מי רוצה להיות בפלייאוף? [מערב] / גלעד

בניגוד למזרח הפתוח לרווחה שבו יש 12 קבוצות שמתחרות על 7 מקומות בפלייאוף ושאולי אכתוב עליו יום אחד, במערב המצב של הבטן הוא כזה –

[table “90” not found /]

תסתכלו על הטבלה הזאת. אף אחת מהקבוצות לא נצחה יותר מחמישה בעשרת המשחקים האחרונים וכולם עוד בתמונת הפלייאוף (כשיוסטון כמעט בטוח תהיה שם ופיניקס כמעט בטוח לא תהיה)  אז אחרי שהורדנו את אלו נשארנו עם שש קבוצות שעלולות להגיע לפלייאוף. יוטה, פורטלנד, מינסוטה, דנבר, סקרמנטו, ניו אורלינס. משש תצא אחת (כנראה, בתרחיש מסוים ממפיס/דאלאס/יוסטון עלולות ליפול ואז יהיו שתיים אבל קשה לי לראות את זה קורה).

אז נעבור עליהם אחת אחת ונחליט מי תפגוש את קרי והחברים בסוף העונה הסדירה.

יוטה –

למה הם יהיו שם?

כי לפני תחילת העונה כולנו חשבנו שאלה יהיו הם. כי ברגע שיחזרו כל הפצועים הם יתנו ריצה מדהימה שתשאיר אותם בפלייאוף, כי אם אחת הקבוצות כאן יכולה לפגוע בלוחמים אלו המורמונים הצעירים והנהדרים. כי פייבורס והייווארד הם הדבר הבא בליגה ויכולים לסחוב לבד קבוצה לפלייאוף.

למה לא?

יותר מדי פציעות, מה שהם עשו עונה שעברה אחרי האולסטאר זה נחמד אבל זה לא באמת נחשב אם זה לא נמשך 82 משחקים. כי בכל מקרה הם יקבלו סוויפ מהלוחמים אז מה הרווחנו פה? כי הייווארד ופייבורס לא יכולים לבד נגד סופרסטארים כמו לילארד ודייוויס שמתחרים בהם על המשבצת הזאת.

אז מה הסיכוי? 

לא רע. יוטה קבוצה יותר בוגרת ובשלה מרוב המתמודדות האחרות ואם הם יצליחו להישאר באיזור עד החזרה של ברקס וגובר מהפציעות לדעתי הם יכנסו.

יהיה שובר השוויון של יוטה ויכניס אותה לפלייאוף? גובר.

פורטלנד –

למה הם יהיו שם?

כי לילארד הוא אחד השחקנים הטובים בליגה ומקולום הוא סייד קיק מצוין ובליגה של כוכבים זה מה שצריך, כי בניגוד לאחרות יש להם נסיון בפלייאוף. כי טרי סטוטס לא מאמן פחות טוב מאף אחד אחר. כי טנקינג זה לחלשים ולערים שבהם אין קהל כל כך טוב.

למה לא? 

כי למרות לילארד ומקולום שאר הקבוצה שלהם בינונית במקרה הטוב. כי מי בכלל רוצה להיות בפלייאוף? בחירת דראפט גבוהה תשמח אותם לא פחות מסדרה קצרה ולא נעימה נגד הלוחמים ואולי אף יותר.

אז מה הסיכוי?

לא משהו. עונה אחת בלי פלייאוף עכשיו ובעונה הבאה חזרה למירוץ עם לילארד מתמודד לMVP ובחירת לוטרי ואולי איזה פרי אייג'נט נוצץ.

מינסוטה –

למה הם יהיו שם? כי טאונס הוא כוכב כבר מעכשיו וגם וויגינס ולאבין הם שחקנים לא רעים בכלל ואפילו יש להם שנה נסיון בליגה, עם רוביו מאחוריהם ותמיכה של המבוגרים (שלא לומר זקנים) ושל הספסל המעולה (40.9 נקודות. שני בליגה) ואולי טרייד על פקוביץ'/מרטין בשביל עוד חיזוק צעיר יותר. בכל מקרה הם הכי מוכשרים מהשישה.

למה לא?

כי קשה לקרוא לעונה אחת שנגמרה במקום האחרון בליגה נסיון, כי רוביו לא יקלע לא משנה מה תעשה לו. כי כשיותר מ48 דקות בערב הולכות לשלושה שחקנים שביחד הם יותר מ113 שנים על כדור הארץ קשה לקרוא לזאבים קבוצה צעירה. כי כמה שטאונס ווויגינס טובים זה עדיין לא מספיק. וכי בליגה היום אי אפשר בלי קליעה מ3 ואם עוד לא קראתם את היומן של יאיר רוצו לקרוא.

אז מה הסיכוי?

איפושהו באמצע. אם יצליחו להשאר בריאים (איך אומרים אהם אהם בספרדית?), לקלוע מ3 (כן אתה אנדרו וויגינס) ולהפטר ממרטין ופקוביץ' עבור משהו טוב הם יעשו את זה לדעתי ולשמחתי. אם לא. טוב.. תמיד אפשר לחשוב על שנה הבאה.. ואחריה..

מי מהם יראה פלייאוף ראשון? טאונס וקאזינס.

סקרמנטו –

למה הם יהיו שם?

כי הם קבוצה שבנויה להצליח כאן ועכשיו (החוזה של רונדו הוא רק עד סוף העונה). כי אנחנו חייבים לראות את כספי ממלא תפקיד משמעותי בפלייאוף. כי קאזינס הוא סופרסטאר וכנראה הסנטר הטוב בליגה ורונדו הוא רכז על וגם קארל (שהלילה השתווה לפיל ג'קסון במקום החמישי בנצחונות בכל הזמנים) הוא מאמן מעולה בליגה ואפילו נראה שהוא מסתדר עם קאזינס.

למה לא? כי כולם שם חולי נפש ברמה כזאת או אחרת. כי קשה לי להאמין שקאזינס יסיים שם את העונה. ורודי גיי הוא אחד הסופרסטארים הכי פחות טובים בליגה. כי אם קבוצה שהפסידה לפילי (בבית!) תכנס לפלייאוף כל חובבי המערב יובכו ברמה מצערת.

אז מה הסיכוי?

חוץ מיוטה אני חושב שלהם יש הסיכוי הגבוה ביותר לעשות את זה. רונדו בעונת חוזה ועם כל השמועות על קאזינס והיחסים שלו עם קארל הוא ירצה להוכיח שהוא מחובר למועדון ואולי יקבל על הדרך פלייאוף.

דנבר –

למה הם יהיו שם?

כי הם קבוצה צעירה שבנויה טוב עם שילוב של וטרנים ומאמן מעולה. כי מאז שכתבתי על וויל בארטון הוא התחרפן לגמרי ונהיה הרבה יותר טוב. כי גלינארי מוכיח שהוא יכול להוביל קבוצה ופאריד משתפר אחרי פתיחת עונה בינונית ומטה הופך אולי לשחקו שקיווינו שיהיה וכי מודאי נראה כמו הדבר האמיתי.

למה לא?

אתם באמת יכולים לדמיין את וויל בארטון מוביל קבוצה לפלייאוף? חוץ מזה גם הם ישמחו לקבל בחירה גבוהה בדראפט ולא בטוח שלהירמס על ידי לוחמי הזהב מהמפרץ עדיף להם מלהוסיף עוד צעיר לחבורה הנהדרת שלהם.

אז מה הסיכוי?

נמוך. בדנבר חזרו למימדים האמיתיים שלהם עם חמישה הפסדים רצופים וכנראה שגם העונה הם יקבלו כמה כדורים בלוטרי.

ניו אורלינס –

למה הם יהיו שם?

כי יש להם שחקן בMVP לבל ואת זה אין לאף אחת מהמתחרות האחרות (עם כל הכבוד לקאזינס ולילארד). כי רק לאחרונה הם בריאים והם מנצחים בקצב סביר לאחרונה, העונה עוד ארוכה ואם הגבה בסדר הכל בסדר. הם גם יצליחו להעביר את אנדרסון ולקבל תמורתו משהו שחסר להם (סנטר שיודע לשחק בשני הצדדים?).

למה לא?

כי הם פתחו חלש מדי, הרכבת הזאת כבר נסעה אחרי שהם פתחו 1-13. כי גבה אחת זה לא מספיק בשביל לעקוף קבוצות עם יותר מסופרסטאר אחד. וכי למה שהם בכלל ירצו לחטוף את הסוויפ מקרי ונערי הזהב שוב..

מה הסיכוי?

יש סיכוי. הייתי שם אותם במקום השלישי במדד הסיכויים ואם הם מתישהו יחברו רצף נצחונות יפה הם יוכלו לנצל את הפציעות של יוטה ואת הבעיות של סקרמנטו ולהיות שם בסוף העונה. ואם לא? אולי יוכלו למצוא בדראפט מישהו שילך עם דייוויס את הדרך הארוכה לתואר.

נראה את הסדרה הזו שוב?

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. יוטה יגיעו לפלייאוף אך ורק אם המאמן וההנהלה יבינו סוף סוף למי צריך לתת את המפתחות, מי יכול להוביל את הקבוצה. ברגע שהם יתנו את אמונם בת'אנדר מדאון אנדר,, ג'ו אינגלס, הוא יוביל אותם לפלייאוף ולניצחון מדהים ב6 משחקים ע לקארי וחבורתו, כל הדרך אל הגמר בו הוא ינצח את האקס דיוויד בלאט ואת המתחרה שלו לתואר הSF הטוב בליגה, לברון ג'יימס.

  2. ניו אורלינס. לצערם.
    מקרה קלאסי שבו העפלה לפלייאוף תגרום לכולם לחשוב שהכל בסדר, למרות שהמציאות היא שההעפלה התרחשה רק בגלל חולשה יוצאת דופן ומפתיעה של הקונפרנס המערבי.

  3. אני מהמר על יוטה. לפני פתיחת העונה הימרתי שיוטה וניו אורלינס יכנסו, ודאלאס לא. דאלאס בטוח תהיה שם, ניו אורלינס בטוח לא. קבוצה שטייריק אוונס ואריק גורדון הם שחקנים מרכזיים בה לא תגיע רחוק. יוטה לעומת זאת מתחילים להיראות טוב, וזה בלי גובר. כשגובר יחזור הם יתנו רצף שיקפיץ אותם קדימה.

  4. פורטלנד. שם באמת יש שחקנים שחקנים שהם גם לא הד-קייס.
    אצל סקרמנטו מספיק זיק קטן, לא משנה אם מכיוון הסנטר או הרכז, בשביל להצית שריפה שתפיל את הגג.
    וזה אני אומר לצערי, כי כמובן שהייתי מחת לראות את כספי נותן את הנשמה בפלייאוף .
    אמנם לחטוף סוויפ מהלוחמים לא נשמע כזה פלוס ענקי לעומת בחירת דראפט נורמלית, אבל בלי פלייאוף, לך תדע אם רונדו או אפילו בוגי יישארו, ובלעדי אחד מהם אין מצב לפלייאוף.

  5. אני מאמין שהגאז יעלו. השאלה המעניינת מבחינתי היא כמה נצחונות יספיקו להיכנס לשמיניה? אם 40-42 נצחונות זה כבר מצמצם משמעותית את האפשרויות כי דנבר, מינסוטה והפליקנס לא ינצחו ב60% עד סוף העונה. זה משאיר את הקינגס והבלייזרס כשלאחרונים לא באמת לחוץ להיכנס כי הם גם ככה מכוונים לעתיד אבל הופך את יוטה למועמדת הכמעט וודאית.

  6. גם תקווה בשביל כספי, וגם אמונה שיכולת של המאמן קארל, של בוגי ושל רונדו, ויש לקבוצה גם עומק בכלל לא קטן, כולל קוליסון שמחליף טוב את רונדו, קופוס וקאולי סטיין כמחליפים לבוגי או משחקים בסנטר כשהוא יוצא ל-4, וגמישות במספרי 3-4 עם כספי, וגיי, ובלינלי ומקלמור כמספרי 2 (וגם סת קארי נותן דקות סבירות).
    כל זה ביחד יכול להביא לכניסה לפלייאוף. נכון שאין להם סיכוי לעבור סיבוב ראשון, אבל הם יתנו קרב אדיר וזה בהחלט יהיה דבר חשוב למועדון הזה.

  7. יוטה ופורטלנד, על חשבון יוסטון אלא אם יבוא טרייד על הווארד,
    מינסוטה צריכה עוד עונת הבשלה, ניו אורלינס בעיקר פצועה וסקרמנטו הכי מוכשרת והכי דפוקה בראש

  8. אני מהמר על סקרמנטו. אבל זה יותר רצון שלי, מאמונה.
    מבחינת כשרון הם הכי מוכשרים, אבל הם גם עם הסיכוי הכי גובה להתפוצץ מבפנים.
    לראות סדרה של כספי מול ג"ס בלייב, יהיה מדהים!!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט