הטור היומי: פיטורי דייויד בלאט / מנחם לס

כאב לי מאד בדקות הראשונות אחרי ששמעתי על פיטוריו של דייויד בלאט, כמובן בגלל שהוא אחד מאיתנו.

אבל אחרי כמה דקות התאוששתי, וניזכרתי במשפט הידוע ש"כשמאמן NBA חותם על משרת מאמן הוא גם חותם על הפיטורין, רק התאריך חסר".

מה שכן כאב לי שקליבלנד לא חיכתה עוד ה-14 לפברואר, תאריך האול-סטאר' שדייויד בלאט היה מאמן בו את נבחרת המזרח, וגם קובע את שחקני הספסל.

הפתק הוורוד שהוא קיבל ('פתק וורוד כאן מסמל פיטורין) לא הפתיע אותי כלל וכלל. הוא לא הראשון שפוטר העונה (הוא השלישי), ולא האחרון. מה שמעניין ביותר הוא שעתה עם פיטוריו, מזכירים את שורשיו הישראלים והיהודים, דבר שמשום מה נמנעו כמעט מלהזכיר בשנה וחצי שהוא אימן את הקאבס. הנה שתי כותרות שהופיעו לדוגמא:

David Blatt, former Israeli basketball coach, fired as coach of NBA’s Cavaliers

או

Cavalier Former Israeli Coach Daviv Blatt Fired

יכול מאד להיות שמעז ייצא מתוק: אני מלכתחילה (כמו רובכם) הרגשתי וידעתי שהקאבס עם לברון הוא המקום האחרון המתאים לו לאמן. אבל כמובן שכשהמישרה הוצעה לו הוא לא יכול היה לסרב. אבל עתה – אחרי שהוא היה בגמר ה-NBA – חלום ש-95% מהמאמנים לא הגיעו אליו, הוא יכול בשקט לאמן קבוצה הרבה יותר צעירה והרבה פחות יהירה ב-NBA. אני כמעט בטוח שכישוריו ידועים עתה וישנן כמה קבוצות שאולי כבר בקשר איתו.

 

העובדות הקרות הן קרות מאד: בשני משחקיה החשובים ביותר של הקאבס נגד הספארס בסן אנטוניו, ונגד גולדן סטייט בבית, הקאבס נראו זוועה. לא ניכנס עתה לסיבות. השורה התחתונה היא שהם נידרסו בס"א, וממש הושפלו – כן, הושפלו בבית – ע"י הווריורס ב-34 נקודות. היו שהזכירו תבוסות מהעבר שהפכו לנצחונות עתידיים, אבל לפחות ב-10 מקרים נגד אחד, קבוצה שמפסידה ב-34 נק' במשחק חשוב במשך העונה היא לוזרית גדולה, ולא אחת שהפסידה "במקרה" ותחזור לנצח. הפסד ביתי ב-34 נקודות שהוא לא בסידרת 7 משחקים בה ניתן לתקן הכל במשחק הבא, אלא במשחק הביתי היחיד משך כל העונה נגד היריבה הגדולה ביותר, הוא הפסד איום. מבייש. השפלה של ממש. פגיעה בגבריות, באומץ, ברוח הלחימה, ובנפש השחקנים ששיחקו. ממש כתם שחור.

 

בארה"ב לא מחכים הרבה כשקורים דברים כאלה. אלה שקובעים – חותכים. זה קורה בחברות מגה-גדולות, בכלכלה, בתעשייה, בבנקים, ובספורט. השורה התחתונה מאכזבת ונופלת מהציפיות? הראש נחתך ומנסים ראש חדש. זהו קפיטליזם שלא עושה חשבון, לא מרחם, ולא מסביר.

 

ייתכן ויש אמת רבה במה שדייויד גריפין אמר במסיבת העתונאים אחר הצהריים: "אני לא טוען בשום פנים ואופן שהמאמן החדש שלנו טיירון לו הוא מאמן טוב יותר מדייויד בלאט. איש לא טוען זאת. דייויד בלאט הוא מאמן מצויין, אבל הגעתי למסקנה שלא עבור הקבוצה שלנו. אני מאמין שטיירון לו יותר מתאים!".

 

אני מרגיש חובה להסביר: אע"פ שלא קיימת כאן אנטישמיות גדולה, אמריקאים נוצרים – שחורים כלבנים – לא אוהבים במיוחד יהודים. לא בגלל שאנחנו לא מאמינים במשיחיותו של יישו – שהוא DIVINE – אלוהי, או שהוא 'בן אלוהים' (כולנו בני אלוהים) אלא בגלל שאנחנו, היהודים, שונים כקבוצה משאר האוכלוסייה. לא אכנס כאן לדיון על כך, כי אני גר כאן ואני יודע שיהודים – כאוכלוסייה – הם אחרים מלא יהודים . רובנו, כקבוצה, מצליחים יותר, עשירים יותר, גרים בבתים מפוארים יותר, שותים אלכוהול ומשתמשים בסמים הרבה פחות, מחונכים יותר (לימודים), מצויירים פחות בטאטו, וכמעט שאין בינינו בעלי 'הארלי דייוידסונים' עם דגל אמריקאי קשור במטפחת על ראשינו, כלומר, רדניקים. לא אתחיל להתווכח על כך עם אף אחד, או את הסיבות לכך. גרתי במספיק קהילות באוהיו, פנסילבניה, ניו יורק, לונג איילנד, פלורידה, ועתה דרום קרולינה לדעת שזאת עובדה. שאחוז גבוה מאד (יחסית כמובן לששה מיליון היהודים החיים כאן) בין הרופאים, עורכי הדין, ובעלי מקצועות חופשיים אחרים הם 'לנצמנים'.

 

דייויד בלאט הוא יהודי טיפוסי אמריקאי (מה שלא טיפוסי בו זה שהוא גם ישראלי) בוגר פרינסטון, לא שותה, לא מקלל, מדבר יפה ובשקט, לא מצוייר בטאטו. ישנה לו עוד בעייה: למרות שהוא 'אמריקאי יהודי טיפוסי' שזה כבר מינוס ביחסים עם שחקני כדורסל, הוא גם נחשב ל-'זר' למרות שהוא נולד כאן וכאן שיחק כדורסל במכללה.

אבל הוא שיחק בפרינסטון ולא בקנטקי או צפון קרולינה, ואת רוב הצלחתו הכדורסלנית הוא עשה בישראל ובאירופה. זה הופך אותו ל-'זר' וכל שחקן אמריקאי אותנטי יעקם את אפו כשמאמן זר ינסה ללמד אותו כדורסל. בדיוק כמו ששחקן כדורגל איטלקי או ספרדי יעקם את פרצופו אם יביאו לברצלונה או מנצ'סטר יונייטד מאמן אמריקאי.

לעומת בלאט – רד אורבך היהודי, רד הולצמן היהודי, ולארי בראון היהודי, היו כמעט "יהודים שחורים": רד אורבך גדל בשכונה די ענייה בוושינגטון, וחי את כל חייו הבוגרים בבוסטון בהווייה שחורה עם וויסקי וסיגרים, ושפה אנגלית עילגת. שמעתי אותו מדבר עשרות פעמים לדעת זאת. הוא תמיד דיבר את שפת הגיטו. לביל ראסל ושאר השחורים בבוסטון לא היתה בעייה להרגיש חלק מהווייתו, או לחטוף קללה עסיסית ממנו. אותו דבר רד הולצמן מפלטבוש אבניו בברוקלין, מבטא ניו יורקי, עגה ברוקלינית, כוסית סקוטש בידו, והוא אומר לשחקניו שהם :"יודעים יותר כדורסל ממנו". וולט פרייזר ואירל דה פירל מונרו מתו עליו, ושמחו להיות שחקניו. לארי בראון גדל באושיינסייד בלונג איילנד, למד בבית ספר מעורב, משפחה ברמה בינונית קשת יום, שיחק בצפון קרולינה עם השחורים, ואז שיחק ב-ABA עם שחורים, ואימן ב-NBA אנשים כאלן אייברסון, ולקח אליפות בקנזס עם קבוצה מלאת שחורים. גם ללארי בראון היתה 'אאורה' שחורה ולשחורים לא היתה בעייה לקבל ממנו הוראות, או לחטוף ממנו קללה עסיסית.

 

גם אורבך, גם הולצמן, וגם בראון היו חלקים 'טבעיים' מהשכונה השחורה. שלושתם היו אנשים פשוטים מאד שאמרו באנגלית "I DON'T KNOW NOTHIN'" או "I AIN'T BEEN THERE". היי, שמעתי אותם מספיק פעמים מדברים. הם היו 'היהודים הכי שחורים' שיכולת למצוא.

אני לא מכיר את בלאט אבל יכולתי לראותו על הספסל כאילו 'לא שייך'. אני מסופק מאד אם היה שחקן אחד בקבוצה שניפגש עם בלאט באופן פרטי סתם 'TO SHOOT THE BREEZE". אני גם לא יכול לתאר לעצמי את בלאט קורע במשרדו שחקן שחור באחד-על-אחד. אולי אני טועה, אבל זה ה-PERCEPTION שלי מראייה כיצד בלאט התנהג על הקו.

זה לא אומר שבמינסוטה זה לא יעבוד עם צעירים, וללא אלפה דוגים כלברון, קווין לאב, או ג'יי אר שבוודאי לא היה מסוגל לשוחח עם דייויד יותר משני משפטים.

*******************

 

במסיבת העתונאים המנכ"ל דייויד גריפין DID NOT PULL ANY PUNCHES, כפי שאומרים כאן. הוא ניגש ישר לעניין להסביר מדוע הוחלט לפטר את בלאט:

When you have the clarity of purpose that we have as a franchise, these decisions make themselves"

ז"א, ההחלטה להחליף את בלאט באה 'כמעט בעצמה'.

הוא המשיך: "הבעייה שנוצרה היא שאני מאמין בקבוצה הזאת יותר משהיא מאמינה בעצמה, ומצב זה לא יכול היה להימשך. הקבוצה לא נראתה לי 'שמחה' בחדר ההלבשה אחרי נצחון, ולא נראתה לי סובלת במיוחד אחרי הפסד. היה ברור לי שמשהו חסר בקבוצה הזאת, וכשדבר כזה קורה, האצבע מופנית למאמן"

הוא המשיך להסביר, כי הוא הרגיש צורך להסביר, והיה נראה בעליל שכל המצב לא נעים לו כלל וכלל: "הקבוצה הזאת לא יצרה לעצמה IDENTITY. לא היתה לה 'אישיות'. הקבוצה לא ידעה כיצד להתמודד עם ציפיות, ולא היתה מסוגלת להאמין שהיא קבוצת-על שחייבת לשחק כקבוצת-על. הקבוצה לא הגיבה כיאות למנהיגות של מאמנה דייויד בלאט. אני לא מצביע על אשמים או סיבות; אני רק מציין עובדה"I“There’s just a disconnect right now, a lack of spirit and disconnectedness I can’t accept.”

"הקבוצה לקחה צעד אחד קדימה ואז שני צעדים אחורה. הדבר שהטריד אותי ביותר היה שבתוך רצף נצחונות הפכנו למעשה לגרועים יותר, וזה דבר שלא יכולתי להרשות שיקרה!"

ועכשיו לכל המגיבים שהאשימו את לברון בפיטורי דייויד בלאט.

תגידו לי, אני נראה בעיניכם נאיבי? תרח זקן? אני לא מכיר את לברון? אתם חושבים שהמחשבה ש-'לברון פיטר את בלאט' היא מעל ומעבר סף המחשבות שלי כי אני כזה צדקן ומאמין באנשים?

אבל זה COMPLETELY UNFAIR להאשים את לברון בפיטורי בלאט. גריפין עצמו אמר זאת: "זה לא פייר ללברון, וזה לא פייר לי ושאר ההנהלה כשאומרים דברים כאלה ללא בסיס. האם החלטתי בעצמי ללא שיחות ודיונים 'עם שאר המשפחה'? ברור שלא! ברור שהתייעצתי עם אנשים. אבל שיהיה ברור לחלוטין: ההחלטה היתה שלי ושלי בלבד".

המחשבה שהיה 'אולטימטום' מלברון היא מטומטמת לחלוטין. לא היה כל אולטימטום ולברון היה ממשיך לשחק תחת דייויד בלאט עד סיום העונה אם הוא לא היה מפוטר. גריפין אמר: "לא הייתי צריך לדבר עם שחקנים. הייתי בחדר ההלבשה…האווירה שם דיברה בעצמה מספיק עבורי. לא הייתי צריך לשמוע אף מילה נוספת מאף שחקן!".

בואו נהיה אמיתיים: לקאבס ישנה מטרה אחת בלבד והיא לקחת העונה אליפות!. כל דבר אחר יהיה נפילה. זאת הסיבה היחידה שלברון הגיע הנה – להביא אליפות ראשונה לקליבלנד, וההרגשה (גם שלי!) היתה שעם דייויד בלאט זה לא יקרה. אני לא יודע אם זה יקרה עם טיירון, אבל הקאבס היו  ח-י-י-ב-י-ם לנסות משהו דראסטי חדש.

אם אני מנכ"ל הקבוצה, אני עושה אותו דבר: מפטר את דייויד בלאט. לא בגלל שהוא לא מאמן טוב; בגלל שהוא לא מאמן טוב לקאבס הנוכחית.

*******

התמונה שמספרת את כל הסיפור: לברון טוען שוב – ואני מאמין לו – ש-"זה לא הייתי אני".

אבל החיוך שלו מגלה הכל: אמנם זה לא היה הוא, אבל הוא מבסוט ומחייך עם ההחלטה!

 

וזה מה שאני שונא ממש: את התמונות המגעילות האלה שהחלו למלא את הסושיאל מדיה!

 

 אני מאחל לו הצלחה בהמשך!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
152 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23/01/2016 4:23:26

דוק', אם אתה ישראלי אמיתי, וכבעל חוות עיזים, אתה מוכרח להטיל את "קללת העז" כמו פעם.. על הקאבס. קליבלנד קאבס…

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 4:41:15

הזוי, זה לגמרי בא מה-blind side
אבל אחרי ההפתעה, הסדר שב על כנו.
לברון ובלאט לא נועדו להיות יחד, הם הפכים.
הקוסמוס יתקן את עצמו מהטעות ההיסטורית אם בלאט יחתום במינסוטה, שמשוועים למאמן רציני ותפורים עליו בול (וגם איחוד עם וויגינס שבלאט רצה).

מה שבאמת מעניין אותי זה איזה חלק יש לבלאט בכך שחדר ההלבשה לא היה מחובר וכו', ואיזה חלק יש ללפלופ – "המנהיג" של הקבוצה בכל משפט שיוצא מפיו.

גור גולן
גור גולן
23/01/2016 9:42:46

אשך סוף סוף ! ללל זקוקים למנהיג שלהם 😉

רנדי אורטון
רנדי אורטון
23/01/2016 4:50:15

'זה לא פייר' לפטר את בלאט בשלב כזה של העונה וזה לא יהיה 'פייר' ליראות את הקבוצה הזאת נופלת עוד פעם בגמר הנבא.
'זה לא פייר' ליראות בנאדם שאמור להיות העוזר שלך והיחיד שאתה צריך ליסמוך עליו ובסוף לגלות שמהיום הראשון הוא חותר לפטר אותך.

לפחות פסטיבל בלאט וישראל ניגמר בקליבלנד ואפשר עכשיו לישנוא אותם בלב שלם.

IDO
IDO
23/01/2016 5:19:54

טור מצויין. מסכים עם כל מלה. ההנהלה שפכה על האליפות המון המון כסף ויש בקאבס המון המון שחקנים מצויינים, ולא נראה שהם בדרך לאליפות.

אני הייתי מעדיף מאמן יותר סמכותי אבל מצד שני הסיבות לקדם את העוזר נכונות כי (1) הוא מכיר את חדר ההלבשה וכבר חלק מהאווירה בקבוצה (2) יכול להיות שיש לו ראש כדורסל מצויין (3) מאמן חדש לגמרי היה צריך תקופת הסתגלות שהיתה מאבדת את העונה לחלוטין

זיו
זיו
23/01/2016 5:20:23

בלאט הצליח.
לא רואה אותם לוקחים אליפות גם בלעדיו.
יהיה לו עכשיו קצת זמן לנוח, להיות עם הילדים.
סביר להניח שהוא יקבל הזדמנויות בקבוצות שיותר מתאימות לו.

בהצלחה!

AR
AR
23/01/2016 5:29:34

thank you sir for the comfort, i really needed that…
been looking for some comfort for hours and could not find any…i mean he was the only reason i followed them …

I think they put logic aside and just wanted to stir things up,which makes 0 sense…it wasnt not a logical decision period
sure he has a lot to learn and sure it wasnt looking right on monday, but hey did the bulls do any better?
its the difficult road that sets the team's worthyness….and David can write the book on that!
queen LB aside, its simply poor management decision, there are other more creative ways to shake the players.
the dumb GM just picked the easy one, pretty much like an escape goat.
If cavs fans had any intelligence they would rally up and and ask for him back, even the players should do that…
maybe east coast does freeze people minds …
All i saw was a little man on the stand that satisfied the crowd chanting 'off with his head'. a YES MAN.
I believe in basketball purity and worthiness. The cavs lost it all tonight.

חצבני
חצבני
23/01/2016 5:29:42

מבחינה פסיכולוגית גריפין היה צריך לתת לשחקנים משהו להיאחז בו לפני שהם פוגשים גולדן סטייט בגמר. שהם יגידו לעצמם, "אוקיי, אבל זה היה כשהיינו קבוצה שונה לגמרי".
הדבר הנכון היה לעשות טרייד על לאב
לפטר את בלאט זו גם אפשרות…. כנראה שהעצבים של בלאט במסיבת העיתונאים אחרי הניצחון על הקליפרס היו כי הרגיש כבר שזה בדרך

חתוליו
חתוליו
23/01/2016 6:20:01
Reply to  חצבני

הקאסס לא יעברו את גמר המזרח

שי אבן צור
שי אבן צור
23/01/2016 10:51:25
Reply to  חתוליו

מי יכול להם במזרח?

jojo
jojo
23/01/2016 10:54:37

קארמה.
יעופו סיבוב שני. יכולים לעוף מול הבוכנות, מול השוורים ומול הזוחלים.

דייל דנטון
דייל דנטון
23/01/2016 15:49:25

ניקס

אסף
אסף
23/01/2016 17:38:24

הבולס עם טרייד מוצלח על אחד הגבוהים תמורת גארד טוב נוסף…
בלאט נכנס לסיטואציה בלתי אפשרית מבחינתו שאולי פתחה לו דלת למקומות אחרים בליגה שיהיו יותר מתאימים לו ופחות תובעניים של כאן ועכשיו, בקשר ללברון הוא לא היה ולא יהיה מנהיג בהשוואה לגדולים באמת כמו למשל מייקל,מג׳יק, בירד או אייזיאה לעזאזל הוא אפילו לא ברמה של קובי, וויד,דאנקן אי נוביצקי וזה בהחלט מעיב על גדולתו הכדורסלנית נטו

זיו
זיו
23/01/2016 5:35:31

הדבר היחיד שאני מלין עליו היא תמונה גרועה וחמוצה של בלאט באתר הנבא- עם הכיתובית הוא הלך.
זה אומר שמישהו שם לא בעדו.

בכל מקרה בלאט שחק אותה. הגיע משום מקום, הצליח להצמיח שחקנים שאף אחד לא הכיר כמו האוסטראלי ולהצמיח אחרים שהיו לפניו בנונים.
התמודד יפה עם התנהגוות לא קוהרנטית של לברון וסך הכל גם במבחן התוצאה הגיע לגמר הנבא.

בלאט קבל ציונים טובים גם במבחן הדרך וגם במבחן התוצאה ולכן עתידו ממש לפניו בנבא.

הוא הצליח יותר מ99 אחוז מהאנשים שהיו מגיעים לסיטואציה דומה.
זה פיטורים עם סטייל שיאפשרו לו עכשיו מקפצה למקום שיותר יתאים לו.
יאלה דיוויד בא קצת הביתה בתל אביב/אבן יהודה יש שמש עכשיו ומינוס אחת עשרה מעלות זה חלום רע :]

שי אבן צור
שי אבן צור
23/01/2016 5:40:16

מסכים עם האשך – יאללה למינסוטה. הם היו הדבר הראשון שעלה לי בראש

זיו
זיו
23/01/2016 5:40:22

מינוס אחת עשרה מעלות, לא באמת בדקתי…
דברתי עם אחותי מקודם שנמצאת די קרוב אליו במישיגן.[שעתיים בערך]

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 5:50:57
Reply to  זיו

היה מחקר פסיכולוגי מפורסם שמצא שתושבי מינסוטה הם "המאושרים ביותר מכל תושבי כל מדינה אחרת בארה"ב כולל הוואי"

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23/01/2016 6:01:43
Reply to  מנחם לס

"אפקט וויגינס"

זיו
זיו
23/01/2016 6:04:17
Reply to  מנחם לס

מנחם , איך אפשר להסביר את מה שאתה אומר עם מזג אוויר כזה נוראי כמו במינסוטה?!

מוש השור
מוש השור
23/01/2016 6:12:54
Reply to  זיו

הכל בחיים יחסי, שלשום לדוגמא, היה לנו מינוס עשרים ותשע מעלות כאן במונטריאול, ככה שמינוס 11 נשמע כמו חלום..

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 6:30:08
Reply to  זיו

הם אוהבים את החורף ודייג באגמים קפואים כשהם חוצבים חורים בקרח (זאת הנאה שלהם, מה לעשות) , ויותר את האביב והקיץ הנפלאים שלהם עם 20,000 האגמים שם

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 5:52:09

קרי כבר עם שתי שלשות. גם כאן יהיה 30 הפרש. כבר 14 הפרש והמשחק \רק 7-8 דקות…

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23/01/2016 6:06:34

WOWWWWWW

דדי
דדי
23/01/2016 6:17:21

המאמר הכי חשוב בנושא פיטורי בלאט – ממישהו שלא חייב כלום ללברון או לקאבלירס – ווג'.

https://sports.yahoo.com/news/how-david-blatt-never-stood-a-chance-with-lebron-james-and-his-camp-035612484.html

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 6:34:53
Reply to  דדי

מה כל כך 'חשוב' במאמר שלו?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 6:43:50
Reply to  מנחם לס

שהוא אומר שהעסקים חשובים יותר לגילברט מאשר הכדורסל – אחרת לא היה עושה את הבחירה שלו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 6:38:00
Reply to  דדי

1+
מאמר נוקב ומצוין, ורק מאשר את מה שחשבתי על החיבור גילברט-לברון

זיו
זיו
23/01/2016 7:06:50
Reply to  דדי

תודה דדי.
בדרך כלל אני לא אוהב אותו, את האדריאן הזה- הוא רכילותי ובקינגס הוא משתלח , אבל המאמר הזה טוב ודי מדוייק לדעתי.

סיטואציה לא פשוטה לבלאט מההתחלה – הוא צריך להמשיך הלאה ולא להתעקב על זה יותר מידי.
הקאבס במלכוד כי לברון עושה מה שהוא רוצה ומתנהג כביריון והוא לא מספיק טוב בשביל לקחת אליפות לבד בטח כשיש קבוצות כאלה נהדרות במערב.
כשבונים אד הוק קורה שמצליחים[בוסטון, מיאמי] אבל לרוב לא מצליחים , בעיקר אם אחרים בונים בתהליך בריא ונכון.
וקטור של הצלחה שווה גודל +כיוון.
לקאבס אין כאן את הגודל ולברון מחרב את הכיוון.

חתוליו
חתוליו
23/01/2016 8:04:19
Reply to  דדי

מדהים שכ-ל התגובות למאמר של ווג' הן אנטי-לברון ושרבים אומרים שלבלאט לא היה סיכוי מההתחלה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 8:40:16
Reply to  חתוליו

וואו, התגובות שם פשוט פרייסלס. חומר קריאה נהדר שיביא לאורגזמה כל איש ללל אמיתי

no funny shtuff
no funny shtuff
23/01/2016 9:56:37
Reply to  דדי

וואלה, מארק ג'קסון יקח את משרת המאמן של קליבלנד ויגיע לגמר מול הווריורס וקר, מחליפו. אופרת סבון.

מייק
מייק
23/01/2016 13:54:41

לא מארק גקסון לא יגיע לגמר …
אבל הוא ישפיל את לברון עד עפר כי זה מה שגקסון אוהב לעשות ….
הוא השפיל את ברקלי אחרי הסוויפ עם המטאטא …הוציא לשון למייקל אחרי שהוביל עליו 2-0 …
השפיל את קארי בתחרות השלשות ובסך הכל בנה מהם אלופים …
חוץ מברקלי חסר המזל .
אבל מייקל וקארי לקחו את גקסון נכון .
את לברן הוא ישפיל כי גקסון הוא איש אמת , בלתי נסבל אבל אמיתי ולא מותר לאף אחד על כלום.
הוא הגיע מאן שהגיע ולא דופק חשבון לאף אחד , בגללו ג"ס הם היום איפה שהם היום , בגלל הבניה שלו .
הוא לא מנהל לאליפות בכונה מנהל ולא מאמן אבל הוא המאמן לבניה .
טרייד על באטלר במקום לברון ולהביא פוינט גארד מנהל משחק טוב ויש אליפות אחר כך.

והנה קישור לגילברט … אם אלו לא פנים של מאפיונר , מאפיונר חכם אומנם אז לא יודע פנים של מי אלו …. http://www.forbes.com/profile/daniel-gilbert/

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:25:32
Reply to  מייק

וואללה שאני לומד דברים חדשים על הגאון מרק ג'קסון, שעד עתה חשבתי שהוא CLUELESS

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 6:25:41

אני מאמין שההאשמות של גריפין נכונות, והוא מתאר את הבעיות בקבוצה באופן מדויק, רק שהוא מפנה את האשמה לכיוון הלא נכון (בין אם הוא בוחר בכך מרצונו או שזה נכפה עליו מחוסר ברירה).

הטעות ה-ע-נ-ק-י-ת וההיסטורית הייתה של גילברט שבחר להתרפס ולהחזיר את לברון.
לברון היה בתחתית, הספינה שלו טבעה והוא ברח ממנה כמו עכבר רטוב. במקום שגילברט יגלה עמוד שדרה, יתחייב לעתיד קבוצתו ולתהליך שהתחיל הוא בחר לקבל את זה שירק לו בפנים בחזרה ועוד מעמדת חולשה, בעצם הציל לעכבר הבורח את התחת ונתן לו חבל מזהב. חולשת אופי נטו של גילברט שבחר בדרך הקלה אך הרעה.

אז העכבר הביא עמו את המחלות הידועות והדביק בהן מחדש את המועדון שבדיוק התחיל לקום שוב על רגליו.
העתיד – וויגינס וחזונו של בלאט – חוסל, ומשם הכל הלך והתגלגל בסוג של כרוניקה של מוות ידוע מראש.
אני מסכים עם גריפין שהעלה נקודות נכונות לגבי תחלואי הקבוצה – רק שהאשם לא היה בבלאט, אלא במלך העכברים שהרקיב את הכל מסביבו כמו שרק הוא יודע לעשות.
והשורה התחתונה היא שזה מגיע לגילברט, הוא והעכבר מתאימים וראויים זה לזה וגורלותיהם קשורים.

מקווה שבלאט יכתוב פרק חדש במקום בריא יותר עבורו, מגיע לו פרק כזה בליגה.

איתמר פורת
איתמר פורת
23/01/2016 8:05:05

מסכים עם כל מילה

גור גולן
גור גולן
23/01/2016 9:45:06

+1

jojo
jojo
23/01/2016 10:42:11

+1
לא יודעת היכן השחקן הנערץ שכולם מדברים עליו. אני רואה שחקן שהוא לא סוחף, לא מלהיב ובלתי נסבל בעליל – שהכל סביבו נובל בגללו.
לפי הראיון עם הספסל האנושי, היווד, לברון הוא הסיבה שבלאט לא זכה להערכה. איזה שוק..
אהבתי את תגובות המאמנים בליגה (קר וקרלייל) שאמרו שזה מהלך לא הוגן ומכוער.

איתמר פורת
איתמר פורת
23/01/2016 11:59:39
Reply to  jojo

כל מה שלברון עושה, מ'ההחלטה' ועד להודיע בטלוויזיה שהוא ביטל את התרגיל של המאמן, הוא למען המורשת שלו. הוא יעשה כל דבר בשביל שהמורשת שלו תתקרב לזו של מייקל ולפחות של קובי. כרגע הוא לא מגיע לקרסוליים שלהם.

התגובות של המאמנים היו מפתיעות לטובה

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:28:03
Reply to  jojo

לברון הגיע עם מיאמי היט (וכמובן דוויין ווייד וכריס בוש) לארבע גמרים, מהם לקחו שתי אליפויות. זה הישג מעל ומעבר. זה לא נכון שהוא :"לא סוחף ולא ניסבל". במיאמי הכל עבד בסדר גמור איתו.

דדי
דדי
23/01/2016 17:59:48
Reply to  מנחם לס

במיאמי הכל עבד בסדר גמור ?

אתה מודע לזה שהוא רצה שיעיפו את ספולסטרה אחרי העונה הראשונה ???

רק בגלל שיש שם מישהו כמו ריילי שלא דופק חשבון לאף כוכב (וגם בגלל שלברון היה חתום ל 4 שנים) זה לא קרה.

ובכלל, אי אפשר להשוות את רמת הענווה וגם הדחיפות שהיתה ללברון אחרי 8 שנים בליגה, בלי אליפות, ליד ווייד ותחת ריילי –
למפלצת האגו שהגיעה "להציל את קליבלנד" אחרי שכבר זכתה ב 2 אליפויות, שהכוכבים לידה הם כאלה שעוד לא ראו פלייאוף בנבא, ושהמאמן שלה הוא מישהן שאף פעם לא דרך בליגה, היא אף פעם לא שמעה עליו, ואין לה שום כבוד ועניים להיות מאומנת על ידו.

זו כבר מפלצת אחרת לגמרי, אבל הסימנים היו עוד הרבה קודם – במיאמי.

עגל
עגל
23/01/2016 11:14:43

אשך אתה לא מבין כלום. אין קליבלנד בלי לברון

דדי
דדי
23/01/2016 6:28:40

אם אתה מאמין לגריפין, אז הטעות האמיתית היתה של בלאט שבחר להתרפס לחלוטין בפני לברון, לא הרוויח את הכבוד שלא עקב זה, וגם יצר מרמור של שאר השחקנים.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 6:42:14
Reply to  דדי

אני מאמין למצב שגריפין מתאר, אינני יודע אם גריפין באמת חושב שבלאט אשם בכך או שהוא פשוט חייב להפנות אליו את האצבע כי הוא לא יכול להפנותה ללברון.

בלאט בחר לבגוד בעצמו ובערכיו בכדי להצליח. זאת אף פעם לא החלטה טובה אבל לא הייתה לו ברירה. הוא היה עף הרבה קודם אם לא היה עושה זאת. זה היה מצב של lose-lose, ובלאט עשה נכון שבחר באפשרות המפסידה הפחות גרועה – זאת שלפחות תיתן לו צ'אנס במקום אחר, אחרי שהוכיח את עצמו לאורך תקופה מסוימת, ולא עף על ההתחלה עם תדמית של אחר שלא יכול להסתדר עם כוכבים – כי זה היה משאיר לו סיכוי נמוך ביותר לקבל צ'אנס במקום אחר בליגה.

חצבני
חצבני
23/01/2016 12:33:12
Reply to  דדי

גריפין לא אמר את זה מי שאמר את זה היה הייוורד. גריפין דיבר על תקשורת לקויה בין השחקנים, והטיל את האשמה על בלאט. נשמע לא אמין

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:29:49
Reply to  חצבני

הוא לא דיבר על תקשורת לקוייה בין השחקנים. הוא דיבר על תקשורת לקוייה בין השחקנים ומאמנם.

עידן
עידן
23/01/2016 7:07:39

לגריפין לא הייתה כאן ממש ברירה מבחינת השחקנים. מבחינתו בלאט לא מסוגל לקחת את הקבוצה צעד קדימה כי השחקנים לא נותנים לו לאמן. הדבר היחיד שמוזר הוא העיתוי. מה שהוא פיספס כאן לדעתי היא העובדה שבלאט לאורך השנים תמיד מצליח להביא את הקבוצות שלו לפיק ברגע המתאים ולדעתי היינו רואים עליית מדרגה אחרי האולסטאר.

למרות זאת הקבוצה עדיין תגיע למקום הראשון במזרח ולפיינלס ושם היא כנראה תפסיד.

לדעתי האופציה הראשונה שתעלה לבלאט לאימון היא דווקא ברוקלין. בכל זאת הרוסים זוכרים לו חסד (למרות שזו תהייה החלטה גרועה שלו לבוא לשם)

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:31:55
Reply to  עידן

הלוואי ובלאט יקבל את ברוקלין. עם כל הישראלים בניו יורק? תהיה לנו 'מכבי ברוקלין', ותתחיל מסיבה גדולה

Berch
Berch
23/01/2016 7:45:19

אם בלאט היה מקבל את ההצעה של קאר ונהיה עוזר המאמן שלו…..
משעשע איך סובב עולם 🙂

john
john
23/01/2016 8:19:53
Reply to  Berch

מי באמת יודע…אולי 🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 8:41:29
Reply to  Berch

הוא עדיין היה עוזר מאמן.

Rondi
Rondi
23/01/2016 20:07:40

ספר את זה לאלווין ג'נטרי ולוק וולטון…

נתן גולד
נתן גולד
23/01/2016 8:10:10

לא צפיתי את המהלך הזה. חשבתי שיש לו הזדמנות עוד שנה ואם השנה הוא לא יביא אליפות יפטרו אותו, כנראה שהלחץ מהשחקנים היה גדול מדיי. כמו שאמרו לפניי עכשיו אפשר לשנוא את קליבלנד ללא ייסורי מצפון.

מתחילת המינוי של טיירון לו לעוזר המאמן היה ברור שהוא מיועד להחליף את בלאט במקרה של פיטורים. וכל הזמן היה נראה כאילו חותר תחתיו אני לא אתפלא אם יש לו חלק בפיטורים האלה. בכל מקרה קליבלנד הרוויחו את מה שמגיע להם מאמן טיפש ללא הבנת כדורסל גדולה במיוחד שהמעלה הגדולה ביותר שלו זה היכולת להתחנף לכוכבים שלו. אני לא חושב שעם המאמן הזה יש להם סיכוי לקחת את אליפות הNBA.

בלאט נכנס לסיטואציה מאוד קשה למאמן עונה ראשונה כולם ראו את זה. אני לא חושב שבלאט הראה את היכולות שלו כי הוא לא שלט באמת בקבוצה לדעתי, ובכל זאת אני חושב שהוא הרוויח מספיק מוניטין בשביל למצוא משרה בתור מאמן ראשי בNBA.

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:33:47

אני לא בטוח שהיה 'לחץ' מהשחקנים. מה שהיה זה חוסר תקשורת, ומין אווירת דכאון בחדר ההלבשה. זה הספיק לגריפין.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23/01/2016 8:16:48

מנתח טור ענק, רק מה זה בדיוק "משפחה בינונית קשת יום ?"… סמיילי.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23/01/2016 8:17:01

מנחם

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:36:07

משפחה 'בינונית קשת יום' זה מידל קלאס שגר בבית עם 3 חדרי שינה באיזו עיר כמו הרדפורט או משהו כזה, עם שתי טויוטה במגרש החנייה מודל 8-9 שנים מהעבר

הרועה
הרועה
23/01/2016 21:19:34
Reply to  מנחם לס

לוקח את זה בשתי ידיים
במקום דירה שכורה, משפחתית בת 7 ואופניים חשמליים

עידן
עידן
23/01/2016 8:17:23

מאיפה אתה יודע שהוא מאמן בתי הבנת כדורס

לחם מטוגן
לחם מטוגן
23/01/2016 8:18:35

אבא שלי נולד בקליבלנד.. ויש לי עדיין משפחה גדולה שם. ואני לא בן אדם מאמין.. אבל מהיום אני הולך להתפלל פעמיים ביום שהקאבס יקבלו אותה בהפוכה ולעולם לא יזכו בטבעת כול עוד לברון ( הקוקייה ) דוגר שם.
הטעות הקריטית והיחידה של דיויד זה החלטה שלו לגביי לברון if you can't beat them join them . בגלל הרצון העז שלו להצליח לשרוד באן בי אי הוא העלים עין מהמלך( הקוקייה) כאשר לא חזר להגנה ושבר תרגילים.
הגלגל יסתובב.. אמן.

האקדוחן
האקדוחן
23/01/2016 8:25:16

הטעות הייתה מהרגע הראשון. בלאט לא מתאים להיות מאמן ראשי בליגה.
ברגע שלברון הגיע לקבוצה. היו צריכים להזיז את בלאט לעמדת עוזר, ולהביא מאמן תותח לקבוצה.פה מתחילה הטעות.
לבלאט לא היה שום סיכוי בקבלירס.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 8:42:40
Reply to  האקדוחן

יש לך פיל בקנה

נתן גולד
נתן גולד
23/01/2016 8:53:55

הכי גדול אם יפטרו את הויברג וימנו את בלאט למאמן שיקאגו ובלאט ידיח את קליבלנד בפלייאוף 🙂

Ish
Ish
23/01/2016 8:56:04

שיעור קטן ברטוריקה:

אם כל כך הרבה אנשים בקליבלנד ומקורבים לקליבלנד עסוקים כל כך בלומר זה לא לברון, צריך ללמוד מזה שזה כן לברון.

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:38:46
Reply to  Ish

לברון ידע טוב מאד שמוטב שיסתום את הפה ולא ידבר. הוא ידע גם ידע שהאווירה בקבוצה תספיק להחלטה שהוא רצה בה, מבלי להיות מעורב וככה האחריות על כל תוצאה שתהיה היא לא שלו.

יוסי
יוסי
23/01/2016 8:58:10

לדיוויד לא היה סיכוי מההתחלה, דיוויד עדין מדי ולא בנוי למשחקי כח בחדר ההלבשה, ובטח שלא מול לברון , לגבי שנה שעברה , אם קליבלנד היו בריאים אני מאמין שהיו לוקחים, לגבי השנה. לברון כבר החליט מתחילת העונה שלא בא לו על דיוויד וככה זה נראה , לגבי איך שהקבוצה נראת , לא לשכוח שקיירי חזר רק עכשיו וגם לא עשו שום מהלך טוב בקיץ, המינוי של לו ל3 שנים מסריח מריח של לברונכוהול, מאחל לדיוויס לאמן קבוצה כמו מינסוטה או פיניקס אפילו ניו אורלנס אני אשמח

john
john
23/01/2016 9:18:19

מנחם. אני בדרך כלל נמנע לשלוף את עניין הגזע\תרבות. הפעם פגעת בול.

ללברון לא אכפת כלל מהפרנצ'ייז הזה. הוא שונא את גילברט וגריפין באותה מידה אבל הוא רואה בהם גייטווי להשתלטות עסקית במדינה שהוא כה אוהב ורוצה להצליח בה. לברון צריך את האליפות הזאת ללגסי שלו. וזו חייבת להיות אליפות שרשומה על שמו כפי שהוא אוהב, תוך כדי ששאר חברי הכת שלו יקפידו לומר שניצח למרות שהייתה לו קבוצה מחורבנת מה שחייב את המלך לנצח לבד…אליפות שבה הוא קולע 20 נקודות אלה-שאק 2006 ואירווינג נותן גמר אלה-וויד 2006 לעולם לא תקרה.

השנאה לגילברט מתבטאת בסחיטה העסקית שבה הוא חותם לשנה כל פעם עם אופציה. בזה שהוא דורש לשלם לכל חבריו כמה שירצו גם עם זה יכניס בור בכיסו של הבעלים ובתקציב הקבוצה (בתמורה גילברט מתעשר בעסקי הנדל"ן – מי שמכיר את הקשר יבין)

לברון מקושר לעירו (אקרון) ולמדינתו (אוהיו) יותר מכל דבר. לא מעניין לו להיות עוד מליארדר בלוס אנג'לס. הוא רוצה להיות הילד העני שעבר בתים ובקושי אכל לגביר העיר והאיש החזק בו. הוא זה שזכה בלוטו ומיד רכש את מקום העבודה שלו ואת הבית היפה בשכונה.

לטעמי מה שמנחם אמר למרות שאולי חלקכם ירים גבה הוא נכון. לא הייתי שם את כל השחורים תחת הקטגוריה הזו, בטח אשים את לברון שם. האיש לעולם לא אומן על ידי אדם לבן או יהודי. סוכנו אינו יהודי וכל המאמנים שהוא הראה להם נאמנות היו שחורים. מהתיכון ועד מייק בראון. הוא גרם להם להראות טוב יותר ממה שהיו שווים כי הגיב אליהם והתאמץ עבורם. לאריק ספולסטרה זה לקח לו שנתיים שלמות לקנות את הפילוסופיה שלו. לברון חירב את גמר 2011 במו ידיו. אילו האליפות הזאת הייתה קוראת היא הייתה נרשמת על וויד שנתן עונה ופלייאוף היסטוריים ועל לברון שהיה אול ארוונד נהדר אבל שחקן מישני לאח "הגדול שלו" וויד.

כעת עם טיירון לו לברון יתן את דמו למהלך כדי להצדיק את עמדתו.

עוד פעם אני לא חושב שיש אנטישמיות גדולה בין כל השחורים או מרוב שחקני הליגה. אבל כשאתה גדל בעולם שבו השחקנים הם בעיקר אפרו-אמריקאיים שרוצים להיות סיפור סינדרלה בתוך משפחתיהם, שכונתם, עירם, לעומתם, 50% מבעלי הליגה יהודים, הרבה מהסוכנים (כך נדמה לי-לא בדוק) הם יהודים ובנוסף שני קומישינרים בק-טו-בק במשך 40 שנה הם יהודים, אזי, סטריוטיפים והכללות יכולות לקרות.

שימו לב איזה רגישות היתר הליגה מפגינה כלפי כל גילוי גזענות קטן של היהודים\שחורים בה. אפילו שיחות שנאמרות בחדרי חדרים והם עניין אישי לחלוטין (הבעלים שלא הרגיש ביטחון שחברתו השחורה (!) תסתובב עם שחורים כי זה גורם לו להרגיש מאויים ומבייש אותו מול חבריו הזקנים והשמרנים) או בעניין עסקי (אנשים משכונה X מביאים יותר כסף לעסק ולכן הם קהל נחשק יותר- טענה שנגועה בגזע אך היא לא חריגה בשום נוף עסקי אמריקאי היום). מיד מרחיקים\מפטרים את הגורם ומטאטאים אותם מתחת לשטיח ההיסטוריה.

לעומת זאת רונדו באופן גלוי מפגין הומופוביה ותוקף אדם בפניו והופ, הרחקה ממשחק אחד וכולם מגמגמים. כריס פול תוקף שופטת ורומז שהיותה אישה הוא בעייתי, וכלום. הרי אם קייל קרובר לדוגמא היה תוקף שופט שחור אחרי החלטה לא טובה וזורק לו "פה זה לא השכונה שלך" הוא היה מורחק לכל החיים. יש בהחלט הטהיה של הליגה בפני האוכלוסיה השחורה כדי לקבור כל מתח גזעי וקשה להתעלם מזה.

לגבי דיוויד. העניין איתו בליגה הוא בעייתי כי הוא לא סחורה מוכחת. התפיסה היא שכל התנהלות הקבוצה ושיטת המשחק שלה לא היו באחריותו והוא לא הצליח להתוות דרך. הוא לא יוכל לאמן בקבוצות שבהם משחקים חבריו הכוכבים של לברון. הם יהיו מורעלים כלפיו. הוא חייב קבוצה צעירה או להיות עוזר מאמן. ההתנהגות הלא צנועה שהגיע איתה כזר, יחד עם ההתפרסות ברמת מוכה כוכבים אל מול כוכבו לא גוררות כבוד או כרדיט אצל GMs. עוזר מאמן שיהיה הרחק מהתקשורת אך יפגין את כישורי הכדורסל שלו יתאימו לו בזמן הקרוב. אם לא יחזור לאירופה.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
23/01/2016 9:30:45
Reply to  john

אתה רומז שהח׳ומיס מההוד לא אוהבים אותנו ?

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 9:54:46
Reply to  john

1+ ענק עד הקטע שלא יצליח למצוא קבוצה

john
john
23/01/2016 11:15:34

יהיה לו קשה בתור מאמן ראשי כי נתפס כחדל אישים. אנשי X וO יכולים להיות אחלה עוזרים. אלווין ג'נטרי הוא דוגמא מצויינת. מאמן נבחן במנהיגות אל מול שחקניו ויכולתו להוביל את חזונו אל מול הנהלה.

גדיין מישהו יהמר עליו בין עם זה השנה או שנה הבאה.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
23/01/2016 11:56:44
Reply to  john

יש לו מספיק הוכחות לאורך הקריירה שמראות דווקא את הדבר ההפוך. כאן פשוט היה בסיטואציה בלתי אפשרית הייחודית – לברון בקליבלנד זה משהו שאף אחד לא יכל להתמודד איתו

john
john
23/01/2016 12:50:45

גם זה נכון…

מוטי
מוטי
23/01/2016 14:56:30
Reply to  john

אתה צודק ברוב הנקודות אבל:
לברון בן 31. השנה אין מצב שקבוצה מזרחית איזושהי תקח אליפות כיוון שג"ס ואנטוניו חזקות מהן בשתי דרגות.
לפיכך ללברון נשארו רק שנתיים לקחת אליפות עד שהוא עצמו יורד ברמת המשחק עקב זקנה.
עם בלאט זה ילך.
ההחלפה מתבקשת.
בכל מקרה הסיכויים של לברון להגיע ליעד נמוכים. והוא יצטרך הרבה מזל והתפתחויות מפתיעות (למשל לשבור לסטף קרי את שתי הרגליים) כדי שזה יקרה.

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:42:25
Reply to  john

מסכים

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
23/01/2016 9:28:51

המסקנה של מומי שלשול נשאר שלשול גם שהוא משחק אותה קקה
כאב למומי הלב על דוד
מהיום כולנו שיקגו
להגיד שלפלופרון אין יד בדבר זה שקר גס
דפקו לו קטע יותר מסריח מהבית שחי של רוברט פלקשווילי
מומי מכיר מלא אוהדים של קליבלנד בישראל שאין להם מושג מה ההבדל בין בק דור לקאמבק , חלק גדול מהם ילדים מומי מציע להם לעבור ללייקרס

john
john
23/01/2016 9:34:39

אני מניח שחלקו הגדול של מועדון הללל שומר שבת 🙂

גור גולן
גור גולן
23/01/2016 9:47:00
Reply to  john

יש מצב למרות שראיתי כבר את ג׳וג׳ו, יניב ואשך מגיבים.

bobo
bobo
23/01/2016 12:59:30
Reply to  john

איך אפשר לא להצטרף ל-ללל אחרי ההפיכה של לברון?
קליבלנד לא אתה אליפות ולא תראה בימיו של ה"מלך"

חמודי
חמודי
23/01/2016 9:42:23

these decisions make themselves – איזו התבטאות עלובה, ההחלטה לא באה מעצמה, גריפין (כנראה) הוא זה שהחליט אותה! שייקח אחריות! אינשאללה ההחלטה הזאת תקבור את קליבלנד לעוד 40 שנה
(אבל אין סיכוי שהם לא מגיעים לגמר השנה. מי יעצור אותם?)

john
john
23/01/2016 11:04:57
Reply to  חמודי

על זה עונים:

If these decisions make themselves then why the hell are we paying YOU?!

yamani1000
yamani1000
23/01/2016 9:48:03

עוד נקודת שפל בתולדות הליגה, שכבר 20+ שנה שמה את השואו והכסף לפני הכל.

מבחינתי שיאי הניצחונות של הספרס וג"ס לאו דווקא מראים כמה הן גדולות, אלא ששאר הליגה פשוט חלשה מאוד. לא מבחינת כשרון, מזה יש טונות, אלא מבחינת מקצועיות וספורטיביות. 2 הקבוצות שהצליחו להתגבר על מגפת הסופרסטארים, ולשים את הכדורסל במקום ה- 1, מנצחות קבוצות שחושבות על ההחתמה של איזה כוכב בקיץ 2019…

גור גולן
גור גולן
23/01/2016 9:48:48

מנחם תודה על הטור! אני מסכים שדיוויד לא מתאים לאמן את קליבלנד… הוא צריך משהו שקט יותר ובריא יותר בלי לפלופ.
אני מסכים עם האשך – שאני לא בטוח שדיוויד אשם במצב בחדר ההלבשה אלה יותר לפלופ..

אופיר
אופיר
23/01/2016 10:08:37

לדעתי השחקנים הפסידו בכוונה בצורה משפילה מול גולדן סטייט. אני מאמין לאדריאן בכך שטיירון לו היה מועמד פשרה בשביל לברון, פשוט בושה.

no funny shtuff
no funny shtuff
23/01/2016 10:51:13
Reply to  אופיר

לא מאמין. חטפו בראש פייר אנד סקוור.

הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
23/01/2016 11:06:54
Reply to  אופיר

אין סיכוי שלברון היה מוותר על המשחק הזה לקרי, גם אמא סוניה הייתה מצמידה אקדח לראש של אמא של לברון.

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:46:25
Reply to  אופיר

זה לא. שחקנים לא מפסידים 'בכוונה'. מספיק שחסרה התלהבות בקבוצה כדי לחטוף 30 מהווריורס.

ינתי פרזי
ינתי פרזי
23/01/2016 10:27:26

חבל על דיוויד שהוא באמת מאמן מוכשר שלא הצליח להנחיל את השיטה שלו. דוקא ג"ס משחקים בסגנון ה'moshion ofence' כמו שהוא אוהב וחבל שקיבל הצעה מגילברט אבל אין מה לעשות. האבסורד הוא שטיירון לו מקבל קבוצה שבטוח תהיה בגמר ואם כולם יהיו בריאים יש לו עוד סיכוי לקחת..
מקוה מאוד שהם יכשלו

דאג קולינס
דאג קולינס
23/01/2016 10:38:58

הכתבה של מנחם לא בכיוון. בלאט קיבל קבוצת חלומות. הכדורסל גרוע ביחס לאיכות השחקנים.

john
john
23/01/2016 11:09:42

בלאט "קיבל" את הקבוצה לידיו כמו שפינוקיו הוא ילד אמיתי…

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
23/01/2016 10:40:18

איפה דלנוטה ווסט שצריך אותו

john
john
23/01/2016 11:40:43

איי…דלונטה ווסט ואמא גלוריה ג'יימס. הסיפור הוא כזה.

לברון ג'יימס הזמין את חבריו הצעירים מהקאבס למסיבה פרועה בביתו. לברון עשה מעשה קונדס ושם חומר משלשל במזון של דלונטה. דלונטה המושפל ירד למרתף שם פגש את גברת ג'יימס עם משקה ביד. הנה הוידאו שהנציח את המעשה

https://www.youtube.com/watch?v=mV8-CHt8JXY

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
23/01/2016 12:51:06
Reply to  john

ענק !!!

אפלטון
אפלטון
23/01/2016 11:02:20

האמת שהיה לי די ברור שבלאט לא יחזיק עד פברואר ועדיין זה תפס אותי מופתע.
הסיפור היחידי כרגע מבחינתי הוא אם התדמית של בלאט ניזוקה בצורה בלתי הפיכה או שעוד יש לו סיכוי לחזור לאמן בליגה.
יש התגייסות של הרבה מאמנים לטובתו מה שיכול לעזור לרכך את המכה.
אולי היה יותר טוב אם שנה שעברה היה מנצל את הפיצוץ עם לברון כדי לפחות לצאת עם היד על העליונה והראש מורם.
השנה לברון נזהר מכל פיצוץ כזה וידע כנראה מה הולך לקרות (מניח שהבטיחו לו לפני העונה שאם לא יהיה שיפור משמעותי בלאט ילך).

מאחל לקליבלנד עוד הפסד בגמר, ועוד אחד שנה אחרי.
ולבלאט מאחל שיבנה עצמו בליגה כמו שצריך היה לעשות מלכתחילה, בתור עוזר מאמן בכיר קודם ואז להתקדם למשרת אימון לכמה שנים טובות, כי כדורסל ויכולות ניהול בהחלט יש לו ברמות הגבוהות ביותר.

דקסטר
דקסטר
23/01/2016 11:11:54

אגב..
רק משחק עונה רגיל נגד הווריוס אה…
זה היה משחק סופר סופר חשוב כדי לראות איפה קליבלנד נמצאים.

לכל אלה שחושבים שמשחקים בעונה הרגילה לא חשובים.
מאחל ללברון לא 2, לא 3, לא 4, לא 5, לא 6 אלא 7 הפסדים בגמר..

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/01/2016 14:59:08
Reply to  דקסטר

הוא אכן יפסיד בגמר , אבל לא יותר מ-4 …

דקסטר
דקסטר
23/01/2016 18:04:34

בינתיים יש לו 4 הפסדים.
מאמין שיגיע לפיינלס גם השנה..

נמצאק
נמצאק
23/01/2016 11:18:17

יופי של טור
מכיר את בלאט אתה לא מכיר אותו דוק.
ראיתי אותו מאמן ואתה לא רוצה לדעת איך הוא באמת מתנהג כשנותנים לו לאמן איך שהוא רוצה .
בגדול אף אחד מהמאמנים שדיברת עליהן לא היה מתנהג כך
והאמת לו היו נותנים לו לברון היה עושה במכנסיים ואני לא צוחק אוממתימר.
אבל הסיטואציה מההתחלה היתה אחרת שונה הוא חדש ואאוטסיידר וזהו לא צריךמיותר מזה.
שמח לקרא שזו התמונה שקיבלת ממנו כי אם כך הוא יודע להסתיר יופי את מה שראיתי ממנו בצעירותו .
הוא הסתיר זאת גם מהשחקנים אולי בקליבלנד בטוח שהשחקנים במכבי ידעו מי הוא באמת ונתנו לו את הכבוד המגיע.
לא צריך לרחם עליו הגיע בזכות עצמו וימשיך לטפס .
אתם לא באמת מכירים אותו אבל דבלדובה מכיר.
תראו מה יקרה בהמשך ונדבר.

עגל
עגל
23/01/2016 11:25:48

אני מסכים עם מה שמנחם אומר ומוסיף שרוב התגובות למעלה הן של ילד שרואה את המציאות רק דרך עיניו שלו. דיוויד כמאמן חדש לא התאים לקבוצה לחוצה שרצה לאליפות, למרות שכישורי האימון שלו מהטובים בעולם (לדעתי).
הביקורת על בלאט בסה"כ מוצדקת והקבוצה לא מיצתה את היכולת שלה, מה לעשות וזה תפקידו. והנוהל הוא לפטר את המאמן ולקוות לשינוי, כמו שהיה ביוסטון עם מקהייל
בסופו של דבר דיוויד צריך להגיד תודה ענקית לקליבלנד, לגריפין וגם ללברון שהוא קיבל את ההזדמנות לאמן את המועדון, להשתפשף, לאמן בגמר ועל הדרך להרוויח כמה שקלים.
עולם כמנהגו נוהג, הלוואי שדיוויד יקבל קבוצה צעירה (ברוקלין?) וקליבלנד ירוצו לאליפות.

יניב
יניב
23/01/2016 11:38:46
Reply to  עגל

עגל איך אתה משווה את מצבה של יוסטון שפתחה עונה בצורה קטסטרופלית למצבה של קליבלנד???

עגל
עגל
23/01/2016 13:22:50
Reply to  יניב

אלו הציפיות, בקליבלנד רוצים להיות הכי טובים וביוסטון מסתפקים בפחות (לצערי כאוס יוסטון)

jojo
jojo
23/01/2016 11:39:41
Reply to  עגל

זה לא עניין של מאמן חדש, זה עניין של מאמן עם ידיים קשורות, שרוב התוכניות שלו לגבי הקבוצה נדחו או שונו על ידי לברון (כך לפי עדויות של שחקנים ושל לברון) רוב המאמנים הוותיקים והמנוסים היו נתקלים בסיטואציה דומה.
יתכן שלא הייתה התאמה אבל גם לו הייתה יכולה להיות התאמה, לעולם לא נדע כי ההגה היה בידיים של אחר רוב הזמן.
בלאט ממש לא צריך להגיד תודה ללברון, רוב האנשים שאני מכירה היו חוטפים התמוטטות עצבים במהלך השנה הקודמת. האיש מירר את חייו במשך חודשים.
אני באמת ובתמים לא חושבת שהסיבה לכך שהקבוצה לא נראית טוב השנה היא בלאט (ואין ספק שבעונה שעברה הקבוצה היתה דורסנית ומלוכדת יותר אחרי הטריידים) אבל מר לו מוזמן להוכיח שאני טועה.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
23/01/2016 11:39:45
Reply to  עגל

דיוויד הוא לא מאמן חדש והוא כן הוביל אותם לגמר הנבא בעונה שעברה,,לא הייתה שום סיבה ראויה לפטר אותו ולקדם את העוזר מאמן שלו. מילא הם היו מביאים מאמן כמו ת'יבודו בימקומו.

באירגון נורמלי כמו של הספרס זה לא היה קורה אבל הרבה דברים לא היו קורים כשיש לך בקבוצה את לברון ג'יימס.
האגו שלו יותר חשוב מהקבוצה וכן במידה והוא יזכה באליפות את שנה שעברה יהיה אפשר לירשום ככישלון של בלאט ולא שלו.

הפתיחה של הספרס ושל גולדן לא שווה כלום וגם המאמנים שלהם יודעים שאף אחד לא יזכור את זה אם הם יעופו בסיבוב הראשון של הפלייאוף או יפצעו בדרך ביגלל עומס.
אף אחד גם לא היה זוכר את השתיי הפסדים האחרונים של קליבלנד במידה והם היו חוזרים לגמר הנבא כשהם בדרך הבטוחה לשמה.
תראה את יוסטון משחקת ותבין שהיא נראית גרוע בדיוק כמו הניהול שלה.

דיוויד בלאט הוא האחרון שצריך לרחם עליו, החיים שלו הם דבש.

מנחם לס
מנחם לס
23/01/2016 17:51:42
Reply to  Ish

גדול!

yamani1000
yamani1000
23/01/2016 12:38:24
Reply to  עגל

הייתי מסכים לחלוטין אם רק היו מביאים מאמן מנוסה במקומו

bobo
bobo
23/01/2016 12:57:53
Reply to  עגל

היית מגיב רציני. הפכת פרובוקטור שגם דורס אחרים. לכתוב למישהו "אתה לא מבין כלום" זה לא מכבד.
אנחנו ישראלים אכפת לנו מבלאט וגם אם לא היינו ישראלים, ההתנהלות בקליבלנד מסריחה מאז שבלאט הגיע. זה לא עיניים של ילד, זה ראיה נכוחה של הדברים.

עגל
עגל
23/01/2016 13:28:45
Reply to  bobo

גם לי אכפת מאוד מבלאט אבל ההתמקדות בו היא ילדותית, הוא לא מרכז העניין אלא הוא כלי אחד במשחק השחמט שמטרתו אליפות. מקריבים את מי שצריך על מנת להצליח, זו מהות הספורט האמריקאי. בליגת הנבא בלאט עדיין לא עשה כמעט שום דבר והפיטורין שלו הם עניין פעוט וכמעט שגרתי.
עצוב אבל אלו החיים ודיוויד יודע את זה טוב כמו כולם. אגב קווין לאב הוא אמצעי בדיוק באותה מידה. אם יעבור בטרייד הנכה גם עליו, נכון?

Ljos
Ljos
23/01/2016 21:03:54
Reply to  עגל

זהו בדיוק. זה מה שבלאט מייצג יותר ממי שהוא באמת. זה להביא איש מקצוע על מנת לעשות את העבודה שלו, ואז לקשור לו את הידיים, לשים לו יד בפנים ולהוציא לו לשון. זה כמו להביא פאוור פורוורד התקפי ולתת לו להתעסק בעיקר בהגנה, כי לא צריך אותו בהתקפה בדרך כלל. זה כמו להביא את ג'ר סמית' ולא לתת לו לזרוק מדי פעם. זה כמו לפגוש את גבר חלומותיי, ואז את אישתו המקסימה. זה לא אירוני?

jojo
jojo
23/01/2016 21:14:27
Reply to  Ljos

שימוש מעניין בציטוט.. אתה גדול! 🙂

Ljos
Ljos
24/01/2016 9:09:40
Reply to  Ljos

🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
24/01/2016 9:19:24
Reply to  Ljos

זה כמו למצוא 10,000 כפיות, כשכל מה שטיירון לו צריך זה סכין…

נמצאק
נמצאק
23/01/2016 11:32:28

ועכשיו מילה שני משפטים על קליבלנד
רכז טבעי אין לא בונים רכז בנבא הוא צריך להגיע מוכן.
סנטר טבעי אין מוזגוב לא רע אך צריך שיפעילו אותו.
טריסטאן לא באמת סנטר הוא פאאור.
לאב ללא תפקיד ברור הוא צריך להיות מקדימה אך נדחף אחורה.
לסיכום כמו בכל דבר אחר מי שאשם בניהול בכישלון בחוסר תחרותיות הוא הנשיא זה שנכשל במומ עם איראן חחח אובמה.
אופס התבלבלתי גריפין ולברון.
אז לברון יעזוב בקיץ בכיף עם זנב מקופל.
וגריפין אחריו.
וזו פשוט עובדה בלי קשר לבלאט כך לא בונים חומה..
ובלאט הציעו לו את המשרה הכי טובה בגס ללא אחריות
הלך לגריפין ולמאפיה של גילברט אז סבבה זה מה שמקבלים.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
23/01/2016 11:48:38
Reply to  נמצאק

לקליבלנד יש את הסגל הכי חזק במיזרח והיא כרגע מובילה במאבק למקום הראשון ללא שום קושי באופק.

מייק
מייק
23/01/2016 14:08:40

מה זה סגל חזק ?
לאיזו קבוצה יש רכז כמו שון ליווינגסטון ?
לסקרמנטו ודאלאס יש רכזים ברמה הזו ולדאלאס יש גם את בריאה .
מי הרכז של קליבלנד ?
קיירי הוא שוטינג גארד לא רכז .
דבלדובה לא ברמה הזו .
מו וליאמס ?
בלי רכז אין אליפות נקודה …

יניב
יניב
23/01/2016 11:36:44

טוב אז כמה תגובות. קודם כל נתחיל שאין לקליבלנד שום סיכוי מהיום יש קללה חדשה על קבוצת הכדורסל. בדיוק כמו שלמכבי תא הייתה קללת קשטן שפיטרו אותו אחרי דאבל אז לקליבלנד תהיה קללת בלאט. לא מצליח להבין מה זה השטויות האלה מילא הקבוצה הייתה מפסידה ומפסידה נניח אפילו מצבה היה כמו שנה שעברה באותה תקופה. אבל הם מקום ראשון שרוב העונה משחקים בלי השחקן השני הכי טוב בקבוצה. אז כל דבר שהם אומרים זה תירוץ. אני באמת בשוק שאנשים חושבים של לברון אין דבר בעניין. אתם רציניים??? אשך תמצא להם את הפוסט שרשמתי על לברון שהוא רוצה להיות הכל בקליבלנד. לברון רוצה אליפות על שמו ושישחקו בדיוק כפי שהוא חושב שהם צריכים לשחק. הם שמו לו בובה על הקווים שפשוט צריכה לעשות מה שלברון ירצה שהם יעשו. נקודה אחרונה העיתוי הוא שפשוט לברון לא רצה שבלאט יאמן באולסטאר אני מניח שהוא אומר מספיק מאמן אחד רכב על הגב שלי( ספו לטורה) ואני לא רוצה עוד אחד

דקסטר
דקסטר
23/01/2016 11:37:45

עוד משהו..
פעם אחת. אפילו לא פעם אחת יצא שבלאט העיר או יצא כנגד לברון בכל "מאבק" ביניהם.
תמיד בחר להתחנף- סבבה שהוא לברון, אבל הוא המאמן. לא אמרתי לצאת נגדו ולהפעיל שרירים אלא מבין 1000 סיטואציות שפעם אחת הוא לא יבחר להתחנף והוא לא עשה זאת.
זה תחילת הסוף.
השחקנים רואים את זה, המאמנים, ההנהלה וזה כדור שלג שלחוסר אמון עד שמתפוצץ

יניב
יניב
23/01/2016 11:45:24
Reply to  דקסטר

זה נכון ערן למרות שיש גם את הצד השני שבה השחקנים רואים איך הבוס הכל יכול מתייחס לבלאט ופשוט מתנהגים כמוהו. בראיה לאחור מסכים שהוא היה צריך לבצע איזה אקט מנהיגותי השאלה היא שזה חייב היה להיות במינון הנכון ולא לצור כדור שלג. בכל מקרה ברגע שלברון סימן אותו הספירה לאחור החלה בשביל בלאט

דדי
דדי
23/01/2016 18:12:08
Reply to  דקסטר

Dave McMenaminVerified account
‏@mcten

Tyronn Lue on what he'll do differently than Blatt: "I wouldn't say 'differently,' I would say 'better.'"

Dror2
Dror2
23/01/2016 12:31:13

מי שמצדיקים את הפיטורים פשוט לא זוכרים ולא מעריכים את מה שהיה בשנה שעברה. הקאבס הביסו את שיקגו – עם סגל מנוסה שרובו רץ כמה שנים ביחד ועם מאמן העונה לשעבר תיבודו – 20 הפרש בחוץ, ואחכ סוויפ בלי יתרון ביתיות מול מאמן העונה עם 17 שנה נסיון כעוזר של פופ. בגמר הם נתנו פייט מכובד מול קבוצה שהביסה את כל מה שנקלע לדרכה סמערב החזק ל השנה שעברה. כל זה עם סגל שכלל רכז שלא נבחר בדרפט, שוטינג גארד שהיה שחקן בינוני בניקס, פאוור פורוורד שהיה שחקן מחליף אלמוני בקאבס כשהם היו קבוצת תחתית, סנטר שנזרק מדנבר כי הוא לא קיבל שם דקות ושחקן שישי שנזרק מהניקס (!) כי הוא עשה שם יותר נזק מתועלת. אמנם ההתקפה היתה סוליסטית להבחיל, אבל ההגנה היתה קבוצתית, מתואמת, עם רמת מחוייבות וביצוע מפחידות ועם תרגילים וגישה שהזכירו ממש את ההגנה של מכבי שנה קודם.
זו היתה השנה הכי טובה שיכולה להיות למאצן, בטח בשנתו הראשונה אי פעם בnba.
מקווה שהקאבס חקבלו כגמולם, יעופו בסיבוב הראשון ולא יתקרבו לאליפות בשנים הקרובות.

נ.ב. – לברון לא הפנים מה קורה כשהוא במרכזו של וואן מן שואו עם מאמן שהמעלה היחידה שלו שהוא מוכן להתרפס בפניו? (כן אני מדבר על מייק בראון)

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/01/2016 12:33:56
Reply to  Dror2

ניצחו את שיקאגו עם גאסול פצוע.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
23/01/2016 15:02:28
Reply to  Dror2

מה חשובה השנה שעברה ? קליבלנד לא הראתה עד כה שיש לה כלים להתמודד עם הטופ במערב . גריפין אמר במסיבת העיתונאים מפורשות שהכל היה בסדר בשנה שעברה והבעיה התעוררה לאחרונה.

Dror2
Dror2
23/01/2016 12:44:47

אז? זה באמת מבטל את כל השאר?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/01/2016 12:53:42
Reply to  Dror2

זה לא מבטל כלום.
קליבלנד ניצחו את שיקאגו בגלל שגאסול לא היה.
את אטלנטה הם קרקסו אבל אטלנטה היא לא באמת מה שעשו ממנה, וראינו כמה היעדר סופרסטאר היה חסר שם.

כמו בהודעה שכתבתי ממש לפני רגע, קליבלנד הגיעו בשנה שעברה ויגיעו השנה בדיוק לתקרת הזכוכית שלהם – גמר הNBA ושם הם יפסידו לכל הפחות 4-2, אם כי פערי הרמות רק גדלו, ובהיעדר ביתיות בגמר (ווריורס והספארס בטוח, וגם אוקלהומה עשויה לסיים במאזן טוב מהם) אני לא רואה את קליבלנד מנצחת יותר ממשחק 1.

הם פשוט אובדי עצות שם בקליבלנד, אפילו שחקן דועך כשאק או אנטואן ג'יימיסון אין להם להביא ללברון.
את לאב אפשר לשלוח בטרייד, והיו רוצים להיפטר ממנו כבר מזמן אם היה להם תחליף ראוי, אבל בהיעדר תחליף ראוי והיות ולאב הוא קלף מיקוח, הם לא יוותרו עליו בתמורה לכלום.

בקליבלנד ניסו למכור לכל העולם שהם מכונת הגנה משומנת – איך לעזאזל מכניסים את אירווינג ולאב למערך כזה?
האם לאב הוא שחקן מתאים כדי לקבל את הכדור 4 שניות לסוף וליצור לעצמו מצב זריקה קשה? (לא!)
האם אירווינג הוא רכז שיודע ליצור ולעבוד בשביל אחרים? (ממש לא, הוא כנראה הרכז המוסר הכי פחות טוב בקטגוריה).

הם היו צריכים את מילסאפ בעמדה 4 ואת רונדו כרכז ואז באמת היה קשה להתמודד איתם.

מייק
מייק
23/01/2016 14:15:57

טוב הגיע הזמן להגיד על זה משהו ….
מה קרה בפלייאוף ?
איך זה ששוטרים הרביצו מכות לשחקני אטלנטה ?
מקרי ?
את מי המכות האלו שירתו ?
בא ונגיד שיש בליונר מלוה ברבית קצוצה שחשוב לו שאטלנטה לא תפריע לקבוצה שלו לעולת לגמר יכול לקרות באמריקה ?
נגיד שיש מישהו מפיונר שמשתמש בשיטות נמאפיה כי הוא רוצה קזינו יכול לקרות באמריקה באוהיו נכון יותר ?
תמשיך את הקו גילברט הוא מאפיונר נקודה ורוצה קזינו ויש לו מספיק כסף להטות את התוצאה לכיוון הנכון …
ספקולטיבי ?
חסר הוכחות אולי …
אז איך זה שלאנס ארמסטרונג קנה את הטור דה פראנס במשך שבע שנים רצופות ואף אחד לא הרגיש … ספקולציות ?
תסביר לי אחרת מה קרה עם אטלנטה ואת מי זה שירת?
מקריות ?
לא מאמין .

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/01/2016 12:47:51

יש בתקשורת עיסוק מוגזם האם זה לברון או לא ועוד כל מיני שאלות.

בNBA יש שחקנים יותר חזקים מהמאמן, זה לא קורה בכל קבוצה אבל מאמן רוקי לא יכול להיות חזק כמו לברון. אני בספק אם זה היה קורה לפופ או ריברס.

לברון ועוד איך אחראי לפיטורין, זה לא שבלאט היה מפוטר אם היחסים שלו עם בלאט היו מצוינים.

קליבלנד של 2 העונות הללו היא לא יותר מגרסא קצת מחוזקת של הגלגול הקודם של לברון בעיר, ובכל מקרה היא לא קבוצה לאליפות. גם קבוצות אינטסט כמו בוסטון ב2008 ומיאמי של "ההחלטה" הורכבו מטריו ש5 מתוך 6 החברים בו הם Hall Of Famers "עוד בחייהםםםםםםםם".
קיירי הוא עוד רכז בטופ 10 וקווין לאב PF התקפי מצוין אבל החסרון שלו בצד השני גדול מדי.

קליבלנד לא מספיק טוב וזאת הדרך שלהם להוציא את התסכול.
לברון במלכוד כי הוא לא יכול לנטוש את קליבלנד ולא לצאת באופן סופי כמניאק הגדול בתולדות המשחק.

סטפן
סטפן
23/01/2016 12:48:10

האמת שמנחם פרסם באחד הטורים היומיים שלו ווידאו של First Take שסטיבן א סמית אומר שלאב או בלאט הולכים בקרוב הרוב הגיב שסטיבן א סמית סתם פרשן רכילות ומה אתם מקשיבים לו וכאלה, נחשו מה הוא צדק ויש עוד דוגמאות שהוא לא סתם אומר דברים . לפעמים טועים אף פרשן לא פוגע בול אני דווקא אוהב לשמוע אותו רק שיוריד קצת את רמת החפירות

דקסטר
דקסטר
23/01/2016 15:24:40
Reply to  סטפן

אמת.
אפשר לצחוק עד מחר עליו הדיווחים שלו מדוייקים ברוב המקרים.

שי אבן צור
שי אבן צור
23/01/2016 12:53:51

אולי בכל זאת צדקתי?
http://www.hoops.co.il/?p=37047
http://www.hoops.co.il/?p=38908

כשאני קורא את מה שברנדון הייווד אמר אני משוכנע יותר ויותר שכן. אפילו אם זה היה מביא לפיטורים שלו כבר בשנה שעברה.

מה קרה עכשיו? הוא התחנף ללברון בלי הכרה, אבד את הכבוד אצל יתר השחקנים ובסוף פוטר.
גם אכל את הדגים הסרוחים וגם גורש מהעיר…

יאללה למינסוטה. אם יפנים את כל התובנות שהוא צריך להיות מי שהוא ולא צריך להתחנף לאף אחד אלא להיות אוטוריטה הוא יצליח בגדול

יניב
יניב
23/01/2016 13:05:38

דרך אגב אני חושב שבלאט יקבל הזדמנות נוספת. אחת התכונות החזקות של בלאט זה שהוא יודע להרשים אנשים ככה הוא קיבל את העבודה בקליבלנד. ובליגה שדאנטוני בראון סקוט קיבלו ומקבלים עוד ועוד הזדמנות אז אין שום סיבה שבלאט לא יקבל

עגל
עגל
23/01/2016 13:37:52

אני ממשיך להיות בעד קליבלנד במזרח (יוסטון במערב). הסיפור של העיר הזו גדול בהרבה מהאכזבה עם פיטורי בלאט (טעות ענקית של קליבלנד).
אני בטוח שנצא מחוזקים מהאסון הקולקטיבי הזה, החיים ממשיכים למרות הכל! מוסיקה דרמטית ולחלוחית בעיניים

מוש השור
מוש השור
23/01/2016 15:16:51
Reply to  עגל

אתה איש אצילי, אני מאחל להם שיתדרדרו לאשפתות. לא רק בגלל שזה בלאט, כל מאמן שמפוטר כאשר הקבוצה במקום הראשון בקונפרנס, שנה אחרי הגעה לגמר זה פיטורין הזויים. זה מועדון שבמשך עשרות שנים מבוסס במיץ של הזבל ואני מאחל לו שימשיךלהתבוסס שם. ניהול כושל וחובבני שאני מקווה שלא יוביל אותם לכלום.

עגל
23/01/2016 19:45:20

אתה צודק, הפיטורים לא ראויים ולא חכמים (טיירון לו כמחליף ?!)
אבל אני מסתכל על האוהדים ותושבי העיר ואכפת לי מהם יותר מכל המליונרים ושכירי החרב

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
23/01/2016 13:47:57

מפה יש להם רק לרדת.
טובים יותר מכל מועמדת שיקבלו במערב הם לא יהיו.
יש להם משחק מול שיקאגו הלילה, שמגיעה למשחק בק טו בק שעשוי להחליש אותה, אבל נחזיק להם אצבעות.

עומר
עומר
23/01/2016 14:55:00

רק כדי לצפות במפלתו של האיש הנתעב, לפלופ, אחזיק אצבעות לרצף של הפסדים.
עשרות אלפי בובות הוודו של פלופי נדקרות עכשיו בארץ ובעולם.

חמודי
חמודי
23/01/2016 15:15:51

רצף משחקים לא פשוט לטירון לו השבוע: הערב מול שיקגו, שני ורביעי מנוחה מול נמושות המערב מיניסוטה ופיניקס, שישי בדטרויט (לו יעשה האק א-דראמונד?) ו24 שעות אח"כ, בום! ס.א. ספרס. ללברונים יהיה יום אחד להתאושש מהתבוסה לספרס ואז הם מקבלים את אינדי.
צפי: שני הפסדים עד הראשון בפברואר.

גיא
גיא
23/01/2016 15:16:21

מי היה מאמין שאני אהיה באותו הצד של הדיון עם ה-"ללל"…

אבל לצערי, יש לי את התחושה שאנחנו הולכים לקבל קאבס שפתאום נותנים 150% בכל משחק.
לברון יודע שהצלחה/כישלון היא שלו ורק שלו. אז שוב ישמור, אז הוא יחזור לשחק בפוסט, וכשלברון נותן 100%+, לשאר השחקנים אין ברירה אלא ליישר קו.
והכי חמור?
בארה"ב אין דבר יותר חשוב מהצלחה. ואם הקאבס יצליחו, אז בלאט יהפוך לפסיק בהיסטוריה של הקבוצה.

בלב שלם אני מצטרף לאיחולי ההצלחה לשיקגו. לטורונטו. מבחינתי אפילו לוושינגטון – יהיה משעשע לראות את התגובות של הקאבס אם הקבוצה היקרה בהיסטוריה לא תצליח להעפיל לפיינלס
(רק שיש לי תחושה שאני, ושאר ה-"ללל", אנחנו צפויים לאכזבה מרה)

עומרי
עומרי
23/01/2016 15:31:44
Reply to  גיא

קווין לאב ולברון זה שמן ומים. לא יתחילו להתערבב פתאום. מוזגוב מקרטע וגם קיירי. עזיבתו של בלאט לא תתקן את כל התחלואים ואני חותם שלברון ימשיך עם כדורסל האיזו המגעיל שלו שלא מביא את הקבוצה לשום מקום.
למקרא הכתבה של אדריאן ו' מיאהו חטפתי בחילה על מסע הצלב הלברוני לסלק את בלאט. איש קטן ופחדן שכורה לעצמו את הבור.

יניב
יניב
23/01/2016 16:50:05
Reply to  גיא

אל תדאג גיא האכזבה היחידה יכולה להיות שהם יגיעו לפיינלס ושם יפסידו למערבית. הם לדעתי יעופו בגמר המזרח רק ששיקגו הלמלמים האלה יעשו כבר טרייד שישדרג אותם למועמדת אמיתית

עגל
23/01/2016 19:47:35
Reply to  גיא

אני חושש לומר זאת אבל בכל מקרה בלאט יהפוך לפסיק בהיסטוריה של קליבלנד, בין אם יובסו ובין אם יקחו אליפות.
ככה זה.
בלאט – נקסט למועדון טוב יותר ולהצלחות גדולות !

דדי
דדי
23/01/2016 18:13:07

Dave McMenaminVerified account
‏@mcten

Tyronn Lue on what he'll do differently than Blatt: "I wouldn't say 'differently,' I would say 'better.'"

גור גולן
גור גולן
23/01/2016 19:08:55
Reply to  דדי

תקע את הסכין וגם סובב אותו

הדוקטור
הדוקטור
23/01/2016 18:47:19

בצד החיובי של ההודעה המבאסת
איזה כיף…סוף סוף אפשר לאהוד את הווריורס בלי נקיפות מצפון…

אני רק שאלה
אני רק שאלה
23/01/2016 19:16:47
Reply to  הדוקטור

בגלל שאתה אוהב את בלאט (אמריקאי יהודי בסופו של היום)
הרגשת רע לאהוד את ג"ס?

זה כל כך פרובינציאלי.

LJ
LJ
23/01/2016 19:09:04

אני חושב שלברון כבר 4 או 3 משחקים לא עבר 20 נקודות. מה שלא קרה מאז עונת הרוקי. למישהו יש ספק מה יקרה במשחק הקרוב?

אהרון שדה
אהרון שדה
23/01/2016 19:17:31

כדתי מישראל אני כנראה אחד האחרונים ששומע על כך .
תובנות שלי .
1. האמת שהופתעתי …בעבר חשבתי כמה פעמים שזה אוטוטו קורה …הפעם לא כי באמת לא הייתה כל סיבה הגיונית מעבר לבהלה והפאניקה בקאבס.
אנסה לנתח זאת מכמה זוויות כאוהד ,מהזווית של בלאט,קליבלנד ולברון
2. כאוהד יהודי וישראלי מתגנב חשש לליבי שהפיטורים היו מוקדמים מדי …אפילו המחשבה שהיה מי שרצה למנוע ממנו להגיע לאולסטאר כי הוא מאמן יהודי ישראלי חולפת במוחי בהחלט.
ובכל זאת זה לא סביר בעיני כי אותם הנתונים היו שהוא גם מונה לתפקיד ….אבל עצם המחשבה מעידה על הקושי לקבל את הסיבה המקצועית המופרכת לחלוטין לפיטורים הללו .
אני גם נזכר כשהוא מונה לתפקיד אתנהל כאן באתר וויכוח גדול .
היו שטענו שהוא צריך להתחיל עם משרה של עוזר …אחרים אמרו כמו צביקה שלא מוותרים על משרת מאמן ראשי .
אני השתכנעתי מצביקה שאמר שבלאט צריך ללכת על כך וחושב שלמרות הפיטורים הוא צדק.
בשורה התחתונה סביר מאד להניח שבלאט לא היה מתמנה מלכתחילה לתפקיד אם לברון כבר היה בקבוצה .
הוא קיבל מועדון שרצה להגיע לפלייאוף ובין לילה רצה אליפות ללא בניה .. זה פחות התאים אולי לבלאט אך הוא נגע הפסגות שספק אם ציפה שאי פעם ייגע בהם ככה שהוא רק הרוויח .
כי קבוצה " נורמאלית " תמיד ניתן לקבל מה עוד שהוא בהחלט הצליח בתפקידו למרות הפיטורים .
עוד נחמה כאוהד זה עניין " פיצול האישיות "
אף פעם לא סבלתי את לברון …וגם את הקבוצה לא אהבתי מי יודע מה ….את ס.א וגם.ס בעיקר היא אפשר שלא לאהוב .
עכשיו הטובים טובים והרעים רעים ו בקיצור תענוג !

3. הפיטורים בעיני ההנהלה .
מאזן של 40-83 זה מאזן מדהים בכל קנה מידה.
קבוצה שמגיעה לגמר הנ.בא ללא 2/3 השחקנים הטובים בה עושה את שלה בכל קני מידה.
אין מה לומר הפיטורים היו נמהרים מדי מבחינה מקצועית.
להזכיר גם העונה הקבוצה לא שיחקה עם השחקנים שלה רוב הזמן …יש התאמות ועוד קשיים ובכל זאת הקבוצה מוליכה בגאון את המזרח .
אם הקבוצה הייתה מגיעה לגמר ומודחת הייתי מבין לגמרי את הפיטורים .
אבל בעיתוי שזה נעשה ובסיבות שזה נעשה זו החלטה גרועה ביותר מבחינה מקצועית .
איני מתעלם לרגע בשיקולים לא מקצועיים כגון היחסים עם לברון וכו' ….ובכל זאת גם במכלול לדעתי מדובר בהחלטה רעה מאד שעוד עשויה בשקט להתמודד בעתיד על תואר אחת מהחלטות הספורט הרעות בהיסטורית הספורט.

4. בלאט .
בגדול תמיד מבאס להיות מפוטר …אבל זה לא תלוי בך .
השאלה שתלויה בך היא מה עשית ?
והאם אתה שלם עם עצמך .
בלאט מבחינת ההישגים ברמת המקרו השיג את המקסימום האפשרי .
הוא הוליך קבוצה מפורקת עד הגמר וגם שם נתן פייט של ממש לקבוצה היסטורית בהתהוות .
גם העונה על כל הצרות הקבוצה מוליכה בגאון את אזורה .
ושוב ברמת המקרו בלאט עשה את המקסימום …ופרדוקסאלית לא עשה את המבחן ההגון שזה הגמר הצפוי השנה .
להדיח אותו על סמך משחק מבזה ככל שיהיה זה בגדר " שינוי חוקי ההגיון בליגה " כי בעונה של 82 משחקים שהם הקדימון לפלייאוף לא מדיחים על משחק בודד .
בייחוד שבלאט עצמו הוכיח לא פעם כולל במכבי 2014 שהוא יודע לקבל בעיטות בתחת ולתת בחזרה בעיתוי הכי כואב ( צסק"א או ריאל ).
ברמת המיקרו בלאט נקלע לבעיה לא פשוטה הוא הבין שכמעט כל ההצלחה תלויה בדמות אחת בלבד ( לברון ) והדמות הזו לא שיתפה פעולה …בלאט החליט לגייס את כישורי הדיפלומטיה שלו ( רוצה בעתיד להיות שגריר )…אבל דיפלומטיה היא תמיד מוגבלת …בלאט הלל באסטרטגיה של להכיל מעל ומעבר את הכוכב .. ייתכן שנכשל בכך אך ספק עם היה לו מה לעשות .
אני מאחל לו שבתפקיד הבא שלו הוא לא יהיה כל כך תלוי בדמות אחת חשובה ככל שתהיה.

5. לברון : ברור לחלוטין שלא משנה אם היה מעורב או לא היו מציירים זאת כאילו הוא לא מעורב .
איני באמת יודע אם היה מעורב או לא אך ברור מעל לכל ספק שאם הוא באמת היה רוצה בבלאט אז האחרון היה נשאר .
יש נקודה שצריך לומר בהגינות שהייתה לטובתו ורעתו של בלאט ושל לברון והיא שאין לקאבאס באמת תחרות עד גמר הנ.ב.א .
במערב יש את ג.ס ,ס.א ,אוקלהומה ואולי אף ל.א.
הם 4/5 הטובות …הקאבס באזור ללא תחרות.
לכן מצד אחד ניתן לטעון כנגד בלאט הגעת לגמר כי זה מחייב המציאות ( אבל בגלל הפצועים זה לא היה מובן מאליו ).
לדעתי זה גם היה שיקול של לברון שהאמין שבכל מקרה הגמר הכללי מובטח …אם במקרה הקאבס לא תהיה שם הכישלון הוא על לברון ולא זו בלבד אלא שבדיעבד אולי בלאט יקבל יותר נקודות הערכה על מה שנעשה.
במידה ולברון יינצח עד הסוף הוא ייזקף לזכות לברון.
הסיכויים לא ברורים .
קשה לי להאמין שהקאבס לא תהיה בגמר.
כרגע קשה לדעת מי תתייצב בגמר .
מי יהיה המאמן ומה יהיה המאצ אפ .
בקיצור ימים יגידו .

מייק
מייק
23/01/2016 20:09:57

מי זה הדתי מישראל ?
ואיפה זה ישראל ומהי בשבילך ?
זו לא הארץ ?
אתה דתי או שאתה מתבולל גולה ?
מה זו ההתבטאות הזו ?

אהרון שדה
אהרון שדה
23/01/2016 22:11:33
Reply to  מייק

מייק לא הבנתי מה התנפלת עליי.
אולי לר התנסחתי טוב ו הייתי צריך להגיד דתי מהארץ.
הכוונה הייתה שלא היה לי מושג על הפיטורים .
כדתי יש פעמים שאתה מנסה להטות אוזן ..כגון כשמכבי משחקת בפיינל פור …כי אתה יודע שמתרחש משהו .
כאן לא ידעתי כלום זה הייתה כוונתי.

אפלטון
אפלטון
24/01/2016 9:16:29

אהרון פשוט היית צריך להזכיר שזו היתה שבת, הוא לא הבין את ההקשר הדתי.
אנחנו הכופרים לפעמים שוכחים…

נתן
נתן
23/01/2016 20:56:52

בשורה מאד קשה, וקשה מאד להיות בעד קליבלנד אחרי מהלך כזה.
השורה התחתונה היא שהשחקנים בקליבלנד לא הלכו עם בלאט ובראשם לברון.
בלאט היה מההתחלה בסיטואציה מורכבת ובחר לתת גיבוי ללברון בכל מצב. הוא לא קיבל את הגיבוי הזה בחזרה ולא קיבל כבוד משאר השחקנים בקבוצה.
לכל מי שחושב שדיוויד הוא אדם חלש, או מאמן נחמד, בלאט היה מאד קשוח עם שחקנים וידע להיות מאד תקיף, אבל לא היה לו שום סיכוי ללכת נגד כוכבים כאלה. אגב, גם קיירי, לאב וכל השאר יכלו לעשות הרבה יותר כדי שהקבוצה ובלאט יצליחו.
כל הסיפור הזה מבאס, במיוחד מאחר ובחרו בטיירון לו להיות המאמן הבא, לא ידוע מה הוא מביא אם בכלל, חוץ מזה שהוא כנראה יותר מקובל על השחקנים. אלא אם הוא יפתיע מאד, כנראה מדובר במאמן בובה.
במצב הנוכחי אני מאד אשמח אם קליבלנד תשיג פחות מבשנה שעברה (אלא אם הם ירימו את הכדורסל לרמה כל כך גבוהה שיהיה ממש מעניין, דבר לא סביר).

סומסום
סומסום
24/01/2016 9:23:16

יש נתון אחד שלא מרבים להזכיר. והוא הרף המטורף שהציבו השנה ג"ס והספרז. וגם לו יש קשר לפיטורין של בלאט.
שתי הקבוצות נמצאות כרגע בקצב של 74 ו-71 נצחונות לעונה. כלומר לפחות כרגע, אלה הקבוצות מס' 1 ו-3 *בהיסטוריה של האנ.בי.איי*.
למישהו יש ספק, שאם זו היתה עונה נורמלית יותר, המאזן של 30-11 היה נתפס נהדר ואף אחד לא היה מתעורר ומזעזע את הקאבס? רק שעכשיו, יש נוף אחר מהחלון. שתי מפלצות, קינג-קונג נגד גודזילה. ועכשיו כבר לא מספיק להיות מצוין – אתה חייב להיות דמיוני או להתקרב לשם. טאף לאק עבור בלאט. בכל עונה אחרת היד על ההדק לא היתה כזו מהירה.

MOBY
MOBY
24/01/2016 17:22:10

יכול להיות שה"מלך" עשה סבוטאז במשחק מול הגולדן?

רובי
רובי
24/01/2016 21:35:53

מנחם לס – הקאבס הפסידו לשיקאגו . בלאט הוא מאמן שלא חושף את הסודות שלו את אלו האמיתייים לעוזרים שלו הוא פראנואיד .
הפסד ביתי לשיקאגו שהיא שתיי דרגות פחות מהגדולות באמת מראה שתהיה בעיה לטיירון לו לפחות בדרגה הטקטית הוא היה שם הריי אז את השינויים שהוא רצה לעשות הוא כבר עשה באופן מיידי .
הרוטציה הגדולה וכימיה העדיפה תבוא לידיי ביטוי אבל זה לא יספיק.
חוץ מזה איבדת את הטאץ' צפית ניצחו הריי .

לברון האמאמ של פיטר את בלאט . אחריי התבוסה גריפין רצה לכסות את התחת שלו כי בסוף השנה לברון סיים חוזה והוא רצה את לברון מרוצה לפחות חלקית . אם הם נכשלו אז זה עם המאמן של לברון וגילברט לא יפטר אותו .

עד עכשיו חזרתו של לברון היא כישלון מוחלט לאב היה מסיים חוזה ומגיע השנה לקאבס ו אנדרו וויגינס לא בשל ככוכב על אבל הוא תמיד היה בשל כשומר על ואתלט על .
ראיתי אותו במכללות ובתיכונים וההגנה שלו פשוט עילאית . לאב היה מגיע השנה והם היו מפלצות . וויגינס הוא בחירת דראפט שלו מוותרים עלייה בטח בשביל כוכב אנוכי וטיפש כמו לברון שנמצא מעבר לשיא וחזר לתחלואים שלו .

בעוד אתה מבטיח אליפות לקאבס לפחות לפניי הפיטורים כאילו שמה שהיה פעם הווה אומר הכוכב הגדול ביותר לוקח אליפות זה מה שיש היום .

דטרויט ניצחו עם כדורסל קבוצתי וגם דאלאס והספרס אבל הספרס האלה עמוקים הרבה יותר אם כי גם זקנים וקארי ממשיך ללהטט הפעם עם טריפל דאבל קליל של 39 נקודות .

לראות את גולדסן סטייט משחקים זה כמו במשחק מחשב הכל כל כך מהיר שאין אפילו זמן להנות מן המהלך בלי הקושי והמאמץ של פעם .

הקאבס הם רשמית קבוצת העבר קיירי ו לברון רבים על הכדור וההפסד הזה אומר שהם לא יגיעו לגמר .

פיטוריי מאמן הם הצעד שמבטיח יותר מכל ניצחון מיידי ופה מדובר באותו עוזר מאמן וצוות מאמנים . בלאט לא היה מפסיד את המשחק הז למרות שאני לא סובל אותו . הוא ידע שהוא צריך אותו כמו אוויר לנשימה . זאת הסיבה שהוא פוטר בטיימינג הזה זה והאולסטאר שהיה מבייש אותם עוד יותר אם היה מפוטר לאחריו .
חילופיי המאמנים האלה ממוטטים את המזרח .

הסיכויי היחיד של טיירון לו הוא להתעמת עם לברון כל הזמן או לפחות לבקר אותו בהסכמה וזה שיצליח לשלב בין הכוכבים והם יעשו לו את העבודה.
בכל מקרה גם אם לאב יחזור לשיאו ממינסוטה זה לא משנה את העובדה שאין לו מאצ' אם הספרס או גולדן סטייט באחד משחק גרין המהיר שמקח בחוץ ובשני דאנקן ועוד שלושה גבוהים מעולים שיחסלו אותו בהגנה . קוואי הוא עוצר לברון וכך גם איגואדלה .

הכדורסל שלהם לא יההפוך ליפה ואין שום דבר שמצדיק את זה שהכדורסל המגעיל שלהם ינצח את הכדורסל המלהיב של שניי הגדולות . הסיכוי היחיד שלהם הוא התעלות יחידים אבל גם התעלות הגנתית של הרול פלייארים .
לדעתי האחווה השחורה תמהר להיפטר ממוזגוב ולהמעיט בערכו של דלבדובה שהוא הסיבה שהיה 4-2 ולא 4-0