דייויד לי נגד קווין לאב – את מי אתה מעדיף? ואנדרו ביינום על קובי/ מנחם לס

DAVID LEE OR KEVIN LOVE?

קווין לאב! קווין לאב! קווין לאב! לא נמאס לכם לשמוע את שמו? מה בקשר לדייויד לי, השחקן הפחות מוערך בכל ה-NBA, כש-"UNDERRATED" הוא שם משפחתו?

סוף סוף ה-NBA הכירה בו ובחרה בו ל-"שחקן השבוע". בארבעה משחקים בשבוע שעבר הוא קלע 22.8 נק' בממוצע עם 12.8 ריבאונדים, 2.8 אסיסטים, 1.7 חסימות, ו-1.0 גניבות. רגע, את 22.8 חיציו הוא תקע בדיוק של 60.6% (40 מ-66 מהפארקט), כשהוא מוביל את הגולדן סטייט לרקורד 1-6 במסע של 7 משחקי חוץ. הפורוורד הזה, 2.07 מ', קלע בשבעת המשחקים לפחות 20 נק' עם 10 ריב', ובה עשה מה שאף שחקן NBA אחר לא עשה מאז שקרים עבדול ג'אבר עשה זאת ב- 1972, לקלוע לפחות 20 עם 10 ריבאונדים בחמישה משחקי חוץ רצופים.

ב-24 משחקי העונה עד עתה דייויד לי, בשנתו השביעית בליגה, קולע 19.2 נק' (13) עם 11.5 ריב' (5), 3.4 אס', וגניבת כדור בממוצע למשחק. דיוק קליעתו (52.3%) הוא שני בליגה, והוא שני גם במספר משדחקי 'דאבל-דאבל' (16!), והוא ראשון יחד עם לברון ב-10 משחקים של 20-10. אתם יודעים איזה שחקנים בכל ההסטוריה של ה-NBA קלעו 19 נק' ממוצע, קטפו לפחות 11 ריב', וחילקו לפחות 3 אסיסטים? רק ארבעה (אפילו מייקל ג'ורדן לא עשה זאת!) – וילט צ'מברליין, נייט ת'ורמונד, ניל ג'ונסטון, וג'רי לוקאס! ה-EFF שלו הוא בין הגבוהים – 24.46.
ממוצעיו לקריירה הם 14.5 נק' למשחק, 9.7 ריב', ו-2.6 אסיסטים, כשרק 11 שחקנים בכל תולדות הליגה עשו 14+ בחיצים, 9+ בקרשים, ו-+2.5 בבונבונים.

דייויד לי הוא "AMBIDEXTROUS" – לא יודע כיצד לומר זאת בעברית, שמאלי שהוא טוב באותה מידה ביד ימין – יתרון עצום בכדורסל. דייויד היה אתלט מעולה בסנט לואיס כבר בבית ספר עממי. הוא שיחק כדורגל ב-'טרבלינג טים' של הייר בכמה טורנירים, עד שבגיל 12 החל לגבוה ועבר לכדורסל וא"ק. בתיכון הוא הגיע לגמר האזור בתיכונים בריצת 100 מטרים (11.2 שנ', בקפיצה לרוחק (6.68 מ'), ומקום שלישי בקפיצה לגובה (1.92 מ'). הוא היה בחמישיית התיכוניים של ארה"ב מקדונלד, וזכה באותה שנה (ב-2001) בסלאם דאנק בתיכונים, הלבן האחרון לנצח באליפות הדאנק בתיכונים. הוא שיחק באוניברסיטת פלורידה מ-2001 עד 2005, וניבחר ל-ALL-SEC בכל אחת מארבע השנים. להנאתו היה חבר גם בקבוצת הא"ק של האוניברסיטה בקפיצה לגובה. קפיצת הניתור שלו וורטיקלית מהמקום היא 41 אינטש, שאולי לחמישה שחקנים מקסימום בכל הליגה ניתור טוב כשלו!


בנבחרת הא"ק של אוניברסיטת פלורידה. לבטח אחד האתלטים הטובים ביותר ב-NBA!

הוא ניבחר אחרון בסיבוב הראשון של הדראפט ב-2005 ע"י הניו יורק ניקס. ב-2007 הוא ניבחר ל-MVP במשחק ה-ROOKIE CHALLENGE (נגד הסופומורים), וב-2010 ניבחר לאול-סטאר.

על קווין לאב כתבתי שני מאמרים ארוכים ולא אחזור עליהם. רק להזכירכם, הוא גבוה מדייויד לי ב-2 סנטימטרים (2.09 מ') וצעיר ממנו ב-5 שנים (29 נגד 24). ממוצעיו העונה כמעט שווים לאלה של דייויד: 19.4 נק', 13.7 ריב', 2.1 אסיסטים, עם EFF של 19.91 (לעומת ה-24.46 של דייויד). ממוצעיו לקריירה גבוהים מאלה של דייויד: 17.4 נק' לעומת 14.5, 12.1 ריב' לעומת 9.7, ו-1.9 אס' לעומת 2.6. אבל, כפי שציינתי קודם, העונה הזאת היא עונת 'פריצה קדימה' עבור דייויד לי.

אני מכיר את משחקו של דייויד לי מהשנים 2001 עד 2005 באוניברסיטת פלורידה. חזיתי בו בכמה משחקים – אולי 5-6 – ובכולם אהבתי את מלחמתו של הג'ינג'י על כל כדור, ניתורו הפנטסטי, וקליעתו המעולה מחצי מרחק. אני יודע שקווין לאב מוביל בטיפונת במספרים, אבל לךו אני מתחיל היום קבוצה, ונותנים לי לבחור בין קווין לאב לדייויד לי – מבלי להתחשב בגיל, רק ביכולת – אני מציע על דייויד. קשה לי להסביר זאת, אך כשהמשחק על הקו אבטח בו יותר משאר בקווין לאב.

בכל מקרה, הוא היה עולה אצלי ב-'חמישיית הלבנים האמריקאים' שהיתה מנצחת את 'הלבנים האירופאים' על 12-15 הפרש במשחק של 48 דקות בחוקי NBA, כשאני עולה עם ג'יי ג'יי רודיק, סטיב נובאק, דייויד לי, קווין לאב, וברוק לופז, ועל הספסל לוק רידנאור (או קירק היינריך), קייל קורבר, צ'ייס בודינג'ר, ריאן אנדרסון, צ'נדלר פרסונס (או מייק מילר, או מאט בונר) , ניק קוליסון, וכריס קיימן (או רובין לופז) (אני אפילו לא מחשיב שחקנים כמו קריס האמפריז, בלייק גריפין, או ג'ייסון קיד – ויש עוד – שהם BIRACIAL עם פחות מ-25% דם שחור)

*****************************************

אנדרו ביינום: קובי עצר את התפתחותי

שבע עונות אנדרו ביינום שיחק עם קובי בריאנט לפני הטרייד ששלח אותו לפילדלפיה. לשניהם היתה הצלחה משותפת כשזכו בשתי אליפויות, ושלישית הפסידו בגמר לסלטיקס. אבל לפי ביינום, הוא יכול היה להיות היום שחקן הרבה יותר טוב אילולא קובי.

"בתחילה חשבתי בדיוק ההיפך. חשבתי שבגלל שהוא כה טוב, הדאבל-טים עליו ישחרר אותי הרבה מהלחץ כי הגנת היריב מתרכזת בו. אבל היום אני כבר לא חושב ככה. היום אני יודע שבגללו התפתחותי כשחקן נעצרה, או לפחות הואטה!". ביינום אמר זאת לקבוצת עתונאים מאל.איי לפני המשחק שלשום נגד פילדלפיה.

HOW SO, BYNUM?

"כי אם לא קובי, הייתי מקבל הרבה יותר כדורים. עם קובי קבלתי רק את 'השאריות'!".

קובי, שניפגש עם ביינום אחרי יום ה-34 נקודות שלו לכמה דקות של שיחה כלל לא ניפגע ממה שביינום אמר. להיפך, הוא הסכים איתו!

"אין שאלה שאם אתה משחק איתי, אתה יודע למפרע שתוותר על כדורים רבים. אותה בעייה היתה עם שקיל או'ניל. אנחנו OFFSET EACH OTHER בדרגה מסויימת. אבל כאן כשהוא יהיה בריא ויחזור לשחק הוא יהיה 'האיש'. הוא יהיה ה-FOCAL POINT של הסיקסרס ונראה משחקים גדולים ממנו". הדבר היחיד שקובי לא מאשר? התסרוקת החדשה שלך ביינום. "בוי, הוא נראה מכוער איתה. אבל זוהי המודה החדשה. אני כנראה אתרגל"?

למרות שביינום לא שיחק עדיין דקה בפםילדלפיה אין לו כל בעייה לדבר על עצמו, יכולתו, ומעמדו בין הסנטרים בליגה: "מה שהיה כאן אם תחשבו על זה ברצינות, היה כאן החלפה של מספר 1 ומספר 2 בין הסנטרים, לא פחות ולא יותר!". ביינום טוען שהברכיים מרגישות הרבה יותר טוב, ומחרתיים יש לו MRI בניו יורק. "אני עדיין לא התחלתי לרוץ אך אני מקווה שאחרי הבדיקה אקבל אישור להתחיל לרוץ ולהתאמן. הדבר שאני מחכה לו ביותר זה לעלות על ה-TREADMILL ולהתחיל לרוץ!"

היחיד שהוא מדבר איתו זה פאו גאסול. כואב לו שהקבוצה מדדה – או לפחות כך הוא אומר. אני יודע יותר טוב מלהאמין לו. "הבעייה היא שכדורים של הלייקרס לא ניכנסים לפוסט. הם גם צריכים TO COMMIT את עצמם להגנה. יש להם את החומר לאליפות, אבל הספסל חייב להשתפר!".

וואללה, תקשיבו לביינום הזה. פתאום הוא נעשה לי 'מוח כדורסל'. פתאום הוא יודע את בעיות הלייקרס וכיצד לפתור אותן.

"היית רוצה להישאר בלייקרס?" – הוא נישאל.

-"לא. טוב לי כאן. לא איכפת לי היכן אני כל זמן שאני משחק כדורסל, ואני רוצה לחזור כמה שיותר מהר!"

חבל שזה לא יהיה ב-1 לינואר, היום בו ה-NBA עורכת 5 משחקים מהשעה 12 ואילך ללא הפסק, אחד אחרי השני, והכל בטיווי, ואחד מהם הוא פילדלפיה בלייקרס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. אני לא יודע מיז ה סטיב לאב, אבל נובאק-רדיק בחמישייה? מי יעשה הגנה?! השחקן שלא קיים?!
    את קיימן ,לפני שבוע שכתבתי על 15 האירופאים הטובים בליגה, החשבתי כגרמני, לא נכנס אפילו לדירוג.
    דרן קוליסון? שחור
    מייק מילר? הברכיים שלו יתפרקו עוד לפני שריקת הפתיחה, או בטח מלחץ כשיסתכל לצדדים ולא יראה את לברון וווייד לידו ויבין שהוא אשכרה צריך לעשות משו.
    קורבר-רידנאור? אתה באמת מצפה להגנה מהקבוצה הזו?

    רוביו, פארקר, באטום, נוביצקי, מארק גאסול. כשעל הספסל דראגיץ', גלינארי, קירילנקו, פאו גאסול, איבקה, וגם: ברניאני ואסיק/ולנצ'יונאס/גורטאט/פקוביץ'/שבד (ואם מחשיבים את דנג, בן גורדון ונועה, אז בכלל!)

    15-20 לאירופאים

    1. דבר ראשון פדרו, בפעם הבאה שאתה מגיב לי, אנא שנה את הסגנון היהיר שלך. אני לא יודע כיצד אתה מדבר אל אביך, אבל אלי אתה לא תדבר (או תכתוב) ככה יותר.

      עכשיו לפרטי המסר שלך: מה אתה כותב לי "אני לא יודע מי זה סטיב לאב "כשאני כותב 'קווין לאב' משך מאמר שלם, ואז מתבלבל כשאני כותב את שמו בקבוצה. כל מה שצעיר כמוך צריך לעשות זה לומר לי, 'מנחם, התבלבלת בשם של לאב בנבחרת וכתבת סטיב במקום קווין'. אני יודע שדרן קוליסון שחור. התכוונתי לניק קוליסון, והתבלבלתי בשם. קיימן גרמני? כתבתי שלופז ישחק אם לא הוא (ויש קוטליסון לפניו, ואם יש צורך אז יש זלר ויש הנסבורו, ויש מיילס פלמבי.

      מייק מילר? הוא שיחק בגמר ה-NBA וקלע איזה 16 או 18 נקודות, והוא מחליף ראשון מהספסל בקבוצה הטובה ביותר ב-NBA. יש לו טבעת מלפני חצי שנה, וזה מספיק לי. בכל מקרה, יש את ריאן אנדרסון אם למילר כואבות הברכיים.

      גם רידנאור, גם בודינג'ר, גם היינריך, וכן, אפילו נובאק, שומרים יותר טובים מכל הגארדים האירופאים, מלבד פרקר. אבל אם ראית את המשחק הערב נגד הת'אנדר, וראית מה ווסטברוק ומרטין עשו לו, היית מבין כמוני שהוא בשלבי הסיום של הקריירה.

      גם לפני הקיץ שעבר כשארה"ב שלחה את הנבחרת הצעירה שלה (כולם בני 24 ומטה מלבד אחד זקן שסתם נישלח – צ'אונסי? אני לא בטוח _ לאליפות העולם נבאתי שארה"ב תנצח בהפרש ממוצע של 18. כל קוראי האתר הישן יודעים זאת. היו חכמולוגים 'אירופאים' כמוך כבן, ואחרים, שלעגו לי. מה קרה? הילדים ניצחו בהפרש ממוצע של 22 את כל האירופאים והדרום אמריקאים.

      דייויד לי, קווין לאב, ברוק לופז, ריאן אנדרסון – הצעירים האתלטים האלה יגחכו על כל האירופאים שלך בפרונט ליין, ואם אתה לא מאמין, לך לסטטיסטיקות שלהם נגד שלך ונראה. ואותו דבר עם הבק-קורט של בודינגר, רידנאור, והאחרים.

      אז אתה תישאר עם הדיעה שלך ואני אשאר עם הדיעה שלי. אותו ויכוח היה לי עם מומחים כמוך לפני בייג'ינג: אני נבאתי נצחון אמריקאי בהפרש ממוצע של 28. טעיתי: ההפרש הממוצע היה 27.75 נק'.

  2. ואילו ראית איזה בית ספר עשה רודיק לרוביו הערב – זה ש-'לא מסוגל לשמור' – היית בורח מביתך ליערות הכרמל ומתחבא באיזו שהיא מערה עד יעבור זעם.

  3. ודבר אחרון: כתבתי "נגד האירופאים הלבנים". תאר לך שהייתי מעליב אותך ואת יכולת הקריאה שלך בעברית עכשיו, במקום סתם להזכיר שכתבתי בפרוש 'לבנים אירופאים'. במשחק של הת'אנדר, קוליסון לקח ב-24 דקות 10 ריב'. רק איבקה לקח יותר ריבאונדים ממנו אבל בפי שתיים דקות. אבל איבקה איננו לבן אירופאי (גם פרקר אינו לבן אירופאי, כמו שדנג, גורדון ונואה אינם לבנים אירופאים)

  4. ושכחתי גם את ג'רמי לין שהוא לבן אמריקאי, והיה כוכב המשחק הערב נגד הניקס כשהוא מראה שהוא חזר לרמה שלו כששיחק בניו יורק.

  5. דבר ראשון אני מתנצל אם איכשהו נפגעת מהכתיבה שלי. זה ממש לא היתה הכוונה וחיפשתי שוב איפה יכל להתבטא איך שהבנת את זה ואולי מלבד קווין לאב שזה באמת הייתי צריך להבין, לא מצאתי. מתנצל אם כך הבנת את זה.

    דבר שני איך ידעת שאני חיפאי?! או שהניחוש על יערות הכרמל היה פרוע ומדויק?

    דבר שלישי: ההשוואה לאולימפיאדה ממש לא קשורה. לכל נבחרת אירופאית יש בערך שחקן או שניים (רק בספרד בערך יש מעט יותר) שחקנים מה NBA.. ככה זה כשמדינות האירופאיות מורכבות מאוכלוסיה של 6 מיליון איש (כן יש גם יותר גדולות- ספרד 40+ ככה..) וארה"ב עם אוכ' של 313 מליון. לדעתי בהשוואה הזו אתה צריך להשוות מדינות בארה"ב למדינות באירופה, אבל כמות הידע הזו כבר גדולה עלי.

    דבר רביעי: רוביו! רק אתמול כתבת שהילד הזו הוא קוסם עם הכדור וההשפעה שלו על המשחק עצומה! נוויצקי לקח אליפות על גבו, מארק גאסול לדעתי הסנטר הלבן הטוב בליגה, ורק בכנפיים אולי האמריקאים מנצחים (למרות שגלינארי-באטום-קירילנקו וגם שבד בהתחשב בגילו לדעתי עדיפים על רדיק-קורבר-באדינג'ר-מילר-פרסונס. יודע מה ? אני אפילו משוכנע!

    רכזים: פארקר-רוביו-דראגיץ' נגד רדיק-היינריך-רידנאוור. 1-0 לאירופאים.
    שוטינג: שבד נגד קורבר-מייק מילר. 1-1
    סמול: גלינארי-באטום-קירילנקו נגד נובאק-באדינג'ר-פארסונס. 2-1 לאירופאים לדעתי.
    4: נוויצקי-איבקה-פאו-ברניאני נגד לאב-אנדרסון-קוליסון-לי. העונה זה תיקו. לאבף לי וקוליסון מעולים אבל איבקה נהיה מצוין ונוויצקי אגדי.
    סנטרים: מארק גאסול-ולנצ'יונאס-אסיק-גורטאט-פקוביץ' נגד ברוק לופז. 3-1.

  6. בוקר טוב מנחם , אני מזמין אותך לשבת ולראות קצת יורוליג
    אתה מזלזל יותר מדי בחבר'ה ביבשת הישנה , גארדים כמו דיאמנטידס\תיאודושיץ\ספאנוליס\נאבור יאמללו את כל ה"רידנאוורים" למניהם ונבחרת שבקו הקדמי שלה יש את פקבויץ האחים גאסול וארזם ללורבק (משחק בברצלונה)+ עוד כמה אקס-יגוסלבים לא תפסיד לחבורה של לבנבנים אוכלי המבורגר ודואנטס
    היתרון של ארה"ב הוא במגה אתלטים שהם גם סופר חכמים (קובי,לברון,וויד) ולא בחבר'ה כמו דיויד לי שלא ראה פלייאוף בניו יורק

    1. אז למה הטידס'ים והאיץ'ים לא ב-NBA אם הם כה טובים? עוד לא נולד שחקן אירופאי האוכל תפוחי אדמה וכרוב לארוחת ערב שה-NBA תרצה אותו והוא יסרב. אלא אם כן הוא פחדן.

      1. בגדול אני מסכים איתך שאם הליגה של הגדולים רוצה מישהו הוא יבוא, אלא אם מדובר בחבר'ה סופר מכושרים עם אגו לא קטן שיודעים שעוד לא זרחה השמש על היום בו GM יעשה אירופאי לפרנצ'ייז פלייר שלו.
        כמו נאברו בזמנו גם דיאמנטידיס תיאודושיץ ואחרים העדיפו לקבל כסף לא קטן בכלל בידיעה שהם הבסיס לקבוצה ובעלי הבית , אני אתן לדוגמא את מירזה טאלטובץ קלעי בחסד עליון שכרגע לא רואה דקות בכלל בנטס , הרבה המשחקנים באירופה לא רוצים את זה
        כמו שבטח אתה יכול ללמד אותי על המשחק הנפלא הזה שכולנו אוהבים אף פעם אל תזלזל בבחור שמשחק מולך

        1. אורי
          למה מירזה הוא לא רואה דקות בנטס? כי להרבה אירופאים המצליחים באירופה ישנה בעייה להשתחרר כאן מהשמירה. השמירה ב-NBA היא אופרה אחרת לחלוטין. לכן דורון ג'מצ'י שהיה אחד מגדולי הקלעים, לא היה מצליח לשחרר חצי זריקה לו שיחק ב-NBA. שחקנים כמו רדיק, קורבר, נובאק, וכן – רידנאור – ובקרוב פרדט (שהיה הערב גדול ממש) הם לא רק קלעים גדולים. הם מסוגלים להשתחרר לזריקה, וזה ההבדל הגדול.

          1. מנחם , כשאתה מציג את נושא השמירה הצמודה שמשפיעה על כמות הזרקיות איכותיות אני חייב להסכים ובאמת שמירזה טאלטוביץ לא התברך בצעד ראשון מהיר במיוחד.
            בקשר לג'ימר פרידט אני איתך הלוואי ונזכה לראות אותו מצליח ושרוף רשתות , כשהוא עוד היה במכללה הייתי בשנתי האחרונה באוניברסיטה והייתי מקפיד לתפוס משחקים שלו ב BYU
            מאוד התאכזבתי שהוא איבד כל מקום ברוטציה של הקינגס בעונה הקודמת

          2. מסכים איתך!!!! לגמרי.

            את האמת זה אפילו הפתיע אותי כי טלטוביץ היה סוג של נוביצקי באירופה, קליעה רכה ונוחה מכל טווח, קלעי אמין אבל כנראה שבאמת איטי מדי לNBA והוא גם קצת מתנדנד בין העמדות(המשחק שלו יותר SF אבל הוא בגובה וכובד של PF).

            לדעתי ההסבר הזה נכון קשה לו מאוד להשתחרר לזריקות ולנטס גם ככה יש רוסטר טוב מאוד עם המון אופציות על הספסל.

            אולי בפלייאוף אם ישאר שם יהיה פקטור.

  7. ניתן למספרים לדבר

    לי – 19.4 ו-13.7 ריב' שלך באטום 15.9 ו-5.6
    לאב 19.2 ו-11.5 מרק גאסול 15.4 ו-7.2
    לופז 17.9 ו-6.8 קירילנקו (נוביצקי הוא 0 ו-0 אז שמתי את השחקן עם הסטטיסטיקה הכי טובה) 13.5 ו-7.8

    הקלעים שלי: 56.5 נקודות. הקלעים שלך 44.8

    הריבאונדים שלי 32.0, הריבאונדים שלך 20.6

  8. מקבל את ההתנצלות

    עוד מעט אראה לך שגם בבק קורט אנחנו שמים את האירופאים בכיס הקטן.

    רוביו? אתמול היה קוסם, היום אכל שעועית אצל רודיק. מה לעשות?

  9. אורי!

    כתבתי במאמר שדייויד לי זכה בתחרות הדאנק של כל בתי הספר התיכוניים. הוא רץ 100 מטר ב-11 שניות וקופץ לרוחק כמעט 7 מטרים. קווין לאב יותר פיקח מכל האירופאים ביחד, אחרת הוא לא היה כמעט מלך הריבאונדים של ה-NBA. יש לו אותה תכעונה כמו ללארי בירד: יודע היכן לעמוד ולהיכן יבוא הכדור.

    מבחינת IQ אני שם אותם נגד כל האיצ'ים הסלאביים שלך, אורי.

  10. צודק, שכחתי את המילה לבנים. אגב בהשוואה לא הכללתי את דנג גורדון ונועה. איבקה כן וטעות שלי ואתה יכול להוציא אותו ולהכניס את שני השחקנים שהם יותר יוטיוב סנסיישנס משחקני כדורסל טובים ועדיין הם לא שינו דבר בהשוואת עמדות. אולי רק עמדה 4 תלך לאמריקאים.. אנחנו עדיין ב3-2. אגב, בהמשך לדברי החכמה של אורי (מסכים לגמרי), חלק גדול מאוד מהאירופאים הכי טובים לא נמצאים בכלל בNBA. אצל האמריקאים הם כן.

    **לא מזלזל כלל בלין, אבל הוא מאוד לא יציב ומפוזר, ופה ושם מבליח משחק מפציץ אבל הוא עם 10 נקודות ב32 דקות בממוצע. פרדט הוא מחליף באחת הקבוצות הגרועות בליגה, וקולע 6 למשחק ואפילו לא מתלבש בכל המשחקים- שיחק 20 מתוך 24- ולא ידוע לי על פציעה שלו העונה (או אולי אני טועה פה). בקשר להלילה, הצצתי בדף הסטטיסטיקה וראיתי שדראגיץ' עם פלוס 24 כשהקבוצה ניצחה ב11. מרשים אפילו עם סטטיסטיקה אישית חלשה

    1. לין ניצח היופם את הניקס.

      אני לא צריך את לין. הוא יהיה מחליף לרדיק (13.9 נק', 2.4 ריב', ו-4.9 אס') ורידנאור (12.0, 2.9, ו-4.8 אס').
      ותשכח מנוביצקי. הוא – לצערי – יחזור כשחקן של 20 דקות ו-8 נקודות. הוא גמר את הקריירה.

  11. ומצטער, אני עדיין טוען שסטטיסטיקות לא מנצחות משחקים.

    ושני השחקנים הכי טובים שלי פצועים!! (נוויצקי ורוביו)

  12. את קיימן הגרמני המדדה לא צריך להכניס לשום חמישייה לבנה. הוא שילוב של לבן ואירופאי ובן 30 זה אומר לקראת הסוף.

    יש הנסבורו, יש שלושה פלומלי פוטנציאלים שיכולים להתמודד פיזית מול כל גבוה בעולם ויש את הלבנבן הקפיצי והאנרגטי של פורטלנד לאונרד.

  13. בא נתחיל מזה שהאחים לופז לא לבנים כמו גם באטום ופארקר וקיימן משחק עבור גרמניה מה שפוסל אותו בעיני מלהיות בנבחרת אמריקה למרות שהוא אמריקאי…בנוגע למשחק בין הלבנים האמריקאים לאירופאים אני עדיין חושב שהאירופאים יקחו עם סגל של :פקוביץ,מארק גאסול,נוביצקי,פאו גאסול,קירילנקו,בלינלי,רוביו,קלדרון,ברניאני,גלינארי,שבד וגוראן דראגיץ׳. לאירופאים יש פרונט קורט מפחיד ובק קורט נחמד. הסגל האמריקאי שלי יראה ככה:קווין לאב,דיויד לי,ראיין אנדרסון,צנדלר פרסונס,היירוורד מיוטה,לוק רידנוור,גרמי לין,גיי גיי רדיק,טיילר הנסבורו,קירק היינריך,קייל קורבר

  14. דוקטור
    אני מסכים ב 100 % לגבי דוויד לי ,בלי ספק אנדר רייטד ושחקן עצום.

    אם אתה מוריד את הנצחון של הדרים טים ב 81 הפרש על אנגולה ההפרש הממוצע הוא באזור ה – 18. הם בקושי ניצחו את ליטא והתקשו מול ספרד בגמר.
    דורון ג'מצי היה גם אטלט גדול , הוא פשוט שיחק בתקופה שהסיכוי למצוא אירופי ב NBA היה כמו הסיכוי למצוא ערבי בבית"ר ירושלים.
    במשחק ראווה מול פילי של בארקלי הוא השפיך להם 6 או 7 שלשות על הראש ( מכבי הפסידו בנקודה)
    לגבי האמריקאיקים הלבנים שלך ( פיני גרשון היה מת על זה נבחרת וניל בלי מוקה או קוקה )
    ההרכב הבא המורכב מלבנים בלבד ואירופאים( קיבלת את באטום , פרקר ואיבקה פור) –
    ריקי רוביו , קלדרון , דראגיץ ,שבד , קירילנקו ,גלינרי , נוביצקי , בראניני , הגאסולים קלייזה ופקוביץ .

    אם במשחק נערך באירופה , נניח בלגרד או אתונה .
    הלבנים שלך עולים לחצי השני מסריחים מקקי בתחתון.
    אם אני מוסיף דרום אמרקיקאים ( ורזאו, מאנו , סקולה) ומעביר את המשחק לבואנוס איירס או סאו פאולו הלבנים שלך חוזרים מובסים הבייתה.

    1. MBK , נקודה אחת שבה אירופה עולה על USA היא באמת הקהל
      בתור אוהד כדורסל אירופאי אמרתי לעצמי שאני חייב לתפוס משחק בבלגארד ארנה , הבנתי שזו חוויה מדהימה
      לצערי פארטיזן בלגראד לא משהו , נקווה שדולה ויוצביץ יעזור שם

      1. הייתי בשנה שעברה בפייוניר ארינה בבלגרד במשחק יורוליג של כדוריד. כ – 5500 צופים ( נראה לי שזו הכמות העונתית בארץ אם מורדים את ראשלצ)
        פרטיזן בלגרד שיחקו בחוץ ( כדורסל )
        בלגרד עיר מדהימה , לא הפסקתי לדבר על כדורסל ימים שלמים עם המקומיים.( נסעתי למטרות עבודה ….)
        אוכל מצויין , הקוזינות נראות טוב והבארים יפים.
        חולים שם על ספורט בטירוף.
        אגב הפיוניר ארינה הוא האולם הדיפולטיבי של פרטיזן ( 7500 ) בבלגרד ארינה התפוסה היא של 20000 אישת ומשחקים שם לעיתים נדירות, ומכבי אכלו שם לקרדה פעמיים לפני 3 עונות.
        חזרתי ארצה עם תואר "סרבי " של כבוד .

        1. אני בתור אוהב מכבי ראיתי את המשחקים של מכבי של אז
          פשוט ראו שזו מערער להם את הבטחון , מהלך גאוני של פרטיזן לקחת סדרה בלי ביתיות
          סחטיין עליך שאתה "סופרטאי כורסא" שהולך למשחקי כדוריד

      2. הקהל באירופה לא עדיף על USA
        אולי על קהל NBA
        קהל אמריקאי אמיתי יש בקולג'ים
        צריך לזכור את המחיר של כרטיס NBA ולהבין שברוב המקומות אלו מידל קלאס ומעלה שקונים כרטיס לשואו.

          1. 🙂 אין ספק שבכדורסל המכללות הקהל אדיר ,
            ואולי ביום מן הימים אגשים את חלומי להיות בפיינל פור של הק'ולג'ים.
            מה שזכור לי מהמדיסון סקוור גארדן זה המוכר נקניקיות הפריע לי כל המשחק והקהל של הניקס היה עסוק בדברים אחרים , התבאס לי ההוט דוג. בארה"ב ( NBA) הפאן והשואו הם חלק בלתי נפרד מהמשחק.
            ןלא כל כך התחברתי לכך.
            לך תציע נקניקיה לאוהד סרבי , הם משפדים את המוכר כבר ברבע הראשון.

    2. אפילו בעניין הקהל האמריקאים עולים על האירופאים. הייתם פעם באולימפיאדה? האמריקאים הם היחידים שלא מתביישים להיכנס לטרוף עם הדגלים והצרחות "U…S…A!!! U…S…A!!!

      האירופאים מתחבאים בעסאות שלהם

    3. אפילו בעניין הקהל האמריקאים עולים על האירופאים. הייתם פעם באולימפיאדה? האמריקאים הם היחידים שלא מתביישים להיכנס לטרוף עם הדגלים והצרחות "U…S…A!!! U…S…A!!!

      האירופאים מתחבאים בכסאות שלהם

    1. להגיד על האחים לופז שהם לא לבנים זה כמו לומר על יוצאי מרוקו בישראל שהם לא 'לבנים'. אבל באמת לא צריך אותם. יש קודי זלר מאוניברסיטת אינדיאנה, ילד בן 20 שאוכל אירופאים לארוחת בוקר (ושני האחים פמבלי וליאונרד מפורטלנד – 2.16, והנסבורו).

  15. קווין לאב נגד דיוויד לי-דיוויד לי. הם באותה רמה, לי זורק פחות מרחוק, שחקן יותר יעיל והרבה יותר צנוע.

    ביינום/קובי-יתכן והוא צודק, אבל הדבר שפוגע יותר מבראיינט בהתקדמות של ביינום זה השכל שלו: פציעת הספורט המפגרת של 2012/13 רשומה על שמו.

  16. קודם כל – התרגום לגבי מה שביינום אמר לא מדוייק.
    להיפך – הוא אמר שבתחילת הקריירה זה עזר לו לשחק עם קובי, הקל עליו והוריד ממנו הרבה לחץ.
    בשנים האחרונות הוא חשב שזה עיקב לו את ההתפתחות – כלומר היו לו פחות הזדמנויות בהתקפה.

    אוקיי. ביג דיל. ככה זה כשאתה בקבוצה שהמטרה הראשונה שלה זה לא לדאוג שאתה תמקסם את עצמך אלא לנצח משחקים.

    גם שאקיל "עיקב את ההתפתחות של קובי"…

    יאללה תתקדם אנדרו.

    לגבי אירופאים נגד אמריקאים לבנים – 20 הפרש לאירופאים.
    אין בכלל תחרות לדעתי.

    לאב נגד לי – חד משמעית לאב.
    רק עכשיו כשהמספרים של לאב יחסית נמוכים בגלל חזרה מפציעה – אפשר בכלל להשוות ביניהם.
    בשנים הקודמות – ולמרות שלאב היה בנחיתות כי זו רק תחילת הקריירה שלו – המספרים שלו ברמה אחרת לגמרי.
    חוץ מזה – לאב הוא לא שחקן הגנה טוב, אבל לי ? אולי הגרוע בכל הליגה בעמדה שלו.

    אגב – גם האתלטיות שלו כבר מזמן לא מה שהיתה במכללות – ואני זוכר טוב מאד את תחרות ההטבעות שהוא זכה בה.
    כבר בניו יורק זה ירד, ועכשיו זה אפילו לא דומה.

    מבחינתי לי אף פעם לא היה אנדררייטד – תמיד החזקתי ממנו וגם כתבתי את זה באתר, אבל לאב עושה את זה כבר שנים – לא חודשיים – וברמה יותר גבוהה.

    1. התרגום מדוייק מילה במילה. הצרה שלך דדי היא שאתה קורא מהר מדי, או לא מבין מה שאתה קורא. כתבתי בפרוש שביינום אמר שקובי עזר לו בזה שהיו עושים עליו דאבל טים ואז היתה פחות שמירה עליו.

      דייויד לי לא איבד חצי צעד מהאתלטיות שלו. בקיץ ABC עשתה מין תחרות בעלייה על קיר, דחיפת צמיג של טרקטור, ריצה, קפיצה מעל מים, וכו', לספורטאים מקצועניים מכל ענפי הספורט ולי ניצח בגדול וזכה באיזה 100,000 דולאר.

      לא מעניין אותי מה לאב עושה "כבר שנים". מעניין אותי מה קורה עכשיו, ולי הוא הסיבה מספר 1 להצלחה של הווריורס.

      אתה טוען שהאירופאים מנצחים את האמריקאים? אני הבאתי מספרים להוכחה, ואתה סתם מדבר מהרהורי לבך. אותו ויכוח היה לי בדיוק לפני אליפות העולם בטורקיה.

      יש לי שאלה: האמריקאים הלבנים מנצחים את שאר העולם בשחייה. בהוקי קרח רק הקנדים יותר טובים בטיפונת מהאמריקאים הלבנים. בא"ק 2 מ-3 המובילים בעולם בקרב 10 הם לבנים אמריקאים. בשאר המקצועות הלבנים האמריקאים לא מנצחים רק בגלל שהשחורים לוקחים את מקומותיהם בריצות. בכדורמים וכדורעף (שכמעט לא משחקים כאן) האמריקאים ברמה האירופאית הכי טובה. בספיד סקייטינג רק הקוריאנים ברמה האמריקאית, ובאולימפיאדות החורף בס"ה תמיד האמריקאים (כולם לבנים) בראש מבחינת מדליות. אז שבכדורסל הם לא ינצחו? הבעייה הכי גדולה של האמריקאים הלבנים היא…האמריקאים השחורים (מלבד בייסבול בו הלבנים טובים יותר).

  17. התרגום לא מדוייק.

    הנה מה שאתה כתבת –
    "בתחילה חשבתי בדיוק ההיפך. חשבתי שבגלל שהוא כה טוב, הדאבל-טים עליו ישחרר אותי הרבה מהלחץ כי הגנת היריב מתרכזת בו. אבל היום אני כבר לא חושב ככה. היום אני יודע שבגללו התפתחותי כשחקן נעצרה, או לפחות הואטה !"

    הנה תרגום הרבה יותר נאמן למקור + הציטוט המקורי שכל אחד יוכל לשפוט עבור עצמו:

    "חשבתי שזה עזר לי הרבה בהתחלה – ברור.
    בגלל שהוא מושך כל כך הרבה תשומת לב – זה מקשה על האחרים לעשות עליך דאבל-טים ולהתמקד בך, **אז זה עזר לי המון**
    (איפה המשפט הזה בתרגום שלך ?).

    יותר מאוחר (כלומר בשלב יותר מתקדם בקריירה – דדי), הרגשתי שאני יכול לקבל את הכדור יותר ולעשות יותר דברים עם הכדור, אז בהחלט יכולתי לראות איך זה אולי היה יכול לעקב גדילה/התפתחות (שלי כשחקן).

    "I thought it really helped me a lot obviously at first, because he draws so much attention it's hard for guys to double team and key on you, so it helped me tremendously," Bynum told a group of L.A. reporters before the Lakers played the Sixers on Sunday. "Later, I felt I was able to get the ball more and do more things with the ball, so I could definitely see how it could stunt growth."

  18. לא משנה באיזה תחרות טיפוס קיר לי זכה – הוא כבר מזמן לא האתלט שהוא היה במכללות – בטח מבחינת הניתור.
    מתי בפעם האחרונה ראית ממנו דאנק שאפשר לראות רק מהאתלטים הכי טובים בליגה ?
    עוד מהשנים בניו יורק – הניתור שלו הפך למוצע פלוס ולא יותר.

    ולגבי הלבנים – לא יודע על איזה סטטיסטיקות אתה מדבר, אבל חמישייה של האירופאים הטובים ביותר תהיה טובה מהאמריקאים בכל פרמטר סטטיסטי שתבחר – אולי חוץ מריבאונד.
    אולי.

      1. אצל אף אחד מהם הירידה לא היתה דרמטית כמו אצל לי.

        ומה לעשות שאתה היללת את היכולת האתלטית הנוכחית של לי ?

  19. מנחם אתה הולך רחוק מדיי.
    כולנו יודעים שאתה מזלזל בכדורסל האירופי אבל תחשוב על זה כך –
    בשני הגמרים האולימפיים האחרונים נבחרת ספרד נתנה פייט יפה מאוד לאמריקאיים והפסידו ב 11 ו7 הפרש בהתאמה.
    ופה מדובר על הכוכבים הכי גדולים , "נבחרת החלומות".
    ומה אתה אומר ? שאתה מחליש משמעותית את האמריקאיים בכך שאתה מחליף את כולם בחברה הלבנים , ובו בעת אתה מחזק את הכוכבים הספרדיים בקירילנקו/נוביצקי/פקוביץ/גורטאט/כוכבים אירופיים אחרים.
    צר לי מנחם , האמריקאים יובסו.

    1. אבל במשחק מוקדם אחד האמריקאים ניצחו את הספרדים על 42. בשני המשחקים שאתה מזכיר, הכדור פשוט לא ניכנס. קורה.
      אבל, עמרם, מי ניצח את המשחקים?

      1. שנינו יודעים מי ניצח , אבל זוהי לא הנקודה.
        הנקודה היא שהנבחרת הספרדית מוכשרת מאוד והיחידה שהקשתה על המגה-סטארים האמריקאיים , יש פה היגיון פשוט מאוד מנחם –
        לקחת נבחרת והחלפת אותם בשחקנים פחות טובים בה-ר-ב-ה , ומצד שני חיזקת נבחרת מוכשרת גם כך.
        ושלא יבלבלו אותך , הפערים בין הנבחרת האמריקאית ה"רגילה" לבין הלבנה הם עצומים , מספיק רק למנות את ההול-אוף-פיימרים העתידיים בנבחרת ה"רגילה" לעומת הלבנה כדי לראות את ההבדל.
        אם היית אומר שהם היו מנצחים את האירופאים שהם לא-ספרדים הייתי זורם איתך , אבל אני מצטער , התלכיד הספרדי פשוט טוב מדיי.

  20. לדדי-

    לי – 19.4 ו-13.7 ריב' שלך באטום 15.9 ו-5.6
    לאב 19.2 ו-11.5 מרק גאסול 15.4 ו-7.2
    לופז 17.9 ו-6.8 קירילנקו (נוביצקי הוא 0 ו-0 אז שמתי את השחקן עם הסטטיסטיקה הכי טובה) 13.5 ו-7.8

    הקלעים שלי: 56.5 נקודות. הקלעים שלך 44.8

    הריבאונדים שלי 32.0, הריבאונדים שלך 20.6

    (אם בא לך להכניס אירופאים אחרים במקום מרק גאסול, באטום, וקירילנקו, תרגיש חופשי!)

  21. אז אתה מצפה מלי שיעשה את אותן סטטיסטיקות כשהוא משחק 3 וליד קווין לאב – כמו שהוא עושה בתפקיד 4 וליד אף אחד שמסוגל לקחת ריבאונד ?

    אתה משווה את קירילנקו ללופז ?
    כמה נוח כשמדובר בנקודות ולא מוזכרת הגנה…

    באטום ושני הגאסולים עושים בית ספר לפרונט ליין של לי, לאב, לופז – אולי הפרונט ליין ההגנתי הכי חלש שאי פעם שיחק במשחק נבא…

    אם אתה חושב שהדרך להעריך איזה קבוצת שחקנים תנצח זה פשוט לחבר מספרים אישיים של כל אחד – אז אין בכלל סיבה להתווכח או להתדיין על זה.
    מה לעשות שקבוצת כדורסל זה הרבה הרבה יותר מזה…

    טוב זו דעתי.
    יש לי תחושה שלא מעט יסכימו איתה.

  22. חבל שלעולם לא נדע כי לא יהיה משחק כזה. אותו ויכוח בדיוק היה לי עם הנבחרת הצעירה שהאמריקאים שלחו לטורקיה, ורוב הגולשים נבאו שהם יפסידו לאירופאים. אז, לפחות, הוכחתי את צדקתי (ואת הידע העילאי שלי!) במדליית זהב, ו-22 הפרש ממוצע לנצחון (וזה כלל קבוצות מבראזיל וארגנטינה, שהן ברמה של ספרד, והיום בראזיל אפילו טובה מספרד).

    1. לומר לכם משהו? אני הייתי מעדיף שהאמריקאים ישלחו לכל אולימפיאדה נבחרת המרכבת מבני 23 ומטה בלבד. מה שכן, מתפתח כוכב אירופאי מאוקרינה באוניברסיטת מרילנד, אלכס לן (2.15) שלא אתפלא אם יהיה בחירת דראפט ראשונה. הוא מתקדם בצעדי ענק ממשחק למשחק, ולמזלו הוא לומד כדורסל אמיתי באוניברסיטת מרילנד ולא מאיזה מאמן אירופאי.

  23. 1)מתי פעם אחרונה ששחקן אמריקאי לבן היה mvp של הליגה?
    לארי בירד 1986.
    מתי אירופאי? נוויצקי 2007.
    2)מתי פעם אחרונה ששחקן אמריקאי לבן היה mvp של הגמר?
    בירד1986.
    מתי אירופאי? נוויצקי 2011.
    3) מתי פעם אחרונה אמריקאי לבן היה שחקן מוביל(שני או שלישי בחשבותו) בקבוצת אליפות?
    מקהיל 86, או אולי במקרה הטוב לאמביר ב90.
    מתי אירופאי? גאסול 2010.

    אין אמריקאי לבן אחד שמשחק היום ונכלל בין 250 הקלעים המובילים בכל הזמנים.
    דרק נוויצקי מקום 19.

    לבנים אמריקאים טובים הם זן נדיר ביותר מאז סוף שנות ה90.

    1. מצידי שהאירופאים יקחו את כל ה-MVP כל שנה. האמריקאים הלבנים יתנו להם ברצון את כל הפרסים, אבל על הפארקט הם רק ינצחו אותם כי האמריקאים לוחמים גדולים יותר, יש להם ביצים יותר גדולות, והם מבינים כדורסל מ-DNA שלהם, לא מאימונים בקלובים.

  24. " ולמזלו הוא לומד כדורסל אמיתי באוניברסיטת מרילנד ולא מאיזה מאמן אירופאי."

    המאמנים האירופאים לדעתי עולים בהרבה על האמריקאים. הם משפרים הרבה יותר את השחקנים ובונים הנעת כדור והתקפות יותר מתוחכמות, עם כלים פחות טובים.

    ואני שוב טוען שמספרים לא מנצחים משחקים! אתה יכול להביא כמה מספרים שאתה רוצה, אבל כשאתה רואה השפעה של שחקן כמו רוביו על המשחק (לא דברים שמתבטאים בהכרח במספרים) אתה רק יכול להבין את קצה הדבר. אבל אמריקאים, מהניסיון שלי כשגרתי ושחקתי שם, מבינים כדורסל כמו מתמטיקה: רק מספרים וסטטיסטיקות, וחבל.

    בקשר למאמניםם האירופאים: פארמר אחרי שחזר מהגיחה הקצרה במכבי תחת בלאט נתן את המספרים הכי טובים שלו בקריירה. כנ"ל באטום שהיה בנאנסי. כנ"ל דני גרין שהיה בלובליאנה בפגרה וחזר לסן אנטוניו כשחקן חמישייה (כשעזב היה סתם כלום ושום דבר). טרבור בוקר- אותו סיפור תחת דן שמיר בבני השרון. גם טיי לאוסון שהיה בז'לגיריס בפגרה), אלונזו ג'י (פרוקום גדיניה), אייברי בראדלי (!!!!) שהתאמן תחת קטש וגדל להיות שחקן חשוב בחמישיית הסלטיקס והיה שום דבר לפני כן, ג'יי ג'יי היקסון שנהיה גבוה לגיטימי בפורטלנד (שיחק גם בבני השרון).

    את המספרים אתה יכול גם לבדוק בסטטיסטיקות האישיות שלהם- גאוות המאמנים האירופאים! כל אלה שיפרו את משחקם בפחות מחצי עונה שבילו תחת המאמנים האירופאים!

  25. חבל שהמאמנים האירופאים לא מצליחים לפתח קבוצה שתנצח את האמריקאים בכדורסל עם כל הידע שלהם, כי האמריקאים עושים זאת יותר ויותר בכדורגל. במשחקים האחרונים ניצחנו את שבדיה, פולין, ואיטליה. עוד עשר שנים ננצח גם את ספרד (לא שלא ניצחנו אותם בקאפ באפריקה!).
    אגב, הלייקרס אמרו למסינה שיחזור לאירופה, למקום לו הוא שייך מבחינת כדורסל.

  26. את האמת – אני יודע שהכול בכיף בשביל האהבה של הויכוח על ההופס, אבל באמת אני לא כ"כ מבין את הסגנון. כל מי שמשחק בNBA הוא עומד טוב מאוד בקריטיריונים של הNBA. ולכן זה אומר האירופאים המדוברים שומרים מספיק טוב, ובאופן כללי מספיק טובים בשביל לתפוס מקום מכובד בליגה. עכשיו זאת תקופה שבליגה כבר כולם הבינו את העובדה שיש כשרונות עצומים באירופה (ובברזיל, וארגנטינה אוסטרליה ועוד) ומביאים אותם בכיף והם תופסים מקומות טובים בליגה והכל סבבה. עכשיו כל ניתוח כזה של אמריקאים לבנים מול אירופאים לבנים – בוחנת מצב נתון של היום. ואני לא חושב שמנחם צודק, אבל נראה לי שקשה להיות כה נחרץ לכאן או לכאן.

  27. "חבל שהמאמנים האירופאים לא מצליחים לפתח קבוצה שתנצח את האמריקאים בכדורסל עם כל הידע שלהם"

    313 מיליון איש בארה"ב. פחות מ50 מיליון בספרד, שלא לדבר עם סרביה, ליטא ושאר מדינות קטנות. מה גם שברב אירופה הדת היא כדורגל והספורט המשני הוא כדורסל, בארה"ב ענפי הספורט העיקריים הם פוטבול ואז הכדורסל (משהותי בארה"ב ראיתי שכמעט אף אחד מהצעירים כבר לא מתעניין בבייסבול, ואף בזים לענף. זה ענף ששייך לזקנים ולאוהבי ההוט דוגס בלבד).

    איך תבנה נבחרת עם אוכלוסיה של 4-6 מיליון איש שתתחרה בנבחרת של 313?! (אגב ספרד היתה קרובה לניצחון גם באולימפיאדה האחרונה, ואוכלוסייתה 47 מיליון)

    תן לכל מאמן NBA את קלאת'ס, פוציוס, מקיוליס, קלייזה, ולנצ'יונאס, שאראס, קאוקינס, יסאיטיס, יאקיונאס וסונגאילה (הסגל של נבחרת ליטא), ותעשה משחק נגד ארה"ב. זה לא כוחות.

  28. אולי המאמר "סוף הבלוף" יסביר לך קצת יותר על המאמנים האמריקאים והאירופאים. המאמנים האירופאים הם כמו מאמני תיכון בארה"ב. אתה רוצה לומר לי שישנם אירופאים היודעים כדורסל כמו ששבסקי, קלהון, ריק פיטינו, וכל השאר? הצחקת אותי. הם הרי מאמנים כדורסל לפי הספרים שהאמריקאים כתבו.

  29. אני אישית התאמנתי אצל מאמני תיכונים בארה"ב. אני לא יודע מה אתה רואה שדומה בין השניים, אבל אין שום דמיון. המאמנים שם לא מתעניינים ביסודות (היתה לי שיחה עם שניים מהמאמנים על זה) או בראיית משחק וקריאת מצבים, אלא יותר פשוט תרגילים וטקטיקה. שום דימיון בינם לבין המאמנים האירופאים

    1. אתה רציני? לא מוצא 'סוף הבלוף'? בשורה הראשונה של המאמרים בו אני מזכיר כמה שמות של מאמני מכללות כמו בובי נייט, דין סמית', מייק ששבסקי, ג'ים בוהיים, ג'ים קלהון, ועוד כמה, שמהספרים שלהם מאמני אירופה למדו כדורסל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט