טור ליום ששי: מיהו השחקן הטוב בעולם? / מנחם לס

סטפן קרי אמר שוב שהוא שחקן הכדורסל הטוב בעולם.

למי אמר זאת?

לא פחות ולא יותר מאשר למגזין מס' 1 בעולם "TIME".

הוא הוסיף, "IT IS NOT BRAGGING" – זו לא התרברבות – "זה מה שכולם אומרים לי ורוב העתונאים כותבים זאת, אז אין לי ברירה אלא להתחיל להאמין בזה".

היה זה מין "Q & A" – אתם יודעים, שאלות ותשובות עם שון גרגורי, SENIOR SPORT WRITER של השבועון מס' אחד.כשהוא נשאל אם הוא השחקן הטוב בעולם והוא ענה כן, השאלה הבאה היתה מדוע הוא חושב כך.

התשובה?

"כל מה שאני עושה זה להסכים עם כל מה שכל אדם מ-'PLANET EARTH – חוץ מאוהיו – אומר וכותב. הכל נמצא כאן: he’s the No. 1 baller in the game today:

אבל סטפן מוסיף: "במוחי אני הטוב ביותר. אחרת לא היה לי הבטחון לעשות מה שאני עושה, ולשחק ברמה גבוהה ערב אחרי ערב. כל אחד ברמה הגבוהה ביותר חייב להאמין שהוא הטוב ביותר כדי להעיז לעשות דברים מיוחדים; דברים חדשים. אולי דברים שלא נעשו קודם, אחרת הוא גורם לעצמו DISSERVICE!". ('שרות דוב'. גיא!!!).

במאמר הזה ב'טיים' שכותרתו "YEAR AHEAD" גרגורי כותב עם שיטות האימון שסטפן יצר לעצמו, חברותו עם כריס פול, בתו בת ה-3 ריילי שהפכה לסלבריטי, היריבות עם ג'יימס הארדן, והערצתו לגולפאי, הכוכב החדש ג'ורדן ספית'. סטפן, אגב, הוא גולפאי מצויין, שניצח בקלות את טורניר הגולף המסורתי בקיץ בין כוכבי ה-NBA בגולף.

יש עוד הרבה במאמר – – על דעתו של סטפן בענייני ההסכם הקיבוצי, ונושאים אחרים בענייני NBA.

אבל מטרת הטור הזה היא לדבר על 'השחקן הטוב ביותר בעולם'.

כמובן שלכל אחד ישנה ההגדרה שלו ל'השחקן הטוב בעולם'. יהיה מעניין לקרוא בתגובות את הגדרתך או מחשבתך בנידון.

אגלה לכם את דעתי: עבורי 'השחקן הטוב ביותר בעולם' הוא השחקן הראשון שהייתי בוחר לקבוצתי למשחק גורלי, ולא משנה אם אנחנו משחקים 'שלוש נגד שלוש', או משחק כדורסל של '5 נגד 5'.

את מי הייתי בוחר ראשון?

בוודאי לא את סטפן קרי.

את לברון? הוא היה מועמד רציני.

את קווין דוראנט? חייבים לחשוב עליו.

ראסל ווסטברוק? ג'יימס הארדן? אנטוני דייויס? על כולם הייתי חושב.

שני המועמדים האחרונים שלי היו לברון, ושחקן אחר שעדיין לא הזכרתי את שמו.

אתם יודעים את מי הייתי בוחר ראשון, נכון להיום?

תתפלאו.

את קאווי ליאנרד!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
36 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
סוס מעץ
סוס מעץ
25/12/2015 3:59:03

שחקן הכי טוב זה לא רק יכולת אישית
יש כאן גם את עניין השפעתו ותרומתו לקבוצה כולה
לכן קוואי וגם דוראנט או ווסטברוק לא משתווים
לתרומה של לה ברון וגם קרי.

מייק
מייק
25/12/2015 4:24:23

נכון.
לא זוכר שהסכמתי איתך אי פעם.
אך הפעם אני חייב להסכים הוא השחקן הראשון שאני בוחר .
למה?
כי הוא מעצב את הקבוצה ולכן זה השחקן הראשון.
סטפן קארי שחקן מצוין אך לא מעצב קבוצה .
אנדרו איגודלה כן מעצב קבוצה .
אז ?
יש בגולדן סטייט הסואה הם כל הזמן מסווים מי השחקן המהותי שלהם וזה עובד יופי .
זה עבד לבריטים במלחמת העולם השניה בפלישה לנורמנדי אחרי ההסואה הגדולה .
יתרון ההפתעה הוא יתרון חזק, ולכן קארי שהוא שחקן ואדם עניו משתף פעולה עם הבלוף הזה כי הוא יודע שני דברים:
הוא השחקן הכי טוב בקבוצתו אך לא השחקן העיקרי בפלייאוף.
שניית הוא מצליח בגלל שזו הקבוצה שמפרגנת ונותנת לו להצליח .

ועכשיו הספרס :
הם עובדים בדיוק באותה הצורה מסווים.
מי השחקן הראשי בקבוצה ?
פופוביץ הוא השחקן הראשי.

מנחם לס
מנחם לס
25/12/2015 4:30:33

לא הסכמת איתי עד עכשיו כי עדיין אינך ברמה השכלית שלי, ורמת הידע שלי.

נמצאק
נמצאק
25/12/2015 13:40:52
הגב ל  מנחם לס

חחח מספר בדיחות לכבוד החג ?
נחמד.

פולני פלוני
פולני פלוני
25/12/2015 17:25:14
הגב ל  מנחם לס

רמה שכלית חחחח ואומר 6/15 זה 36 אחוז
סנילי ולא לוקח שום מילה שאתה אומר כאמת או ברצינות
אבד עליך הכלח ממזמן
באהבה אבל כי חייבים גם לפרגן פה
ובשבילי השחקן הטוב בליגה כיום זה סטף ובפער ענק

מתן גילור
25/12/2015 6:37:22

תודה מנחם. עניין "השחקן הטוב בעולם" באמת בעייתי מאד להגדרה. האם מדובר על משחק בודד או עונה שלמה? האם מדובר על קבוצה אקראית או קבוצתו הנוכחית או בכלל חמישיית סופר-סטארים למיניהם.
אתן דוגמה למה אני מתכוון (זו רק דוגמה, אן צורך להתייחס דווקא אליה): אם הייתי צריך לבנות קבוצה אקראית הייתי בוחר את לברון ג'יימס לעמדת 3, אבל אם מדובר על חמישיית כל הזמנים שכבר כוללת את מג'יק ומייקל, הייתי מעדיף את לארי בירד.
בסופו של דבר – הדבר היחיד שבטוח, ללא כל ספקולציות – הוא מה השחקן עשה ועושה בפועל. קרי, בקבוצה שלו ובתקופה שלו.
בקבוצה שלו ובתקופה זו, קרי השחקן הטוב בעולם.
האם הייתי בוחר בו ראשון לקבוצה אקראית? אולי לא, אבל לדעתי זה לא משנה. גם ס"א ממקסמת את קוואי. לדעתי יותר ממה שג"ס ממקסמת את קרי. קוואי, לדעתי, שחקן אדיר, אבל אני בספק אם יכול לשחק ברמה הזו מחוץ לס"א.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/12/2015 10:07:50

בירד ללא לפני לברון בשום אופן,לברון הוא הטוב בדורנו,לארי הוא הטוב ביותר מלפני 30 שנה אתה יודע עד כמה המשחק התפתח? גם בהר ראשמור אחרי מה שלברון עשה הוא עקף את בירד, במיוחד לאחר ההופעה ההירואית בגמר. לגבי סטפן קארי כיום הוא השחקן הטוב בעולם בליגה (בפלייאוף שההגנות צמודות הוא נכשל שנה שעברה, במיוחד נגד קליבלנד שנעלם בסדרה עד סוף המשחק הרביעי). ההבדל העיקר בין קארי ולברון שקארי לא יכול היה להוביל חבורת נגרים לגמר.

מתן גילור
25/12/2015 10:13:08

אני רק מסביר שיש הבדל בין השחקן שהייתי בוחר להוביל קבוצה לבין החשקן הייתי בוחר (לאותה העמדה) לקבוצת כוכבים.

סטפן
סטפן
25/12/2015 10:37:12

אני לא מבין על מה כולם מדברים קרי בפלייאוף היה אדיר למעט משחקים 2-3 נגד ממפיס ומשחק 4 נגד יוסטון ובגמר 2-3 (בתור אחד שראה כול דקה בפלייאוף) קודם תבדוק לפני שאתה רושם שטויות

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/12/2015 12:03:31
הגב ל  סטפן

עד סוף המשחק הרביעי קרי נעלם בסדרת הגמר,גם אני ראיתי את הפליאוף דקה אחרי דקה, סטפן אם כל הכבוד לא ראית את המשחקים.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
25/12/2015 9:25:14

אני לא חושב שבאמת אפשר להגדיר את "השחקן הטוב בעולם". אם אנחנו מדברים על שחקן שמוביל קבוצה, די ברור שזה סטף. אם אנחנו מדברים על השחקן הכי טוב ב-1-על-1 אז לברון/לאונרד.

לדעתי מדובר בשקלול של שניהם, ולכן השחקן הכי טוב בעולם היום זה לברון ג'יימס. קוואי קרוב, אבל שני (2-way פלייר מדהים)

אסף
אסף
25/12/2015 9:41:12

טים דאנקן גם בגיל 100 ייבחר אצלי ראשון כשחקן שסביבו הייתי בונה קב׳…אבל אם להתייחס ברצינות אז דריימונד גרין ואחריו קוואי לאונרד

גלעד
25/12/2015 10:18:12

זה באמת תלוי באיזה סוג קבוצה אתה רוצה לבנות.
אני חושב שכרגע הייתי לוקח את דייוויס ראשון למרות שהוא לא יותר מהחמישי או השישי בדירוג הכי טוב בעולם שלי

ברבור שחור
ברבור שחור
25/12/2015 10:20:03

סתם מנחם שם לנו פה בחירה מתריסה. (מנחם תשים קצת אבנים בכיסים שלא תעוף לנו)
לעיניננו. קוואי הוא הימור גדול מחוץ למערכת של הספרס. דוראנט כבר לא יקח אליפות אבל סקורר עילאי. לברון הוא בחירה ראשונה ביי פאר…
אחריו ווסטברוק הבנאדם fearless

Berch
Berch
25/12/2015 11:31:38

דוראנט.
הוא אפילו יותר מתוק מקארי 🙂

צביקה
צביקה
25/12/2015 12:57:47

לא יודע מאיפה להתחיל. ללברון יש קייס חזק מאוד מבחינת היעילות והיציבות. אבל קארי כרגע בבטחון שיא, ביכולת שמשנה ממש את חוקי המשחק, וכבר מוכח כווינר אמיתי שמשיג שיתוף פעולה ופירגון מחבריו לקבוצה.
אז אני אלך עם קארי היום.

צביקה
צביקה
25/12/2015 12:58:58

ולגבי ממי הייתי מתחיל, ב"כל הזמנים" זה כנראה בירד, או מג'יק.

מנחם לס
מנחם לס
25/12/2015 14:11:23
הגב ל  צביקה

מי שלא היה בוחר במייקל "בכל הזמנים" צריך לעבור בדיקת מוח

צביקה
צביקה
25/12/2015 14:25:02
הגב ל  מנחם לס

מנחם בהזדמנות, כשניפגש, תבדוק את המוח שלי…
אני אנסה לנמק למה לא בחרתי במייקל, שברור שאתה רוצה בצד שלך. הנקודה היא שלמרות כל מה שהוא, והווינריות והיכולת לעשות הכל על המגרש, ויכולת בלתי מעורערת בכלל לנצח, ויעילות קטלנית, נראה לפחות שהוא פחות "מנהל" את הקבוצה, מה שהיו מג'יק ובירד פחות או יותר החל מהרגע שהתחילו את הליגה.

Mbk
Mbk
25/12/2015 14:53:01
הגב ל  מנחם לס

מנחם אין ספק שג׳ורדן הכי טוב בכל הזמנים
אם אני צריך לבנות קבוצה סביב שחקן בודד אני בוחר במג׳יק בירד וקארים לפניו

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
25/12/2015 15:50:39
הגב ל  Mbk

השחקן הכי טוב שדרך על הפרקט הוא שאקיל בשיאו.הבעיה שהוא לא שמר על השיא שלו לאורך תקופה.

יאיר הורניק
יאיר הורניק
25/12/2015 13:12:41

קשה להישאר אדישים מול קרי, אין ספק. גם אין ספק שהוא בכושר הכי מפלצתי ומביא דברים חדשים שעוד לא ידע העולם. מצד שני, ברור שלברון הוא הראשון שאני לוקח לקבוצה שלי, השני זה בהחלט קוואי. קרי מגיע מתישהו אחריהם עם ווזטברוק ודוראנט

Mbk
Mbk
25/12/2015 14:51:22

קארי כיום הכי טוב בעולם
שימו לב לצניעות – בעיני רוחי אני הכי טוב בעולם ,איפה זה ואיפה הגוש מקליבלנד

אם אני בונה קבוצה – דוראנט ראשון , הפלופר שני , קארי , לנארד גריפין דיוויס בסדר יורד

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
25/12/2015 15:53:09
הגב ל  Mbk

דוראנט נפגש עם לברון מספר פעמים, ועד כה זה הסתיים בנוקאוט מוחלט גם בפן האישי וגם בפן הקבוצתי לטובת לברון.

גור גולן
גור גולן
25/12/2015 18:54:04
הגב ל  Mbk

אני מסכים עם מידן כמעט לחלוטין!
הצניעות בולטת מאוד וזה מה שהוא שלא רואים הרבה באן בי אי.
הוא לגמרי שיתף את דעתו ואת הרגשתו, הוא לא בא בהצהרה ואמר אני הכי טוב.
אם אני בונה קבוצה – דוראנט, קארי, לנארד ואז דיוויס. לברון כנראה אצלי מקום 8-9…הוא עציר הרבה יותר מארבעה שהזכרתי.

La la land
La la land
25/12/2015 22:40:14
הגב ל  גור גולן

תשתף בבקשה את שאר הליגה.
כבר יותר מ10 שנים שלאף קבוצה אין מושג איך לעצור אותו.
דווקא את קארי עצרו יופי ב3 וחצי משחקים בגמר שנה שעברה.

איתי המבין
איתי המבין
25/12/2015 15:04:19

מנחם ואותי מעניין האם אתה מאמין לעצמך??? לקחת את קוואי לפני לברון או דוראנט?
קוואי כוכב בקבוצת כוכבים. שים אותו בקבוצה אחרת ללא השיטה של הפלאח והוא לא יסחוב אותם לארץ המובטחת
אתה אוהב ללכת נגד הזרם כדי להראות "חכם" והאמת רוב הזמן זה נחמד וכיף אבל פה אין לך ביסוס לטענות
לברון הייתי לוקח ראשון
אחריו דוראנט
אחריו את קרי

Kami
Kami
25/12/2015 16:39:49

איך קוואי יותר טוב מפול ג'ורג? שחקנים דומים יחסית אבל תחליף בניהם ואי אפשר לעצור את סאן אנטוניו. ואינדי אולי נלחמת על מקום בפלייאוף. לדעתי.

סטיב
סטיב
25/12/2015 17:44:11
הגב ל  Kami

תגיד אתה ראית את אינדיאנה-ספרס לפני כמה ימים?

סטיב
סטיב
25/12/2015 17:43:09

מסכים עם הדוק.
אם אני צריך לבנות חמישייה מנצחת, כזו שכל חמישייה שתביאו מולי אני אוכל לומר ברמת ביטחון הכי גבוהה שהחמישייה שלי תנצח, אני לוקח את קוואי על פני לברון – כי קוואי ישתק כל SF שיבוא מולו, כולל לברון ובנוסף ייתן יכולת התקפית מצויינת. אין עוד שומר כזה בליגה.
לברון ייתן יכולת התקפית טובה יותר, אבל לא יעצור את ה-SF שמולו כמו קוואי. בשביל לעשות נקודות יש מספיק שחקנים.

החמישייה שלי נכון להיום – קוואי, קארי, אנטוני דיוויס, דריימונד, באטלר.

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
25/12/2015 18:37:55

לברון לוקח בייצור נקודות, מסירה, ריבאונד ניהול משחק הגנה קבוצתית וניסיון, נניח שבשמירה אישית קוואי משתווה אליו. חוץ מאלה קוואי באמת יותר טוב.

דקסטר
דקסטר
25/12/2015 18:39:46

לא בשביל לעורר פרובקציה זו דעתי האמיתית-

דוראנט פחות גדול ממה שעושים ממנו.

משהו בהתנהלות שלו לא מתחבר לי. נדמה כסטרילי מדי.
יש לו 2 חסרונות עיקריים- מנהיגות ומשחק הגנה.

קשה לי לראות איך אני בונה שחקן סביב אחד עם כאלה חסרונות מהותיים.

ללא סדר מסויים חמשת השחקנים הראשונים שאני בונה סביבם קבוצה אלופה, ודגש על אלופה ולא סתם קבוצה טובה הם:
קארי, לברון, דייוויס, קוואי, פול ג'ורג'

גור גולן
גור גולן
25/12/2015 18:54:24

מנחם תודה על טור חשוב!

אורח פורח
אורח פורח
25/12/2015 22:34:17

קוואי שחקן טוב אבל לא יציב מספיק מבחינה התקפית, לפחות לפי הסטטיסטיקות של המשחקים. משום מה הוא עוד לא עשה את הקפיצה לכוכב על שכולם מחכים.
לפי הקריטריון שלך – השחקן הראשון שהייתי בוחר לכל משחק היה ללא ספק סטף קארי. הבנאדם שוחט קבוצות במו ידיו.

דרווין
דרווין
26/12/2015 0:10:36

מבחינת השפעה על קבוצה אין ספק שההשפעה של לברון היא הכי גדולה בנבא אבל אם מיסתכלים על העתיד אז כניראה שקוואי היא בחירה יותר מבטיחה.

שם לא הולם
שם לא הולם
26/12/2015 19:10:23

תגובה לא הולמת