מיינדפולנס או כח המח

כאשר ה A O נכנס לסיבובים של הטוב מבין ה-8 , הגיעה הזמן לדבר על מה שמפריד בין האלופים לסמרטוטים.
בשלבים האלו כל אחד מהמשתתפים (והשחקניות) כבר נצחו 3 משחקים. נצחון אחד על טופ 20 בטוח, ככה שכולם טובים וכולם מוצלחים. אז מה גורם ל-8 האחרונים להשאר איפה שהם?

בואו ננתח כמה משחקים.

גברילובה (דירוג נמוך) VS נווארו סווארז (מדורגת 10).

דריה גברילובה היא חבילת הטניס של העתיד. דיברנו על נאדאל ולייטון שנלחמו עד טיפת הזיעה האחרונה ותמיד האמינו שהמומנט יסתובב לכיוון שלהם, גם במצבים הרעים?  גברילובה הזאת בשלבים הראשונים היתה בדיוק שם. אמיגוס, היא משתמשת בחבטת לסו במקומים אסטרטגים היא יודעת לעשות קיק סרב, לכוון לפינות ויש לה סט כלים מושלם. ראבק, היא נצחה את קביטובה (דירוג 5) בשלב השני ונצחה את טורניר הההכנה בפרת'… בנוסף היא הטיפוס הכי אנימייטד (מצוייר?) בסבב הנשים. שהיא שמחה היא מחייכת חיוך גדול, או קופצת קפיצות גדולות במקום.

שהיא עצובה, הפנים שלה נופלות ונעלם לה הברק מהעיינים, ושהיא כועסת היא מקללת את המאמנת שלה ועושה לה תנועת יאללה יאללה תלכי מפה…

 

Image result for gavrilova Image result for gavrilovaImage result for gavrilova

Image result for gavrilova Image result for gavrilovaImage result for gavrilova

 

 

במשחק עצמו היא קרעה את קרלה סוואז נבארו לגזרים המערכה הראשונה. 6:0 .
סווארז עצמה עלתה קצת פצועה עם ברך דפוקה, וכמו הרבה פעמים משכח הכאבים התחילו לעבוד רק אחרי חצי שעה. כי אז ראינו את הטניס הכי טוב שראינו ב AO !. כדורים לפינות, על הקווים, משחק הגנה של המלניום מצד גברילובה והצלה של עוד כדור ועוד כדור. רמת על של משחק. ואז התחיל הלחץ. ב 4:4 סווארז שברה אחרי התמוטטות נפשית רגעית של גברילובה

בהפסקה בין המערכות בצעד שיעלה לרשות הטלויזיה בתביעה הם נתנו קלוז אפ על רשימה הנקודות למשחק של גברילובה. "את במקום שאת ראוייה לו.. היא לא יכולה להתמודד איתך פיזית… ,TRUST YOUR GAME"

A close up of the notes.

גברילובה פתחה בסערה. שברה את סווארז ואז בגיים הבא עשתה משהו כמו טעות הגשה מחומשת שהיא זורקת את השבירה שלה לים. משם היא התמוטטה, ריבוי זריקות של המחבט, ירדה על הברכיים, משכה לעצמה בשערות, וזעקה בכל גדול. וזה מול קהל בייתי בשידור חיי באצטדיון המרכזי.

למעשה הייתי אומר שמרוב לחץ ותסכול היא לא הייתה מסוגלת לראות בעיינים. היא לא נצחה משחקון אחד יותר עד סוף המשחק. וזאת למרות תמיכה מסיבית מהקהל הבייתי (גברילובה היא משלנו, עשתה עליה מרוסיה לא מזמן)

סוף היום. בטניס נטו היא היתה צריכה לנצח אבל סווארז נצחה.

הסיבה שסווארז נצחה למרות שהיא לא היתה מסוגלת כמעט לרוץ (הפסידה את כל הדרופ שוט), זה היכולת שלה, למרות כאבים להכריח את פצצת האנרגיה שמולה לרוץ ולרוץ, לשמור על השקט שלה ולתת לטניס שלה לנצח. מיינדפולנס.

מאריי (2) VS  בארני טומיק (16)

הפתעה הפתעה הפתעה. הייתם מצפים שמאריי יילך את ההתמודדות הזאת ויהרוג את טומיק במשחקי הראלי. טעות! בארני הרג את מאריי בראלי'ס הססטיסטיקה באמצע המשחק הראתה שמאריי מפגר בראליס ארוכים (9 חבטות ומעלה ) ביחס של 1:3. דהיינו כדור הגשה שמתדרדר למשחק ראלי, הוא הלך באופן חד צדדי לבארני דווקא.

אבל, מאריי לא היה נהיה מאריי אם לא היה לו את כח המוחי שלו. הוא הוריד את השגיאות לכלום וחצי (6 שגיאות למערכה) ונתן לבארני הלא מבושל להפסיד ל… עצמו. סמאשים שהלכו לרשת. כדורים על הקו שיצאו מהמגרש ונקודות שבירה שמעולם לו נוצלו בגלל … שגיאות שגיאות ושגיאות (ס"ה מעל 20 שגיאות למערכה). נתנו למאריי נצחון חד צדדי של 3:0.. שלא משקף מי היה השחקן הבכיר שעשה יותר וינרים ונציח את הנקודות הקשות והארוכות. כל מה שמאריי עשה זה לתת לבארני עוד כדור ועוד כדור…

 

סטן (4) VS מילוש (13)

טופפפ, מילוש הוא הבחירה שלי לסוס השחור והוא מחזיק באפס הפסדים השנה ותואר אחד. אבל, אותו דבר גם סטן… . ההבדל בין מילוש של השנה לזה של שנים קודמות הוא היכולת להתמודד. מילוש לא מפחד מראליס לא מנסה לכפות וינרים (שהופכים לשגיאות) . המשחק התחיל בבליץ של מילוש שלקח את ה-2 הראשונות עם 4 שבירות (!!) . הפורהאנד של מילוש הוא נשק רציני ביותר. והפחד נעלם מהמשחק שלו.

הקומבק של סטן כמובן הגיע כמו שהיינו מצפים מהאלוף של 2014, סטן עלה לרשת, ניקה את הקווים ונכנס לקו הבסיס מול הסרב הכי מפחיד בסבב, וניצח את 2 המערכות הבאות.

מילוש כמו אלוף גדול ידע, שכל גל סופו שיעבור ובמערכה החמישית והמכרעת שחרר על סטן המסכן את כל העצבים שלו שבר פעמים ואפילו קומבק מאוחר של וואוורינקה לא עזר.

מילוש נכנס ל-8 האחרונים.

גיל סימון (טופ 30) VS נובאק (1).

במשחק היה משהו מעניין, אני ועוד פרשנים אחרים חושבים שכח ועוצמה תמיד יינצחו, והנה גיל סימון הביא אות נובאק הענק לחמש מערכות עם מכות חלשות משחק עומד, ונובאק השחקן עם האינסטינקטים הכי מפחידים במקצוע פשוט חרבן טעויות. אבל יום מחורבן על המגרש לא יכול להשתוות לכח מח של נובאק. את המערכה הקובעת הוא כבר ידע לנצח מתוך שיינה.

אחרי המשחק נובאק אמר:

"אני מרגיש מצויין. אם אני מצליח לנצח ביום הכי חלש שהיה לי עד עתה. יותר גרוע מזה אני כבר לא אצליח לשחק"

זה בדיוק הלך המחשבה שאתם רוצים בשביל להיות מסוגלים להתמודד ברמות האלו. להיות כאן ועכשיו. מיינדפולנס.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. מסכים עם הרוב. רק להוסיף שפדרר נראה מ-צ-ו-י-י-ן שוב פעם, ואם מונפילס יימנע משגיאות מטופשות, הוא יגיע הפעם רחוק!

  2. תודה רבה על הסקירה המעולה.
    פדרר נראה מצוין ומהווה עבורי פלא אנושי. כל כך הרבה שנים ברמות האלו. מדהים.
    ג'וקוביץ' חייב להתעורר.
    נדאל וורינקא בחוץ אזי הדרך שלו עוד יותר סלולה.

    מה קורה עם קיריוס חביב המדור ?

    1. קצת קשה לראות אותו, אני לא מאלה שמחפשים רק את הג'נטלמניות והאיפוק שמזוהה עם הענף,כיף לראות שחקנים אמוציונלים, אבל מאז שהוא פרץ נראה שהוא רק מוסיף עוד ועוד גינונים ,והביקורת כלפיו גורמת לו להחמיר עם ההתנהגות הזו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט