כמה נושאים שצריך לדבר עליהם / גלעד

אספתי כמה נושאים קטנים לסוג של "מעורב" עם נושאים מעניינים (לפחות אותי..) ומה אני חושב עליהם.

אשמח לשמוע (לראות) מה הקוראים חושבים.

אופנסיב ריבאונד –

לפי הכל אני שולח את מי שרוצה לכתבה מעולה של זאק לואו בנושא. למי שלא רוצה/יכול לקרוא פשוט אתמצת את זה לכמה מילים.

הטרנד הנפוץ כרגע בין המאמנים בליגה הוא להורות לכולם לחזור מיד אחרי החטאה מלבד הסנטר שינסה לקחת ריבאונד התקפה. הטרנד נובע מההעדפה של מאמנים למנוע נקודות קלות במתפרצות לקבוצה השנייה.

מה שלואו תוהה זה האם בכלל עדיף להגן טוב ממתפרצות או לקחת הרבה ריבאונדים בהתקפה.

אני חושב שזה מאוד תלוי על איזה קבוצה מדובר. אם אתה בהרכב הסמול בול של הווריורס (שממילא לא מחטיאה יותר מדי..) או בחבורת הזקנים האיטיים של דאלאס אז תחזיר את כולם כי הפוטנציאל לנזק גדול מהפוטנציאל לרווח.

אבל אם יש לך למשל את לאב ותומפסון (שהם ריבאונדרים מעולים) ואת לברון ושמפארט שיכולים לחזור מהר להגנה ולעצור מתפרצות אז אל תגיד לגבוהים לרוץ ישר חזרה אלא לך על הריבאונד התקפה.

הכי טוב זה להחזיק איזה מפלצת (דראמונד סטייל) בצבע שאתה יכול גם להשאיר אותו בצבע ולדעת שיש לו סיכוי לא רע לקחת ריבאונד וגם לחזור בארבע שחקנים אחרי זריקה רעה להגן.

השחקנים שלוקחים הכי הרבה ריבאונדים בהתקפה

הקבוצות שלוקחות הכי הרבה ריבאונדים בהתקפה

אם יש לך אחד כזה אתה בסדר. דראמונד.

האיש הירוק –

לא MVP. כן אולסטאר. דריימונד גרין.

דריימונד גרין. אנדרייטד? אוברייטד? אולסטאר? MVP? רול פלייר? פורח רק ליד סטף?

עוד טענה שעלתה בנוגע אליו היא שהוא חשוב יותר לווריורס מהMVP המכהן.

חייבים לדבר על דריימונד גרין ואשמח לשמוע את דעות הגולשים כי אני עדיין לא בטוח מה אני חושב עליו (כן הוא צריך ללכת לאולסטאר בזה אין ספק). אנסה להציג כאן כמה נתונים ולעזור לכם (ולי) להחליט.

אתחיל מהסטט' היבשה –

35 דק' משחק, 14.8 נקודות, 9.5 ריבאונדים, 7.4 אסיסטים, 1.3 חטיפות, 1.4 חסימות, 2.9 איבודים, 46.3 אחוז מהשדה, 41.7 אחוז מהשלוש, 69.6 אחוז מהקו.

רשם העונה 12 דאבל דאבלים ו7 טריפל דאבלים.

נתקדם רמה במעלה הסטטיסטיקות ונסתכל על הNET RATING – מדד מעולה לקבוצות ולדעתי פחות משקף לגבי שחקנים. (המדד בודק את הפער בין הנקודות שקבוצה קולעת פר 100 פוזשנים לנקודות שהיא מקבלת מהיריבה. בהסבה לשחקנים מה קרה בזמן שהם היו על המגרש).

הוא שני אחרי סטף מבין השחקנים שמשחקים לפחות 20 דק' (המדד קצת חשוד כי שישה שחקנים מהעשירייה הראשונה משחקים בגולדן סטייט..).

טוב די עם הסטטיסטיקה זה לא מקדם אותנו לשום מקום.

במקום זה אתן לו כמה כתרים ואנשל אותו מכמה אחרים שאנשים נתנו לו.

השחקן הכי וורטסילי בליגה – שלו. אפילו אם נוריד את זה למטה אין אף אחד עם לפחות 11 נק' 8 ריב' 7 אסט' חטיפה וחסימה למשחק.

הסייד קיק של קרי – שלו. סורי קליי אבל יש אנשים שיותר משמעותיים ממך לקבוצה הזאת שקולעים שלשות פחות טוב ממך.

יותר חשוב מקרי – מה פתאום. אף אחד לא יותר חשוב מהMVP.

מחוץ למערכת של ג"ס הוא לא היה מתפתח לחצי ממה שהוא עכשיו – אולי. כנראה שכבר לא נדע אחרי החוזה שהוא חתם עליו בקיץ.

טופ 10 השחקנים בליגה – לדעתי לא. אני ממקם אותו בחמישייה הרביעית או החמישית.

אולסטאר – כן. לגמרי כן.

קלעי השלשות הטובים בליגה –

אחרי דיון על טופ 10 קלעי השלשות בליגה החלטתי לנסות לבחון מי הם לדעתי.

בשביל לבחור צריך לקבוע כמה תנאי סף.

1. לפחות 40 אחוז מהשלוש העונה.

2. שחקנים שמסוגלים לייצר לעצמם שלשה יקבלו עדיפות על שחקנים שיודעים רק לקבל כדור ולקלוע (דוג' – כספי) אבל אם אחד עדיף על השני משמעותית באחוזים/כמות הוא יקבל עדיפות.

3. לפחות 2 שלשות למשחק בנרמול ל36 דקות

24 שחקנים זרקו העונה מעל 40 אחוז משלוש. שמונה מהם לא עומדים בתנאי 2 השלשות ויצאו החוצה.

השחקנים שנשארו לנו – (המספרים נכונים ל – 05/01)

[table “91” not found /]

מסקנות מהטבלה –

  • קרי הוא אכן קלע מדהים ובלי שום ספק הטוב בליגה.
  • טלטוביץ', מורו, פריי ורדיק חייבים לקבל יותר דקות.
  • אחרי עיון בטבלה ובתוספת מבחן העין. עשרת הקלעים הטובים בליגה העונה עד כה הם –
  1. סטף קרי
  2. JJ רדיק
  3. קליי תומפסון
  4. קווין דוראנט
  5. כריס מידלטון
  6. מירזה טלטוביץ'
  7. אנתוני מורו
  8. פול ג'ורג'
  9. קוואי לנארד
  10. עומרי כספי

מוזמנים להתווכח ולדון על זה כי זה רק מחקר מאוד שטחי וחסרים בסטט' שחקנים כמו קיירי שהוא קלע שלשות מצוין אבל עדיין לא שיחק מספיק כדי להסתכל עליו.

יקבל יותר דקות? מורו.

לברון וקיירי –

שני השחקנים הכי טובים בקליבלנד קלעו יחד 66 נקודות הלילה בנצחון על וושינגטון. יותר מ50% מ121 הנקודות של הקבוצה. לכאורה מעולה אבל לדעתי זה בעייה. בעוד שכל אחד מצמד הבחירות הראשונות בדראפט לשעבר זרקו 22 פעמים כל אחד קווין לאב (להזכירכם. 3 פעמים אולסטאר, פעמיים בחמישיית הליגה השנייה שמקבל משכורת מקסימום) זרק 10 פעמים בלבד מהשדה כשאפילו JR סמית זורק יותר פעמים ממנו (16).

אני חושב שהקאבס מאבדת את לאב בצורה כזאת כי היכולות שלו הם מעבר ללעמוד בפינה ולרווח את המשחק לחדירות של שני חובבי הבידודים של הפרשים.

לדעתי מה שבלאט צריך לעשות הוא להפוך את לאב לשחקן השישי כשהוא מקבל הרבה דקות שבהם הוא הגו-טו-גאי היחיד על המגרש וגם מסיים את המשחקים ביחד עם לברון וקיירי.

זה יתן לקאבס אופצייה של חמישייה גבוהה מאוד (TT ב4) או של סמול בול (לברון ב4 סמית'/שמפארט ב3) ואולי הם ירוויחו גם את לאב חזרה.

עוד אופצייה (הרבה פחות ריאלית) שיש להם היא לנסות להעביר אותו בטרייד על 4 מגוון יותר (מילסאפ?) אבל קשה לי לראות את זה קורה אחרי החוזה הגדול שהוא קיבל בקיץ.

טריו? לא כל כך.

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. יש לי הרבה כבוד לגרין אבל פתאום שוכחים שרוב הפעולות הטובות שלו מתחילות כשיש על קארי דאבל אפ בפיק אנד רול ואז הוא פנוי לגמרי ואז צריך לקבל החלטה. הוא שחקן מצוין וגלעד אני מסכים איתך לגבי המיקום שלו.

    קיירי בריא וטוב משנה לגמרי את הקבוצה. לדעתי לאב לא מתקרב אליו ביכולות המנטליות שלו לקלוע זריקות חשובות וכשקיירי בריא וטוב ההתקפה של קליבלנד נראית כמו מכונה והוא הרבה יותר חשוב מלאב שגם לא מצליח לשמור טוב בניגוד לקיירי שהשתפר מאד

    1. זו בדיוק הבעייה. במינסוטה הוא היה השחקן הכי טוב ולקח את הזריקות המכריעות (וקלע כמה..), העונה בשביל לגעת בכדור הוא צריך לקחת ריבאונד..

      1. השאלה הגדולה היא האם זאת באמת בעיה? האם זה מה שמונע מהם להיות אלופה? אני לא חושב. בהרבה משחקים כשקיירי לא היה הוא לא באמת סיפק את הסחורה במאני טיים אפילו שלברון באמת השתמש בו. לאב באמת שחקן מצוין ואולסטאר לגיטימי אבל תפקידו היותר טבעי ושיותר יעזור לקבוצה הוא להיות בורג מאד חשוב במכונה. שזה אומר ריבאונדר מצוין, סטרץ'פור מהטובים בליגה ואפשרות פוסטאפ טובה.

        קיירי טוב יותר מלאב ומסוגל לקחת על עצמו יותר בקלות. דווקא אני חושב שכדאי לתת לקיירי את הדקות של הרבע השני עם המחליפים שם הוא ירגיש יותר בנוח להיות הסקורר ולאב ישחק עם לברון את כל הרבע הראשון

          1. כן משתמשים בו אבל הוא מהווה נטל הגנתי (היחיד בקבוצה) והפוסטאפ שלו תוקע את ההתקפה של הקבוצה (כמו הפוסטאפ של לברון).
            אמרת נכון על קיירי ולברון. נראה שלברון מאד מעריך אותו ובעיקר סומך עליו. רוב ההרכבים היעילים של הקאבס חוץ מהחמישיה הם בלי לאב ועם לברון ב4

          2. החמישייה השנייה היא אחלה חמישייה הגנתית ולאב דווקא השתפר קצת הוא כבר לא כל כך נורא בהגנה.
            זה לפחות שווה נסיון לדעתי ל3-4 משחקים לראות אם זה משפר לו את התפוקה

  2. 1. הנושא באמת מעניין ומורכב כי יש המון פרמטרים מסביב לריבאונד עצמו כמו אחוז הקליעה משלוש אחרי ריבאונד התקפה, העובדה שעצם המאבק על הריבאונד מעקב את היציאה למתפרצת וכו. יש מצב שהטרנד באמת לא מתאים לכל הקבוצות וכולם נוהרים אחרי פופוביץ והקבוצה הכבדה שלו.

    2. מסכים לגבי המיקום של גרין. הוא לא שחקן שהייתי בונה סביבו קבוצה אלא תוספת חשובה לכוכב או שניים. הסיטואציה שלו בווריורס באמת ממקסמת את היכולות שלו ולכן אני מפקפק אם היה יכול להיות כל כך אפקטיבי בקבוצה אחרת.
    גם אני החזקתי בטענה שהאסיסטים שלו הם תוצאה ישירה להתמקדות בקארי. ואז הגיעה הפציעה של סטף וגרין נתן עוד משחק עם איזה 14 אסיסטים והפריך את הטענה.

    3. עם כל האהבה וההערכה עומרי לא בין 10 הקלעים הגדולים בעיקר כי השלשות שלו הם כמעט רק בקאץ אנד שוט, הזריקה הכי נוחה שיש.

    4. חשיבה מעניינת בנוגע ללאב. אפשר במקום לספסל אותו ולהוריד לו את הבטחון וליצור באז מיותר לתת לו מנוחה באמצע הרבע הראשון ולהוביל את החמישיה השניה ברבע השני כשחמישיה נחה.

    1. 1. באמת נושא מאוד מורכב (ובאמת ממליץ לכולם שוב על הכתבה ובכלל על זאק לואו שמוציא מהמקלדת שלו זהב, הוא כמעט ברמה של זעפרני..) בגדול כמו שהוא כותב הליגה עובדת על טרנדים ופופ ממציא טרנדים אז כן לדעתי זו טעות של הרבה מהמאמנים..

      2. באמת לא כתבתי על החשיבות שלו לגיבוש ולמורל של הקבוצה בחדר ההלבשה. הוא שחקן גדול ובלעדיו הלוחמים טובים פחות בלי ספק עד כמה זה באמת שאלה.

      3. גם קוואי לוקח כמעט רק קאץ' אנד שוט, בקבוצה שיש בה מוסרים כמו רונדו וקאזינס איתו הוא לא צריך יותר מזה..
      גם רדיק זורק המון בקאץ' אנד שוט וגם ריי אלן אהב כאלה לא חושב שזה סותר משהו..

      4. גם אפשרות, שיקבל כל דקה שלברון/קיירי או שניהם נחים וינוח בזמנים אחרים כי כל זריקה שלו הוא מרגיש טוב יותר

  3. תודה על מעורב משובח – כל הכבוד!
    1. אופנסיב ריבואנד זה נושא מעניין וניתחת אותו מצוין. זה בהחלט תלוי בסגנון המשחק של הקבוצה ובשחקנים שיש לך. כמו שאמרת קליבלנד כן צריכה ללכת על ריבואנד התקפה אבל למשל ג״ס או טורונטו למשל לא צריכות.
    2. דריימונד גרין סוף סוף מקבל את הכבוד המגיע לו! הוא שחקן פשוט נהדר שעושה הכול ומחבר את הקבוצה ליחידה אחת ומגובשת. נכון קרי משמעותי יותר אבל בלעדיו הקבוצה תהיה פחות מגובשת והיה הרבה יותר לחץ על שאר השחקנים כי הוא עושה הכול וזה מתחיל בנקודות ממשיך בריבואנד, הגנה , אסיסטים , תנועה וכו…
    3.
    1. קרי
    2. תומפסון
    3. רדיק
    4. דוראנט
    5. פול גורג
    6. מידלטון
    7. לאונרד
    8. טלטוביץ
    9. כספי
    10. אנה ערף

    1. שכחתם את פטי מילס שהוא קלעי שלשות בחמישיה הראשונה בליגה.
      היכולת שלו לכדרר ולעלות לשלה של רק רשת היא משהו ששמור רק לחבריי החמישיה הראשונה.

  4. ופי של טור. אם בקליבלנד 4 שחקנים זרקו מספר דו ספרי של זריקות, אז לדעתי אין בעיה. לא חושב שבאופן עקבי קיירי ולברון יזרקו 44 זריקות ביחד. % מסך ייצור הנקודות פחות מהותי לעניין, כי שניהם קלעו באחוזים גבוהים מהממוצע שלהם. ביום בו לאב קולע 40% אפקטיבי מהשדה, זה בסדר שהוא לא זורק מעבר ל-10 זריקות. רק כדי לסבר את העין, במשחק הקודם לברון זרק 11. בריא לקבוצה שכל משחק יהיה מי שיוכל לקחת על עצמו יותר (בהיררכיה המתבקשת).
    הוא גם נותן דברים נוספים שמגבירים את האפקטיביות שלו לקבוצה, כמו כ"ח או מסירות על מגרש שלם. לא רואה את השדרוג המופלא שנותן מיסלאפ לעומת TT. כלומר, הוא שחקן טוב ממנו, אבל שטאנץ' די דומה (כמובן שיש לו קליעה טובה יותר). לעומת זאת, לאב נותן עוד באספקטים אחרים. יתר על כן, קצת שנכח שעד לא מזמן זו היתה קבוצה פצועה ואיש אינו יכול להתחייב שהפציעות לא יחזרו.
    הקבוצה לא צריכה למקסם את לאב או קיירי או לברון או כל דבר אחר. היא צריכה להתמש בהם באופן שממקסם את התועלת שלהם לקבוצה. לענ"ד, התועלת של לאב היא בהיותו שחקן חמישייה. אני דווקא חושב שעדיף אותו ואת קיירי ביחד ואת לברון יותר עם החמישייה השניה (בדגש על דלי שאמפרט והשילוב של שולשתם בגנה על הקו האחורי).

    לדעתי גרין לא הכי ורסטילי בליגה, הוא פשוט לא נדרש להיות יצרן הנקודות העיקרי של קבוצתו. זה יותר קשה להעמיד ממוצעים של 8 ו-8 קשאתה נדרש לקלוע 24 נק'. פעם בכמה משחקים זה יפה, אבל להעמיד ממוצעים כאלה עונה שלמה זה יותר מסובך. אז כשנדרשות ממך 15 נק' ולא 25 נק' זה יותר פשוט.
    +הוא בהחלט ורסטילי מאד, אבל יש מגוונים ממנו.

    לגבי חשיבותו לעומת קרי…נובמת.

    1. לגבי קליבלנד – יכול להיות שהדבר הכי טוב לקבוצה היא לתת ללאב כמה שיותר בטחון כעצמו וביכולת שלו לייצר נקודות ולא לשים אותו בתור עציץ שמרווח את המשחק. כמו שכתבתי למעלה לאדר ההצעה שלו אפילו יותר טובה, שיקבל הרבה דקות עם החמישייה הראשונה אבל כל זמן שלברון/קיירי נחים תנו לו לשחק יחד עם דלי והחברים לא רואה סיבה שלברון עדיף עליו בדקות האלה חוץ מההגנה שהיא לא לגמרי לא רעה שם..

      אפשר לספור על יד אחת שחקנים שיכולים להעמיד ממוצעים כאלה אם יתאמצו (לברון, דוראנט, גריפין) כמובן שהרבה יותר קל למסור אסיסט כשאתה במצב של 4-3 אחרי דאבל טים על קרי אבל הוא נתן מספרים יפים גם בלי קרי.

  5. מעורב מצויין!
    אני חושב שאנחנו צריכים להתרשם מזה שכספי אפילו בכלל בדיבורים על להיות בין הקלעים הטובים בליגה, גם אם אנשים לא מסכימים שהוא בטופ 10.
    אני דווקא חושב שהוא כן, כל עוד הוא שומר על האחוז הזה. יש אין ספור שחקנים באנביאי שמקבלים זריקות catch and shoot כמעט בלבד.
    אין כמעט בכלל שחקנים ששומרים על אחוזים כאלו עם מספר זריקות כאלו. אחרת היית רואה אותם כאן בטבלה עם מעל 40%. הרי גלעד לא סינן את הנתונים.
    אותי זה מדהים גם כי לכספי זה לא בא בטבעיות, הזריקה שלו לא מושלמת, וקלע שלשות לא הייתה המומחיות שלו. הוא הגיע לזה בהרבה עבודה קשה.

    באנבייאי, ליגה שמשחקים בה כנראה 300 שחקני הכדורסל הכי טובים בעולם, מול פריקים אתלטים וההגנות הכי טובות, הבן אדם טופ 5 באחוזים, עם הרבה זריקות. זה מדהים לחשוב על זה.

  6. B לדעתי ככל שהזמן יעבור קליבלנד תתאזן…
    קיירי נותו הרבה יותר אופציות ולמעשה זוהי קבוצה שונה .
    לאב לאט לאט יתפוס את המשבצת שלו…
    בוא נחכה ונראה מה יהיה הגודל שלה

  7. להגיד שכספי קלעי פחות טוב כי הוא לוקע סוג מסוים של זריקות משלוש מקביל לדעתי ללטעון שג'ייסון וויליאמס מוסר טובה יותר מג'ון סטוקטון, כי חלק גדול מהמסירות של האחרון היו פיק נ' רול עם מלון שזה 2 בבנק.
    חלק מלהיות קלעי טוב זה לבחור את הזריקות שלך.
    אז ברור שאי אפשר להשוות אותו לדוראנט שאין לו ברירה לקחת גם זריקות קשות יותר שפוגעות באחוזים, אבל מהבחינה הזו התפקיד שלו זהה לזה של JR למשל ואם האחרון לוקח זריקות קשות יותר זב"שלו.

    1. אם ככה אז נבדוק רק אחוזים כדי לדעת מי קולע הכי טוב. כל מי שמדבר על קארי כקלע הגדול בכל הזמנים מדבר לא רק על האחוזים או הכמות אלא גם על קושי הזריקות, בדגש על היכולת לקלוע מתוך כדרור.

      1. ברור שמדובר בשילוב של קושי הזריקה עם האחוזים, אבל שחקן שקולע באחוזים מצוינים בקאץ' אנד שוט הוא קלע טוב יותר משחקן שקולע זריקות קשות באחזוים סבירים.

      2. +10 לשגיא
        כשאני דירגתי את דעתי אני התייחסתי דבר ראשון לקושי הזריקות,חשיבות הזריקות והכי חשוב כמות! כשפול גורג קולע 107 שלשות ב41 אחוז זה יותר מרשים ממישהו שקולע 60 ב47 לפחות לדעתי בטח עם מחשיבים את הבדלי הקושי.

      3. אני מסרב להאמין שקראת את התגובה שלי וזה מה שבחרת לכתוב. פשוט לא יכול להיות. יש אחרים פה שהייתי מאמין עליהם, אבל אני באמת מופתע שאתה בוחר לסלף ככה את הדברים שלי.
        לא לעניין. נסה לקורא שנית.

        1. כשאתה אומר ששחקן לוקח זריקות קשות זב״שלו, זה אומר שאתה לא נותן נקודות למי שלוקח זריקות כאלה אלא מתמקד באחוזים ובכמויות. כשאני מדבר על רמת הקושי אני לאו דווקא מדבר על זריקות בסוף שעון שלרוב הן זריקות שנכנסות באחוזים נמוכים אלא בעיקר על זריקות תוך כדי כדרור.
          כל הכבוד לכספי על האחוזים האדירים שהוא קולע את הקאץ אנד שוט שרונדו והשאר מארגנים לו אבל כשאני מסתכל על קלעי השלשות הטובים בעיניי יש משמעות גם לקושי הזריקות וזה פשוט קריטריון נוסף לצד הכמויות והאחוזים. זה לא יהפוך את דמיאן לילארד לקלעי שלשות יותר טוב מכספי (לדעתי הוא כן) אבל את לילארד אף אחד לא משאיר חופשי ולכן אני מתחשב בזה שהוא לוקח זריקות קשות.
          אם שחקן יחליט לזרוק מהעונשין עם הגב לסל ויקלע ב80% זה לא יהפוך אותו לקלעי טוב יותר משחקן שקולע 90% כי זאת באמת הבעיה שלו אבל בשלשות, בעיניי, יש מקום להתחשב בקושי כפהזריקה.
          ובנימה אישית, כמובן שלא היתה כל כוונה לסלף את דבריך (-;

          1. אתה שוב מסלף. זה לא מה שכתבתי. כתבתי שלגבי שחקנים *שהתפקיד שלהם בקבוצה הוא קאץ אנד שוט* זבשלם אם הם לוקחים זריקות קשות. אז גם אם כספי יקלע באחוזים טובים מדוראנט לא אגיד שהוא קלע טוב ממנו אם אם לעומת קורבר רק כי האחרון החליט לפתע להפוך לזורק מכדרור אז כן.

          2. צודק מתן, אני מתנצל. הטעות היתה שלי. חשבתי שהתכוונת שמי שזורק זריקות קשות זאת בעיה שלו אבל נראה שהתכוונת שמי שטוב בקאץ אנד שוט אבל לוקח זריקות קשות זאת הבעיה.

  8. אהבתי מאוד, סחתיין גלעד!

    לגבי לאב לשים אותו שחקן שישי זה להודות בזה שהוא כישלון כסופרסטאר. לכן זה לא ייקרה

  9. מעולה גלעד!

    פוסט מגוון מאוד על מספר נושאים ש"מטרידים" רבים מחובבי הנבא.

    הסיטואציה עם לאב לא פשוטה. הוא לא אמר את המילה האחרונה ויכול להיות שדווקא בפלייאוף ידבר חזק יותר

  10. אני מסכים לגביי גרין, טייה להתאהב בשחקנים האלה שעושים הכל וליחס הוא לא עד כדי כך טוב, יש נטיה להתאהב בחקנים האלה סטייל גרין ולייחס להם כוחות על, להגיד כל הזמן שהם אנדרייטד ולדבר עליהם מלא…אם הם כאלה אנדרייטד איך זה שמדברים עליו כל כך הרבה???

    1. יצא לי עילג…
      אני מסכים לגביי גרין, הוא לא עד כדי כך טוב, יש נטייה להתאהב בשחקנים האלה סטייל גרין שעושים הכל וליחס להם כוחות על, להגיד כל הזמן שהם אנדרייטד ולדבר עליהם מלא…אם הוא כל כך אנדרייטד איך זה שמדברים עליו כל כך הרבה???

  11. מצויין חבל שאין לי כח להרחיב.
    רק אגיד שגרין פחות ורסיטאלי לדעתי מלברון ( למרות שבהגנה הוא הרבה יותר טוב ממנו) , מה שכן הדבר הכי חשוב אצלו זה הגאסט והרצון להוכיח ולנצח כל משחק . הבן אדם רודף אחרי TD , שאלה מעניינת יותר לדיון היא כמה הרצון של שחקן ל TD משפיעה על תפקודו , לדוגמא שלברון עשה רצף "מדהים" של משחקים ללא עבירה חל שינוי ברמת האינטסיביות שהוא שיחק . עוד משהו רואים שרונדו הרבה פעמים יורד מהעמדה כדי לנסות להשיג ריבאונדים …

    1. רונדו וגרין זה באמת שחקנים שמאוד אוהבים לשפר סטטיסטיקות (בניגוד לווסטברוק למשל שיתאבד על הריבאונד השישי העשירי וה14 באותו שיגעון)
      תרחיב אם יהיה לך כח מחר מעניין לשמוע..

      1. זה פשוט עניין של איך אתה מתייחס לסטיסטיקה למשל TD , זכור לי לפחות שתי משחקים שבהם גרין פשוט נלחם על TD , במשחק אחד היה חסר לו 2 ריבאונדים והווריוס הובילו ב20 הפרש והוא שיחק עד שהשיג ואז ירד לספסל ( נראה לי סקרמנטו אבל לא בטוח) , ועוד אחד נגד יוסטון שלקראת הסיום (דקה אחרונה הווריוס הובילו באיזה 9) הוא תקף את הסל כדי להשיג נקודה ל td (לי זה טוב כי יש לי אותו בפאנטזי) . כנ"ל רונדו , השאלה האם זה פוגע בתפקוד , בנוגע לגרין זה נראה לי פחות למרות שמכמה משחקים שראיתי אותו זה נראה שהוא מכוון את זה לפי הסטיסטיקה שיש לו ( מוסר שחסר אסיסטים , נלחם על ריבאונדים שצריך) , עוד דוגמא זה DJ שרואים שהוא פשוט אוסף מלא ריבאונדים זבל (לפעמים גם מידיים של שחקנים כדי להשיג ריבאונדים) .
        עוד פרה קדושה (שאני מאוד מאוד מעריך) זה כספי שגם הוא לפעמים אוסף ריבאונדים זבל ( הכוונה זה יותר על נלחם) וזורק זריקות טובות בכדי שיהיו לו מספרים כאלה מרשימים .
        אם יהיה לי זמן אני באמת יעשה "תחקיר" על כמה שחקנים , אבל זה לא יהיה בזמן הקרוב .

        1. אני גם שם לב לדברים כאלה וזה דווקא בסדר כל עוד זה לא בא על חשבון הקבוצה היה לא מזמן מאמר פה לא זוכר מי כתב על הסטטיסטיקות ואיך זה משפיע על השחקנים אחפש אותו ונראה אם אמצא.

  12. אני חולק על כולכם בנושא גרין . אתם מורידים ממנו . נכון – הוא איננו שחקן מאוד אלגנטי , ומתנהל במגושמות מסויימת . אבל הוא השחקן המגוון בליגה ללא תחרות , ובנוסף לסטטיסטיקה יש לו דברים שלא נכנסים בה . הוא שחקן הגנה מצויין ( היה שני רק ליאונרד בשנה שעברה) , הוא ווינר שלא מוותר אף פעם , ומנהיג ומעודד את כל מי שמסביבו. אם קרי לא היה משחק ג"ס היתה כמובן מפסידה הרבה יותר משחקים, אבל גרין היה מעמיד אז מספרים מפלצתיים . קיבלנו לאחרונה דוגמית קטנה מזה.

  13. עוד מילה לגבי גרין – היכולת שלו העונה , ובעיקר לאחרונה , פתחה השבוע דיונים באמריקה האם לא צריך להכניס אותו לרשימה המצומצמת של מועמדים ל-MVP בנוסף לסטף , קאווי , ווסטברוק ופול ג'ורג' . המסקנה היתה שאין לו סיכוי כי הוא באותה קבוצה עם סטף . אבל עצם הדיון בכך מראה כמה רחוק הוא הגיע . שווה לדעתי מקום בחמישיה השניה של הליגה.

    1. זה בדיוק הקטע שבו הוא אוברייטד קצת. MVP? ומה עם לברון? דוראנט? גריפין? פול? לא חסר שחקנים טובים ממנו. לחמישייה השלישית אם ימשיך בקצב הזה ייכנס בוודאות. אולי גם לשנייה..

    2. הוא חמישייה שניה בקלות מבחינתי!
      ומבחינתי הוא בחמישייה הראשונה של שחקנים שהייתי בונה סביבם קבוצה. אמרתי את זה באחד הפוסטים של מנחם…

        1. הייתי בונה קבוצה סביב… – קרי, דוראנט, דיוויס, ווסטברוק וגרין .
          לפני לברון ולפני ג׳ורג ולפני גריפין ולפני הרבה טובים אחרים בגלל שגרים הוא בסיס נהדר לקבוצה

          1. בחירה מוזרה מאוד לדעתי.
            לדעתי אם היו מבטלים את כל החוזים בליגה ועושים מין "דראפט" שכל קבוצה בוחרת גרין היה הולך בסיבוב השני פשוט כי הוא לא יכול להיות פנים של פרנצ'ייז. מה שיש לו זה יותר עבודה קשה מכשרון ובליגה הזאת בשביל לקבל קבוצה להיות הפנים שלה אתה צריך גם כשרון.

  14. מעורב משובח
    בדיון על מתפרצת ריבאונד התקפה צריך לזכור גם את עניין האפקט. מתפרצת גורמת לעליית ההתלהבות הקבוצתית אצל המתקיף בעוד ריבאונד התקפה נותן הרגשה טובה ללוקח הריבאונד.

    ורעיון נהדר לקווין לאב.
    אולי כדאי שמנחם יכתוב לבלאט. אולי הוא יקשיב 🙂

    1. זה בדיוק הדיון שרציתי לעורר.. מתפרצת הרבה פעמים יוצרת מומנטום. מצד שני ריבאונד התקפה הרבה פעמים מחרב את ההגנה ואז קל יותר לייצר נקודות וזה שוב עלול לעורר מומנטום.

      1. גם לריבאונד התקפה יש אפקט פסיכולוגי לא מבוטל מאחר וכשקבוצה שומרת 23 שניות ברמה גבוהה, גורמת לזריקה קשה ואחרי זה חוטפת סל מריבאונד התקפה זה משפיע על השחקנים יותר מאשר סל רגיל.

    1. גרין מזכיר לי יותר מכל את מג'יק ג'ונסון . כמוהו הוא יודע להוביל כדור למרות גובהו , וכמוהו הוא יודע לחלק אסיסטים . מג'יק היה קצת גבוה יותר, 2.06 לעומת 2.01 של גרין . גרין , כמו מג'יק הוא PF במקור אך משחק בעת הצורך גם כפוינט גארד .
      מה שעוד מעניין , ששניהם נולדו במישיגן ושיחקו בקולג'ים במישיגן סטייט.

      1. למסור אסיסטים לא אומר ששחקן יכול לשחק פוינט גארד. תהפוך את גרין למוביל כדור ומול כל רכז שילחץ עליו הוא לא יעבור את החצי. הכדרור שלו טוב בשביל שחקן בעמדה שלו אבל להשוות אותו למג׳יק זה כמעט כפירה.
        הוא פוינט פורוורד שמעורב מאוד בניהול ההתקפה ובמקרים רבים מוביל התקפות מעבר אחרי ריבאונד אבל לא צריך להיסחף.

        1. את ההשוואה לא רק אני עושה . עשו אותה באמריקה לפני . תקרא כאן מה אמר מג'יק עליו עוד ב-2014:

          http://bleacherreport.com/articles/2049299-magic-johnson-draymond-green-is-almost-like-a-mini-magic

          מה הוא אמר עליו בקיץ האחרון לאחר הזכיה של ג"ס .

          http://www.mlive.com/spartans/index.ssf/2015/06/magic_johnson_draymond_green_i.html

          ואת ההשוואות היום :

          http://www.usatoday.com/story/sports/nba/2016/01/03/draymond-green-magic-johnson-warriors-draymagic/78237606/

          1. הציטוט הזה
            Johnson called Green the best defender, second-best passer, the second or third-best ballhandler and the second-best rebounder on the Golden State team.

            זה כל הסיפור של גרין
            הוא עושה הכל טוב אבל לא מדהים בשום דבר.
            לכן הוא זכה "רק" בתואר השחקן הכי ורטסילי בליגה אם היו מחלקים אותו

  15. 1. אוהב קבוצות שהולכת חזק לריבאונד התקפה
    2. שחקן שחקן
    3. תותח 130 זריקות ב45% לפעמים חלומות מתגשמים
    4. צרות של עשירים, קירי שחקן מדהים ושכולם בריאים זו קבוצה מלאת כשרון שלא פשוט לשחק נגדה

  16. זאת ליגה של שחקנים מדהימים, אז לשים את גרין בטופ 5 זה כמעט בלתי אפשרי (כשיש את לברון, דוראנט, קארי, ווסט, ג'ורג', לינארד, דייויס וכולי).
    אבל יש לו אחלה קייס, לטעמי לא רק השנה, אלא גם בשנה שעברה ובפלייאוף במבט לאחור.
    בכל מקרה בנתונים מסויימים הנתונים שלו ענקיים בכל קנה מידה הסטורי, וראינו מה הוא עושה במשחקים בלי קארי, כך שיש קייס לטעון שהוא באמת ענק. אבל בסופו של דבר עם מדברים על כל מיני מדדים סטטיסטיים מקובלים, ועל מספרים, הוא לא יכנס לטופ 5.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט