סיכום יום חמישי המאעפן / דור בלוך

קובי

אז ערב חמישי הלך דיי כצפוי כשאטלנטה מביסה בלא תנאי את פילי, שיקאגו מנצחת במשחק קשוח את בוסטון, יוסטון מנצחת את יוטא בלי להרשים וסקרמנטו, בלא כספי, מנצחים בקושי את הלייקרס.

בתקווה לימי חמישי מעניינים יותר בהמשך.

פילדלפיה 76'ס (34-4) 98 – אטלנטה הוקס (15-22) 126:

למי שתהה, למרות איש סמית', פילי היא עדיין לא קבוצת NBA לגיטימית.

הסיקסרס עוד הובילו ב-6 ברבע הראשון שהיה צמוד, אבל ברבע השני ריצה של אטלנטה הורידה את הקבוצות למחצית בפער של 17 לטובת האורחים וזה היה זה.

אף שחקן באטלנטה לא שיחק יותר מ-25 דקות כשבונהולצר ניצל את ההזדמנות כדי לעשות פופוביץ' ולחלק את הדקות כשהוא משתף לא פחות מ-13 שחקנים ב-7 דקות או יותר.

קנת ביזמור הצטיין עבור ההוקס עם 22 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, כשמילסאפ והורפורד מעמידים מספרים תואמים של 18 נקודות כ"א. קייל קורבר ממשיך לא למצוא את עצמו העונה וסיים עם 5 בלבד, וגם ג'ף טיג היה בינוני מאוד עם 7 אבל בערב כזה זה הספיק, כשמחליפו שרודר מוסיף 14 מהספסל.

בצד השני 21 של אוקאפור ו-12 של איש סמית' היו גולת הכותרת עבור הסיקסרס וזה אומר הכל.

שיקאגו בולס (12-22) 101 – בוסטון סלטיקס (17-19) 92:

במשחק המרכזי של הלילה בוסטון פתחה חזק והחזיקה יתרון של סביב ה-10 נקודות כשקואדר וסלינג'ר מובילים את הדרך, אבל שתי שלשות של מירוטיץ' ויכולת טובה של רוז הורידו את שיקאגו ביתרון קטן, לרוז היו 12 במחצית באחד המשחקים הטובים שלו העונה. המחצית השניה נפתחה באותו אופן עם שלשה של באטלר שהיה שקט במחצית הראשונה, ולאחר מכן חמש התקפות רצופות שהלכו לגבוהים – גיבסון או גאסול והעלו את שיקאגו ליתרון 10 ממנו בוסטון לא הצליחה לחזור עד סוף המשחק.

באטלר היה עם אחוזים לא טובים אבל התאושש במחצית השנייה וסיים עם 19 ותרם גם 10 אסיסטים, כאשר רוז מחזיר את מחוגי הזמן לאחור ומסיים עם 18 וכמה חדירות נאות.

אם מדברים על להחזיר את מחוגי הזמן לאחור לגאסול היה משחקן מפלצתי עם 17 נקודות ו-18 ריבאונדים, כשמירוטיץ' וגיבסון קולעים בספרות כפולות גם הם. ההשתלבות של מירוטיץ' ובעיקר הקליעה שלו מבחוץ קריטיים לשיקאגו, ואם הקליעה הזאת תהפוך להיות יציבה, היא תהפוף לבעיית מאץ' אפ שתהפוך את שיקאגו לקבוצה הרבה יותר מאתגרת עבור הגנות היריבות, ותפתח מקום לחדירות של רוז, ולאחת מ-10,000 הדרכים של גאסול לסיים בצבע.

בצד השני בוסטון עשתה כל מה שיכלה אבל ללא בראדלי וכנראה שגם איתו מדובר בקבוצה מוגבלת. קרואדר עם 17 ואוליניק עם 16 הובילו כש-7 שחקנים קולעים בספרות כפולות, אבל רק הם קולעים.

יוסטון רוקטס (19-18) 103 – יוטא ג'אז (20-15) 94:

סיפור דומה לשני המשחקים הקודמים, יוטא הייתה במשחק במחצית הראשונה ואף הובילה ב-5 במחצית כשרודני הוד ובארק פותחים חם עם 8 ו-7 נקודות ברבע הראשון ומיודעינו ג'ו אינגלס מפליא 8 נקודות בגויים ברבע השני.

אבל ברבע השלישי הארדן משתלט על העסק, בסוף הרבע הוא כבר עמד על 26 והיתרון של יוסטון על 6, ברבע הרביעי יוטא נשארה קרובה, אבל יוסטון שמרה על קור רוח מהקו ולקחה את ה-W מול יוטא הפצועה, שממשיכה להפגין רוח מרשימה, אבל להישאר עם מאזן שלילי בעוד יוסטון מתקרבת ל-50%.

33 של הארדן במשחק הזה ותגידו עליו מה שתגידו, הוא סוחב את הקבוצה הזאת על הגב. ג'ונס הוסיף 14 ו-8 ריבאונדים וטרי ות'ורנטון הוסיפו 12 חשובות כל אחד כאשר הווארד לא שיחק בגלל פציעה ולואסון בגלל השעייה.

בצד השני אף אחד לא ממש הרשים, הייורד אומנם קלע 15 אבל רק 1 מ-7 מהשלוש ומלבדו אף אחד לא קלע יותר מ-12 ועם כל כך מעט כח אש קשה לנצח, אפילו את יוסטון הנוכחית.

סקרמנטו קינגס (21-15) 118 – לוס אנג'לס לייקרס (29-8) 115:

המשחק הכי צמוד של הערב מגיע דווקא מסקרמנטו שמנסה להיאחז בתקוות הפלייאוף שלה.

סקרמנטו פתחה חזק מאוד את הרבע הראשון והובילה כבר ב-17 כשהיא קולעת 38 מול האין הגנה של הלייקרס. אבל הלייקרס חזרו לאט ובהתמדה למשחק, ועלתה ליתרון 4 דקות לסיום עם שלשה של ראסל וסל של קלארקסון, מכאן הייתה נדנדה בין שתי הקבוצות ובסופו של דבר סל וחטיפה של רונדו בדקה האחרונה סגרו עניין וסידרו לסקרמנטו ניצחון בביקור האחרון של קובי בסקרמנטו במשחק ללא הגנות.

קובי היה בטירוף שלו בקמבאק עם 28 ואפילו באחוזים טובים, כשדיאנג'לו ראסל היה ענק זאת לא מילה עם 27 ב-11 מ-16 מהשדה, וויליאמס הוסיף 20 מה שנותן תחושה שללייקרס יש נכסים לשחק איתם בקיץ, אחרי שקובי ומשכורתו המפלצתית יילכו, אבל הם חייבים להתחיל לשחק על ראסל ורנדל (6 נקודות ו-10 ריבאונדים) כדי להשביח אותם לקראת העונה הבאה בין אם כאבני הפינה לקבוצה החדשה או כנכסים להחלפה.

סקרמנטו לעומת זאת ממשיכה להיראות כקבוצה חסרת אופי ומבוזבזת שכמעט זרקה משחק שוב אחרי מה שקרה מול דאלאס, 29 ו-10 של קאזינס ב-32 בלבד, ו-18 של אייסי וגיי הספיקו הלילה כשבו מקלמור מוסיף 16 ורונדו עם 12 אסיסטים וכאמור מהלכי הקלאץ' שהכריעו את המשחק הלילה.

וזה נכתב לפני המשחק:

עזבו.

צאו למסיבה, לכו לישון מוקדם, תבלו עם הילדים, תראו סרט (8 השנואים יוצא הסופ"ש!), תצפו בדשא צומח כל דבר יהיה טוב יותר מליל ה-NBA שהליגה סידרו לנו הלילה.

מה לעזזאל?!

המשחק הכי טוב הלילה זה בוסטון נגד שיקאגו, ואתם יודעים שזה יראה כמו שילוב של משחק יורוקאפ ובושידו. גולת הכותרת מבחינתנו אמורה להיות חזרתו של כספי אחרי שני משחקים בהם ישב בצד עם כאבי גב, וגם זה יהיה נגד הלייקרס.

אז בואו ניגש לעניינים כי אקשן לא יהיה לנו יותר מדי…

*

פילדלפיה 76'ס (33-4) – אטלנטה הוקס (15-21):

נתחיל עם משחק שאפילו החברה' בפילדלפיה לא יטרחו לראות כשאטלנטה הוקס מגיעה העירה.

אטלנטה ניצחה ב-21 נקודות במשחק הראשון בין השתיים, אבל זה היה לפני שאיש סמית' הגיע העירה!

לאחר רצף של שישה נצחונות רצופים שהחזירו את אטלנטה לצמרת המזרח, באו 3 הפסדים בארבעה משחקים וההוקס יקוו להימנע מהפסד שלישי ברצף הלילה.

אחד הסיפורים המעניינים שכרוכים במשחק הלילה הוא חזרתו של אלטון ברנד, שחקנה של ההוקס בשנה שעברה שפרסם מכתב מרגש אודות החלטתו לחזור על מנת לסייע לצעירים בפילדלפיה בחניכה ועזרה דבר שלא נהג לעשות בשלבים מוקדמים של הקריירה שלו ובשבילו זה סוג של החזר חוב.

מעבר לסיפור המעניין הזה ואיש סמית' שקולע 18 למשחק ג'אליל אוקאפור חזר מההשעייה שלו ויהיה מעניין לראות האם הראש שלו יהיה בכדורסל, ואיך מתקדמת ההתפתחות של צמד הגבוהים המבטיח של ה-76'ס – אוקאפור ונואל.

אבל עם כל הכבוד לפילי המשחק הזה תלוי לגמרי באטלנטה, ומאחר והוא גם חשוב עבורה אני מאמין שהיא תנצח.

אטלנטה ב-15.

שיקאגו בולס (12-21) – בוסטון סלטיקס (16-19):

שתי קבוצות מזרחיות קשוחות יפגשו בשיקאגו הלילה, כשהבולס יקוו להמשיך להישאר קרובים לקאבס והסלטיקס ינסו להמשיך ולבסס את מעמדם בפלייאוף לאחר ההופעה של השנה שעברה.

עם ג'ימי באטלר בראש דומה ששיקאגו מוצאת הקצב שלה לאחרונה ועם מאזן של 5-15 בבית הם קבוצה ביתית מצויינת, ועם רוח גבית של 5 נצחונות רצופים הם בהחלט מתחילים להיראות כמו הקבוצה שציפו שהם יהיו תחת פרד הוייברג.

דומה שהאווירה הקשה לאחר ההערות של באטלר לכיוון המאמן שלו נשכחו זה מכבר.

בוסטון מהצד השני במצב רוח אחר לגמרי אחרי שלושה הפסדים ב-4 משחקים, כולל הפסד לדטרויט בוים רביעי במשחק בו הובילו כבר ב-13 אבל קרסו ברבע הרביעי.

עם זאת אסור לזלזל בבוסטון, יש להם את ההגנה עם הנקודות לפוזשן השני הכי נמוך בליגה, וגם בלי אייברי בראדלי אבל עם דיוויד לי וטיילר זלר שחוזרים יש לקבוצה לא מעט כוח אש.

המשחק הקודם בין השתיים היה צמוד והבולס ניצחו לבסוף ב-5 עם 36 נקודות לג'ימי באטלר, השחקן שהכי שווה לקום הלילה בשבילו, תענוג לראות איך השחקן הזה מתפתח לסופרסטאר אמיתי בליגה הזאת, דבר שלא ציפו ממנו קודם לכן ואם דריק רוז יתאושש מהפציעה בעין ויחזור לרמה שקרובה לרמתו הקודמת שיקאגו תהיה קבוצה מעניינת, ואולי השיוט של קליבלנד במזרח לא יהיה קל כמצופה.

יהיה צמוד, נלך עם הביתיות.

שיקאגו ב-3.

יוסטון רוקטס (19-17) – יוטא ג'אז (19-15):

היה מעניין לעקוב אחרי יוסטון והעונה הבינונית באופן מפתיע שלה עם המשחקים שלה לא היו כזה סבל לצופה.

מדהים כמה ביקורת הארדן סופג כשהוא הקלע השני בכמות נקודות בליגה (28.1), אבל כשהקבוצה שלו עדיין נמצאת במאזן שלילי, והיא הפסידה כבר שני משחקי בית רצופים, אי אפשר שלא להפנות את המבט לעבר הכוכב של הקבוצה.

בצד השני יוטא ממשיכה להחזיק מאזן סביר (רק משחק פחות מיוסטון, לא להאמין) למרות מכת פציעות מזעזעת כשהם ללא דאנטה אקסום, רודי גובר, אלק בארקס ודריק פייבורס, ולכן אין להתפלא שהקבוצה הובסה ללא תנאי מול סן אנטוניו.

אם לא הפציעות הייתי הולך על משחק צמוד, אבל זה נראה כמו יוסטון כל הדרך.

יוסטון ב-10

https://www.youtube.com/watch?v=kAmsi05P9Uw

סקרמנטו קינגס (21-14) – לוס אנג'לס לייקרס (28-8):

עוד דרבי בקליפורניה בין שתי קבוצות מחורבנות.

האיכות של הלייקרס, or lack there of, נותחה כבא לאיפה אבל תסתכלו רגע על סקרמנטו. יש להם את אולי הסנטר הטוב בליגה, רכז שמוסר לגבוהים מהטובים בליגה, קלע חסר מצפון כרודי גיי ושלל שחקנים משלימים לא רעים בכלל כמו דרן קוליסון, עמרי כספי בעונת שיא, מרקו בלינלי שבסן אנטוניו תרם בצורה יפה מהספסל ובן מקלמור.

לא הייתם מצפים שהם ייתנו קצת יותר ממה שהם נותנים עד עכשיו? או לפחות שיצליחו לשמור על יתרון 7 דקה וחצי לסיום ההארכה?!

כספי כאמור אמור לחזור הלילה מה שמוסיף עניין מהזווית הישראלית, וכמובן שיש את הזווית של המשחק האחירון של קובי בסקרמנטו, הקבוצה נגדה נאבק בתחילת השושלת שלו בלייקרס עם שאק והוא אמור לחזור הלילה. גם רונדו בספק בצד השני.

יהיה יותר צמוד ממה שחושבים, אבל בסופו של דבר זה של סקרמנטו.

סקרמנטו ב-7

לפוסט הזה יש 73 תגובות

  1. בולס-בוסטון יכול להיות אחלה משחק לחובבי שנות ה-80 והכדורסל המזרחי הקשוח והזכור לטוב (בוסטון,הפיסטונס ואפילו פילי בימי הזוהר)

    1. תסכים איתי שמשחק שח פילדלפיה ואטלנטה בגרסת 2016 זה לא הדבר הכי מעניין ביקום.
      יש מעט משחקים עם קבוצות שאינן קבוצות צמרת (למעט נניח שיקגו) אז קצת מסתלבטים.

  2. אחלה פריוויו דור.

    אולי באתר ה-NBA יוכלו לקדם את יום המשחקים הזה באמצעות הפריוויו שלך..

    לא מאמין שבוסטון יכולה לנצח בשיקגו ללא אייברי בראדלי.

    אני מצפה למרחץ דמים בסקרמנטו. הם יבואו עצבניים על ההפסד לדאלאס וזה עוד משחק בית..

    לא פוסל אפשרות שאטלנטה תפסיד לפילי.

  3. פריוויו נהדר ללילה משעמם!!!
    בוסטון נגד שיקגו דווקא משחק מעניין אבל השאר זוועה… אולי המשחק של סקרמנטו נגד לייקרס יפתיע לטובה.

  4. תמיד אהבתי את ג'ואקים נואה. עכשיו אחרי שראיתי כמה סרטונים שלו אני אוהב אותו אפילו יותר. הוא מעין אנטיתיזה ללברון, שחקן קבוצתי שנותן הכל תמיד, גלוי לב וישיר, טבעי, אמיץ וללא מסכות.

    מוקדש לחברי ללל:
    https://www.youtube.com/watch?v=-osb6ztv94k

      1. אשך, אחרי שענית לשאלה שלי על דטרויט התעלמת מההצעה שלי לשיפור הקבוצה (כדי להקל עליך, אמרתי שהשחקן שחסר להם כדי להיות יציבים ולתת ריצת אליפות הוא לברון)
        🙂

          1. ועניתי לה שזה לא יהיה מופרך אם הוא יגיע איתם אל הגמר.
            תחשוב על זה, יש להם כמה שחקנים לא רעים בכלל וכל מה שהם צריכים הוא רועה שינחה אותם אל הארץ המובטחת.
            ואם הוא לא יצליח הוא יזכר כקדוש מעונה וגם זה משהו.
            מצד שני, לתרחיש הזה ישנו סיכוי גבוה להתממש דווקא בקליבלנד

    1. +1 תמיד אהבתי אותו למרות שחייב להודות ששנה שעברה שלו הייתה אחת התרסקויות הכי גדולות של שחקן שאני זוכר. משחקן שמזכירים אותו כלפחות מועמד לאמ וי פי לשחקן שפילי ירצו לקחת

  5. לכותב הכתבה, מי שמתלונן על משחקי NBA באשר הם לעולם לא יוכל להעריך את המשחק המופלא הזה ואת הליגה הזאת.
    זאת בושה (!!!) לפי דעתי.
    ותפסיקו להכניס לשפה היפה שלנו (עברית, להזכירכם) כל מיני מילים משפות אחרות (מה זה לעזאזל "מעפן"???), אתם מקלקלים את השפה.

    1. לבלבל בין 'שתי' ל-'שני' (מה שאני מרבה לעשות) זה לשבש את השפה היפה שלנו.
      לבחור ב-'מעפן' זו בחירה הקשורה לסגנון.
      וסגנון – אתה יכול שלאהוב או שלא לאהוב (ואז לבחור לא לקרוא) אבל אי אפשר להאשים חופש יצירתי בקלקול השפה.

      גם דן אלמגור, בעל דוקטורט לספרות עברית, כתב פעם:
      "לצ'ופצ'יק של הקומקום, זה שמשפיך ת'תה…"

    2. יודע דבר – האם אתה יודע שהשפה היפה שלנו (עברית, להזכירך) נוצרה בחלקה הגדול משילוב של מילים כמו 'מעפן'?

  6. לא זכור לי משחק בו שתי הקבוצות השתמשו כל אחת ב-8 שחקנים שכולם תרמו המון, כל אחד בדרכו, ורובם עם דאבל-דיג'יט

  7. קובי קלע 18 נק' ב-19 דקות במחצית הראשונה נגד הקינגס, כמה סלים כמו בימיו הגדולים ביותר. ישנם רגעים בהם הוא נראה כאילו לא איבד שום דבר.

  8. תסתכלו על קוביט. הוא משחק כאילו הגיע מעולם אחר. לא מחטיא משום מצב ומשום מרחק.
    מי שלא רואה מפסיד הצגה גדולה מאד!

  9. המטרה של קובי העונה — לדפוק ללייקרס את הבחירה הראשונה.

    נחזיק לו אצבעות.

  10. ראסל סובב תקרסול, זה בדרך לכמה משחקים. קאזנס קבל בומבה יבשה והמשיך כרגיל. מזל שזה ברגל ולא בגב הפגוע שלו

  11. רונדו עם סל ואחריו חטיפה מקלרקסון ניצח את זה בקלאץ׳. סחתיין על קובי, בחודש האחרון הוא נראה הרבה יותר טוב מפתיחת העונה.

  12. אתמול בשעת בין הערביים, רון הפקיד בידי אחי מנת רעל המספיקה לגרום למותו של אדם כדי שהלז ישים לי אותה במנת האוכל של ארוחת שישי.

    כך אני מסכם את יום חמישי

  13. אחלה סיכום.
    יוסטון כרגע באותה רמה של יוטה רק שיש את הארדן שהוא אחד הכוכבים היחידים בליגה שיכול לבד לסחוב קבוצה על הגב לפלייאוף.
    ברמת המאמץ ראינו ממנו יותר מאמץ הגנתי, סופסוף מונטראז הראל קיבל דקות ונתן האסל כמו שכל שחקן ביוסטון צריך לתת במצבם.
    מול אינדיאנה בלי הווארד, די-מו ולאוסון שהתחיל להשתפר בזמן האחרון יהיה קשה אבל מבחן טוב לרמת המחוייבות

  14. נמאס לי כבר לראות את זה שבכל משחק של הלייקרס הם בפיגור 20, קובי יורד, וראסל אנד רנדל מחזירים אותם למרחק נגיעה מהניצחון. זה קורה הרבה יותר מדי העונה.

    שווה להזכיר את גובר שחזר הערב, ונתן ב-15 דקות 6 נקודות עם 2 ריבאונדים. צל חיוור בהשוואה ל-8 נק', 3 ריב' ו-2 אס' של אינגלס המרשים.

  15. עוד תזכורת שאסור להספיד מראש אף ערב אנ.בי.איי.
    ובמיוחד, לא כדאי להחמיץ את סקרמנטו. באנקר של בידור. פעם אלה השלשות של כספי, והלילה מותחן אדיר עם הלייקרס, שממש הפתיעו לטובה ברבע האחרון. גם האווירה היתה של דרבי אמיתי והמון קהל צהוב-סגול. ראיתי הרגע בלי לדעת תוצאה, פשוט תענוג.

    1. +1
      ממש נכון!
      משחק נהדר היה שם עם אווירה יוצאת מן הכלל
      הצעירים של הלייקרס באחד הלילות הטובים שלהם העונה

  16. סקרמנטו בעמדה מצויינת לפליאוף . יוטה פציעים וגם לסקרמנטו היו לא מעט משחקים קשים . בהצלחה בכל המירוץ לחטוף סוויפ מגולדן.

    1. לדעתי הם יגיעו יותר טוב משמונה לפלייאוף.
      בכל מקרה אף קבוצה לא תרצה לפגוש אותם לסדרה, כי הם עדיין רחוקים מהפוטנציאל שלהם.

  17. הלכתילישון בחצי עם הלייקרס בפיגור 18. כשהתעוררתי הבוקר ב-9, חלבתי את העיזות עד 10, ועתה 10:40 אני פותח את הסקירה, והלייקרס כמעט ניצחו?
    איזה טרוף!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט