לוחמים נגד פרשים/מתן גילור

 

הגיגים לקראת גולדן סטייט נגד קליבלנד:

  1. חמישיות: ניתוח של חמישיות לפי עמדות הוא פשטני וכמעט שאינו מייצג דבר, קל וחמר בהשוואה בין שתי קבוצות שמשחקות בסגנון כל-כך שונה. ובכל זאת…ומבלי להיכנס לעומק הדברים, רק אציין שבעוד חודש-חודשיים ההפרש בעמדת ה-PG יהיה ברור, אך לא גדול. כיום, מדובר על נוק-אאוט ללוחמים. גם עמדת ה-SG היא נוק-אאוט ללוחמים. עמדת ה-SF היא נוק-אאוט לפרשים. עמדות ה-PF וה-C די דומות באיכותן. במצטבר, החמישייה של גולדן סטייט עדיפה.
  2. ספסל: מדובר על שתיים מהקבוצות העמוקות ביותר בליגה. (במאמר מוסגר אציין שזה קצת מנוגד לשיטה שדווקא 3 הקבוצות הטובות ביותר יחזיקו, ככל הנראה, את החמישיות הטובות ביותר – או מהטובות ביותר – וכן את הספסלים הטובים ביותר.) בעמדות החוץ הרמה די דומה, אך לקליבלנד יתרון קל בעמדות הפנים, בעיקר בזכותו של תריסטן תומספון, שיחסית מתאים למגוון שיטות די רב.
  3. כדור קטן: מעניין יהיה לראות אם ג"ס תנקוט – כמו בגמר האחרון – בשיטת הסמול בול. מדוע זה מעניין? כיוון שהפעם לקאבס אמורים להיות יותר כלים להתמודד עם השיטה, בעיקר בגלל חזרתו של קווין לאב, שיכול בהרכבים מסוימים ומול הרכבים מסוימים לשחק גם סטראץ' 5 ולפתוח את הצפיפות בצבע של ג"ס, מה שהקשה על לברון ג'יימס בגמר האחרון, שכן בהעדר גבוהים נדרשו לעיתים לחכות לו שני שחקנים בצבע.
  4. סטפן קרי: ההתמודדות של קליבלנד עם שחקן העונה המכהן (וככל הנראה גם הטוען לכתר של עצמו) צריכה להתבסס על שיטת שלושת הח': חילופים, חילופים וחילופים. לא, אינני מתכוון חילופים בחסימות – זה דווקא יכול להיות ממש גרוע מבחינת הקאבס. אני מתכוון להחליף את השחקנים בעמדת הרכז בקליבנלד בתדירות גבוהה. שבכל רגע שהוא על המגרש יהיה זה קיירי אירווינג או מת'יו דלבדובה שיתישו אתו בתנועה בלתי פוסקת בהתקפה וישבו לו על הגופייה בהגנה. אם נניח שהוא ישחק סביב 36 דקות, אף אחד מהם לא צריך לשחק יותר מ-20, כדי שיוכלו להיות אינטנסיבים ככל האפשר. בדקות בהן הוא נח גם הם צריכים לנוח ולאפשר למו ווליאמס לאייש את העמדה. קליבלנד אולי הקבוצה העמוקה ביותר בליגה בעמדה זו, עם 3 שחקנים לגיטימיים. בדיוק בשביל מצבים כאלה, בהם ניתן ורצוי לנצל את העומק הזה, יצרו אותו. הרי לא לחינם דווקא העמדה הזו כה עמוקה לעומת "הפקרות" יחסית בעומק בעמדת 3 ו-5, בהן לא פעם משחק שחקן שזוהי אינה עמדתו הטבעית. 
  5. לברון ג'יימס: בגדול, דאבס צריכים להתמודד איתו בדיוק בדרך בה התמודדו איתו בגמר – וזו כבר פורטה לעייפה, ולכן אין טעם להרחיב בנושא. ייתכן והפעם זה יהיה מעט קשה יותר שכן אי אפשר להתמקד רק בו, וכן (העדר) העייפות המצטברת פחות תשפיע. מצד שני, במשחקים הראשונים ג"ס אפשרה לו להתבלט הגנתית יותר מדי, כשלא תקפה עליו מספיק. מנחש שאם הקו האחורי של הלוחמים לא יפתח בבליץ (סבירות די גבוהה לנוכח העונות האחרונות) הם יתקפו אותו יותר ופחות יזרקו מבחוץ.
  6. השפעת הלו"ז: קליבלנד הולכת ל-4 משחקים ב-5 ימים (ו-5 ב-7), כולם במערב, כולם עם טיסות די ארוכות (כי למה שהליגה תהיה הגיונית ותצוות את אוקלנד עם פיניקס ואת דנבר עם פורטלנד?!) זה ישפיע על הלך הרוח שלהם. על ה"פחד" שלהם מהארכה. על הפחד שלהם מהוצאת יותר מדי אנרגיות והפסד שיחל רצף של הפסדים. לדעתי, אם יפתח פער דו ספרתי במהלך המחצית השניה לטובת הלוחמים, קאבס יפילו את המלך, תרתי משמע. לעומת זאת, גם פער של 15 לטובת הפרשים בסוף הרבע השלישי והמשחק יהיה פתוח לחלוטין.
  7. קצב: טוב נו, זה די ברור. הלוחמים ירצו לרוץ ולהפציץ ולא לתת לקאבס ללכת למקום הנוח שלהם – קרב חפירות ושרירים. הפרשים מצידם יעשו הכל כדי להאט את המשחק ושכל זריקה – אפילו אם המחיר שזה יהיה כך בשני הצדדים – תהיה עם יד אחת על הפנים והשניה בתוך גופיית היריב.

מובילת המערב נגד מובילת המזרח. השחקן הטוב במערב נגד השחקן הטוב במזרח. אפילו שידור בערוץ של העניים יש. מה עוד אפשר לבקש? אה כן, שלא תהיה הארכה, למה יש נסיעה לסכנין בשבת בצהריים.

I wish you a merry christmas and a happy new year

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. כדורסל זה משחק של מאצ' אף, גולדן סטייט הוכיחה בסדרת הגמר שאין לה כלים להאט את לברון (אף אחד לא יכול להתמודד מולו אם), עכשיו כשקווין לב משחק וגם קיירי ארווינג שיכול לייצר מצבים לעצמו אני לא רואה את הלוחמים מנצחים,נוסף על כך הקאבס הם אחת מהקבוצות היחידות בליגה שיכולות להתמודד עם גרין וזה המפתח לניצחון במשחק.

  2. חסרונו של האריסון בארנס בעמדה 3 משמעותי , וכבר האט את הלוחמים בשבועות האחרונים לעומת נוכחותו עד סוף נובמבר. הרכב ה-SB שחיסל את קליבלנד בגמר ועשה שמות בליגה בראשית העונה הזאת אינו יעיל באותה מידה בלעדיו. לכן הלוחמים לא יכולים לסמוך על חזרה מפיגור של מינוס 10 ברבע האחרון , בפרט מול קבוצה שנוהגת לסיים חזק אף היא.
    צריך להכריע את המשחק עוד קודם, וזה לא יהיה קל . דרוש יום קליעה מצויין של אחד האחים לבית ספלאש , ומניעת חדירות לצבע של הפרשים , בפרט לברון. במילים אחרות , דרושה ההגנה ששיחקה שלשום מול יוטה ( אחרי תקופה ארוכה של זיופים ) יחד עם יותר דיוק של הקו האחורי.
    GO DUBS

  3. תודה מתן מעולה.
    1. בנוגע לזה אני מסכים איתך אבל רק אוסיף שהאריסון בארנס עשוי לשחק מה שיהיה מעולה עבור הלוחמים אם יקרה. עוד משהו שצריך לדעת זה שוולטון אמר שאיגודאלה לא יפתח והם ישארו עם החמישיה הרגילה שלהם (אם בארנס לא יחזור).
    3. לאב באמת הוא הדבר הכי מעניין שנוסף לקליבלנד לעומת הגמר (ויסלח לי החצי-קיירי שמסתובב שמגרשים בימינו) ובאמת כדאי לבלאט לשקול אותו כסנטר.
    4. לא פחות מעניין מזה הוא המאצ'-אפ של שמפארט נגד תומפסון שבעשרת המשחקים האחרונים הוא מוביל את טבלת הקלעים בליגה וקולע באחוזים לא פחות מדהימים משל סטף.
    8. יש לדעתי ליג-פאס חינם לכל משחקי חג המולד.

    1. גלעד – האריסון בארנס כמעט בוודאות לא ישחק. אמנם הוא כבר עושה אימונים והקרסול בסדר , אבל ממה שקראתי הלילה באתרי הקבוצה אין כוונה לסכן אותו בחזרה במשחק אינטנסיבי . הוא צפוי לקבל דקות במשחק הבא – מול המלכים .

    1. מסכים שקיירי עדיין לא ממש פקטור מכיוון שהוא עדיין לא בכושר (וצריךלהכנס לקצב) ושומרים לו על הדקות.
      אני אתפלא אם קיירי ישמור על קארי. מאמין שנראה אותו פותח על בנדון ראש (ממש בהזמנה המצ'-אפ הזה לקאבס).

      מלבד יוקרה והעניין סביב המשחק זהבסך הכל עוד אחד מ-82, אבל עדיין קשה להתעלם סביב העניין והנסיבות של השחק.

  4. שווה להתמקד בקרב לאב מול גרין בעמדה 4 זה יכול להיות שובר השוויון של ההתמודדות הזו, אגב מבחינת כמות השחקנים הרוטציות של שתי הקבוצות די דומות אבל אצל הלוחמים הדקות מחולקות טוב יותר לטעמי והכוכבים פחות נשחקים מבחינת הדקות המצטברות שלהם

  5. מצויין . לאב יהיה פחות אפקטיבי נגד גולדן מהסיבה שהוא לא שומר טוב כמו טריסטאן , יהיה מעניין לראות אם בלאט ישחק עם שניהם . שחקן המפתח זה דווקא אנדרה בוגוט אם הוא יצליח לשחק כדורסל בניגוד לגמר זה לא יכריח את גולדן לשחק סמול כל המשחק .
    דריימונד או לאב זו השאלה ? דבר שהייתי רוצה לראות יותר זה דריימונד גרין על לברון בגמר הוא כמעט לא שמר עליו …

  6. משחק סופר מעניין.
    מדהים שמרבית האנשים עדיין שמים את הכסף שלהם על קליבלנד במשחק הזה.
    לג"ס יש כל כך הרבה כלים לניצחון, משחקת אצלה במבצר וקליי תומפסון נכנס לכושר מצויין.
    אם קרי ישחק (יש לו איזו פציעונת), קשה לי לראות את קליבלנד, שלמרות החזרה של כל הפצועים היא לא מרשימה מי יודע מה, עוצרת היום את ג"ס.
    ואני דווקא מת להארכה, למרות המשחק בסכנין.

    1. ערוץ הספורט עושה פה חסד שמ-19:00 בערב הם מעבירים את המשחקים בערוץ לכלל העם.

      יחי ערוץ הספורט!!! (אם כי רק להיום ונראה מה יהיה מחר)

  7. לברון מגעיל..חושב שכולם טיפשים עם זכרון קצר
    http://sports.walla.co.il/item/2918929
    http://www.charlotteobserver.com/sports/spt-columns-blogs/tom-sorensen/article22710465.html
    עאלק אין ביניהם קשר..הוא היה מהלל את הבחור הצנום ממכללת דוידסון שקולע כאילו בא מעולם אחר..אנטיפת מתנשא ומושחת..המלך עאלק
    אדם חסר אופי שכל כולו בנוי על תדמית ותקשורת חיובית..ככה זה כשמכתירים אותך למלך..עיינו ערך ביבי נתניהו

    1. לברון מזעזע
      כלום לא יפתיע לגביו
      רק אני ואני אני ואני
      אם היו לו מאמן אחד נורמלי בקריירה וקונפרנס יותר חזק מהמזרח הוא היה נמצא במקום אחר אולי אפילו מוזכר בנשימה אחת עם מספר 23 משיקגו
      נראה שיש לו אופי של ילד מגודל כזה שביום אחד חוטף סטירה מילד אחר ואז הבלוף יוצא החוצה

    2. לא מבין מה הבעיה במה שאמר. אשמח אם תחדד לי.
      אלא אם אתה מדבר על מה שהעיתונאי החליט שהוא אמר, אבל לפי אותם עיתונאים (שמשום מה יש פתאים שמאמינים להם) הוא כבר עזב את קליבלנד ופיטר את בלאט בערך 20 פעמים.

  8. מה שהיה אינו מה שיהיה. אני מאד מסופק אם ג"ס תשחק בהרכב נמוך משתי סיבות. בארנס לא ישחק מחד ואילו בוגזילי נמצאים בכןשר טוב.

    השמירה על לברון תתחלק בעיקר בין איגואדלה לגרין.

    נקודת החולשה של ג"ס במשחק בנוסף לחסרונו של בארנס היא חולשה יחסית שפוקדת את איגואדלה במשחקים האחרונים, בעיקר במשחק ההתקפה.

    אבל המשחק יוכרע על ידי השופטים. אם הם ימשיכו בקו שמאפשר לשומרים של קרי לשים עליו ידים כל הזמן, למרות שזה אסור על פי החוקים, הרי שיכולתו ליצר נקודות תרד משמעותית. תומפסון למרבה הצער לא נוטה להצטיין במשחקים חשובים.

    ללא קשר לשמירה במשחקים האחרונים הקליעה משלוש של קרי נחלשה וגם זו סיבה לדאגה בקרב תושבי המפרץ, שכניהם ומקורביהם.

  9. פוסט מצויין. משחק שהכל יכול לקרות בו. משחק עונה רגיל שמדברים עליו כבר מתחילת העונה. הוא מתחיל בדיוק כשכאן מסיימים את ארוחת הכריסטמס. הרייטינג יהיה בוודאי בשמיים.

  10. אני כבר עצבני . עוד יותר מהאפשרות שלוחמים יפסידו – מזה שלברון שאני מתעב אותו ואת שחצנותו יפתח את הפה אחרי המשחק אם קליבלנד תנצח.
    אגב , אני בכלל לא מוטרד מפגישה אפשרית עם קליבלנד בסדרת גמר נוספת . ללוחמים יש כמה יתרונות בסדרה :
    1. לברון כבר לא צעיר ונוטה להתעייף . זה קרה בשנה שעברה ויקרה ביתר שאת השנה.
    2. בג"ס כמה שחקנים העלו את הרמה לעומת השנה שעברה – בראש וראשונה דרימונד גרין שהופך לשחקן מפלצתי .
    3. האריסון בארנס הראה גם הוא קפיצת מדרגה , ובקרוב מאוד הוא חוזר למגרשים.
    4. קלף קצת לא ידוע – קוון לוני , הבחירה של ג"ס השנה בדראפט. הבחור , PF של 2.06 ושחקן מצויין , היה אמור להיבחר במקום גבוה בעשיריה הראשונה, אבל נדחק למקום ה-30 בגלל פציעה לא קלה וניתוח שהיה עתיד לעבור בעקבותיה . כל הקבוצות שבחרו רצו שחקן שייתן תוצרת מיידית , ורק לג"ס לא היה איכפת שיישב שנה בחוץ עד שיהיה כשיר . החדשות האחרונות הן שהוא החלים מהר מהמצופה , וכבר החל להתאמן . אחרי פגרת האולסטאר ייתכן שהוא כבר יקבל דקות . תזכרו את השם .

  11. אני משוכנע שלא יהיה צמוד…יהיה נוקאאוט לאחת הקבוצות … כל אחת יכולה להביס…. ,אך אני הולך על הימור נועז קליבלנד ב 17.

  12. לא נתתי את ההימור שלי, אבל אני חושב שזה יהיה ג"ס בגדול. קאבס לא בשיאם וג"ס כן. ולהם, תדמיתית, המשחק חושב יותר, בגלל טענת "מול קליבלנד בריאה וגו'" בגמר האחרון.

  13. פוסט נהדר ובאמת מראה את כל הנקודות החשובות לקראת המשחק. אני מסכים כמעט עם כולם.
    אני רואה בקווים לאב היחד שיכול לנצח את המשחק עבור קליבלנד (הם לא ינצחו אבל יהיה צמוד יחסית) – הוא יהיה חייב לקלוע טוב מהשלוש היום ולתת לקליבנד הרבה שטח.
    בסופו של דבר הטובה תנצח ב9

כתיבת תגובה

סגירת תפריט