יומן סקרמנטו קינגס (2) – אופטימיות זהירה (ביום טוב רואים את הפלייאוף) /עמית טבול

עוד מימי בחרותי ועד היום לא אהדתי אף קבוצת ספורט ובפרט קבוצת כדורסל. ייתכן שזה שאחת הסיבות היא שגדלתי בעיר ללא מועדון כדורסל בליגה בכירה.

המלחמות והאלימות בין האוהדים תמיד נראו לי מיותרות על אף הצבע והעניין שהן מייצרות.

מעולם לא הבנתי מה הטעם לאהוד קבוצה במשך עשרות שנים כאשר כל השחקנים מתחלפים בבוא הזמן. מנגד, אפשר להגיד שבתוך תוכי קצת קינאתי באוהדים פנאטיים שהולכים עם הקבוצה שלהם באש ובמים.

הקבוצה היחידה שאהדתי הייתה מכבי באירופה. אולי אני בעצם סתם "אוהד פרובינציאלי" שתומך בכל ספורטאי ישראלי שמתמודד נגד קבוצה/ספורטאי מחו"ל ? או שאולי אני בעצם "אוהד לייט" – כזה שאוהד שחקנים ולא אוהד מועדונים?

מה שבטוח: העובדה שאני לא אוהד אף קבוצה בטח לא הזיקה לי בכל הקשור לשיפוט כדורסל.

סקרמנטו טיפה שינתה את המצב ולא רק בגלל עמרי כספי.

קאזינס הוא דמות מרתקת בעיניי. סנטר התקפי מגוון מאוד שמהווה אופציה ראשונה בהתקפה והד קייס רציני.

שוב פעם שכחת לקחת את הכדורים?

 

הרנסנס של רונדו וחזרתו לשורה הראשונה או השניה של הרכזים בליגה, מעורר השראה.

כספי תופס כותרות ברחבי הליגה ולא רק בקרב העם היושב בציון.

מדובר כאמור על קבוצת התקפה מהטובות והמלהיבות בליגה שאם כל הברגים שלה מחוברים קשה מאוד להתמודד מולה.

בואו לא ניסחף. לא חושב שאני אוהד אותם, אבל כן פיתחתי סימפטיה לקבוצה ואשמח מאוד בהצלחתה.

אבל לא לשם חפירות בנושא אהדת קבוצות התכנסנו כאן, אלא עבור כתיבת יומן סקרמנטו השני לעונה זו.

כתיבת יומן על הקבוצה כזאת מעלה בי אסוציאציות של מחנך כיתה עם תלמיד סורר אך בעל פוטנציאל בשם סקרמנטו קינגס. באסיפת ההורים הראשונה (=יומן מספר 1) הבהרנו להורים שאנחנו לא מרוצים בכלל מהישגי התלמיד (=ניצחונות) ולא מהתנהגותו (לא צריך לפרט…).

באסיפת ההורים השניה אנחנו בעצם מבהירים להורים שיש שיפור בשני האספקטים אבל הדרך למעלה עדיין ארוכה ורצופה מהמורות רבות.

ביומן האחרון שנכתב לפני חודש ימים , מאזנה של סקרמנטו עמד על 14-7 בדרך למקום 13 מתוך 15 במרתפי המערב הלא מי יודע מה משולהב.

מה התחדש מאז כתיבת היומן האחרון?

הקבוצה ניצחה מאז 8 משחקים והפסידה 7 (2 מהם לגולדן סטייט).

המאזן שלה השתפר ועומד על 22-15 . מספיק כרגע למקום ה-9 , מרחק 2 משחקים מיוטה שבמקום השמיני ובמרחק לא גדול במיוחד מדאלאס, ממפיס ויוסטון שממוקמות במקומות 5-7.

סקירה קצרה של הלו"ז מראה לנו לוח משחקים קל יחסית עד סוף ינואר. בפברואר לוח המשחקים קשה ברובו. מסוף פברואר ועד תום העונה הסדירה הלו"ז סביר.

רגעי השיא בחודש האחרון: ניצחונות על אוקלהומה, יוסטון, טורונטו ואינדיאנה, תצוגה התקפית לפנתיאון נגד פיניקס.

רגעי השפל: הפסדים למינסוטה, פילי (בבית…Are you kidding me?!), וושינגטון ופורטלנד נטולת לילארד.

סיבות לאופטימיות:

קאזינס, מר נקודה לדקה, משחק היטב בחודש האחרון ולא נעדר ממשחקים. התחיל את שנת 2016 חזק מאוד ותרם לפחות 29 נקודות ב-5 המשחקים האחרונים באחוזים משופרים. זה כולל משחקים מפלצתיים עם 19 ו-17 ריבאונדים, משחק עם 6 חטיפות ומשחק עם 7 אסיסטים. גם בלוקים ושלשות מהווים לחם חוקו (גיא !!!). הבן אדם עושה הכל!

חשוב מכך, ברגיו של בוגי נראים מחוברים יחסית. למיטב זכרוני למעט הרחקה אחת בשתי טכניות לא נרשמו אירועים מיוחדים בזירת הפשע. כמעט התרגשתי למראה קאזינס המתחבק עם שחקני דאלאס אחרי שהפסיד להם בתום ההארכה השניה בדאלאס (לאחר דרמה אדירה בה המלכים זרקו לפח ניצחון יוקרתי שהיה בהישג ידם). בימים כתיקונם הייתי מצפה שיאגרף כמה מהם מרוב תסכול.

כספי נתן חודש מהסרטים כולל 36 נקודות ושיא קריירה ומועדון בשלשות (9) במבצרה של ג"ס. אחוזי השדה שלו מרשימים. אחוזי העונשין בלתי נסלחים.

רונדו ממשיך להעיף אסיסטים בקצב אש מרשים (מוביל את הליגה בקטגוריה). מרשים כמעט כמו כמות ההחטאות שלו מהעונשין (ע"ע כספי).

מה אמרת לשופט הפעם?

 

בלינלי שיפר את משחקו ולצד קוליסון הם מהווים עוגן חשוב ואמין בספסל לקו האחורי.

קולי-שטיין חזר מפציעות מטרידות. יש לי הרגשה שהוא ישדרג את סקרמנטו משמעותית.

המלכים סיימו את הסדרה הפנימית מול הלוחמים בסוויפ עונתי 4-0 ללוחמים ומעתה ועד סוף העונה לא יפגשו אותם.

סיבות לפסימיות:

לא ברור אם במצב הנוכחי כדאי לקינגס לעלות לפלייאוף. גם אם יגיעו לשם, הם יתברגו כנראה במקומות 7 או 8. הסיכוי שלהם בסדרה לעבור את הלוחמים או הדורבנות שווה לסיכוי שבמחלף גנות לא יהיה פקק ביום ראשון בשמונה בבוקר לכיוון תל אביב, או לסיכוי שמומי יתחיל לאהוד את הסלטיקס.

לדעתי, אם וכאשר המלכים יעלו לפלייאוף ממקומות 7-8, עדיף להם לפגוש את ג"ס מאשר את סן אנטוניו, על אף שחטפו מהם סוויפ עונתי.

התפקוד של הקבוצה במאני טיים מעורר חלחלה: ההפסד הדרמטי בדאלאס, איבוד היתרון מול הלייקרס והשבריריות במפגשים מול ג"ס.

הקבוצה לא יציבה בעליל.

כספי נעדר כבר 4 משחקים בעקבות פציעה בגבו.

נכון לעכשיו יש שלושה שחקנים בכירים ברוסטר שצריך לחשוב מה לעשות איתם: קופוס (שכנראה עפתי עליו ללא סיבה ביומן הראשון), גיי ומקלמור.

אז מה עושים??? טריידים ויפה שעה אחת קודם! כל האמצעים כשרים. חייבים לבנות משהו, רצוי הגנתי, לפני שקאזינס בורח והופך אותם סופית לקבוצת פח עם חותמת.

לדעתי הקבוצה חייבת להיפטר מרודי גיי ובן מקלמור (ואולי מקופוס) ולהתחזק בשניים או שלושה שחקנים אמינים וחכמים שגם יודעים לשמור. אחד בעמדה 4-5 ולפחות אחד בעמדות 2-3.

ההצעות לטריידים שאעלה פה מתעלמות מחוזי השחקנים או מהשכר שלהם. אני משאיר את הפרשנויות בסוגיות הללו לגדולים וחכמים ממני.

הטרייד המדוגם ביותר מבחינת המלכים הוא הבאתו של פול מילסאפ לבירת קליפורניה. מילסאפ הוא כל מה שחסר להם: גבוה שתורם בהגנה בהתקפה ובדרכים מגוונות. אחד השחקנים היותר ורסטיליים בליגה. אי של יציבות ועבודה קשה. מניה בטוחה. בחור טוב וסולידי שירגיע את המערכת. ממש חלומה של כל אם אטלנטית או קליפורנית. רק שוו בנפשכם קו קדמי עם קאזינס ומילסאפ (הטוב בליגה) כאשר קולי שטיין הוא המחליף של הגבוהים ,כספי, קוליסון ובלינלי בכנפיים ורונדו מרכז. אולי גם סת' קארי יקבל קארמה טובה מאחיו.

למילסאפ אין מה לחפש יותר באטלנטה. לא מזמן הוא חצה את גיל 30 ונראה שתקרת הזכוכית של אטלנטה לשנים הקרובות היא מקסימום סיבוב שני או גמר מזרח. הורפורד יפרח עם עזיבתו של מילסאפ. אטלנטה תקבל את גיי ומקלמור שבסיטואציה מסוימת (בעיקר לאור עזיבתו של קארול) יכולים להיות הדבר הנכון באטלנטה. אם המלכים יצליחו בנוסף להשיג סווינגמן סביר תמורת קופוס + שחקן שולי ברוסטר, מצבם יהיה מעולה.

 

מבט לקווים הקדמיים של קבוצות נוספות בליגה מגלה לנו שבוסטון ושיקגו עמוסות מאוד בשחקני פנים. שיקגו יכולה להעביר למלכים את גיבסון או את נואה וכן את מקדרמוט בתמורה לרודי גיי ואז 2 הקבוצות ירוויחו: סקרמנטו תקבל את מקדרמוט שהוא קלעי צעיר ומחונן שרעב להצלחה ולדקות משחק וגם יכול לשחק בעמדות 2-3. בנוסף נואה או גיבסון יוכלו להוסיף כוח, נוכחות והגנה בצבע.

שיקגו תקבל את רודי גיי שאי אפשר לקחת ממנו את הכישרון והיכולת לייצר נקודות בדרכים מגוונות. המנהיג היציב והאחראי שם הוא ג'ימי באטלר ולכן אין בעיה שרודי גיי יעשה בשקט את העבודה שלו לצידו. חמישיה עם באטלר, גיי וגאסול יכולה להיות קטלנית.

בטרייד מול בוסטון אפשר לקבל את סלינג'ר וקראודר תמורת גיי ומקלמור.

טרייד מעניין נוסף יוכל לשלוח את נואל מפילי לסקרמנטו תמורת רודי גיי. סקרמנטו תקבל הגנה (נואל יאטום את הצבע וישפר את הגנת המלכים עשרות מונים), פילדלפיה תקבל התקפה וחשוב מכך: נואל ואוקפור יפסיקו להפריע אחד לשני.

שחקנים נוספים שיכולים לסייע מאוד לסקרמנטו אבל לא בטוח שישתלבו בטרייד:

בארטון, מידלטון, אריזה ואנטוני מורו.

טרייד מוצלח של סקרמנטו יוכל לתת לה דחיפה רצינית עד תום העונה ואולי יקדם אותה למקומות 5-6 שיתנו לה צ'אנס לא רע בסיבוב הראשון של הפלייאוף. עד אז התחזית שלי לגביהם היא מקום 7-8 והדחה בסיבוב הראשון בפלייאוף.

Amitlahev

אבא במשרה מלאה, רואה חשבון, שופט כדורסל בדימוס, מכור לפנטזי, גיטריסט בהרכב ובשעות הפנאי (שאין לי) זורק מלא שלשות :)

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. תענוג של יומן – כיף לקרוא וללמוד. מאוזן – לא סובל מעודף כספימאניה.
    רק אל תיקח לניצים שלי את קרופורד – גם כך לא פשוט למצוא בהם עניין 🙂
    בוקר טוב.

  2. יומן מעולה.
    טרייד שיכול להיות מעניין הוא גיי לקליפרס עבור סטיבנסון (בקטע של כולם פה גם ככה משוגעים) ואם יעבוד כספי מקבל את עמדה 3 ולמלכים יש שחקן שישי מדהים

  3. הקינגס באמת צריכים טריידים בדחיפות לפני שקאזינס ורונדו יעשו "ויברח".
    לא ברור לי מה המוטיבציה של מילסאפ לבוא אליהם. הקינגס צריכים להדק את ההגנה בנוסף לברגים בראש.

    1. אם מילסאפ יישאר באטלנטה סביר להניח שהוא יהיה תקוע בבינוניות שם עד סוף הקריירה. לדעתי, בתוספת שחקן או שניים נוספים, הפוטנציאל איתו בסקרמנטו הרבה יותר גבוה

  4. יומן מצויין.

    הקינגס ממש לא רחוקים מרלוונטיות,
    צריך רק להזכר בהיסטוריה שלהם –

    ב-1998 הקבוצה סיימה עוד עונה בתחתית הליגה. את הקבוצה הוביל מיץ' ריצ'מונד, אהוב הקהל, שעליו נכתב השיר – "בדד…"
    השינוי התחיל בטרייד שהביא את אוטיס ת'ורפ במקום חלקי חלקי חילוף. באותה עונה, הטרייד לא ממש עזר, אבל הוא עזר לטרייד משנה הגורלות שהתרחש בסוף העונה –
    מיץ' ריצ'מונד ואוטיס ת'ורפ תמורת כריס וובר.
    במקום שנשאר תחת תקרת השכר הקינגס החתימו באותו קיץ את דיבאץ', ובדראפט השתמשו בבחירה השביעית להביא את ג'ייסון "שוקולד לבן" וויליאמס.
    אבל השינוי המשמעותי ביותר היה ההחתמה של ריק אדלמן במקומו של אדי ג'ורדן, כולל ההחלטה לתת לו להשלים את בניית הקבוצה שאחרי הגעת וובר.

    ממאזן של 27 – 55 ב-98', הקבוצה טיפסה למאזן 27 – 23 (עונה מקוצרת בגלל שביתת שחקנים) ולמקום בפלייאוף.

    מאוחר יותר, רק שופטים מושחתים וליגה אטומה הצליחו לעצור את הקינגס מלהגיע לפיינלס, ואולי לזכות באליפות.

    הלקח, דרך אגב, הוא שצריך לבחור בדרך (סקרמנטו בחרו בשינוי: וובר במקום ריצ'מונד, ובדרך שאדלמן סימן – כולל חופש בבחירה להביא לקבוצה את דיבאץ' ומאוחר יותר את סטויקוביץ')ולא לפחד לעשות שינויים כשהם הכרחיים.

    1. "שופטים מושחתים וליגה אטומה"… ככה, בהינף קולמוס (גיא!) ביטלת לנו את האליפות של שאקובי? אשכרה גיא, אה באמת חושב שהקינגס של אז היו קבוצה טובה יותר מהלייקרס?

      1. היו לכם 3. גם 2 זה סבבה…
        חוץ מזה, העדויות, ויותר מכך – מבחן הצופה הסביר (ובמקרה הנ"ל, אני בהחלט לא משוחד. אני בכלל אוהד הסאנס), לא משאירים מקום לספק –
        הקינגס קופחו.
        שים לב שלא ציינתי את הלייקרס הרשימת הרשעים (להבדיל מהספרס של בואן בסדרה מול הסאנס)

  5. הטרייד עם שיקגו מעניין. בהחלט הייתי הולך על זה כדי לקבל את מקלמור וגיי תמורת אחד או אף שניים מהגבוהים (ולא הייתי מהסס להעביר אף את גאסול שאני צופה לו עונה אחרונה לפני הירידה).

    בקשר לטרייד עם אטלנטה, קשה לי לראות את מילסאפ עוזב קבוצה שהיא יותר טובה מסקרמנטו, וגם בפלייאוף יש לה יותר עתיד מסקרמנטו. ככה שמבחינת מילסאפ לדעתי זאת לא התקדמות.

  6. יומן מעניין, הקטע עם הטריידים נחמד ומעניין מה דיבאץ' מתכנן. טרייד טוב כמו שאמרת יכול באמת להקפיץ אותם קדימה כי חוץ מג"ס וס"א כולן פגיעות בסדרה.

    מתחבר אליך גם בקטע של האהדה. מעולם לא אהדתי קבוצה בNBA, אלא יותר מתחבר לשחקנים, וסקרמנטו השנה באמת גורמים הנאה ואני מוצא את עצמי מאוכזב מעוד הפסד לפילי ומצד שני מלא תקווה אחרי ניצחון מרשים על אוקלהומה. וכן גם לכספי יש בכך חלק

  7. אחלה יומן עמית, תודה רבה.
    אין ספק שיש פוטנציאל גדול אבל לצערי אני לא בטוח שקאזינס יכול להיות פרנצייז של קונטנדרית. עם כל ההייפ והמספרים המרשימים הוא כבר עונה שישית בליגה והקבוצות שלו נכשלות שנה אחר שנה.
    43% מהשדה לסנטר/פ״פ זה רע מאוד וזה שהוא התחיל לקלוע שלשות (32% בלבד) ולקלוע טוב יחסית מהקו לא מפצים על זה. הוא אומנם הוריד משמעותית את האיבודים אבל עדיין 3.3 למשחק זה הרבה יותר מדי. והאופי והיעדר המנהיגות זה כבר ידוע וברור לכל.
    אם מילסאפ עוזב קבוצה שהתקרה שלה היא סיבוב שני/גמר מזרח מה סקרמנטו יכולה להציע לו? סיכוי לעשות פלייאוף ולעוף בסווויפ?

    1. ברור שסקרמנטו זה סיכון אבל בד בבד גם סיכוי. אטלנטה היא על בטוח אבל עד רמה מסוימת. מילסאפ נמצא בשלב בקריירה של עכשיו או לעולם לא ובאטלנטה אין לו מענה לזה

  8. סבבה של יומן עמית!
    רק שאלה: למה שאטלנטה תסכים לשחרר את מילסאפ תמורת גיי ומקלמור? זה יקרה על גופתו המתה של בודנהולצר

    1. ברור שהמאמן שלהם יתנגד.

      העניין הוא שזו ליגה של שחקנים ואם מילסאפ ירצה לעזוב למקום אחר זה יקרה על אפו ועל חמתו של המאמן שלו

  9. תודה עמית.
    הקינגס לא צריכים טרייד השנה.
    אלא בריאות וללמוד למקסם את כל מה שיש להם.
    אם טרייד אז בקטנה על באטלר שמיובש וזה לא מתאים תמורת שחקן משלים עדיף בעמדה 3.
    קרל לדעתי צריך לשנות קצת את הרוטציה.
    קופוס צריך להיות אופציה 4-5 בין הגבוהים ולא אופציה שניה שלישית.
    קאולי סטיין חייב לשחק יותר- יש לו אימפקט גם בהגנה וגם בהתקפה שמה האחוזים שלו נהדרים ולצד קאזינס הוא צריך לספק מעט.

    הייתי מנסה להוציא לתקופה את מקלמור מהרוטציה לתקופה ולתת לאחרים ובעיקר לקרי גוניור יותר דקות.
    זאת תיהיה מצבת גארדים נמוכה ומהירה לתקופה אבל זה ישתלם- כי מקלמור התעשת קצת כשיהיה בחוץ והאחרים צריכים יותר דקות משחק.

  10. צריך לזכור שרק חמישה שחקנים נשארו משנה שעברה, מה שאומר שהקבוצה והמאמן די חדשים.
    ולרוב זה לא מסתדר תוך שניה במילת קסם.
    דיוואץ פגע בארבע מתוך ששת הרכישות- רונדו זה בינגו, בלינלי לא בכושר שיא אבל הקליבר נכון , אייסי נותן יותר ממה שצופה וקרי גוניור הוא יופי.
    באטלר לא השתלב וקופואותי מאכזב.
    ך הכח באחוזים הוא פגע טוב והקבוצה יותר טובה.
    גיי ועומרי וקוליסון ורונדו צריכים ללמוד לשחק ביחד כי שני הצמדים האלה פחות טובים כשהם משחקים ביחד.

    1. אין להם זמן לניסיונות והתאקלמות ולכן צריך לעשות טרייד עד תום מועד ההעברות בסביבות תקופת האולסטאר.

      דרך אגב אחלה מאמר על שטיין !

      1. תודה .
        אני לא מסכים יש להם זמן ואין להם מה לעשות טריידים כי מציאות אין ומה שיש להם סבבה רק צריך לעבוד נכון.
        שנה הבאה זה כבר ספור אחר, השנה המטרה היא פלייאוף וזה אפשרי אפילו לעבור סבוב אם יהיה מומנטום ומזל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט