הטור היומי שלי: 'הלא נורמליות' שבקליפרס / מנחם לס

מה לא נורמלי בקליפרס?

הם לא משחקים העונה על האליפות. המילה "אליפות" אסורה שם לחלוטין. הדוק אסר אותה.

אז על מה הם משחקים?

סבלנות. עוד 7-8 דקות הדבר המוזר יוודע לכם.

בואו נתחיל מזה שזה לא נכון שאני "שונא את המערב". אני שונא רק כמה קבוצות מערביות. אני שונא את הלייקרס בגלל המכות שהם היכו בעבר את הבוסטון סלטיקס שתמיד היתה קבוצה שמאד אהדתי, אם-כי נכון להיום השנאה הפכה יותר לרחמנות. אני שונא את הלוס אנג'לס דודג'רס כי הם ברחו בסוף שנות ה-50 מברוקלין בחשכת הלילה ויעדם לחור הנקרא לוס אנג'לס כשהם עוזבים לאנחות את העיר הרביעית בגודלה באר"הב, כשהם גורמים לה במעשם  משבר חברתי וכלכלי של 60 שנה שרק עתה היא מתאוששת ממנו, כש-VIP'S מכל המינים והסוגים עוברים ממנהטן הצפופה לאוויר היותר חופשי של ברוקלין, ה-IN החדש.

ברוקלין אינה 'עיר'. היא אחת מחמשת מחוזות העיר ניו יורק, אך אפילו בתור 'מחוז' היא הרביעית בגודלה אחרי "ניו יורק", שיקגו, ולוס אנג'לס. היא היתה ביתה של הדודג'רס מאז בריאתה, ושם כיכב ג'קי רובינסון וכל שאר הכוכבים הגדולים כשסידרת וורלד סרייס בין הדודג'רס והיאנקיס "הרעידה את כל העולם".

הדודג'רס של היום היא בבעלות כמה סנובים מגה-עשירים (ביניהם שותף מינורי בשם מג'יק ג'ונסון) שחשבו שבכסף הם יקנו "וורלד סרייס". בינתיים הכסף נישרף כמו שדה קמה (גיא, מה ההבדל בין קמה, חיטה, דגן, תבואה, בר, חציר, מספוא, שחת, קש, חציר, תבן, ושאר המילים הללו? טוב, אני לא מצפה ממך להגדרות. אולי יש כאן קיבוצניק המסוגל לעשות סדר בדברים, או אולי הם – בגדול – אותו דבר!) כשהם מסתכלים על הוורלד-סרייס במקשפת.

אני שונא גם את הספארס, בגלל שהם תמיד כה טובים, כה מסודרים, כמ ממושמעים, כה פוליטיקלי קורקט, וכולם מין כאלה עבדים של הפלח. אולי אני שונא אותם בעיקר בגלל שכל כך קשה היה למיאמי לנצח אותם, ואפילו כשניצחו – היו זקוקים לנס מריי אלן. ושנה אחרי הם הושפלו ע"י אותה קבוצה מקוללת.

עם שאר המערב אין לי הרבה בעיות, וישנן אפילו כמה צעירות  מהוליווד שאני די מחבב, הייתי אומר. מת עליהן יותר נכון.

רוצים שאהיה אמיתי לחלוטין?

אוקיי. את הקליפרס, סקרמנטו, והת'אנדר אני ממש מחבב. חיבבתי בזמנו (מאד!) את הווריורס בימים של "RUN TMC” – טים הרדאוויי, מיץ' ריצ'מונד, וכריס מאלין. היום? ככה-ככה. הם נעשו טובים מדי ומתחילים לקבל אופי של סנובים. הם משחקים אותה 'ילדים טובים סן פרנציסקו', אבל אם תבחן אותם מקרוב, סטפן קרי, קייל ת'ומפסון, ודריימונד גרין מתחילים לשחק אותה 'גאוני כדורסל'. הגיע הזמן שמישהו יחזיר אותם לגודלם האמיתי, ואם לא תימצא מערבית לעשות זאת, נצטרך לפרק אותם בגמר ע"י הקאבס, שיקגו, או אפילו מיאמי.

אחת הקבוצות שאני מחבב – אם כי החיבוב היה גדול הרבה יותר עם קוץ' אחר, וטוב יותר, וויני דל נגרו – היא הקליפרס.

למה אני מחבב אותה? בגלל הלוזריות החביבה בת השנים שלה, אפילו כשהיו לה שחקנים לא רעים כלל וכלל. זאת קבוצה שהיתה בבעלות יהודי דפוק בראשו ששיחק איתה כאילו היתה צעצוע בביתו, ושחקניו סבלו בגללו שנים על גבי שנים.

עתה נראה כאילו הגיעה תקופה חדשה, ואני PULL FOR HER לנצח את המערב – למעשה לא משנה לי מי, היא או הת'אנדר.

****

שיחה בין עתונאי ששמו ברח לי ודאנדרה ג'ורדן:

“What are this team’s goals for this year?” I had asked him.

אחרי כמה שניות של שתיקה, מחשבה, התעמקות ושיקול-דעת, הוא הגיב עם תשובה שהגיעה בוודאי עם לוגיקה משמיים:.

“To be better than we were last year,” he said.

לך תדע למה דיאדרה זקוק לחצי דקה מחשבה לומר שמטרת הקליפרס העונה היא "להיות טובה יותר מאשר בעונה שעברה".

למה זאת היתה תשובתו? כי לשחקני הקליפרס אסור להזכיר 'אליפות'. הם לא משחקים עבור 'אליפות'. אז על מה היא משחקת? עוד 4-5 דקות.

בואו נסתכל לרגע היכן הקבוצה עומדת:

Western Conference
Western W L PCT***** GB CO*** DIV HOME ROAD L 10 STREAK
Golden State1 *26** ***1 0.963* 0.0 16-0 7-0 12-0 14-1 9-1 W 2
San Antonio2 23 5 0.821 3.5 12-2 3-1 15-0 8-5 9-1 W 5
Oklahoma City3 18 9 0.667 8.0 12-2 5-0 13-3 5-6 7-3 W 1
L.A. Clippers4 16 12 0.571 *10.5* 10-9 3-3 10-5 6-7 6-4 L 2
Dallas5 15 12 0.556 11.0 11-7 3-4 7-5 8-7 5-5 W 1
Memphis6 15 14 0.517 12.0 9-9 4-3 9-6 6-8 4-6 W 1
Houston7 14 14 0.500 12.5 10-8 2-3 8-7 6-7 7-3 W 2
Uta 11 14 0.440 14.0 5-9 2-4 6-6 5-8 3-7 W

 

עברו 28 משחקים. 12-16 הוא רקורד לא רע, אם לא מסתכלים על הרקורד של הקבוצה השלישית והשנייה מעליה. אז מה, הקליפרס מוכנה למאבק הגדול או שהיא – כמו תמיד – WORK IN PROGRESS?

ישנן קבוצות כמו הספארס שתמיד הכל מוכן ומושלם שם. הם אף פעם לא נמצאים ב'שלבים'. אצל הקליפרס הבנייה לעולם לא ניגמרת. היא תמיד נמצאת 'בתהליך' שהוא אף פעם לא ניגמר.

יש להם 9 פנים חדשות בין ה-15. לאנס…פול…אוסטין…ג'אש…ווס…לוק…יש עוד שלושה. אני יודע שזה לא קל TO INTEGRATE תשע פנים  חדשות בקבוצה, אבל זה לא יותר גרוע מלשחק 82 משחקים ולהגיע לחצי הגמר של הקונפרנס שלך ולגלות שאתה לא מוכן.

בתחילת העונה מישהו כתב על הלוח בחדר ההלבשה של הקליפרס מילה אחת:

REDEMPTION

פדיון. החזר חוב.ה גבייה. פרעון.

לא משנה כיצד תתרגמו את המילה. דוק ריברס נשבע שזה לא הוא שכתב אותה, ועד היום לא יודעים של מי היתה ההברקה, אבל הדוק אסר על מחיקת המילה. למעשה המילה הזאת מסבירה את כל מטרת העונה של הקליפרס. לא צריך יותר מזה. למעשה כל מה שדוק מנסה לעשות –  עד כמה שאני מצליח לראות מהתנהגות השחקנים, בריחתם מהמדיה, ומהמשחק שלהם – זה להעלים כל רעשים מפריעים כדי שהקול היחיד שיישמע באוזני שחקניו יהיה REDEMPTION.

אז זהו הסוד: הקליפרס לא משחקים עבור אליפות. הם משחקים עבור REDEMPTION: פרעון החוב…החזרת הכבוד העצמי…מחיקת הבושה! עתה אתם יודעים עבור מה הם משחקים העונה.

לכן הם כאלה רציניים, לא מתבדחים, ומשדרים כעס, רוגז, והזדעפות. לכן הם תחת יותר לחץ מכל קבוצה אחרת בליגה בגלל מה שקרה להם נגד יוסטון אחרי שהובילו 3-1 במשחקים, עם יתרון רציני במשחק הידוע ואז שביקה טוטאלית..

למה סיר הלחץ? כי אני מאמין שאם הם לא מגיעים לפחות לגמר המערב העונה, תקרה בקליפרס מהפיכה, והשמות שכה התרגלנו אליהם כחלק מה-"קליפ" כמו כריס פול ובלייק גריפין ייתכן ולא יהיו שם יותר, ואיתם כל הבררה כג'מל קרופורד והאחרים. יהיה ניקוי בית יסודי. ואולי בראש המועפים יהיה הדוק בכבודו ובעצמו שהאצבע המאשימה תהיה חייבת להיות מופנית אליו כי הוא חובש יותר מדי כובעים חשובים בקבוצה. אפילו אם הוא לא יועף בגלל חוזהו, אני כמעט בטוח שהוא לא יוכל יותר להראות את פניו כמאמן ונשיא הקליפרס, ויהיה חייב להחליט מה שפט ריילי החליט ב-2007-8 כשהודה שהזמן עבר אותו, ועליו להתפטר. דוק יעשה אותו דבר כשיודיע שהוא סיים את הקריירה כמאמן, ואני עדיין לא יודע אם יחליט להישאר בקליפרס כפי שריילי נשאר במיאמי כנשיא בלבד..

* * * * *

כמובן ששחקני הקליפרס ומאמנם לא יודו שיש עליהם לחץ אדיר.

דוק אפילו רואה אור בקצה המנהרה. הנה מה שאמר הבוקר:.

“Our offense hasn’t scratched, to me, where we should go. I know we’re in the top three or four, but to me, we’re a way better offensive team than we’ve played. But if we keep playing defense, it will make us a better offensive team. We’ll get multiple stops, we’ll get transition buckets, so I think our guys, finally, are starting to understand the importance of that and I think that’s good. We’ve been inconsistent. Our defense is really improving and if we keep on this track, we’re gonna be where we think we should be.”

"אנחנו בדרך הנכונה 'TO OUR DESTINATION', הוא סיים.

אבל מהו הדסטיניישיון? הוא לא מוכן להבהיר. כי הוא לא מוכן לקחת צ'אנס. וכמובן שאת ה-3-1 הובלה נגד יוסטון לפני הפסד השלושה האחרונים עם שביקה טוטאלית באחרון הוא סיפור שהוא הס מלהזכיר. ודבר נוסף שאסור להזכיר היא המילה "אליפות".

* * * * *

מה אני רואה?

*כריס פול, שהוא פוינט גארד מצויין, אבל הוא OVERRATED. כמובן שהוא ה-'פוסטר-בוי' של הליגה, אבל כלוחם החייב לשאת קבוצה על כתפיו? כנראה שזה לא ב-DNA שלו.

*בלייק גריפין שוחה, שוחה, כאילו נגד הזרם ולא מתקדם. שחקן טוב מאד שלא מסוגל להפוך לקליבר מצויין.

*דאנדרה ג'ורדן לא מסוגל לקלוע שני פאולים רצופים אם חייו תלויים בזה, והפלח הראה לכולנו את החסרון הגדול הזה לקליפרס.

*דיאדרה ג'ורדן המחליט החלטות מהגיהנום בחלקי המשחק הקריטיים.

*פול פירס – שהובא כחבל הצלה – הוא גמור. מחוסל. לא מסוגל לעשות יותר.

*דוק ריברס?

הוא צפור מוזרה.  מכניס לשחקניו לראש שהמדיה היא אוייב שצריך להימנע ממנו. למעשה "כולם" אוייבים של הקליפרס. הוא מכניס להם לראש שזה "אנחנו נגד כל העולם", ובמקום מטרתו המוצהרת "להוריד כל לחץ מיותר מהקבוצה" הוא רק מלחיץ את שחקניו כאילו הם 'הרעים'. דבר נוסף שהוא אוסר על שחקניו הוא להזכיר את המילה "אליפות".

לכן דיאדרה לא ענה שמטרת הקבוצה היא "אליפות" אלא "שיפור מהעונה שעברה".

במקום להוריד מהם לחץ, דוק רק מלחיץ אותם בלהיות קבוצה שאסור לשחקניה לדבר על יוסטון, על העונה שעברה, על ג'יימס הארדן, על העונה הזאת, על אליפות.

הקליפרס, במקום להתנהג בנורמליות כמו כולם ולהתרכז בכדורסל, היא קבוצה שהפכה לסודית ונעולת פה. מטרתה הבלתי מוצהרת, הכוח והאנגריה הדוחפים אותה הם "פרעון החוב" ו-"החזרת הכבוד". אלה הם לחצים מיותרים, אם לא שליליים, לשאת לכל משחק, ובוודאי ובוודאי לפלייאוף.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 28 תגובות

  1. זה בהחלט מתאר את מה שהם משדרים. וגם השנה אני לא רואה אותם עוברים סיבוב שני. אין להם סיכוי לנצח בסדרה, לא את הספרס, לא את נערי הזהב, ואפילו לא את הרעמים. וזהו חצי גמר המערב.

  2. הבעיה היא שהחמישיה שהיתה שם גם בעונה שעברה ובאמת חייבת גאולה למועדון ולאוהדים משחקים בסהכ בסדר, הבעיה, כמו כל שנה, זה הספסל. הוא פשוט מפסיד לקבוצה משחקים אחד אחרי השני. ועליהם דווקא לא אמור להיות לחץ של לתקן את המחדל מול הרוקטס.
    פירס באמת נראה גמור, סטיבנסון זה כוכב נופל, שבשיא טיפשותו התעקש לקבל חוזה קצר משארלוט בעונה שעברה וכשהחוזה ייגמר יהיה שווה כמו עומרי כספי במקרה הטוב. ג׳וש סמית לא יציב בעליל. ומי שמוביל אותם אלה קרופורד ואוסטין ריברס – השחקנים הכי לא מתאימים לכך ביקום.

    1. הספסל שלהם פשוט לא בנוי טוב.
      איך אפשר לשים באותה חמישייה את קרופורד סטיבנסון וריברס כששלושתם שחקנים שיודעים לייצר נקודות אבל צריכים את הכדור (ריברס וקרופורד יודעים לייצר רק לעצמם סטיבנסון תלוי במצב רוח לפעמים הוא יכול לייצר גם לאחרים) ועוד להוסיף את ג'וש סמית. כאילו מה דוק חושב שיקרה?

  3. אני לא יודע אם הם יותר מסכנים או יותר חדלי אישים
    בעצם, המסכנות היא תוצאה של החידלון.
    למה הם חדלי אישים? אין לי מושג.
    ההפסד ליוסטון ואפילו ללוחמים בסטייפלס סנטר השנה מחזקים – שלא לומר שמים סטמפה – את הטיעונים לגבי לוזריותם הבלתי מתפשרת

  4. יש אנשים שהם דאנקרים במקצועם… דיאנדרה אחד כזה שהשתחל פנימה. והצליח להיות סביר.
    בלייק אם יעמיד קליעה יציבה יוכל להיות מפחיד בהרבה… אני חושב שהוא כבר מהשחקנים הטובים בליגה היום… ללא ספק. השחקן המוביל של הקליפרס

  5. אולי הוא ימנה את אוסטין ריוורס בתור מאמן.
    אם לא הבריק בתור שחקן…. אולי יצליח בתור מאמן.
    היכרות עם החבר'ה הוא הרי כבר עשה 🙂

  6. אחלה טור מנחם. גם אי חושב שהכוונה היא לגאולה, אבל שני הפירושים עושים שכל. אולי מבחינת הדוק (ריברס) בכלל עדיף להשאיר את שתי האופציות פתוחות ולתת לכל אחד מהשחקנים לקחת את זה למקום שיעזור לו.

  7. תודה מנחם.
    למען האמת, ואני אומר את.זה מהקיץ- הקליפרס פשוט קבוצה אוברייטד.
    מכריס פול, גריפין, דיאנדרה ג'ורדן ועד המאמן, ESPN ומרכז התקשורת היושבת ב-LA ניפחו להם את השכל שהם קבוצה מהטייר הראשון בליגה.
    האמת היא פשוטה- הם פשוט קבוצה מוגבלת. יש להם יכולת אבל יש להם תקרה ברורה והיא לא אליפות. לצערי יוסטון נמצאת באותו מצב.
    קבוצות אלופות מאופיינות בהגנה חזקה וחוזק מנטלי בלתי מתפשר. לקליפרס פשוט אין את זה

  8. אחלה פוסט, הקליפרס קבוצה שחסר בה משהו כרגע. הפתעת העשור אם הם יקחו אליפות

  9. קבוצה שמתברכת בהמון שחקנים מוכשרים
    חייבת היררכיה פלוס מאמן חזק אם רוצה להתקדם ולקחת (ברור) אליפות. כרגע אין להם משהו שמושך בחוטים. כריס פול דמוקרטי מידי. דיאנדריי is a loose cannon, ועוד.. מזכיר לי קצת את פורטלנד zoo שלפני כמה שנים.

  10. אני לא מסכים עם ניב,אני חושב שהם בהחלט פוטנציאל לאליפות ועצם זה שהם סביר להניח לא יגיעו אפילו לגמר המערב אז זה יהיה כישלון שלהם. ובכלל לא לדבר על אליפות כשאתה אחת מ5 הקבוצות הטובות בליגה מראה שהמנטליות של הלוזריות עדיין צרובה עמוק בDNA שלהם.
    אני רק חושב מה היו עושים ללייקרס אם היה להם את הסגל הזה והיינו נראים כמוהם

  11. לא מבין על מה הרעש. הקליפרס בשום פנים ואופן לא קבוצה לאליפות.
    אין לה ספסל?
    מי בכלל קבע שיש לה חמישיה עדיפה מאחרים? ההרכב הפותח יש בו פחות כשרון מסן אנטוניו, התנדרס, ואפילו יוסטון, את הווריורס חבל בכלל להזכיר.
    סדרה נגד הקבלירס(אפילו לא חצי אחוז סיכוי) זה 0-4 בטוח.
    אין להם מס 3 שיכול לשחק אפילו בפילי.
    גורדן , המבריקס צריכים לשמוח שלא זרקו עליו מאות מליוניםץ פצוליה עושה שם עבודה מעולה.

  12. נוטה להסכים פה עם דעת הרוב שהקליפרס לא בנויים לאליפות. יחד עם זאת, בשלב זה הם כמו חיה פצועה שנלחמת על חייה ככה שלדעתי היא עוד עלולה להפתיע את ג"ס השאננה ואת הספרס המבוגרים, ולהגיע לגמר מול הפרשים עם הרבה ביטחון..

  13. גם אני מסכים עם רוב הפרשנים המלומדים. מצד שני בגלל שהם כאלה אנדר אצ'יברים, אם רק יחזקו את הברגים כמו שצריך ולא יפצעו (בשל חולשת הספסל) הם יכולים להפתיע כל קבוצה מהטופ-5, אפילו בסדרה.

  14. קבוצה מעולה אבל חסרת היררכיה בדקות הספסל. אם האג'נדה של דוק היא לתת לקרופורד להשתולל עד שפול יסיים לנוח זה חסר סיכוי מול קבומות איכותיות שיענישו אותם כמו okc ספרס וג"ס.
    כאן למשל אפשר לראות את המאמנים האיכותיים בליגה שהספסל שלהם מאפשר שינוי והיררכיה משלו, ובמקביל דקות מנוחה לכוכבים.
    מנש קופץ לי לראש הקאבס שהספסל שלהם משחק בשיטה מאוד ברורה עם דלי וtt, סמית וגפרסון עם אחד מהחמישייה כמו לברון או לאב.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט