יום שלישי הבסדר/ שגיא נאור

אז שי החליט לרעות בשדות זרים (מה פתאום דה באזר, ברלין!!!) והשאיר אותי עם פריוויו ליום שלישי משמים ברמה של משחק בין מכבי חיפה להפועל כפר סבא.

אבל לא נתלונן כשיש לנו כוכבים ותיקים ששלטו בליגה עד לא מזמן (קובי, וויד, דירק – עד השנתיים האחרונות היו אחראים על 5 אליפויות רצופות) וכוכבים עולים (דראמונד, וויטסייד ואנטוני בנט).

 

2:00 פילדלפיה 76 (1-28) – ממפיס גריזליס (15-14)

על הקבוצה מעיר אחוות האחים כבר נשפכו קיטונות של ביקורת ובוז. אין ספק שהם הולכים על עונה היסטורית, מהצד הלא נכון שלה. בשבועות האחרונים הקבוצה קיבלה חזרה את שני הרכזים שלה, קנדל מארשל וטוני רוטן, אבל גם הם לא הביאו לאיזשהו משב רוח חיובי לקבוצה הפאתטית של ברט בראון המסכן. אוקפור נותן מספרים יפים שמטשטשים אחוזים נמוכים (17.6 נק, 8 ריב׳ ב-45.7% מהשדה), נרלנס נואל עומד במקום ואפילו הולך אחורה בלא מעט קטגוריות (חסימות, חטיפות, אס, אח׳וזים מהשדה ומהקו) והקבוצה הולכת מדחי אל דיכי.

 

שאלוהים ייקח אותי כבר!!!
שאלוהים ייקח אותי מפה כבר!!!

 

הגריזליס מתאוששים מפתיחת העונה החלשה אבל בששת המשחקים האחרונים הם ניצחו רק פעמיים והם לא מצליחים לתקוע יתד בשמיניה הראשונה של המערב. הבשורה הגדולה מטנסי היא שהסמול הגיעה גם לעירו של אלביס – קואץ׳ ייגר החליט להוריד את זיבו לספסל ולעלות במשחקים האחרונים עם מאט בארנס ורק עם גאסול הצעיר בצבע. כאמור, בינתיים זה לא מביא לתוצאות הרצויות אבל ניתן לדובים את הזמן שלהם ללמוד מחדש את השיטה.

לא רבים מזכירים זאת אבל ברנדון רייט שהובא בקיץ ותלו בו לא מעט תקוות שיוכל להוסיף מימד של מהירות בגבוהים, נפצע אחרי 7 משחקים והוא צפוי להיעדר עד פגרת האולסטאר. גם טוני אלן בספק למשחק הלילה.

הפסד של הדובים וייגר יכול לשלם בתפקידו – הגריזליס ב-12.

 

מיאמי היט (16-10)  – דטרויט פיסטונס (16-12) 2:30

איזה קרב בין שני הסנטרים הטובים בליגה יחד עם בוגי קאזינס. במשחק הראשון ביניהם העונה הפיסטונס ניצחו בקלות ואנדרה הענק סיים עם 18 ו-20 בנק׳ וריב׳ לעומת 15 ו-13 של הלבנוני. הפיסטונס תפסו יום משוגע מחוץ לקשת (16-31) כשדי וויד משליך 1-9 מהשדה.

אם כבר הזכרנו את מספר 3 במיאמי בואו נבדוק איך נראית העונה שלו עד עכשיו אחרי שבקיץ קיבל את ה-20  מיליון שביקש מריילי. קודם כל והכי חשוב, וויד פיספס רק משחק אחד עד כה כשבארבע העונות האחרונות הוא פיספס בממוצע 20 משחקים. התרומה שלו נשארה כשהיתה – ב-30 דקות משחק הוא נותן 18 נקודות ומוסיף 4.5 אסיסטים ולא פחות חשוב – הוא צימצם את מספר האיבודים ל-2.5 למשחק. האחוזים לא מבריקים (46% מהשדה כשהוא לוקח רק שלשה אחת לערב) אבל בסה״כ לא היה אפשר לבקש ממנו יותר.

שתי הקבוצות שנעדרו מהפלייאוף בעונה שעברה מציגות מאזנים מרשימים אבל במזרח הצפוף 3-4 הפסדים ואתה יורד 10 מקומות בדירוג. חייבים לציין את העובדה ההזויה משהו שהקבוצה מפלורידה שיחקה לעיני קהל הפנסיונרים שלה 17 משחקים (מאזן 12-5 מרשים) לעומת 9 משחקי חוץ בלבד.

משחק לגמרי פתוח – אני מאמין שהבוכנות ייגנבו את זה וינצחו ב-5 במשחק שילך עד השניות האחרונות.

 

טורונטו ראפטורס (17-12) – דאלאס מאבריקס (15-12) 2:30 

הקנדים פתחו את העונה כאילו כל הקיץ הם רק חיכו להוכיח שהנפילות שלהם בפלייאוף בשנתיים האחרונות היו מקריות והם הולכים לעוד עונה של קפיצת מדרגה. זה התחיל עם 4 נצחונות ללא הפסד אבל אז הגיעו 3 הפסדים. אחר כך 2 נצחונות, 3 הפסדים, 4 נצחונות. בהמשך הגיעו עוד 4 נצחונות רצופים. בקיצור, חוסר היציבות מהם והלאה.

נסיבות מקלות – וולנציונאס בחוץ כבר 15 משחקים, דמארה קרול 11. מי שפורח העונה הוא הארגנטיני שלא נס ליחו (לא התכוונתי אליך מאנו, למרות שגם אתה עונה על ההגדרה העונה) – לואיס סקולה. 10 נק וכמעט 6 ריב הוא תורם ועושה את זה באחוזים יפים. הוא אפילו התחיל לקלוע שלשות ויש לו כבר 17 כאלו העונה       ב-40% כשכל הקריירה הוא עמד על 10 מ-60. זה מה שנקרא משתבח עם השנים.

אפרופו משתבח עם השנים – דירק נוביצקי מוכיח שכשיש לך ידית ברמה היסטורית אסור להספיד אותך לעולם. גם אליפות אירופה זוועתית במונחים שלו לא האטה אותו והוא נותן, כמו מכונה גרמנית מתוקתקת, 17 נק עם 7 ריב׳ ב-30 דקות סופר יעילות. כמה יעילות? תראו את האחוזים: 48% מהשדה, 39% משלוש, 90% מהקו.

2 סיבות מרכזיות נוספות שמביאות את דאלאס עד המקום החמישי בקונפרנס הן אחד הקאמבקים הגדולים של השנה, דרון ווליאמס, ואחד האנדרייטד הגדולים בליגה, זאזא פצ׳וליה.

אחרי שנים שחונות בברוקלין בהן עבר ממעמד של רכז טופ 5 לרכז טופ 50, דרון מגלה את עצמו מחדש תחת ריק קרלייל. הוא משחק כמו שחשבנו בעונה שעברה שרונדו ישחק. 15 נק׳ עם 5.8 אס על 2.4 איבודים באחוזים יפים ( 92% מהקו – ראשון בליגה!!! מי היה מאמין שדרון יהיה ראשון בליגה במשהו ולא בדולר פר פעולה חיובית) ומוכיח שהיה מוקדם לקבור אותו.

אם מישהו רוצה לנסות להבין איך מילווקי באקס הפכה מקבוצה שחותרת לביתיות בסיבוב הראשון לקבוצה בתחתית המזרח צריך להתחיל בשחקן הגאורגי החדש של המאבריקס. הוא אפור, הוא לא אתלטי, הוא לא מוכשר, הוא חיוור, יש לו לו ראש מרובע. הכל נכון. אבל כמה הוא יעיל וכמה הוא חשוב. והוא בכלל הגיע כפירורים אחרי שברון הלב של דיאנדרה.

10.8 ריב למשחק מציבים אותו במקום החמישי בליגה בקטגוריה (לפני קליברים כמו דיוויס, קאזינס, וויטסייד) והוא קולע גם 10.2 נק ומוכיח שגם סנטר יכול לקלוע מהקו – 77%. אה, והוא מרוויח רבע מזה שלא יניח אחת מהקו גם עם אקדח מוצמד לרקה.

נלך עם הקנדים. ב-7.

דנבר נאגטס (11-16) – לוס אנג׳לס לייקרס (4-23) 4:00

ולמשחק הבינוני של הלילה. שתי קבוצות שהציפיות מהן בתחילת העונה היו לסחוב את המערב על הגב, אחת עושה את זה בהצלחה והשניה מאכזבת בגדול.

אם אני אוהד דנבר אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. מצד אחד, הנאגטס במקום התשיעי, משחק וחצי מהפלייאוף. מצד שני, המאזן שלהם עדיין די חלש והם אמורים להיות קבוצה בבנייה. מצד שלישי, מודיי מקבל הרבה דקות וקרדיט להוביל ואיתו גם לוברן, ג'וקיץ ובארטון הצעירים. מצד רביעי, גם רנדי פוי וג'אמיר נלסון מקבלים בלי סוף דקות והם לא אמורים להיות חלק מהעתיד של המועדון.

בקיצור, מייק מאלון מוציא מהחבורה הבינונית הזו יותר מדי…

וכמו בתמונת מראה – ביירון סקוט מכתים את שמו הטוב אצל הזהובים סגולים עם תצוגת אימון מחפירה. הצעירים לא מספיק מתקדמים, הקבוצה נראית כמו כלום ושום דבר, כולם מחכים שסיבוב הפרידה של קובי ייגמר כבר (למרות שיפור ניכר בשבועיים האחרונים). אולם, בקצב הזה הלייקרס יקבלו בדיוק מה שהנאגטס רוצים – בחירה טופ 3 שתצטרף לראסל, קלארקסון ורנדל עם תקווה להפוך לאיזה אוקלהומה חדשה.

מודיי וגאלינרי בספק בדנבר, קובי נפצע בכתף אבל צפוי לשחק. וכשקובי בקולורדו תמיד מעניין.

 

איך סיבך אותי הבלאק ממבה הזה…

 

שתי הקבוצות ינצחו, כלומר הנאגטס. ב-9. 

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. ובערוץ הספורט… נאגטס נגד הלייקרס. הפעם באמת היה להם קשה לבחור בין 4 משחקים, יכול להיות שהם הטילו איזה קוביה/מטבע (כי כבר אין הגיון בבחירה שלהם)?

  2. סקירה משובחת ומשעשעת אפילו. דרון וויליאמס כאלוף העולם בשכר עבור פעולה חיובית.למשל, או היחסים בין קובי לעיר דנוור שמבטיחים אקשן בסגנון סטיב שלנו.כשגם מודעי הצפוי להעדר בדנוור מזכיר את הג'וב הממשלתי הראשון של סטיבי האהוב שהביא אותו עד הלום.
    הערה קטנטונת: בטורונטו היציבות היא מהם והלאה. חוסר היציבות דווקא יציב.

  3. מייק מאלון מאמן מצוין…
    דנבר יקחו את זה….
    מומי יצטרך להחליף מפילדלפיה 76 הפסדים כי הם יסיימו ביו שלוש לשש ניצחונות

  4. תודה רבה על הפריוויו!
    "חוסר היציבות מהם והלאה" נראה לי שהכוונה היתה "היציבות מהם והלאה", חוסר יציבות יש בשפע לצערי.

  5. איזה ערב דרעק.
    יותר מדי משחקים משעממים..יכול להיות שצריך לצמצם את הליגה?

    ערוץ הספורט משדר את הטוענת למקום השמיני במערב (דנבר) לטוענת לחפותו (ברייאנט, ופרשיית העבר בדנבר).

    בתקווה שיום שישי הקרוב יכפר קצת על כל האפור הזה.

  6. סליחה על התגובה הלא קשורה- אבל מישהו מוכן להסביר לי פעם אחת ולתמיד איך כותבים תגובה עם תמונה ליד השם שלי?
    תודה! 😛

  7. לך ל-GRAVATAR.COM
    והכל מוסבר שם.
    תדאג רק לבחור באופציה "G" ולא "PG"

    אם יש לך בעיות, חזור לכיתה ד' בבית ספר עממי, ונוביל אותך יד ביד משם!

  8. מיאמי דטרויט כנראה המשחק הכי מעניין.
    הבנתי שואן גנדי אמר לג'נגינס, שחזר מפציעה, שהוא צריך להלחם על המקום שלו בתור הגארד השני!

  9. תודה על הפריוויו. אני שמח שמשדרים את לייקרס.. לא אצטרך לצפות במחשב😁
    ממפיס, דטרויט , דאלאס ולייקרס ינצחו.

  10. תחושה שלי-פילדלפיה מנצחים היום. היו לא מעט משחקים שהם הובילו באיזה 10 לקראת הסוף, והיריבה הייתה מספיק חזקה מנטלית בשביל לחזור. אני לא חושב שממפיס כאלה, ואין להם שחקנים שיכולים לנצח קבוצות לבד (כתבתי את זה גם על יוסטון, אבל לה היה את הארדן).

    אני בעדם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט