מעורב הופס לששי-שבת (כולל מאמר על 'קיום הפלנטה התשיעית) / מנחם לס

1.סופי: מזרח נגד מערב באול סטאר

 Eastern Conference starting lineup

GUARD: Dwyane Wade

GUARD: Kyle Lowry

FRONTCOURT: LeBron James

FRONTCOURT: Paul George

FRONTCOURT: Carmelo Anthony

 Western Conference starting lineup

GUARD: Stephen Curry

GUARD: Russell Westbrook

FRONTCOURT: Kobe Bryant

FRONTCOURT: Kevin Durant

FRONTCOURT: Kawhi Leonard

היה פשוט? בכלל לא! לכרמלו אנטוני ישנם בס"ה 361 קולות יותר מאשר לפאו גאסול, ובמערב זזה פקוליה כמעט ניבחר לפני קאווי לינארד!!!

זזה פקוליה, וותק 13 שנה ב-NBA עם קריירה מאד RESPECTABLE של  GOOD OLD BIG MAN מהשטנצה של דייב דהבושר – פועל שחור שצבעו לבן שאין כל אומנות במשחקו מלבד מרפקים חדים ומאמץ של 00% כל ערב ולא חשוב נגד מי ונגד מה. העונה בדאלאס יש לו אולי את עונתו הטובה ביותר בקריירה עם 10.5 נק' ו-10.8 קרשים למשחק כשהוא עולה בחמישייה קל קרלייל בכל משחק העונה.

אבל לשחקן כזה שיחסרו רק 14,227 בחירות לעלות בחמישייה של המערב במקום קאווי לינרד? תגיד לי, אחא, שזה לא ייתכן.

אבל עובדה.

אול סטאר הוא יותר עניין של פופולריות ובחירת קהל שלא תמיד הולכת עם רמת כדורסל. לכן קובי יעלה בחמישייה למרות עונה בה הוא קולע 35%. אבל מילא קובי. לקובי זוהי מתנת פריה. אבל פקוליה? אפילו לשמו יש צלצול של מין ירק מוזר הגדל בשדות ליד טיבליסי, ג'ורג'יה (זאת שלתושביה שיני זהב, ולא ג'ורג'יה שם גרות בתי ונכדותי בעיר של 'חלף עם הרוח' עם שדה התעופה הגדול בעולם).הוא לא גבר נאה במיוחד שתמונתו תפאר את שער QP ורוב חייו הכדורסלניים הוא התרומם מהספסל לכמה דקות. אז כיצד הוא קיבל מעל 750,000 קולות?יאו מינג פעם ניבחר כי התחילו קמפיין בסין לבחור אותו. אבל את פקוליה לא בחרו יותר ממעטים בלבד מעירו טיבליסי או מדינתו ג'ורג'יה שהיתה פעם חלק מבריה"מ.אז מה קרה? הזמר של VINE, ווייקלף ג'ין – מנצח ה'גראמי' – התאהב בפקוליה ושר עליו:

 Wyclef Jean, who sang a song in favor of Pachulia's All-Star candidacy. 

 

ואז עוד כוכב VINE הייז גריר (3.23 מיליון עוקבים אחרי הטוויטר שלו) ביקש מאוהדיו להצביע עבור פקוליה (שהוא לא הכיר ולא ידע מי הוא, ועדיין לא יודע), וכך הוא קיבל יותר הצבעות מ…דריימונד גרין!

2. החמישיות שלי (האמיתיות, ללא 'פופולריות')

מזרח:

קייל לאורי

ג'ימי באטלר

לברון ג'יימס

פול ג'ורג'

אנדרה דרמונד

מערב

סטפן קרי

ראסל ווסטברוק

קאווי לינארד

קווין דוראנט

דריימונד גרין

 3.היום עשר שנים ל-81 נק' של קובי

קשה להאמין שכבר עברו עשר שנים מאז קובי קרע את הצורה לטורונטו עם 81 נקודות. הוא יכול היה לקלוע יותר.

פיל ג'קסון ניזכר:, “it’s not exactly the way you want to have a team win a game.”

He chuckled this week when that quote was read back to him. He did it again when told Bryant’s score by quarter — 14, 12, 27 and 28. And again when reminded of Bryant’s shot total — almost one per minute.

“That’s exhausting,” Jackson said. “That’s pretty amazing. The kid is unbelievable.”

הרבה לפני שלוק וולטון הפך למאמן זמני של הווריורס, הוא היה שחקן ספסל בלייקרס. הנה מה שהוא זוכר מהמשחק:

 

“It was one of the few times I felt like a fan instead of his teammate. I had him sign a ticket for me after the game,” Walton said. “It was incredible. You look up at the scoreboard and see it at, like, 72 and then 78 and then all of a sudden it says 80, and it looks like the scoreboard is broken. I really didn’t even fully grasp it until I went home and watched it on tape that night.”

 

ג'לן רוז, היום האנליסט הראשי של ESPN, והשומר האישי אז של טורונטו על קובי ניזכר:

Kobe never bumped his chest. He never pointed in the crowd. He never trash-talked,” said Rose, now an ESPN analyst. “If Kobe had behaved like that, he wouldn’t have got to 51, let alone 81, because we would have wanted to physically harm him on the court.”

“The greatest thing about Kobe’s 81-point game was that actually wasn’t his best game to me. His best game was actually against a good team, the Dallas Mavs, when I think he had like 60 in three quarters.”

הנה קליפ של כל 81 הנקודות בשלוש דקות:

4. לברון-לאב-ת'ומפסון הקומבינציה הטובה ביותר:

20160121_cle_ljkl_4wd

Those minutes account for 71 percent of James’ total minutes. He’s also played 78 minutes with Thompson at the four and either Mozgov or Anderson Varejao at the five. He’s played only 8.1 minutes per game of small ball this season.

Interestingly, the Cavs’ numbers have been similar whether James is playing with one big or two.

20160121_james_3-4

Thompson has been the center for most (192) of those one-big minutes, but the Cavs are a minus-26 with a James/Thompson frontline (in part because they’ve used it for more defensive than offensive possessions). They’ve been better (plus-63 in 86 minutes) with a James/Love frontline and three guards/wings, a configuration they could go to more often now that they have their full complement of guards available.

Lineups didn’t matter when the Cavs got smoked by the Warriors on Monday, but Blatt will continue to have interesting choices from game to game and minute to minute.

5.לכל שפוטי דלבדובה: לבריאות!

 

 

Nikola Jokic . 6

מי מילל ומי פילל שיש לו את זה?

7.דמאר דרוזן הפך לבלתי ניתן לעצירה

א. נגד הסלטיקס שלשום:

 

ב.נגד הסלטיקס שלשום

 

 

8. האם באמת מצאו כוכב לכת – פלנטה – תשיעית?

אני סאקר חובב בתורת החלל. הולך לראות כל סרט, מבקר בכל מוזיאון, והולך לכל הרצאה בנושא.

מדי פעם אני ניכנס לספרייה הגדולה של גרינוויל ונותן מבט במגזינים לענייני חלל. לאחרונה נתקלתי במאמר וסף על קיום הפלנטה התשיעית שחשבתי שיעניין אנשים כמו ג'וג'ו, מומי, ןהבן של סטוקטון. אולי יעניין גם אחרים.

המקור?

SOURCE: THE ASTRONOMICAL JOURNAL

הנושא?  האם באמת קיימת פלנטה תשיעית אדירה בגודלה? בירברו על כל משך שנים. עתה באים עם "הוכחות". הצרה היא שה'הוכחות' הן עדיין תיאורטיות בלבד.

כל אחד עם אמונתו. אני מאמין שהיא קיימת לפי נתוני הממצאים החדשים.

תנו מבט:

מאמר חדש ב'אסטרונומיקל ג'ורנל' ממדענים מהקליפורניה אינסטיטוט אוף טכנולוג'י (CAL TECH) מגלה שעתה קיימת ההוכחה הטובה ביותר שנמצא כוכב לכת – פלנטה – תשיעית, והיא מחוץ לגבולות מערכת השמש לנו, ונתנו לו את השם PLANET X. גודלו בערך כגודל נפטון. הסיבה שלא גילו אותו מעשית עד עתה – ורק ניבאו את קיומה –  היא כי רוב מסלולו הוא מחוץ למערכת השמש, מסלול אליפטיקלי (אליפסי), שלוקח לכוכב הלכת בין 10,000 ל-20,000 שנה להשלימו. ז"א שבין 10,000 ל-20,000 שנה ישנן אולי אלף שנים שניתן לראותו מעולמנו כשחלק מהאליפסה שלו "ניכנסת" למערכת השמש, אבל בינתיים לא ידוע מתי יחולו אלף השנים הללו, ואולי כבר לא נהיה כאן לחזות במחזה.

מנגד ישנם מדענים רבים שלא מוכנים עדיין להסיק שלשמש ישנם 9 כוכבי לכת עד שלא 'ייראו' אותו, ועד שתהיה הוכחה חותרת ש-PLANET X קיים, ולא רק בגלל מסקנות והשערות סטטיסטיות.

הדיון על קיום PLANET X הוא בינתיים תיאורטי ומבוסס על מודלים מתמטיים המבוססים על ששת ה-KUIPER BELTS הידועים שהוא 'מסעי' כוכבי הלכת, וכעת ישנן "הוכחות" – אם מודלים מתמטיים הם 'הוכחות' – שהKUIPER BELTS מושפעים "ע"י משהו מאד מאד גדול".

המסקנה שכנראה ישנו PLANET X מבוססת על העובדה שכוכבי הלכת הידועים עושים מסלולים (ORBITS) שמביאים את כולם למרחק פחות או יותר שווה מהשמש, כאילו הם 'נידחפים' "ע"י משהו שהוא מאד גדול", כשפת המדענים. ואם PLANET X (שעתה הם מכנים גם 'הפלנטה התשיעית') אמנם קיימת, היא נמצאת במרחק של 1000 עד 1,200 פעמים מהמרחק של 'ארץ' (עולמנו הקטן) מהשמש.

דייויד ג'ואיט – מדען חלל מ-UCLA טוען ש-"עד שלא נראה אותו הוא לא קיים". .

המדענים המאמינים בקיומה של הפלנטה התשיעית, ושהריצו כל מיני תוכנות אורביות (מסלוליות), טוענים שיש רק סכוי של 1 ל-15,000 שהתנועות האוביטיות של הפלנטות בחלל לא מושפעות מ'הפלנטה התשיעית', והן COINCIDENTAL במהותן. שרה סיגר, מדענית ב-MIT, טוענת שהסיכוי שה-ORBITS של הפלנטות הוא רנדומלי ולא מושפע מהפלנטה התשיעית הוא 1  ל-1.744,278, וזה שווה בערך למאורע אחד שקורה ב-RECORDED HISTORY.
מאחר ובין המדענים ישנה תחרות גדולה מאד שמגיעה לממדים של "DOG EAT DOG" והתענוג הגדול ביותר שלהם הוא למצוא תקלות ועיוותים בתוצאות מחקרים, בשנים האחרונות מדען לא מעיז להודיע שהוא "מצא משהו חדש" עד שאין לו SLAM DUNK בטוח. כנראה שמדעני CAL TECH בטוחים לחלוטין בממצאם החדש, ולעת עתה אין לממצאם מתנגד עם הוכחות קריטיות נגד, מלבד – "אם הוא קיים, אז היכן הוא. הראו לנו אותו"!

רוב המדענים שהגיבו לממצאים החדשים ולמודלים שהחוקרים השתמשו בהם נוטים להסכים שכנראה ההוכחה הפעם היא "חזקה". חוקרי CAL TECH מאמינים שהפלנטה התשיעית נוצרה בצורה דומה לנפטון, וההוכחה היא התנועה הלא 'נורמלית' (ANOMALY) והסטייתיות של כוכב הלכת URANUS שמשייכים אותה לפנלטה ש"מצאו"..

ברוס מקינטוש, ממרכז החלל של סטנפורד יוניברסיטי טוען ש-"אילו לא היתה פלנטה תשיעית זה היה יותר בלתי ייתכן מאשר ייתכן". הוא טוען שזה היה "מוזר" אם למערכת השמש לא היתה פלנטה שמסלולה הוא ברובו מחוץ למערכת. הוא מסכם:

"Other systems are full of things that are just the right size for this," says Macintosh. "It kind of makes our Solar System look a lot like other systems."

ל'שמחת' כולנו בקרוב תהיה אפשרות  TO SPOT (לגלות; למצוא) את הפלנטה. טלסקופ חדש, אדיר בגודלו ובכישוריו בשם The Large Synoptic Survey Telescope עומד להתחיל בקרוב במחקר/סקירה שעד עתה לא היה משהו אפילו קרוב לזה בכל ה-SOUTHERN HEMISPHERE. הטלסקופ יגלה אובייקטים מחוץ ל-"חגורת קויפטר", ואם אמנם ישנה פלנטה תשיעית, הוא יראה אותה. הטלסקופ החדש יהיה מסוגל לקלוט אובייקטים 'קטנים' בגודל 3-4 פעמים מעולמנו ממרחק של מאות פעמים המרחק בינינו לבין השמש הטלסקופ החדש הוא. "This is just a great example of science in progress," says Seager.

זה יסיים את הויכוח, כי כמו שג'ואיט אומר,

 Until the 9th. Planet is actually seen, its existence is no more than an exciting idea. And ideas aren't always permanent. "Theories and models come and go, but a good observation lasts forever," says Jewitt.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. השאלה המטרידה אותי תמיד בקשר לאלוהינו שבשמים היא אם הוא מתעסק גם בעניינים כמו מסלול האליפטיקה של הפלנטה התשיעית, ומה איכפת לו בכלל ממנה אם אין שם חיים

    1. פלנט אקס.. כבר בשנות השמונים דיברו עליו… אמרו שהוא מתקרב… מרגש,.. מצחיק שאדם מנסה להבין אלוהים… כמו שרובוט מנסה להבין את יוצרו… ובכלל זאת… בהנתנה וכן יוכל אדם להבין את בוראו, זה לא יוכל להיות מהאינטלקט.. רק טוב 🙂

      1. לפי המודלים המדעיים המקובלים, בשביל חיים כפי שאנחנו מכירים אותם, קרי בתרכובות פחמן, חייבים שיהיו מים זורמים. הסבירות שבכוכב כל כך רחוק ממקור חום יהיו מים זורמים הוא מאד לא סביר, בלשון המעטה. אם כבר זה כנראה יהיה קרוב לליבה מוצקה וחמה כלשהי, אבל אני מניח שהלחצים שם יהיו ברמה כזו שאינה מאפשרת חיים.

        1. נקודת המפתח בתגובה שלך – "חיים כפי שאנחנו מכירים אותם, קרי בתרכובות פחמן". יש איזושהי תיאוריה מדעית ששוללת כל אפשרות לחיים בצורה שונה, מבוססת על יסוד אחר או ברמת מודעות אחרת? כלומר, חוץ מזו שאומרת "בכדור הארץ אין".

          1. כן, אבל אולי יש תאוריות אחרות שגורסות אחרת ואותן אינני מכיר.
            אני לא מדען, אז מניח שאין לי יותר מדי ידע בתחום. היה ניסיון ליצור תנאי כוכבים בהתהוות (נניח מכות חשמל תכופות לאקווריום מים שאמורים לחקות ברקים על פני מליארדי שנים ועוד). חיים לא נוצרו באף אחד מהמקרים, אבל כן נוצרו תרכובות פחמן שלא התהוו לכדי חיים, ושום דבר אחר שהיה ניתן להחשיב כהתקדמות כלפי בדרך לחיים.
            גם נבגים שנמצאו על אסטרואידים היו תרכובות פחמן (אאל"ט).
            השאלה היא מה היא החלופה? רובוטריקים?
            אם אתה לוקח את הגדרת חיים כפי שאנחנו מכירים אותם, אז אני לא מכיר שום תאוריה שמכירה באפשרות לחיים שאינם תרכובות פחמן, כי כל הגדרת החיים מבוססת על המבנה המולקולרי המוכר לנו.
            אם אתה מרחיב את ההגדרה למשהו אחר (ואני מודה שלא ממש ברור לי מהו הוא), אז פוטנציאלית אין בעיה לתאוריות אחרות.

            שים לב שגם הכוכבים אותם מחפשים לשם התאוריות למציאת חיים הם בתנאים דומים לארץ, קרי מתאימים לסביבת מחייה של תרכובות פחמן.

          2. שמעתי לא מזמן על עולמות שבהם הזמן הולך אחורה, לא קדימה.
            מתן, מציע שנתעמק יותר מדוע מכבי חיפה לא מסוגלת להפוך שוב לאלופה.

        2. חיים כפי שאנו מכירים אותם שזה רק בכוכב אחד. משום מה התחושה שלי היא שאם נמצא חיים בכוכב אחר הם לא יהיו כמו שאנחנו מכירים אותם. אני בטוח שיש עשרות דרכים אחרות לחיים מלבד חיים המבוססים על פחמן. כמו כן אני מניח שיש עוד עשרות יסודות שנמצאים בכוכבים אחרים שהמדע עדיין לא התקרב לגילויים. ההשערה הזאת של המדע שחיים צריכים להיות כפי שאנו מכירים אותם מזכירה לי את ההשערה של הכנסייה שבגלל שנראה שהשמש מסתובבת סביבנו ברקיע אז השמש סובבת סביב כדור הארץ.

          1. אז זה יהיה משהו אחר שכיום אנחנו לא מסוגלים לתפוס, אבל לא חיים. כמובן שאין מאיתנו לא מסוגל אפילו לתת לדבר הזה שם. זה דיון פילוסופי הרבה יותר מאשר מדעי.
            מנחם, על זמן שהולך לאחור לא שמעתי, אבל על עולמות אנטי חומר (פוזיטרונים וכו') דווקא כן.

  2. אסטרופיזיקה באמת תחום מעניין מאוד,
    תמיד מדהים אותי איך הם מצליחים להבין את כל הדברים האלו על בסיס תיאוריות וחישובים (כלומר בניגוד לביולוגיה וכו שם עושים ניסויים במעבדה)
    תודה מנחם ושבת שלום

  3. קודם כל אחלה קטע על פצ'וליה, ממש הזוי.
    חוץ מזה עם מדברים על הזוי- ג'וש סמית' חוזר לרוקטס, כמה חודשים אחרי שהחליט לעזוב אותם

  4. 1. אולסטאר זה ללא ספק מדד פופולריות ולדעתי זה לא דבר רע… אם פצוליה היה מגיע זה היה ללא ספק מוזר. בעוד שנה כל ישראל יצביעו לכספי ובסוף הוא יהיה שם😉
    3. אחח איזה זיכרון! איזה קובי זה… כל סל יותר קשה ויפה מהקודם!
    4. לא כזה מפתיע שזו השלישייה הטובה ביותר. אבל השאלה היא מי החמישייה הטובה ביותר ומיהו החוליה החלשה.
    7. דרוזן ולאורי הם מדהימים העונה. דרוזן התייצב…

  5. מה רע בחישובים ? זה נשמע כמו הסתמכות על משהו תיאורטי מומצא אבל כל העולם שלנו מסתמך על חישובים – הנחיתה בירח, מערכת GPS, טיסה במטוס וכ"ו.
    עברו המים שהיינו מאמינים רק למה שאנחנו נודעים בו בידיים.
    מה שהם מצאו עדיין טעון אישור נוסף מעבר לחישוב. חיכינו 10000 שנה נחכה עוד כמה שנים עד לוידוא הסופי.

  6. לפני 10 שנים נכנסתי לכיתה שאותה אני מלמד וכתבתי על הלוח את המספר 81. הסתכלתי על הכיתה וראיתי מבטים חלולים. הוספתי את האותיות KB, ושוב אותם מבטים. שאלתי אותם "אתם יודעים מה קרה הלילה? לא היתה תשובה ורק אחרי שהסברתי היה אחד שאמר שהוא שמע על קובי והמשחק שלו.
    רציתי למות, הצעירים של היום הם לא מה שהיה פעם.
    יש תקווה – צעירי הופס מחזירים עטרה ליושנה!

    1. מומי היה מוריד לכולם ציון על התנהגות
      יכול להיות שהם חשבו שמדובר ביסוד חדש שהסימון שלו בטבלה המחזורית של מנדלייב זה 81 ?
      מומי יש לו טבלה מחזורית בקזינו שם כל הז׳יטונים על 32 מג'יק חיים של מומי

  7. דיווח: דייויד בלאט פוטר!
    על פי הדיווח ב-ESPN המהלך נעשה כתוצאה ממערכת יחסים לא בריאה עם השחקנים הוותיקים. מעניין באמת למי מתכוונים.
    בראיין ווינדהאורסט, הכתב המקורב ללברון, דאג לעדכן כמה דקות אחרי הידיעות כי "לברון לא היה מעורב בהחלטה

  8. לא רואה איך החיים על פי כוכבים אחרים יהיו קרובים ללהיות דומים לנו, אלא אם כן הם באמת אבותינו החייזרים, תאוריה שאני די סקפטי לגביה.

    הדמיון האנושי מוגבל ופורה בו זמנית, מוזר איך בכל תיאורי החייזרים כמעט תמיד מופיע אותו חוצן ראש אליפסה עם מבנה לחיים גבוהות, אף ופה דקים, ועיניי גדולות, 2 ידיים 2 רגליים וזה בחור שבא מיליוני שנות אור מכאן, כשכאן על כדור הארץ יש יצורים הכל כך שונים מאיתנו כמו מרבה רגליים או דג חרב.

    אנו חווים את העולם אך ורק על פי 5 חושים, והסיבה היא נורא פשוטה, יש לנו רק 5 סוגים של איברים המאפשרים אותם ספציפית. אבל אם במקום אחר יש יצור שאין לו עיניים אוזניים וכ"ו כמונו, אלא איברים אחרים שמאפשרים לו לפרש את היקום בצורה אחרת, או שהוא יכול להיות היקום עצומו והרי שיצור כזה יכול לחלוף לידינו מבלי שישים לב אלינו, ואנו אליו.

    בקיצור, המדע צוחק על הדת ה תרה אחרי האל, בזמן שהוא עסוק בלחפש את מפלצת הספגטי…

    1. חמשת החושים… זה היה פילוסוף שדיבר עליהם תחילה… אריסטו…לא מבין למה לא הכניס פנימה את החוש החשוב ביותר… ההומור…..

  9. פצ׳וליה הוא הכוכב המיוחד של האולסטאר
    בואו נקרא לו כוכב איקס (או כוכב איכס בעגה המקומית) וסגרנו מעגל….

כתיבת תגובה

סגירת תפריט