מעורב הופס ליום רביעי בערב : לברון – פישפש הליגה בקליעות מחוץ לצבע/ מנחם לס

 

 

1.לברון הוא הקלעי הגרוע ביותר ב-NBA מחוץ לצבע (28.5%)

לא איכפת לי ממוצעו של לברון, ולא משנה לי שקבוצתו ראשונה במזרח. מה שכן חשוב לי לדווח לכם היא העובדה שלברון ג'יימס – נכון להיום – הוא הקלעי הגרוע ביותר בכל הליגה מחוץ לצבע:

Embedded image permalink

 

2.ביל ראסל: "אף פעם לא היו ידיים כאלה בליגה"

 

(Boban Marjanovic' hands)

(הענק לוחץ את ידו של מראיינו מסן אנטוניו…)

3.כמה זכרונות מהשנה שעברה:

זכרון ראשון: אוהדי הניקס הולכים בננה'ס כשהניקס בוחרים את בחירת הדראפט שלהם ב-2015

*

*

אוהדי הניקס הלכו בננה'ס אחרי שהניקס קראו בשמו של פרוזינגיס. למעשה, אין בזה כל מסעיר במיוחד: הניקס שרקו בוז לכל בחירת דראפט שלהם מאז שהתחילו עם הדראפט, מלבד פאט יואינג. אבל במקרה של הלטבי הזה? הם כמעט הפילו את התיקרה עם צרחותיהם.

לא לקח להם הרבה זמן להפוך אותו לבחיר ליבם. לא רק כרוקי, אלא כשחקן שעליו פיל ג'קסון יכול לבנות את מבצר הניקס החדש. לך תדע. המלך החדש של מרכז העולם הוא צעיר מלטביה? מל-ט-ב-י-ה? אמור לנו שוב, דוק, מאין? מ-ל-ט-ב-י-ה?  העיר שגיבורי העבר שלה היו בייב רות', ג'ו דמאג'יו, מיקי מנטל, ג'ו "ברודווי ג'ו" נמט, וולט פרייזר, פטריק יואינג, ודרק ג'יטר מאמצת לה היום גבור מל…ל…לט…לט…לטביה! ימים טובים הגיעו ל'תפוח הגדול'!

זכרון שני: הסאגה של דיאדרה ג'ורדן

(גב הכסא חוסם את ידית הדלת מלהיפתח בביתו של ג'ורדן)

אפילו הוליווד לא היתה מסוגלת ליצור סאגה מוזרה, חריגה, משונה, ואקסצנטרית כזאת כמו הסאגה של דיאדרה ג'ורדן הקופץ כמו יו-יו מדאלאס לקליפרס. אחרי שסיכם הכל עם מרק קיובן ורק החתימה חסרה (בתולדות ה-NBA זה טוב כמו חתימה), אנשי דאלאס מבריקס עשו מצור על ביתו ביוסטון, קנו מספיק FRIED CHICKEN וקוקה קולה שהיו מספיקים לגדוד של צה"ל לחודש ימים, ואמרו לו שאיש לא עוזב את הבית עד שהוא שובר את 'קוד הכבוד' של השחקנים החופשיים, ה'אומרטה' שלהם שלחיצת יד טובה כחתימה, וחותם על הארכת חוזה עם הקליפרס!

זכרון שלישי: האם אוליניק פצע את קווין לאב בכוונה?

*

*

האם הווריורס היה מנצחים את הקאבס אם קווין לאב היה משחק, במקום לעבור ניתוח כתף להחזירה למקומה? לא רק זה, אלא שקיירי אירוינג הכריח את עצמו לשחק על "BUM KNEE" – עד שלא יכול היה יותר, אבל את הנזק לברכו הוא כבר עשה.

בתחילה היו דעות שקלי אוליניק 'עשה את התנועה לשבירה' בכוונה, אבל אני מיד קלטתי שדבר כזה לא יכול להיעשות בסער הקרב. אתה לא יכול להחליט 'החלטות' באלה בעשירית השנייה כשהמצב מציג את עצמו. אפילו קווין לאב – שבתחילה האשים את אוליניק – חזר בו, והשניים הפכו חברים. הפציעה גרמה לרעידת אדמה שלמה ברוטציה של הקאבס כשפתאום אפונה אוסטרלית בשם מת'יו דלבדובה – שחקן שאין לו מקום בחמישייה של הפועל חולון, הפך לפתע שחקן חמישייה של הקאבס, אבל לווריורס הוא היה יריב של נייר, כמו שאומרים בדרום קרולינה.

זכרון רביעי: השביקה שתיזכר לעולם

הקליפרס מובילה 1-3 נגד הרוקטס. החמישייה בראשותו של כריס פול נראית דופקת על כל הצילינדרים ללא זיוף קטן שבקטנים. לאס ווגאס הציעה כל מיני דילים להתערבות על קאם-בק ולא היו קונים. האמריקאים הם אולי קצת נאיבים, אבל הם לא מטומטמים. איש לא היה מוכן לשים כסף על סוס מת. ואז היה 2-3, ואז 3-3, ולבסוף 4-3 בשביקה שתיזכר לעולם ועד בדברי ימי הכדורסל כ-"השביקה הגדולה". רק תארו לעצמכם איזה פיינל מערבי היה יכול להיות לנו אם במקום הרוקטס הריקים הקליפרס היתה מתמודדת עם הווריורס!

חששתי שהקליפרס תיפגע מאד מהשביקה, וזה אמנם קרה. אבל קיויתי שיוסטון תמשיך כגדולה אחרי 'החזרה הגדולה', אבל היא חזרה כצואת עיזים שהתייבשה בשמש החמה של גרינוויל, דרום קרולינה.

*

*

זכרון חמישי: חשבתם שקובי יפרוש ככה בשקט?

נו סיר. הוא יראה לכולם מי הוא! הוא יאכיל אותם באבי-אביהם עד שיתחילו להתחנן בפניו שיישאר עוד קצת וייענג אותנו אולי עוד שנה עם נפלאותיו?

אז איך הוא ישכנע אותנו שפרישתו היא האסון הגדול שעומד לקרות ל-NBA?

צדקתם! עם 17 זריקות לשלוש, יותר משזרק אי פעם בקריירה במשחק אחד!

*

*

4.אילו דראפט 2015 היה נערך היום…

(קלי אוברה. היה ניבחר 12 ע"י יוה ג'אז)

אילו הבחירה היתה נערכת היום, כיצד היא היתה נראית? זוהי דעתי (אשמח לשמוע אתכם בתגובות)

הנה תריסר הראשונים:

  1. מינסוטה – קרל אנטוני טאונס
  2. לייקרס – קריסטפאס פורזינגיס
  3. ילדלפיה – ג'היל אוקפור
  4. ניו יורק – עמנואל מודיי
  5. אורלנדו – ג'סטיס ווינסלו
  6. סקרמנטו – ד'אנג'לו ראסל
  7. דנבר – ווילי קאולי סטיין
  8. דטרויט – פרנק קצינסקי
  9. שרלוט – סטנלי ג'ונסון
  10. מיאמי – מריו הוזניה
  11. אינדיאנה – דווין בוקר
  12. יוטה – קלי אוברה

5.אמש הגריק פריק FREAKED קווין דורנט ואת כל הת'אנדר

*

*

 

6. הגריק פריק עובר חצי מגרש בכדרור אחד

*    
*

7.הקליפרס משחקים טוב יותר כשכריס פול ובלייק גריפין נחים…

לכל המעוניינים: מאמר שלם (מצויין!) המסביר למה הקליפרס משחקים יותר טוב ללא כריס פול ובלייק גריפין. יש כמובן כל מיני אילוצים.

מי שמעוניין:

http://www.sbnation.com/nba/2015/12/29/10683886/la-clippers-chris-paul-blake-griffin-injured

8.מאמר ראשי – ראשי!!! – ב-SB NATION על עמרי כספי!

Who is Omri Casspi and how is he leading the NBA in 3-point shooting?

Kelley L Cox-USA TODAY Sports

The man that dared match Stephen Curry shot-for-shot from deep is actually one of the league's best three-point marksmen. His career shows why teams need to be patient with young shooters.

 

No one outside of Omri Casspi's inner circle saw this coming. Back when he squirreled away spot minutes with the un-LeBron Cavaliers, he looked closer to being a Euroleague prospect than an elite NBA shooter. The longball had always been a part of Casspi's game, going back to his rookie season battling Donte Greene for minutes in Sacramento. But he'd never quite been good at shooting to overcome his deficits elsewhere.

This has been the case for so many gunners. You have to be Jason Kapono or Kyle Korver or Anthony Morrow to convince GMs and coaches to ignore your deficiencies on defense, on the boards, or in playmaking. You can be Jimmer Fredette or Adam Morrison — lights out when the lights are off, but just not slick enough in actual games — and fall right out of the league. The margin between NBA success and failure is razor thin for gunners.

As such, things did not look good for Casspi in Cleveland. He shot 32 percent from long-range over his two seasons there (the final years on his rookie deal) and ended up signing with Houston for the minimum. He did better with the Rockets, but only enough to win another minimum contract, this one with the Kings in 2014. He looked no different than he had in his early days in Sacramento: an average shooter who played with tenacity and didn't help you much in most aspects of the game.

Then the Kings hired George Karl, and now Casspi ranks among the very best three-point shooters in the league. Here Casspi is out here having mid-game duels with the greatest shooter of all time.

After a 36-point outburst against the Warriors, Omri is leading the NBA in three-point shooting (48.7 percent) among players who attempt at least three per game and have appeared in 10 games. (For what it's worth, Jared Dudley is just under three attempts per game and is hitting 48.9 percent.) Casspi has started 13 games for the Kings, taking over the power forward slot after rookie Willie Cauley-Stein went down with an injury.

His shooting success this season follows a blistering finish to 2014-15 when he shot 46 percent from deep over the 29 games he played under Karl. So, in 59 games with the coach, Casspi is 88-for-184 from long-range, a 48 percent clip.

With a growing record of excellence from beyond the arc, Casspi will have a longer leash, both with Karl (who seems to trust the Israeli like he trusts few other current Kings not named Rajon Rondo) and with the league in general. Omri is 27, and the Kings convinced him to take a lowball offer ($6 million over two years) in the offseason to stay with Karl, close friendDeMarcus Cousins and the NBA city he knows best. That pitch has paid off for both Casspi and Sacramento. If he keeps this up, he'll be an eight-figure player the next time he hits free agency in 2017.

Sometimes, patience with shooters does pay off. Casspi obviously works obsessively on his game and stays in peak shape. Comfort and fit with his role have been oh-so-important (as evidenced by the boom under Karl). He's been a huge bright spot on a dim team, and there are probably a few candidates out there to follow in his footsteps on the path from fringe player to shooting star.

Like say … Reggie Bullock, now playing spot minutes in Detroit, showed enough shooting promise in L.A. to merit consideration for this path. (Free Reggie Bullock!)Allen Crabbe suddenly has a larger role in Portland, but he's a good candidate to become a top-flight deep shooter as he figures out the NBA. Otto Porter is a defender first, but with patience from the Wizards, he could become a great shooter in the future, too.

The lesson of Casspi is that giving shooters more chances to find their flow and develop can pay off in the end.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. איזה מעורב תענוג!!
    פייר, כל ידיעה על כספי אני קורא בשקיקה ממש, הרבה זמן לא נהניתי ככה מהצלחה ספורטיבית של ישראלי. אולי זה בגלל הערכים האלו של עבודה קשה וקבוצתיות שהביאו אותו לאיפה שהוא היום. כיף.

    1. וגם, אני חושב שעכשיו שבוודאי ישימו יותר דגש הגנתי עליו (באמת כתבתי את זה הרגע?!) אני גם חושב שכדאי לו להתחיל יותר לחפש את האסטרא פאס – הוא יכול להפוך לקטלני ממש

  2. אגב, המאמר האחרון שהעלית על עומרי כספי. יש הרבה הגיון באימון זריקות במהלך העונה. עד העונה האחרונה, הקפיד לברון להוסיף עוד מהלך לרפרטואר שלו מדי שנה. כל עוד, זה לא money time וכל עוד הם מובילים את הטבלה המזרחית (אין להם באמת סיכוי לקחת את הביתיות מג"ס) בעצם למה לא. אם יצליח להעלות את האחוזים שלו, זה יכריח את השומר שלו להתקרב ובהכרח ירווח לו את הדרך פנימה.

    זאת ועוד, זריקה לשלוש מאפשרת לחסוך מאמץ ומכות בדרך לסל ומאפשרת ריצה מהירה להגנה. הנסיון של לברון בפליאופים האחרונים היה, שהוא הוכרע כל פעם על ידי עייפות. זו זריקה מאוד משתלמת במיוחד אם יש שתי משאבות ריבאונדים + מוזגוב בקבוצה.

    אם לא יצליח להעלות את הממוצע שלו, אז בזמן הכסף הוא ישאיר את השלשות לחבריו המצויינים.
    הקיצר, כמהלך אסטרטגי, נראה לי מהלך נבון מאוד.

    1. רעיון נחמד. רק שלא נראה לי שזה מה שקורה.
      זה אני משתמש בסטטיסטיקה לטובה: הוא זורק זריקה פחות למשחק העונה מאשר בשנה שעברה, ודומה מאוד לממוצע הקריירה שלו – 4 למשחק. בפועל, מלבד שנים בודדות (שנתיים בקדנציה הקודמת בקליבלנד), הוא מעלה את כמות זריקת השלשות בפלייאוף.
      זה לא נראה כמו שחקן שזורק הרבה כדי להשתפר ולבנות כלי נוסף, זה נראה כמו שחקן שעושה מה שהוא רגיל לעשות, רק ביעילות פחותה (מאוד, מאז הפלייאוף שנה שעברה).

    1. מחר בתוכנית "עובדה" תהיה כתבה על בלאט.
      מי שהכין את הפרומו כנראה הוא איש ללל, כי הפרומו הוא "בלאט הגשים את חלומו של כל מאמן אבל אז הגיע ל ב ר ו ן.." (עם קלוז אפ על לברון עצבני..).
      בטח יהיה מעניין (אך גם קורקטי, רק שלא יתחנף אליו ללא הרף כמו בתקשורת האמריקאית).

  3. הכל טוב ויפה אצל כספי אבל המשכיות היא שם המשחק שם. מעניין מה יקרה שקאולי-סטיין יחזור.
    אמנם כספי נותן עונה מצויינת ומספרים יפים, בשורה התחתונה הקינגס בקושי מנצחים. יש לקוות שהפצועים יחזרו זה לא יהיה על חשבונו של כספי.

  4. מעורב משובח!
    1. לברון קולע רק בחדירות באחוזים טובים וזה לא מפתיע! תוך כדי מכות ליריבים ומכות חזרה שהוא מקבל.
    2. מפחיד איזה ענק!
    3. א. זוכר את זה נהדר… הם בכו מטבח ואני בכיתי מצחוק.
    ב. מהלך מסריח!
    ג . קשה לי להאמין שזה בכוונה.
    ד. קליפרס לוזרים!
    ה… אין תגובה
    4. לייקרס היו בוחרים לדעתי את אוקאפור או ווינסלו כרגע…
    8. כבוד!!

    1. ממש לא.
      אוקאפור הוא גבוה מהסוג הישן ועוד בלי הגנה.
      פורזינגינס וטאונס הם העתיד.
      ווינסלו זה שחקן שלא אמור לנצוץ בשנתיים הראשונות לכן גם לא רואים ממנו משהו מיוחד. מה הלייקרס יכולים לאהוב בו כרגע?

      המערב זה קונפרנס של גארדים ולכן הבחירה בראסל היא עדיין נכונה.
      הוא יתפתח ויהפוך לשחקן משמעותי כרגע זה מוקדם מדי.

      1. אני גם חושב שראסל הוא בחירה טובה!!! אני חושב שהוא ישתפר ומשתפר. אבל זה מה שאני חושב שהם היו בוחרים.

  5. יופי של מעורב. הייתה באמת שנה ענקית אחרי כמה שנים של שליטה של מיאמי בליגה הקלפים התערבבו והפריצה של הכדורסל החדש שמתעצמת העונה

  6. לברון חסר כישרון התקפי לאורך הקריירה ההשוואה לגדולים אחרים. אגב, עצוב שאף אחד לא הזכיר או התפלא שקובי מקום 2 בטבלה, ושללייקרס יש 2 שחקנים בעשירייה הפותחת.

      1. וכן ואיך זה נראה כשקובי היה בן 30? לא נראה לי שהוא היה כזה גרוע, בוא נראה מה יהיה עם לברון עוד 7 שנים (אם הוא בכלל ישאר בליגה אחרי עוד הפסד בגמר)

        1. מה זה רלוונטי בכלל?

          וכן קובי גדול יותר- אבל זה נושא אחר
          וכן לברון לא יישאר כאן עוד 7 שנים וספק אם 5- אבל זה גם נושא אחר

  7. אומרים שגודל כף היד כגודל השנורקל .
    למומי יש כף יד של תינוק.
    לבובאנוביץ יש כף יד שמרמזת על איבר של 60 סנטים

  8. ג'וש סמית סידר לעצמו חוזה חדש בקליפרס ומאז נעלם עם הכסף,ככה עושים מיליונים ועוד אחרי שדטרויט משלמים לו כסף כדי שישחק במקום אחר,פשוט גאון פיננסי.

  9. לדעתי ווינסלו יהיה כוכב.
    הוא צעיר מאד ויתבשל לאט אבל לדעתי ביחד עם טאונס הוא יהיה הכוכב של הדראפט העמוק הזה.
    קיילי אוברה שחקן.

    שכחת את הוליס גפרסון שלפחות מהזוניה הוא יותר טוב.

  10. בובאן זה עוד אירופאי מוגבל שהפלח הולך להוציא ממנו זהב
    (תזכרו את זה עוד שנתיים-שלוש), לפלופ כנראה כבר לא יהיה קלעי מצטיין לעולם, עם באטלר ישפר את אחוזי הקליעה מחוץ לצבע לכיוון ה-45% הוא בדרך להפוך למפלצת רצינית

  11. אף אחד לא שם לב שהטבלה עם לברון לא ממוינת בסדר עולה או יורד ? לפי איזה קריטריון מוצגים בה השחקנים?
    לברון חייב לשפר את האחוזים מהשלוש (וגם מהעונשין) השנה.
    אין דבר כזה שהקליפרס בלי גריפין ופול יותר טובים.
    מרינוביץ' הוא פוטנציאל לשחקן טוב מאוד, אפילו בגלקטיקוס של ס"א.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט