הפועל י-ם עלו לשלב הבא ביורוקאפ/איל ספיר ומתן גילור

סיקור המשחק/מתן גילור

סיום רבע ראשון 23:19 להפועל י-ם:

פתיחה טובה ואגרסיבית, אך לאחר מספר דקות נראה כי י-ם מרגישים שהמשחק בכיס, הורידו הילוך ואפשרו לוולגוגראד לחזור לעניינים. פישר ברבע מעולה עם 13 נקודות (5/7 מהשדה, 3/3 מהקו) ו-3 כדורים חוזרים.

החדשות הטובות הן שבינתיים ניז'ני מובילה על גלא.

סיום מחצית ראשונה (רבע שני) 51:36 להפועל ירושלים:

רבע מצוין של הירושלמים שמסתיים בתוצאת 28:17, בעיקר בזכון 3 שלשות (שתיים של גפני ואחת של ג'נינג) בדקה האחרונה של הרבע. מעבר לפישר, שלא קלע ברבע השני, גם ליאור אליהו מסיים מחצית עם ספרות כפולות (10 נקודות) באחוזים טובים (5/8) ומוסיף להם גם 3 כ"ח, 4 אסיסטים ו-2 חטיפות.

במשחק המקביל הקבוצות יורדות להפסקה כאשר גלאטסראיי ביתרון 39:35 – חדשות רעות להפועל י-ם.

סיום רבע שלישי 70:60 להפועל י-ם:

רבע חלש של ירושלים שמסתיים בתוצאה 19:24 למקומיים. נראה כי הראש של שחקני י-ם במשחקים המקבילים וכי מבחינתם אין סכנה ממשית. כל פעם שהרוסים מעט התקרבו, הפועל י-ם נתנה גז והגדילה בחזרה את ההפרש.

פישר ממשיך להוביל עם 18 ב-58% מהשדה ואליהו עם 14 ב-63% מהשדה, 6 כ"ח ו-4 אסיסטים.

משחקים מקבילים: בנובוגרוד צמוד ורק 2 הפרש לגלא לקראת סיום הרבע השלישי, אחרי שכבר הובילה 9. אא"ק בפיגור נקודה בבית 34:33 במחצית. מותח מאד.

סיום המשחק 95:74 להפועל ירושלים:

יש יש יש!!! לאחר הפסקה של שנה, הפועל ירושלים חוזרת לשלב הבתים השני. הפועל י-ם עושה את העבודה ומביסה את הרוסים ההרוסים והרוסים השניים בבית מנצחים את הטורקים. כנראה שארדואן באמת עצבן את פוטין קצת יותר מדי ואנחנו זוכים מההפקר.

5 שחקנים של הפועל ירושלים קלעו בספרות כפולות. מצטיין המשחק הוא ליאור אליהו עם 16 נק' ב-58% מהשדה, 9 כ"ח (3 בהתקפה), 6 אסיסטים ו-2 חטיפות – מדד 29. את קלעי י-ם הוביל פישר עם 18 נק' ב-58% מהשדה.

באמת שאין יותר מדי מה להוסיף על המשחק מול קבוצה ברמת תחתית ליגת העל בישראל, במקרה הטוב, אך נברך את ירושלים שארגנה לנו 3 קבוצות ישראליות בחורף חם. שלב הבתים לא האיר פנים לי-ם בתחילתו, אבל שלא כהרגלם הירושלמים מנצחים רצף משחקים חשובים בסיום ואלת המזל מאירה להם פנים.

נתראה בשלב הבתים השני.

***

וזה נכתב לפני המשחק על ידי איל ספיר:

במשפט אחד (טוב, שלושה): אולי ההזדמנות האחרונה לראות את הפועל משחקת ביורוקאפ. המתח מובטח. רמה גבוהה? ייתכן.

המשחק בין הפועל וקרסני אוקטיבר וולגוגראד כלל איננו המשחק המרכזי במחזור הנוכחי, לפחות מנקודת מבט של אוהד הפועל. המשחק המרכזי יתרחש על אדמת יוון בין אא"ק אתונה ונפטונאס. במידה ונפטונאס תצא מהתמודדות כשידה על העליונה, הפועל תעפיל לשלב הבא ללא קשר לתוצאות היום. מנגד, ניצחון ביתי של אא"ק יסבך את הפועל, שכן במקרה כזה היא תזדקק לניצחון שלה וניצחון של ניז'ני נובגורוד על גלאטסראיי.

מחלקת השיווק של הפועל הקלה עלינו את העבודה וסידרה את האפשרויות:

הקבוצה השמאלית, אם תהיתם, היא ניז'ני נובגורוד

כפי שניתן לראות, ברוב התרחישים הפועל מעפילה לשלב הבא. הצרה היא שבתרחיש ההגיוני ביותר, הפועל נשארת בחוץ. ערוץ הספורט, אגב, בחר לשדר את כל שלושת המשחקים. ככה זה כשאין נכסים…

טוב, לא נתעכב עוד על דברים שלא בשליטתנו.

ומכאן לדבר אחר שלא בשליטתנו – איך ייראה המשחק של הפועל?

במובן הזה אני לא מוצא שחר בהנמכת הציפיות. וולגוגראד היא הקבוצה החלשה בבית, מאזן 1-8, וכבר איבדה עניין במפעל. מדובר בקבוצה מפורקת. זרי הקבוצה, שהקשו על הפועל במפגש בירושלים, כבר לא חלק מהקבוצה. מנגד מגיעה ירושלים בכושר נהדר. תוך רכיבה על גלי חזרתם של אליהו והלפרין מפציעותיהם, הקבוצה עומדת על שישה ניצחונות רצופים בכל (שתי) המסגרות. לבד מכך, ירושלים כמובן זקוקה לניצחון על מנת להגדיל את סיכויי ההעפלה.

לסיכום, אני לא צופה תוצאה אחרת מניצחון. לגבי ההעפלה, בקרוב נדע.

[table “80” not found /]

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. יאיר לפעמים צריך גם קצת מזל בכדורסל. אני דווקא כן חושב שמגיע להפועל ואני בהחלט חושב שבניגוד למכבי למשל הפועל קבוצה שבנויה נכון למרות חסרונוןת של שמיכה קצת קצרה תחת הסל, ונראה לי שהיא יכולה בהחלט להגיע רחוק עם הגרלה טובה בבית הבא.

  2. מסכים עם אלעד. מספר הפסדים צמודים מלווים בפציעות של שחקני מפתח. חושב שמגיע להם וחושב שיראו יותר טוב בשלב השני עם יעפילו. מצד שני, מסכים גם עם יאיר שינצחו ולא יעפילו.

  3. אחרי שראיתי את הדקות האחרונות של ניז'ני הבנתי שכולנו טעינו.
    לרוסים היה על מה לשחק – הם שונאים טורקים.
    הפועל בשלב הבא ללא קשר לתוצאה של היוונים

  4. מסכים עם אלעד שמגיע להפועל.
    לא בטוח שמסכים עם אלעד לגבי הבניה של הפועל .
    היא קבוצה טובה …אבל אכן חסר שחקן מסוגו של רייט אשתקד וגם עוד איזה גבוה שייתן גוף.
    היא אמנם נראית יותר מאוזנת ממכבי…אך מכבי הרבה יותר מוכשרת.
    מכבי מחר תעלה לטופ 16 ומשם השמיים הם הגבול .
    מכבי מחר לוקחת 25 הפרש !!!!

  5. תודה על הסיקור! בתור אוהד הפועל אני מספיק ישר להודות שלא הגיע להפועל לעלות, בעיקר עקב בניית הסגל ללא גבוהים אמיתיים ועבודת סקאוט ואימון חלשה של הצוות המקצועי, השחרור של רייט הוא בכייה לדורות…

    1. רייט שחקן סופר מוכשר, ג'נינג שחקן הרבה יותר חד מימדי, אבל משתלב במרקם הקבוצתי בעוד רייט לא השתלב ופגע במרקם החברתי. הפועל סבלה מפציעות של שחקני מפתח ונפילות ברבעים אחרונים. לא היה חסר הרבה שתיאבק על המקום הראשון בבית. הקבוצה התייצבה עכשיו ואני מאמין שהיא יכולה לעשות קמפיין יפה עכשיו אחרי שירד הקוף מהגב

  6. אהרון הפעם דווקא אין בינינו מחלוקת. הפועל בנויה טוב, אמנם פישר רך תחת הסל, וחסר שחקן מסוגו של יניב גרין שיתן קשיחות וגוף ודקות מנוחה. לגבי רייט הוא שחקן סופר מוכשר, אבל עם אופי בעייתי והוא קלקל את המרקם הקבוצתי. בכל מקרה תענוג שהפועל עלתה ואני מאמין שיש לה מה למכור גם בשלב הבא. עכשיו העיניים נשואות לטורקיה מחר.

    1. אני מאמין שבפועל יכולה להתקדם יפה במפעל.
      שלא תהיה אי הבנה רייט היה צריך ללכת…אבל היה צריך שחקן מסוגו …

  7. אני לא בטוח שעוד קלעי מסוגו של רייט היה עוזר. יש מספיק שחקנים שיודעים ליצור לעצמם כמו רולנד וסמית ולפעמים יותר זה פחות . ג'נינג לא כופה את עצמו ומשתלב היטב.

  8. מסכים עם שניכם – מצד אחד רייט זה שחקן ברמת טופ יורוליג. מצד שני אי אפשר להחזיק שחקן שמפרק חדר הלבשה.
    עכשיו הפועל י-ם בריאה ובמומנטום חיובי מאד. מאמין שיש להם הרבה יותר מה למכור בשלב השני.

    1. מוזר מה שקרה עם רייט, כנראה שמדובר בפרימדונה מדרגה ראשונה. דווקא השנה עם אליהו ופישר הוא יכל לקבל חמישייה והרבה דקות לצד השחקנים המשמעותיים (שגם ככה הוא היה חלק מהם).
      אבל העניין שבגלל הגבוהים הישראלים הוא היה מרוויח מכך

  9. תודה אהרון ואייל, בעיניי הבעייה העיקרית. בבניית הסגל הוא הציוות של דונטה ואליהו, אם החלטת שהם השלוש והארבע שלך אתה חייב להקיף אותם קלעים, רולנד עם יד לא מספיק טובה, יותם עם יד אך לא מספיק אסרטיבי ופישר לא יציב בקליעה. עד שהבאת את ג׳נינג, אין כלל תרגילים לשחרר אותו, יפה שהפועל מחפשת אותו במתפרצות אבל לא הרבה יותר.

    1. העונה החלה עם ברייסי רייט כקלעי', גם ג'וש דאנקן הוא 4 עם יד מצויית מבחוץ. בכל מקרה נראה שהפועל מצאה את הקצב שלה וחיבור בין השחקנים והיא במומנטום חיובי וכמו שמתן אומר גם אני מאמין שיש לה מה למכור בהמשך.

  10. תודה על הסקירה.
    אגב, כרגע אא"ק בפיגור של 6 לנפטונאס. יול"ב הגאונים פשוט מפגינים חוסר יכולת מחריד לקיים משחקים באותה שעה.

  11. מאז ימי עדי גורדון ירושלים לא הפגינה וינריות כזאת. כנראה שהזמנים משתנים והאלופה הישראלית ( קשה לי להאמין שהפועל ירושלים ואלופה הולך ביחד) מפתחת הרגלים טובים

  12. תודה מתן, שיחקת אותה עם הרעיון.
    אגב, הויתור הטרגי האמיתי של הפועל הוא על דרווין קיצ׳ן. השתקם מהפציעה ונותן מספרים מעולים בצרפת. מודה שאהבתי גם את טאי מקי השמנמוך. חבל שלא נשאר לעוד עונה, עכשיו הוא לצערי הוא יישכח במהרה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט