לא מזמן כתבתי כאן על המירוץ למשבצת האחרונה בפלייאוף המערב ורמזתי שאנסה להכין כזה על המזרח המורכב בהרבה.
לפני שאתחיל, תוצאות הסקר הקודם –
94 (42%) גולשים חושבים שקאזינס יתגבר על הבחור הרע שיושב לו במח ויסחוב את המלכים להופעת פלייאוף אחרי זמן לא קצר.
74 (33%) מכם חושבים שיוטה תעשה את ההתקדמות שציפינו ממנה לעשות לפני תחילת העונה ותתפוס את המשבצת בשביל לנסות להקשות על הלוחמים.
13 (6%) אופטימיים במיוחד (ואני בתוכם) חשבו שגולדן סטייט תיסע דווקא למינסוטה הקרה שתרגיש פלייאוף לראשונה אחרי 11 שנים – אפשר כבר לומר די בוודאות שהם נשרו מהמירוץ הזה.
רק שלושה גולשים (אחוז בודד) חושבים שהנגאטס תהיה זאת שתנצל את המשבצת הלא צפויה.
26 (12%) נתנו את קולם לליארד ומקולום.
14 (6%) הצביעו לשקנאים שמאז המשיכו בנפילה החופשית וכנראה גם אותם כבר אפשר להוציא מהמירוץ הזה רשמית.
בטבלה – קבוצות שרוצות להגיע לפלייאוף וזה עדיין ריאלי עבורם (קליבלנד, טורונטו, אטלנטה, שיקאגו, אינדיאנה ומיאמי בפנים אם לא יהיו פציעות משמעותיות).
הכל נכון ל14/01
[table “92” not found /]סה"כ יש כאן שבע קבוצות שרוצות להכנס ל-2 מקומות בפלייאוף (מישהו אמר מרחץ דמים?). אנסה לסקר מה הסיכוי של כל אחת מהן להכנס ובסוף אכניס סקר שבו תוכלו להביע את דעתכם (וגם בתגובות כמובן).
דטרויט –
למה הם יהיו שם?
יש להם מאמן עם נסיון ושיטה מוכחת. סנטר טופ 5 בליגה ורכז מעולה. עכשיו יש להם גם ספסל כשג'נינגס חזר והוא משחק מצוין מהספסל. חוץ מזה "רוח המועדון" שלהם היא כזאת שתעזור להם להעפיל לפלייאוף (אתם יכולים לקרוא עוד כאן, כאן וכאן בסדרת הכתבות המצוינת של דור בלוך על ההסטוריה שלהם).
למה לא?
דראמונד עדיין לא מוכן. ג'קסון לא באמת סופרסטאר וג'נינגס הוא בעייתי ובכלל כל העסק הזה יתפוצץ בקרוב.
אז מה הסיכוי?
לא רע. לדעתי הם ילחמו עד הסוף ויש להם סיכוי טוב. טרייד על ג'נינגס בשביל שחקני ספסל טובים יעזור בוודאות.
אורלנדו –
למה הם יהיו שם?
כי הם מוכנים. הרבה זמן דברנו עליהם בתור חבורת צעירים שמחכה לפרוץ ולהפוך לקבוצה, אז עכשיו הם קבוצה על אמת וסקיילס עושה עבודה מצוינת בלהפוך אותם מכמה ילדים מוכשרים לקבוצה. פורנייה וווצ'ביץ' בעונות שיא, פייטון שיפר את הקליעה, ואולדיפו מסתגל לאיטו לתפקיד של השחקן השישי.
למה לא?
הם עדיין צעירים מדי והמזרח עמוק מדי כרגע בשביל שקבוצה כזאת תצליח להשתחל לפלייאוף. זה יקרה עונה הבאה אבל העונה הם עוד לא מוכנים.
אז מה הסיכוי?
קשה לי להאמין שהם יעשו את זה העונה עם הניקס הסלטיקס והוויזארדס שנושבים להם בעורף והמאזן המדהים מפתיחת העונה התדרדר אבל אני כן אופטימי לשנים הבאות.
ניקס –
למה הם יהיו שם?
כי יש להם סופרסטאר וחצי שרוצים ויכולים לסחוב אותם. כי סוף סוף אפשר להריח תקווה (בניחוח לטבי) בתפוח הגדול וביחד עם שחקני NBA ראויים (אפללו, לופז) שבאו בקיץ יש סיכוי לא רע שרק ההתלהבות תסחוב את המכנסונים לפלייאוף.
למה לא?
כי כרמלו הוא לא סופרסטאר מהסוג שלוקח אותך לפלייאוף אלא יותר כזה שקולע מלא נקודות ובסוף מפסידים. כי איך אתה מצפה מדרק פישר לנצח בקרב הזה מאמנים כמו SVG, סקיילס, סטיבנס או אפילו קליפורד, וויטמן וקיד.
אז מה הסיכוי?
בינוני. אני כן חושב שהם יישארו במאבק עד הסוף אבל הפורזינגיס עדיין מאוד בוסרי ועם המאבק שיהיה פה על המשבצות האלה יהיה להם קשה.
בוסטון –
למה הם יהיו שם?
כי יש להם מאמן נפלא והמון שחקנים טובים (מי יותר ומי פחות). כי הם הצליחו להכנס בעונה שעברה וזה אומר הרבה מבחינת הנסיון והכל, ו"רוח המועדון" כמובן משחקת תפקיד גם במועדון המעוטר בהסטוריה.
למה לא?
כי יש להם המון שחקנים סבירים ואף אחד לא מדהים ובלי סופרסטאר אתה לא יכול לשרוד בליגה היום. חוץ מזה, אתם באמת מדמיינים את איזיאה תומאס מוביל קבוצה?
אז מה הסיכוי?
סה"כ לא רע, לדעתי הם לא יעשו את זה בלי הטרייד שאנחנו מחכים לו כל כך הרבה זמן. אם הם יעשו טרייד מוצלח ויביאו סופרסטאר הם בפלייאוף.
וושינגטון –
למה הם יהיו שם?
יש להם רכז טופ 5 בליגה, סנטר טופ 10 וSG טופ 10 (ויש שיגידו 5)(כאן דרגתי את הקו האחורי של ביל ווול כרביעי הטוב ביותר בליגה). הם קבוצה שהגיעה בעונה שעברה לסיבוב השני והם יכולים לעשות את זה שוב. גם ביל בדיוק חזר הלילה (בין רביעי לחמישי) מפציעה והם עכשיו יתנו ריצה של 15+ נצחונות ב – 20 משחקים ויכנסו לפלייאוף אפילו ממקום טוב.
למה לא?
כי הם מאוד לא ברורים ולא יציבים אתה לא יודע אף פעם מה תקבל מהם ולך תסמוך על ביל שלא יפצע שוב וידפוק להם את העונה שוב.
אז מה הסיכוי?
טוב. אני מאמין שהמכשפים יעשו את זה והם הקבוצה הכי טובה מבין השבע שמתחרות פה.
שארלוט –
למה הם יהיו שם?
כי הגיע הזמן. ווקר כבר כמה שנים בליגה וגם ג'פרסון צריך לעשות את הצעד קדימה. חוץ מהם גם באטום הגיע והוא בעונת חוזה מדהימה עד עכשיו. הם החתימו את קליפורד על חוזה ארוך טווח ועם הספסל האיכותי בהובלת הג'רמים לין ולאמב הם יכולים וצריכים לעשות את זה.
למה לא?
הם פצועים מדי ולך תסמוך על קבוצה שהכוכב שלה הוא אל ג'פרסון, גם ווקר לא יכול להוביל קבוצה והוא לא רכז טוב מספיק.
אז מה הסיכוי?
אם באטום וג'פרסון לא יפצעו שוב ושוב הם יעשו את זה, אם לא קשה לי להאמין.
עוד בנושא שארלוט ביומן המצוין שנכתב ע"י הגולש ETAYLE.
מילווקי –
למה הם יהיו שם?
כי כולנו חשבנו שהם יעשו את זה העונה אחרי העונה המאוד מוצלחת עונה שעברה (הרבה גם חשבו שהיה תהיה עם יתרון ביתיות) וג'ייסון קיד מכיר טוב מאוד את הליגה ויכול לקחת את חבורת הצעירים האתלטים שלו אל השמינייה כמו בעונה שעברה.
למה לא?
כי כנראה שפאצ'וליה ואיליאסובה (שהרחבתי עליו כאן) היו חשובים מדי לקבוצה הצעירה הזאת ועכשיו כשהם הלכו גם הקבוצה הלכה לאיבוד. חוץ מזה, הרכבת הזו כבר נסעה ורק מתרחקת עם כל הפסד.
אז מה הסיכוי?
רע. הם לא הולכים לעשות את זה העונה. יש סיבות לאופטימיות לעתיד עם הגריק פריק, מונרו, MCW, פארקר ומידלטון (שרק בן 24 וכבר השחקן הכי אנדרייטד בליגה) צעירים כולם והם עוד ידברו במזח בעתיד אבל לא העונה. כמו שאמרתי למעלה העונה זה כבר מאוחר מדי.
ולדעתי –
במקום הראשון מבחינת סיכויי כניסה לפלייאוף אני שם את וושינגטון.
המקום השני הולך לדטרויט.
אח"כ שארלוט.
הניקס במקום הרביעי.
בוסטון בחמישי.
ואז אורלנדו.
ולמילווקי אין באמת סיכוי לדעתי.
הצביעו בסקר –
ולדי קוגן
14 ינו 2016 12:27:14הדירוג שלי:
1.וושינגטון-אם הם מחזיקים מעמד עם וול ושאריות, אז הם יתנו רצף טוב כשביל יחזור.
2.דטרויט-דראמונד אדיר וואן גנדי לא יתן לזה לברוח.
3.בוסטון- יש להם תלכיד טוב, צריך קצת לסדר את רוטציית הגבוהים.
4.ניקס-פורצינגיס מדהים, אבל אני מניח שתהיה אצלו האטה בחצי השני של העונה.
5.אורלנדו- קבוצת העתיד, אבל בהווה עדיין חסר הגרוש ללירה.
6.שארלוט-אין באמת כוכב אמיתי שיסחוב את העגלה, עם כל הכבוד לווקר ובאטום שמנסים.
7.מילווקי- פספסו את הרכבת בגדול. שיחשבו על העתיד, ואני גם לא שולל טרייד של ג'בארי.
סומסום
14 ינו 2016 12:58:22לצערי דטרויט האהובה לא תהיה שם. אלא וושינגטון והניקס. כי ממש בא לי סדרת ניקס קליבלנד לפתוח את הפלייאוף.
amitlahev
14 ינו 2016 13:58:06יפה כתבת. אני דווקא נותן צ'אנס לבוסטון ואורלנדו
גיא
14 ינו 2016 14:26:21יפה ומושקע!
דרך אגב – לדעתי מיאמי והבולס רחוקות מלהרגיש בטוחות לגבי מיקומן הודאי בפלייאוף.
למיאמי ולבולס היה עד כה לו"ז די נוח (למיאמי היו 23 משחקי בית, 16 משחקי חוץ. לבולס 22 משחקי בית, 15 משחקי חוץ)
בגלל של-2 הקבוצות מאזן חוץ שלילי, אז המרחק הריאלי שלהן מהמקום ה-8 למעשה לא קיים.
לדעתי הפרש הסלים הממוצע הוא אינדקציה טובה יותר לחוזק הקבוצות. לכן קליבלנד (6.4+), טורונטו (3.5+) והפייסרס (3.7+) הן כרגע ברמה מעל שאר המתמודדות על מקום בפלייאוף
(חשוב לציין שלכל 3 הקבוצות ניו יותר משחקי חוץ ממשחקי בית)
גלעד
14 ינו 2016 15:37:34לשיקאגו מיאמי והפייסרס (בעיקר שיקגו ומיאמי) יש אלמנט של נסיון שאין לכל הקבוצות הסופר צעירות (חוץ אולי מהוויזארדס) כאן ואני חושב שבוש ווויד או באטלר ופאו או אפילו ג'ורג' ואליס בסגל מספיקים בשביל לתת להם עדיפות מסוימת על כל הילדים בקבוצות האחרות
עומר
14 ינו 2016 14:39:04וואו, זה ממש מרשים המאבק הזה. הולך להיות מרחץ דמים, יש המון קבוצות לגיטימיות שמנסות להכנס.
אני מקווה ש דטרויט והניקס יכנסו, כי זה 2 קבוצות שמאוד כיף לראות משחקים.
אבל באותה מידה וושינגטון ובוסטון יכולות להכנס. האמת שמאוד קשה לי להעריך, כל אחת מהקבוצות שרשמת כאן, יכולה לנצח\להפסיד לכל קבוצה אחרת מהרשימה. המון תלוי בהתחברות מנטלית של קבוצה מסוימת או פציעות.
אני מהמר שבסוף זה יהיה וושינגטון ודטרויט שיעלו. אבל זה ניחוש לגמרי מבחינתי.
גיא אני לא מסכים איתך ששיקאגו לא בטוח בפלייאוף, הם טובים יותר מהקבוצות כאן. מצד שאני אני אוהד אותם, אז אני לא אובייקטיבי.
צביקה
14 ינו 2016 14:47:07זה יהיה מרחץ דמים שלעומתו מה שהלך בשנה העברה במערב יחויר לגמרי.
לגמרי מסכים שהבאקס בחוץ. כל השאר לגמרי בפנים.
כמעט בלתי אפשרי להמר, כי באמת כולם בגוש אחד. כולם גם מבינים את זה. אז לדטרויט יש כרגע יתרון אמיתי כי יש להם הכי פחות הפסדים. וכל שאר מה שאמרת.
אז אני מהמר עליהם. מעבר לזה ממש בלתי אפשרי להמר. אולי בגלל ההסטוריה אהמר שהצרעות שוב ישארו בחוץ. כל השאר חזק בפנים. יותר מזה אומר – כל אחת מהשאר יכולה גם להיכנס ע"ח הפייסרס ומיאמי. גם להן יש כבר 17 הפסדים.
יוסל'ה שוחמכר
14 ינו 2016 15:05:11לא מסכים שהפייסרס ומיאמי בטוח בפנים בלי פציעות.
גלעד
14 ינו 2016 15:37:54ראה תשובה לגיא.
גיא
14 ינו 2016 16:02:49נסיון זה באמת אחלה, אבל –
המאמן הקודם של שיקגו "חרש" על באטלר יותר מבן 18 שרק קיבל רישיון חורש על האוטו של אבא (הפציעה מעבר לפינה)
לפאו גאסול יש קילומטרים בספידומטר מלפיג'ו 404 שעובדת כמונית בציר שכם – טול כרם (עד הפלייאוף בוודאות שופך לאגר…)
לדוויין ווייד יש ברך שמזכירה את תיבת ההילוכים החדשה ששמים לרנו מקולקלת במוסך קרסו (יש לקחת את תקינותה העתידית בעירבון מוגבל…)
גיא
14 ינו 2016 16:03:48לפאו יש יותר קילומטרים
גלעד
14 ינו 2016 16:08:13נתתי סייג של אי-פציעה.
אני גם חושב שבאטלר/בוש זה גם מספיק כי אחרי הכל זה לא שחסר נסיון בסגלים שלהם (פצייעה של באטלר באמת תהיה נוראית לכל שור)
מנחם לס
14 ינו 2016 16:10:47אגיד זאת ישר וללא הרבה פטפוטים: גלעד, איש הצוות הטירון ביותר, הפך לאחד החשובים ביותר מכולנו גם בפוסטים, וגם (ובעיקר!) בתגובות.
אני לא יודע כיצד שרדנו והתקיימנו בלעדו!
הוא מתגייס בקרוב ונקווה רק שיוכל להמשיך לכתוב מהצבא!
גלעד
14 ינו 2016 18:51:18תודה!
גור גולן
14 ינו 2016 16:18:14הדירוג שלי :
1. דטרויט – כי הם כרגע מובילים בדירוג ב-2.5 משחקים על וושינגטון והם מספיק טובים כדי שהם לא יעברו אותם.
2. וושינגטון – ביל חזר ולדעתי צריך לעלות מהספסל כי אחרת השחקנים שהם ״הרוויחו״ בזמן שהיה פצוע יעלמו.
3. בוסטון – בוסטון קבוצה מעולה שנמצאת בתקופה רע אהל אני מאמין שהם יחזרו לתפקד ויאבקו עד השניה האחרונה.
4. אורלנדו – קבוצה מצויינת וצעירה שלצערי לא תצליח להצטרף לפלייאוף
5. ניקס – גם הם ייאבקו אבל בסוף יש להם פער קטן משאר ה3 הראשונות. אלה אם כן כרמלו ייתן הופעות לקראת הסוף.
6. שארלוט – תקופה נוראית שביטלה את הסיכויים שלה.
7. מילווקי – אין סיבה שיוזכרו פה.
אופיר נ.
14 ינו 2016 16:59:02אני חושב שדטרויט יהיו בפנים,
הניקס אמנם צברו מומנטום אבל הם אלופים בלבעוט בדלי.
אז בוסטון כנראה יהיו במקומם.
חוצמזה, אני לא בטוח שאינדיאנה לא תמשיך לאבד גובה,
הסגל שלהם לא מספיק עמוק. עם כל הכבוד לפול ג'ורג'.
לידיעת הציבור
14 ינו 2016 18:59:33יגאל עמיר רצח את ראש הממשלה יצחק רבין
סומסום
14 ינו 2016 19:43:02ואם אפשר עוד הימור – לא שמישהו יבדוק, כן – אף סדרת פלייאוף במזרח, גם לא בסיבוב הראשון, תיגמר בסוויפ. קחו את הקאבס/ שיקגו/ טורונטו/ אטלנטה/ מיאמי/ אינדיאנה נגד כל אחת מהמתמודדות על שני המקומות האחרונים, לא רואה שום סוויפ. וזה טוב. כאמור, הכל בפנטזי שלי 🙂
גלעד
14 ינו 2016 19:52:49הקאבס נגד אורלנדו/בוסטון/שארלוט לא יגמר בסויפ?
סומסום
14 ינו 2016 20:27:28אולי רק אורלנדו, שיש לה בעיית מיסמאצ' מטורפת וראינו את זה העונה, משחקים משעשעים. כל היתר, לא. ונדמה לי שהשנה הקאבס יעשו הכל כדי לא לפגוש את בוסטון, אחרי שבשנה שעברה עשו ההיפך, וראינו מה יצא מזה.
גלעד
14 ינו 2016 21:15:02לכל קבוצה במזרח יש מיסמאץ' מטורף נגד הקאבס. דווקא לוושינגטון יש את וול לשמור על אירוינג ואת פורטר ללברון אבל גם להם אין תשובה ללאב.
הקבוצות היחידות שאין להם מיסמאץ' לקאבס הם הספרס ואוקלהומה לכל השאר חסר משהו.
צביקה
14 ינו 2016 20:35:29אם הקאבס ממשיכה בתכנית הנתקדמות שאני כרגע רואה אז סיבוב ראשון יהיה סוויפ. אני אפילו חושב שיכול להיות 3 סוויפים עד הגמר.
רן
16 ינו 2016 23:44:57אם הוויזארד יצליחו לחזור לעצמם עכשיו עם החזרה של ביל, אין סיבה שלו יצליחו להיכנס לפלייאוף, אם הם לא יצליחו לחזור לעצמם, הפיסטונס עדיפה עליהם בהרבה..
פינגבק: העתיד הנראה לעין (1) – הבית האטלנטי / גלעד | Hoops
פינגבק: העתיד הנראה לעין (3) – הבית המרכזי / גלעד | Hoops
פינגבק: מי רוצה להיות בפלייאוף? / גלעד | Hoops