טור יומי: האם אוקפור ונואל שני פלוסים (או מינוסים) של מגנט? / מנחם לס

(האם "לא יכולים לשחק יחד" כתוב ב-DNA או רק תוצאה של נסיבות?)

באנגלית ישנו ניבון "STUCK BETWEEN A ROCK AND A HARD PLACE"­­ במילים אנגליות אחרות – –

You're damned if you do and you're damned if you don't.

Either way you are in a mess and big trouble).

או בעברית, כמו שאומרים החברים שלי בדאונטאון בית שאן 'אתה דפוק אם… ואתה דפוק אם לא…!' במילים אחרות,לא משנה מה תעשה – אתה דפוק. בדראפט קרל אנטוני טאונס נילקח ע"י מינסוטה. דיאנג'לו ראסל נילקח ע"י הלייקרס. הגיעה הבחירה השלישית. לפילדלפיה היה כבר את נרלנס נואל וג'ואל אמביד. אז מה? בוחרים בג'היל אוקפור, עוד גבוה לפרונטליין?

היו שהזהירו למפרע שאוקפור ונואל לא יצליחו להסתדר ביחד. אז בוחרים בו? אם כן ומשחקו עם נואל לא מסתדר, כולם יגידו, "אמרנו לכם שהם לא יכולים לשחק ביחד!". לא יבחרו בו והוא יהפוך לכוכב בקבוצה שבחרה בו חמישי וילעגו על הסיקסרס והינקי שלא בחרו בו, ואפילו יאשימו אותם ב-CONSPIRACY (קנוניה).

הם העדיפו שיאשימו אותם בזה שהשניים לא מסתדרים מאשר באשמת עוד קנוניה שסם הינקי אירגן כדי להכניס עוד כסף לכיסו של בעל הקבוצה.

נכון להיום, רבים משוכנעים שפילדלפיה תהיה חייבת להיפטר מאחר מהם, והאחד יהיה אוקפור. זה יהיה יותר נכון כשאמביד יחזור לשחק.

כשאמביד יחזור זה ייתן דחיפה כפולה לטרייד על אוקפור כי אם נואל ואוקפור לא יכולים לשחק יחד, אז בוודאי ובוודאי אמביד ואוקפור לא מסוגלים.

אם אמביד לא יחזור, הסיקסרס עדיין יהיו חייבים להחליט בין אוקפור ונואל כי נכון להיום השניים לא מסתדרים יחד, והסיקסרס – נכון להיום – מעדיפים את נואל.

כעת חיה, השניים יחד הם אסון כדורסלני. לפי NBA.COM הסיקסרס הם מינוס 22 נקודות פר 100 פוזשיונס ב-483 דקות  שהם שיחקו יחד. אני לא אומר שכשרק אחד מהם משחק פילדלפיה הופכת לקבוצה טובה, אבל היא פחות גרועה מאשר כששניהם יחד על הפארקט. זאת עובדה.

כשהסיקסרס משחקת רק עם נואל, היא על רמת "תחת 100 נקודות ליריב" ב-100 פוזשיונס. אוקפור בלי נואל מביא התקפה טובה יותר (שוב, לפי נבא.קום), אבל הגנה הרבה יותר חלשה. זה ככה בד"כ עם רוקיס. ההבדל ביניהם הוא שלאוקפור יש גודל ומסה אבל רגליים איטיות, ואין לו "פריצת ניתור" (LEAPING EXPLOSION). גם האינסטינקטים ההגנתיים שלו נראים שאלתיים, אם אתם מבינים את כוונתי.

הסיבה שהשניים לא יכולים לשחק יחד – במצב הקיים; אני חוזר – במצב הקיים! – היא שאוקפור הוא שחקן LOW POST בעוד שנואל הוא איש פיק-אנד-רול. שני אנשי LOW POST יכולים לחיות יחד כשני מגדלים אחד מימין ואחד משמאל. אבל LOW POST לא יכול לחיות עם איש פיק-אנד-רול כי השומר על נואל מפריע לאוקפור הרוצה להתמקם תחת הסל, וגם השחקן הפורץ מהפיק-אנד-רול ייתקל באוקפור או בשומרו. שוב: הכל נכון במצב הקיים. הסבר על 'הקיים' יבוא עוד מעט.

הסיקסרס קלעו רק 86 נק' פר 100 פוזשיונס כשהשניים על הפארקט ביחד.  את הבעייה הסברתי: אוקפור לא מסוגל להגן על הטבעת בגלל בעיית אינסטינקטים הגנתיים ואיטיות ניתור, והוא כבד מדי לרדוף אחרי STRETCH 4'S, ולשניהם אגב אין יד לקליעה מרחוק או אפילו מיד-ריינג' עובדה שמפריעה לסיקסרס ליצור 'מרווחים' בהגנת היריב.

המאמן ברט בראון הכיר את הבעייה עוד לפני שמייק ד'אנטוני הגיע ולכן הוא ניסה להימנע מלשחק את השניים יחד. כדי לא לפגוע בנפש הנבחרים הגבוהים האלה הוא העלה את שניהם פעמים רבות בחמישייה, אבל כמה דקות אחרי הפריד ביניהם. הוא מסביר את החלטתו כך:

"You've got two great five men and you pair them up with the point guards and you sprinkle shooters around them and life's nice. That’s true if you have two veteran players and a championship level team. But that's not my place now. My place is to develop these guys and try to grow them and give it a chance."

זה הקיים, קומראדים. במצב הקיים, עם שחקנים בלתי מנוסים ולא מהטובים מסביבם כל הבעיות של השניים יחד מוגדלות כבזכוכית מגדלת.

מה שיכול להיות זה שעם שחקנים טובים ומנוסים יותר מסביבם השניים יצליחו ללמוד לשחק יחד, או שהשמירה ששחקנים טובים יותר יכריחו, תקטין את הלחץ על הענקים. למעשה ישנם סימנים שמאז שאיש סמית' הגיע כבר ישנו שיפור. השלישייה סמית'-אוקפור-נואל  היא רק מינוס 2 ב-100 פוזשיונס ב-84 דקות משחק.

אז ישנה תקווה?

הכל כנראה תלוי מה יהיה עם אמביד ועם דריו סאריק המגיע לסיקסרס מאירופה.

(ועכשיו רק תארו לעצמכם היכן היתה פילדלפיה היום אם במקום אוקפור היא היתה בוחרת בקריסטפס פורינגיס…)

.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
12 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גלעד
14/01/2016 6:55:58

תודה מצוין.
אי אפשר לשחק עם שני שחקנים שחיים בצבע יחד זה היה רשום על המצח של אוקאפור אבל כמו שכתבת אין באמת ברירה
אני חושב שהם יפטרו דווקא מנואל אוקאפור מוכשר יותר + חוזה יותר ארוך

    גור גולן
    גור גולן
    14/01/2016 8:36:27

    פוסט מצוין!
    אוקאפור הראה ניצוצות התקפה בתחילת העונה אבל נחלש טיפה. הבעיה שהוא מראה יותר בעיות מאשר דברים חיוביים. הוא מאוד בעייתי וצריך סביבו שיטה ושחקנים מתאימים וטובים.
    אמביד הוא אחד האכזבות הגדולות ביותר שלי הדראפטים בשנים האחרונות – הוא היה נראה כמו חיה שבאה לטרוף את הליגה אבל הפציעה הזאת הרגה אותו. הוא לא יחזור כמו שצריך לדעתי ויש סיכוי שהוא גם סיים…
    פילדלפיה הם פח זבל והם לא החליטו על תוכנית עדיין! טנקינג טנקינג – צריך גם לדעת איך לבחור! לא הגיוני שקבוצה שיש להם סנטר רוקי בוחרת בעוד סנטר רוקי שהיא צריכה כוכב רכז.

    דובי
    דובי
    14/01/2016 8:50:14

    מנחם אני מעריץ את היכולת לתת ניתוח מקצועי על פילדלפיה. קצת כמו לנתח את הערך התזונתי של תפוח רקוב שדרס אותו בובקט.

    תעשה טובה ואל תעלה אפילו בדימיון את האפשרות שהפורזינגיס לא אצלנו כי זה גורם לי לצבוט את עצמי כדי להשתכנע שאני לא חולם ויצאה לנו בחירת דראפט ראויה.

    גור גולן
    גור גולן
    14/01/2016 9:03:39
    Reply to  דובי

    😂

    Smiley
    Smiley
    14/01/2016 10:43:31

    לדעתי הם צריכם זן להתרגל לשחק ביחד, אסור לשכוח שמדובר ברקי ושחקן נה שניה ב-NBA. גם שיהיו סביבם שחקנים יותר טובים, כאלו שבאמת מתאימם לשחק ב-NBA ולא כאלו שהגעו בשביל הטנקינג שניהם יראו טוב יותר.
    הבעה היחידה פה היא מה קורה שאמביד חוזר, והשאלה איך הוא חוזר ומה המצב הבריאותי שלו.

    דובי
    דובי
    14/01/2016 11:01:59
    Reply to  Smiley

    בעיקרון אמביד וביינום מתוכננים לחזור פחות או יותר ביחד, ואז גם אודן אמור לחתום.
    חבל על הזמן איזה פקק ברחבה צפוי בפילי בתחילת 2022.

    Smiley
    Smiley
    14/01/2016 11:05:20
    Reply to  דובי

    יאספו גם את ת'אביט, טרייד על ג'ביל מגי, המאמן יהיה סם בואי והם ישחקו big ball

    דובי
    דובי
    14/01/2016 11:42:08
    Reply to  Smiley

    אז מי אמר שהעתיד של הסיקסרס שחור?

    Smiley
    Smiley
    14/01/2016 12:01:41
    Reply to  דובי

    לא שחור, מוקה…

    דובי
    דובי
    14/01/2016 12:05:21
    Reply to  דובי

    מצויין!

    גור גולן
    גור גולן
    14/01/2016 14:07:10
    Reply to  דובי

    +1

    amitlahev
    amitlahev
    14/01/2016 14:33:41

    נואל לסקרמנטו תמורת גיי !

    2 הצדדים ירוויחו.