העתיד הנראה לעין (1) – הבית האטלנטי / גלעד

בעקבות דיון מעניין שהשתתפתי בו צץ הרעיון לכתוב על עתיד הקבוצות הקרוב (עוד 3-4 שנים) ולתת ציונים לכל קבוצה על סמך מה שהיא תהיה.

כמובן שהכל פה הוא ניחוש פרוע ושום דבר לא בטוח.

הליגה גדולה מאוד ולכן אכתוב כל פעם על חמש קבוצות בחלוקה לבתים.

נתחיל מהבית האטלנטי ודבר ראשון ניסע לקנדה.

  • בלחיצה על הלינקים בשמות הקבוצה תגיעו לדפי הקבוצות עם מידע כללי על הקבוצות וריכוז היומנים שלהם. לדף המרכז את כל דפי הקבוצות (דפים חדשים יחסית שאם לא שמתם לב אליהם כדאי).

טורונטו ראפטורס –

בימים אלו הקנדים הם כמעט-סמי-קונדטורים כשבעונה הרגילה הם אחת הקבוצות הטובות במזרח ובפלייאוף הם נכשלים פעם אחר פעם. עד ה"עתיד" השחקן המוביל שלהם כרגע (קייל לאורי) ידעך ולא יוכל להיות הכוכב שלהם. מצד שני – כוכב המשנה של לאורי (דמאר דרוזן) יהיה אז בשיאו וכך גם יונאס ולנצ'יונאס, טרנס רוס ושחקנים אחרים.

תסריט אופטימי –

לאורי מזדקן מצוין וממשיך להיות שחקן מעולה. הוא גם מסכים לקצץ בשכרו בשביל להביא שחקנים נוספים לקבוצה והתפקיד שלו הוא המנהיג והרכז של הקבוצה.

דרוזן חותם על חוזה ארוך טווח ומשפר את הקליעה ל-3 כדי להפוך לפרנצ'ייז פלייר אמיתי. וביחד עם טרנס רוס ווולנצ'יונאס הם הופכים לטריו אימתני.

יוג'ירי הג'יאם מצליח להחתים שחקנים טובים על חוזים טובים ופוגע בבחירות דראפט נמוכות.

בעונת 17-18 טורונטו היא הקבוצה הטובה במזרח, מגיעה לגמר ומפסידה לנציגה מהמערב. עונה אח"כ היא מסיימת את העונה עם המאזן הטוב בליגה ולוקחת אליפות ראשונה בהסטוריה.

תסריט פסימי –

דרוזן מממש את אופציית השחקן שלו בסוף העונה ועוזב. לאורי הולך אחריו עונה אח"כ ווולנצ'יונאס מבלה חצי מהזמן בבתי חולים. רוס לא ממצה את הפוטנציאל ומועבר בטרייד.

טורונטו מגיעה כל עונה למקומות 6-8 במזרח ומודחת בסיבוב הראשון כשגם מבחירות הדראפט שלה לא יוצא כלום (זוכרים שהם אלו שבחרו את ברניאני בתור בחירה ראשונה כן?) וכל קנדה תקוע בבינוניות נוראית.

תסריט ריאלי – 

דרוזן מנצל בסוף העונה את אופציית השחקן בשביל לחתום על חוזה מקסימום, הראפס ממשיכים להגיע ליתרון ביתיות בפלייאוף ומדי פעם גם יצליחו לעבור סיבוב או אולי אפילו שניים אבל לא יותר מזה.

קנדה תקועה בבינוניות אבל פחות נוראית.

שוב מאוכזבים..

 

בוסטון סלטיקס –

בהווה הסלטיקס הם קבוצה חביבה ולא יותר שנאבקת על הפלייאוף במזרח. כל זה צפוי להשתנות כשתקבל את הבחירה של ברוקלין בדראפט הקרוב. חוץ מזה יש להם המון שחקנים סבירים עד טובים שיכולים להיות חלקים בטרייד על כוכב כזה או אחר שיהפוך אותה שוב לאימפריה שהיא היתה בעבר (תסתכלו בדף הקבוצה).

תסריט אופטימי –

דני איינג' עושה לפני סוף העונה טרייד שזורק את כל חלקי החילוף הגבוהים של בוסטון (ג'רבנקו, זלר, לי וכו') תמורת קאזינס שביחד עם אמיר ג'ונסון המצוין, קראודר שהופך להיות הקוואי של המזרח, סמארט ובראדלי יוצרים חמישייה מפחידה כשהספסל הופך לאחד הטובים בליגה עם תומאס, אוליניק, סולינג'ר והאנטר (הרוקי) שמעלים כולם את רמת משחקיהם ככל שהשנים עוברות.

חוץ מזה, הפציעה של ג'ק גורמת לברוקלין לשקוע ובן סימונס הולך לבוסטון אחרי הדראפט וביחד עם קאזינס וכל השאר הם בונים שושלת שלוקחת 6 אליפויות בשנים שבין 2017-2030.

תסריט פסימי – 

אף אחד לא מסכים לעשות טרייד עם בוסטון. סמארט מתגלה כבאסט, וקראודר נפצע ומסיים את הקריירה. הסלטיקס הופכים להיות קבוצה שאיזיאה תומאס הוא השחקן הכי טוב בה עם לפעמים פלייאוף וסוויפ בסיבוב הראשון ולפעמים מקום 9-10 במזרח.

חוץ מזה ברוקלין מצליחה לעשות טרייד מוצלח תמורת גו ג'ונסון ונותנת ריצה לפני סוף העונה, בחירת הדראפט שהסלטיקס מקבלת בסופו של דבר היא הבחירה ה-8 והיא לוקחת את דראגן בנדר שהופך לבאסט וחוזר לאירופה אחרי חודשיים.

בראד סטיבנס מחליט שנמאס לו והוא חוזר למכללות והסלטיקס מחתימים את ביירון סקוט ל-5 שנים נוראיות.

תסריט ריאלי –

איינג' יצליח להפוך כמה שחקנים סבירים לשחקן טוב או שניים אבל לא סופרסטארים. החמישייה של בוסטון תהיה מצוינת אבל לא מדהימה והספסל בראשות איזיאה תומאס יהיה אחלה לגמרי. הבחירה של הנטס תיפול בטופ 5 והשחקן שיצא משם יתפתח להיות אולסטאר.

עוד כמה שנים הסלטיקס יחזרו להיות כח במזרח ויגיעו לגמרים ואולי גם יקחו אליפויות.

יגיע לבוסטון? בן סימונס.

ברוקלין נטס –

הנטס נמצאים במצב הנורא ביותר בליגה. אין על זה ספק בכלל. שקלתי לדלג עליהם כי איך בדיוק כותבים תסריט אופטימי למה שהולך שם עכשיו? החלטתי לנסות בכל זאת ואם זה "קצת" יותר הזוי מבדר"כ אני מקווה שתבינו.

תסריט אופטימי –

על העונה הזאת לא משנה כמה אני מדמיין לא יקרה משהו חיובי אז נתחיל מאוחר יותר.

בקיץ דוראנט יחליט לעבור ויחבור לקונלי והורפורד שביחד עם לופז, הוליס-ג'פרסון ובוגדאנוביץ' יתנו עונה סנסציונית שתסתיים רק בגמר המזרח בהפסד לקאבס. עונה אח"כ הם יהיו הקבוצה הטובה בליגה ויקחו אליפות. (באמת קשה לי אז יצא לא מוצלח).

תסריט פסימי –

זה כבר הרבה יותר קל. הנטס ישקעו ככל שהעונה תתקדם ובסופו של דבר תקבל את הבחירה הראשונה עבור הסלטיקס. לפני העונה הבאה הבעלים המשוגע יחליט להחתים כמה שחקנים בינוניים על חוזי מקסימום והקבוצה תהיה כל העונה בסביבות הפלייאוף עד שבסוף הסלטיקס יכנסו במקומם. בהגרלה הם שוב יקבלו בחירה טופ 5 ויאלצו להחליף אותה בזאת של הסלטיקס.

תסריט ריאלי –

ראה תסריט פסימי…..

אתה אומר שאני חתום פה גם בעונה הבאה?

פילדלפיה סבנטיסיקסרס –

ההווה של הסיקסרס די עגום ולא ממש מתחשק לי לכתוב עליו. את העבר אני לא מכיר מספיק טוב למרות שגם הוא נחמד אז בואו נדבר על העתיד.

תסריט אופטימי –

בהגרלת הלוטרי הסיקסרס זוכים סוף סוף במקום הראשון וגם הלייקרס נופלת למקום הרביעי ככה שגם את הבחירה שלהם נותנים להינקי. אוקאפור עובר בטרייד תמורת רכז צעיר ומוכשר (ראסל/מודאיי) ואמביד וסאריץ' מגיעים בכושר מצוין לעונה הבאה ויוצרים חמישייה מדהימה שכבר בעונה הראשונה שלה ביחד מגיעה לפלייאוף ועוברת סיבוב. עונה אח"כ הם כבר מגיעים לגמר וב-18-19 הם לוקחים יחד את האליפות הראשונה שלהם. חצי ליגה פותחת בטנקינג מסיבי. הינקי מוכתר כגאון ופסלים שלו מפוזרים בפילדפיה.

תסריט פסימי –

הלייקרס מקבלת את המקום הראשון בדראפט, הינקי מקבל (שוב) רק את השלישי ולוקח את דראגן בנדר. סאריץ' בתגובה מאריך את החוזה שלו באירופה לעוד 5 שנים. נואל עובר בטרייד תמורת 2 בחירות סיבוב שני שוב ואוקאפור מתגלה כאל ג'פרסון 2. אמביד משוחרר מהחוזה ומיד חותם בקבוצה אחרת והופך לאלג'ואן 2. איש סמית' ממשיך להיות השחקן הכי טוב של הקבוצה עד שהוא פורש.

הינקי נתלה בכיכר העיר.

תסריט ריאלי – 

פילי תקבל בחירה גבוהה שוב ותיקח הפעם שחקן מצוין. בעונה הבאה יחד עם סאריץ' שאמור להגיע הם כבר יהיו טובים יותר ובעונת 17-18 יהיו בפלייאוף. רק הזמן יגיד אם הם יהפכו לקונדטורית או לא ואם הינקי יזכר כגאון או כמטורף.

שמע ברט (בראון) אנחנו לא יכולים להמשיך לשחק יחד!

ניו יורק ניקס –

מרגיש מוזר לכתוב את זה אבל ההווה של הניקס לא רע בכלל וגם העתיד נראה לא רע בכלל. ויש לפחות 45 אנשים שחושבים שכבר העונה הם יהיו בפלייאוף. וכשהפורזינגיס יגדל..

תסריט אופטימי –

בעוד עונה או שתיים הפורזינגיס הופך להיות נוביציקי משודרג וביחד עם כרמלו וגראנט שהופך לרכז טופ 10 בליגה הם נותנים ריצת פלייאוף שנגמרת בגמר. בעונה אח"כ פורזינגיס זוכה ב-MVP ועם כרמלו המזדקן-אך עדיין יעיל עושה את הפלייאוף ונותן באזר ביטר בסוף משחק 7 שמביא לניקס אליפות אחרי יותר מארבעים שנה.

ובעוד 20 שנה כשפורזינגיס יפרוש הניקס כבר לא יחשבו המועדון הכי לוזר בהסטוריה של הליגה.

תסריט פסימי –

פורזינגיס נפצע בעונה הבאה ומסיים את הקריירה כעוד הבטחה אירופית שלא מימשה את הפוטנציאל אחרי שלא מצליח אף פעם לחזור ממנה. כרמלו חוזר לסורו ולוקח 50 זריקות כל משחק. רובין לופז נלחם בקמע של פיניקס/ניו אורלינס/פורטלנד [קבוצותיו הקודמות], מפסיד ושובר רגל. הניקס ממשיכה להסריח לפחות עוד 10 שנים.

תסריט ריאלי –

לא יודע מה איתכם אבל לי נראה שפורזינגיס איז פור ריל. אם אני צודק אז כמו נוביצקי הוא יקבל לפחות אליפות אחת בהמשך הקריירה ואם זה יהיה יותר אני יודע שדובי ישמח. כרמלו העונה מוסר יותר מהממוצע שלו והופך לפרנצ'ייז פלייר אמיתי סוף סוף גם עבור הניקס, וגראנט הופך לרכז פותח סביר בליגה. סה"כ אני מניח שעוד כמה שנים הניקס תהיה קונדטורית ואחרי כרמלו אף אחד לא ילבש את החולצה הכחולה עם מס' 7.

 

המשך יבוא…

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. אחלה רעיון גלעד.
    אני ממעט להעביר ביקורת על כותבים אבל זה לא על הכתיבה עצמה או על התוכן, אלא רק על הקונספט שיכול להיות די מגניב עם קצת שינוי.
    האמת שהייתי מוותר כאן על התסריט הריאלי- פסימי. זה מכסה את כל האופציות האפשריות והפסקתי לקרוא כשאמרת בוסטון-שושלת-6 אליפויות.
    במקרה כזה הרבה יותר מעניין באמת לחשוב לאן הולכת כל קבוצה, כמובן שאי אפשר לדעת אבל תחזית אחת מעניינת יותר משלושה.
    זו דעתי בכל מקרה.
    מחכה לפוסט הבא

      1. כן.
        ללכת על תחזית אחת או כיוון אחד שאליו הולכת כל קבוצה יהיה הרבה יותר מעניין ומשמעותי לדעתי.
        כמובן שגם בלתי אפשרי לדעת אבל ככה אפשר לנחש לאן יגיעו ווסטברוק/דוראנט ואיזה צעירים יהפכו לכוכבי הליגה בעוד כמה שנים. גם הייתי מגביל את זה לחמש שנים הקרובות, לדעתי זה קצת יותר מעניין.
        אבל שוב זו רק דעתי.

  2. תודה על הטור.
    תחזית אופטימית לא חייבת להיות אליפות. אני מבין במקרה של פילי ובוסטון שבאמת בסיטואציה מסוימת עוד 4 שנים יכולים להיות אלופים. אבל ברוקלין? התחזית היא אופטימית, לא בדיונית. תחזית אופטימית יכולה גם להיות בחירת דראפט גבוהה שנה הבאה טרייד טוב על ג'ו ג'ונסון וברוק לופז ופתיחת עונת 2017 עם קבוצה צעירה ומבטיחה בסגנון של מינסוטה.

      1. אין להם נכסים לתת בשביל לעשות את זה לדעתי. בכל מקרה, לי אישית קצת צורם שיש פה חמישה תחזיות אופטימיות וכולם נגמרות באליפות ומדובר פה על אחד הבתים החלשים בNBA.

        1. בגדול בטווח ארוך כולם מקווים לאליפות.
          חוץ מברוקלין אצל כולם יש גם סיכוי כזה או אחר. ברור שהעתיד של הניקס בוסטון או פילי יותר טוב משל ברוקלין אבל השאיפה היא לאליפות בכל מקום

    1. ג'ונסון מסיים חוזה בקיץ קשה לי להאמין שיאריכו לו את החוזה בטח לא במשכורת שהוא קיבל (24 מיליון שני בליגה אם אני לא טועה) אז טרייד עליו הם לא יעשו.
      אין שם שום עתיד, שום אפשרויות טרייד ובלי בחירת דראפט ב3 שנים הקרובות (שנה הבאה הם יחליפו את הבחירה אם זו של בוסטון שלא תהיה בחירה גבוה).
      אני במקומם הייתי פורש את מערך הסקאוט לכל חור אפשרי לנסות ולמצוא איזה מציאה, זה הסיכוי היחיד של הקבוצה הזו לעשות משהו.

  3. קשה לי להאמין שדרוזן יישאר בטורונטו, לא מפסיקים לדבר עליו בלייקרס (עיר הולדתו) ובעוד חצי ליגה.
    בוסטון זה חתיכת פרוייקט מעניין, בנו שם אחלה קבוצה של שחקנים לוחמים צעירים וטובים ועם 3 בחירות דראפט רצופות של ברוקלין יש להם סיכוי גבוה לבנות שם קבוצה מצויינת.
    ברוקלין זה מועדון ללא עתיד ב5 6 שנים הקרובות אין צורך להוסיף יותר.
    לדעתי פילי תיפול ותקום על אמביד, אם הוא כשיר בתוספת סאריץ, בחירת דראפט גבוהה והתבגרות של הסגל אז פילי תהיה פשוט קבוצה אדירה, תוסיפו לזה גם טרייד על אוקאפור (הלוואי עם דיאנג'לו ראסל גם טוב ללייקרס וגם לפילי) ויש לכם קבוצה עם הפוטנציאל הכי גבוה בליגה.
    העתיד של ניקס כבר כאן אבל לדעתי יש 5 מהלכים שהם חייבים לעשות ואז הם מועמדים לגיטימיים לאליפות:
    1. החלפת מאמן, מאמן חלש שלא מגיב טוב למשחקים ולא יכול לקחת את הניקס לשום מקום.
    2. העמדה הכי חלשה של הניקס זה הרכז, מדברים הרבה על ברנדון גנקינס.
    3. לופז פשוט לא מתאים לקבוצה עם שאיפות לתואר, חייבים להחליף אותו במיוחד שהוא מקבל את המשכורת שהוא מקבל, מדברים על גאסול, הווארד (אם יבוא הסיפור שם נגמר) ו-וויטסייד בינתיים.
    4. שחקן 6 מהספסל (גארנט הוא שחקן טוב משלים אבל לא יותר מזה) מדברים על קרופורד או מקלמור מהקינגס (יצטרכו לעשות עליו טרייד).
    5. גבוה מחליף, אי אפשר שהגבוה המחליף היחיד שלך יהיה אוקווין, הוא השחקן עם האיי קיו הכי נמוך בליגה.

    יכול להיות מעניין אם פילי, בוסטון, ניקס, לייקרס (עם דורנאט), שיקאגו (גם אחלה עתיד) וכמובן סן אנטוניו יהיו הקבוצות המובילות בליגה

      1. אמנם אני לא מחשיב את עצמי לאוהד של קבוצה מסויימת ואני נהנה מכל הקבוצות אבל מעולם לא חיבבתי שום קבוצה שבנו בלייקרס

    1. מסכים עם 1.
      כל השאר זה בדיוק סוג החשיבה שהניב נפטרה ממנה השנה.
      מי שחזר בכל המקומות, חלש בכל המקומות.

  4. אחלה טור.
    עניין קטן: קונטנדרית (contender)
    לגבי טורונטו אתה יכול ללכת במקום סמי קונטנדר על סמי קונדקטור (מוליך למחצה) זה מתאים להגדרה שלך שהם פעם עובדים ופעם לא…

  5. אחלה פוסט.

    אצל הסיקסרס, האמת היא באמצע –
    תולים את הפסל של הינקי בכיכר העיר…

    התסריט הריאלי של הניקס –
    פורזינגיס זוכה באליפות אחת. אבל במדי קבוצה אחרת…

  6. כיף של פוסט. דווקא הנטס יכולה להפתיע מאד תוך כמה שנים ואחריה פילדלפיה. הגלגל מסתובב – פעם אתה למעלה ואז מתחילה ירידה, ואלה שלמטה עולים. ב-55 שנים כא ריתי את הגלגל מסתובב כמה וכמה פעמים.

  7. יופי של רעיון לאור. האמת צחקת מרוב התחזיות שלך, האופטימיות והפסימיות. לדעתי יש מקום לתחזיות כאלה בגלל אפקט השעשוע, ותהיה רציני רק בתחזית הריאלית.
    לגבי פורצינגיס, החשש שלי הוא שהוא יהיה מעין יאור מיג משונמך ויפרוש עקב פציעות. גם אם יהיה טוב כמו נוביצקי זה לא מבטיח לו אליפות. נחיה ונראה.

  8. פורצינגיס אמיתי לגמרי. וג'קסון אמיתי לגמרי. הניקס בהחלט נראים בכיוון נכון, והרבה לפני שכל אחד כאן חלם על זה.
    הנטס – הכל תלוי ברצון של ההבעלים לשלם קנסות. אם הוא רוצה הוא יכול למעשה להעמיד קבוצות ראויות על ידי תשלומי קנסות גבוהים. את האמת – אני לא רואה למה לו לעשות זאת. מספיק להעמיד קבוצה סבירה שלא מתבזה על הפרקט (וזה אפשרי בהחלט) והוא עובר את השנים הקרובות הקשות בצורה סבירה תוך כדי בניית אופי למועדון. צריך להביא מאמן רציני לתקופה ארוכת טווח, וללכת איתו לפרוייקט שהטווח שלו עשור. בגלל שבשנים הקרובות אין שום עניין בדראפט, אפשר לבנות קבוצה לוחמת ואופי רציני לארגון.

  9. סחתיין על ההשקעה, גלעד. תודה.
    בקשר לבוסטון – אני מנסה להיזכר בשנים האחרונות בטריידים של סופרסטארים וכל מה שעולה לי זה כרמלו והאוורד, שניהם, איך נאמר, לא ממש הצדיקו את ההייפ (למרות שהניקס הגיעו לסיבוב שני אחרי שנים ויוסטון לגמר המערב).
    לכן, עם כל הכבוד לבניה של הסלטיקס והקבוצה העמוקה והמגוונת, אני לא רואה אותם עושים את הצעד הבא בעתיד הקרוב. גם עם בחירות דראפט זה ימנף אותם רק עוד שנתיים, שלוש במקרה הטוב.
    אין ספק שהטריידים עם הנטס על גארנט ופירס הוכחו כמצוינים אבל כמה שנים עברו מאז? 4? הגיע הזמן לשאוף גבוה יותר מעוד מקום בקצה הפלייאוף.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט