פריוויו למשחקי שישי-הניקס נגד הבולס ומיאמי נגד דאלאס/רועי ויינברג

5 משחקים בלבד בערב שיפתח את 2016 באנ.בי.איי, וכולם מעניינים. במוקד דאלאס יפגשו את מיאמי בשחזור גמר 2011, הניקס את הבולס בשחזור היריבות הגדולה מהניינטיז, ואורלנדו את וושינגטון.

*

2:00-וושינגטון וויזארדס (16-14)-אורלנדו מג'יק (13-19)

וושינגטון מגיעה למשחק בלי הגנה (סופגים 104 נקודות בערב), בלי ננה, בראדלי ביל, אלן אנדרסון ודרו גודן, אבל עם ג'ון וול, שנותן 22.6 נק', 4.8 ריב' ו-11.7 אס' למשחק. הוא מחזיק להם את הקבוצה בלי יותר מדי עזרה (גארט טמפל לא יציב, גורטאט קולע פחות מ-14 למשחק, ואוטו פורטר לא יכול להיות מספר 2 בקבוצה עם שאיפות פלייאוף). נכון לעכשיו הם במקום ה-11 במזרח, ועם הטירוף במזרח יכול להיות שאחרי שנתיים של סיבוב שני לא נראה אותם בכלל בפוסט סיזון.

אורלנדו משחקת לאט יחסית, ויהיה מעניין לראות אם תצליח לכפות את הקצב שלה על הוויזארדס. המג'יק עם 7 ניצחונות ב-9 המשחקים האחרונים, ויהיה להם קשה ללא אלפריד פייטון (שסובל מפציעות ב-2 הקרסולים וממחלה) וסי ג'יי ווטסון, ויכול להיות שנראה את שבאז נאפייר בחמישייה, או את ויקטור אולאדיפו לצד פורנייה, בהרכב שיחסר רכז נורמלי.

השאלה המרכזית של הערב, בהעדרו של פייטון, היא מי ישמור על ג'ון וול. יכול להיות שנראה את אולאדיפו מקבל את המשימה לדקות ארוכות, או מיס-מאץ' בדמות טוביאס האריס שימנע ממנו אפשרויות מסירה לשחקנים אחרים. אם אורלנדו לא יתכוננו למשימה הזאת כראוי, הם לא ינצחו הערב. End of Story.

תחזית: משחק צמוד עם סקור נמוך יסתיים בניצחון של אורלנדו, כשאולאדיפו משחק לא מעט כשומר של ג'ון וול.

*

2:30-מיאמי היט (13-18)-דאלאס מאבריקס (13-19)

דאלאס עם 4 ניצחונות ברציפות, ונראים טוב כשהם משחקים עם שני רכזים-בין אם אלו ג'יי ג'יי בריאה ודרון וויליאמס או ריימונד פלטון ובריאה. במשחקים האחרונים, עם חזרתם של צ'נדלר פרסונס ו-וסלי מת'יוז לכושר מלא, בריאה (22.3 נק', 6.8 אס' מאז שעבר לחמישייה של המאבריקס) מתפקד כרכז היחיד, ודאלאס נראים מעולה. הם במקום החמישי במערב, אחרי 4 הגדולות. מי היה מאמין אחרי פרשת דיאנדרה ג'ורדן.

מיאמי מאבדת גובה, והקבוצה עם שני הפסדים ברציפות. הספסל של מיאמי לא מצטיין העונה, והתיאום בין גוראן דראגיץ' ודווין וויד עדיין צריך עבודה. ההיט משתפרים, למרות חולשתם בעמדת הסמול פורוורד (דנג שחוק, גרין יעיל רק בצד אחד של המגרש ו-ווינסלו בשני). מיאמי יהיו טובים יותר בהמשך העונה, ובשביל להגיע לביתיות בפלייאוף הם צריכים לשמור על הבית.

המצ'-אפ המרכזי הערב יהיה בין דריק נוביצקי וכריס בוש. אם בוש יצליח לעצור את נוביצקי, הוא יעצור את דאלאס. כשנוביצקי קולע ב-25.5% מהשלוש, דאלאס מפסידה (לעומת 50% בניצחונות). זה פער עצום, ומאוד סביר שנראה את מיאמי מנסה לעצור את הג'רמנייטור מרחוק כדי להקשות על דאלאס, אבל הם הרבה יותר מנוביצקי-מיאמי יצטרכו לעצור את בריאה (ואת פרסונס, ומת'יוס), בשביל להשיג את הניצחון הערב.

תחזית: המאבריקס בכושר טוב בהרבה, ויהפכו לקבוצה עם רצף הניצחונות הארוך בליגה (שכרגע הם מחזיקים במשותף עם הקליפרס). דאלאס.

*

2:30-טורונטו ראפטורס (13-20)-שרלוט הורנטס (14-17)

מישהו זוכר ששרלוט היו במקום השני במזרח לפני כמה שבועות? כרגע הם במקום התשיעי במזרח, ועם 6 הפסדים ב-9 המשחקים האחרונים. באטום ו-ווקר לא רעים, אבל כשהקבוצה סופגת 104 נקודות למשחק (מה שההורנטס ספגו ב-9 המשחקים האחרונים), קשה מאוד לנצח. ההגנה של שרלוט חורקת בזמן האחרון, והעדר שומר מצוין בחמישייה משפיע.

יהיה להם קשה מול טורונטו, שניצחה 3 מ-4 משחקיה האחרונים. עם ג'ונאס ואלניוצ'אס שבהדרגה חוזר לאקשן, וביסמרק ביומבו שישחק לראשונה מול האקסית, יהיה קשה לקו הקדמי של ההורנטס. כשמוסיפים לזה את דמאר דה רוזן שקלע 25 נקודות לערב בדצמבר, יהיה קשה מאוד לשרלוט. הראפטורס ממשיכים להיות בטופ המזרחי, וישיגו את אליפות הבית האטלנטי. השאלה היא האם הם יגיעו רחוק בפלייאוף.

יהיה מעניין לראות איך ההורנטס יתמודדו עם לאורי ודה רוזן. שניהם נותנים עונות טובות, ואין להורנטס אנשים שיכולים לעצור אותם. אולי האיירסטון, הדבק של החמישייה בשרלוט העונה, יוכל לנטרל את דה-רוזן. יהיה מעניין לראות איך האיירסטון יתמודד עם האול-סטאר העתידי, ורק אם יצליח לבלום אותו יהיה לאורחים סיכוי.

תחזית: הניצחון ישאר בקנדה, הודות להגנה החלשה של שרלוט שתאפשר לקנדים לקלוע מעבר ל-110 נקודות. טורונטו.

*

3:00-שיקגו בולס (12-18)-ניו יורק ניקס (18-15)

העימות המרכזי של הערב. כרמלו וג'ימי באטלר.

הבולס עם 3 ניצחונות מ-4 המשחקים האחרונים, למעשה מאז הכריסמס. הם קבוצה טובה שחזרה למקום הרביעי במזרח, והשילוב בין פאו גאסול, ג'ימי באטלר (שהראה מול אינדיאנה כיצד הוא מסוגל להשתלט על משחקים) וספסל יעיל (שכולל שחקן פוסט-אפ חזק כבובי פורטיס, צלף שלשות כדאג מקדרמוט ושחקן שישי כארון ברוקס) עושה טוב לשיקגו.

אצל הניקס הקבוצה התאוששה מ-4 הפסדים רצופים עם ניצחון, אבל הקבוצה לא במצב טוב. הם צריכים מנהל משחק, ואין להם אף שחקן עם יותר מ-4 אסיסטים במשחק. פורצינגיס עושה את שלו, ויהיה מעניין לראות איך הוא ולופז יתמודדו עם סוללת הגבוהים של הבולס. הניקס, במשחק הראשון מאז הירי בשחקנם, קלינטוני ארלי, יצטרכו משחק גדול של כרמלו.

אנטוני יהיה האיש החשוב עבור הניקס, והם יצטרכו לראות יותר מ-25 נקודות שלו בשביל לנצח. יהיה לו קשה מול אחד מהשומרים הטובים בליגה, ג'ימי באטלר, וזה מה שיתן לשיקגו את הניצחון הערב.

תחזית: פערי האיכות יעשו את שלהם, והקבוצה מעיר הרוחות תשיג עוד ניצחון בדרך להבטחת יתרון ביתיות, לפחות בשלב הראשון של הפלייאוף. שיקגו, בהפרש דו ספרתי.

*

5:30-לוס אנג'לס לייקרס (27-6)-פילדלפיה 76' (31-3)

הלייקרס ניצחו את בוסטון (בבוסטון), אבל זה לא נראה כמו התחלה של משהו שונה, אלא כיום שבו כל השלשות נכנסו להם. אם נראה משהו חדש הערב זה יהיה רק טוב ללייקרס, אבל זה מאוד לא סביר. הם כבר הפסידו לפילי פעם אחת העונה, כשהלייקרס לא מסוגלת לעצור את רוברט קובינגטון. המחסור בשומר בעמדות הכנפיים (או בכלל בשחקן שיודע לעשות משהו בהגנה) משפיע, ויקשה על הלייקרס גם הערב.

בפילדלפיה יש ניצני שינוי, וההגעה של איש סמית' משפיעה, לפחות בטווח הקרוב. הם עם 2 ניצחונות ב-3 המשחקים האחרונים, ומה שמשפיע לא פחות זה החזרת נרלנס נואל לחמישייה על חשבון ג'ליל אוקפור, מה שמחזק ההגנה של הקבוצה. ד'אנטוני עושה עבודה מעולה כעוזר המאמן הבכיר של הקבוצה, ופילדלפיה נראית שונה, למרות שד'אנטוני (שיאמן לראשונה מול הלייקרס מאז פוטר ב-2014) וסמית' לא השלימו שבוע בפילדלפיה.

תחזית: קבוצה אחת תשיג בודאות את הניצחון השני ברציפות העונה, לראשונה. לתחושתי זאת תהיה פילדלפיה, שתנצל את ההתקפה היעילה שלה מול האין-הגנה של הלייקרס.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. אורלנדו זה אחד הדברים הכי משמחים העונה. כיף לראות אותם.
    אף פעם לא הבנתי למה בריאה עזב אחרי עונת האליפות של דאלאס. לא הייתי מוותר עליו בחיים.
    ניצחון על קבוצה טובה(אבל לא כזאת שאי אפשר לנצח) זה מה ששארלוט צריכה כדי לצאת מה-slump. צפוי אחלה משחק.
    אוי ואבוי לשיקגו אם היא מפסידה הלילה. באטלר will kick some butts אם זה יקרה. בעיקר של הויברג ורוז…
    לייקרס-פילי לא יהיה משחק גדול אבל כן יכול להיות מותח. אני דווקא מהמר על הלייקרס.

    תודה על הפריוויו

  2. בימים טרופים אלו, בהם לראשונה בחיי אני זועק "אחרי לשריון"
    (סמל למאמץ הטנקינג),
    כיף שיש משחק בין הסיקסרס ללייקרס בסיומו אחת מה-2 תזכה לניצחון נוסף…

  3. וואללה, מעט משחקים אבל כל אחד פגז.
    אם פילדלפיה מנצחת ז"א שבאמת משהו חיובי מאד קורה שם, ואם מיאמי לא מנצחת, לי זה אומר שהעונה הם לא עושים את הפלייאוף.
    כיף של פריוויו

  4. ההיעדרות של וויד עושה טוב לדראגיץ' ולוויטסייד עד עכשיו. הסרבי מקבל את החופש שהוא צריך והאחרון שותף למשחק ההתקפה הרבה יותר מאשר במשחקים האחרונים וגם מפגין קליעה יפה ממיד ריינג'.

  5. הניקס נראו היום זוועה. באופן שמשכיח את כל המילים היפות מתחילת העונה.
    8 נקודות ברבע האחרון המכריע. 2 נקודות עונשין וזהו ב-7 הדקות האחרונות. אפס מוטיבציה. פשוט לא קבוצה לקצה של הפלייאוף.

    1. מנצחים את רוב הדפוקות, מפסידים לכל קבוצה מעל 50%, אלא אם כן היא מגיעה אחרי 4 הארכות, או במקרה. ונראים על הפנים.
      זה לא מספיק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט