מה זה יורוקאפ?/רועי ויינברג

מכבי תל אביב הודחו לראשונה בתולדותיהם בשלב הבתים של היורוליג, אחרי ניצחון 70-66 מביך על דרושפאקה. אני לא רוצה להתייחס ל-4 הדקות האחרונות והמבישות, שהמיטו בושה על דורות על גבי דורות של אוהבי כדורסל, מג'יימס נייסמית' עד כותב שורות אלה. אז איך מכבי לא הצליחו להגיע להפרש הרצוי?

בפשטות-קבוצה שחיה על השלוש מתה על השלוש. מכבי היא קבוצת תחתית ביורוליג, מהסוג שזורק שלשות בצרורות ומתבסס על משחק אנוכי של שחקנים עם יכולת בידודים גבוהה. זה המיטב שהם יכלו לבנות מהסגל שלהם, נטול שחקן פנים עם יכולות התקפיות. התל אביבים זרקו 24 פעמים מהשלוש, ורק 7 זריקות נכנסו. ככה אי אפשר לנצח.

הוביל את מכבי בנקודות, אבל לא תרם יותר מדי למשחק הקבוצתי של מכבי. לדנסברג. (אתר מכבי תל אביב).

מכבי שרפו את עצמם בדרבי, וזה פגע בהם. הם היו צמודים כל המשחק לדרושפאקה, מלבד יתרון קל שהטורקים השיגו בתחילת הרבע הרביעי. מכבי חזרו וסגרו את זה, אבל לא הצליחו לייצר היתרון הנכסף וסיימו מחוץ ליורוליג. זה מה שקורה כשנבנית קבוצה כל כך חד מימדית, שמנסה להפעיל לחץ על כל המגרש לפרקים כשאין לה את העומק והיכולת לגרום לזה לעבוד.

זאת לא אשמת ז'אן טבק, שעשה ככל יכולתו עם הסגל החלש הזה של מכבי, והוא נראה טוב בהרבה ממה שהיה עם גיא גודס. זה מה שקורה לקבוצה שנבנתה בלי שחקן גבוה שמסוגל לקלוע, ולא ביצעה החתמה אחת כדי לתקן את זה במהלך שלב הבתים, ועכשיו זה מאוחר מדי. מכבי היו חייבים לנצל את הצבע החלש (הערב) של דרושפאקה לנקודות פוסט אפ, ובחלק מהזמן עשו את זה (4 מ-5 לאונאקו בתחילת המשחק), אבל לא עשו זאת יותר. אין להם שחקנים בשביל זה. זה לא יכול לקרות בקבוצת יורוליג.

אין יותר מדי להרחיב על המשחק הזה. מכבי לא ברמה לטופ 16 של היורוליג, וטוב שהיא לא שם. אף שחקן של הצהובים כחולים לא עבר את הדאבל-פיגרס מלבד שלושת הגאנרים (פרמאר, רוצ'סטי ולנדסברג האנוכיים), ולמרות המשך של ריווח יעיל ויצירת מבטים פנויים על ידי מכבי, הכדורים מיאנו להכנס. כשבריאן רנדל, דווין סמית' וגיא פניני קולעים ביחד 10 נקודות, אי אפשר להגיע לשום מקום. אם הם לא היו משחקים 25-30 דקות כל אחד ביום שני, יכול להיות שכל הסיפור היה שונה.

זה כל הסיפור בקשר למכבי תל אביב ביורוליג. ביורוקאפ הם יפגשו את ניז'ני נובוגורוד, אולימפיה ליובליאנה ואוניקאס קאזאן. יכול להיות שהם יעלו, אם הקבוצה לא תשבר אחרי ההדחה מהיורוליג. נובוגורד חלשה ממכבי, אבל לא בטוח שהיא עליונה על קאזאן וליובליאנה. הכל פתוח, אבל זאת העונה האירופאית הגרועה של מכבי מאז 1993, עת הודחו בשלב המוקדם. רק זכייה ביורוקאפ תציל את הכבוד של מכבי, אבל הם לא ברמה לזה, נכון לעכשיו.

ובכל זאת, יש משהו מנחם בזה שמכבי לא יהיו בטופ 16 אחרי האנטי-כדורסל שהם הציגו בדקות האחרונות של המשחק (התקפות שלמות שנגמרו בלי ניסיון זריקה או מהלך התקפי כלשהו, החטאות מכוונות מהעונשין וכו'), ובניית קבוצה חובבנית (החתמת סנטר שלא שיחק במסגרת מסודרת מאז 2013 כמעוז הקו הקדמי, ועוד אופציות של הרגע האחרון-שחקן שלמזלם נכשל בבדיקה רפואית, קרואטי ללא ניסיון בוגרים ואונאקו).

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. לא ראיתי את המשחק …פגישת מחזור עם חברים לצוות הדרכה מלפני עשור וחצי…בימים היפים של מכבי.
    הופתעתי שמכבי לא עלתה וכמובן התאכזבתי.
    העונה השנייה הכי גרועה בהיסטוריה של מכבי למעט עונת הדובדבנים.
    המכנה המשותף …גם אז וגם היום גיא גודס היה פרמטר מרכזי בכישלון (אז בגלל הפציעה).
    חבל לי על מכבי…אך להערכתי היא תחזור בשנה הבאה.

  2. נסחפת לא מעט עם עניין עליבותו של הסגל
    הבעיה של מכבי מהיום הראשון הייתה במחסור בשחקן פנים , ללא שום אופצייה בפנים המשחק הולך לשלשות
    סגל שכולל את פארמר רוטסטי דווין סמית רנדל אמבקווה לנדסברג אוחיון ופניני חייב להיות טופ 16 .
    מכבי הפסידה את העלייה בפיטורי גודס טרם המשחק בבית מול דראושאפקה והופעה ל 2 משחקי בית לא מאמן

    מכבי נכשלה קולאסלית ב 2 הדקות האחרונות ברגע שהובילו ב 2 הפרש וחשבו להגיע להארכה במקום לנסות לנצח
    0 מ 4 במתכוון מהקו + פעמיים או שלוש בזבוז של שעון ה 24
    קשה לי לראות את מכבי לא מנסה ללכת הכי רחוק במפעל המשני , יש עניין כספי וספונסרים שצריך לרצות

    1. מה שמצחיק זה שהם אשכרה התחילו לרוץ ולקלוע ודברים הצליחו ובמקום להצמיד את הרגלית לפלדה הם עצרו את עצמם בכוח וניסו להשיג הארכה.

  3. מידן זה לא רק החיסרון בשחקן פנים משמעותי, זה גם הניסיון לשלב בין שני גארדים שרוצים את הכדור אצלם, אבל הם קונוסים בהגנה. זה דווין סמית שעם כל הכבוד לחוזה ארוך הטווח שלו, הוא שחקן שתלוי באחרים, ובמיטבו כשהוא מוקף בסגל מאוזן ואיכותי, ורנדל שהוא שחקן מוגבל התקפית ולא אחד שינצח משחקים.

    כל מי שעיניו בראשו ראה כבר בקיץ את חוסר האיזון בסגל הצהוב, כשלכל הפחות אם החתימו את פארמר ורוצ'סטי, היו צריכים להביא מישהו דילפה עליהם מאחור כשחודרים עליהם כאילו הם לא קיימים, אבל במקום זאת הביאו שני סנטרים כבדים שלא מזיזים רגליים. בקיצור הרוח המכבית עלתה לכמה אנשים יותר מדי לראש כפתרון ששולפים מהשרוול והכל מסתדר. הגיע הזמן לחזור לבנייה יסודית עם שחקנים שביחד מהווים שלם הגדול מסכום חלקיו כפי דנבנו השושלות הגדולות מתחילת המילניום.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט