פוקוס על… ג'יי ג'יי רדיק / גלעד

הטריו של הקליפרס.

נכון תמיד נראה שיש שחקנים טובים מאוד שלא מקבלים מספיק התייחסות? אז כאן אנסה מדי פעם להתייחס אליהם.

נתחיל מג'יי ג'יי רדיק.

קורות חיים בקצרה – 

נולד ב24 ביוני 1984 מה שאומר שהוא בן 31.

קריירה מאוד מוצלחת ולא מאוד מעניינת בתיכונים ולאחר מכן 4 שנים מוצלחות מאוד בדיוק שאותה הוא מוביל ברשימת קלעי כל הזמנים ובה זכה במספר פרסי MVP ושחקן העונה/השנה. פרט מעניין עליו שכנראה עשה ממנו מה שהוא היום – לוחם ללא חת שלא שם על אף אחד – היא העובדה שכשחקן 'דוק' הוא הפך ל-"אוייב הציבור מס' 1". בכל קמפוס לא פסקו לקלל אותו, להעליב אותו, לנופף שלטים מעליבים – והוא בשלו: משלשל שלשות.

למה השנאה אליו? כי הוא היה שחקן לבן יפה תואר, ממשפחה בורגנית מסודרת טוב, והנה הוא בא וקורע את כל השחורים, ואיתם כל הלבנים מאוניברסיטאות פחות יקרתיות מדוק.

זאת היתה קומבינציה בלתי אפשרית: גם לבן. גם גבר נאה. גם תלמיד באוניברסיטה הפרטית הנחשבת לאחת היקרתיות בארה"ב. גם קלעי שלא היה כמוהו. גם מנצח אליפות NCAA, וגם זוכה בתוארי קליעה.

נבחר בדראפט 2006 במקום ה11 ע"י אורלנדו. מתוך עשרה שחקנים שנבחרו לפניו רק ארבעה עדיין בליגה (בראניני, אולדריג', רודי גיי ורנדי פוי.)

רדיק ביום הדראפט

בתחילת הקריירה באורלנדו שימש כשחקן קצה רוטציה ושיחק מעט מאוד דקות. לאט לאט ביסס את מעמדו כקלע מוביל מהספסל והגיע עד ל32 דקות מהספסל בעונת 2012-13. בין השאר היה חלק מאורלנדו של הווארד שהגיעה לגמר ב2008-9.

בכל הקריירה שלו קלע מצוין מהשדה (ממוצע קריירה מעל 44%) ובמיוחד מהשלוש (ממוצע קריירה מעל 40%) ומהקו (88.6 בקריירה, 12 בכל הזמנים).

במהלך עונת 2012-13 הועבר בטרייד למילווקי (בגדול הטרייד היה רדיק וחתיכות תמורת האריס וחתיכות) במילווקי הוא לא הצליח להשאיר חותם ובסוף העונה עבר לקליפרס וקיבל חוזה של 27 מליון דולר ל4 שנים.

בעונת 2013-14 סבל מפציעות ושיחק רק 35 משחקים אבל היה לראשונה בNBA שחקן חמישייה.

ומאז הוא פותח בחמישייה בקליפרס – בעונה שעברה 78 משחקים העונה 21 בינתיים.

 

למספרים –

15 נקודות ב26 דקות בלבד באחוזים נהדרים מעבר לקשת (46) ומהשדה (47).

אחרי עוד שלשה.
אחרי עוד שלשה.

אז למה בעצם הוא כאן? –

כי התרומה שלו לקליפרס היא מעבר לסטטיסטיקה. חוץ מהגנה לא רעה בכלל הוא גם נמצא שם ברגעים המכריעים וכמעט אף פעם לא טועה. האחוז שלו מחוץ לקשת הוא השלישי בליגה ונראה שסוף סוף פול וגריפין מצאו את הצלע השלישית שלהם.

ולמרות כל זה נראה (לפחות לי) שהוא לא מקבל מספיק קרדיט – אני אפילו לא בטוח מי אני מתכוון שלא נותן לו את הקרדיט.

השוטצ'ארט של JJ. נהדר.

שורה תחתונה –

האם מגיע לו MVP? לא. האם מגיע לו לשחק באולסטאר? אולי. אבל לפחות נקדיש לו כמה מאות מילים בהופס כי זה לגמרי מגיע לו.

אוסיף בהערת אגב שלדעתי הוא טופ 5 בעמדה 2 בליגה כשכל מי שלפניו הם אולסטארים (הארדן באטלר ותומפסון) ושחקן שכל קבוצה היתה רוצה היום.

 

הערה – אם יש שחקן מסוים שאתם חושבים שמגיעה לו כתבה אתם מוזמנים להציע ואני לא מבטיח לכתוב על כל אחד אבל על רעיונות טובים למה לא.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אחלה רעיון רוקי,

    עור חלק 0 קעקועים, אני חושב שהוא אחלה, בעייני הוא הוא שחקן הקלאץ' שדוק ריברס לא סופר. עליו צריך ללכת הכדור האחרון.

    החלק שלא כתבת עליו, והוא תמיד הכי חשוב, הוא למה ג'יי ג'יי שווה את הנצחונות של הקליפרס… כי המיוחד שבו הוא שהוא איש צוות ממדרגה ראשונה.

    ועוד אנקדוטה על ראדיק, בעברו שראדיק היה מוריד כדור לרצפה זה היה TO בטוח! עד כדי כך הוא היה חד מיממדי אבל ראו פלא בגיל 30!! הוא פתאום נותן נהיגות והטעויות כאילו העביר את ימיו בגיטו.

    מזמין את הכתבה הבאה על אלן קראב הנשק הסודי שלנו ולמה שאלן קראב טוב אנחנו מנצחים.

    1. מסכים לגמרי שאם אתה צריך שלשה אז תן לרדיק והוא כבש ישים אותה (במיוחד שהוא הטוב ביותר לדעתי מבין שלושת קלעי העונשין המצוינים של הקבוצה [פול קרופורד ורדיק])

      לגמרי למד לכדרר והוא אפילו יכול לנהל משחק לפעמים.
      ורשמתי לי.

  2. טוב מאוד, חשוב לציין שדוק ריברס הוא מאמן ששיטתו מבוססת על תנועת קלעי בחסימות כמו עם ריי אלן בבוסטון, ומשחק פיקאנד רול רונדו וגארנט.
    בקליפרס הוא העתיק את המודל עם רדיק בתור אלן, פול ובלייק בתור רונדו גארנט. דבר נוסף הוא שיותר קל לקלעי לבוא לידי ביטוי כשהמאמן משחק עליך, ובנוסף לצד רכז עילאי כמו פול שמכיר ביכולת הקליעה של JJ ונותן לו את הכדורים בדיוק כירורגי.

  3. מצוין גלעד.
    רדיק שווה לקליפרס הרבה יותר נקודות ממה שהוא קולע באמת כי הוא מאפשר את הריווח לפיקנרול של פול עם גריפין ודיאנדרה ואותו אי אפשר לעזוב לחצי שניה. אחת הסיבות המרכזיות לירידה של הקליפרס היא ההיעדרות שלו ושמעתי גם את דיאנדרה מתייחס לזה השבוע.

  4. אני תופס מרדיק אבל טופ 5 זאת קצת הגזמה לדעתי. עם כל הכבוד להיותו קלעי אבסולוטי הוא עדיין מוגבל ביכולת ליצור לעצמו מצבי קליעה.
    לקליפרס הוא מתאים כמו כפפה אבל דרוזן, בראדלי ביל, באטום, אייברי בראדלי, ויגינס, וייד כמובן, ברנדון נייט, כולם עולים עליו אבל באמת לקליפרס אני לא יודע את מי מתוכם אני לוקח לפניו.

    1. אני סופר את וויגינס כSF
      ואת נייט בתור PG
      על השאר אפשר להתווכח יש לו יתרונות עליהם ולהם יש יתרונות עליו חוץ מבאטום ששכחתי ממנו קצת ואולי הייתי לוקח אותו לכל קבוצה עם רכז טוב לפני כל האחרים

  5. יופי של כתבה ואכן הוא נותן עונה מצויינת ומאוד משמעותי לקבוצה. אנסה להדגים זאת. לקבוצה השנה יש עד כה 10 הפסדים ו-16 נצחונות. מתוך ההפסדים 3 בחמשת המשחקים שהוא לא שיחק. עוד 3 הפסדים היו בימים שהוא היה חושך ולא פגע (1-6. 2-11, 3-12). מעבר לזה יש גם עוד שני משחקים שהוא היה גרוע בקליעה (פחות מ-25%) והם בכל ניצחו במשחק צמוד (פיניקס בחוץ ומינסוטה בבית).
    בקיצור כשהוא במשחק והוא טוב, הסיכוי שלהם לנצח הוא 80%…
    אני מניח שניתן לעשות חישובים כאלו על כל שחקו חמישיה בקבוצה מנצחת, אבל בכל זאת זה אומר משהו.
    יש לו TS% של 62.1%, מספר 9 בכל הליגה., מספר 3 בSG. שלפניו בדירוג שחקנים מחליפים, לא שחקני חמישיה. ז"א הוא הSG שמדורג הכי גבוה בליגה בTS% – שזה אחוז קליעה אמיתי משוקלל.

  6. אחלה פוסט.
    חובה לציין ש-JJ השנה פחות חד מימדי בהתקפה, מה שמאפשר לו להגיע למספר שיא קריירה בזריקות עונשין במשחק, למרות שהוא משחק 4 דקות למשחק פחות מבעונה שעברה.

  7. לעידו המגיב הראשון..יש לו קעקועים
    ובכלל למה זה משנה אם יש או אין? דעות מוקדמות על קעקועים הן כאלו אנכרוניסטיות
    חוצמזה הוא לא טופ5 לא טופ 10 ולא טופ 20 בעמדה שלו ובטח שלא מגיעה לו הופעה באולסטאר
    נ.ב זה טור בלי תוכן..קצת היסטוריה ותמונה אחת
    בכלל האתר הזה,עם כל התוכן שיש בו,לא מבריק בניתוחים וכל הסקירות חוזרות על עצמן..בלי שום הסבר על המשחק
    העיקר אתם משבחים אחד תשני על השקעה..ויש השקעה..אבל התוכן חד מימדי ואתם ממחזרים עצמכם בלי סוף..אותה גברת בשינוי אדרת כל יום מחדש

    1. פולני אמיתי. אתה יודע שאתה לא חייב להיות כאן מצד אחד. מצד שני, אם אתה יודע איך לעשות זאת אחרת, אני בטוח שתקבל בפה יופי של במה.

    2. לא להבין למה הוא טופ 10 זה לא להבין מה הוא *באמת* נותן לקליפרס בהתקפה/לא להבין כמה העמדה הזו חלשה בדורנו.

      אם אתה לא מאמין לי – תן עשרה יותר טובים ממנו.

  8. מצא את הנישה שלו בקליפרס. הפך גם לרב גוני מכיוון שהוא לא מתבסס רק על הקליעה (האבסולוטית) שלו. הרבה יותר חודר ויוצר מכדרור, כבר אי אפשר לרוץ אליו בטירוף בגלל שהוא מסוגל להוריד כדור לרצפה ולעלות לג'אמפ מחצי מרחק.
    אכן, כפי שרשום פה, הוא האיש שמרווח את המשחק לקליפרס ובגלל התנועה שלו ללא כדור חייבים להתמקד בו. אין לא גם כל כך מחליף כי קרופורד, ריברס ופירס מעדיפים ליצור לעצמם מכדרור ועושים פחות תנועה ללא הכדור.

  9. תודה רבה על הטור גלעד.
    רדיק בהחלט שחקן שמגיע לו לקבל קצת אור זרקורים.

    הפינה הזאת בהחלט מעניינת. הייתי שמח לקרוא קצת על שחקנים משארלוט. לא חסרים שם חב׳רה שעשו קפיצת מדרגה משמעותית – באטום, ווקר, לאמב.

  10. כיף של רעיון על שחקנים מצויינים שתורמים, אבל לא זוכים במספיק קרדיט.
    אני הפכתי אוהד שלו מהימים שהוא היה 'אוייב הציבור מס' 1" בשנותיו ב-'דוק', וכיצד הוא לא שם על שום דבר, וככל שקריאות הנאצה היו גרועות יותר – הוא היה טוב יותר על הפארקט.

    וואו איך שנאו אותו אז!

    1. מאמר מצויין תודה, השחקן שלטעמי הוא האנדרריטד בליגה ומגיעה לו מאצר הוא דריימונד גרין, המנהיג של הווריורס, ואחד השחקנים הוורסטלים והטובים בליגה (גרי ווסט טען שהוא בן 10 השחקנים הטובים בליגה, ומדובר במוח הממולח ביותר בnba). בנוסף לכך גם קליי תומפסון איבד מהערכה אליו ורק בתקופה האחרונה זה חוזר להיות הספלאש ברודרס (במקום מופע היחיד של סטפן קארי). מנחם אשמח אם אוכל לכתוב על תופעה מדהימה שלא קשורה לכדורסל והוא בחור בשם קונור מקגרגור.

  11. אחלה טור.
    להמשך אפשר לבחור בערך כל אחד שהוא לא רוקי או סופומור או פול ג'ורג' מהקבוצות הבאות:
    יוטה, אורלנדו, שארלוט, אינדיאנה
    אם להיות יותר ספציפי – אלק ברקס, טוביאס האריס, מייקל קיד גילכריסט, סי ג'י מילס.

      1. טעות, למרות שאני לא מצליח לחשוב עם מי בלבלתי אותו. אז מרווין ויליאמס, הוא מסתובב כבר שנים בלי שמתיחסים אליו.

  12. אני תמיד אהבתי אותו,החל מתחילת דרכו שכולם היו בטוחים שהוא שוב פעם הלבן שיודע רק לצלוף שלשות ולא יצליח להחזיק בליגה.אני חושב שיש לו גם הגנה לא רעה בכלל .בכלל בעקבות קרובר שנה שעברה ובעיקר בזכות קארי מן הסתם הוא יזכה דווקא עכשיו לעדנה והתפקיד שלו יהפוך ליותר ויותר גדול והוא יפגין במרום גילו את הכושר הטוב בחייו(בשנתיים הבאות).ומן הסתם אני מסכים עם גלעד בהחלא טופ -5 של השוטינג

        1. גם לווייד אין קליעה משלוש ולא היתה לו כל הקריירה, זה לא מנע ממנו להיות השוטינג גארד מספר 2 בליגה בעשור האחרון אחרי קובי.
          קליעה משלוש זה לא חזות הכל גם בימי הפריחה הנוכחיים שלה.

  13. לפני ביל לא, לפני דרוזן ברור וויד זה תלוי במצב, אם זאת קבוצה שרוצים לנצח כאן ועכשיו כן. אם קבוצה שרוצה עתיד לא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט