הטוב, הרע והמכוער-9.1/יובל שחם

הטוב:

כספי. בליגה של הגדולים.

איזה כיף להיות ישראלי שעוקב אחרי הליגה.

כבר שנים ארוכות אני קורא ועוקב אחרי האן בי איי, מתעניין בסטטיסטיקה, קורא כתבות עומק על הכוכבים הגדולים של הליגה, מתעניין בפרוספקטים מעניינים לקראת כל דראפט וקורא מאמרים על שחקנים שפורצים ומתחילים לקבל הכרה אמיתית. קראתי כתבות כאלה בעבר על דריימונד גרין, סרג' איבקה, אימן שאמפרט, גוראן דראגיץ' והעונה כבר הספקתי לקרוא כמה כאלה על אחד משלנו – עומרי כספי.

העונה של כספי עד כה היא בוודאות הטובה בקריירה שלו מבחינת כדורסל (הממוצעים הכי גבוהים בקריירה ובעיקר יעילות מטורפת על הפרקט), אבל יותר חשוב מכך העונה של כספי היא העונה הגדולה ביותר שלו מבחינה תודעתית, דבר שכמובן קורה בזכות העובדה שכספי משחק מצוין השנה.

הגושפנקה הסופית להכרה של הליגה ואוהדי הליגה בעומרי כספי תהיה אם וכאשר הוא יחליט להשתתף בתחרות השלשות באולסטאר. כשהוא מחזיק באחוזי השלשות מהטובים בליגה (47.7% מהשלוש והמקום השלישי בכל הנבא, נכון לעכשיו), והוא התחיל לקבל הכרה וכתבות עומק מאתרי ענק באמריקה. עומרי חייב להשלים את המלאכה ולהופיע בבמה של הגדולים ביותר.

נכון, ככל הנראה ליד סטף קארי, ג'יימס הארדן, קיירי אירווינג, מרקו בלינלי, או מי שלא ישתתף בתחרות העונה – עומרי יראה קצת פחות טוב (או אולי לא?), אבל עצם הנוכחות שלו ביניהם היא הניצחון הגדול שלו.

למרות העובדה שסיכוייו לנצח יהיו קטנים מאוד, במידה וכספי ישתתף הוא ייכנס רשמית לליגה של השחקנים הטובים+. לא עוד שחקן חלש או בינוני, לא עוד שחקן שמשתמשים בו לטריידים, לא עוד אחד שעולה בגארבג' טיים, אלא עומרי כספי שמציג מספרי כמעט דאבל דאבל ואפילו משתתף לגיטימי באחת מתחרויות האולסטאר הגדולות ביותר, לצד תחרות ההטבעות והמשחק עצמו.

בכל מקרה, גם אם כספי יחליט שלא להשתתף, הכדורסל שהוא מציג הוא תענוג לעיניים ובמיוחד לעיניים ישראליות כמו שלנו. שלא ייגמר לעולם.

*

הרע:

שיפר את הקבוצה, אבל הסיקסרס עדיין מביכים בסטנדרטים של קבוצת נבא. איש סמית'.

זה כבר לא מכוער אמנם כפי שהיה, אלא רק רע, אבל פילדלפיה עדיין משחקים כדורסל גרוע מאוד. הצירוף של קולאנג'לו להנהלה ושל סמית' לסגל אמנם שיפר מעט את המשחק של הסיקסרס, אבל הם עדיין קבוצת אן בי איי מביכה. הם עם 93.1 נקודות בממוצע למשחק(הנמוך בליגה), -12.1 במדד הפלוס מינוס(הנמוך בליגה), 31.5% לשלוש (חולקת את המקום הלפני האחרון עם ממפיס), 42.5% מהשדה(רק הלייקרס קולעים יותר גרוע מפילדלפיה) ויחס אסיסטים-איבודים של 1.07(הגרועים בליגה בקטגוריה הזאת).

בקיצור – פילדלפיה קבוצת כדורסל רעה.

כבר הרבה זמן יש חוסר בהירות לגבי ההתנהלות שלהם מאחורי הקלעים, כל עניין הטנקינג לאורך שנים והרצון העז שלהם להיות כל כך גרועים, הופך את אחד מהמועדונים החשובים בליגה לאחד שמביך מאוד את האוהדים שלו, ומרחיק כל אוהד אן בי איי ממוצע מהעיר פילדלפיה וממשחקי הקבוצה.

נכון, תמיד תהיה הקבוצה שהיא הגרועה ביותר, כמו שתמיד תהיה הקבוצה שהיא הטובה ביותר, אבל הצורה שפילי משחקים והצורה בה הם משחקים לאורך העונה (ולמען האמת בכל שלוש העונות האחרונות) היא ברמה מאוד נמוכה שלא מוסיפה כבוד לפרנצ'ייז הזה. אין אף לא חצי אולסטאר בקבוצה, מרבית הסגל לא מוכר וגם השיטה לא נראית כמו גאונות מתמשכת.

פילי של היום היא עדיין קבוצה רעה מאוד (למרות ארבעת הניצחונות…) והיא יותר דומה לקבוצת יורוליג מקבוצת אן בי איי, והאמת-לא הייתם מחליפים אותם עם צסק"א מוסקבה?

*

המכוער:

הספורטאי האחרון שניתן להאשים בחוסר מודעות לסביבה. לברון ג'יימס, עם חולצה עליה מודפסות מילותיו האחרונות של אריק גארנר, אפרו-אמריקאי שנהרג בניו יורק לאחר התקלות עם שוטר.

בסוף שנת 2014 נהרג ילד בן 12 מקליבלנד בשם תמיר רייס על ידי שוטר.

הילד תמיר היה גדול מימדים והחזיק באמתחתו אקדח דמה, אשר גרם לשוטר לפגוע בו כשחשב שניסה לאיים, והסיפור תפס כותרות בארצות הברית בזמנו ובשבוע שעבר אותו שוטר יצא מבית המשפט חף מפשע. הקהילה האפרו אמריקאית זעמה, וכשנשאל לברון על המקרה הוא ענה כך:

"תמיד הייתי גאה בכך שבכל נושא שאני מדבר עליו יש לי ידע רב. אם להיות כנה, אני לא ממש מתמצא בפרטי הסיפור הזה, אז קשה לי להגיב עליו. בכל מקרה של אבדה של חיי אדם אנו צריכים להתפלל ולאחל למשפחה את הטוב ביותר, ובכללי את הטוב ביותר לכולם. בשבילי להגיב על זה עכשיו, פשוט אין לי מספיק ידע בשביל לעשות את זה".

על פניו, זו תגובה לגיטימית של אושיית ציבור מוכרת מאוד שלא רוצה לעשות טעויות ולדבר על משהו שהוא לא מספיק מכיר. לברון ג'יימס הוא אחד מהספורטאים אשר יותר מעורבים בנעשה בחברה והוא תמך מספר פעמים בקהילה שלו כשהיו אירועי אלימות וירי כלפיהם.

לאחר התגובה הזו של לברון, רבים מהקהילה האפרו אמריקאית ובמיוחד אימו של תמיר רייס (אותו נער שנהרג) יצאו כנגד לברון ג'יימס באגרסיביות בכלי התקשורת. אסור לשכוח שלברון בסופו של דבר הוא שחקן כדורסל. העובדה שלברון עזר ותמך בהרבה מקרים בעבר, לא הופך אותו לאדם שצריך להיות מנהיג הקהילה האפרו-אמריקאית כנגד המדינה.

הבחור עסוק בעונה עמוסה בדרכו לנסות לקחת אליפות מספר שלוש בקריירה, ואי אפשר לצפות ממנו להיות מעורב בכל דבר שקורה מסביב. העובדה שלא רצה להגיב על משהו שאין לו מספיק ידע לגביו, רק מראה כמה חכם ובוגר לברון, כשהוא לא רוצה לפגוע בטעות בעצמו או באנשים הקשורים לאירוע הספציפי הזה.

כדאי לאמו של תמיר רייס, שאכן עברה טרגדיה קשה, ולכל הקהילה המעורבת בסיפור הזה, לרדת מלברון ג'יימס, הספורטאי המעורב ביותר בעניינים חברתיים אולי בכל העולם, ולהתחיל להתעסק בדברים חשובים באמת במקום להאשים ספורטאי שכל חטאו היה שלא רצה להגיב מתוך חוסר ידע לגבי האירוע.

לברון מקבל כסף בשביל לשחק כדורסל ולהיות אתלט מצטיין וכל מה שהוא עושה מעבר לכך הוא בונוס עבור האוהדים והאנשים מסביבו. להפנות אצבע מאשימה כלפי לברון ג'יימס על חוסר תמיכה במקרה הספציפי – זה פשוט חוסר צדק.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. אני מסכים איתך בקשר לכספי ולברון, אבל לא בקשר לפילי. מאז שאיש סמית' הגיע הקבוצה עם 3 ניצחונות מ-7 משחקים, כשהם קולעים 99 נקודות למשחק.

    זה לא קבוצת פלייאוף, נכון, אבל הם לא כאלה גרועים. קבוצת חתתית סבירה, ולא בטוח שהגרועה בליגה כרגע (היום זאת ברוקלין). טיפה הגזמת בקשר אליהם לדעתי.

  2. יש איזשהו נוהג של הכותבים באתר , בלי קשר עד כמה הם לא מבינים לחבר דברים לא קשורים …
    אז לפחות היום זעפרני ואתה חולקים את המקומות הראשונים בכתיבה שלא קשורה לכלום …

  3. קודם כל עמרי צריך להיות מוזמן לתחרות השלשות לפני שיסכים או לא.
    בקשר להתערבות ספורטאים בעניינים פוליטיים וחברתיים זוהי בחירה אישית. ג'ימי בראון, מוחמד עלי, ביל ראסל, וקרים עבדול ג'בר הפכו גם למנהיגים בקהילה השחורה. מייקל, בארקלי, אייזיה תומאס, וקובי למשל טוענים שהם רק שחקני כדורסל ודעתם על עניינים ברומו של עולם היא דיעה של אדם בודד ללא יותר מדי אינפורמציה, ולכן הם לא מחשיבים את עצמם כמנהיגי הקהילה השחורה, וטוענים שאין להם זכות לדבר עבור הקהילה השחורה רק בגלל שיש להם ג'אמפ שוט.

    1. זה לא מסתכם בג'אמפ שוט מנחם.
      החבר'ה האלה הם ROLE MODELS עבור מיליוני אנשים ומן הראוי שיעשו משהו בעל משמעות עם זה.
      אם זה אומר יותר מעורבות ויותר אכפתיות אז שיתאמצו קצת. הם לא אנשים פרטיים לטוב ולרע. בעיקר לטוב.

  4. חשוב להגיד שהראשון שלבש חולצת I can't breathe היה דריק רוז, ושלברון קיבל את שלו מג'ארט ג'ק ומאוד התלבט אם ללבוש אותה בכלל.

      1. למה העיקר שהוא לבש ?

        היית רוצה שבזמן שאתה תועמד בפני חקירה שתשנה את כל חייך, כל העולם ואחותו ילבש חולצות שרומזות כי אתה אשם, אף על פי שהחקירה רק החלה, ולאותם אנשים בכלל לא ידועות כל העובדות ?

        1. לא ידועות כל העובדות? כולם ראו את ההתנפלות שלו והחניקה הבלתי חוקית. כולם ראו שהוא לא היווה סכנה לחיי השוטרים וכולם שמעו אותו מתחנן "I CAN'T BREATHE"
          אם אתה טוען שלמרות כל זה עדיין אסור להביע דעה ולחכות לראות מה יפסקו המושבעים ולראות את זה מנקודת מבטו של השוטר "המסכן" אז בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים כי בעיני זה בולשיט טהור.

          בוא נסכים שאנחנו לא מסכימים גם לגבי התגובה הקודמת. כאשר כל צעד שאתה עושה – על המגרש או מחוצה לו – מעניין כ"כ אנשים אז אתה לא בנאדם פראי ואתה כן ROLE MODEL בין אם אתה אוהב אתב זה או לא

          1. ממליץ על צפייה ב "12 המושבעים".

            את הזכויות שהבחור השחור היה צריך לקבל (אם קיבל או לא, אני לא יודע) גם השוטר צריך לקבל.

            מה קשור עניין הפרסום לבין היותך רול מודל (אני בכלל לא מבין מה הגדרת התפקיד)

            משפחת אלפרון מפורסמת, זה לא עושה אותם רול מודל (מה שזה לא יהיה)

            האם אתה בא בטענות לכוכבי רוק על אורח החיים שלהם בגלל היותם רול מודל ? ומי קבע איך רול מודל צריך להתנהג ?

            אין לי בעיה עם הבעת דעה, העניין שאתה דורש ממישהו שיביע את דעתו בזמן שהוא אומר שהוא לא מספיק בקיא בכדי להביע אותה.

          2. והכי חשוב

            הדבר שהכי לא עושים לרול מודל, זה להגיד לו איך רול מודל צריך להתנהג. כי הוא הרול מודל, ולכן אתה צריך להתנהג לפי מה שהוא עושה, ולא מה שאתה חושב, כי אתה לא הרול מודל.

            לפחות לפי ההיגיון שלי.

          3. – קיבלתי את ההמלצה ל-12 המושבעים 🙂

            – "את הזכויות שהבחור השחור היה צריך לקבל (אם קיבל או לא, אני לא יודע) גם השוטר צריך לקבל." – תמונה שווה יותר מאלף מילים. בניגוד אליך, אני י-ו-ד-ע שהוא לא קיבל.

            – להשוות את משפחת אלפרון ולהקות רוק לספורטאים זו השוואה לא נכונה בעליל מכיוון שקהל היעד שלהם שונה בתכלית ואתה יודע את זה(שים לב שספורטאים שסרחו – היכו את נשותיהם, נטלו סמים או סתם מוזרים – לא נמצאים במשחק המרצ'נדייזינג ולא נחשבים דוגמא)

            – לא אמרתי בשום מקום שציפיתי שלברון – או כל אחד אחר – יחווה דעה על מקרים שהוא לא מכיר. אין לי עליו ביקורת בדוגמא הספציפית הזאת פרט, אולי, לניתוק מסוים שיכול להיות מובן עם כל העומס עליו. נניח…

            – אחרון חביב: אני לא אומר לרול מודל איך להתנהג אבל יש לי ציפיה ממנו לסטנדרט מסוים כי הוא, ובכן…, רול מודל

          4. כתבת "העיקר שהוא לבש" — ציפיה להבעת דעה, והתנהגות מסוימת.

            לא ענית לי, מה זה בכלל רול מודל ?

            אני יכול לומר דווקא, שלעניות דעתי הדרך שבא לברון נהג היא הדרך שמצופה מרול מודל להתנהג – בצורה ממלכתית, המכבדת את הרשויות ואת החוק.

            לפני עשרות שנים מוחמד עלי היה סרבן גיוס, שהצהיר שהשליך את המדליה האולימפית שלו לנהר (הוא לא)
            אחד יראה בו מודל לחיקו הנלחם על דעתו העצמאית, אחר יכול לראות בו בדיוק ההפך – משתמט, ופורע חוק המהווה דוגמא רעה לבני הנוער.

            אתה ראית סרטון בין כמה דק", לא היית רוצה שישפטו אותך על סמך ראיה אחת מבין אני לא יודע כמה.

            היה את המקרה של הקצין מגבעתי ש "ווידא הריגה", והתוכנית "עובדה" בעריכה מגמתית השחירה את פניו על סמך הקלטה אחת.
            בית המשפט הורה ל "עובדה" לפצות אותו על כך. הדבר הזה מוביל לציד מכשפות.

            למה מה שמצופה מספורטאים לא מצופה מכוכבי רוק ? שניהם פונים לאותו קהל יעד – בני נוער, ומהווים עבורם "רול מודל".

            ברגע שהצלחת ליצור "מודל" התנהגות מאוד מסוים, אתה יכול מאוד בטוח שהתקרבת עוד קצת בדרך להפיכת של החברה לחברה פשיסטית.

  5. יש הבדל בין לבישת חולצה שהיא בבחינת הזדהות עם צעיר שנהרג (מבלי להאשים איש), לבין הבעת דעה על פסיקת בית משפט. זה נכון שבישראל כולם עו"ד, מכירים את חומר הראיות על בוריו ושמעו את כל העדויות, בכל משפט שאי פעם התקיים, אבל לברון כנראה לא כזה מוכשר…

  6. האשה שיצאה כנגד לברון כנראה חושבת שמגיע לה
    יותר מידי ותמיד תמצא אשם אחר, רק לא הבן שלה
    שיש סיכוי סביר שהיה פרחח לא קטן.
    אני מאמין יותר לשוטרים ולגורל הרע שרודף אחרי הנפגעים
    שפגעו והציקו לאחרים.
    אני מתעב את לברון
    פגע רע, פוגע שלא בצדק,אל דאגה,
    כח מאסיבי יפגע ויגרום נזק קשה לפוגע.

  7. אני מסכים עם נקודה שאולי לא חודדה מספיק:

    כספי יכול למנף את עצמו ואת השם שלו בעקבות השתתפות בתחרות השלשות. תמיד ראיתי בזה סוג של מטרד שלא מעניין איש, אבל אם אתה מצליח לשים את השם שלך שם בין כל האולסטארים, אתה בהחלט מקדם את האינטרסים שלך בליגה הזו.

  8. פוסט מצויין שפוספס במבול הפוסטים שהיה היום.
    כספי צריך למנף את עצמו בעזרת עונה אחת שלמה יציבה. תמיד הוא פותח טוב ואז מגיעה נפילה רצינית בחצי השני של העונה.
    יהיה או לא יהיה בתחרות שלשות זה לא מה שישנה את הקריירה שלו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט