מעורב הופס למוצ"ש / מנחם לס

1.ג'ון וול עדיין איש חשוב

כפי שרועי כתב, נצחון אמש של וושינגטון על אורלנדו היה מאד משמעותי. אלה שתי הקבוצות המנסות לתפוס כבר עתה סגנות לקאבס, וכמובן שהמלחמה היא נגד 'שלושת הסגניות הקבועות' (בעונותיים האחרונות שיקגו, מיאמי, וטורונטו).

האמונה השוררת היא שהקאבס – אם היא בריאה – היא עדיין מלכת המזרח, אם לא הקבוצה החזקה ביותר בליגה. לא היום, אבל בעוד חודשיים כשקיירי אירוינג ייכנס לעניינים במלוא הקיטור. אנשים נוהגים למעט ביכולתו, ושוכחים שכשהוא "ON", הוא יכול להיות טוב כסטפן קרי וראסל ווסטברוק, ולעתים אפילו יותר כשהוא 'מתפוצץ'.

אבל אחריה הקרב על הסגנות הוא פתוח לחלוטין כששיקגו, טורונטו, מיאמי, בוסטון, וושינגטון, אורלנדו, דטרויט, שרלוט ואינדיאנה יילחמו עליו כשאף אלת מה-9 אינה פייבוריטית ברורה, ואף אחת איננה  מפגרת ברורה. "9 סגניות המזרח" הן-בהן שהפכו את המזרח העונה לקונפרנס חזק ומרתק יותר מהמערב.

לכן כל משחק 'פנימי' בין התשעה הוא חשוב, ולכן נצחון וושינגטון על אורלנדו התקבל בכותרות כאלה גדולות בעתוני המזרח.

ג'ון וול  היה מצויין אתמול בנצחון הגדול על אורלנדו, אבל הוא נפל  העונה מהשורה הראשונה של הפוינט גארדים שתוך חודש תהיה:

השכבה העליונה של הפוינטים: סטפן קרי, ראסל ווסטברוק, כריס פול, קיירי אירוינג

השכבה השנייה: דמיאן לילרד, קייל לאורי, אייזיה תומאס, ג'ון וול

השכבה השלישית: ג'ף טיג, טוני פרקר, ראז'ון רונדו, מייק קונלי, רג'י ג'קסון

השכבה הרביעית: קמבה וולקר, דריק רוז, טיי לאוסון, ריקי רוביו, גורן דראג'יק

(יש עוד שלוש שכבות)

*

(לג'ון וול עדיין יש את זה)

2. לשיקגו אין ברירה אלא לעשות טרייד

אני מאמין שאחד הטריידים הראשונים שייעשו יהיה אחד מהפרונט-קורט של שיקגו. במשחקים שאחד מהם (או אפילו שניים) לא היו כשרים, הקבוצה שיחקה טוב יותר. עם פאו גאסול, טאז' גיבסון, ניקולה מירוטיץ', יואקים נואה, מייק דנליבי, והרוקי בובי פורטיס יש להם 7 שחקנים בפרונט קורט שבמקרים הקיצוניים ביותר קבוצות מחזיקות בהם 5. אפילו את אתה מחשיב את מייק דנליבי כסמול פורוורד, זה עדיין 6. אחד חייב ללכת.

ביום ששי כשנואה לא התלבש, הויברג נתן לפורטיס 30 דקות,  וקיבל כתמורה 16 נקודות ב-9 זריקות,עם 10 קרשים.  מירוטיץ' קלע 17 ב-8 זריקות וחילק 7 בונבונים. אין שאלה שזה שני שליש של הפרונט קורט של העתיד של השוורים.

אבל למה לא לעשותו חלק מהפרונט קורט העכשווי? אני הייתי מוותר על יואקים נואה, אפילו שאין שחקן נאנן ממנו בקבוצה, וכוח ממריץ ומלהיב בחדר ההלבשה מנואה.

3.זה כדורסל! PLAY OF THE NIGHT מאמש

*

*

4.סכויים לטריידים

מרקיף מוריס, פיניקס

הוא ביקש טריד אחרי שאחיו הועבר לדטרויט כחלק מהריצה (שכמובן ניכשלה) אחרי אולדרידג'. בתחילה הוא כאילו סרב לשחק אבל אז נראה כאילו הוא השלים עם המצב (ועם קבוצתו). אבל משחקו החל לנסוק כלפי מטה אחרי שנה מצויינת ב-2014, ועתה הוא מחוץ לרוטציה. הוא בשנה ראשונה מארבע של חוזה הגיוני של 32 מיליון, וב-8 מיליון לעונה גם יוסטון וגם הפליקנס מעוניינות.

סכויים לטרייד? 80%

ריאן אנדרסון, ניו אורלינס פליקנס

ריאן אנדרסון היה אחד מהשחקנים היחידים שעזרו לפליקנס לא להינמס לחלוטין בשנות ה-DISASTROUS START שלהם. אבל הוא שייך עתה לדור הישן, ועם ה-CAP החדש שיעלה מעלה, הקבוצה מעוניינת להביא דם חדש במחיר גבוה – אבל דם עשיר בהמוגלובין – מאשר לתת לריאן חוזה גבוה, ארוך ימים. ישנן קבוצות שיחטפו את ריאן.  לפי מרק סטיין, הפליקנס לא "מחפשת" קונה כי על ריאן לא צריל 'לחפש'. המעוניינים יבואו לדפוק על הדלת. איאן מבין את העניין, ואין לו כל בעייה עם החלפת כתובתו בפברואר.

סכויים לטרייד? 65%

סולומון היל, אינדיאנה פייסרס

כשפול ג'ורג' היה פצוע הוא ראה הרבה אקשיון, אבל העונה עם חזרתו של ג'ורג', היל הוא באופן מעשי מחוץ לרוטציה, והפייסרס החליטו לוותר על האופציה לשנה רביעית שהיתה להם. הפליקרס מעוניינים בו מאד.

סכויים  לטרייד? 85%

מיילס פלמלי, מילווקי באקס

הוא היה חלק מהדיל שהביא להם גם את מייקל קרטר-ויליאמס. מיילס הוא שחקן שיכול לעזור מאד לכמה וכמה קבוצות, אבל לא למילווקי עם הפרונט-קורט המלא שלהם, שהותיר לו רק דקות מועטות לשחק העונה.

סכויים לטרייד? 80%

קווין מרטין, מינסוטה טימברוולבס

אני כנראה בין עשרת האנשים שנותרו בעולם כאוהדי קווין מרטין. הוא הובא לוולבס לעזור לקווין לאב לעשות את הפלייאוף, וכשלאב עזב, הם אומרים שאין טעם להשאיר את בן ה-32 הזה. אין טעם? הוא אחד מהפיור-שוטר הטובים בנמצא, ולוולבס אין יותר מדי קלעים בלשון המעטה. הוא היה מועמד לטרייד בעונה שעברה ב-7.4 מיליון, ואיש לא רצה. לפי AP עתה ישנן שתי קבוצות הנלחמות על לתת לו חוזה ארוך-שנים.

סכויים לטרייד? 90%

טיי לאוסון, יוסטון רוקטס

הרוקטס החתימו אותו ביולי השנה, ומאז שהגיע הוא ירד בכל שורות הסטטיסטיקה. הוא בשנתו האחרונה של חוזה המשלם לו 13 מיליון. לפי יאהו ספורט כמה קבוצות מעוניינות בו מאד.

הסכויים לטרייד? 80%

דווייט האווארד, יוסטון רוקטס

הסוד הגדול. יוסטון כבר פיטרה את מאמנה. מאומה לא ישתפר. האם הם מתכננים להביא את מרקיף מוריס לעזור להאווארד, או שנישבר להם ממנו. בקשר להאווארד המצב הוא לא יותר מ-GUESS. נבואתכם טובה כשלי, טובה יותר, או טובה פחות.

הסכויים לטרייד? לדעתי 40%

שחקן אחד מבין יואקים נואה, פאו גאסול, טאז' גיבסון, שיקגו בולס

הסכויים שאחד מהם יעבור בטרייד? 100%

נואה? 60%

טאז': 25%

גאסול? 15%

דמרכוס קאזינה, סקרמנטו קינגס

המצב עם BOOGIE הוא כה קשה! העונה הוא לא משחק טוב. קולע ב-42% והקבוצה מפסידה לפילדלפיה. אבל הוא מפלצת גופנית בת 25 שאחד מברגי המוח לא מוברגים אצלה  נכון.

הוא יועבר בטרייד אם הקינגס – דיבאץ'? היש לו מספיק סמכות? – ירצו להתחיל מחדש, ואז יש טרייד.

הוא לא יועבר אם הקינגס רוצה לבנות על הקיים.

הסכויים לטרייד? 20%

ג'ו ג'ונסון, ברוקלין נטס

אין דבר שברוקלין היתה רוצה יותר מאיזה שהוא קרבן שיסכים לקחת מידיה את ג'ו ג'ונסון. החוזה המטורף שברוקלים חתמה עם אטלנטה על 124 מיליון ל-6 שנים עומד להסתיים. אבל בן ה-34 הזה התרגל לכסף גדול, כשיכולתו ירדה ל-11.2 נק' למשחק ב-36% דיוק.

הסכוי לטרייד? 10%

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. מנחם, בסעיף 1 צריך להוסיף את שארלוט ואטלנטה ולא הייתי פוסל גם את דטרויט (מילווקי כנראה מחוץ לעניינים)..

  2. מעורב מצוין!
    קיירי אירווינג כרגע בשכבה העליונה של גארדים?? בואו נחכה לראות איך יחזור מהפציעה…
    ג׳ון וול באמת שחקן מצוין ואני מסכים פחות או יותר עם השכבות.
    ראיין אנדרסון יכול להיות אחת הגניבות של הטריידים… שחקן מצוין שעולה מהספסל ועוזר בצורה משמעותית.

  3. אני לא בטוח שלילארד בשכבה השנייה של הפוינט גארדים שלי ושרונדו בשכבה השלישית.

    בכושר של לילארד העונה הוא יכול להיכנס בקלות לשכבה הראשונה, אולי אפילו על חשבון אירווינג ששיחק רבע וחצי העונה וצריך לשפר דבר או שניים במשחק שלו. רונדו, כמנהל משחק, הוא בוודאות בשכבה הראשונה, אבל הוא קלעי מאוד בינוני ולכן הייתי שם אותו בשכבה השנייה.

  4. קאזינס הוא הבוננזה הגדולה של הטרייד, אם יבוא. יכול להפוך את שיקגו (שיש לה בהחלט מה להציע בתמורה) לקונטנדרית הבכירה במזרח, ואת אוקלהומה (שאין לה הרבה מה לתת) לחמישיה הפותחת הכי חזקה בליגה. אני מהאנשים שחושבים שהוא יסתדר טוב יותר מתחת לסופרסטארים גדולים ומוערכים ממנו.

  5. שיקגו קבוצה מעולה לפייאוף.
    הקונדס יכולים להיראות מעולה עם קצת המשכיות.

    וקליבלנד… עם כל האהבה שלי ללברון, הוא משרה לחץ עוד מהעונה האחרונה שלו במיאמי. לדעתי בעיקר בגללו חסר בקליבלנד את הכיף שיש בגד.

  6. קיירי בשורה הראשונה..חנקת אותי מנחם
    לאורי רונדו לילארד וול טיג וגם קונלי בשיאו טובים ממנו..הוא מנהל משחק לא טוב ולא שומר בעליל..

      1. תמבין מנחם..אני מרוקאי..ואתה סנילי
        קיירי לא עשה כלום בינתיים בליגה..כולו הייפ ללא שום סיבה טובה
        אז זכה בMBP של האולסטאר כשהוא לא צריך להיות שמה מלכתחילה..ביג F דיל

  7. לשיקגו יש טיפה בעיה עם הגבוהים – יש להם קשר חזק עם הקהל שאני חושב שזה דבר שמתחשבים בו
    גם נואה אחרי העונה הגדולה שהיה במועמדים לmvp (אם אני זוכר נכון) וגם גיבסון שנמצא עם שיקגו משהם בחרו בו בדראפט.
    זה לא אומר שלא יהיה טרייד רק שאני מאמין שהם ידרשו עליהם ערך גבוה ובחירות סיבוב שני ותמונות מהאוסף של מומי

  8. אנשים שוכחים עד כמה ארווינג היה טוב שנה שעברה
    התפוצצויות של 50 נקודות סלי קלאץ' גדולים וכשהוא חם הוא קולע שלשות לא פחות מסטפן קארי. בשיאו הוא בהחלט אחד מהשלושת פויינט גארדים הטובים בליגה. והוא רק בן 23! אנחנו עוד מחכים לפוטנציאל שיפרוץ אצל מייקל קרטר ווילאמס והוא פאקינג בן 24. נראה שארווינג כבר שנים מסתובב בNBA ולא מבינים עד כמה הוא מדהים ביחס לגילו. המנטליות של קבוצה מנצחת בשלבים המכריעים של הפליאוף רק תשפר עוד יותר את קבלת ההחלטות שלו במאני טיים ואז נראה את אחד השחקנים שהכי דומים לאייברסון ואני מקווה שבהחלט נראה אותו משתלט על משחקים בצורה אלגנטית במקום הצורה הכוחני והלא אסטטית של לברון

  9. נראה שהפליקנס מחפשים לעשות מסע שופינג, וזה הגיוני…. השאלה היא מה הם יוכלו לתת בתמורה (אנשים עם שתי גבות ו/או כסף ) ?

  10. 1. ג'ון וול בשיאו הוא ברמה העליונה של הקכזים. הבעיה שהוא חושב שמגיע לו את זה והוא לא בא כל משחק לקחת ולהראות שהוא שווה את זה. וושינגטון עדיין לא איחרו את הרכבת במזרח ושביל יחזור מהפציעה אני רואה אותם חוזרים לדבר חזק.
    אייזיה תומאס לא בשכבה השנייה, איפשהו בין השלישית לרביעית. מדובר בסקורר נפלא מהספסל לקבוצות קטנות, אבל הוא עדיין לא הוכיח עצמו בפלייאוף הוא בקבוצה שהוא האיש המרכזי. בבוסטון הוא המוציא לפועל המרכזי בקבוצה שהסגל שלה מאוד מאוזן (שזה היתרון שלה).
    2. שיקגו בהחלט חייבים טרייד. אני דווקא הייתי הולך על גאסול (לא חושב שבעונה הבאה ישאר לו דלק במיכל). גאסול כרגע הוא בעל ערך גבוה שאפשר לקבל עליו הרבה (SF נורמלי).
    3. קורי ג'וזף שובר את הסטיגמה שרק שחקנים שגדלו בספרס יצליחו בספרס.
    4. קשה לי לראות את האוורד עובר בטרייד, לא חושב שיש לו מספיק קונים ואני מניח שהמחיר שיתקבל עליו הוא לא כזה שיוסטון יקחו. אלא אם תהיה שם שביתה איטלקית ולא תהיה ברירה להיפטר ממנו.
    לגבי קאזינס, הוא עדיין הפרנצייז פלייר בקינגס, לא מוותרים על שחקן כזה כל כך מהר. אני חושב שרודי גיי ילך לפניו.

  11. כתבת שלאור העובדה שתשע קבוצות שונות מועמדות על סגנות המזרח הופכת אותו לקונפרס חזק מהמערב.
    השאלה שעולה אצלי מהאמירה הזאת היא –
    מה ההגדרה של קונפרנס טוב יותר?
    שתי אפשרויות –
    * הקונפרס החזק יותר הוא הקונפרנס המתוח ביותר, ולא דווקא שיש בה את הקבוצות הכי טובות בליגה. בקונפרנס כזה הקבוצה הטובה ביותר, או נגיד אפילו שלוש הקבוצות המובילות יכולות להפסיד לקבוצת מרכז טבלה ואף אחד לא יופתע.
    במידה וזו ההגדרה אז ניתן לומר שהפריימר-ליד היא הליגה הטובה בעולם משום שקבוצות העלית שלהן הן לא הקבוצות הטובות בעולם (לא הייתי מהמר על צ'לסי, סיטי או אפילו ארסנל שתיקח את ליגת האלופות). לעומת זאת הליגה שם היא המתוחה ביותר ובמידה נגד וסיטי מפסידה נגיד לווסטהאם או סטוק-סיטי, קבוצות מרכז טבלה פלוס מינוס (לא כל כך בקיא בטבלה), ההפסד לא גורם לפרצופי הפתעה גדולים כל כך.
    ב. הקונפרס החזק יותר הוא הקונפרנס שבו נמצאות הקבוצות הטוב בליגה וההפרשים בין החלשים לחזקים הוא מאוד גדול.
    אם זו ההגדרה אז הליגה הספרדית היא הליגה הטובה בעולם כיוון שנמצאות בה 2 מ5 הקבוצות החזקות בעולם (ביניהן הקבוצה הטובה ביותר) אך התחרותיות בה היא קטנה מאוד ונדיר שברצלונה מפסידה לקבוצה כגון בטיס או אפילו נדיר שהיא מאבדת נגדה נקודות.

    האמת שלאחר קריאה חוזרת הדבר גם הזכיר לי את ההבדל בין הגישות כלכליות-חברתיות –
    בגישה סוציאל-דמוקרטית ההבדל בין החלשים לחזקים קטן יחסית – דבר שמזכיר את ההגדרה הראשונה.
    לעומת זאת בגישה הליבראלית ההבדלים גדולים מאוד אך כל פרט יכול להתקדם מאוד מבחינה כלכלית-חברתית, מה שמזכיר יותר את ההגדרה הראשונה.

    אני חושב שזו צריכה להיות הנקודה המרכזית כשמדברים על מי הקונפרנס החזק יותר. אני אישית מעדיף את ההגדרה השנייה, מה שאומר שלדעתי הקונפרנס החזק יותר הוא הקונפרנס המערבי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט