פול ג'ורג' מגיע לאורקל ארינה-פריוויו למשחקי שישי/רועי ויינברג

9 משחקים מעניינים הערב, כשהפוקוס הערב על המשחק בין אינדיאנה של פול ג'ורג' לגולדן סטייט, בין דאלאס לאוקלהומה סיטי, וקרב בין הקבוצה החמה והקרה של המזרח (מיאמי וטורונטו).

*

2:00-אורלנדו מג'יק (21-20)-שרלוט הורנטס (23-19)

2 הקבוצות בכושר נוראי, וניצחו 2 מ-10 המשחקים האחרונים כ"א. באורלנדו הקבוצה עם 4 הפסדים רצופים, ויתכן שהקבוצה צריכה שינוי בחמישייה-אולי ארון גורדון במקום צ'אנינג פריי יתן למג'יק את הפיתרון כדי לצאת מהכושר הרע, שבא לידי ביטוי בניצחון אחד ב-9 המשחקים האחרונים. ההתקפה של המג'יק לא מתפקדת וקולעת פחות מ-89 נקודות למשחק ב-9 המשחקים האחרונים, כשפתיחת העונה נראית כזיכרון רחוק. אי אפשר להתקדם ככה באנ.בי.איי.

המצב של שרלוט לא טוב יותר. ההורנטס סופגים 107 נקודות למשחק, ולא מצליחים לשמור על כלום. קשה בלי שומר ראוי אחד בחמישייה, ויהיה מעניין לראות איך ההגנה שלהם תראה מול אחת מקבוצות ההתקפה החלשות בליגה. אולי השילוב של מרווין וויליאמס כסמול פורוורד בחלק מהזמן יתן פיתרון הגנתי, ואתם יכולים לסמוך על סטיב קליפורד שימצא פתרון יצירתי למצב הזה.

תחזית: לקבוצה אחת אין התקפה, ולשנייה אין הגנה. המשחק הזה תלוי לחלוטין בקצב שלו ויכול ללכת לכל כיוון, אבל אני מעריך שיהיה משחק עם סקור גבוה באופן יחסי, מה שישחק לטובת אורלנדו שתנצח ב-5 עד 10 נקודות.

*

2:30-ניו יורק ניקס (22-22)-לוס אנג'לס קליפרס (15-27)

הניקס בכושר פנטסטי, ועם 7 ניצחונות ב-10 המשחקים האחרונים. פורצינגיס עושה עבודה פנטסטית, וכרמלו (מרחק 20 נקודות מג'רי ווסט והמקום ה-30 ברשימת קלעי כל הזמנים, סביר שיגיע הערב) נותן 17 נקודות עם 8 ריב' ו-5 אס' במשחק בפרק זמן זה, בדיוק מה שהניקס צריכים. יחד עם ארון אפללו, רובין לופז, ולנגסטון "השולף המהיר ביותר במנהטן" גאלוואי, יש קבוצה טובה בניקס שיכולה להגיע לפלייאוף, עונה אחרי הקבוצה החלשה ביותר בתולדות העיר.

הקליפרס מגיעים למשחק אחרי הפסד בקוויקן לואנס ארינה מול הקאבלירס, והקבוצה טובה מאוד בהעדרו של בלייק גריפין. יתכן שזה מה שהוביל לפריחה המחודשת של ג'יי ג'יי רדיק, שקולע בצרורות והפך לאחד מהשוטרים הטובים ביותר בליגה. דיאנדרה ג'ורדן לוקח ריבאונדים כהרגלו, והשילוב של פול פירס כסטרץ' 4 מוכיח את עצמו. הקבוצה מלוס אנג'לס זורקת הרבה מרחוק, וזה עובד לה. לפעמים.

תחזית: יהיה משחק צמוד הערב במדיסון סקוור גארדן, אבל פורצינגיס ינצל את החולשה מתחת לפוסט של האורחים והמשחק יגמר בניצחון של ניו יורק.

*

2:30-בוסטון סלטיקס (21-22)-שיקגו בולס (17-24)

למרות הפציעה של נואה והתבוסה מול גולדן סטייט, שיקגו בתקופה טובה באופן יחסי. דריק רוז נראה טוב וקלע 22.3 נק' ב-51% מהשדה ב-3 המשחקים האחרונים. ג'ימי באטלר נראה מעולה, ואין יותר מדי הפתעות בזמן האחרון. סביר שנראה הערב את הבולס משחקת באופן טיפה שונה מבדרך כלל, כשהם ישחקו עם גבוה בצבע כדי לנצל את החולשה בפוסט של הסלטיקס. המשחק הזה צועק את השם של בובי פורטיס, הבחירה ה-22 בדראפט שמצטיין בהתקפה מתחת לסל ויכול לעשות שמות בבוסטון. זאת הזדמנות מעולה של הויברג לתת לו הרבה דקות, ויכול להיות שנראה את המאמן הרוקי עושה את זה.

לעומת זאת, הסלטיקס נאבקים על נשמת אפם וכרגע במקום השמיני במזרח. הקבוצה הפסידה את שני משחקיה האחרונים לטורונטו ודאלאס החזקות, אבל ניצחה את ה-3 לפניהם. מרקוס סמארט בולט כמנהיג מהספסל, ולצד העומק של צבא האפשרויות השלישיות (כפי שהגדירם, בהצטיינות, זאק לואו) וג'יי קראודר, השחקן הטוב ביותר שעכבר ה-NBA הממוצע לא מכיר, יש פה חומר לפלייאוף.

תחזית: הסלטיקס אולי חומר לפלייאוף, אבל לא יחזיקו שם יותר מדי, ולא יכולים לנצח קבוצות כמו הבולס עם מה שיש להם בצבע. לכן הניצחון הולך עם שיקגו, בהפרש דו ספרתי.

*

2:30-ברוקלין נטס (32-11)-יוטה ג'אז (24-18)

הנטס עם ניצחון אחד ב-9 המשחקים האחרונים, וטוני בראון, המאמן הזמני המסכן, מחזיק ב-16.7% עד עכשיו כמאמן ראשי. הנשק היחיד של ברוקלין הוא ברוק לופז, שפורח העונה עם 19.8 נק' ו-8.4 ריב' למשחק. אין לנטס שחקני הגנה נורמליים, ובראון מנסה לעשות מה שהוא יכול עם הכלים הקיימים (שילוב דונלד סלואן בחמישייה היה צעד חכם). ברוקלין קבוצה עצובה ואומללה, בלי יותר מדי תקוות לעתיד.

בצד השני יש את יוטה, מרחק חצי משחק מהפלייאוף. הג'אז לא יציבים, אבל הם לא יתקשו יותר מדי מול יוטה החלשה. במיוחד כשיש להם את הת'אנדר מדאון אנדר, ג'ו אינגלס, שינצל בקלילות את המצ'-אפ החלש מול ג'ו ג'ונסון כדי לנצח. שווה לדבר על טריי ליילס, בחירת הלוטרי של הג'אז, שנותן ב-5 המשחקים האחרונים 14 נק' עם 5.2 ריב' למשחק ומחפה על העדרו של דריק פייבורס בצורה מעולה. הוא היה גבוה מחליף מעולה בקנטקי, והוא כזה גם עכשיו.

תחזית: הנטס לא יכולים להתחרות עם קבוצת פלייאוף כלשהי. יוטה, בקלות.

*

3:00-טורונטו ראפטורס (15-27)-מיאמי היט (20-23)

חוזר לטורונטו כיריב. כריס בוש.

הראפטורס לוהטים, ועם 6 ניצחונות ברציפות. הם לא מאיימים על קליבלנד, אבל מאוד סביר שנראה את החבורה הזאת במקום השני במזרח בסוף העונה, אם הם לא ידעכו, כרגיל, אחרי פגגרת האול-סטאר. לאורי ודה-רוזן עושים עבודה מעולה בבק-קורט, וההגנה החזקה (94.6 נק' ב-5 המשחקים האחרונים) מראה שיש חיים גם בלי דמארה קארול הפצוע. השילוב של ג'יימס ג'ונסון בחמישייה בא לידי ביטוי בקטע הזה, כשהוא תורם רבות להגנה הקבוצתית של הקנדים.

מנגד, למיאמי אין התקפה. הפציעות של בנו אודריך וגוראן דראגיץ' השאירו את ההיט בלי פוינט גארד, והקבוצה עם 6 הפסדים ב-7 המשחקים האחרונים, כשבמהלך השביעייה הזאת הקבוצה עם 87 נקודות במשחק. דווין וויד לא מספיק לבד, ושאר הקבוצה לא קיימת במיוחד בהעדר מנהל משחק. וויד, דנג ו-וויטסייד גם בספק למשחק הערב, מה שמשאיר את מיאמי עם מעט מאוד קלפים בשרוול. בהעדר כל השחקנים האלו, אין למיאמי התקפה מלבד בידודים של כריס בוש וג'רלד גרין. זה לא מספיק בשביל ניצחון מול קבוצה ברמה של הראפטורס.

תחזית: רשימת הפציעות הארוכה של מיאמי והכושר הרע של הקבוצה ישפיעו לרעה, והניצחון הערב הוא של טורונטו.

*

3:00-יוסטון רוקטס (22-22)-מילווקי באקס (25-19)

יוסטון עם 2 הפסדים ברצף, אבל במקום השביעי במערב והם יכולים לעשות חיים קשים לכל מי שתפגוש אותם בסיבוב הראשון. דוויט הווארד עושה סימנים של חזרה לחיים, אבל הוא בספק למשחק ויהיה קשה לרוקטס בלעדיו ובלי פטריק בברלי. יש להם את ג'יימס הארדן המעולה ואת מרקוס ת'ורנטון שעושה עבודה מעולה מהספסל, אבל יהיה להם קשה מול מילווקי.

הבאקס, שיקבלו בחזרה את ג'ייסון קיד בשבוע הבא, מחזיקים במצ'-אפ מעולה מול ג'יימס הארדן. קוראים לו ג'יאניס אדטוקונמפו, והוא האיש האידיאלי למשימה הזאת. הוא יכול לאמלל את החיים של הארדן, וכשזה יקרה, יוסטון קבוצה מוגבלת למדי. סביר שנראה את ג'ו פרונטי עושה את זה הערב, וזה יעשה את כל ההבדל.

תחזית: הההצבה של הגריק פריק על הארדן תגמור את הסיפור, ותהיה פה מיני הפתעה. מילווקי, במשחק עם תוצאה נמוכה.

*

3:30-דאלאס מאבריקס (19-25)-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (12-32)

לאוקלהומה סיטי נמאס מזה שאנחנו מדברים רק על 3 גדולות. מה-6 בדצמבר הם עם 21 ניצחונות ב-25 משחקים, קצב של 69 ניצחונות בעונה. ההגנה שלהם קטלנית כשיש את אנדרה רוברסון וסטיבן אדאמס, ההתקפה טובה כשראסל ווסטברוק נותן עונת על (וקווין דוראנט נותן עונה טובה בסטנדרטים שלו, ומצויינת כמעט בכל קנה מידה אחר). יש הבדל מסויים מהקבוצות של סקוט ברוקס, כשהחמישייה השנייה הופכת לכלי נשק של ממש-קמרון פיין מתפעל את חבריו בצורה טובה, ודיון וויטרס אנד אנס קנטר מצליחים לייצר נקודות מהספסל.

דאלאס צריכה לשמור על מצבה במקום החמישי לכל אורך העונה, ובפלייאוף, כשהניסיון של נוביצקי ודרון וויליאמס יפגוש את הקליפרס, הם יוכלו למתוח אותם בסוף הסיבוב הראשון. הם הובסו ב-21 הפרש על ידי אוקלהומה בשישי שעבר, כשזאזא פאצ'ואליה, דריק נוביצקי ודרון וויליאמס לא משחקים. איתם זה יכול להיות שונה, במידה וישחקו הערב.

תחזית: יהיה משחק צמוד הערב, אבל הוא יגמר בניצחון די מובן של אוקלהומה סיטי הלוהטים. אבל זה לא יהיה קל כמו שחושבים.

*

5:30-לוס אנג'לס לייקרס (35-9)-סן אנטוניו ספרס (6-36)

לא כוחות. סן אנטוניו ב-25.

*

5:30-גולדן סטייט ווריורס (4-39)-אינדיאנה פייסרס (19-23)

הרבה אנשים (כולל כותב שורות אלה) האמינו שגולדן סטייט צריכים shakeup מסויים במהלך העונה, כדי שלא יהיו שאננים מדי עם הכניסה לפלייאוף. הם קיבלו את זה עם 2 הפסדים ב-3 משחקים, והחזירו עם שני ניצחונות בהפרש ממוצע של 32.5 נקודות. הם חזרו לאכול את הליגה, ובנקודה הזאת אפשר לשאול האם השיא של שיקגו 95-96 בסכנה.

באינדיאנה מיילס טרנר מראה שהוא שחקן התקפה נהדר, כשהוא קולע ב-2 המשחקים האחרונים באחוזים גבוהים. לצד הגנת הפוסט המעולה שלו הוא עדיף עכשיו על איאן מהנימי, והוא סנטר העתיד של הפייסרס. לצד פול ג'ורג' הנהדר וסי ג'יי מיילס היעיל, מתפתח טריו באינדיאפוליס. זה רק יתרום להם בטווח הרחוק.

תחזית: אינדיאנה קבוצה נחמדה, אבל יהיה מאוד מפתיע לראות אותם מצליחים לסיים את רצף הניצחונות הביתיים של הווריורס. גולדן סטייט תנצח.

*

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 103 תגובות

      1. מסכים עם מנחם ורועי. שיקאגו 95/6 הייתה קבוצה אל-אנושית ברמת האתלטיות וכושר. ה-72 ניצחונות היה הפשרה והמנוחה שלהם ולא דחיפה לסף יכולת. היא לא ניסתה לקרוע קבוצות והמרג'ין שלהם אם איני טועה היה כ-10 + (נמוך מהווריורס וספרס של השנה). הם כמעט בחרו להפסיד מידי פעם והקפידו להפסיד לקבוצות חלשות ולא רלוונטיות כדי ליצור משברים מבוקרים (קצת כמו ג"ס השנה) הם חצי שייטו מול קבוצות צמרת והגיעו לפלייאוף יחסית רעננים. עד הגמר הם שחטו כל דבר שזז עד שג'ורדן נתקל בגארד השומר השני הטוב בכל הזמנים גארי פייטון (מי שלא ראה אותו בשיאו אלא בזקנתו שלא יטרח להגיב).

        ג"ס וסן אנטוניו הרבה יותר שברירים בגלל הסטוריית פציעות או גיל.

        1. תיקון קטן, הם לא "הקפידו להפסיד לקבוצות חלשות" אלא הפסידו במשחקים שבהם לא היתה להם מוטיבציה גבוהה כי היריב לא היה בצמרת. אותו דבר כמו ג"ס היום

  1. הכל טוב ויפה אבל לי יש תחושה שמי שישבור בסוף את השיא של שיקגו יהיו הספרס שנמצאים בקצב של 70.3 נצחונות לעונה..

    1. יכול להיות, ב-30 המשחקים האחרונים הם עם 3-27, קצב של 73.8 בעונה.

      לדעתי הוא לא ישבר בכלל העונה. הווריורס יסיימו עם 68/69 ניצחונות, הספרס עם 66-68 ניצחונות, אוקלהומה והקאבלירס עם 60-63 כ"א.

      1. אני מתלבט אם בשלב מסויים פופ יעשה הפסקה ויתן לקבוצה לנוח, ופשוט ידאג שהם מסיימים במקום השני בחיגנ כדי להבטיח יתרון ביתיות לפחות בחלק מהפלייאוף ושהקבוצה מגיעה בכושר טוב, או שהם ינסו לסיים ראשונים בכל מחיר בגלל הטראומה של שנה שעברה ורק כדי להראות שהם יכולים לעשות את זה גם עם חבורת הזקנים שלהם…
        בכל מקרה מסכים שהשיא לא יישבר.

        1. טוני פארקר ודאנקן לא שיחקו הלילה.
          ויש עוד רוטציה מעבר אליהם.
          גם לנארד לא שיחק בכל המשחקים למרות שבחלק היה בריא.
          אל תדאג להם.

      2. יש עוד 4 משחקים בין הספרס לווריורס ולכל אחת מהן עוד 3 מול הת'אנדר. זה לא משאיר הרבה מקום לנפילות במשחקים אחרים מה שהופך את ההערכה שלך למאד סבירה.

  2. לגמרי נכון, מוציא מכרמלו משהו שאף אחד לא הוציא קודם עד כה וזה בעיקר לגרום לו להבין שיש בתוך כל האני גם קבוצה ( היי אפילו המינוי של דרק פישר נראה פחות הזוי השנה)

  3. הקליפרס העבירו את ג'וש סמית ליוסטון תמורת כלום פחות או יותר – כסף ואיזה זכויות לא ברורות על שחקן אירופאי או משהו.

    למי שזוכר כתבתי לפני כחודש שאמרו לי שהם הולכים לחתוך את סמית מהקבוצה – אולי עוד לפני 2016…

    טעיתי ב 3 שבועות.

    1. בוא הנה איש, אתה לא אמיתי.
      אתה כל יום כותב על טרייד אחר ופוגע בפחות מאחוז מהמקרים…
      זה בדיחה ושמה דדי.

  4. Charlie Villanueva –

    Here’s more greatness. Take a look at some of the point totals that Kobe put up in a single stretch, starting with the Dallas game and ending with ours a month later: 62, 37, 45, 48, 50, 45, 41, 38, 37, 51, 37 … 81.

    Yo.

    That’s one of the best months ever. Not just in basketball history — in sports history.

    And listen: Guys were paying attention. Guys around the league were paying very close attention to Kobe that season. Any time you’d see someone, small-talk with someone, from inside the game — teammate, opponent, coach, ex-player, whatever — that was the conversation. How are you … How’s the family … Kobe, man. It was just on the list. And that’s what it was like that whole year — heavy chatter. Once a guy gets to a certain level, the whole league notices.

    And so when people ask me if we knew how many points Kobe had during The Game — I just nod. Honestly, in ’06, it was almost as though they were two separate sports: 1. The NBA, and 2. How Many Points Kobe Got? And that’s what I tell people.

    Yeah, we knew.

    Everyone knew.

  5. המשחק של ג"ס מול אינדי צפוי להיות קשה ם ג,ס לא יבואו במוד של רצינות. אם הם חושבים שהם ינצחו בקלות אז זה יגרר למשחק צמוד.

  6. אז טיירון לו יושב בבית ורואה את ה״יריבה״ הגדולה שלו במזרח, שיקגו, מסיימת מחצית בבוסטון ב16-. התקפה? 13 איבודים ו-40% מהשדה. הגנה? הסלטיקס עם 64 נקודות במחצית.
    כריס פול לא פוגע עם 1-8 מהשדה אבל מפנק את החברים עם 11 אסיסטים במחצית והקליפרס משייטים עם 9 שלשות ל-10 הפרש.
    אורלנדו, שכמו שרועי ציין, לא פוגעת בהתקפה כבר חודש, מתפוצצת על שארלוט עם 60% מהשדה והיא בדרך לעבור 100 בשלושה רבעים.

  7. משחק מטורף באורלנדו. המגיק הובילו כל המשחק בסביבות 20 הפרש ואז 10 דקות לסוף שארלוט יצאו לריצה מדהימה כשאורלנדו לא מוצאים את הסל. מיתרון 99-81 שארלוט צמצמו עד 103-99, אטרלנדו עלו ל106-101 דקה וחצי לסיום. שארלוט ב8 נקודות ללא מענה הפכה את התוצאה עד שלשה של אולדיפו לשוויון 5 שניות לסוף.

      1. ניחסתי אותו והוא מאבד לאולדיפו שדופק דאנקנ ומעלה את המגיק ליתרון נקודה 26 שניות לסוף. התקפה של משחק עכשיו

  8. המערב מכה במזרח היום עם 22 הפרש של יוטה בברוקלין, הניקס חוטפים 30 הפרש מהקליפרס בבית בבק טו בק, יוסטון בדו סיפרתי על מילווקי. ועוד לא הגענו לגולדן סטייט

  9. רבע ראשון, קארי עם 7 נק', 7 ריבאונד (!) ו-5 אסיסט. ברבע. ועוד סל משלושת רבעי מגרש טיפה אחרי הבאזר. אלוהים.

    1. 3:1 לג"ס בסדרה הפנימית ביניהן . ביום ב' הקרוב התחזית שלי עדיין תהיה אפשרית . שלך תתנפץ במשחק הראשון .

  10. אחרי הקליעה משלושת רבעי מגרש בסוף הרבע הראשון (טיפה אחרי הבאזר), בסוף הרבע השני זה כבר ממש ליי-אפ, רק מחצי מגרש. פסיכי.

    הקליעה של קארי נמצאת באמצע שבין כדורסל לכישוף מהקרקס, זו תופעה של פעם בדור (ואולי בכלל), ואין לאף אחד שום תשובה נגד זה.

    זו הסיבה מספר אחת לגדולה של גולדן סטייט, ולכל יתר אבני הדומינו שנופלות אחריה: הקליעה של סטף קארי.

  11. מה שמקסים, שגם שההפרש יורד לחד-ספרתי
    זה מרגיש בערך 30 כי אתה יודע שאם יירד בעוד קצת
    קרי ישחרר כמה שלשות מהירות.
    מרגישים בלתי-פגיעים.

  12. גרין פיתח "לקחת-ריבאונד-ולעוף-כמו-משוגע-למתפרצת"
    בכל הכח בצעדים ארוכים וישר לחפש את המסירות לצדדים

    לא ראיתי מישהו עושה את זה טוב כל כך מאז מג'יק.
    סופר אפקטיבי.

  13. קרי פשוט מדהים. השחקן הטוב בNBA. גם כשאינדיאנה מצמצמת ל6 אתה יודע שהמשחק בידיים שלו וברגע שהוא הוא ידפוק כמה שלשות ויגמור את המשחק. פשוט מטורף!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט