יומן מיאמי היט (3)-ציוני שליש/רועי ויינברג

העונה של ההיט ממשיכה, והקבוצה נראית מעולה. ההגנה קטלנית, כריס בוש נותן עונה שיכולה להסתיים בחמישיית NBA כלשהי, וויד נראה לפרקים כמו השחקן של סוף העשור, וגם דראגיץ' ודנג משתלבים לא רע. הקבוצה במקום ה-3 במזרח, ואחרי שעברו 29 משחקים, 35% מהעונה, זה זמן טוב להסתכל אחורה ולסכם את העונה שעברה (עד עכשיו) על כל אחד משחקני הקבוצה.

*
דווין וויד: +B

משחק מעט העונה, אבל זה ישתלם בפלייאוף. וויד.

העונה-18.7 נק', 4.4 אס', 3.9 ריב' במשחק.

מדובר בכמות הנקודות והאסיסטים הנמוכות ביותר של וויד מאז עונת הרוקי, אבל חשוב לזכור שלראשונה בקריירה הוא משחק חצי שעה בלבד למשחק. ספולסטרה שומר עליו טרי לפלייאוף, וטוב שכך, והוא עדיין מצליח לתרום ברמה מספיקה בשביל להכנס לאול-סטאר. פלאש לא יציב במיוחד, אבל נותן מה שצריך עד עכשיו. שימשיך ככה, ושישאר לנו בריא. טפו טפו.

*

כריס בוש: +B

העונה-18.2 נק', 8.1 ריב', 37% מחוץ לקשת במשחק.

היו לא מעט ספקות בקשר לחזרתו של בוש לאחר קריש הדם בריאות, אבל הוא עומד בהם בכבוד. הוא מצליח להיות יעיל כסנטר לפרקים, וגם כשחקן שמרווח את המגרש עבור וויטסייד (ע"ע היומן הקודם), ומתפקד כשחקן המוביל של מיאמי עם 33 דקות בערב. הוא הסייד קיק של וויד, ויודע להוביל כשצריך. יותר מזה ההיט לא צריכים.

*
חסן וויטסייד: B

העונה-12.4 נק', 11.6 ריב', 4 חס' במשחק.

נכון, 11.6 ריב' ו-4 חסימות למשחק זה מדהים ומשהו שמצדיק מועמדות לתואר שחקן ההגנה של העונה מבחינת המספרים הגדולים, אבל בסופו של דבר ההגנה של מיאמי יותר טובה כשוויטסייד לא על המגרש. ב-100 פוזישנים עם הצד הלבן של חסן מיאמי סופגת ב-102.5 נקודות, לעומת 92.3 בלעדיו. זה הבדל עצום, שנובע מזה שלמרות היותו חוסם מצטיין הוא מגיב לאט לעתים כשזה מגיע לסיוע בשמירה על שחקנים אחרים, וחלש במיוחד מחוץ ל-restricited area, ב-2 צדדי המגרש. זה נותן לו B, ולא מעבר.

*
גוראן דראגיץ': +C

העונה-11.5 נק', 5.3 אס', חטיפה במשחק.

הוא לא השחקן שהיה בפניקס, ולוקח לו זמן ללמוד לשחק בלי כדור ליד וויד. הוא הראה שיפור חד בשליש הראשון של העונה, וב-10 המשחקים האחרונים עם 12.5 נק' ו-6.4 אס' (לעומת 10.8 נק' ו-4.5 אס' ב-18 בקודמים להם). הוא מתפקד כמנהיג התקפית כשוויד לא איתו על המגרש, וזה מעולה, אבל התיאום ביניהם עדיין בעייתי. בגלל זה הוא על 75 העונה.

*
לואל דנג: C

העונה-10.2 נק', 4.4 ריב', 1.1 חט' במשחק.

אחרי שנות ת'יבודאו ששחקו אותו פיזית ונפשית, לואל דנג הפך מאחד מעשרת הסמול פורוורדים הטובים בליגה לשחקן בינוני, שראוי לציון בינוני. עדיין יש לו הגנה חזקה, והוא אופציה חשובה מאוד בשלשות מהפינה (40.8% משם), אבל לא מעבר. הוא יופי של שחקן משלים, ושעת המבחן שלו תגיע בפלייאוף, עת יאלץ להתמודד מול ג'ימי באטלר, פול ג'ורג' ושות' לאורך זמן. עד אז שימשיך בתפקיד הנוכחי, ויתחמם פעם בכמה משחקים (כמו בניצחון מיאמי על פורטלנד-17 נקודות ב-5 מ-6 מחוץ לקשת). זה יספיק.

*
ג'רלד גרין: +C

השחקן השישי של מיאמי. ג'רלד גרין.

העונה-11.7 נק', 42.4% מהשדה במשחק.

גרין הגיע לספסל של מיאמי תמורת גרושים (4.2 מיליון לשנתיים, בהחתמה שלא נספרת מתחת לגג השכר של ההיט) עם מטרה אחת-לקלוע, ולתפקד כאופציה יעילה כשוויד לא זמין. הוא השחקן השישי של ההיט, ונתן עבודה טובה כשחקן חמישייה כשדנג היה פצוע. עד עכשיו הוא עומד בציפיות בצורה מעולה, ונותן עונה נוספת בדאבל-פיגרס. שיתוף הפעולה שלו עם דראגיץ' יתרום רבות למיאמי בהמשך העונה, והוא אחד הדברים הטובים ביותר על הספסל של ההיט.

*
ג'סטיס ווינסלו: +C

העונה-5.9 נק', 4.7 ריב', 0.8 חט' במשחק.

ווינסלו ריבאונדר מעולה, ושומר נפלא-מיאמי טובה בהרבה איתו הגנתית, והוא נותן דקות טובות מול כוכבי היריבות. זה מה שציפו ממנו כשהגיע לליגה, אבל ההתקפה וראיית המשחק שלו צריכות עוד הרבה (מאוד) עבודה. זה בסדר, והוא נותן עונת רוקי לא רעה. עד עכשיו יש לו 5.9 נק' עם 4.7 ריב' בערב, ולשם השוואה לקוואי לאונרד היו 7.9 נק' ו-5.1 ריב' בעונת הרוקי שלו בליגה, כשהוא נכנס לליגה בגיל 20-ווינסלו בן 19. יש הרבה סיבות לאופטימיות, אבל יש הרבה מאוד עבודה עד לזה שיהפך לפרנצ'ייז פלייר של מיאמי. וזה יקרה.

*
טיילר ג'ונסון: +C

העונה-9.1 נק', 45.7% מהשלוש.

אחרי כמה משחקים טובים בסוף השנה שעברה, ג'ונסון האתלטי פורח במיאמי השנה. הוא אפשרות קליעה קטלנית מרחוק ושוטינג גארד נפלא שמסוגל לייצר הרבה נקודות במעט זמן. טיפה חבל שיש לו את וויד וגרין (ו-ווינסלו לעתים) על המשבצת, אבל עד עכשיו ספולסטרה הצליח לחלק דקות בצורה טובה בין השלושה, ועם הנטייה לפציעות של וויד וזאת להסתבכויות של גרין זמנו יבוא. ואוהדי מיאמי יכולים לישון רגועים כשהם יודעים שיש מישהו כמוהו בקבוצה.

*
ג'וש מקרוברטס: -C

העונה-3.3 נק', 3 ריב', 1.8 אס' במשחק.

מקבוב היה החתמת פאניקה כחלק ממסע הניסיונות הכושל להשארת לברון בקבוצה בקיץ 2014, ופציעות מנעו ממנו להראות כל מה שהוא יכול. הוא חוזר מפציעה קשה בברך, והספיק להפצע עוד פעם. הוא אחד הפאוור פורוורדים האינטיליגנטיים בליגה, וחמישייה שכוללת אותו ליד דראגיץ' יכולה להציג משחק חכם ושוטף לפרקים. הוא אמור להיות הבוריס דיאו של מיאמי, אבל זה רחוק מהמציאות, נכון לעכשיו. יכול להיות שהוא ישתפר עם הזמן, אבל עד אז הוא על 65.

*
בנו אודריך: -C

העונה (מאז שהגיע מהגריזליס)-3.9 נק', 1.9 אס' ב-13 דקות במשחק.

מצד אחד, בהשוואה לרכזים המחליפים של שאר אריות המזרח, אודריך חלש בהרבה. הוא לא ברמה של מת'יו דוולדובה ודניס שרודר, ואפילו קירק הינרייך עדיף. הוא לא הרכז המחליף שמיאמי צריכה, ויכול להיות שנראה את ההיט מביאים רכז שני טוב יותר שיוכל לתרום הגנתית. אבל מצד שני, הוא נותן את מה שהוא נתן בעונות הקודמות, וצריך גם להתחשב בגיל ובזה שהגיע באמצע העונה. לסיכום, הוא נותן עונה לא רעה בסטנדרט בנו אודריך, אבל עונה רעה בסטנדרט של רכז מחליף בקבוצת צמרת.

*
אודוניס האסלם: D

העונה-1.6 נק', 2.1 ריב' במשחק.

לא משחק הרבה, אבל ריבאונדר טוב ושחקן שיתן את הלב בכל דקה על הפרקט, גם בגיל 35. נותן הספק סביר לפאוור פורוורד רביעי בקבוצה, אבל משחק יותר מדי בגלל…..

*
אמארה סטודמאייר: -F

רגע נדיר-אמארה סטודמאייר במדי מיאמי היט, במה שנראה כרגע הלקוח ממשחק כדורסל. משהו שלא רואים בכל יום. או שבוע. או חודש.

העונה-15 נקודות, 9 ריבאונדים. בכל 37 הדקות בהן שיחק העונה.

מיאמי ציפו ממנו להרבה, הרבה יותר. הוא היה אמור להיות שחקן פוסט-אפ יעיל שיוכל לעזור במשחקים איטיים ולהיות גבוה חזק עם הגב לסל. היו תקוות לפיק-נ'-רול טוב בינו ובין דראגיץ', ולזה שהוא יוכל להיות שחקן של 11 נקודות ו-4-5 ריבאונדים ב-20 דקות למשחק. זה לא קורה. סטודמאייר פצוע כמעט כל הזמן, ובדקות המועטות שמשחק הוא נראה כמו הגרסה הפצועה של צל של מה שהיה בפניקס. חבל מאוד שהאול-סטאר לשעבר מסיים ככה, נקווה שהוא רק ישתפר בהמשך העונה.

*
ג'וש ריצ'רדסון: -D

העונה-1.7 נק' ו-1.1 ריב' ב-9 דקות בערב.

שחקן שיכול לתרום הרבה יותר לסיו פאלס סקיי פורס, קבוצת ליגת ההתפתחות של הקבוצה, מאשר למיאמי. הוא עדיין לא נראה כמי שבשל להיות שחקן אנ.בי.איי, ושליחה לדי-ליג רק תפתח אותו. בנץ' וורמר נחמד, לא מעבר.

*
אריק ספולסטרה: +C

השנה הזאת הוכתרה כבר מההתחלה כסוג של מבחן לקואוץ' ספו, שיראה האם הפיליפיני יכול להצליח בלי לברון ג'יימס. עד עכשיו הוא עומד בה, באופן יחסי. הוא עדיין מנהל משחק חלש ולא היו מהלכים טקטיים שלו שממש ניצחו משחקים.

יתרה מזאת, נראה שלפעמים הוא ממש מחרב משחקים עבור מיאמי, ולא מעט אוהדי היט רצו בשלב מסויים לשלוח אותו הביתה, אבל בסופו של דבר, הוא הצליח לגבש קבוצה עם לא מעט פנים חדשות, וחמישייה שמעולם לא שיחקה יחד לפני 2015/16. הוא מאמן הגנה מעולה, וזה בא לידי ביטוי בהגנה החזקה של ההיט ובהכנה למשחקים מסויימים (למשל, בחג המולד).

כל זה נותן לספולסטרה 75 לא רע בכלל, ויהיה מעניין לראות כיצד ימשיך את העונה. אם נמשיך לראות מה שראינו עד עכשיו, יהיה בסדר.

*
לא נכנסו: כריס אנדרסן (שיחק 17 דקות העונה), ג'רנל סטוקס (עדיין לא שיחק במדי מיאמי מאז שהגיע מממפיס).

 

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 18 תגובות

  1. הייתי נותן ציונים דומים.
    מה שאני לא מבין במיאמי זה מדוע ווינסלו לוקח כל כך מעט זריקות. נדמה לי 2 או 3 בעשרים וכמה דקות נגד אורלנדו.
    הוא מצויין בשמירה והוא שחקן אתלטי ו'גדול' אבל עד שלא יתחיל לתרום להתקפה של מיאמי הוא – והקבוצה – לא יעלו מדרגה אחת למעלה להגיע לטופ של המזרח אולי תחת הקאבס, אבל ברמה של שיקגו.

  2. אחלה של יומן, אבל הנתונים של וויטסיאד וההיט הפוכים. הם סופגים 92 ל-100 פוזשנים איתו ו-101 (בדקתי בבאסקטבול רפרנס, לא יודע איפה אתה…) בכללי (גם איתו וגם בלעדיו). תבדוק את הנתונים שוב, אולי אני טועה (למרות שלא נראה לי)

  3. תודה יומן מעולה.
    לגבי וויטסייד, במשחקים האחרונים הוא נראה טוב יותר גם מחוץ לצבע ואפילו משחק דקות משמעותיות ברבע הרביעי (בחמשת האחרונים – 9 דקות, בכל העונה – 5.4)

  4. אחלה טור.

    הבעיה שלי עם מיאמי העונה היא חוסר היציבות שלה וחוסר היכולת להרוג משחקים. אני מקווה שזה ישתנה.

    אני מסכים עם רוב הציונים. בגדול, וויד עושה לא מעט בדקות שהוא מקבל ובפלייאוף נוכל להנות ממנו אם הוא לא יישחק. בוש מעולה, כאמור, ודראגיץ' נראה טוב יותר לאחרונה. דנג סבבה אבל לא עקבי ולעתים הורס מומנטום. וויטסייד מסוגל ליותר מבחינת קליעה.

    דייקת לגבי ספולסטרה.

  5. מסכים עם הציונים, הדבר הבולט היותר במיאמי ובין הבודדים שספולסטרה עושה טוב זה לשמור את וויד ובוש בריאים, שדרוג בעמדה הזו והשתלבות/התעוררות של דראגיץ׳ יכולים לשים אותם בסוף העונה בשלישייה הראשונה במזרח עם הבולס והקאבס

  6. יפה מאוד. יומן חד ומדויק של אחת הקבוצות המעניינות בליגה.

    עם קצת ריענון ושינויים לא גדולים מאוד בסגל אפשר להפוך את הקבוצה לקטלנית עוד יותר.

  7. ההיט די נפלו עם מקרוברטס וזה בעיקר בגלל שהוא פצוע רוב הזמן ולוקח לו זמן להתאושש ולחזור. אמרה… חבל על ההתעסקות, הבנאדם מסתובב עם גומייה במשחקים.

    הבעיה של מיאמי היא כרגע שיתוף הפעולה של וויד עם דראגיץ', שניהם שחקנים שצריכים את הכדור ואוהבים ליצור מהלכים ולא ממש מתאימים לשחק אחד ליד השני. נכון שהיה ככה גם עם וויד ולברון, אבל וויד היה אז יותר צעיר ובכל זאת היה אז לברון (שזה לא דראגיץ').
    אני חושב שצ'אלמרס היה צריך להישאר כי הוא עולה על אודריך בכל פרמטר, ולדעתי הוא גם יותר מתאים להיט, ולסגנון המשחק ליד וויד, מאשר דראגיץ'.

  8. תודה רועי.

    לדעתי החמרת עם ג'ראלד גרין. אחלה החתמה של ריילי וראיתי אותו משחק מצויין בכמה משחקים העונה. וגם חשוב לציין שהיכולת הטובה שלו נותנת לוייד הרבה דקות מנוחה (לדעתי הוא עם ממוצע של פחות משלושים דקות משחק בממוצע ) וזה חשוב מאוד.
    הסיפור עם וויטסייד מדהים ולא סתם מתחילות שמועות על טרייד עליו, בקיץ הוא שחקן חופשי וההיט יצטרכו לתת לו הרבה כסף בשביל שישאר.

  9. אגב, לגבי ווינסלו, כמה שהוא טוב בהגנה – ככה הוא גרוע בהתקפה. הוא בקושי לוקח על עצמו זריקות וכשהוא כן עושה את זה אז הן לא נכנסות.

    אני עדיין אופטימי כי הוא צעיר מאוד והוא יכול לעבוד על זה (במכללות דווקא היו לו מספרים יפים), אבל כרגע הוא חסר תועלת מבחינה התקפית בחלקים גדולים מהמשחק.

  10. לצד שיקגו, היחידה שיכולה לנסות להכות את קליבלנד בסדרה של 7. לא אף אחת אחרת (מצטער אטלנטה, יור טו סופט).

  11. יומן מצוין. קצת החמרת עם הציונים, מגיע לכולם ציון יותר גבוה. בסה"כ זו קבוצה עם פוטנציאל גבוה ועם המון ניסיון, והכל תלוי איך יגיעו לפלייאוף.
    דנג ואמרה באמת מאכזבים, אין שום סיבה שיהיו כאלה גרועים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט