לברון נגד הארדן בפריוויו למשחקי שישי/רועי ויינברג

9 משחקים הלילה, כשבמוקד נראה מצ'-אפ בין לברון וקליבלנד להארדן ויוסטון. קרב מעניין נוסף יהיה בין שני השחקנים שמחזיקים לבד את קבוצותיהם במזרח-פול ג'ורג' וג'ון וול, ובין דאלאס ושיקגו.

*

2:00-אוקלהומה סיטי ת'אנדר (12-28)-מינסוטה טימברוולבס (28-12)

משחק בין 2 קבוצות עם מאזנים הפוכים, וכל אחת בכושר שונה לחלוטין מהשנייה-הת'אנדר עם 8 ניצחונות מ-10 המשחקים האחרונים, הוולבס עם 4 ניצחונות מ-24(!) המשחקים האחרונים. כל זה אומר שאין סיפור מיוחד מאחורי המשחק הזה, והוא יגמר בניצחון קל של אוקלהומה, במעל 15 הפרש.

*

2:00-אינדיאנה פייסרס (17-22)-וושינגטון וויזארדס (19-18)

אחד עדיין לבד, השני קיבל את הסייד-קיק שלו בחזרה. ג'ורג' ו-וול.

אינדיאנה מצויינת (בזכות פול ג'ורג' הנהדר) ונמצאת במקום החמישי במזרח. הם מקבלים תרומה סבירה מאיאן מהנימי ומיילס טרנר בעמדת הסנטר, וג'ורג' היל עושה דברים ג'ורג' היליים כפוינט גארד, אבל יש להם חולשה משמעותית כמעט בכל עמדה אחרת. מונטה אליס נותן את אחת העונות החלשות בקריירה (סי ג'יי מיילס מחפה עליו באופן חלקי מבחינת כמות הנקודות, אבל זה לא מספיק) וג'ורדן היל מראה שהוא גרסה פחות מוכשרת של טריסטן תומפסון. אי אפשר להתמיד ככה עונה שלמהף ויכול להיות שנראה בגלל זה שינוי אצל אינדי.

וושינגטון קיבלו בחזרה את בראדלי ביל אחרי פציעה ממושכת, והקבוצה עם 3 ניצחונות ברציפות. האם נראה אותם חוזרים לכושר של אותה וושינגטון שהגיעה פעמיים לסיבוב השני בפלייאוף? רק הזמן יספר. לביל יש עוד חלודה להסיר, אבל הוויזארדס יכולים להיות אופטימיים. הם מרחק משחק מהפלייאוף, הכל פתוח, וכנראה שג'ון וול לא יצטרך לנסות לנצח יריבות לבד כמו תמיד. זה רק לטובתו (וטובת וושינגטון).

תחזית: משחק צמוד יגמר בניצחון הרביעי ברציפות של וושינגטון, בעד 10 הפרש.

*

2:30-בוסטון סלטיקס (19-20)-פניקס סאנס (27-13)

פניקס בכושר נוראי, עם ניצחון בודד (שרלוט בבית) ב-12 המשחקים האחרונים. אין להם את אריק בלדסו, ולמרות שדווין בוקר מתגלה כסקורר רב-גוני לצד ברנדון נייט, הם לא קבוצה שיכולה לנצח משחקים. כשהקו הקדמי שלך כל כך בינוני, אין סיכוי להגיע לשום מקום.

הם פוגשים קבוצה עם קו קדמי בינוני (אבל פחות מזה של פניקס), במשחק שהסאנס על הנייר יכולים לנצח. זה לא יקרה-פניקס קבוצת חוץ חלשה, ובוסטון, החוטפת המצטיינת, תנצל את זה שפניקס במקום השלישי מהסוף במספר האיבודים למשחק בליגה בשביל לצאת להרבה מאוד התקפות מתפרצות, שישאירו את הסאנס בלי תשובה.

תחזית: היתרון בפאסט-ברייקס יהיה גדול מדי עבור פניקס המסכנים, והניצחון ישאר בבוסטון, עם משחק מצויין של איזייאה תומאס.

*

2:30-ברוקלין נטס (28-11)-פורטלנד טרייל בלייזרס (24-17)

אם רונדה הוליס ג'פרסון היה כשיר, לברוקלין היה סיכוי טוב לעשות משהו, כי הוא אחד שמסוגל לקחת את לילארד/מקולום ולעצור אותו למשך משחק שלם. הוא לא ישחק הערב, וזה משאיר את ברוקלין בלי שומר ראוי אחד על מישהו מצמד הגארדים של פורטלנד. היתרון היחיד של הנטס הוא ברוק לופז, ויכול להיות שנראה אותו רומס את חברו לקבוצה לשעבר, מייסון פלומלי, לא מעט מתחת לסל.

פורטלנד צריכה את הניצחון בשביל לשמור על סיכוי לפלייאוף (משחק מאחורי יוטה והמקום השמיני), וזה אחד ממשחקי החוץ היותר קלים שנשארו לה העונה. תסמכו על לילארד שישיג אותו, ובקלות.

תחזית: המצ'-אפ הלא קיים בין דמיאן לילארד ושיין לארקין יעשה את שלו, והניצחון ילך לפורטלנד, בדאבל פיגרס.

*

3:00-שיקגו בולס (15-23)-דאלאס מאבריקס (18-22)

שיקגו באה למשחק בכושר רע, אחרי שניצחה בהארכה את פילדלפיה בבית הודות למשחק שיא של ג'ימי באטלר. הבולס לא יכולים להסתמך בצורה כל כך קיצונית על באטלר, וחייבים להתבסס על משחק רציני יותר. בשיטת משחק שבה פאו גאסול משחק מחוץ לצבע, לפרקים כמנהל משחק, הם יכולים להרשות לעצמם לתת לבובי פורטיס דקות. הם יתנו לו דקות, ופורטיס יספק להם נקודות פוסט אפ.

זה יותר אפקטיבי מלשים יהבם על דאג מקדרמוט או ניקולה מירוטיץ' מרחוק, או להאמין שדריק רוז יחזור לכושר של 2010/11. כרגע רוז וגאסול פצועים ובספק להערב, ומבחינת המשחק הספציפי הזה יכול להיות שנראה דווקא קלעי שלשות מקבלים דקות ומנצלים את המסירות של נואה מהפוסט.

בדאלאס, הקבוצה נתנה מנוחה לכוכביה ברביעי והפסידה, וכרגע ממפיס רק חצי משחק מהמקום החמישי במערב. למזלם צ'נדלר פרסונס חזר לכושר, ולצד מת'יוס, נוביצקי, פאצ'ואליה ודרון וויליאמס יש למאבריקס חמישייה נפלאה. ג'יי ג'יי בריאה שחקן שישי טוב מאוד, ויחד עם דוויט פאוול, הגבוה המחליף המצויין, יש לדאלאס ספסל חזק. הם צריכים לעבוד על ההגנה, אבל התלכיד הזה מספיק, לפחות עכשיו, למקום החמישי במערב, ויכול להספיק לשיקגו נטולת רוז וגאסול.

תחזית: ג'ימי באטלר לא יתן עוד 50 נקודות (במיוחד כשווסלי מת'יוס שומר עליו), והמערבית תנצח כאן. דאלאס.

*

3:00-ניו אורלינס פליקינס (26-12)-שרלוט הורנטס (20-18)

אחרי הנפילה, שרלוט קמים ומנסים לחזור לפלייאוף. בדרך לשם הם פוגשים את ניו אורלינס, שהצליחו להעלות השבוע מהמקום ה-14 ל-12 במערב (בזכות חולשת מינסוטה ופניקס). קמבה ווקר וניקולס באטום נראים טוב ביחד, הקו הקדמי לא הורס יותר מדי ומרווח לשניים את המגרש, ויכול להיות שנראה את ההורנטס מתעוררים ומגיעים לתקרה האמיתית שלהם-מקום 7-8 במזרח.

הפליקינס ניצחו ברביעי, אבל ישחקו הערב, ככל הנראה, בלי אנטוני דיוויס. בלעדיו אין להם יותר מדי סיכוי, והשתפרות האפשרית שלהם לא תתחיל הערב. אני לא רואה אותם מנצחים, ואין שם שינוי כלשהו, או משהו ששווה להרחיב עליו את היריעה (נכון לעכשיו).

תחזית: משחק צמוד ילך דווקא לאורחת. ניצחון של שרלוט, שיקבור את ניו אורלינס עמוק יותר בתוך הבעיות שלה.

*

3:00-מילווקי באקס (25-16)-אטלנטה הוקס (16-23)

הבאקס נראים כמו הקבוצה של שנה שעברה בהתקפה, אבל הלכו שנים אחורה מבחינה הגנתית. הגנת המעבר שלהם היא לא מה שהייתה, ונראה שהם מתחרטים על הליכתו של ברנדון נייט, שהפך את מילווקי לקבוצת הגנה טובה בהרבה. ג'בארי פארקר וגררג מונרו לא תורמים יותר מדי הגנתית, וגם הצבת ג'ו פרונטי כמאמן זמני במקום ג'ייסון קיד שמשתקם מניתוח לא עזרה בצד הזה של המגרש.

וזה בדיוק מה שאטלנטה תנצל הערב. ההוקס קבוצת התקפה מעולה, והמכונה של מייק בודנהולצר, מאמן העונה למי ששכח, עם 9 ניצחונות ב-14 המשחקים האחרונים. הקבוצה קולעת בצרורות, והם ינצלו את זה מול קבוצה עם הגנה קבוצתית חלשה כמילווקי. זה יתרון גדול, במיוחד לקבוצה כל כך מגוונת התקפית, וזה יבוא לידי ביטוי.

תחזית: ההוקס יתפוצצו על מילווקי עם למעלה מ-110 נקודות, וינצחו. אטלנטה.

*

4:00-דנבר נאגטס (24-15)-מיאמי היט (17-22)

מיאמי תשחק הערב בלי גוראן דראגיץ', מה שעשוי, אולי, לשחק לטובתה כשהיא תנסה לצאת מרצף של שלושה הפסדים רצופים. היה למיאמי לוח משחקים לא קל, והם ינסו להשתקם ממנו עם ניצחון חוץ מול אחת מקבוצות המערב הטובות ביותר. יהיה להם קשה לעשות את זה מול דנבר, שעדיין בהיי מהניצחון מול הווריורס.

המשימה החשובה של מייק מלון, מאמן הנאגטס, היא להוריד את שחקניו לקרקע אחרי שניצחו את גולדן סטייט. הנאגטס מרחק 2 משחקים מהפלייאוף, ועדיין בעלי סיכוי סביר להגיע לשם. דניאלו גלינארי ו-וויל ברטון קולעים בצרורות, והם עושים עבודה מעולה עד עכשיו. יהיה להם קשה מול קבוצה מזרחית קשוחה כמו מיאמי, ובמיוחד עם הנטייה של קבוצות להפסיד ב-20 הפרש אחרי שניצחון את גולדן סטייט.

תחזית: כפי שניתן להבין מהכתוב מעלה, אני חושב שהניצחון פה של דנבר.

*

4:30-יוסטון רוקטס (19-21)-קליבלנד קאבלירס (10-27)

קליבלנד לא הצליחה לעמוד במשימה הקשה ביותר של עולם הכדורסל-לנצח את הספרס בסן אנטוניו. הם עדיין קבוצת כדורסל מעולה, והשילוב של קיירי אירווינג וג'יי אר סמית' מאחורה יותר קטלני משהיה ב-2014/15. התיאום ביניהם נפלא, ויחד עם לברון, לאב, שאמפרט ושות' הם יקחו את ראשות המזרח בקלות, ויתכוננו לגמר. ההפסד הזה לא צריך להשפיע יותר מדי.

לעומת זאת, המבחן הזה יהיה מבחן רציני ליוסטון. הרוקטס עם 5 ניצחונות ברציפות ונראים מצויין, אבל עדיין יותר מדי תלויים בג'יימס הארדן. יהיה מעניין לראות כיצד הוא (והם) יראו הערב, וכיצד הרוקטס יראו כשלצידו של הארדן לא יעלה פטריק בברלי, אלא ככל הנראה טיי לאוסון-שהיה מושעה/פצוע במשך 4 המשחקים הראשונים ברצף.

תחזית: הקאבלירס יצליחו לעצור את הארדן על פחות מ-25 נקודות, וינצחו במשחק עם סקור נמוך. קליבלנד.

*

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה רועי.
    אאל"ט, יוסטון היא הקבוצה היחידה שקאבס לא ניצחו בעונה שעברה. הוסף לזה שהמשחק חשוב יותר להם ושקאבס בק-2-בק עם הרבה דקות לחמישייה ואני מהמר על יוסטון.

  2. יוסטון לוקחת .. לדעתי בכלל הקאבס צריכים לתת לחברה לנוח, הם יכולים להרשות את זה לעצמם.. כרגע אף אחד לא מסכן אותם במזרח, ובמידה והם יגיעו לגמר הם בכל מקרה יהיו ללא יתרון ביתיות.. חבל לשחוק את השחקנים.

  3. אחלה פריוויו ותודה על הפינה השבועית שהרוקטס מככבים בה, אבל בלי ג'בל מגי היא לא שלמה.

    יש הזדמנות לרוקטס היום לתפוס מומנטום רציני, רק שלא ישקשקו

  4. הרוקטס הצליחו לגרד נצחונות גם מול מינסוטה וגם מול אינדיאנה בדקות האחרונות. האוורד נראה קצת יותר טוב ולא בטוח כמה דקות יקבלו הכוכבים של קליבלנד. אני הולך עם יוסטון.

    1. המשחק בעונה שעברה היה אחד המעניינים שראיתי בשנים האחרונות (ולא בגלל שהארדן בעט בלברון 🙂 ). המשחק נמשך בערך שלוש שעות והיה מלא אמוציות, שריקות דרמטיות והחטאות מהקו ברגעי ההכרעה. הלוואי והמשחק הזה יהיה דומה.

  5. פריוויו נהדר!
    קליבלנד בתקופה קשה… אתמול ספרס, היום יוסטון ובשני גולדן סטייט. לדעתי יסיימו 0/3 את שלושת המשחקים האלו.

  6. כאילו רק אתמול ישבתי וראיתי איך לברון מחטיא 2 מ2 מהקו ומפסיד לקליבלנד את המחשק מול יוסטון, הזמן פשוט עף.
    אם זה לא היה B2B זה היה יכול להיות אחלה משחק, אבל נראה לי שבלאט יתן מנוחה לשחקנים החשובים לקראת הווריורס בשני.

  7. רועי, יש לך כיף של משחקים לסקר.
    גם לי ישנה הרגשה שאפלטון יחגוג הלילה על היאכטה שלו העוגנת באכזיב עם רום וקוקה קולה (שמעתי שהיא מועמדת למכירה.הכסף שיקנה אותה? משהו בין 20 ל-22 מיליון. אגורות)

    1. מנחם רום וקולה עושה כרס. רק מאונט גיי עם סודה ולימון ישמור אותך צעיר לנצח.
      נראה שלברון משחק, בלאט היה עושה בשכל אם היה נותן לו לנוח. לא שיש לו איזה סיי בנושא אבל בכל זאת.

  8. וושינגטון נראים מצויין.
    גם החבר שלך בלי הצולבת בלייר, נראה חלק מתמיד.
    פגעו גם עם הרוקי אוברה. בהרכב מלא הם קבוצה שיכולה לדבר חזק, ביל חזר אבל עדיין יש כמה פצועים.

  9. לא מבין איך יוסטון בבית שלה לובשת את החולצות פיג'מה האלה ונותנת לקליבלנד לשחק באדום.
    רוצים לעשות להם פלאשבק מסן אנטוניו?

  10. איפה טיי לאוסון שהיה אחד החודרים הטובים בליגה? לא יודע אם זה הדיכאון שבגמילה או השיטה של יוסטון אבל הוא נראה כמו צל של שחקן כדורסל

  11. הטריפל דאבל נק', רב', חס' השלישי של ווייטסייד ב-2 העונות האחרונות.
    אין עוד שחקן פעיל עם יותר מטריפל דאבל אחד כזה.

    1. טעות של בלאט שעלתה לו במשחק נגד דטרויט. ממש להחזיר בכוח את יוסטון שלא פוגעת, אחרי משחק מצוין של קליבלנד עד עכשיו, הגנה שחונקת את יוסטון.

  12. להחזיק את יוסטון בבית על 70 נקודות עד 2 דקות לסוף, בבאק-טו-באק. מרשים ביותר. הקאבס ושתי המעצמות במערב באמת בליגה נפרדת.

  13. לדעתי הקרב על הפלייאוף במערב פתוח משמנדמה.
    פורטלנד , סקרמנטו , הפליקנס ודנבר חזרו כולם לרוסטר מלא אחרי הרבה פציעות. יוטה ברוסטר חסר ויוסטון וממפיס בינוניות,
    אני יכול לראות מצב שאם כולם בריאים תמונת הפלייאוף תשתנה מאד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט