מיאמי הביסו את דאלאס-סיקור משחקי שישי/רועי ויינברג

הלילה ב-NBA: משחק נפלא של וויטסייד נתן למיאמי ניצחון ב-24 הפרש על דאלאס. הבולס מחצו את הניקס עם ניצחון ב-27 הפרש, והיו עוד 3 משחקים אחרים הערב.

*

מיאמי היט (13-19) 106-דאלאס מאבריקס (14-19) 82

וויטסייד. כמעט 25-20 הערב. (מיאמי סן סטנטינל)

וויטסייד וההגנה נתנו למיאמי ניצחון חוץ חשוב.

מיאמי פתחו את המשחק כשדווין וויד, הסובל מהתייבשות, על הספסל, ונתנו לגוראן דראגיץ' לשחק כמוביל הכדור המרכזי. דראגיץ' עשה את תפקידו בחוכמה, מצא את וויטסייד פעם אחר פעם מתחת לסל, והשילוב ביניהם החזיק את המשחק עבור מיאמי, לצד דקות טובות של וויד (מהספסל) ובוש במהלך המשחק.

למרות זאת, מה שנתן להיט את הניצחון היה ההגנה. הקבוצה עצרה את דאלאס ברבע הראשון על 10(!) נקודות ב-21.7% מהשדה, ועל 16 ברבע השלישי. בסופו של דבר דאלאס קלעה 82 נקודות בלבד הערב, שיא שלילי העונה. המאבס לא הצליחו להחזיק ביתרון אפילו בנקודה אחת לאורך המשחק, ובשלב מסויים פיגרו ב-26 נקודות. זאת לא הדאלאס שהתרגלנו לראות, במיוחד בבית.

במיאמי, וויטסייד קלע 25 נקודות (שיא קריירה) עם 19 ריבאונדים (שיא עונה). גרין קלע 19 מהספסל, בוש 16 (3 מ-6 מהשלוש), דראגיץ' הוסיף 15 נקודות ו-7 אסיסטים, ו-וויד תרם 10 נקודות עם 7 אסיסטים.

בדאלאס, פאצ'ואליה עם 14 נקודות ו-13 ריבאונדים היה היחיד שבאמת בא למשחק. מת'יוס (4 מ-9 מהשדה) ונוביצקי (4 מ-14 מהשדה) קלעו גם בדאבל פיגרס, עם 12 ו-11 בהתאמה, אבל נראו כמו הצל של עצמם.

*

שיקגו בולס (12-18) 108-ניו יורק ניקס (19-15) 81

משחק מצויין שלו מהספסל נתן לבולס ניצחון. פורטיס.

התקפה חזקה ובריחה ברבע הרביעי סייעו לשיקגו להביס את הניקס.

הרבע הראשון החל בתצוגה התקפית מוחצת של שיקגו, עם 10 אסיסטים (כשלניקס יש 16 בכל המשחק), 5 מתוכם של מירוטיץ' וגאסול. המשחק השוטף הזה בא לידי ביטוי עם ריצת 0-11 בתחילת הרבע, 34 נקודות באחוזים מצויינים (54.2% מהשדה), ופתח פער של 16 נקודות. למרבה ההפתעה הניקס הצליחו לחזור, הודות לכרמלו אנטוני וחוזה קלדרון, והגיעו ליתרון של 67-65, 5:20 דקות לסיום הרבע השלישי.

משם שיקגו לא וויתרה, וסיימה את הרבע ביתרון, 73-77. ברבע האחרון, עם אטואן מור, ג'ימי באטלר, דאג מקדרמוט, בובי פורטיס (שנתן משחק מעולה) וניקולה מירוטיץ' על המגרש, הבולס היו דומיננטים ב-2 צדדי המגרש. הניקס נעצרו על 2 מ-19 מהשדה, 10.5% ו-8 נקודות, אחת הכמויות הנמוכות בהיסטוריה (השיא, למי שמעוניין, הוא 2 נקודות שהווריורס קלעו ב-8 לפברואר 2004). הבולס קלעו 31 נקודות משלהם, וניצחו בקלות את האויבים מהניינטיז, שהיו יותר טובים ממה שהתוצאה מראה (לפחות ב-36 הדקות הראשונות).

בשיקגו, באטלר קלע 23 נקודות עם 6 אסיסטים. גאסול (8 ריבאונדים, 4 אסיסטים) ומירוטיץ' (4 מ-6 מהשלוש, 7 אסיסטים) קלעו 17 כל אחד, פורטיס קלע 16 (8 מ-9 מהשדה) עם 10 ריבאונדים, ומקדרמוט הוסיף 13 מהספסל.

בניו יורק, כרמלו קלע 20 וקלדרון 18. תומאס קלע 11, ופורצינגיס 9 (4 מ-14 מהשדה) עם 9 ריבאונדים.

*

וושינגטון וויזארדס (16-15) 103-אורלנדו מג'יק (14-19) 91

ניצחון חשוב לוושינגטון נגד אחת מהקבוצות החזקות במזרח.

הוויזארדס שמרו על יתרון קטן מתחילת המשחק הודות לוול ופורטר, והובילו ביתרון של 5 נקודות בסיום המחצית הראשונה. דקות טובות של אולאדיפו, פורניה ו-ווצ'ביץ' השוו ל-72-72 בסיום הרבע השלישי, כשההגנה של הוויזארדס נעלמה, ואפשרה לאורלנדו לקלוע ב-62% מהשדה ברבע אחד.

ברבע האחרון הסיפור השתנה. רנדי וויטמן עבר לחמישיית הסמול בול שלו, והציב על הפרקט את ג'ון וול, רמון סשנס, קליי אובורה, אוטו פורטר וקריס האמפריס. השילוב בין שני מובילי הכדור וחמישיית איומים מרחוק הוכח כאפקטיבי, והקבוצה סיימה את הרבע עם 31 נקודות ו-8 אסיסטים. אורלנדו לא הצליחו לעמוד בקצב, ואיבדו 5 פעמים במהלך הרבע האחרון. וול והאמפריס לבדם קלעו יותר נקודות מכל המג'יק, ופה הסיפור נגמר.

בוושינגטון, וול כיכב עם 24 נקודות ו-13 אסיסטים, פורטר קלע 20 נק' עם 11 ריבאונדים ו-4 חטיפות, סשנס, טמפל והמפריס קלעו 11 כל אחד (כשכל הנקודות של האמפריס ברבע האחרון). גורטאט הוסיף 10 עם 14 ריבאונדים.

באורלנדו, אולאדיפו קלע 20 נקודות, ווצ'ביץ' 14 עם 7 ריב' והאריס 13. פורנייה קלע 11, וג'ייסון סמית' היה השחקן החמישי של אורלנדו בדאבל פיגרס עם 10 נקודות ברבע שעה.

*

שרלוט הורנטס (15-17) 94-טורונטו ראפטורס (13-21) 104

משחק צמוד עם 14 שינויים בזהות המובילה נגמר בניצחון חוץ של הקנדים.

הרבע הראשון היה דמאר דה רוזן נגד שרלוט. האול-סטאר העתידי קלע 12 נקודות ברבע, כשהוא מחזיק את האורחת במשחק. שרלוט סיימו את הרבע בפיגור נקודה, לאחר שלא הצליחו לנצל את חולשת כל הראפטורס (מלבד דה רוזן) בשביל לפתוח פער. ברבע השני הסיפור נמשך, שהפעם פרנק קמינסקי בא לידי ביטוי אצל האורחים. הקבוצות יורדות לחדרי ההלבשה בשיוויון 55, כשהכל פתוח.

ברבע השלישי טורונטו נבלמת על 21.9%, וההורנטס מנצלים את ההזדמנות כדי לעלות ליתרון של 9 נקודות, ול-74-82 בסיום הרבע. נראה לכל שהם בדרך לניצחון ביתי, אבל הראפטורס חשבו אחרת. הם העלו ברבע האחרון את לאורי, דה רוזן, רוס, פטרסון וביומבו, והחמישייה הזאת עצרה את שרלוט על 4 מ-21 מהשדה, וקלעה 30 נקודות ברבע ללא הפרעה. זה הביא להם את הניצחון.

בטורונטו, דה רוזן קלע 23 נקודות, ולאורי 18 עם 11 אס'. פטרסון וקארול קלעו 14 כל אחד, ואנליוצ'אס 10 עם 13 ריבאונדים, וביומבו היה מעולה הגנתית עם 11 ריבאונדים ו-4 חסימות בפחות מ-24 דקות.

בשרלוט, קמבה קלע 18 נקודות, מרווין וויליאמס 17, זלר 15 עם 9 ריבאונדים, באטום 14 וקמינסקי 13.

*

לוס אנג'לס לייקרס (27-7) 93-פילדלפיה 76' (32-3) 84

הלייקרס עם רצף הניצחונות הראשון שלהם העונה, למרות העדרו של קובי בראיינט.

ג'ורדן קלארקסון הוביל את הלייקרס בפתיחת המשחק, אבל לא הצליח ליצור פער לבד והרבע הראשון נגמר בשיוויון 21. ברבע השני אף קבוצה לא מצליחה לברוח, והמחצית הראשונה נגמרת ב-41-40 לטובת פילדלפיה, כשהקבוצות קולעות ב-26 מ-87 משותף מהשדה (29.8%) ב-24 הדקות הראשונות.

ברבע השלישי הלייקרס יוצרים יתרון קל, אבל השינוי מגיע ברבע הרביעי. דיאנג'לו ראסל, לו וויליאמס, ניק יאנג, ג'וליוס רנדל וברנדון באס עולים למגרש, ומייצרים פער שנשאר עד לסיום. ההגנה המצויינת שלהם על איש סמית' (3 מ-19 מהשדה הערב;1 מ-12 במחצית השנייה) עצרה את המשחק ההתקפי של ה-76'.

בלייקרס, וויליאמס קלע 24 נקודות, קלארקסון 19, ורנדל 15 עם 7 ריבאונדים.

בפילדלפיה, נואל קלע 15 עם 12 ריבאונדים, 3 חטיפות ו-3 חסימות. מקונל (7 אס') ואוקפור קלעו 12 כל אחד, קובינגטון 10, וסמית' 9 ב-15% מהשדה עם 5 עבירות ו-3 איבודים. פילדלפיה סיימו את המשחק עם 4 מ-24 מהשלוש.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. תודה על הסיקור הזריז.
    לייקרס – סיקסרס בייש את מפגשי העבר בין 2 הקבוצות. אחד המשחקים החלשים ששוחקו העונה.

  2. מת על וייטסייד. מדהים שתוך שנה פחות או יותר או הפך משחקן אנונימי למדי לאולסטאר (עוד לא רשמית, אבל אין מצב שלא, נכון?)

    1. פשוט שחקן אדיר. אם אני סקרמנטו, אני מחליף אותו בטרייד עם בוגי קאזינס. ווין נאו למיאמי, נכס ובריאות לקינגס. הוא גם משתחרר בסוף העונה ממילא ומיאמי לא יוכלו לשלם לו את המקס שמגיע לו.

        1. קאזינס לא יתאים למיאמי לדעתי, יהיה קשה לשלב אותו בקבוצה.

          אם וויטסייד לא ימשיך, אשמח לראות את אזילי מגיע (או נואל). יכול להיות אחלה, וקבוצה עם נואל ו-ווינסלו תיתן בסיס חזק לשנים אחרי וויד ובוש

  3. דראגיץ קורא את מנחם ורועי ומכך השיפור
    הייתי נגד העברה שלו מתוך החסך לפיניקיס
    ועדיין פעם הוא מראה שהקרמה שלו בפיניקס
    ופעם במיאמי.
    תודה רועי על סיקור מושלם ומעניין
    (עוד יום במשרד אצל רועי)
    למרות/אף על פי החיסרון היחידי שג'ו איגלס
    לא שיחק אתמול 🙂 🙂

    1. תודה רבה דורון, כמה חבל שהת'אנדר פרום דאון אנדר לא שיחק בשישי כבר 3 שבועות…

      לפחות שבוע הבא הוא חוזר

  4. רון פה גילו את וויטסייד זיו הראשון שגילה לפני
    בסקאוטינג מדהים
    ומנחם פירגן לו בענק לפני ששמנו לב
    שצד לבן לא עמד מול מחמאותיו של מנחם
    והחליט להשתפר, (כנראה גניבת העונה שעברה
    של ריילי)

  5. קצת פיקנטריה:

    למיאמי יש מאזן 6-0 ביום הראשון של השנה החדשה. היא היחידה שטרם הפסידה בתאריך הזה.

    למיאמי יש את המאזן הכי טוב מול המערב עד כה – 10-2.

    1. רק שמיאמי לא שיחקו נגד הספארס והווריורס.
      נגד מי כן אני לא זוכר.

      ובאמת, העונה במערב יש הרבה נמושות כמו שיש במזרח. ההבדל בין המזרח למערב הוא קבוצות הצמרת.
      זה ששארלוט תנצח את פורטלנד או מילווקי את הלייקרס לא באמת אומר משהו.

      1. יוטה (2 ריבאונדים וחסימה לאינגלס), לייקרס, דאלאס, ניו אורלינס, פורטלנד, אוקלהומה, ממפיס פעמיים, סקרמנטו, מינסוטה פעמיים, יוסטון.

        מתוכן יש לך 6 משחקים (דאלאס, ממפיס, יוסטון, אוקלהומה, סקרמנטו/פורטלנד/יוטה-תבחר אחת) מול קבוצת פלייאוף.

  6. סיקור מצויין, תודה רועי.
    ווייטסייד באמת סיפור גדול, אני עדיין לא בטוח שהוא 'על באמת', אבל מאמצע העונה שעברה הוא שומר על עקביות מרשימה

  7. סיקור מצוין! לילה טיפה משעמם עם תוצאות צפויות מאוד. חוץ מדאלאס נגד מיאמי שציפיתי למשחק צמוד וניצחון של דאלאס.

  8. תודה על הסיקור
    דווקא שמחתי על המשחק לייקרס סיקסרס
    שתיהן כל כך גרועות
    שזה משמח שלפחות אחת מהן הייתה חייבת לנצח….

  9. השבוע הקרוב צפוי להיות מסקרן בגזרת הטריידים, לקראת סגירת החוזים.
    דיבור חזק מאוד על טרייד של מרקיף מוריס בקאבס. בדיוק מתאים לאקספשן של ברנדן הייווד (עד 10.5 מיליון, הוא יושב על 8), רוצה לצאת מפניקס, פניקס לא רוצה אותו ובעונת בנייה/ טאנקינג, ואולי הוא ייתן לבלאט אקסטרה נגד דריימונד גרין.

  10. מיאמי בבעיה רצינית עם ווייטסייד.
    הסיכוי שלהם להחתים אותו מחדש בקיץ קטן, והערך שלו בטרייד קטן באותה מידה אם לא פחות מזה.
    הכל בגלל שאין להם זכויות בירד עליו.

    מה שכן, יש גם הרבה סימני אזהרה לגביו – כמו העובדה שההגנה של הקבוצה עם החוסם הכי טוב בליגה – יותר טובה כשהוא על הספסל…
    ובעיה נוספת ואולי קשורה ישירות זה ברבעים אחרונים הוא בקושי רואה מגרש…

    בכלל, כל ההתנהלות שלו משדרת סוג של ביינום – פרימדונה שעושה דברים מסויימים נפלא, אבל לא ממש מוכן לעשות הכל למען הקבוצה ודורש לקבל כמות מסויימת של זריקות בהתקפה או שהוא מסתובב עם פרצוף חמוץ.

    הוא עדיין יקבל חוזה מקסימום ל 4 שנים שיתחיל ב 21 מיליון , ואני עדיין חושב שהלייקרס ילכו עליו, אבל אני יש לי התלבטות אם הוא אופציה עדיפה על ביומבו אם אפשר להשיג אותו בסביבות 13 מיליון.

    1. ווייטסייד בהחלט נראה מסוג השחקנים שייעלמו ברגע שיקבלו את החוזה הגדול.
      אתה מדבר על חוזה שיתחיל ב-20 מליון לעונה? זה נראה לי טעות קולוסאלית לכל קבוצה. די מתאים.לי שהלייקרס ילכו על זה ;).

      1. 1+

        בגלל מה שכתבת לא כזה אתבאס אם הוא ילך, יש בשוק לא מעט סנטרים שיהיו לא פחות יעילים וחופשיים ב-2016 (אזילי, ביומבו, פאצ'ואליה, מוזוגוב) וגם שילוב של נואה/מהנימי וזלר מהספסל יכול להיות סבבה, ולא יעמיס יותר מדי על הצרפתי.

        אפשר גם, היפותטית, להמר על מארינוביץ' (למרות שהוא שחקן חופשי מוגבל) או דדמון (למרות שהוא שחקן חופשי ומוגבל), אבל לא בטוח שכקבוצת Win-Now נעשה מהלך כזה.

      2. במציאות של הקיץ הקרוב בליגה – תקרת שכר מנופחת + כמות מקום תחת התקרה ללא תקדים כמעט לכל קבוצה + מעט מאד כוכבים חופשיים = אין בכלל ספק שווייטסייד יקבל חוזה מקסימום.

  11. ווייטסייד מתמודד עם פורנייה על תואר האוברפייד של הקיץ הקרוב. יש לו יתרון של גובה ואופי מוטל בספק אז יהיה מעניין לראות מי יקח.

    1. וויטסייד יקח.

      SG פנויים שעדיפים על פורנייה: בראדלי ביל (מוגבל), וויד (לא יעזוב), דה רוזן, אפללו, ג'יי אר (בסימן שאלה)

      C פנויים שעדיפים על חסן: דרומונד (מוגבל), הווארד (בסימן שאלה)

      מבחינת הסנטרים שאופיים מוטל בספק-מכל הסנטרים הפותחים שיהיו שחקנים חופשיים בקיץ, רק זה של דרומונד ואולי ג'פרסון (גם לא בטוח עם המריחואנה) מוטל בספק-היברט והווארד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט