מלחמת הכוכבים/מתן גילור

מספר מחשבות על המשחק אתמול:

  1. איימת החוסרים: ניתן להניח שהמשחק איננו מייצג את העתיד להתרחש בפיינל-פור לא רק בגלל היותו חודשים הרבה לפני המשחק הקובע (אם וכאשר השתיים תגענה אליו), אלא גם הואיל ושתי הקבוצות התייצבו למשחק ללא שני שחקנים מרכזיים – יש שיאמרו הקווי גון ג'ין שלהן. לדידי, החיסרון בצד הירושלמי מהותי יותר, שכן לא זו בלבד שמדובר על שני שחקני פנים, ולא זו בלבד שמדובר על שחקן הציר היחיד של הפועל ירושלים, אלא שהוא גם ישראלי. במקרה של התל אביבים ישנה התפלגות טובה יותר, כאשר חסר שחקן אחד מעמדות הפנים ושחקן אחד מעמדות החוץ. נכון, גם במקרה של מת"א מדובר על ישראלי, אולם בניגוד להפועל י-ם, אצל מת"א יש עוד שלושה ישראלים בעמדות הגארד, ולכן, בהינתן החוק הרוסי, הפגיעה משמעותית פחות, קל וחמר כשבלי קשר לישראליותם העומק בעמדות אלה (לכאורה) מספיק כדי "לספוג" חסרון של שחקן.
  2. מתקפת (השיטות) המשובטות: בהמשך סעיף 1 לעיל, כדי לשחקן בחמישייה "קלאסית", כמו שהפועל י-ם אוהבת לעשות, היא היתה חייבת לשחק עם השלישייה דונטה סמית' + ליאור אליהו + ג'וש דאנקן. ולא, רפי מנקו עדיין אינו פתרון למשחק כזה, זולת פושזנים בודדים. הווה אומר שהפועל י-ם גם היתה צריכה לצאת מאזור הנוחות שלה מדי פעם, כדי לאפשר מנוחה לנזכרים לעיל, וגם שחקה אותם לא מעט (זה נשמע לכם סותר, אבל זה…לא). מת"א לא השכילה לנצל זאת, ובמקום לאמץ את המשפט "בחפירות תעשה לך מלחמה", ירדה גם היא לא פעם להרכבים נמוכים. רק תנו לדונטה סמית' את דווין סמית' או גיא פניני על הגב וכל משאלותיו התגשמו.
  3. נקמת הסמית': אולי זו רק תחושה שלי, אבל לתחושתי כששני הסמית'ים נפגשים, עפים ניצוצות. בעוד שדווין, באופן די עקבי, עושה זאת בעיקר באמצעות מלאכת יצור הנקודות, דונטה הוא אול-ארוונד, שספק אם נראה במחוזותינו. שניהם קרי רוח ושחקני קלאץ' (לכל הפחות ברמת הליגה) נהדרים. מישהו שכח לספר לדונטה שמת"א היא האימפריה. הוא פשוט לא יודע שהרפובליקה כבר מזמן התמוטטה והקיסר זכה בפרס ישראל. שחקנים כמו יותם הלפרין או בר טימור, ואפילו זרים כג'וש דאנקן, פשוט יודעים – לא חושבים, לא חוששים, יודעים! – שמת"א תחזור מהקבר ותנצח את המשחק. להשאיר אותה על לבה רותחת בכוכב לכת שכוח אל פשוט אינו מספיק כדי לחסלה. אבל לאובי ואן דנטוני אף אחד לא טרח לספר זאת. הוא משחק מולם ביותר מוטיבציה, אבל באותה מידת לחץ כמו במשחק נגד נס ציונה או נהריה. כל עוד הוא מבין את שיטת ההכרעה כמובן…
  4. תקווה חדשה: מתוך עשרת משחקי הליגה האחרונים ביניהן ניצחה הפועל י-ם שבעה. לדעתי, ניתן להכריע באופן די ברור שעברנו ממונופול לדואופול או קרוב לכך. זאת ועוד, שיטת ההכרעה העונה הינה שהקבוצה במקום הראשון בוחרת היכן יתקיים אירוע הפיינל-פור, תוך סייג שעל האולם להכיל, לכל הפחות, רבבת מקומות ישיבה. זהירות ספויילר! – ישנם רק שני אולמות כדורסל כאלה בישראל – יד מנוריהו והפיס ארנה. בעצם, אם הקבוצה הזו לא תהיה אחת משתי הגדולות, היא תאלץ לבחור האם היא מעדיפה לחטוף מכוכב המוות או שמא מחרב האור. רוצה לומר שהפועל י-ם מובילה על מת"א במשחק וחצי, כיוון שבכל מקרה היא עדיפה עליה במאזן זהה (זולת התרחיש המאד לא סביר שעוד קבוצה תשתווה להן). וזה מהותי, כי נכון לעכשיו היא מובילה בגאון במירוץ לאירוח הפיינל-פור.
  5. האימפריה תכה שנית: למי שבונה על זה שאורי אלון יעשה את מה שעה מיץ' גולדהאר ליענקל'ה שחר בכדורגל נכונה אכזבה מרה. ההכנסות של מת"א עדיין גבוהות בהרבה ולאורך זמן פערי התקציב ימשיכו להיות עצומים. מעבר לעניין המרכזי שהוא כמובן היורוליג והפיחות המשמעותי בסיכויי הפועל י-ם להשתתף בו בעתיד הנראה לעין, מת"א עדיין מסוגלת לייצר הכנסות גדולות יותר משמעותית, כיוון שהיא כוח שיווקי גדול בהרבה וכן היא מסוגלת לקבל הרבה יותר כסף על כל מושב באולם, פר משחק ואבסולוטית. למותר לציין שהיא גם שם גדול ברמה האירופאית שמושך שחקנים, הרבה יותר מאשר עיר הקודש. לדעתי, הפועל י-ם לא תוכל לאתגר את מת"א באופן עקבי בסדרה. לכל הפחות עד שהיא תשתתף באופן קבוע ביורוליג או שמפעל זה יפורק. הפרצה היחידה היא שלוק ידיח את אנקין באופן סופי ויעבור לשלוט ליד הקייסר. במקרה כזה, אודי ודני בהחלט מסוגלים להוביל את המועדון לעברי פי פחת.
  6. שובו של הג'נינג: מאט ג'נינס אמנם אינו שחקן ברמתו של ברייסי רייט, אבל עושה רושם שהוא משתלב טוב בהרבה בתלכיד הקבוצתי. להפועל ירושלים יש מגוון כלים התקפיים. מה שאין לה זה קלע יציב ואמין מבחוץ, שגם יודע לשחרר מהר את הכדור. ג'נינג ממלא באופן מעולה את הפונקציה הזו, ובניגוד לדונטה ואפילו דאנקן, אצלו לא מדובר על יום אסל יומיים בסל.
  7. הכסף מתעורר: משום מה יש לי התחושה שלמרות הנזק הכלכלי שמת"א ספגה, בשל ההדחה מהיורוליג, ההפסד הזה יזיז אצלה משהו. אינני יודע אם היא תחתים נשק שמסוגל להשמיד מערכת כוכבים שלמה בזמן קצר, אך הניחוש שלי שזו לא תהיה הקבוצה שתסיים את העונה. שחקן/ים יבוא/ו ושחקן/ים ייעזב/ו.

*

בונוס לחנונים בינינו (הפעם ברצינות – זהירות ספויילר – או יותר נכון מיני ספויילר): למרות שזה לא קשור לעניינינו, והואיל ואנחנו נוהגים לדבר פה ברומו של עולם – הערות על לפרק 7:
1. זה הרבה יותר 4-6 מאשר 1-3 משלוש בחינות עיקריות:
א. זה הרבה יותר 'מלחמת הכוכבים' והרבה פחות אופרת סבון.
ב. בין 3 ל-4 יש מעין קאט מאד חד בעלילה והיא מקבלת תפנית רצינית. 7 הוא הרבה יותר הרמוני באופן בו הוא ממשיך את 6. זאת למרות שלכאורה פרק הזמן בין 3 ל-4 דומה לפרק הזמן בין 6 ל-7. אולי (כנראה) משום שהוא נעשה אחרי 4-6 וממשיך אותם כרונולוגית.
ג. ויזואלית הוא פשוט דומה יותר ל-4-6. מה שאומר שהוא הרבה פחות יפה לעין (וזה בערך הדבר היחיד בו 1-3 עלו על 4-6). הן ויזואלית באופן כללי והן בדברים ספציפיים כמו קרבות. לדוגמה – הקרבות עם חרבות האור ב-1-3 באמת נראים לקוחים מעולם פנטזיה – גיבורי על שנלחמים בקצב ומיומנות שאין לאף אדם. ב-7, כמו ב-4-6, הם נראים כמו לידיה חטואל ביום רע.

  1. היה נראה לי מוזר שלא סוחטים את הלימון הזה שנקרא 'מלחמת הכוכבים' עד הסוף ועושים גם רימייק ל-4-6. אז מסתבר שכן עשו. 7 זה 4. קצת יותר אפקטים, קצת יותר אקשן, קצת יותר קצב, משחק טיפה פחות משכנע.
  2. לא נס ליחו של הריסון פורד. לגבי מארק המיל… כנראה שנאלץ לחכות עוד שנה וחצי כדי לקבוע.
  3. אני אוהב את הסרטים האלה ואני חי בשלום עם חוסר ההיגיון (אפילו שמדובר בגלקסיה רחוקה זה אמור להיות אותו היקום…), אבל באמת שקשה לי עם חורים בעלילה. זה גם מה שפגע לי לא מעט בהנאה ממטריקס, וזו גם אחת הסיבות שאני כל-כך אוהב סרטים שמבוססים על סיפור אמיתי.
  4. הבנתי באיזשהו שלב שכבר לא מדובר על משובטים, אלא על ילדים חטופים. סבבה – אולי בא לכם להבא להסביר לי כזה דבר כבר בפעם הראשונה שאני נחשף לאחד כזה ולא לחכות עד אמצע הסרט ולתת לי לשבת עם פנים של WTF? לא כולם גרופיז שמכירים מראש את כל הניואנסים האלה.
  5. אני מכריז בזאת שאם המפיקים הולכים לחקות כל מיני טרילוגיות מטופשות ולחשוב שזה לגיטימי לפצל את הסרט השלישי לשני סרטים רק כי הם קוראים להם 3א' ו-3ב', דמם מותר ואני מוכן לשאת בסנקציה החוקית על הסתה.
  6. ונקנח בדפקט שלי מעולם הספורט – דירוג (סדר יורד): 5, 6, 7, 4, 3, 1 (ותודה לליאם ניסן שהציל אותו ממקום אחרון), 2.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

    1. מזמן כבר לא מנחם כמו שמתן ענה לך,התהליך שמתן מציין מתמשך כבר משהו כמו 5 שנים ובשנתיים האחרונות מגיע ומורגש בשיאו ועדיין שצריך לכבות שרפות כלפי חוץ שולחים אותו לרוב או את פדרמן.

  1. נתן מצוין .
    אני מסופק אם מכבי תישה שינוי משמעותייץ השנה.
    התחושה שלי היא שהמנהלים במכבי אומרים משהו כמו ….העונה הזו בכל מקרה כישלון טוטאלי ( אפילו עם דאבל בארץ וזכייה ביורוקאפ )
    ובכל מקרה אנו הפסדיים ….לכן ננסה מהסגל הזה להפיק מה שאפשר ואת ההשקעה נעשה בשנה הבאה ( כמובן שאם נניח פארמר יסכים להתיר חוזה יוכלו בכסף זה להביא גבוה טוב ).
    דבר נוסף.
    אני חושב שעדיין מוקדם מדי לומר שהפועל תקדים את מכבי בסיום הליגה הרגילה.
    יש עוד יותר מסיבוב וחצי ועוד משחק בין הקבוצות .
    כבר השבוע ירושלים יוצאת לראשון והכל פתוח.
    כמו"כ המסגרת האירופאית יותר משמעותית להפועל ..לכן יש מצב לא רע שהם יקריבו קצת בליגה לטובת ביורוקאפ.
    תחושתי היא שמכבי תסיים כאלופת הליגה הרגילה …והפועל תצליח יותר ביורוקאפ .

  2. כמי שאובחן שחנון במלוא רמ"ח איבריו, אתייחס לחלק הרלוונטי:
    א. נתחיל מהסוף – מסכים עם הדרוג, 'האימפריה מכה שנית' בהפרש הכי טוב.
    ב. מה שמביא לנקודה הבאה – הצפייה לסרט הבא. 7 הוא יותר רימייק מפתיחה של טרילוגייה חדשה. אז אם דיסני "יאמצו" את הצד האפל של "האמפריה מכה שנית" אנחנו צפויים לחגיגה.

  3. מתן אחד הפוסטים הטובים שלך. נהניתי לקרוא.
    לגבי התייחסות למכבי- הפועל אין לי מה להגיד כי עד שגליל המקורית חוזרת לליגה אני מחרים אותה.
    לגבי מלחמת הכוכבים אין לי מה להגיד כי רבאק, פעם החשבתי את עצמי לפריק של מדע בדיוני וספרי פנטזיה אבל אני אשכרה לא מסוגל לראות סרט אחד בז'אנר בלי להירדם. משר הטבעות ועד למלחמת הכוכבים. 10 דקות ואני נופל

  4. מומי ייתן פינת ספוילרים

    ורבל קינט זה קייזר סוזה
    טיילר דירדן זה נורטון ולהיפך הוא הנכון
    מיקו טס לאמריקה בסוף עם אחותו לילי
    בסרט פרסטיג׳ באטמן חוזר היה התאום של עצמו
    תום הנקס חוזר להיות ילד בסרט ביג
    אצל פמלה אנדרסון הכל רק נראה אורגינל
    ברוס ויליס מוביל 7:5 על וויל סמית בלהציל את העולם למרות שהוא מת בארמגדון

  5. אני נהניתי מאד לראות את המשחק אתמול, והתחושה היא שירושלים כבר לא רואה בניצחון על מכבי אירוע יוצא דופן. הבעיה הגדולה היא שיכול להיות שירושלים פספסה בכמה שנים את הרכבת הנכונה. הסיכוי להיכנס היורוליג שהופך לליגה סגורה, לא גדול אלא אם כן ירושלים תגיע רחוק ביורוקאפ, וללא כניסה לליגה של הגדולות, היא תתקשה לגייס שחקנים שמכוונים לשם כמו דיון תומפסון גם אם תציע להם שכר ראוי. זה נראה כמו מלכוד שלא ברור איך יוצאים ממנו בעיקר כי מרבית הקריטריונים המובילים ליורוליג למעט זכיה ביורוקאפ, קשורים לפוליטיקה ולא ליכולת על המגרש.

    המשחק ביום רביעי בסראטוב הוא ככל הנראה חשוב לא פחות ואולי אף יותר מזה של אמש, עם כל הכבוד לניצחון היוקרתי (אולי בעצם כבר לא כל כך).

    למרות הנימה הפסימית תענוג לראות את ירושלים – קבוצה מלאת שמחת חיים ותשוקה שלמרות חסרונות לא מעטים, מציגה כדורסל תוסס ושמח, ובעיקר כזה שמציב חזון ארוך טווח לשינוי אמיתי. נקווה שגם שאר החלקים בפאזל אלו שנמצאים במגרש של ג'ורדי ברתומיאו יפלו למקום הנכון לטובת הליגה שלנו והכדורסל הישראלי כולו.

    1. ירושלים פספסה את הרכבת ליורוליג כי אורי אלון הגיע רק בשלוש שנים האחרונות והבריא את המערכת המקולקלת מסביב לקבוצה.
      ההנהלה של ירושלים בשנים עברו היתה שכונה ברמה הגבוהה ביותר ופיתה יורה לעצמה בגלגלים בכל מיני סיטואציות

    1. אלעד בגדול אני מסכים איתך.ויכול להיות שירושלים צריכה להוביל למרד .לשחק במפעל של פיב"א ולטעות שהוא גביע האלופות האמיתי.
      בעיני לא ייתכן מצב שההכרעות לא נעשות במגרש נטו.
      יחד עם זאת אני כן מקבל מציאות שבה יש כמה קבוצות משוריינות לכמה שנים ובלבד שגם עניין זה נקבע על פי קריטריון מקצועי כגון השגיות מצטברת.
      מה שאני הייתי עושה זה דבר שכזה.
      1. בונה פורמט נניח של 16 קבוצות
      נותן כרטיסים אוטומטים ל 8 קבוצות ..על סמך קריטריונים ברורים כאשר הקריטריון החשוב ביותר הוא הישגים מקצועיים בטורנירי היבשת ולאחר מכן בליגה המקומית.
      2. יתר הכרטיסים יחולקו בהתחלה מבין אלופות יתר הליגות בטורניר מוקדמות.
      3. לאחר מכן הייתי בונה ליגה ראשונה (יורוליג ) וליגת משנה (יורוקאפ) ושם מספר שווה של קבוצות.
      אשר ליורוליג כל עונה מוריד את 2 הקבוצות החלשות ביותר ובנוסף פעם ב5 שנים בונה דירוג חדש ומשאיר אוטומטית רק את ה 8 הכי טובות.
      מהיורוקאפ גם יוכלו לעלות כל עונה 2 קבוצות …ופעם בחמש שנים יוכלו לעלות את קבוצות לפי הישגיות.
      (צריך כמובן להגדיר נקודות לכל הישג…לא נאריך כרגע ).
      מה שיצא מהצעתי היא
      1. כן נשמר את היורוליג כמפעל אטרקטיבי של קבוצות איכות.
      2. ובכל זאת קבוצה לא מקבלת מנוי קבע ולכן אם היא תהיה ממש גרועה (2 המקומות האחרונים ) היא תרד ליגה ,בנוסף פעם בכמה שנים יבדקו האם הקבוצה עדיין ראויה להיות במפעל גם אם לא ירדה ליגה כל עונה (שכן לא סיימה במקומות האחרונים).
      ככה נמנע מתופעות עבר כמו בנטון ,סיינה ,קובנה ולובליאנה שהחזיקו קבוצות ביורוליג למרות שלא הייתה לכך הצדקה מקצועית /תקציבית.
      וכמובן נקבל תחלופה של קבוצות איכות שמושקעות (בדיוק כמו אלון בירושלים ).

      3. יתרון נוסף הוא בכך שלכל קבוצות היורוליג יהיה על מה לשחק .
      בליגה של 16 קבוצות קרי 30 מחזורים מהר מאד יהיו 4-5 קבוצות שיאבדו כל סיכוי לעלייה לפליאוף וממילא יאבדו עניין הם וקהליהם …וחבל שביורליג לא משכילים להבין זאת …אם היה גם מאבק נגד ירידה (ואולי עדיף בצורה כזו ש9-12 נשארות אוטומטית והאחרונה יורדת אוטומטית ויתר המאבק בצורת פליאוף) העסק היה הרבה הרבה הרבה יותר מעניין.
      בקיצור אם אני היורליג זאת השיטה .
      מקומות 1-2 עולות אוטומטית לפיינל פור שייערך אוטומטית אצל המקום הראשון (כך יש משמעות של ממש למיקום בליגה הרגילה ).
      מקומות 3-4 עולות אוטומטית לרבע גמר הפליאוף.
      נגד מנצחות סדרות 5-8 ו 6-7 שעולות כאמור לשמינית הגמר.

      מקומות 9-12 אמנם הודחו אך נשארו בליגה אוטומטית
      מקומות 13-14 נפגשות למפגש מכריע אצל הממוקמת 13 .
      המנצחת נשארת אוטומטית בליגה והמפסידה משחקת סדרה של הטוב מחמש מול המדורגת 15 על ההישארות בליגה.
      מקום 16 (אחרון ) יורד אוטומטית עוד לפני פליאוף.
      בשורה התחתונה ככה יהיה לכל קבוצה על מה לשחק כנראה עד המחזור האחרון .
      ——————–
      אחרי שהצעתי מה שהצעתי עוד הערה לאלעד.
      בליגה של 16 קבוצות יהיו הרבה יותר שחקני "יורוליג " ללא קבוצת יורוליג שכן המפעל מצטמק …ולכן ירושלים יכולה לנצל זאת ולקבל שחקנים איכותיים אם היא תהיה זו שתדע להציע משהו אטרקטיבי מבין הקבוצות שלא ביורליג.
      רוצה לומר היום ירושלים שממילא לא ביורוליג מקבלת עדיפות 25 במקרה הטוב לאחר 24 קבוצות היורוליג (במובן מסוים אחרי גורה,לימוז ,שטרסבורג וכו').
      בשנה הבאה ירושלים יכולה להעפיל ולהיות האופציה ה 17.

  6. המצב של מכבי הרבה יותר קשה ממה שחושבים. נקודה שלא כל כך שמים אליה לב היא שדווקא השיטה החדשה של היורוליג עלולה לפגוע במכבי.ואני אסביר מכבי למעשה מאז סיום השושלת של פארקר-וויציץ לא מצליחה להתחרות ברמה עקבית ותחרותית מול הקבוצות הטובות של אירופה,נכון היו הבלחות כמו העונה שהם זכו והעונה שהם הפסידו בגמר אבל גם בשנים האלו מכבי לא היוותה תחרות לקבוצות העילית של המפעל ורק התעלות נקודתית הביאה להם את ההצלחות.עכשיו תיקחו ליגה סגורה שבה יגיעו ליד אליהו בזה אחר זה צסקא,ברצלונה,ריאל,אולקר,אולימפיאקוס כאשר מכבי לא מסוגלת להתמודד מולם,ואז לאט לאט מכבי תאבד את הקהל/המפרסמים/זכויות שידור וכו'.תבואו ותגידו לי בסדר מכבי פשוט יבנו קבוצה טובה יותר שתוכל להתמודד שווה בשווה אבל עובדתית ראינו(ולא משנה כרגע הסיבות) שמכבי לא מסוגלת לבנות קבוצה מספיק עמוקה ומספיק טובה בכדי להתמודד שווה בשווה מול קבוצות הצמרת של היורוליג על בסיס קבוע

    1. יניב מאז שנת 1989-1990 מכבי לא מסוגלת להתמודד באופן עקבי עם הקבוצות הגדולות ביבשת למעט ההבחלה בעונות 2004-2006 של השושלת המדוברת.
      רוב השנים מכבי לא הייתה שם או שצלעה לשם .
      כך היה אפילו בשנת 1988 כשמכבי נדחקה מהמקום הרביעי
      כך היה בשנת 1991 כשמכבי עלתה מהמקום הרביעי לפיינל פור.
      וכך היה ביתר השנים כולל 2008 ו 2014 .
      אפילו בשנת 2000 מכבי סיימה את הסיבוב הראשון במקום השלישי ..ורק שלב טופ 16 של 0-6 (בווריציה של אז) הביא למכבי ביתיות.
      כנ"ל בשנת 2011 שמכבי לא הייתה כלל ביתרון ביתיות.
      לא ניתן להשוות מאזן ליגה רגילה של מכבי לריאל /ברצלונה בטח ובטח לא לצסק"א.
      אלא שבשורה התחתונה 8 עולות …ביד אליהו מכבי תפסיד 2-3 משחקים אבל תנצח בכל זאת 11-12 ככה שזה מתאזן .
      מכבי אם תיבנה נכון תסיים במקומות 4-8 …במידה וזה יהיה 7-8 הסיפור יהיה גמור לחלוטין …אם מכבי תתעלה ותסיים 4-5 היא שוב תהיה כנראה בפיינל פור ושם …כמו בעבר הכל אפשרי.
      בנוסף תחושתי היא שמכבי תדע לבנות קבוצה יותר חזקה .
      גם התקציב יהיה גדול יותר .

      1. אתה הלכת כבר רחוק אהרון.נכון להיום אני ממש לא רואה את מכבי נלחמת על מקומות 4-6 נגיד,מכבי תהיה מסוגלת להיאבק על אולי 7-8.כל העניין שעכשיו זאת ליגה סגורה שכוללת רק 16 קבוצות.עכשיו התקציב של כולם ייגדל וכמו שאתה הראת מכבי לא יודעים לבנות קבוצה טובה או יותר נכון טובה ועקבית.דרך אגב עוד לפני שבכלל מתחילים לשחק יש כבר 3 הפסדים בטוחים ביד אליהו: צסקא,ריאל וברצלונה,
        בשביל להתחרות במפעל החדש בצורה טובה אז מכבי יצטרכו לעשות מהפך ניהולי ומקצועי

        1. יניב הבעיה המרכזית של מכבי בשנים האחרונות, וזה עקבי כבר לפחות מאז 2008 היא השמירה על איכות הסגל. גם כשכבר נופל למכבי דג זהב בידיים, היא לא מצליחה להשאיר אותו אצלה. ב2008 שיחקו במכבי טרנס מוריס יהלום אמיתי שעזב לצסק"א וויל ביינום שחקן אן בי איי לגיטימי שהיה אז צעיר ומופרע, אבל מלא כישרון שעשה על חשבון מכבי את הסטאז' שלו ודווקא כשהבשיל הועזב. העזיבה של פייזר הפצוע, וקאמינגס שאכזב הגיונית, אבל אפילו שחקנים כמו באטיסטה, וגארסייה הם יהלומים של ממש לעומת רכבת הליצנים שעברה בנוקיה עונה מאוחר יותר.

          נאלצתי להיכנס לאתר הנמנהלת כדי להיזכר בכל הרשימה הארוכה: רודני וויט, צ'רלס גיינס, ג'ייסון וילאמס, אלטון בראון, די בראון, ארון מגי היו גם שחקנים טובים באותה עונה כדאור פישר, קרלוס ארויו, מרכוס בראון לעת זקנה, וטרה סימונס, אבל בעונה ההיא נפתח שוק מחנה יהודה בהיכל, כשהתוצאה הייתה סגל מבולבל ולא מגובש והוצאות כספיות גדולות לאין שיעור מהשארת שחקנים מוכחים ופוטנציאלים

          עונה לאחר מכן ניקוי אורוות הגיוני לשם שינוי, כשלסגל הצטרפו אידסון ששוב מכבי לא השכילה לשמור עליו עונה לאחר מכן, ופרקינס שכנראה היה מקבל חוזה גדול אילולא נפצע. לגבי אלן אנדרסון שחקן עצום עם אופי בעייתי אני יכול להבין למה הועזב, וכנ"ל ויזנייבסקי ולאזמה במיוחד לאור אבדן האליפות.

          ב2010-11 בלאט בנה סגל נפלא עם אידסון, פארגו, פרקינס, סופו והנדריקס (שכמעט שוחרר לולא התעקשותו של בלאט) ושוב מכבי משלמת מחיר על הצלחתה ולא מצליחה להשאיר את אידסון ופארגו, וזה קורה גם עם לנגפורד, והיקמן וטייריס רייס בקיצור ללא עקביות אין המשכיות להצלחה

        2. יניב גם העונה מכבי הייתה עולה לטופ 8 מהבית של דרושאפקה…
          טבק פשוט הגיע מאוחר מדי.
          לגוף העניין גם אם לא תסכים איתי לגבי העונה (ממילא היפותטי ) הרי שמאז שנת 2000 מכבי מגיעה 14/16 לטופ 8 (לא תמיד היה טופ 8 אבל מכבי הגיעה למקום זה למשל בשנת 2003 ).
          ככה שלמרות שמכבי לא חזקה תקציבית לטופ 8 היא יודעת להגיע יותר טוב מכולם (כמעט ) ובתקציב נמוך.
          מכבי סיימה 3 שנים ברצף בשנים 2012-2014 במקום השלישי בבית 8 קבוצות בטופ 16 ככה שמקומה הראלי לשנים אלו (לפני פליאוף) הוא 5-6 .
          פעמיים מכבי עפה בסוויפ בפליאוף (ריאל ופנרבחצ'ה) ופעם אחת עלתה ולקחה גביע.
          בקיצור אם נתעלם מהכישלון הטוטאלי העונה ונרחיק ראות נגלה משכבי עושה במעט יותר ממה שרבות עושות בהמון.
          יתרה מכך הקבוצות הגדולות לא יוכלו להוסיף עוד אבל קבוצה כמו מכבי תוכל להוסיף עוד לטובת שחקנים טובים שכן.
          1. יש לה יותר הכנסות .
          2. היא מהווה אטרקציה הרבה יותר גדולה …היום מכבי מתמודד על שחקן עם יתר 23 קבוצות היורוליג …מחר 8 נמחקות מהרשימה.

          1. אני לא מתווכח איתך, אני רק טוען שכל מה שרשמת הוא נכון ועובדתית,המחלוקת היחידה שלנו היא שאני טוען שמכבי הצליחה כיוון שהיא ניצלה את השיטה לטובתה בכך שכל פעם היה לה מקסימום קבוצה אחת או שתיים חזקות,2-3 בינוניות שפחות או יותר ברמה שלה והשאר נמושות וזה מצב שלא יהיה במתכונת החדשה בא תהיה עילית של 5 ואולי 6 קבוצות בטן של עוד בערך 8 קבוצות ואיזה 2 קבוצות חלשות ובמתכונת כזאת יהיה מאוד קשה למכבי לתפוס מקום רביעי-חמישי בליגה שכוללת את כולם

  7. אהרון. רעיון מעניין ובהחלט עדיף על השיטה שהוחלט עליה. יתכן בהחלט מצב של מרד בין קבוצות העילית של היורוקאפ שמתנדנדות כל הזמן בין המפעלים למרות שהן טובות מהרבה נמושות יורוליג, קבוצות כמו ולנסיה, קאזאן, חימקי, ריטאס, קובאן אא״ק ועוד. כל הקבוצות הנ״ל ועוד רבות אחרות בונות על זכיה שתכניס אותן ליורוליג, או לפחות כרטיס חופשי, אבל כרגע מהסיכוי שלהן יורד, ובהחלט יתכן שהצעה כספית אטרקטיבית של פיב״א תגרום לזליגה של קבוצות. כרגע כל הקבוצות הללו עדיין מעדיפות ללכת על בטוח, אבל כשתיסגר הדלת סופית זו אפשרות שבהחלט יכולה להתממש.

  8. יניב אני רק רציתי להדגים שענים התקציב הוא בהכרח הבעיה של מכבי כפי שגם אהרון גיבה בנתונים, והבעיה היא עושים עם התקציב ואיפה משקיעים אותו. אני מסכים איתך שיש בעיה גדולה עם ההנהלה הצעירה במיוחד אחרי ההצלחות של בלאו שבאו למרות ההנהלה ולא בזכותה, אבל מכבי כבר הוכיחה שאפשר להשיג שחקנים גדולים ליותר מעונה גם בסכום שפוי בשושלות של תחילת המילניום. את רייס לדוגמא מכבי יכלה להשאיר אם לא הייתה מתעקשת על סכומים זניחים יחסית ליכולתו והמחיר המקצועי והכלכלי של שחרורו לא היה כדאי, אבל בהנהלת מכבי בטוחים שהם עלו על השיטה להצליח במקסימום במינימום השקעה וגם כשכבר משקיעים כמו

  9. שצריך זה לא במקומות הנכונים. אולי ריאל וצסק״א יכולות להשאיר שחקן של מליון וחצי דולר שלא תורם כלום על הספסל במכבי זה הרסני. אני רק חושב על שחקן כמו דיון תומפסון במכבי במקום הליצנים תחת הסל ופארמר שיושב לרו סטי על המשבצת

    1. מסכים בהחלט.
      העניין עם רייס וגם היקמן שהם לא היו מספיק "אטרקטיבים" מבחינת השם שהם מעוררים.לצורך העניין תיקח את פארגו שאם הוא היה נותן עונה כמו שרייס נתן אין לי ספק שהם היו משאירים אותו

      1. אני אישית לא יודע מי זו הנהלה של מכבי …אני מתכוון שאיני יודע מה הם יחסי הכוחות בין הצעירים לוותיקים שהרי איני שם ורק ניזון מתקשורת שהוכיחה לא פעם שהיא אינה מבינה.
        אבל אם ניקח את המנוח "הנהלת מכבי " ונביט בו בעיניים אוביקטיביות אני חושב שלא נוכל להתעלם מכך שמדובר בהצלחה מסחררת.
        מכיוון שאם ניקח את מכבי משנת 2007 ואילך נגלה שהיא לא בצמרת התקציבית …מש לא.
        קבוצות כמו צסק"א ,ברצלונה ,ריאל ,אולימפיקוס ,פאו ,פנרבח'צה ואפס מקדימות אותה על בסיס קבוע …גם לבורל סה"כ 8 קבוצות מקדימות אותה על בסיס קבוע …להם יש להוסיף את קבוצות שקמות ונופלות לחליפין כמו חימקי ,דינאמו מוסקבה ,קאזאן ,קובאן ,גלטסאריי,בשיקטש ,מילאנו ועוד.
        כאשר מכבי בהסתכלות רב שנתית מגיעה כמעט תמיד לטופ 8 ועושה פעם בכמה עונות פיינל פור וזוכה גם בגביעים אז זה בכלל הישג.
        מאז תחילת שנת 2000 מכבי זוכה ב 4 גביעים (מקום שני בכל היבשת) כאשר למעט פאו (5 ) אף קבוצה לא זוכה אפיו ב 3 (ברצלונה ,צסק"א ואולימפיקוס 2 …בולוניה וריאל 1 )
        מכבי מוסיפה גם גמרים בשנים 2000+2006+2008+2001 ככה שהיא עם 8 גמרים ומקום ראשון כמעט ללא תחרות.(פאו 6 גמרים ,צסק"א והיתר לכל היותר 3 מדובר בצסק"א ,ריאל ואולימפיקוס ).
        לכן בשורה התחתונה אני איני מזלזל כלל במקבלי ההחלטות במכבי שכן הם הוכיחו עצמם …בטח ובטח אנשים כמו שמעון מזרחי.
        נכון שניתן לטעון שמי שהוביל את מכבי בשנים קודמות היו הוותקים וכי כיום אלו הצעירים …אבל כאמור
        1. איני יודע מי מושך בחוטים.
        2. גם אם אכן הצעירים מובילים כיום צריך לתת להם עוד זמן להבין את המנטרה.
        ולכן בתמונה הכוללת מכבי בתקציבים מוגבלים עשתה לאורך השנים מה שהגדולות לא עשו בתקצבי עתק פי כמה וכמה.
        אם ניקח את צסק"א לדוגמא .אז נגלה שבליגה הרגילה מאזנה לאורך ה15 שנה האחרונות היה טוב בהרבה משל מכבי וכן כמות ההגעות המטורפת שלה לפיינל פור.
        אבל בשורה התחתונה מכבי עם 8 גמרים ו 4 גביעים בעוד צסק"א עם 5 גמרים ורק 2 תארים וזה במילה אחת מדהים !
        שכן איננו מדברים בעונה כזו או אחרת אלא בבדיקת עומק של 15 השנה האחרונות.
        ככה שאני סמוך ובטוח שאם יהיו במכבי את אותם מקבלי החלטות כמו בעבר והם יהיו צלולים כמו בעבר מכבי תדע להתמודד גם עם השיטה החדשה…שכן במהות היא לא שונה בהרבה…במקום טופ 16 של 4 או 8 קבוצות מקבלים 16 קבוצות חלקם ינצחו כאן הרוב אמורות להפסיד …ומכבי תסיים כרגיל במקומות 5-6.

      2. אם להוביל את מכבי לזכיה מדהימה ביורוליג זה לא מספיק אטרקטיבי אז כנראה שרק סטפן קרי או לברון יכולים להיות מספיק אטרקטיביים עבור מכבי. עד כמה שפורסם סיכום עם רייס התמהמה על כמה עשרות אלפי דולרים, כשאז נכנסה חימקי לתמונה והפור נפל. גם הסיכום עם הנדריקס נפל על סכומים קטנים יחסית, וזה לא קרה למכבי בעבר טרם הדומיננטיות של הדור הצעיר.

        1. לגבי רייס אז הוא היה מוכן להישאר גם בסכומים פחותים ממה שהציעו לו ברוסיה. בוא נגיד שהוא היה חותם בכיף עם מה שפטרנו מקבל. רייס נוטים לזלזל בו למרות שהוא מוכיח גם ברוסיה שהוא אחד הווינאים הגדולים שיש באירופה. העניין איתו שזה תמיד נראה במזל והם חשבו שהוא הגיע לפיק ולא יצליח לשחזר את זה. אהרון. אתה בדיוק מחזק את טענתי. כמו שכתבת יש לפחות 8 קבוצות עם תקציב גדול יותר בשיטה כיום מכבי לא נאלצה להתמודד עם כולם מקסימום עם חצי בשיטה החדשה היא תתמודד עם כולם ולכן אני לא צופה שהם יכולים להתמודד על מקום 4. בעונה טובה הם יצליחו להתמודד על מקום שישי

          1. אבל תמיד היו את אותם 8-12 קבוצות עם תקציב גדול משל מכבי .
            גם בבתים של מכבי בטופ 16 ( 8 קבוצות ).
            היו 5-6 קבוצות עם תקציב גדול יותר ומכבי סיימה מקום 3.

  10. אהרון בהסתכלות על כל המילניום אתה צודק, אבל אם נחלק את התקופה הזו לשניים, הרי שלמעשה החצי הראשון עד 2007 היה הצלחה מסחררת, אבל החלק השני היה כישלון בזירות רבות עם אבדן של שלוש אליפויות, כשגם באירופה היו כמה עונות מביכות יחסית לסטנדרטים של מכבי. אמנם היה גמר יורוליג וזכיה מפתיעה, אטבל אני נוטה לייחס אותן יותר לטובת המאמן בלאט, שהתנהל עם הנהלה שהייתה חצויה לגכביו, וחלקה ניסה לשים לו רגל. אולי במקרה ואולי לא התקופה השניה מאופיינת בכניסה של הדור השני בהנהלת הקבוצה לקדמת הבמה. גם אם נתעלם מאבדן האליפויות ונטען שהיורוליג הייתה המטרה העיקרית, עדיין אני מניח שתסכים איתי לגבי הכישלונות הרבים של מחלקת הסקאוטינג שנבנתה בתקופת ההנהלה החדשה, כישלונות שהיה נדיר לראות בעבר במכבי. ההצלחות של מכבי בחלק הראשון של המילניום, נבעה בין היתר מהיכולת להביא ולהשאיר כוכבים מהשורה הראשונה, למרות הביקוש הרב והשכר הגבוה בהברבה שהוצא להם, ותסכים איתי שזה לא הצליח באותה מידה בחלק השני של התקופה. כל הטענה שלי היא לגבי התקופה השניה וגם הבלחות של חודש וחצי במופלאים בעונת 2014 לא יכולים לחפות על מחדלים גדולים.

    1. אלעד משנת 2007 ואילך עברו כבר 10 עונות ( כולל העונה).
      מכבי 9/10 בטופ 16.
      8/10 ברבע גמר .
      3/10 בפיינל פור כולל 3 גמרים וזכייה בגביע.
      זאת אומרת מאז 2007 רק פאו3 ואולימפיקוס 2 זכו יותר . ממכבי ומכבי ,צסקא ,ריאל וברצלונה הוסיפו גביע .
      .רק צסקא הופיעה ביותר גמרים (4).
      מכבי ,יחד עם פאו, אולימפיקוס וריאל היו ב 3 גמרין כל היתר כולל ברצלונה פחות.
      ככה שגם מאז 2007 מכבי מצליחה בהחלט יפה עם כל מגבלות התקציב ומלחמת לבנון השנייה והפירוק וההרכבה של קבוצת הפאר ההיא.
      נכון שלבלאט יש חלק חשוב …אבל גם צביקה שרף עם הקבוצה המוגבלת של 2008 היה בגמר ….ופיני פספס "בטעות " פיינל פור בשנת 2010 .

  11. חגבי הכישלונות אני בוודאי מסכים.
    אך איני יודע מה זו מחלקת סקואטיניג ..
    מכבי הביאה כמה שחקנים מדהימים בכסף קטן יחסית ( פארגו קדנציה ראשונה,מוריס ,הנדריקס,איידסון ,פרקינס ועוד).
    וכנגדם היו פלופים לא מעטים .
    מה שכן קרה למכבי דבר מצחיק שיחסית הפלופים היו חתומים לזמן רב יחסית .( פוט ,מצבאן ).
    בעוד לתותחים היו חוזים קצרים / אופציות יציאה שנוצלה על ידי הבכירות ביבשת (איידסון ,רייס ועוד).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט