הטור היומי: הפעם ארבעה נושאים כולל מסקנותי מהפסד הקאבס ב-29 נק' לפורטלנד/ מנחם לס

 

ארבעה נושאים בטור אחד

נושא ראשון: האם הקאבס קבוצה ללא אופי?

להפסיד לפורטלנד ב-30 נקודות? טוב, הם עשו טובה ללברון ושות' וניצחו רק ב-29.

כיצד קבוצה השואפת לאליפות יכולה להרשות לעצמה להיראות כל כך חסרת אונים?

היכן הכבוד העצמי? כיצד יכולים הם להראות את פרצופם בחזרה בקליבלנד?.

מה מהות הקבוצה הזאת?

מה מרגישים שחקניה עתה?

לאיזה חור נפל דייויד בלאט שלנו?

האם הם יודעים מה יילך היום בסושיאל מדיה עליהם? הקריקטורות? הקליפים?

האם אין להם צורך – או רצון – לשמור על המוניטין שלהם?

האם זה היה יכול לקרות לבוסטון סלטיקס של לארי, ללייקרס של מג'יק, או לבולס של מייקל, להפסיד לנמושה -נמושה ממש – ב29 נקודות? לארי, מג'יק, ומייקל לא היו מרשים זאת בשום פנים ואופן.

כנראה שהקאבס הם ציפור מסוג מוזר ביותר שלא ראינו כמוה בכל ההסטוריה של ה-NBA!

נושא שני: במי האשמה?

לברון לא הזכיר את דייויד בלאט בשם, אבל הבוקר כאורח טלפוני בתכנית הספורט היקרתית "מייק אנד מייק" לברון האשים את 'חוסר הריטמיות' ("LACK OF RHYTHM") במשחק נגד הווריורס בהפסד.

אני רוצה לומר מילה על לברון: הוא לא האשים את דייויד בלאט בשום דבר (אני עומד להאשימו עוד מעט!). אם באתרים הישראלים היה כתוב שלברון האשים את בלאט אז או שהם לא מבינים אנגלית, או שאין להם 'רגש' לקרוא בין המילים.

כמובן שחוסר הרטמיות בהרכב הקאבס, בחילופים של הקאבס, והרוטציה משך המשחק היא אחריותו של המאמן, אבל לברון לא אמר זאת, וממש בכבוד נתן לדייויד 'חתיכת חבל' כפי שאומרים הרדניקים של גרינוויל. הווה אומר – חתיכת חבל לפני שהחבל יימתח על הצוואר. מי שצריך הסבר – מומי הוא האדם.

מה היא 'חתיכת החבל'? לברון אמר לאחד המייק'ים: THIS IS AN ADJUSTMENT PERIOD. ריטמיות לוקחת זמן, היא לא סתם קורית. זה לא שאתה שם ("PLUG") איש אחד כאן, ושני אנשים שם, ויש לך פתאום ריטמיות. הריטמיות נבנית לאורך זמן". זה מיליון מייל מהצורה שלברון דיבר על בלאט בשנה שעברה.

טוב. אני מסכים שריטמיות לא קורית ככה סתם. אבל האין זאת בעייה של כל הקבוצות עם השחקנים החדשים, הרוקי'ס, הפציעות, וכו'? למה הסמורגסבורג שקרה אתמול (שלשום) לקאבס לא קורה בשאר הקבוצות.

בסדר. קיירי אירוינג ואימן שומפרט חזרו לראשונה העונה, אבל זה לא כאילו הם נחתו מהמאדים. זאת קבוצה שהם שיחקו בה משך כל השנה שעברה, והם מכירים את כל השחקנים (טוב, מלבד מו ויליאמס), המאמן, ועוזרי המאמנים. זה לא כאילו הם נפלו לקבוצה חדשה.

לברון לא אמר זאת במילים אבל מדבריו ניתן היה להבין שזאת לא היתה אשמתו של דייויד בלאט.

לא??? אז לי ישנן כמה שאלות כחלק מטור זה שלי:

*אז אשמתו של מי זאת היתה שכשהרבע הרביעי החל במצב הקריטי ביותר – הרביעייה שבלאט העלה היתה לברון ג'יימס, שומפרט, ג'יי.אר סמית', דלבדובה וטריסטן ת'ומפסון, חמישייה שלפי TRUEHOOPS.COM לא שיחקה אף פעם יחד אפילו חצי שנייה?

*אז אשמתו של מי היתה זאת שכשדייויד בלאט הכניס כעבור שתי דקות את אירוינג וקווין לאב במקום לברון וג'יי.אר סמית, על הפארקט שוב היתה חמישייה שמעולם לא דרכה יחד על הפארקו=ט במשחק רשמי?

*אשמתו של מי היתה זאת שריצ'רד ג'פרסון (שאני אישית לא אוהב כשחקן, אבל אני לא מאמן הקאבס) ששיחק כל כך טוב בכל משחקי הקאבס האחרונים עם 20-25 דקות למשחק, לא עלה על הפארקט משך כל המשחק?

*אשמתו של מי זאת  היתה שכשהקאבס קולעת 16% מה-3, על הספסל יושב ג'יימס ג'ונס – זוכה תחרות השלשות של ה-NBA – שמומחיותו היא זריקה מהשלוש, ובלאט קרא לו לשחק 1:34 דק' כל המשחק (אגב, הוא אחד השחקנים הפייבוריטים של לברון)?

*אשמתו של מי זאת היתה שמו ויליאמס – שהוא מהסוג של ג'יימס טרי או ג'מייר נלסון – ז"א גיימר שיכול פתאום לקלוע לך 15 נק' ברבע נקרא לשחק רק 4:39 דק', בהן לא קיבל אפילו כדור אחד?

נושא שלישי: גיבור הנצחון הסמוי של הרוקטס על הספארס

ניצחון הרוקטס על הספארס בא כרעם ביום בהיר על כל שפוטי הפלח ווקבוצתו המוזרה (7 זרים מה-15) והמשעממת, בין גולשי האתר.

לי ההפסד בא ללא כל הפתעה כי יוסטון באה להילחם, וכשהספארס פוגשים פראות וכוח אמיתי, הם נוטים להינמס. זהו טבע הקבוצה. אבל לא על זאת הנושא השני מדסקס.

הנושא השני הוא על השחקן שניצח את הספארס יותר מכל אחד אחר. לא, זה לא ג'יימס הארדן, וזה לא דווייט האוארד. זה לא אף שחקן מהחמישייה. למעשה זה שחקן שלאחרונה כמעט לא שיחק, אבל ביקרסטאף ג'וניור – הבן של האבא המאמן שעתה הוא מאמן הרוקטס הזמני – כנראה יודע מה שאני יודע עליו כבר שנים על גבי שנים.

הוא ה-'JET'! הוא גיימר. הוא לא עושה חשבון לאף אחד. הוא האמא והאבא של העארסים ב-NBA. הוא מבוגר והוא כבר כמעט לא משחק. אבל הוא היה מין 'ווינר' כזה משך קריירה ארוכה מאד.

שמו?

ג'ייסון טרי.

וואו כמה שנאתי אותו נגד מיאמי. תמיד פחדתי מהשלשות שלו שלושה מטרים מאחורי הקשת, ואז 'טיסת הג'טס' שלו אחרי סל מרהיב.

משך כל המשחק זה היה מין יו-יו. פעם הספארס מובילה ופעם הרוקטס מובילה. במקרים כאלה הרבה פעמים מאמנים עם אשכים עושים צעד מאד לא אורטודוכסי בתקווה שכמו אצל הקוסם הודיני, הוא שם מטפחת בכיס ומשם כעבור עשר שניות יוצאת יונה.

ג'יי.בי ביקרסטאף הוציא יונה כזאת.

ג'יימס טרי לא זוכר את המשחק האחרון שהוא שיחק עבור הרוקטס. בתחילת הרבע הרביעי, כשהמשחק בשוויון, ג'ייבי קורא לג'יימס לעלות. ב-9 דקןת הוא קלע 10 נקודות, ויותר חשוב – גנב שלושה כדורים קריטיים שהוא הפך לסלים. גניבה וסל שווים הרבה יותר משתי נקודות, והחיוך של העארס בסיום השוד והסל המוצגים על כל מסכי האולם וכל שחקני הספארס עם פלחם רואים בצבעים טבעיים, שווים עוד כמה נקודות.

כי המכה הפסיכולוגית כואבת ללא נשוא. ג'יימס הארדן ודווייט האוארד TALK THE TALK. אין טענות. אבל הג'ט פורס זרועותיו לצדדים, ויוצא לטיסה אחרי גניבה וסל ישר לפני ספסל הספארס כדי שכל העדר של הפלח יראה – ויידע – עם מי יש לו עסק. זה לא סתם איזה מזוקן בשם הארדן. זה הג'ט בכבודו ובעצמו בשנתו ה-17 בליגה, ושיש לו טבעת אליפות, והרקורד 5-25 של הספארס לא עושה עליו כל רושם.

הוא קבר שלשה. הוא קבר MID RANGE JUMPER מהפינה, והוא חתך את ה-PASSING LANES של הספארס לשדוד להם שלושה כדורים, ולשלחם הביתה כשזנבם בין רגליהם..

“That’s what I’ve prided myself on, being ready, always stepping up to the moment,” Terry said. “In big moments like tonight when my team needed me most, I want to show up and be effective. I live for these moments. I always have”.”

זה בדיוק מה שהרוקטס צריכים. אחד שהיה שם. אחד שיודע להיות חוצפן, אבל יש לו קבלות מאחורי חצפנותו. הוא שחקן שהרוקטס צריכה הרבה יותר ממה שממוצעיו או ה-PER שלו מראה. הוא שחקן שכל קבוצה צריכה אחד כמוהו.

 

  1. נושא רביעי: קובי והאול-סטאר

 

אין כאן שאלה של "מגיע" או "לא מגיע". באול סטאר הבחירות של האוהדים קובעות. אז ברצוני שתדעו שנכון להיום, קובי צועד בראש הבחירות ביתרון עצום על השני, סטפן קרי.

נכון להיום אלה שלושת הראשונים:

 

  1. קובי – 713,235
  2. סטפן קרי – 510,202
  3. לברון – 357, 375

 

אני ב-100% עם הבחירה הזאת. 'אול סטאר' זה לא נבחרת ארה"ב, וזה האול-סטאר האחרון שלו. אני לא מאשים את הבוחרים שבחרו בו; הם כנראה מרגישים כמוני ש-'מגיע לו', ושזו מתנת פרידה נאותה!

 

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. דבר ראשון אין מאמן בעולם שיכול לאמן את לברון כי הוא פרימדונה שחושב שהוא הכי טוב בהכל ומנסה להשתוות לגדולים ביותר והוא בחיים לא יצליח כי אין לו את האופי.
    בלאט יכל לנהל את הרוטציה טוב יותר אך לא הייתי מאשימו בהפסד.

    לגבי קובי זה אכן מגיע לו. האוהדים בעולם מבינים שכוכב אמיתי פורש מהמשחק וכל החיקויים העלובים שלו (כולל לברון) לא ראויים להיקרא באותה נשימה יחד איתו. תזכרו שבשיאו (למשך שנים כן? לא לשנה וחצי כמו קרי) הוא שלט בליגה וגבר על לברון צעיר ואתלט וכל שאר הכוכבים שהיו

  2. מצטט אותך:
    "בסדר. קיירי אירוינג ואימן שומפרט חזרו לראשונה העונה, אבל זה לא כאילו הם נחתו מהמאדים. זאת קבוצה שהם שיחקו בה משך כל השנה שעברה, והם מכירים את כל השחקנים (טוב, מלבד מו ויליאמס), המאמן, ועוזרי המאמנים. זה לא כאילו הם נפלו לקבוצה חדשה."

    אתה באמת לא מבין מה המשמעות של חזרה מפציעות ארוכות?
    בעינייך אם מישהו חוזר מפציעה ארוכה לקבוצה שהוא מכיר
    אז הוא לא צריך זמן הסרת חלודה וחזרה לכושר משחק?

  3. "שכשדייויד בלאט הכניס כעבור שתי דקות את אירוינג וקווין לאב במקום לברון וג'יי.אר סמית, על הפארקט שוב היתה חמישייה שמעולם לא דרכה יחד על הפארקו=ט במשחק רשמי?"

    ארווינג לא שיחק כל השנה, מן הסתם כל חמישיה שתכלול אותו
    לא דרכה על הפרקט ביחד השנה. מה הנקודה?

  4. תודה מנחם. אני חושב שקאבס הגיעו מוכנים למשחק עם תכנית משחק סדורה וברורה והוציא אותה לפועל לא רע בכלל. הגנתית הקבוצה היתה מתואמת והקשתה מאד. התקפית זה באמת נראה פחות טוב, אבל הם לא ישחקו מול קונוסים.
    כמו שלשחקנים יש יום פחות טוב (או אפילו יותר, רחמנא לצלן), גם מאמן יכול לנהל משחק פחות טוב.
    בעונה שעברה, אם זיכרוני אינו מטעני, הם היו על 20:20. תחת הנחה שאת ינצחו אחד מהמשחק הבאים (פיניקס ודנבר) הם יהיו על 10:20. כלומר, מצבם טוב בהרבה ביחס לעונה שעברה. אי אפשר להתעלם מחלקו של דיוויד בשיפור הזה. חלקו בהפסדים לא גובר על חלקו בניצחונות.

  5. למגיבים…
    אין מאמן בעולם שלא ירצה לאמן את לברון. מה זה השטויות האילו.
    לס מסביר בצורה הכי ברורה שיכולה להיות מה המצב בקאבס.
    הקאבס עושים טעות אדירה, הם קבלו במתנה את לברון, יש להם את לאב אחד משחקני הפנים הטובים בעולם. יש להם את אירווינג לדעת רבים רכז מס 1 או 2.
    לצוות כזה הקאבס חייבים להעמיד צוות מאמנים ראוי. זה לא רק בלאט , זה גם הצוות שסביבו.
    אם אתה יכול לקחת אליפות, אסור לך לברור באמצעים.
    הלייקרס מינו בשעתו את פט ריילי, כי המאמן הקודם לא הפעיל כמו שצריך את מגיק גונסון.
    קליבלנד חייבת עם מה שיש לה ביד לקחת אליפות, אם לא תיקח , זה יהיה בגלל החלטות לא נכונות של ההנהלה בדצמבר 2015.

    1. המאמן הקודם שלפני פט ריילי לא ידע לפעיל את מג'יק? כי הוא אימן אותו עונה אחת וזכה איתו באליפות אחת כשמג'יק מסיים MVP גמר כל מאמן היה חולם לא לדעת להפעיל שחקן ככה…

  6. מנחם אני חושב שאתה לפעמים קיצוני מידיי בשחיטה!
    לברון הוא לא מייקל ותומפסון אינו שאקיל. בא לא נשכח שהקאבס במשחק שלישי בארבעה ימים!!!
    האם שמעת אי פעם על מושג הנקרא : "לא נעים לא נורא"?

  7. המשחק שהכי מגיע לקובי להשתתף בו זה האולסטאר.
    שילע 50 נקודות (או ישבור עוד איזה שיא של מייקל)
    יקבל איזה מתיחה בשריר
    וישב בחוץ עד סוף העונה…..
    למרות שקובי
    כמו קובי
    גם עם רגל אחת ועיניים קשורות מאחורי הגב יעלה לשחק….

    והקאבס ?
    אם כבר לקבל סטירות כאלה אז עכשיו… לא באביב 🙂

  8. קליבלנד לפני החודש הכי רצחני שלה. אם כדור השלג לא ייעצר זה יכול להיגמר בעוד כמה תבוסות קשות, וכן, אולי טרייד/ פיטורי מאמן. עד כדי כך.

    צריך להציץ בלוח ולראות מה מצפה להם. עוד מסע חוץ לוושינגטון, מינסוטה, פילי, דאלאס, סן אנטוניו ויוסטון. כל המשחקים עם יום מנוחה אחד בלבד, כאשר סן אנטוניו ויוסטון בק-טו-בק בלי מנוחה. ובחוץ.

    ואז הם חוזרים הביתה למפגש עם גולדן סטייט. לפני חוץ בברוקלין, בק-טו-בק קליפרס, ואז שיקגו, לא פחות.

    ולקינוח בסוף ינואר הנורא – בק-טו-בק, דטרויט בחוץ וסן אנטוניו בבית. לקבל את פופוביץ' בבית אחרי לילה בדטרויט ובסוף חודש כזה, עוד משחק עם השפלה ברקע.

    כמו שהקאבס נראים כרגע, אני רואה אותם מאבדים את המקום הראשון במזרח, בקלות. אולי גם שחקן או שניים (בטרייד). ואולי גם את בלאט.

  9. כמה הערות:
    מנחם, אתה מכיר אמריקאית טוב ממני, ואתה יודע טוב ממני כמה פעמים אפשר לומר FUCK YOU באופן מצוחצח ומנומס. אם לברון היה ישראלי הוא היה צורח בטלפון שצריך לפטר את הבן זונה לפני שנה וחצי, אבל אמריקאים לא מתנהלים ככה.
    אין ספק שזה רגע המשבר הכי גדול של דיוויד השנה ואם הוא בסכנת פיטורין זה עכשיו. העניין הוא שבאמת אין להם שום מציאה טובה יותר על השולחן.
    דיוויד הכין את הקאבס נפלא לפליאוף וסחט את הלימון עד הסוף בלי 3 שחקני מפתח, כולל נצחונות הרואים על שיקגו, כולל תפירה של אטלנטה על ה- 0 וכולל שליטה בסדרה מול הלוחמים במשחקים 1-3.

    אם באמת מנתחים אצת המצב של הקאבס נכון להיום ובודקים מה השתנה בשבוע האחרון, לא קרה כלום:
    היא במקום ה- 1 במזרח, היא הפסידה בחוץ לקבוצה הטובה בליגה בהפרש מינימלי עם הרכב לא בריא ולא עם ניסיון עדיין והיא ברצף משחקי החוץ הכי קשה שלה העונה.
    מכאן המצב רק ישתפר. אירווינג יחזור לכושר מלא בטווח של 1-3 חודשים והבעיה היחידה של בלאט זה איך לשלב אותו יחד עם הפאבלובה האוסטרלית שאמורה לחנוק את סטפן קיירי בגמר.

    כל השאר זה שטויות ורעשים.

    לגבי הספרס,
    שוב, רעשים ותו לא.
    אז הספרס מפסידים בחוץ פעמיים כל 10 משחקים. מזה צריך להתרגש?
    ג'ייסון טרי יוכל לספר לנכדים שהוא ניצח את דאנקן וקאווי, אבל זה משנה את העובדה שטרי לא ינצח ליוסטון ולו סדרה אחת.
    (יש בכלל סימן שאלה אם יוסטון תעבור שלב)

    מעניין יותר לגלות שהספרס נמצאים ב- 100% במשחקים שבאים כ- back to back' למרות גילם המופלג ולמרות שבכלל אתם לא שמים לב שהם נתנו חופש ל – 2 שחקני רוטציה שעושים 20 נקודות בערב.
    כנראה שטימי ומאנו ניצלו את הערב החופשי כדי לשבת עם הנכדים ליד עץ האשוח בטקסס המושלגת ולספר להם איך היה לשחק בתקופה של הטי-רקס והמפץ הגדול.

    1. הערה קטנה לגבי טרי והרוקטס –
      הוא שיחק שם בעונה שעברה, ובהחלט עזר להם לנצח 2 סדרות.
      אגב, אם יש משהו שצריך ללמוד משנה שעברה, זה שלא כדאי להספיד את הרוקטס מהר כל-כך. רוב האנשים לא נתנו להם צ׳אנס הן לפני הסדרה נגד דאלאס, והן מול הקליפרס.

    2. מה התיזה הזאת? י דיבר על פלייאוף ועתיד הקאבס?
      כולו שכתבתי היה על ה-9 דקות הגדולות של ג'ייסון טרי לתת לו מחמאה גדולה.
      אסור לי?

  10. ועוד הערה קטנה על קובי והאולסטאר
    אין ספק שמצא מין את מינו. שחקן לא רלוונטי ולא מעניין במפעל לא רלוונטי ולא מעניין.

  11. 1. אומנם קליבלנד קיבלו מכה קשה לאגו, אבל עדיין מדובר במשחק 1 מתוך 82. קיירי, שמסתמן כשחקן השני בחשיבותו (ויסלח לי לאב), חוזר מפציעה והוא כמובן יצטרך לפחות עוד 10 משחקי הסתגלות.
    אם זכרוני אינו מטעה אותי, גם הבולס בעונת ה-72 חטפו תבוסה מהראפטורס של דיימון "אני מגדל שתילים עם אבא שלי" סטודמאייר.
    2. לא יודע במי האשמה, אבל זה עדיין לא הזמן לחפש אשמים, במיוחד שרק עכשיו הסגל כולו בריא וצריך זמן הרצה. לאב אכן נראה אנמי, אבל זה כנראה האופי ואי אפשר לשנות אותו. כמו האופי של לברון שלוקח על עצמו ומשנה (או הופך) את התרגילים לבידודים.
    3. מנחם בחייאת, תמונה של טרי מיוסטון לא יכולת למצוא. זה כמו בוואלה ששמים תמונה עם כיתוב על שחקן אחר או ממשחק אחר בכלל.
    4. כנראה שקובי יקבל את הכבוד האחרון שלו באול-סטאר. מה שיותר מפריע לי זאת העובדה שקיירי אירווינג מוביל את הגארדים במזרח והוא בקושי שיחק שני משחקים עד עכשיו.

  12. אוי מנחם מנחם, כמה נמוך אפשר לרדת???
    כשאתה אומר על החמישיות שהם שיחקו פעם ראשונה העונה, זאת הכוונה לחוסר ריתמיקה, הבנת?
    לפעמים יש לך תפיסה של ילד בן שלוש

    1. זה גם מה שאני ראיתי באתר אחר. מסתבר שלא רק באתר הזה יש הייטרים אלא באופן כללי יש מגמה של ירידה בהערצה אליו (גם באתרים ישראלים וגם באתרים אמריקאים)

  13. התלות של קליבלנד בלברון עדיין גבוהה מידי וכניראה שהוא יצתרך להפנים את זה שהם לא יהפכו לקבוצה דורסת,בטח לא כשאין שום שחקן שיתרום התקפית לידו.
    קליבלנד לא היו מנצחים את גולדן גם אם ג'פרסון וויליאמס היו נותנים מישחק טוב.
    עם כל הכבוד לקליעה של ג'ונס וויליאמס הם אף פעם לא יתקרבו לקליבר של ריי אלן.
    אם כבר מחפשים אשם אז קווין לאב שאמור להיות הכוכב השני בקבוצה הזאת וזה שהיה אמור להביא את התרומה שלו במישחק כזה.

    הבחירה של קובי באולסטאר מראה בידיוק את הרמה שלו וההיתיחסות למישחק שהוא בעצם קירקס כשאין בו כבר שחקנים מבדרים כמו פעם.

    1. לגבי קובי ולכל המקטרגים, תזכרו את המשחק אולסטאר אחרון של מג'יק, לא הגיע לו לפי יכולת אבל נתנו לו ריספקט, משהו שבישראל וישראלים בכלל צריכים ללמוד.

  14. לא בדקתי את הסטטיסטיקה אבל אני בטוח ששיקגו של מייקל, הסלטיקס של בירד והלייקרס של מג'יק הובסו על ידי קבוצות מרכז טבלה ומטה. קורה. הסיבה שאתה בטוח שזה לא קרה היא פשוטה מאוד. זה לא חשוב.
    אני לא אגיד לך שעשה לי הרגשה טובה לראות את זה, אבל בטווח הארוך אין לזה משמעות. מה שחשוב זה מה שקורה בפלייאוף…

  15. היה איזה מפגר שכתב בתחילת העונה שהקאבס עכשיו היא הקבוצה החזקה בליגה …
    אחר כך המשיך אותו מפגר וכתב שהכיסא של דייוויד מתנדנד ושהוא לא יתפלא אם יגיעו שני הפסדי חוץ מול בוסטון ועד איזה קבוצה …
    אחרי הנצחונות חוץ הדי קלים הללו כתב המפגר ….קליבלנד מציגה את הנשק הסודי חזרה לנורמליות …
    ועכשיו ?
    מישהו זוכר איך קראו למפגר הזה , אני שכחתי …מנחם אולי אתה זוכר …?

  16. אופסס רפה הבנה אולי מילה יותר מתאימה …אך הכונה ללא ספק מפגר …מישהו חסר חוט שדרה איפה הכבוד של אותו אחד לכתוב פעם ככה ופעם ככה…. ?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט