרון כתב ימים יגידו האם המהלך היה במקום או לא, בעיני דייויד הוכיח שהוא ראוי ויכול לאמן גם מעבר לים.

גור גולן
גור גולן
8 years ago

פוסט נהדר!!!! תענוג
הדעה של יאיר הכי מדויקת ומתאימה לדעה שלי.

גור גולן
גור גולן
8 years ago

האמת בקריאה חוזרת… הדעות של כולכם מזדהות איתי.. מעבר לזה שהכתיבה ברמה גבוהה מאוד

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
8 years ago

בלאט באמת סוג של טפלון. סוג מאוד מיוחד אפילו. הישגיי שיא בכל הזירות הבין לאומיות, ובכל זאת שום דבר מזה לא נדבק בו בכדי שיתנהגו בו בהגינות בסיסית לא בתל אביב, ולא באמריקה.

כמו שנמאס מעיתונאים פפרובינציאלים, קצת נמאס מכל האנשים הגלותיים שמנפנפים בכוח בנוצות טווס האובייקטיזם. "תראו אותי, אני יכול להביע דעה דעה לולה וחפה משיקולים פרו ישראלים. כפיים". כאילו, הלו תשתחררו, הרי כולנו דוברי אנגלית בשפה גבוה ויכולים לקרוא גם באתרים באנגלית, אבל אנו בוחרים לקרוא פה בגלל הישראליות, אווירת החבר'ה, במיוחד כש יורד ים יקה בן 80 מלמד אותנו פה מילים ביידיש – עברית כמו : "שלגוזנה" (קצפת ?).

אז אני פרו בלאט למרות שהוא אחראי לכמה מהרגעים היותר עצובים בחיי מבחינה ספורטיבית, כי אני מכיר את המסלול שלו. קיללתי את אמא שלו במלחה. קיללתי את אמא שלו ביד אליהו. לעזאזל קיללתי את אמא שלו אפילו בנס ציונה, ובכפר בלום (היה לי טרמפ. כולל חזור..) אז באתי מקלל ואצא מברך :

תודה קואץ'. היית ענק. ושכף רגלך לא תדרוך שוב על אדמת ההיכל ההוא ברחוב יגאל אלון 51 – יד אליהו, תל אביב..

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

אני רק חצי יקה (חצי ליטאי), ויש לי עוד שנה וחצי לפני שאגיע ל-80. וקצפת זה 'שלגזנה'. אבל באופי אני רדנק עם קבלות, ולמרות שאיני שונא שחורים, KKK הוא ארגון שאיני מבטל כלל וכלל. (אבל שרק במקום שחורים, יילך אחרי עצלנים שחיים על חשבון המדינה (וחשבוני).

שמייקל
שמייקל
8 years ago
Reply to  מנחם לס

מה אתה מבלבל אתה מבת גלים ואתה שונא את החברה מטירה שיושבים ביציע ג

עגל
8 years ago

חביב!
אני מאמין שהיית שמח אם היה מייצג את הפועל ביד אליהו כנגד מכבי

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

לכל אחד מארבעת הכותבים היו דברים טובים מאד לומר, וכמה דברים שלא הסכמתי איתם.
בקשר לפיטוריו, ללא קשר כיצד זה קרה ומי היה (או היו) אחראי על כך, אני מאמין שרוב הגולשים – לו היו בעלי עסק השווה ביליון דולארים ויותר (ראו פורבס מגזין) – היו מגיעים לאותה מסקנה שבלאט הוא לא האדם האידיאלי לאמנה, כי ברמה הזאת הידע המקצועי של "X" ו-"Y" הוא הרבה פחות חשוב מיחסים עם השחקנים. לא חייבים להיות יחסי אהבה-שנאה-ידידות-סחבקיות-מריטנס – אבל דבר אחד ח-י-י-ב להיות, והוא כבוד. השחקנים חייבים לכבד ולהעריך את מאמנם, אפילו אם הם שונאים HIS GUTS.

הבעייה הגדולה של בלאט היתה שהשחקנים לא העריכו ולא כיבדו אותו. את הסיבות ניסיתי להבין ולהעלות בכתב. אחת הסיבות על בטוח לדעתי היא שהוא נראה "לא שייך לבראנז'ה": יותר מדי זר, פחות מדי 'איש NBA', יותר מדי אריסטוקרטי/בורגני איש ה-IVY LEAGUE ובנוסף לכל הצרות יהודי שלא מאמין בקדושתו של יישו. אפילו סטפן קרי עם כל שלשה 'אלוהית' מצטלב ומביט לתיקרה (השמיימה) לומר תודה ליישו.

הבעייה השנייה היא שלפחות מהטיווי, לי לפחות נראה שלא היתה לו את האישיות המתאימה לפתח תקשורת עם שחקניו. ראית זאת בטיים-אאוטים. צריך לתת מבט בפופוביץ' כדי להבין איזו סוג אישיות מצליחה עם כוכבי ה-NBA האלה. אני לא אומר שבקבוצה כמו מינסוטה הוא לא יוכל לפתח תקשורת מתאימה. בקאבס לא היתה לו כל תקשורת עם שחקניו והוא לא יכול היה להמשיך. לכן טוב שפוטר.

ובקשר לאיזה קבוצה "כדאי" לו ללכת, אם אני במקומו אני הולך לאיזו קבוצת NBA שתציע לי ג'וב. ברחבי העולם ישנן משרות אימון רבות של קבוצות מברמת מכבי, אבל רק 30 קבוצות NBA. חוץ מאשר לטובי המאמנים, לאף מאמן אין את הלוקסוס של בחירה. ישנם היום מאמנים רבים המחכים לצלצול (מקהייל, ברוקס, מאמן הקליפרס לשעבר, מייק בראון, מייק פרטלו, פט יואינג, מרק ג'קסון, ועוזרי מאמניםבעשרות המחכים לפרומושיון כבר 10 ויותר שנים.

אם מציעים לבלאט איזו שהיא משרת אימון ב-NBA שיקפוץ וייקח אותה ללא היסוס, ואל תשכחו שאחרי שהוא השתכר 5 מיליון לעונה לא יציעו לו פחות מ-3 מיליון.

\קודם שייקח מה שמציעים לו, ואח"כ ישאל אותנו כאן באתר מה הצעד הראשון שאנחנו מציעים לו לעשות!

etayle
etayle
8 years ago
Reply to  מנחם לס

אתה אבל שוכח דבר אחד , לכל שאר המאמנים יש אפשרות להיות פרשנים . לבלאט אין את הפריבילגיה הזאת , לא יודע כמה כסף מקבל פרשן , אבל אם זה כמו בארץ מדובר במקצוע דיי נוח , בלי לחץ ומאפשר תגמול לא רע . העניין אם בלאט יתפשר על עוזר מאמן , מצד אחד מדובר בבחור "שטעם יין הונגרי" ומאוד קשה להפוך אחרי זה למספר שניים . ( בניגוד למסינה שיושב אולי במשרת עוזר הכי נחשקת ו קרובה לעוזר ראשי , אצל פופ).
בלאט נמצא במלכוד , אם הוא יהפוך לעוזר מאמן , יקח לו הרבה זמן לחזור להיות מאמן ראשי , מצד שני בגלל שהוא לא יהיה בתקשורת ולא מקושר (מארק ג׳קסון , סטן בזמנו ) .אין לו הרבה זמן לשבת בבית ולחכות להצעה שאולי תגיע (וכולי האי ואולי) .
נ.ב
לדעתי בלאט אוברייטד , לא שאני אומר שהוא מאמן רע , אבל לא ראינו ממנו שום דבר שהביא ל nba (למעט דלי והפיק אנד רול סטייל רייס טיוס שהוא עושה עם טריסטאן). למה שקבוצה תציע לו את המשרה שיש כל כך הרבה מאמנים טובים ממנו בהרבה ללא עבודה ? (תיבודו, ברוקס , מקהייל , הולינס וכו׳). מה זה אומר שיש מצב טוב שתוך שנתיים שלוש נראה את דיויד חוזר למקום שבו הוא נחשב למלך . מלך ישראל .

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago
Reply to  מנחם לס

1.מסכים מאוד עם הנקודה האחרונה. אנחנו כאן מנתחים מה צריך להיות הג׳וב המועדף על דיוויד. אומנם הקולגות החמיאו לו על העבודה היפה שעשה אבל זה לא אומר שמנהלים יושבים עכשיו ומחכים לאישור של דיוויד למשרת המאמן הבא שלהם. יש סיכוי לא רע שכמו שהרבה מאמנים טובים ומוגחים יושבים בבית כך יהיה גם עתידו של בלאט. נקווה שלא אבל זה לא תסריט מופרך.
2. כולנו ישראלים וקשה לנו להפריד בין הרגש הפטריוטי ובין המציאות האובייקטיבית. עדיין, להגיד שקליבלנד היו צריכים לחכות עם הפיטורים עד אחרי האולסטאר (עוד כמעט חודש) זה פשוט לא רציני. מועדון שהצלחה היא אך ורק אליפות העונה יחכה חודש כדי שדיוויד יזכה לאמן באולסטאר ולשמח את עם ישראל. זה פשוט לא רציני.
3. מייק בקראון וביירון סקוט, שניים מהמאנים הכי מושמצים בשנתיים, שלוש האחרונות, הגיעו להישגים דומים לשל דיוויד. צריך לקחת בחשבון את העובדה שבלאט בסך הכל, בשורה התחתונה, עמד בציפיות ממנו בעונה שעברה. לא הישג אלא עמידה ביעד. העונה הסדירה היתה בנינונית, הפלייאוף היה טוב מאוד. בסך הכל- עשה את שלו.
4. אם הקאבס היו מביאים מאמן מנוסה בעל שיעור קומה הייתי אומר שהבעיה מקצועית. מאחר והעבירו את לו מתפקיד עוזר המאמן, בלי נסיון כמאמן ראשי, זו עדות לכך שבאמת השחקנים לא האמינו בדיוויד, לא ספרו אותו, לא כיבדו אותו וזה מצב מאוד לא בריא למועדון שמחפש אליפות. מספיק לקרוא את הדברים של ברנדון הייווד בנושא.
כנראה שהקאבס מאמינים שבאווירה הנוכחית עם בלאט על הקווים הם לא במצב של לקרוא תיגר אמיתי על הגדולות של במערב.

etayle
etayle
8 years ago

לדעתי אתה מתכוון לסקוט ברוקס (ביירון סקוט זה החסר מושג מהלייקרס). אבל מסכים איתך בגדול.

שגיא נאור
שגיא נאור
8 years ago
Reply to  etayle

ביירון סקוט הוביל הנטס לגמר ואם אני זוכר נכון היה גם מאמן העונה

avri
avri
8 years ago

David did it without two stars

דובי
דובי
8 years ago

דל נגרו

שמייקל
שמייקל
8 years ago
Reply to  מנחם לס

עם טבעת על האצבע כולם היו מכבדים אותו וזה לא קרה בשנה שעברה בגלל הפציעות, לברון מבחינתי גמר את הסוס, נקווה שאלילת המזל תעשה לו דרק רוז בקרוב.

Dalazred
Dalazred
8 years ago

בלאט צריך ללכת לאוקלוהמה, שם יהיה לו כבר אומץ והוא יוכל לאמן את הקבוצה לשחק כמו שצריך…

יוסל'ה שוחמכר
יוסל'ה שוחמכר
8 years ago

אני מקווה שכשיתפזר הערפל כולכם תבינו שמדובר במזימה של סימונס (ודלי), נאיבים שכמותכם:

https://twitter.com/billsimmons?lang=he

נעמן
נעמן
8 years ago

אחלה של אתר, אחלה של כותבים, ואחלה של מגיבים… תענוג של קריאה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  AR

סטן דה-מן, גבר כמו תמיד

שמייקל
שמייקל
8 years ago

טיררון לו הזה מטומטם עם קבלות ומוח בגודל של בוטן, אחרי מה שהוא אמר היום הוא בטוח יכשל! הוא הולך להצליח יותר מבלאט? לא אימן שניה בחייו, עכשיו הוא ישלם על זה ביוקר כי כל הזמן יזכירו לו את זה. קליבלנד בדרך למטה למטה, חרא קבוצה.

MBK
MBK
8 years ago
Reply to  שמייקל

מה זה מטומטם ….
קרלייל , ואן גנדי , פופביץ , קר כולם יצאו להגנת בלאט אפילו בארקלי
בלי קשר לפרובינצילאיות של בלאט קליבלנד דפקו קטע מסריח שלא יעזור להם בלונג טרם
mistake by the lake

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  שמייקל

תאמר לי מי חברייך…

צביקה
צביקה
8 years ago

הפוסט הזה מצויין. והכי אני מזדהה עם אהרון, אבל כולם כתבו תחושות שכולנו מרגישים בסיפור הזה.
שגיא כתב כאן בתגובות נקודה נכונה: מעבר לזה שזה נראה כמו פוטש, באמת העובדה שמי שקיבל את השרביט זה מיסטר לו, אומר שהכל זה עניין של דינמיקה בין-אישית. אנחנו עוד נשמע על זה בעתיד בספרי הזכרונות. בינתיים זה מה שיש – כשזה דינמיקה בין-אישית הכשלון הוא לא רק של צד אחד.

גיא
גיא
8 years ago

אחלה מאמר, מסכים עם כולם חוץ מיאיר, בלאט – טפלון זה שטות הזויה ומוחלטת.
האיש שיצא הכי גרוע, הוא טיירון לו. חוסר לויאליות משווע + רוקד על הדם.

דקסטר
דקסטר
8 years ago

לא יודע אם זה אפשרי אבל אם מישהו זוכר את הפוסט על בלאט אחרי הטיים אאוט שלו מנע מבלאט לקחת כתבתי שגזר הדין כבר הוחלט והזמן של בלאט קצוב.

למה עשו את זה עכשיו?
כי אם עכשיו זה לא הגיוני לפטר מאמן אז תארו לכם מה זה מאמן מפוטר אחרי שמוליך את קבוצת האול סטאר.

ותארו לכם לפטר מאמן אחרי שהקבוצה הגיעה לפיינלס שוב.
והיא תגיע.

זה רק מראה לכם שהמזרח כ"כ חלש שניצחון בקונפרנס הוא מובן מאליו ולא הישג.

אז רצו להימנע מכל זה ולפטר אותו עכשיו.

אף אחד לא רצה שבלאט יתגלח על חשבונו בשביל שילמד איך לאמן ב NBA. בגלל זה אגב כל אירופאי כמעט נדון לכישלון ומי שלא הבין את זה מבין את זה כעת.

ללברון יש חלון הזדמנויות של בערך שנתיים. כל הביצים בסל אחד.
אין לאן לברוח וחייבים תוצאות כאן ועכשיו או לפחות להראות שהוא הוא המאמן שיכול להביא תוצאות.

הרי ברור שהקבוצה הזו מתרסקת מול הווריוס או הספרס בגמר בקצב הזה.

מקווה בשביל בלאט להירגע מכל הבלאגן, לקרוא את כל הביקורות שנכתבו, כי היו הרבה דברים נכונים, לא חוכמה רק להחמיא ולחזור עם אופי לקבוצה הבאה שלו.

שפוי
שפוי
8 years ago

מנחם עם כל הכבוד, ואני נהנה באתר ויש לי חוש הומור, לכתוב שיש משהו טוב בkkk זה דבר מחליא לא משנה באיזה קונטקסט.. מביך ודוחה חבל

MBK
MBK
8 years ago
Reply to  שפוי

כמי שכתב את השאלות
הסבר –
הללל באנגלית זה יוצא KKK ( תעיף מבט במקלדת )
אותי זה הצחיק וסגר לי פינה כתשובה רביעית

נתי
נתי
8 years ago
Reply to  MBK

הוא התכוון לתגובה של מנחם שאמר שהיה רוצה שהkkk יפעל נגד העצלנים שחיים על חשבון המדינה

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  AR

א, לא.
ב, הוא אמר שבלאט ראוי לאמן באולסטאר בזכות היכולת של הקבוצה, ואם בלאט לא יוכל אז הוא עצמו, לו, ראוי, כחלק מהצוות המקצועי.
ואת זה אמר כשידע שאין סיכוי שהליגה תאפשר לבלאט לאמן.
הבנת?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

השאלון על ה-ללל – גדול 🙂

גור גולן
גור גולן
8 years ago

אשך יש לך לא מעט עבודה. אתה צריך לעשות ראיון עבודה להצטרפות ל ללל

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

האמת? רעיון מצוין. אנסה להרים את הכפפה.
מישהו יכול לכוון אותי איך יוצרים שאלון?

גלעד
8 years ago

תרשם לPLAYBUZZ וזה קל וברור

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  גלעד

1+

גור גולן
גור גולן
8 years ago

מעולה👍

not a bad boy
not a bad boy
8 years ago

הפיטורין של בלאט הציפו אותי בשמחה שטנית. בנפול אויבך תשמח ותחכך ידיים בהנאה. עד עכשיו, היה שם איזה מעצור נפשי בציפייה לראות את הקריירה של הפלופר מתרסקת, מעצור בשם בלאט. עכשיו הכל פתוח, ובסיטואציה מבטיחה מאוד: האגו של לברון מזמן יצא מכלל שליטה והגיון, אפילו שלו עצמו, כך שהקאבלירס ממשיכים להתקדם במלוא הקיטור לבור של ג'ורה, כי מה לעשות והוא מחרב את היכולת לשחק כדורסל כקבוצה, ומנגד עכשיו בפיטורין של בלאט כבר לא יהיה לו שום אליבי, והחלום השמיימי שלו על מורשת ותהילה יהפוך לעוד גרסה של כרמלו אנתוני.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  not a bad boy

1+

amitlahev
amitlahev
8 years ago

לאשך וחברי ה-ללל: זה הזמן להנפיק את המניה שלכם בבורסה בתל אביב. תשואה תלת ספרתית מובטחת!

גור גולן
גור גולן
8 years ago
Reply to  amitlahev

עדיין מוקדם
זה עוד יעלה😉

אפלטון
אפלטון
8 years ago

קודם כל תגובות מצויינות, למרות שיאיר- די לכלכת על בלאט בגליל.
כל העונות שלו שם היו מוצלחות, אולי מוזרות כי לא היינו רגילים לרכבות החילופים, אבל המשחקים היו מעניינים והקבוצה היתה תמיד תחרותית.
אין ספק ששיטת הג'נטלמן עובדת לו והזכרונות ממנו תמיד נעימים יותר, ואין ספק שהוא לוקח עליו הרבה, גם בהפסדים וגם בנצחונות.

לא זוכר מאמן NBA שאומר – 'ההפסד הזה עלי' או 'אימנתי לא טוב היום'.
זה רק בלאט אומר.
תמיד מאמני ה-NBA נותנים את כל הקרדיט לשחקנים- גם בניצחונות וגם בהפסדים.

עכשיו לטיירון לו יש שבועיים להפיל הכל על בלאט, תוך יום ראינו ממנו הצהרות של: "השחקנים לא בכושר", "יש לנו בעיה מנטלית כקבוצה", "חסר לנו הרגשת הביחד" וכאלה, עוד כמה הפסדים וזה יהיה- "הסגנון שהונחל לא מתאים לשחקנים" ו-"צריך להתחיל הכל מחדש"

סומסום
סומסום
8 years ago

יש נתון אחד שלא מרבים להזכיר. והוא הרף המטורף שהציבו השנה ג"ס והספרז. וגם לו יש קשר לפיטורין של בלאט.
שתי הקבוצות נמצאות כרגע בקצב של 74 ו-71 נצחונות לעונה. כלומר לפחות כרגע, אלה הקבוצות מס' 1 ו-3 *בהיסטוריה של האנ.בי.איי*.
למישהו יש ספק, שאם זו היתה עונה נורמלית יותר, המאזן של 30-11 היה נתפס נהדר ואף אחד לא היה מתעורר ומזעזע את הקאבס? רק שעכשיו, יש נוף אחר מהחלון. שתי מפלצות, קינג-קונג נגד גודזילה. ועכשיו כבר לא מספיק להיות מצוין – אתה חייב להיות דמיוני או להתקרב לשם. טאף לאק עבור בלאט. בכל עונה אחרת היד על ההדק לא היתה כזו מהירה.

מאוריציו
מאוריציו
8 years ago
Reply to  סומסום

נקודה טובה

דובי
דובי
8 years ago
Reply to  סומסום

לא בדיוק. תציץ בטבלה על הפתיחות בטובות בהיסטוריה. דברים נוטים להתאזן בהמשך העונה, בעיקר אצל פופוביץ שבמהרה יראה שפלייאוף המערב השנה חלש מתמיד ויתחיל לשחרר את החמישייה לחמשושים ורגילות.

סומסום
סומסום
8 years ago
Reply to  דובי

אסתכל, תודה

א.ב
א.ב
8 years ago

מה שאני לא מבין זה איך עם כל ה-ללל, אף אחד לא העלה את הרעיון של שביתה איטלקית של השחקנים נגד גולדן סטייט כדי לסגור את הפינה של הפיטורים.
שחקנים איחרו להגיע להכנה למשחק או ממש ברגע האחרון (שאלו את בלאט אחרי המשחק, הוא אמר שהוא לא ידע מזה), שלא לדבר על איך שהם נראו.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
8 years ago
Reply to  א.ב

אין סיכוי. לברון לא היה נותן את המשחק לקרי, גם אם אמא סוניה היתה מצמידה אקדח לראש של האישה של דלונטה ווסט.

מאוריציו
מאוריציו
8 years ago

תחשוב על זה שוב, בהחלט ייתכן שבעיני לברון להפסיד (לא מאמין שחלם שיפסיד כמו שהפסיד) לג"ס בסיטואציה הזאת זה דלק לסדרת הגמר עבור ה"מנהיגות" שלו ואיך שהוא יכול לדרבן את האחרים

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
8 years ago

אין לו יכולת דחיית סיפוקים. נקודה. חוץ מזה שההפסד הזה רק הוציא אותו עוד יותר מטומטם, אחרי שהצהיר שהוא הולך להראות לקרי על המגרש, בגלל ציטוט "ניחוח השמפניות בחדר ההלבשה של הקאבס".

Ddd
Ddd
8 years ago
Reply to  א.ב

גם אני חשבתי ככה זה מהלך של שבועות

תוסיף לזה את קיירי שמדוכא כי לאורי עקף אותו בהצבעות לאולסטאר
את לאב שכבר שנה שנייה ברציפות לא נספר לאולסטאר
ואת לברון שיודע שאלוט אופ פאן קרי הוא המלך החדש כבר שנה
וקיבלת חדר הלבשה בקאנטים

ככה נראים רגעים אחרונים של מלך

המשגיח
המשגיח
8 years ago
Reply to  Ddd

קיירי הכי גבר שם, ובטוח קיבל את זה בהבנה שהוא לא באולסטאר.

יניב
יניב
8 years ago

שאלת תם האם גם האשך,ג'וגו' ואני צריכים למלא את השאלון על ה-ללל?
לגבי הסבוטאז' במשחק מול גולדן סטייט אז בהחלט יש מצב,האם זה קרה או לא אי אפשר לדעת אבל זאת בהחלט אופציה.
מסכים עם ערן הם פיטרו את בלאט בכוונה לפני האולסטאר כדי שלא יופיע באולסטאר.
ודבר אחרון שאלה לאשך. האם אנחנו צריכים לנצל את המצב ולפרק סופית את גלל ? 🙂

עומר
עומר
8 years ago
Reply to  יניב

לא מבין מה יש להעריץ באיש הזה. לא מבין.
די לחיות על תהילת העבר. היה טוב פעם- זה נגמר. זה כמו מכלת הכיתה בתיכון שעכשיו היא מאה קילו.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  יניב

חבל יניב. דווקא חיבבתי אותך. אבל אם החלטת גם אתה להטריל אותי גם אתה תזכה ליחס בהתאם.
חג שמח.

עומר
עומר
8 years ago

אתה שם לב לסגנון שלך? מישהו מצוות הופס יכול רסן את התוקפנהות הזו? חלאס.

יניב
יניב
8 years ago

מתן לא הבנתי אם אתה רציני או לא? בכל מקרה התגובה שלי הייתה בצחוק ואני חושב שלמדת להכיר אותי שבריונות באינטרנט היא ממני והלאה.
שורה תחתונה אם נעלבת אני מתנצל.
סה'כ התכוונתי בכך שלאור העובדה שרוב רובם של המגיבים עברו מיום שישי להיות במועדון או לפחות לאהוד מבחוץ את המועדון.האם תפקידנו ל"חסל" כל מי שעדיין בעד לברון או להשאיר קומץ שעדיין תומך בו.זה כל כוונתי

מתן גילור
8 years ago
Reply to  יניב

גם שלי יניב. הכל בסדר בינינו.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
8 years ago

3 הערות בנוסף לכל הדברים הנהדרים שקראתי: + בדיחה:
א. דיוויד באלט הוא לא ישו (עוד יהודי שצלבו אותו). הוא בסך הכל מאמן שיש לו PROS & CONS: וחלק ניכר מהם פורטו נהדר למעלה. הם לא באים זה על חשבון השני ,אלא זה לצד זה.

ב. מי שטוען לאנטישמיות שיסתכל במראה.
תראו איך בארץ מתייחסים למאמנים זרים בכדורגל וכמה מאמנים זרים הצליחו לגמור עונה במכבי

ג. לגבי טיירון לו – אין לי מושג אם הוא חתר תחת המאמן או שחה פרפר. אני רק יודע דבר אחד. כאשר הוחלט להחליף את בלאט, לא היתה שום אלטרנטיבה אמיתית חוץ מאשר לקדם את הסגן. החתמת כל מאמן מחוץ למערכת באמצע העונה משמעותה אחת =- אובדן שנה אחת לפחות. לגבי לו, זה גם לא רציני למדוד אותו עכשיו. תנו לו 10 משחקים לפחות כדי להבין אם היה שיפור או לא. בכל מקרה, מבחן התוצאה שהוא צריך לעמוד הוא:
– שיפור המשחק הקבוצתי
– הורדת דקות ללברון
– אליפות

ובדיחה ששמעתי היתה שמדינת ישראל עומדת להגיב על פיטורי המאמן בלאט בהפצצת שטחים בקליבלנד. דובר הבית הלבן הגיב על כך שהממשל בודק האם קליבלנד אכן שייכת לארצות הברית.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

הפרצוף של לברון כבר מרוח על ה "אס" בחפיסת הקלפים של "המוסד"

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
8 years ago

לפני זה הוא היה "מלכה לב אדום"..

עומר
עומר
8 years ago
Reply to  אוהד ס"א

🙂
פדיחות עם כל הישראלים שפוצצו את האיסנטרגם של לברון בקללות בעברית.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
8 years ago
Reply to  עומר

ועוד עם שגיאות כטיב..

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago
Reply to  עומר

זה בטח יהודה שישליק
גם בעיברית הוא לא משהו

עומר
עומר
8 years ago

הוא הוכתר כעמלקי עם XXX קטן. נראה לי שבקצב הזה הם מפסידים בסיבוב הראשון.

עומר
עומר
8 years ago

תודה על הפוסט. לא הבנתי מה מתן רוצה? איזה דמוניזציה כלפיו? הסגנון שלו הוא הכי דומה ללברון. תוקפני ומבטל אחרים. לאר פלא שהוא הקים את הגלל או מה שהאשך אומר.
נכנע לבריונות? האנשים שנגד לברון עומדים מתחת לבית שלו או מתחת לבית שלך. הוא גדל בהפועל חיפה? מה נסגר איתך? האיש שחקן בדעיכה כבר שנתיים שלוש ועכשיו עם ההפיכה הלא מוצדקת יש יאחלה סיבות לצאת נגדו. חלאס עןם אמא אווזה בעניינו. הוא לא צריךהגנה ממך. יושב עם המיליונים שלו וצוחק
גם האמירה שלך לגבי פרובינציאלים ואוהדי ניצחונות היא מקוממת. אולי אנחנו אוהבים את הווריורס בגלל הכדורסל היפה? חשבת על זה? אבל אתה כרגיל צודק.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  עומר

כמו שכתבתי לך בעבר. אתה מביך. פשוט מביך. עוד בריון וירטואלי דוחה.
תתקומם עד מחר.
ביום שתלמד להתנסח כמו בן אדם אתייחס ברצינות לתגובות שלך.
עד אז פשוט אקווה שלא תגיב לי ואוכל להתעלם ממך.

עומר
עומר
8 years ago

אני חושב שצריך לחסום אותך. אתה גס רוח ותקופני כלפי כל מי שלא מסכים איתך.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  עומר

לא. רק כלפי אנשים אלימים וירטואלית כמוך. פייט פייר וויז פייר.

עומר
עומר
8 years ago

טול קורה מבין עיניך.

מתן גילור
8 years ago

עומר, אין לי עניין בך. בוא פשוט לא נגיב אחד לשני. נראה לי שיטב לכולם.

רן הנרגן
רן הנרגן
8 years ago

לא אהבתי את גקסון כשאימן את ג"ס. בגלל הרבה סיבות. הפיטורים שלו היו צעד נכון, ודאי שבחוכמת הבדיאבד.

אבל הוא מקבל ממני הרבה אשראי על הכנסת המושג הגנה לעולמם של שחקני ג"ס. גם שתי עליות הרצופות לפליאוף לראשונה אחרי 25 שנים נזקפות לזכותו.

לטווח הקצר, בקליבלנד היום יש רק טווח קצר. גקסון הוא מאמן טוב יותר מטירון לו עבורם.

עגל
8 years ago

רוב הדברים החשובים כבר נכתבו, אני מצטרף לנקודה 4 של שגיא נאור, זה שהקאבס לקחו את לו למאמן ראשי ולא מישהו בכיר באמת מעידה על היאוש שלהם ועל כך שהבעיה עם בלאט היא באמת פרסונלית. חבל.
בואו נהיה כנים עם עצמנו, לא תהיה לחילופי המאמן כל השפעה גדולה על הקבוצה. רוב הסיכוי הוא שמה שהיה הוא גם מה שיהיה, כלומר הקאבס ישאר הקבוצה מס' 3 בליגה. זה טוב מאוד אבל לא מספיק כשיש לך את לברון בקבוצה.

A.h
A.h
8 years ago

אני אוהד את לברון וקליבלנד
זהו אמרתי את זה

יושי
יושי
8 years ago

אני יושב וקורא את מה שברנדון הייווד אומר על בלאט, שהוא אף פעם לא היה מבקר את לברון בשום צורה, גם לא למשל כשהוא לא יורד להגנה, ולא מבין את זה, למה בלאט התהנג ככה. יש הבדל בין "זאת הקבוצה של לברון" לבין לא להעיר לו אף פעם(!!)

עומר
עומר
8 years ago

תפס אותי לגמרי בהלם כל הסיפור הזה.
עכשיו יוצאים מכל החורים הכתבים עם לכלוכים על בלאט. במיוחד החברה של קליבלנד, שתמיד שנאו אותו.

אם ננסה להתייחס לזה באובייקטיביות, אז אני מצליח להבין למה פיטרו את בלאט. היה נראה שכרגע איתו לקליבלנד אין שום סיכוי לנצח את ג"ס\ס"א. אני אגב לא חושב שזה נכון, כמי שראה הרבה משחקים של קליבלנד בשנתיים האחרונות, תמיד הייתה הרגשה עם הקבוצה הזאת, שהיא יכולה לחזור, ב 5 דקות של רצינות.
אתמול מול שיקאגו לא הרגשתי את זה. הקבוצה נראתה כאילו היא מנסה, אבל פשוט לא יכולה.

אבל בכל מקרה, לקדם את טיירון לו? במקום בלאט? זה הפתרון?
היו צריכים להביא מאמן עם שיעור קומה, שיוכל להגיד ללברון לשבת בשקט ולתת לו לאמן. עכשיו במקום יש "יס מן" של לברון (וכל הקשקושים של כתבי קליבלנד על זה שטיירון יכול להעמיד את לברון במקום, זה בולשיט לא נורמלי), ולברון הולך לאמן את עצמו.

מילא עם בלאט, ידעת שיש סיכוי שיהיה לו יכולת לתת פייט למאמנים הטובים במערב, בלאט תמיד נראה בחור דיי חכם, שיודע להתאים למת אפים. טיירון לו נראה כמו רוב המאמנים מהשנים האחרונות שהם שחקני עבר (לא סטיב קר), נראה עוד סגנון של מאמן סטייל ביירון סקוט.

מתן גילור
8 years ago
Reply to  עומר

הבעיה היא לא עם לברון כי אותו בכל מקרה אי אפשר לאמן (כמו את קובי בראיינט למשל). יש שחקנים שלא מוכנים שיאמנו אותם – טייק איט אור ליב איט. השאלה היא האם אתה מצליח לאפשר לו לאמן את השאר. לא רואה את טיירון לו מצליח בזה.

יאיר
יאיר
8 years ago
Reply to  עומר

אני מבין מה שאתה אומר עומר אהל לדעתי זו פרספקטיבה שלנו כישראלים. בעיני אנשי nba, טיירון לו שמביא איתו 7 שנים של ניסיון כעוזר מאמן, פעמיים הופעות בגמר בתפקיד הזה ועוד שתי הופעות בגמר בתור שחקן הוא המנוסה יותר.
צריך להקשיב היטב למה שגריפין אמר. הוא דיבר על חדר הלבשה מלוכד, על מאמן שישפיע על שחקנים, שהם ייתנו אמון בו. בכל אלה יש לטיירון לו יתרון על בלאט. גם אם לבלאט יש טון כדורסל בראש יותר מאשר ללו, זה עדיין לא משנה כי לא את זה קליבלנד מחפשת. אולי היא הייתה צריכה לחפש את שני הדברים אבל בהתחשב בנסיבות די מובן לי מדוע הם בחרו בלו למשימה וזה למה לו אמר שמבחינת כדורסל הוא לא הולך לשנות הרבה, הוא פשוט רוצה להיות מוטיבטור יותר גדול לשחקנים

עומר
עומר
8 years ago
Reply to  יאיר

אני מסכים איתך שהוא הולך להיות מוטיבטור כנראה יותר טוב, וזה בדיוק אגב מה שהייתה "גדולתו" של ביירון סקוט, ועוד מאמנים שהם שחקני עבר.
הבעייה שלקליבלנד אין שום סיכוי לנצח את ג"ס או ס"א עם יותר מוטיבציה (לפחות לפי דעתי). לו בהחלט אהוב יותר כנראה, ואני לא מתווכח על זה. אבל אין ספק שהוא בסופו של דבר איש של לברון, כל שאר השטויות זה ניסיון של ארגון הקאבס לבנות איזה נרטיב שיצדיק את ההחלטה שלהם.

לו הוא לא מאמן שישים את לברון במקום, הוא חבר שלו, שבעצם לברון יאמן את עצמו, ואולי גם את כל הקבוצה. אתה רואה את זה קורה בס"א או ג"ס?

אני בניגוד לרבים בארץ, חושב שאובייקטיבית אם מה שגריפין אמר נכון, שהחברה לא היו מגובשים, ולא הראו מנטאליות מתאימה, אז בהחלט בלאט כנראה היה צריך ללכת. אי אפשר להוריד ממנו את האחריות. אבל החילוף הזה לא ישפר את הקאבס לפי דעתי.
יכול להיות שאניאצטרך לאכול את הכובע, אבל ראיתי מלא משחקים של הקאבס בשנתיים האחרונות, ולו לא נראה מתאים למשימה. בשביל לנצח כאן ועכשיו, תחליף את בלאט במאמן מוביל מישהו שיש לו סיכוי לעשות את ההבדל.

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago
Reply to  יאיר

יאיר איני מבין אותך.
אתה חושב שבאמת כל מאמן היה מגיע לגמר נ.ב.א בלי 2/3 השחקנים הכי טובים שלו ?.
אתה באמת לא מסכים עם פופוביץ ,קר,ואן קנדי וקרליל ?.
אתה באמת חושב שאישיות ( אם ניתן לקרוא לו כך ) לו יכול פתאום להיות מאמן ראשי ולבצע את ההתאמות בסדרות שבלאט ביצע ?.
יש ללאו יתרון אחד בלבד על בלאט …הוא שחור ולכך לברון יותר מתחבר.
אני חושב שבלאט היה גורם מאזן בין האגו של לברון ליתר השחקנים. ברור לי שקיירי ,דיבלנובה ואפילו סמית חברו הטוב של לברון לא שמחים מעזיבת בלאט ….וזה עוד יכול לפרק את קליבלנד.
לאו כשמו כן הוא טירון כמאמן ראשי.
להשוות אותו לבלאט זה לא נכון …אמנם גם בלאט היה חדש בליגה ג. אך היה לו ניסיון כמאמן ראשי בסיטואציות הכי מלחיצות ו הניסיון הזה בהחלט בא לידי ביטוי אשתקד בפליאוף….והעונה כשהוא גם מנוסה בליגה התוצאות היו מצוינות ברמת המקרו ( קצב של בדיוק 60 ניצחונות הוא קצב יוצא מן הכלל …תבדוק מתי קבוצה מזרחית עברה זאת).
והעונה הוא אפילו לא טירון בליגה ….

יאיר זעפרני
8 years ago

אני חושב שכל מאמן היה מגיע עם הסגל הזה לגמר הליגה. אני חושב ששום יתרון של בלאט כמאמן לא הובלט בקליבלנד והוא בסופו של דבר היה האיש על הקווים שזז כשלברון הזיז לו את הלוח. בלאט לא הביא את קליבלנד לשום מקום שהיא לא הייתה מגיעה אליו ממילא וכמו שהיא נראתה השנה – אז הצעד הנוסף גם לא היה נעשה ודיויד גריפין מאמין שללו יש סיכוי יותר טוב לעשות את האקסטרה מייל הזה. והאמת – אני מסכים איתו. כי עם בלאט זה לא היה נגמר באליפות בשום דרך, אז למה לא לנסות משהו אחר.

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago

יאיר שאלות להבנת דעתך
1. האם אתה באמת חושב שלבלאט לא היה חלק בהעפלה לגמר הכללי ושכל מאמן בסיטואציה של חסרון השחקנים היה עולה לגמר ?.
2. האם לא ראית התאמות במשחק של קליבלנד מול היריבות …האם כל מאמן היה מנצח את שיקגו הקשוחה ,קורע 0-4 את אטלנטה ונותן כזה פייט לג.ס
3. האם מאזן 11-30 זה שום מקום ?.
חוץ מהשאלות אבקש להגיב לדבר אחד שלך .
למה לא לנסות משהו אחר ? כתבת בסוף תגובתך ….זו האמירה הישראלית / יהודית הידועה .
" לא מועיל ? לא מזיק .
אני שמעתי קונטרה לא מזיק …גם לא מועיל .
רוצה לומר כשאתה מנסה משהו אתה צריך להיות בטוח שאתה מגדיל את הסיכוי.
כאן הסיכוי לדעת יילך ויקטן ולא להיפך .

יאיר
יאיר
8 years ago

אהרון, התשובה שלי היא בהחלט כן.
לדיויד היה סגל יותר טוב מזה של שיקאגו. היה לו את לברון ג'יימס, זה לא דבר של מה בכך וחוץ מקווין לאב לא היה חסר לו אף אחד בשלב הזה ואני גם כך מאלה שדוגלים שלאב לא מוסיף ואולי אפילו גורע.
מול אטלנטה אמנם חסרו לו שני שחקנים אבל גם קורבר וקארול היו פצועים ואת זה נוטים פה לשכוח. וחוץ מזה, גם לאטלנטה היה סגל פחות טוב.
בגמר, דיויד באמת עשה עבודה טובה אבל … הפסיד.
הוא סחט מקליבלנד יופי של פליאוף אבל מבחינת ההישגים הוא השיג מה שהיה צריך.
וכנ"ל לגבי המאזן השנה. את שתי הקבוצות היותר טובות מקליבלנד הוא לא ניצח. לרשותו עומד הסגל הכי יקר בליגה, הכי נוצץ עם אחד השחקנים הטובים ביותר. 11-30 ממש לא מרשים. לך ל-3 עונותיו האחרונות של לברון במיאמי ותראה שהם בשלב הזה עם מאזן דומה או טוב יותר. ולא, זה לא עושה את ספולסטרה גאון.
בלאט לא היה צריך מראש לקחת את התפקיד, עם לברון או בלעדיו ומרגע שלקח והתבטל בפני לברון, אין בו שום תועלת מיוחדת. אולי לו כן יצליח לעמוד מול לברון ואולי לא. אני הייתי מנסה

עומר
עומר
8 years ago

יאיר, אני חושב שאתה קצת מזלזל בבלאט, אבל מסכים בכלליות שבלאט לא הראה מספיק, וגריפין\לברון חשבו שאין סיכוי לנצח את ג"ס.
אגב עונה לפני הם הפסידו 3-1 לשיקאגו אם אני לא טועה בעונה הרגילה, ובפלייאוף ניצחו 4-2. אז זה כנראה לא אומר יותר מידי, אבל לך תשכנע את לברון בזה.

אני דווקא חושב שהסיבה המוצדקת לפיטורים היא איבוד חדר ההלבשה, שהשחקנים פשוט לא היו מאחוריו. אם הם באמת מזלזלים בו, ולא סופרים אותו, אז אין סיכוי לאליפות. לאליפות צריך שכולם יהיו עם אותה מטרה, ואמונה אחד בשני. זה לא חייב להיות כל העונה, מספיק אפילו לקראת סוף הפלייאוף.

מה שאני לא מסכים איתך, זה שלו יכול לשפר משהו. אבל מי יודע, אולי זה שלברון הוא עכשיו גם סוג של המאמן, באמת יעזור, מי יודע?

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago

יאיר תודה .
אני לא זוכר מאזניים חצי עונתיים אך זוכר שעל פי רוב מוחלט אין קבוצה מזרחית שמגיעה לקצב של 60 ניצחונות ( כמדומני האחרונה שעשתה זו היא שיקגו של לפני 4-5 שנים ).
בלאט היה בקצב ורוב הזמן בלי קיירי.
עוד דבר שהתקשתי להבין הוא המבחנים שעושים לבלאט מול ג.ס וס.א.
מול ג.ס כפי שכתבת בלאט נתן להם יופי של פייט בגמר אשתקד בתנאים קשים מבחינתו .
כולל בג.ס העונה .
מול ס.א בלאט הפסיד אחרי יופי של משחק…במקום שאף אחת לא ניצחה העונה …מה נשאר ? משחק בודד.
בעיני זו לא אינדיקציה לכלום בטח אצל מאמן שידע להפסיד משחקים רגילים בכדי לנצח כשזה חשוב.
כנראה נשאר חלוקים בכל מקרה תודה רבה .

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

אטלנטה הוקס עשתה 60 שנה שעברה

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago

נכון ומאימי עשו 16-66 אחרי שיקגו .
טעיתי במאזנים ו עדיין מיאמי הגדולה של לברון וייד ובוש לא הגיעו תמיד ל 60 .
60 זה מספר סמלי בליגה של קבוצה לאליפות.
על פי רוב קבוצה אחת או שניים מגיעה למספר הזה יהיו כבר שנים מלאות של 82 שאף קבוצה בליגה לא הגיעה למספר זה.
ככה שבעיני אלו הפיטורים ההזויים מכולם .
אך ….זה הופך את העניין למעניין במזרח.
כי אני מתחיל לחשוב שאם אצל בלאט המזרח היה בכיס הקטן של קליבלנד הרי שעכשיו קליבלנד עדיין פייבוריטית אך אני יותר ליותר רואה תסריטים שהיא לא תעשה זאת.
בניגוד ליאיר אני חושב שבלאט היה פקטור גדול מאד בעלייה של הקבאס לגמר.
והאמירה "בלי לברון הוא לא היה בגמר " בוודאי נכונה אך גם האמירה " לא עם כל מאמן קליבלנד הייתה בגמר נכונה. "
ובעיני רוב המאמנים לא היו מביאים את הקבאס לגמר בתנאים שנוצרו ובטח לא לסדרה כזו צמודה בגמר.
אם ללאו יהיו אפילו 50 אחוז מהצרות של בלאט נראה לי בתחושה ש קליבלנד תתפרק לחלוטין עוד לפני כן …ואז ורק אז כנראה בלאט יזכה להערכה.
בעיני הקואליציה מקיר אל קיר בין מאמני הליגה היא ההוכחה הניצחת שמה שבלאט עשה הוא כלל לא מובן מאליו ( אפילו אריק…המאמן הקודם של לברון עם בלאט בעניין )!

ינון יבור
ינון יבור
8 years ago

אני מסכים עם אהרון לגבי חלקו של בלאט בריצת הפלייאוף.
ראשית, בוסטון היו "שווים" משחק אחד לפחות (אם לא שניים) בסדרת הסיבוב הראשון. הקאבס טאטאו אותם.
שנית, הבולס הגיעו עם יתרון מובנה לסידרה הם הקאבס (לאב בחוץ, קיירי מתחיל לדדות, ג'יי אר בחוץ לשני משחקים), ואכן לקחו את הביתיות. בלאט הצליח להפוך את זה ולנצח שני משחקים בחוץ (מתוך שלושה).
שלישית, אטלנטה הגיעו עם יתרון ביתיות, לאב עדיין בחוץ, כמו גם קיירי רוב הזמן ושאמפ שמתחיל לסחוב פציעת מפשעה אינו 100%. התוצאה – סוויפ מהדהד על מאמן העונה.
רביעית, הגמר, בו כבר דובר רבות, אך לא הוזכר מספיק ששאמפרט היה בחצי הילוך בגלל המפשעה, וזה חיסרון גדול מאוד כשזה קורה לך לדיפנסיב סטופר של הגארדים, בטח מול קבוצת הסמול בול ההיסטורית שמנגד. זו פציעה שאיש לא דיסקס אותה בגלל לאב וקיירי, ואם תיזכרו במסיבות העיתונאים דיוויד תמיד נפנף את זה ולא רצה להיכנס לסוגיה, כדי לא לתת ליריב כלים ומידע.

ינון יבור
ינון יבור
8 years ago

דבר אחרון – שוכחים שאת המאזן השנה הוא השיג למעשה ללא קיירי, ושלפני ההפסד בבית לג"ס הוא יצא למסע של שישה משחקי חוץ כולל המשולש הטקסני, וחזר עם מאזן של 1:5.

יאיר זעפרני
8 years ago

הכל בסדר ינון, אבל גם בלי קיירי, תן לי שם של קבוצה עם סגל יותר טוב במזרח?

אהרון שדה
אהרון שדה
8 years ago

נו יאיר ובכל זאת מקום ראשון במזרח בצורה בולטת .
ומול גדולות המערב הוא לא היה בסגל הטוב שלו רוב העונה…ובפליאוף יתרונו המובנה ברור.
בקיצור חיפשו תירוץ ופיטרו אותו על סמך משחק אחד.
הכי מצחיק שגריפין אמר היום.
"היופי שאנו לא חייבים להיות כרגע מוצר מושלם אלא בהמשך "
נו ???????????האם בלאט לא הוכיח בנ.ב.א (וגם לפני כן) שהוא יודע להוביל את הקבוצה בדיוק בזמן הנכון..
לדעתי מה שקרה פשוט מאד .
לברון לא רצה את בלאט וגריפין ידע מזה זמן רב….אבל הוא המשיך איתו חוזה בקיץ כי לא היה ניתן לפטרו.
בהזדמנות הראשונה ואפילו רבע ההזדמנות הראשונה לברון קיבל את מבוקשו זה לא יעזור ללברון ובלאט אני מאמין רק ירוויח מהסיטואציה בטווח הארוך…אם רק ירצה להמשיך בליגה הזו.