הטור היומי ליום ראשון: העלייה המטאורית של הבולס / מנחם לס

התמונה מ-.NBA.TWITTER@AschNBA

למרות ההפסד היום לאטלנטה, אני מרגיש זאת בכל עצמותי, גידי, ושרירי: משהו טוב קורה בשיקגו.

מתחילים להרגיש את ההשפעה של מאמנם פרד הויברג, ונראה שסוף-סוף השחקנים מקבלים את מרותו, ונענים לשיטת משחקו.

עבורי הבולס היו משך כל עשרת השבועות הראשונים מין יו-יו של חצי כוס מלאה או חצי כוס ריקה.

בשבועיים וחצי האחרונים הכוס החצי מלאה התמלאה עד 80-85% מקיבולה: 8 נצחונות מ-10 המשחקים האחרונים (הפסדים לנטס ולאטלנטה) , ותשעה לילות רצופים של 100 נקודות פלוס (עד הערב בו שיקגו קלעה 85) , דבר שלא נעשה מאז מייקל ג'ורדן של 1995.

ההבדל הגדול במשחק עצמו?

ההבדל הגדול הוא בהתקפה מרצדת, מנתרת, ממהרת, מקפצת, ומבהיקה במקום העגלה העמוסה והמשחק הכבד, האיטי, המסורבל, וה-PREDICTABLE של קודמו, תום ת'יבודו.

הויברג אמר אחרי הנצחון על הסלטיקס: "אנחנו אותה קבוצה; אנחנו אותם האנשים. אך אני רואה ללא כל ספק התקדמות ממשית במשחק הקבוצתי, וזה אומר שאנשים מרגישים טוב ונוח יותר ויותר עם צורת המשחק שאני מבקש שיישחקו!".

כולם חיכו (די בחשש!) לתגובתו של הויברג אחרי שג'ימי באטלר ביקש "HARDER COACHING". אם לי היה אומר זאת אחד משחקני הייתי מראה לו 'HARDER COACHING' ע"י שהוא היה תופס מקום בסוף הספסל ונירקב שם. זה אני.

אבל הויברג הוא הרבה יותר נינוח ממני, ומאמן הרבה יותר טוב. בתחילה היה חשש שהוא 'יאבד' אם הקבוצה ללא תגובה גברית, מצ'ואית, של מאמן שהקבוצה שייכת לו.

במקום זאת הוא הודה לבאטלר על הערתו, אמר שהוא יחשוב על מה שנאמר בה, ויענה לו בבוא הזמן. זה מה שקרה: הויברג רק ביקש מהשחקנים להגביר את הקצב:

*

*

Bulls pace & efficiency, 2015-16
Timeframe W L Pace Rank OffRtg Rank DefRtg Rank NetRtg Rank
Before Christmas 15 11 99.5 8 98.4 27 97.8 3 +0.6 14
Since Christmas 6 1 96.5 16 111.3 4 103.6 16 +7.8 4
Pace = Possessions per 48 minutes
OffRtg = Points scored per 100 possessions
DefRtg = Points allowed per 100 possessions
NetRtg = Point differential per 100 possessions
*
*

המשחק הראשון אחרי 'ההערה' של באטלר היה נגד הנטס בבית. שיקגו הפסידה כשג'ימי משחק 38 דקות, קולע 24, והיה מינוס 7 בהפסד הביתי. השחקנים? במקום להתחיל להאשים אחד את השני רק התחבקו, לחצו ידיים, ואמרו שזה היה "משחק התחתית". מעתה תבוא רק עלייה כלפי מעלה. הויברג ראה בזאת את הסימן הטוב ביותר שהכל יהיה בסדר.

אז בעוד שכולם חיכו וציפו 'לזעזוע הגדול'. לרעידת אדמה שתשנה את כל הקבוצה, מאומה לא קרה, או לפחות ככל שאנחנו יודעים, מלבד דבר אחד: פתאום שיקגו נראית כקבוצה אחרת. לפתע היא מעבירה כדור מתחת סלה עד לעבר הקבוצה הנגדית מהר יותר מכל קבוצה אחרת.

במשחק הבא אחרי הנטס שהיה נגד טורונטו, באטלר קלע 42, ומאז החלה ההמראה כלפי מעלה.

מה שאנחנו לא יודעים ולא רואים הן פגישות הקבוצה הסגורות, השיחות בין השחקנים, ושיחות האחד-על-אחד בין מאמן ושחקן.
הדבר הנהדר ביותר שקרה הוא שדריק רוז הסכים ברצון לתת את שרביט המנהיג והכוכב של הקבוצה לג'ימי באטלר. הוא אמר:"אנשים שלא מבינים טענו שאני אקנא בו ואפריע. הם לא מבינים שזה הדבר הטוב ביותר שקרה לקבוצה. ג'ימי הוא עתה האדם, ואני האדם השני!".
הוא לא רק אמר זאת, אך מאחר ועניין 'העברת השרביט' עבר חלק וללא גבשושית ולו הקטנה ביותר, גם משחקו של רוז השתפר עד ללא היכר.
הויברג ביקש מכל הגארדים להגיע עם כדורים לפרונטליין כשבשעון ה-24 שניות נשארות 21, ז"א ב-3 שניות. זאת מהירות רבותי, ושיקגו עושה זאת!

הויברג רוצה מעבר מהיר לפרונט קורט כי שם מחכים קלעים גבוהים מה-3 כמו ניקו מירוטיץ', טוני סנל, או דאג מקדרמונט. כשהכדור מגיע אליהם לפני שההגנה מצליחה להסתדר, זה פלוס עצום, וזה בדיוק מה שקרה עם שיקגו ב-9 המשחקים האחרונים.

ופאו גאסול? כיצד הוא יגיע למקומו בזמן כה קצר? "תתפלאו, אבל המהירות הזאת תעזור גם לי. אני אוהב מאד משחק מהיר ואני הרבה יותר מהיר משחושבים בלהגיע לעמדתי כסנטר!"

טוז' גיבסון? הוא לא יודע אם יישאר או לא בקבוצה אבל כל זמן שהוא – ויואקים נואה שם – הם יעשו הכל כדי להיות חלק מהחבורה.

ועל הספסל יושבים ארון ברוקס ובובי פורטיס שעזרו מאד בזמנים שהקבוצה היתה צריכה אותם. הם הוכיחו ששיקגו מסודרת על עץ האלון.

גאסול:

"I don't think we are different people than we were four weeks ago," Gasol said. "But I see a progression, a development which I like, and now can we keep it this way for the entire year, for every single game! Bring the energy, bring the edge, bring the focus that is required in this league."We feel that when we play like we plsyed lately' we are a team that is very difficult to beat!"

גם אני!

(ובקשר להפסד לאטלנטה בביתה, אטלנטה היא קבוצה הרבה יותר טובה משחושבים, ונמר של ממש בבית!)!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. אני ראיתי אותם היום, ואטלנטה קראו אותם כמו שהבן שלי קורא את המפרט הטכני של לגו. אחרי קצת זמן גם אני התחלתי לראות את הסיסטמטיות שלהם.
    אני חשוב שהם לא טובים כמו שהם יכולים להיות.

    הדבר המפתיע ששנה שעברה הם היו קבוצה שקלעה באזור ה 90-100 נקודות והכריחה את היחרבה על אזור ה-90-95 נקודות.

    השנה הם קבוצה של 100 נקודות אבל גם סופגים 100 נקודות. הנמחונות האחרונים היו בהפרש סל מטורונטו אינדי .. ואת הטופ 6 במזרח הם יכולים להפסיד כמו שהם יכולים לנצח.

    התפקיד של הויברג זה להביא אותם ל 110-120 נקודות במשחק ואז הם יתחילו לתת מאבק על 1-2, כרגע אניי לא רואה את מה שאתה חושב שאתה רואה בהויברג.

    1. +1

      עוד מוקדם כדי לשפוט, אבל כרגע מדובר באכזבה.

      לדעתי סקיילס יכל להתאים מאוד לבולס. למרות שהוא גם רס"ר כמו ת'יבודו

  2. באטלר נהדר , אבל חסר להם עומק להתמודד באופן רציני מול קליבלנד , כפי שזה חסר לכל הסמי-קונטנדריות האחרות במזרח ( ע"ע אטלנטה, טורונטו , מיאמי ).

    1. יש עומק, הבעיה שלא מחולק כמו שצריך.
      גבוהים – יש. ואפילו יותר מדי (כנראה טרייד).
      גארדים – יש. אם כי צריך עוד גארד יוצר. ברוקס טוב, אבל מור והיינריך הם בגדר הספסל של הספסל.
      SF – רצוי מאוד להביא מישהו. דאנליבי כבר זקן ופצוע. סנל שחקן מחליף ותו לא ומקדרמוט בעל הפוטנציאל עדיין בגדר פוטנציאל (ולכן הוא עדיין על הספסל).

  3. אחלה קבוצה שיקגו
    קשוחה כמו שצריך להיות
    הם צריכים את דרק רוז על 50 אחוז וטרייד טוב על נואה שירים אותם למעלה
    השאלה מי הפראיירית שתיקח את נואה ???

    1. מה זה מי מומי?? הלייקרס כמובן…לקחנו את הסוס המת שנקרא היברט הקיץ לא נביא את נואה??? חוץ מזה שבהחלטות הניהוליות של קופצ׳אק בשנים האחרונות בקלות הוא מביא אותו תמורת ראסל-קלרקסון

  4. באטלר לקח את השרביט וכמו שאמרת זה הפך את שיקגו לקבוצה מצויינת. באטלר השתפר גם במאני טיים וזה חשוב מאוד בשבילו.
    שיקגו יסיימו במקום השני במזרח.

  5. טרייד על נואה תמורת שחקן יעיל בעמדות 2-3 אם יש בנמצא לא יזיק ובכל מקרה הקבוצה הזו תגיע לאן שהצמד גאסול-באטלר ייקח אותם ,

כתיבת תגובה

סגירת תפריט