חם מהתנור: דיוויד בלאט פוטר מקליבלנד/רועי ויינברג

המאמן המצליח ביותר בהיסטוריה של הקאבלירס. בלאט.

באופן מפתיע, קליבלנד קאבלירס (11-30) פיטרה את מאמנה, דיוויד בלאט, לפי יאהו ספורט. בלאט, המאמן הישראלי הראשון באנ.בי.איי, אימן את הקבוצה במשך שנתיים, ומתוך 123 משחקים ניצח 83 (67.5%). הוא הגיע לגמר ב-2015 עם הקאבלירס, והפסיד בשישה משחקים לגולדן סטייט. בלאט צפוי לקבל פיצויים על יתרת חוזהו. בלאט הוא המאמן הראשון בהיסטוריה שמפוטר כשהוא במקום הראשון בקונפרנס כלשהו. ראוי לציין כי אף קבוצה שהחליפה מאמן במהלך העונה זכתה באליפות באותה עונה, מלבד מיאמי של 2005/06, שהחליפה את סטן ואן גנדי בפט ריילי וזכתה באליפות.

לפי מקורות, לברון ג'יימס לא היה מעורב בהחלטה, אשר הובאה לאחר תבוסת קליבלנד מול גולדן סטייט (132-98) ולאחר שבלאט איבד תמיכת חדר ההלבשה, למרות שהיה במקום הראשון במזרח עם יתרון של 3.5 משחקים על טורונטו ראפטורס. אתם מוזמנים לקרוא ראיון שקיימנו בעבר עם בלאט. דווח כי חלק מהשחקנים הותיקים של קליבלנד היו בספק בקשר לכך שבלאט מכיר את הליגה מספיק בשביל להוביל קבוצה כלשהי לאליפות האנ.בי.איי, מה שהוביל לסיום עבודתו באופן מיידי.

מי שיחליף את בלאט הוא עוזרו, טיירון לו, שסיכם על חוזה ל-3 שנים כמאמן הראשי של קליבלנד. לו שימש כעוזר המאמן הבכיר של בלאט, וכעוזר מאמן בבוסטון ובקליפרס. ראוי לציין כי אין ללו שום ניסיון כמאמן ראשי. שאר הצוות של בלאט צפוי להשאר בקליבלנד כצוותו של לו. בלאט עוזב את קליבלנד כמאמן עם אחוז ההצלחה הגבוה ביותר שעבר במועדון. בלאט הוא המאמן הראשון שמפוטר מקבוצתו בעונה לאחר הגעה לגמר מאז ביירון סקוט, מאמן הנטס ב-2004.

בלאט התייחס לפיטורים, באומרו: "אני מוקיר את ההזדמנות לשרת כמאמן הראשי של הקליבלנד קאבלירס. אני רוצה להודות לדן גילברט ודיוויד גריפין על מתן ההזדמנות, ואני גאה על כך שעבדתי עם חבורה מדהימה של שחקנים, החל מלברון ג'יימס, קיירי אירווינג וקווין לאב וכלה בשאר הרוסטר. אני רוצה להודות לצוות האימון. אני מעריך את המקצוענות שלהם, העבודה הקשה, הנאמנות והחברות שלהם. אני גאה במה שהשגנו בתקופה בה הייתי המאמן הראשי, ואני מאחל לקליבלנד הצלחה בעונה הזו ובעונות הבאות".

*

מאמן גולדן סטייט ווריורס, סטיב קר, יחזור לאמן הקבוצה לראשונה מאז גמר 2015 במשחקם מול אינדיאנה הערב. כזכור, קר פספס את 43 המשחקים הראשונים של גולדן סטייט (4-39) בזמן שהשתקם מניתוח בגבו, ועוזרו, לוק וולטון, אימן את הקבוצה. כלל הניצחונות וההפסדים של הווריורס העונה נספרים ככאלו של קר, אבל הוא לא יוכל לאמן באול-סטאר, בו אימן בשנה שעברה.

קר מאמן הווריורס מאז עונת 2014/15, ובעונת הרוקי ניצח 67 משחקים והוביל את הווריורס לאליפות ראשונה ב-40 השנה האחרונות. הוא המאמן הראשון שזכה באליפות NBA בשנתו הראשונה על הקווים.

*

חוזר לאדום.

במהלך מפתיע שהתרחש הערב (ו'), הקליפרס (17-25) העבירו ליוסטון את ההחתמה שלהם מהקיץ האחרון, ג'וש סמית', לצד כסף שיכסה את עלות משכורתו של השחקן. בטרייד כלולות הזכויות הבין לאומיות על סרגיי ליצ'וק, הפאוור פורוורד בן ה-31 של מורסיה שנבחר בבחירה ה-49 בדראפט 2004 שיגיעו לקליפרס, והזכויות על מרטי לאונן, פאוור פורוורד מאבלינו האיטלקית שנבחר בבחירה ה-54 בדראפט 2008, עושות את הדרך ההפוכה.

סמית' לא הצליח לתרום יותר מדי בקליפרס העונה, ונתן ב-32 משחקים 5.7 נק' עם 3.9 ריב' במשחק. הוא קלע באחוז הנמוך ביותר בקריירה מהשדה עם 38.3% העונה. שנה שעברה סמית' הועבר ליוסטון לאחר 28 משחקים, ונתן במדי הרוקטס 12 נקודות עם 6 ריבאונדים למשחק. הוא העלה את רמת משחקו בפלייאוף, ועם 13.5 נק' (43.8% מהשדה, 38% מהשלוש) ו-5.7 ריב' היה אחד מהשחקנים המשמעותיים בעליית הקבוצה לגמר המערב, ובניצחונה על אותה קליפרס בפלייאוף.

*

פורסמו החמישיות הנבחרות לאול-סטאר 2016. הנה השחקנים שייצגו כל קונפרנס:

מזרח:

גארד: קייל לאורי, טורונטו ראפטורס. בחירה שנייה ברציפות לאול-סטאר, נותן 21 נק' עם 5 ריב' ו-6.5 אס' במשחק.

גארד: דווין וויד, מיאמי היט. בחירה 12 ברציפות לאול-סטאר (MVP ב-2010). נותן 18.1 נק' עם 4 ריב' ו-4.6 אס' במשחק.

פורוורד: לברון ג'יימס, קליבלנד קאבלירס. בחירה 12 ברציפות לאול-סטאר (MVP ב-2006 ו-2008). נותן 25 נק' עם 7.1 ריב' ו-6 אס' במשחק, הוביל את המזרח עם 1.1 מיליון הצבעות.

פורוורד: פול ג'ורג', אינדיאנה פייסרס. בחירה 3 לאול-סטאר, נותן 23.7 נק' עם 7 ריב' למשחק העונה.

פורוורד: כרמלו אנטוני, ניו יורק ניקס. בחירה 8 לאול-סטאר (6 ברציפות), נותן העונה 21.7 נק' עם 7.6 ריב' ו-4 אס' במשחק.

מערב:

גארד סטפן קארי, גולדן סטייט ווריורס, ה-MVP. בחירה 3 לאול-סטאר, נותן 29.9 נק' עם 6.5 אס' במשחק. קיבל 1.6 מיליון הצבעות.

גארד: ראסל ווסטברוק, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, ה-MVP של משחק האול-סטאר האחרון. בחירה 5 לאול-סטאר, נותן 24 נק' עם 7 ריב' ו-9.8 אס' במשחק.

פורוורד: קובי בראיינט, לוס אנג'לס לייקרס. בחירה 18 לאול-סטאר (MVP ב-2002, 2007, 2009 ו-2011). נותן 16.3 נק' עם 4 ריב' במשחק, קיבל 1.9 מיליון הצבעות.

פורוורד: קוואי לאונרד, סן אנטוניו ספרס, שחקן ההגנה של העונה. בחירה ראשונה לאול-סטאר. נותן 20 נק' עם 6.9 ריב' ו-1.9 חטיפות במשחק.

פורוורד: קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר. בחירה 7 ברציפות לאול-סטאר, נותן 26.5 נק' עם 7.8 ריב' ו-4.5 אס' במשחק.

קוואי לאונרד הפך לשחקן השלישי בהיסטוריה, אחרי צ'אנסי בילאפס וג'ו דומארס, שנבחר לאול-סטאר רק לאחר שזכה בפרס MVP גמר. קובי בראיינט, עם 1.9 מיליון הצבעות, שבר את שיא כמות ההצבעות לשחקן בודד לאול-סטאר. בראיינט הוא שיאן הנקודות בכל הזמנים באול-סטאר עם 280 נקודות, כשבמקום השני נמצא לברון ג'יימס עם 278.

בחמישי הבא יפורסמו הסגלים המלאים.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 169 תגובות

  1. עסקה טובה של הרוקטס שמקבלים את סמית' ב-460 אלף דולר (הרוקטס משלמים על חצי מהמשכורת שלו). הרוויחו שחקן שיוכל לעזור להם בהתקפה ולקחת עליו חלק מהנטל שהארדן סוחב.

    כנראה סמית' לא ישחק הערב מול הבאקס.

    1. קליפרס רצו להיפטר ממנו. הוא רק עשה להם נזק ותפס מקום על הספסל. מה שכן אם הקבוצות ייפגשו בפלייאוף וסמית יהיה האקס פקטור של יוסטון בדרך להדחה של הקליפרס זה יהיה ענק.

    1. פיסטונס-5.4 מיליון דולר
      קליפרס-460 אלף דולר
      יוסטון-487 אלף דולר

      סה"כ 6.34 מיליון דולר.

      עצוב עצוב אבל היינו מתים להרוויח כ"כ הרבה בשנה

      1. שלא יישכח לעשות תיאום מס על שנת העבודה הנוכחית…
        ת'כלס לא תרם ולו חצי דבר לקליפרס השנה אולי החזרה ליוסטון תזכיר לו שהוא שחקן כדורסל.
        בקשר לבלאט מחד לי באופן אישי קצת חבל עליו ומנגד זה כבר היה באוויר בערך מהפלייאוף של העונה שעברה על רקע יחסיו עם לפלופ בעיקר וגם כמה נק' מקצועיות אחרות (ניהול רוטציה,משחק התקפה שתלוי מדי באיש אחד)

  2. דוק ריברס הוא ה GM הכי גרוע בליגה.
    אל תדברו איתי על הקליפרס בחיים. בזבוז זמן הקלדה שלכם בזבוז זמן קריאה שלי.
    עדיף לי לקרוא על השחקן ה 15 של מילווקי מאשר על הטמבל הזה.

  3. החזרה של קר לא מפתיעה. לא בהתחשב בסקופ שהביא לנו יובל שחם, ששאל את קר מתי הוא חוזר רק לפני כמה ימים.

  4. אז חזרנו למתכונת של כל הופס נגד לברון חוץ מבערך 5 אנשים?
    נו מילא, לפחות לא ישאלו אותי בעבודה על כל שטות שקשורה לקליבלנד כי בלאט שם.

  5. מאכזב בישביל בלאט אבל מקווה שהוא ישיג ג'וב אחר כדי להוכיח את היכולות שקיימות אצלו כמאמן.
    בלאט הצליח להגיע לגמר הנבא עם חצי רוסטר פצוע והוא מפוטר בשנה השנייה כשהוא במקום הראשון במיזרח,אין שום ספק שזאת החלטה של לברון ומערכת רקובה.

    אפשר לשנוא או לאהוב אותו אבל כל עוד לברון בקליבלנד השפעת המאמן על הקבוצה תהיה קרובה לאפס.

    1. נראה את "המלך" עושה חיל תחת טיירון לו.. יעופו בסיבוב השני לכל היותר. לא לברון עם היכולת הפושרת שלו והנטייה שלו לבחוש ללא הרף, לא השחקנים הפצועים שטרם החלימו, בלאט הוא האשם?! איפה מר טמיר?!

  6. אז העוזר מאמן עשה לו "שרון דרוקר". מסריח, עלוב, אומרים שישראלים עושים את זה? תראו את האמריקאים עכשיו זה נראה כמו משהו שבושל ובגלל זה חיכו עד אחרי הb2b.

  7. קליבלנד מאוד לחוצה על אליפות ויכול להיות שבאמת בלאט לא המאמן המתאים. בעקרון הוא לא הובא למטרה הזו. מבחינת בלאט הוא יוצא עם אחלה קו"ח לפי דעתי. בל נשכח שלברון מסיים חוזה השנה אז הם עוד יותר לחוצים

  8. טוב לברון אכזבת בגדול עכשיו. לא רק שאני מעדיף שהאלופה תהיה מערבית אני גם מעדיף ששיקאגו! הם ולא אחרים ידיחו אותך, שפאו מצטיין.

  9. הקבוצות שאני מאמין שבלאט יכול להגיע אליהן:
    מינוסטה, ממפיס, פילי ואולי ברוקלין למרות שהיא פחות ריאלית

  10. מילא לזרוק את בלאט. יתכן שהוא לא מספיק טוב כדי לארגן את הבלגן בקליוו בכיכובו של לברון.

    אבל טיירון לו?
    לשלוש שנים?

    אני דווקא מרחם עליו קצת.
    בגילו. בלי עבודה. מעל גיל 50 יש לו סיכוי של 4% למצוא עבודה חדשה לפי משרד העבודה שלנו.

  11. טיירון לו עשה עבודה יפה של לחתור תחת דיוויד אם הוא מקבל את משרתו וחוזה לשלוש שנים. הוא היה באוזן של גילברט וגריפין שעות אחרת אין לזה הסבר.

  12. אני שמח שהוא פוטר. אני עכשיו יכול לאהוד את גס בלי מצפון ואף לשמוח בנפילת קליבלנד…. והם יפלו אוהו יפלו.

  13. אני לא מכיר את טיירון לו. אני רק יודע שהם העדיפו את בלאט על פניו. חתר או לא זה לא משנה. העיקר שיש פיצויים

  14. אני חושב שזה מהלך שיעשה טוב לשני הצדדים. בלאט היה ברווז צולע מאז שלברון הגיע והמטרות של קליבלנד השתנו. זה לא היה הכדורסל של בלאט, אלא ההצגה של לברון.
    בלאט בטח יצטרך להיות עוזר מאמן קצת לפני שיקבל הזדמנות למאמן ראשי שוב. שיבוא ליוסטון אולי יסדר קצת את ההגנה

  15. בטח שזה משנה. איפה הנאמנות? הכבוד? הזדמנות נדירה פוספסה פה לראות אחד משלנו מניף אליפות בליגה הטובה בעולם. מעבר לזה שזאת פשוט החלטה מטומטת שנראית רע שמבוצעת בטיימינג רע ועם מחליף רע.

  16. וואו
    תסתכלו בשרשור של המשחק אתמול דורון האסטבן דיבר על קארמה רעה למי שעושה האק,מסתבר שהבנאדם יודע על מה הוא מדבר

    1. מבטיח לך שאם תחפור קצת בתגובות עבר שלו, תמצא גם הסברים לקארמה נהדרת שיש לבלאט.

      ככה עובדת קארמה – בדיעבד…

  17. ממש קיוויתי שהוא יאמן באול סטאר 🙁
    מה פשר העיתוי המוזר? מי מפטר מאמן שהקבוצה שלו מובילה את טבלת המזרח? אם לא פוטר אחרי כל הבעיות שנה שעברה, למה דווקא עכשיו?
    באתר של קליבלנד נאמר שלא התייעצו עם לברון אבל ביץ' פליז, ברור שהוא קשור לזה. מקווה שהם לא יגיעו להישגים של שנה שעברה.

  18. מהלך לפי דעתי נכון של קליבלנד , בלאט אולי תרם לקבוצה בצד ההגנתי אך מבחינת ההתקפה קליבלנד נראתה רע , כל התקפה בידודים ללברון סגנון משחק שטוב נגד קבוצות פח אשפה ולא סן אנטוניו או גולדן סטייט עם שומרים כמו קוואי או איגאדולה ,מה גם שחלוקת הדקות דלו לפי דעתי לא נכונה לא יכול לקרות שלברון משחק כלכך הרבה דקות לאורך העונה הסדירה , בנוסף בלאט לא סומך על שחקנים בספסל שלו ומשחק עם רוטציה קצרה לא משתף את מו וויליאמס ריצרדסון וכל הסגל המוכשר שמשלים עליו 180 מיליון גולר לעונה אך להחליף אותו בטיירון לו לא משפר את מצבה של קליבלנד

  19. לא יאומן כי יסופר!
    בלאט שכרגע מוביל את המזרח וכבר היה צריך לאמן באולסטאר מ פ ו ט ר??
    התחלקו לגמרי על השכל שם באן בי אי.
    מעניין מי הגורם להחלטה. האם הבעלים?
    המנג'ר? או אולי לברון היה מעורב?
    אין מלים..

    1. לדעתי לברון. בהודעה שהייתה ב-ESPN כתבו בערך 3 פעמים שלברון לא מעורב בהחלטה, וזה די מראה שהכותב (ווינדהורסט) ניהס לטשטש את המעורבות שלו בזה.

      התחושה שלי היא שזה הוא

      1. אתה רציני רועי לתחושתך??? נראה לי שיש מישהו בקליבלנד שהיה מעוז לקבל החלטה כזאת ללא אישורו של לברון??? יותר מזה זה היה אולטימטום של לברון אין סרט אחר. לברון שוב שם את כל המוניטין שלו על השולחן. הוא יודע שאליפות וישכחו את הכל הוא רק שוכח שאליפות הוא לא ייקח ואני החלטה2 שלו תתרסק לו בפנים

        1. ההתחבאות הזו קצת מעניינת. נראה שכולם בטוחים ומצביעים על לברון, אבל אף גורם רשמי לא בא ואומר "הוא". וזה (לא) מגיע מהאדם שמחק תרגיל בגמר NBA ויצא עם זה בהודעה לעיתונות.

  20. איזה הזויים. מועדון כושל מקבל מאמן שמביא לו לראשונה בתולדותיו ניצחון בגמר ומוביל אותו לראשות המזרח. הם צריכים לנשק לו את הרגליים. לפטר אותו?! לא מפתיע. מועדון כושל הם היו ומועדון כושל הם יישארו.
    בושה.

      1. הם שפכו כסף כי הם מטומטמים. לא קשור לבלאט

        גם אני יכול להחתים את את יוגב אוחיון על חוזה של 100,000,000 $

    1. האמת שלא נעים לי להגיד אבל אני מסכים… הוא לא מתאים לקהוצה כמו קליבלנד ולברון.
      הוא צריך להתחיל עכשיו מלמטה…

    1. בשידור ישיר בערוץ חמש פלוס. טרם התגברתי על ההלם. לא ראיתי שפיטרו את מאמן שיקגו שהובסה גם היא על ידי ג"ס.

    1. תכלס צודק. אף פעם לא אהבתי את לברון. אבל מלראות את המשחקים של הקאבס התחלתי לחבב את הקבוצה.
      מה שכן אני עדיין מקווה שקיירי ולאב יצליחו. קצת סתירה

  21. שמעו תכלס בלאט לא מתאים לאמן קבוצה אלופה.
    אבל כל העסק שם היה מסריח מהתחלה ועד הסוף.
    ללברון יש נאחס וימשיך להיות לו נאחס כי הוא דואג רק למורשת שלו במקום להווה.

  22. התגובה הראשונה:
    איזו באסה ואיזו חוצפה! כמה חבל על דיוויד שנכנס לסיטואציה בלתי אפשרית והצליח מעל למשוער. מה עוד רציתם ממנו יא נקניקים?! כמה חשל שלא אימן את האולסטאר, זו היתה יכולה להיות חגיגה לו ולנו.
    אולי ד"ר רזי הופמן ביולוג ימי טעה אחרי הכל, ודיוויד היה צריך להיות העוזר של סטיב קר?

  23. מאמן זה מנהיג של גברים.
    ואם הגברים לא מזהים בך אלפא דוג הם ייצאו נגדך.
    ובלאט לא מאמן מספיק שנים בליגה בשביל לבנות את האוטוריטה הזאת.
    הוא כן יהיה מתישהו – לא עכשיו, לא עם לברון.

    1. בכדורסל האירופאי אין גברים ?

      מבחינתי הוא יצא גבר – גבר

      כמעט כל מאמן אחר באן בי איי שנה שעברה כבר היה עובר התמוטטות עצבים. הוא סומן מהרגע הראשון.

      1. אתה משווה בין סופרסטארים אירופאים לאלה שב NBA ????
        אלה חיות אחרות לגמרי..

        מבחינת סיבולת יצא גבר גבר גבר מבחינת כוח מתפרץ גרוע..

        1. לברון הריח כי הוא לא אלפא דוג ועשה טעות חמורה. מי יבוא במקומו ? טיבודו ? מארק גקסון ? טיירון לו האלפא דוג שאייברסון דילג מעליו בקלילות אחרי עוד קרוס אובר ?

          יש כל מיני סוגים של גברים. יש את אלו שמתפרצים. ויש את מקיאוולי. הפעם מקיאוולי הפסיד…

          טו בי קונטיניו…

          1. מה זה משנה מה אייברסון עשה לו לפני 20 שנה?
            אתה יודע מה עשו ללוק וולטון? חותם לך שלא משנה איפה ינחת לא יהיו ספקות מי פה הבוס.

            עם בלאט כבר מהתחלה היו שאלות לגבי היכולת לאמן קבוצה עם לברון ובצדק. כמעט אף אחד לא יכול.

            בלאט יגדל ויהיה מאמן גדול

          2. לוק וולטון כמדד למה ? אלפא דוג שלברון היה סופר ? בחור עם הרבה מזל ואבא טוב..

            בלאט מאמן טוב כבר עכשיו. ויש לו יותר ציפורניים מאצבעות.

            אתה לא מגיע להיות המאמן האירופי הראשון באן בי איי בלי להיות אלפא דוג ובמקרה שלו מסוג שמצליח לשמור על קלאס מבלי ללכלך את החליפה עם כתמי דם.

            כשאידיוט עם כוח מסמן אותך, לא יעזור לך כלום. קובי החליט לטאטא את פיל גקסון, אז עכשיו פיל ג'קסון לא מאמן ?

    1. הבן השחור- כשתביא אנלוגיות לעניין נדבר.
      חוץ מלשים את הידיים על המותניים בלאט כמעט ולא עשה דבר מיוחד.
      ואני חולה עליו, באמת כמעט מעריץ.
      פשוט עם קליבלנד לא היה צ'אנס כתבתי זאת גם שנה שעברה.
      השחקנים לא רואים בו דמות שהם יכולים לסמוך עליה.

      מה קשור ג'קסון לעניין תגיד לי? אתה יורה לכל הכיוונים ומחמיץ את כולם.

      בלאט הגיע לקליבלנד בתור פרוייקט בניה לא לאמן את הטריו הכי לחוץ בהיסטוריה של הליגה ואת השחקן שהכי מרכז סביבו את העניינים מאז ג'ורדן.

      הוא לא ב-ר-מ-ה הזאת עדיין מה קשה להבין? השחקנים לא מגיבים אליו ולא מהיום.

      סבבה שהם מקום ראשון במזרח. זה חרא של קונפרנס מה אתה אוכל את השטויות של מנחם המזרח יותר גרוע משנה שעברה מבחינת הקבוצות החזקות, שלא יספרו סיפורים. אין קבוצות שקרובות להיות טובות יש מלא בינוניות ולכן גם אתה יכול להיות ראשון עם הקאבס.

        1. אתה רואה את הרקורד שלו?

          ואני לא מבין, אני מדבר עברית או איטלקית מה הולך פה.
          כמה קשה להבין שאני מתייחס להבדל בין וולטון השחקן למאמן

          תבודד תבודד מה קשה להבין את השתלשלות העניינים פה-
          הבן השחור אמר שאייברסון סבסב את טיירון לו כשחקן
          ואני אמרתי גם את לוק וולטון סבסבו- מה זה משנה
          גם את פיל ג'קסון- מה זה משנה
          גם את סטיב קר- מה זה משנה

          בתור מאמנים הן פרסונות אחרות.

          זה הכל.

          לא רק בלאט אלא 99% מהמאמנים בעולם לא יכלו לאמן את הסיטואציה הזאת בקליבלנד שכבר שנה שעברה אמרתי שהיא הכי פסיכית שאני מכיר מעולם בכל ספורט שהוא.

          1. איטלקית שפה יפה. זורמת כזו בגרון, לא כמו עברית וכל התקיעות שלה בגרון.
            אני מבין מה שאתה אומר על ההבדל בין שחקן למאמן, ואני מסכים איתך. אני גם מסכים איתך לגבי הפסקה האחרונה שלך. רק רציתי להבהיר לעצמי אם בעצם אמרת שלוק וולטון יכול להצליח בקליבלנד או לא. אז… הוא יכול?

          2. טוב, באמת שהתכוונתי לסיים, אבל הגזמת

            הדוגמא של פיל ג'קסון היא לא כשחקן אלא כדוגמא למאמן אלפא דוג שהכוכב שלו החליט להיפטר ממנו, וכל האלפא דוגיות שבעולם לא עזרה לו מלהיכנס למצב דוגי סטייל…

            הרקורד של וולטון ? הו באמת…

            ראינו את הרקורד של העוזרי מאמנים של גולדן כשהם יוצאים לאזור אסון קתרינה..

            ומה הרקורד של בלאט ? גמר שנה שעברה, ועדיין מוביל את המזרח, כן מה רצית שיקח את המקום שמקדים את המקום הראשון ? אין כזה

        1. רק שאלה : מי המאמן לדעתך שצריך להחליף את בלאט ? כי לזה עדיין לא ראיתי תשובה.

        2. הבן – מרוב שהשם שלך ארוך איבדת את היכולת להבין את המובן מאליו.
          קרא מה שכתבתי בהקשר הנכון ואולי תבין ואם לא אז לא אבל קודם כל תסכים איתי אחרי זה תשאל שאלות 😀

          1. מן הסתם הם כרגע מגיבים הכי טוב לטיירון לו אבל המבחן שלו יהיה אליפות בלבד או ממש קרוב לזה.
            כל דבר אחר ממש לא מתקבל על הדעת.
            גם על סטיב קר לא ידענו שיהיה כזה טוב, יש סגל שלם של שחקנים שצריך להגיב לאוטוריטה.

            יותר מזה יכול להיות שסטיב קר מתאים לווריורוס וממש לא לקליבלנד ולהיפך.

            אז אי אפשר לדעת מראש מה יתאים אבל אפשר לדעת מה בוודאות לא מתאים ובלאט לא מתאים- הוא בא לבנייה ולא לגלקטיקוס.

            אבל כרגע אין ברירה הם צריכים ללכת עם לו

          2. תשמע, אתה אמיץ, לשים ככה את המוניטין שלך כמגיב על הימור שכזה ? שיהיה בהצלחה.

            הימור לא אמיץ שלי – הם לא מגיעים לגמר.

  24. תגובה שניה:
    דיוויד בכלל לא היה צריך להגיע למועדון כושל ולחוץ שלברון חוזר אליו כדי להביא אליפות, אלא היה צריך לקבל מועדון עם שחקנים צעירים ולבנות אותו לאט.
    אבל, צריך לשים את האגו בצד, יש עוד חיים מחוץ לדיוויד ולרצונות שלנו. אולי זה גילי המתקדם אבל אני דווקא כן מייחל עדיין להצלחת הפרוייקט בקליבלנד. אליפות לקליבלנד יכולה להיות משהו פנטסטי (גם עם הסיכוי קלוש).
    יאללה דיוויד, קח מועדון אחר וצא לדרך חדשה ומוצלחת, אנחנו איתך.

    1. תזכור שזה מה שהוא עשה. בלאט הגיע למועדון צעיר שמנסה לבנות את עצמו, ואז קיבל את לברון ולחץ של אליפות על הראש.

  25. לדדי-
    באול-סטאר מאמן המאמן עם המאזן האישי הטוב ביותר ב-1 בפברואר (לפי כמות ניצחונות), מה שפוסל את לו. אסור למאמן לאמן שנתיים ברציפות, ולכן נראה באול-סטאר השנה את דווין קייסי ופופוביץ'

    1. שאני קראתי את ההודעה באתר אחר עברתי שוב לראש העמוד לראות מה התאריך, אולי זה האחד באפריל או משהו.. פשוט לא האמנתי. מהלך מוזר בדיוק לפני האולסטאר. ארגון דפוק ומכוער !! גויים רשעים ואנטישמים. (-:

  26. כמו שמישהו כתב מעלי, המהלך הנכון לשני הצדדים-
    את דיוויד הביאו לפני שהקאבס הפכה לסופר-גרופ ואפילו אז זה היה די נועז מצידם להחתים כמאמן ראשי מישהו שכל חייו אימן באירופה (ובאסיה..). כעת, ולאחר שנת הרצה, הם הולכים עם מישהו שיש לו קצת יותר ניסיון (ולשון שמחוברת לפאדרמה של לברון).
    מבחינת דיוויד, לתחושתי, זו הקלה. הוא נכנס לסיטואציה בעייתית, על אף שהוא מוביל את המזרח וכו'. נשמע כאילו שזה קצת היה גדול עליו בסוף, ולאמן את לברון נשמע כמו דיל מחורבן.
    בקיצור, ללברון יש את לו, בלאט יוכל לספר לנכדים שפעם הוא אימן בגמר ה-נ.ב.א (רק תחשבו איך המשפט הזה נשמע לפני, נניח, 5 שנים), ולבטח ימצא קבוצה עם פחות מהאיטס נאו אור נבר.

  27. מצוין, עכשיו הישראלים שלא גילו עניין באנביאיי יחזרו לעיסוקיהם בדגש על ליגת העל ושאר הספורט הכושל כאן ויעזבו אותנו בשקט עם הבלבולי מוח על קליבלנד ובלאט ואולי גם עכשיו לא ידווחו על כל פלוץ שכספי תקע ונוכל להתרכז בעונה ההיסטורית שעוברת על 2 קבוצות המערב.

  28. שאני קראתי את ההודעה באתר אחר עברתי שוב לראש העמוד לראות מה התאריך, אולי זה האחד באפריל או משהו.. פשוט לא האמנתי. מהלך מוזר בדיוק לפני האולסטאר. ארגון דפוק ומכוער !! גויים רשעים ואנטישמים. (-:

  29. להביא אותם לגמר מזרח מספיק גם מנחם לס על הקווים כאשר סקייהוק רועי עוזר ראשי, מומי השמן מאמן התקפה , דדי מאמן גבוהים וסקאוט ראשי וקי 700 מאסגיסט ומעסה ראשי.

  30. אז מה הדעה הרווחת פה לגבי דרכו הלאה? האם יש לו בעתיד הקרוב מקום בקבוצה אחרת כלשהי ב-NBA או שעדיף לו להנמיך ציפיות, לסגור את הבאסטה ולחזור לאירופה?

  31. hypocrite , untrue(been with a loosing team with better locker room 'vibes', you're suppose to have lockers room difficulties, its part of the path)
    UNDESERVING
    UNWORTHY
    CAVS OUT IN 2nd Rd.

  32. מעניין מה בלאט הסכים לא להגיד על הארועים שהובילו לפיטוריו.
    אני מניח שהחתימו אותו שאם הוא מדבר לא ישלמו לו את הפיצוי.
    הפוסט החנפני שהוא פרסם ממש מריח מצביעות.

  33. קשה לי להאמין שהלאט ישונמף מפיינליסט בשנה שעברה ומוביל המזרח בפער השנה, לעוזר מאמן. זה פשוט לא יקרה.

  34. האמת חייבת להיאמר: בלתי אפשרי לאמן את לברון, ולכן בלאט איבד את הזהות שלו כמאמן ואת הדרך. מצאו את ההבדלים בינו לבין דאנקן וקרי…

  35. בכל מקרה, המהלך הזה מוריד את הסיכויים הקלושים של קליבלנד גם כך.
    טיירון לו כמאמן? זה הכי טוב שלהם?

    קליבךנד ולברון ככ לחוצים על אליפות אבל לצערם הם הפסידו את הרכבת ביום ששלחו את וויגינס בטרייד וכנראה שבכל מקרה הרכבת מעולם לא התחילה לזוז.

    הם לא יקחו אליפות.

  36. גריפין ענק. לא כג'נרל מנג'ר או כמקצוען בתחומו, אלא כאיש שיווק. במחי משפט אחד הוא מחק כל ביקורת או טרוניה עתידית בנוגע לזהות המאמן. "המאזן 30:11 זה בגלל לוח משחקים קל". העובדות לא חשובות. הקבוצה שיחקה כמעט חצי עונה ולכן כנראה שלוח המשחקים התאזן בשלב מסוים ולא מדובר ברצף של חמישה, עשרה משחקים קלים ורצופים נגד פילדלפיה וברוקלין, אלא באפינג חצי עונה עם שני משחקים נגד האלופה. אבל העובדות לא העניין. מה פתאום. הדבר הכי חשוב זה שהוא בנה לטירון (ש)לו אליבי לכשלון. המאזן יפחת? לוח משחקים קשה יותר. המאזן יישאר זהה? לוח משחקים קשה יותר. טירון יעבור, בגלל הלחץ, התמוטטות עצבים במהלך הפלייאוף ויתחיל לרקוד מחול באמצע המגרש תוך כדי שהוא שר 'הבה נגילה'? לוח משחקים קשה יותר. הוא הצליח למחוק כל הישג שהקבוצה עברה עד עכשיו (והיו כאלה, למרות אי חיבתי לאיש שבראשה. הם ניצחו כמה מהגדולות של הליגה. רק לא הצליחו להגיע לרמה של שתי קבוצות אולי היסטוריות באמצע העונה. אבוי ונורא וחס ודצה לנו) ודאג שכל מה שיקרה במהלך חצי העונה הנותרת יהיה לא משמעותי.

    1. זו שטות מוחלטת מישהו ישפוט את לו לקולא בגלל משפט שגריפין הפליץ???
      ישפטו אותו בדיוק כמו את בלאט ואם ההישגים שלו יפחתו המדיה והאוהדים יזכירו לו את זה ללא הרף.

      1. מסיבת העיתונים הזו לא הייתה רק על הפיטורים של בלאט. היא הייתה גם ההצגה של הטירון כמאמן הראשי של הקבוצה. זו הפעם הראשונה שגריפין מציג את המאמן החדש וככה הוא בוחר להציג אותו. המסיבה הזו אמורה לתת את הטון להמשך דרכו של הטירון במערכת. וגריפין בחר להגדיר אותה כ"לא משנה מה יקרה, זו לא אשמתו. אלא לוח המשחקים". הוא מכין לו תירוץ עוד לפני שהתחיל. ייתכן שזה לא ישפיע, והאוהדים ישפטו לפי התוצאות, אבל גריפין והטירון כבר יודעים מה לענות ואל מי להעביר את האשמה.

  37. לדעתי גילברט עשה צעד נכון עבורו ועבור קליבלנד
    ודיבר לעניין במסיבת העיתונאים

    הלוואי שבלאט יקבל איזה קבוצה במזרח שתסיים 8 ויתן לקליבלנד בראש
    זה התסריט המושלם מבחינתי

  38. וושינגטון או אורלנדו זה מה שאני מקווה

    למרות שיותר סביר שאם יקבל זאת תהיה ברוקלין מיניסוטה או הלייקרס

  39. צביעות אמריקאית במיטבה. בלאט פשוט הגיע מבחוץ לאמריקאים לא אוהבים את זה. מהתחלה עשו לו את המוות. מעטים המאמנים בליגה שהיו מביאים את קליבלנד לגמר בשנה שעברה. הפרשנים מיררו לו את החיים. אני עוקב אחר הליגה כמעט 30 שנה. כזה דבר לא ראיתי מעולם. פשוט בושה. קליבלנד לעולם לא תיקח אליפות. ולברון? שחקן גדול הוא לא. אדם קטן, כן. קטן מאוד.

  40. מאזנו של בלאט ב-123 משחקיו כמאמן קליבלנד הוא 40-83 (67.5% הצלחה, הנתון הגבוה ביותר בקרב מאמני הקבוצה בכל הזמנים), מה שהופך אותו למפוטר בעל המאזן הטוב ביותר בהיסטוריה!!!
    בושה וחרפה

    1. זה לא משנה הקבוצה לא נראתה טוב, בלאט ידע שככה עובד העסק גם מקהייל פוטר אם אחוז ההצלחה הגבוה ביותר, רבוצה שמתמודדת לאליפות לא יכולה לחטוף כזאת תבוסה לקונדיטורית ושרוב המשחק שלה יתבסס על בידודים. אתה שוכח שגם הוא קיבל את הסכל הטוב בתולדות המועדון. בנוסף לכך בהודעת הפיטורים אמרו דברים נוראים על סגל לא מחובר אחרי נצחונות,איבד קשר עם השחקנים…

  41. חחח בדייה טובה .
    מעולה אפילו
    לברון בוחר את השחקנים קובע את המהלכים מחליט מי ישחק וכמה זמן ומפטרים את בלאט.
    כתבתי בעבר כי בלאט עשה טעות שהלך לקליבלנד עכשיו מתברר שצדקתי.
    ועדיין יקבל משכורת לא רעה בכלל אז אולי זו לא היתה טעות
    אבל בהחלט שיעור חשוב.
    טיירון לו הספירה לאחור מתחילה בהצלחה …

  42. עוד דבר לבן השחור וכל בן אובד אחד שנמצא באתר.

    לא מפטרים מאמן שהוביל קבוצה לפיינלס ונמצא במקום הראשון במזרח ככה סתם.
    יש רק הסבר אחד שמתחלק לשתיים- חוסר כימיה ותקשורת עם השחקנים שנובע בין השאר מחוסר סמכות ברמה המקצועית ולא חסרות דוגמאות- חילופים, טיים אאוטים, קריאות שגויות.

    אף אחד לא אומר שבלאט לא מאמן טוב- הוא לא מאמן טוב לקליבלנד.
    אני לא מאשים את בלאט במילימטר זאת היתה סיטואציה בלתי אפשרית.

    למרות שכם המלצתי לו בשנה שעברה לקחת את אחד העימותים ולספוג אש על לברון אבל לעמוד על שלו, מן הסתם הוא היה מפוטר אבל יש הבדל בין להיות פודל ומפוטר ובין לעמוד על שלך ולהיות מפוטר.

    זה הדבר היחידי שיכל לעשות שונה.

    כל שאר הדוגמאות עם מאמנים וסיפורים אחרים ממש לא רלוונטיים למקרה הזה.

    1. כאן אני מסכים איתך לגבי הכל, למעט העובדה שזה נדיר שיש חוסר תקשורת עם שחקנים וקבוצה נמצאת במקום הראשון. ועדיין,פטנט ה אבטיפוס של הסטופר של קרי, רשום על שמו. הוא משאיר קבוצה במקום ה 3 בטיבה ביקום. ועכשיו תורו של טיירון "אני על תקן גיא גודס" לו להעלות אותם עוד 2 דרגות.

  43. לא יודע למה אבל אני מרגיש פגיעה באגו כאילו בלאט הוא חבר שלי או קרוב משפחה.
    בכל מקרה, אני מבטיח לכולם שעד סוף העונה נדע אם זה היה מהלך נכון של קליבלנד. כל הישג שהוא פחות מגמר יחשב בעיני לכישלון, בפרט שהשנה הסגל בריא.
    אני מקווה שדייויד ימצא איזה קבוצה קטנה וחמודה עם שאיפות צנועות ויוציא ממנה 150% כמו שרק הוא יודע.

  44. לא צפיתי את המהלך הזה. חשבתי שיש לו הזדמנות עוד שנה ואם השנה הוא לא יביא אליפות יפטרו אותו, כנראה שהלחץ מהשחקנים היה גדול מדיי. כמו שאמרו לפניי עכשיו אפשר לשנוא את קליבלנד ללא ייסורי מצפון.

    מתחילת המינוי של טיירון לו לעוזר המאמן היה ברור שהוא מיועד להחליף את בלאט במקרה של פיטורים. וכל הזמן היה נראה כאילו חותר תחתיו אני לא אתפלא אם יש לו חלק בפיטורים האלה. בכל מקרה קליבלנד הרוויחו את מה שמגיע להם מאמן טיפש ללא הבנת כדורסל גדולה במיוחד שהמעלה הגדולה ביותר שלו זה היכולת להתחנף לכוכבים שלו. אני לא חושב שעם המאמן הזה יש להם סיכוי לקחת את אליפות הNBA.

    בלאט נכנס לסיטואציה מאוד קשה למאמן עונה ראשונה כולם ראו את זה. אני לא חושב שבלאט הראה את היכולות שלו כי הוא לא שלט באמת בקבוצה לדעתי, ובכל זאת אני חושב שהוא הרוויח מספיק מוניטין בשביל למצוא משרה בתור מאמן ראשי בNBA.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט