קדימון יום רביעי/ יונתן שגב

שלום גבירותיי וג'וג'ו יום רביעי – או יותר נכון ליל רביעי – שוב איתנו ומביא עמו 12 משחקים כולל 5 בין הקונפרנסים, 13 מזרחיות, 11 מערביות והרבה הרבה באסקטבול.

המלצות צפייה: אינדיאנה מארחים את האקסית של מונטה האליס הנגר בהתהוות שעתיים אחרי חצות, קרב בין שני הרוקיז המצטיינים ב-2:30 כשהניקס פוגשים את הטי-וולבס, משחק קשוח בין ממפיס לשיקגו ב-3:00 לחובבי כדורסל הגנתי הלוחמים מנסים להתאושש נגד הסאנס ב-5:30 כשבאותה השעה גם קוטעי הרצפים – הבאקס כמובן – מתארחים אצל הקבוצה העדיפה של LA.

 

2:00 אינדיאנה פייסרס (9-14) – דאלאס מאבריקס (11-14)

הפייסרס מגיעים מניצחון מרשים נגד הראפטורס בליל שני, אך לומר שהם בתקופה טובה תהיה להשלות את רון טחן המשגיח של כולנו. אז הפייסרס – טוב, בעיקר PG וסי ג'יי מיילס – החלו להתניע מנועים ולחמם ידיות מהדאון טאון וניצחו 9 מ-10 משחקים רצופים.

מה קרה אחרי כן? ובכן – 4 הפסדים בששת משחקיהם האחרונים – לא חותך את החרדל לקבוצה השואפת להתקנדר (שורש: קונדנטורית) בהמשך השנה. אז על ההפסד ללוחמים ה(כבר לא) לוהטים אפשר לומר מילא, אך הפסדים ליוטה, פורטלנד ותבוסה ב-22 הפרש לדטרויט? לא ככה בונים חומה. אז מה קרה? בתוך ששת המשחקים הללו – הפייסרס ספגה 4 פעמים מעל 115 נק' (18, אם אתם מתעקשים) ובשניים 90 ומטה. אתם יכולים לנחש באיזו מהן היא לקחה את ה-W.

בדאלאס לעומת זאת שומרים על העונה על אש קטנה. כולם ציפו מהקבוצה הזו לדשדש עמוק בלוטרי – בטח במערב העמוק – אך הנוביצקים באים השנה נחושים מתמיד. הדבר היפה במאבריקס הוא שאינך יודע מי יבוא לעבודה – פעם פארסונס מגיע, פעם ווס מת'יוס משלשל את הדאון טאונ'ס, פעם דרון וויליאמס מציג יכולת יוטאית. היחיד ששומר על יציבות הוא דירק-הבלתי-נגמר-נוביצקי. הפ"פ הגרמני ירד רק פעם אחת השנה מדו ספרתי בעמודת הנק' ו-3 פעמים מ-5 בעמודת הריבאונד.

עם כל המת'יוסים ואפילו הנוביצקים, התופעה האמתית במאבס הוא כמובן הגיאורגי זאזה פאצ'וליה. הסנטר המזדקן מביא ממוצעים של 10.4 נק' וכמות זהה של ריבאונדים, כנראה העונה הטובה ביותר של בן ה-31. חוץ מאחוזי קליעה טובים ביותר (50% מהשדה, 77% מהבונוס), הוא "שווה" לדאלאס 2.6 ניצ' – שני בקבוצה רק לדירק. הוא עדיין לא מגן טבעת מדהים, אך הוא משפר את הגנת דאלאס וגם בהתקפה הוא תורם הרבה יותר מהצפוי כשהוא אוכל (אוכל? טורף!) את הקרשים ההתקפיים עם 3.4 כאלו ב-28 דק' משחק.

אך גם לאינדיאנה יש סנטר. שמו יאן מהימני, הוא כבר לקח אליפות – בדאלאס, 2011 – והוא תורם לאינדיאנה פחות או יותר אותם דברים שפאצ'וליה תורם לדאלאס ביותר אתלטיות ופחות ניסיון (ובלי יד רכה למרחקים בינוניים וענשין). מצ'אפ מעניין בין הגיאורגי  והצרפתי.

בסופו, הביתיות תכריע לטובת הצעיר. אינדיאנה ב-9

 

מה שהיה פעם. היום זה אחרת.

 

2:00 אורלנדו מג'יק (11-13) – שארלוט הורנטס (9-14)

מה נגיד ומה נאמר – שתיים מהבולטות במזרח המשתפר בקרב גזע (אמצע הטבלה המומשלת לעץ) המזרח. אז נתחיל עם קוסמינו.

המג'יק מגיעים משתי שחיטות – אחת בתפקיד השווארמה והשנייה בתפקיד מוכר השווארמה (טבעונים – עמכם הסליחה). אז במה מדובר? קודם כל הם הפסידו לקליבלנד בהפרש של 35 ואחר כך הוציאו את עצביהם על ברוקלין האומללים עם 23 חתיכות הבדל.

חביב המדור,אוון פורנייה, התקרר – או חזר לגודל טבעי אם תרצו – כשהגארד הצרפתי קולע 8.7 נק' ב-36% מהשדה בעשרת המשחקים האחרונים. אז מדוע המג'יק נמצאים במאזן מרשים של 3-7 במשחקים הנ"ל?

התשובה היא הורדתו של הבחירה השנייה בדראפט (המחפיר) של 2013 – ויקטור אולדיפו. הגארד האתלטי התחיל את העונה חלש מאוד – עם אחוזי קליעה של גבינות שלא נמצאות במקררו של מומי ו-12.8 נק' בממוצע. ב-10 המשחקים שבהם הוא עולה בחמישייה השנייה אחוזי הקליעה (בעיקר מהשדה – השלשות עדיין לא נכנסות לתוך הטבעת) השתפרו, הוא קולע 15 נק' (ב-6 דק' פחות!) בממוצע והוא אף תורם יותר בהגנה. שינוי יפה של סקוט סקיילס שמשאיר את אורלנדו בתמונה במזרח הקשוח.

בפינה השנייה עומדות הצרעות עם הצמד ניק באטום&קמבה ווקר בעם. המשרד שלהם נמצא בדאון טאון שארלוט. 12 נקודות השניים משיגים בממוצע ממרחק ומוסיפים להן עוד 23 מאזורים שונים במגרש. מה הבעיה (רמז: המילה המודגשת)? יש הבדל תהומי, של כמעט 12% בשלשות של הצמד בבית ובחוץ. כשבבית האחוזים עומדים על כ-46% מפוארים בחוץ אנו מדברים על 34% בלבד. היכן ההורנטס משחקים היום? נכון, בחוץ. מה המאזן שלהם? 4-10 מעולה בבית, 5-4 קצת פחות טוב בחוץ.

דבר נוסף הבולט אצל ההורנטס הוא המשחק השקול שלהם: אחרונים בביצוע עבירות, אחרונים באיבודי כדור אחרונים בריבאונד התקפי. יש לציין שאל ג'פרסון לא ישחק היום בגלל ההרחקה שהוא ספג מהליגה על שימוש בסמים (הוא גם פצוע) וגם הבחירה השנייה בדראפט 2012, מייקל קיד גילכריסט ישב בחליפה בעבקבות פציעה.

גם כאן הביתית תנצל את מאזן החוץ החלש של הקבוצה מנורת' קרוליינה ותנצח, אורלנדו. ב-5. 

 

2:30 ברוקלין נטס (7-17) – מיאמי היט (9-14)

כפי ששמתם לב, איני מספיק לחסות את כל המשחקים בימי רביעי ואני מקווה שתסלחו לי על כך. בניגוד לפעמים האחרונות, בהן תקתקתי עד אפיסת כוחות במשחקים האחרונים, החלטתי לבחור את המשחקים שעליהם אני מדלג בצורה מושכלת וזה אחד מהם.

מיאמי פשוט טובה יותר ולא אמורה להיות לא בעיה, למרות השיפור הקלוש במשחק של הרשתות.

ההיט ב-18.

 

2:30 דטרויט פיסטונס (12-14) בוסטון סלטיקס (11-14)

הסלטיקס ממשיכים להרשים, עם ניצחונות יפים מאוד נגד קבוצות כמיאמי, שיקגו וד"ר שארלוט (בבית) כשההפסדים שלהם הם קבילים לחלוטין כמו ס"א ב-3 וג"ס בהארכה כפולה.

דטרויט לעומת זאת, ממשיכים להציג יכולת טובה אך לא יציבה ונהנים לאחרונה מלוח די קל עם קבוצות כמו הלייקרס, פילי, מילווקי ויוסטון המאכזבות (כן כן, אפלטון – תתרגל) במשחקיהם האחרונים והלא ממש מאתגרים. נכון, היו גם ממפיס וקליפרס, מקבוצות האמצע הטבלה במערב, כשאת השתיים היא גררה למשחק צמוד והפסידה, אך לדעתי רק הלוח מונע מהפיסטונס לרדת מתחת ל-50%.

מי עוד?

אנדרה דראמונד כמובן, עם עונה מפלצתית של 17 נק' ו-16 קרשים בממוצע, בנוסף ל-2 חטיפות וחסימה. ומדוע הם לא ממוקמים בפלייאוף?

חוץ מהמזרח המחודש והעוצמתי, הפיסטונס "נהנים" מאחד הספסלים החלשים בליגה. כמה חלש? קודם כל, הוא משחק 31% מהזמן בלבד וקולע רק 23% מנקודות הקבוצה. אף שחקן לא מגיע לסכום דו ספרתי של נקודות על הספסל כשפרט לסטנלי ג'ונסון, אף אחד לא עובר את ה-5! ככה לא תהיו בפלייאוף.

הסלטיקס לעומת זאת, עדיין ממשיכים להציג את השילוב המעצבן של קצב מהיר והגנה יעילה מאוד, שגולת הכותרת שלה היא לגרום לקבוצה השנייה איבודי כדור.

הם עדיין מובלים על ידי אייזיה ת'ומאס הפלופר (מישהו ראה אותו נגד ההורנטס?) ואייברי בראדלי אקס ירושלים.

הם מגיעים מהפסד (צפוי) הלילה לקאבלירס ב-12 נק' מה שיכול להיות משמעותי מבחינת עייפות, כשיש גם את עניין הטיסה ומשחק החוץ.

יש לציין, שאם הפיסטונס ינצחו הם יחליפו מקום (פחות או יותר – יש עוד הרבה קבוצות מזרחיות מעורבות בזה אז אין לדעת…) עם הסלטיקס ויחזרו ל-8 הראשונות. האם זה יקרה?

לדעתי כן. אנדרה דראמונד יאכל כפי יכולתו בצבע הדליל של הסלטיקס ויוביל את דטרויט לניצחון. הבוכנות ב-8.

 

2:30 ניו יורק ניקס (14-11) – מיניסוטה טימברוולבס (14-9)

מדהים. לא משנה מה הניקס יעשו – עוד פורזינגיס פחות פורזינגיס, עוד טים הארדוואי ג'וניור פחות טים הארדוואי ג'וניור – הם ימצאו עצמם בתחתית המזרח. ושלא תבינו לא נכון, הם משחקים כלל וכלל לא רע השנה! ו… טוב, עדיין נמצאים במקום ה-11 במזרח. דובי…למה? פשוט למה?

ואחרי שאמרנו את זה הבה ניגש למיניסוטה. קבוצה עם עתיד זוהר – לפחות בתיאוריות של אלוהים-יודע-מי-הבוס-שם –  עבר ממש מחורבן והווה איפה שהוא באמצע. הסתדר יפה. הזאבים נמצאים ברצף די מרשים של 6 הפסדים וניצחון בהארכה כפולה על הלייקרס (מבחינתי נחשב כמו הפסד) והיד עוד נטויה.

מי שעוד נטוע – נטוע בצבע – הוא קארל אנטוני טאונס – 7 פוט דרייק אם תלכו בדרכו של שאק. מי שעושה סימנים שגם כן יוכל ללכת בדרכו של שאק הוא "ערים" עצמו – טאונס הוא החוסם ה-5 בטיבו בליגה (בלוקים בממוצע למשחק) עם 2.2 פר מאץ' והוא מוסיף לכך 9 קרשים ויד רכה מכל הטווחים. מה עוד אפשר לבקש?

הבעיה היא, שהלילה הוא עומד לצאת מהצבע. בגלל השחקן שעליו הוא שומר. אני מדבר כמובן על קריסטפס פורזינגיס. הלטבי התמיר (שגובהו נע בין 0'7 ל-3'7 – תלוי בעונות השנה) ממשיך את מסע הרוׂקי המדהים שלו כשהוא מעמיד בממוצע כמעט 14 נק' ו-8.5 קרשים, באחוזים טובים + 1.8 חס' למשחק. מכניקה מושלמת, אומץ בקלאץ', יד רכה והרבה קשיחות אלו דברים שכל מי שראה אותו משחק יכול להעיד עליהם.

כרגע, קריסטפס סוחב על גבו הצנום, חוץ מהאוכל של אמא מלטביה, את כל תקוותיו של הזן-מאסטר והמועדון הזה – שאף אחד לא הודיע לו ש-40 השנים שלו במדבר נגמרו לפני 3 שנים. אז האם פורזינגיס יחזור בתשובה ויאמץ את השם משה ודובי יתחיל לזמר דיינו? נראה לי תסריט די ריאלי, ליד הת'ריפיט של פילדלפיה, הפרישה של דאנקן ויער חדי הקרן הקסום שנמצא בדרום תל אביב.

אך הפלגנו רחוק. האם הפורזינגיס יוכל לחתוך לקארל אנטוני טאונס את החרדל בקרב הרוקיס של מחזור 2015? נאמר זאת כך, זה תסריט מעט יותר הגיוני משלל ההצגות ההוליוודיות שאפשר לכתוב ממה שהצעתי למעלה.

ובכל זאת? הפרינגלסים ב-10. פורזינגיס פותח את הצבע עם 3 דאון על הראש של טאונס. 

 

 

3:00 אטלנטה הוקס (12-14) – פילדלפיה 76' (25-1)

די נו. די. מספיק. לא רוצה לראות יותר את המילה הזאת. איזו עליבות. הליגה צריכה להציל את פילי מעצמה.

אטלנטה ב-35 (בשמי!).

 

3:00 שיקגו בולס (8-14) – ממפיס גריזליס (12-14)

הבולס נמצאים במקום השני במזרח הנזיל עם מאזן של 8-14 – מרחק מינימלי מכל הטורנוטות, השרלוטות והאינדיאנות למיניהן. האם הקבוצה נראית טוב? איני מוכן להצהיר על כך – לפחות לא בחלק ההתקפי. אך התוצאות בסדר גמור עד עתה.

קודם כל, יש לציין שהבולס נמצאים ברצף של שלושה ניצ' רצופים – פילי, הפליקאנס והקליפרס – שהקפיצו את השוורים לטופ של המזרח חזרה. כפי שאמרתי ההגנה היא עדיין נקודת המפתח של הקבוצה, הממוקמת במקום השני בליגה בספיגת נק' ל-100 פוזשנים, קולעים נגדה באחוזים הנמוכים ביותר בליגה מהשדה ועוד נתונים כאלו ואחרים.

אך מי שאני רוצה לדבר עליו הוא דאג מקדרמונט – דאגי מקבאקט'ס למי שצופה במשחקי הבולס. הסמול פורוורד הצעיר יודע את הפעולה שבסופו של דבר הכי חשובה בכדורסל – to put the ball in the basket. איך הוא עושה את זה? מבחוץ? צ'ק. מיד ריינג'? צ'ק. פלואטר יפהייפה? צ'ק. אפילו חדירה יפה וחיתוכים טובים לסל יש לרוקי בפועל (שנה שנייה – כשבראשונה ת'יבודו התעלם ממנו). הוא למעשה משמש כמייק דאנליבי ג'וניור חדש ומשופר, אם מגוון גדול יותר של אפשרויות קליעה. הוא קולע 9.2 נק' בממוצע למשחק וכמעט 15 אם מסתכלים בממוצע ל-36 דק' ב-44% מהדאון טאון. מרשים.

עוד שחקן שארצה לדבר עליו הוא קירק היינריך. "קפטן קירק" אמנם לא קולע יותר מידי, לא עושה "פלאשי מוב'ס" ולא מופיע בסרטוני ההייליטס – אך הוא מנהל את המשחק נכון, יודע להכניס רוגע להתקפת הבולס ואנרגיה להגנה וכמו כן כששלשה נכנסת היונייטד סנטר קם על הרגליים. כיף לראות את היינריך – שהוביל ביחד עם מקדרמונט את הבולס לניצחון האחרון (לא כולל פילי) נגד הפליקאנס.

עכשיו, הבה ניגש לאחרון ממערב של השוורים – הדובים. טוב, אז אי אפשר להסתכל על הקבוצה הזו דרך הסטט' שלה מכיוון שכל התבוסות שחטפה – כי שציינתי בשבוע שעבר – מעוותים לחלוטין את המספרים. הגריזליס ניצחו שני משחקים עמוק במאני טיים – אחד נגד פיניקס ואחד נגד דטרויט – איך אומרים החבר'ה בשכונה? בפוקס. באותה מידה יכולנו לראות את הגריזליס היום עם מאזן של 14-12 ולא להפך. למעשה, המאזן הזה מאוד מטעה ולדעתי הדובים יתחילו לשקוע אט אט למקומות האחרונים של הפלייאוף השנה. למה?

אני רואה כמה סיבות. ראשית כל, זי בו הזדקן. הפוואר פורוורד העגלגל יורה 13 חיצים בלבד – העונה הגרועה שלו מאז העונה השנייה בליגה. הירידה הייתה כה משמעותית עד שהוא הפסיד את מקומו בחמישייה בשני המשחקים האחרונים למאט בארנס הלא-פחות מזדקן.

סיבה נוספת היא השלשות. הקבוצה ממוקמת בעשירון התחתון בכול הנוגע לדיפ-בול – גם בהגנה ובעיקר בהתקפה. גם אחוזים, גם כמות זריקות, גם אחוזים נגדם.

מתישהו, המשחקים הצמודים יפסיקו להצליח להחזיק את הגריזליס בחיים והם יתחלו להפסיד גם אותם. זה, ביחד עם התבוסות בשבוע שעבר… זה יגמר במאבקי פלייאוף.

נו, ברור לכם מה אני מהמר. הבולס ב-12

 

נפגשים שוב, אחי היקר.

 

3:00 אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8-16) – פורטלנד טרייל בלייזרס (15-11)

הת'אנדר מתחילים להיכנס לקצב שציפו מהם להיכנס אליו בתחילת השנה. 9 ניצ' (3 נגד יוטה) מ-11 המשחקים האחרונים, חמישה ניצ' רצופים – הרעמים מרעידים את הליגה וכובשים בשקט בשקט את המקום השלישי במערב. אז איך זה קורה? בעיקר דרך ההתקפה, ששופכת 105.8 נק' בערב על היריבות במהלך ה-11 המשחקים האחרונים. התקפה? בהתקפה אני מדבר כמובן על קווין דוראנט.

מאז שהוא חזר, דוראנט קולע 27 נק' למשחק – לא נתון מרשים כ"כ, אך הדבר המדהים הוא האחוזים. 56% מהשדה, 44% מהשלוש ו-90% מהעונשין מביאים את הפורוורד ליעילות לברונית בתקופתו במיאמי.

עוד שני דברים שעוזרים לת'אנדר הם כמובן ההגנה הרצחנית בראשות ווסטברוק ואיבקה (שסופגת 96 נק' בלבד בממוצע ב-11 האחרונים, נתון שהיה מציב אותם במקום הרביעי בליגה אם היה תקף לכל השנה) ובריאות יחסית עד עתה – דוראנט החמיץ שישה משחקים ופרט לכך מלבד משחק פה משחק שם של שחקני רוטציה הת'אנדר בריאים. טפו טפו טפו.

בבלייזרס אין הרבה מה לספר. אף על פי שהם מפתיעים יחסית, ברור שזו קבוצה הרחוקה מרעיון ברור לעתיד שלהם פרט ל"תן את הכדור ללילארד או לסי ג'יי מקולום ועוף מהדרך". אז לילארד תורם את ה-25 שלו, מקולום את ה-20 – שניהם עושים זאת באחוזים לא טובים אגב – והקבוצה מדשדשת ומפתיעה לסירוגין.

למרות זאת הטרייל בלייזרס מצליחים לשמור על תחרותיות, מה שתמיד חשוב (אההמ אההמ, רמז רמז – תבינו לבד) בטח ובטח עם קהל כה תחרותי כמו שיש באורגון.

שוב – אין הרבה על מה לספר כאן…

הפתעת הלילה – הבלייזרס יעצרו את דוראנט ואורלהומה סיטי עם הרבה קושי. פורטלנד ב-3.

3:30 סאן אנטוניו ספרס (5-21) – וושינגטון וויזארדס (13-10)

הספרס מחזיקים אמנם ברצף של שלושה ניצחונות רצופים, אך שלושתם הושגו במעל 20 הפרש נגד יריבות פלייאוף. מה שמדהים בספרס גרסת 2015-16, הוא שאף על פי שבקיץ הם חיזקו משמעותית בעיקר את ההתקפה עם שני שחקנים עם אורנטצייה התקפית מובהקת (על ווסט יש ויכוח, אך לדעתי הוא יותר התקפי מהגנתי), ההגנה היא הטובה ביותר זה שנים רבות. הם מובילים את הליגה בפער עצום ביותר גם בנקודות ספיגה בממוצע וגם ב-def rating.

זאת ועוד, פופ חותך את העוגה כך שהיחיד שעובר את השלושים הוא שחקן ההגנה של שנת 2014-15 (ו-2015-16?) קוואי לאונרד מקבל מעל ל-30. זה לא מספיק לכם? אוקיי, הספרס עושים זאת עם שחקן חמישייה שקולע 33% מהשדה ופחות מ-30% מהשלוש. מה, עוד?

טוני פארקר שכבר היה בקבר קולע באחוזים פסיכופטים של 57% מהשדה, ויחס האיבודים/אסיסטים שלו עומד על 3:1 – אחד מהטובים בקריירה. אם זה לא מספיק לכם, הנה לינק – חטטו בסטט' וספקו את עצמכם או שפשוט תתעוררו הלילה. זה יעשה את העבודה.

והוויזארדס? ככה לא מחזרים אחרי דוראנט רבותיי. 13-10, מקום שלישי מהצד הלא נכון של המזרח ובעיקר נראה שאין חשק אצל הוויזארדס.

ג'ון וול מציג יכולת נהדרת (פרט למשחק האחרון), אך זה לא מספיק בשביל להושיע את המכשפים מוכי הפציעות. האמת? איני יודע מה בדיוק לא עובד בוויזארדס. על פניו, נראה שהכל אמור לתקתק כמו שעון – וול נראה בדרך לעונת פריצה, בראדלי ביל קולע 5 נק' יותר (אף על פי שעכשיו הוא פצוע ולא ישחק) ואוטו פורטר סוף סוף מתחיל לפרוע שטרות – אך השעון מקולקל ומדייק בקושי פעם בשבוע.

צפו אם אתם רוצים לחזור עם תובנות.

4:00 יוטה ג'אז (13-10) – ניו אורלינס פליקאנס (18-6)

עוד משחק שאפסח עליו עקב העומס של היום. מתנצל, פעם נוספת.

בכל מקרה, הפליקאנס עם ניצחון חשוב – ב-5. 

5:30 גולדן סטייט ווריורס (1-24) – פיניקס סאנס (15-11)

אייייי. איזה באסה. כה התאכזבתי כשראיתי שהרצף נגמר. האמת? מגיע לקבוצה הזו כמה וכמה עמודים בספר ההיסטוריה של הליגה. אז בואו נאדיר קצת את הרצף (רק של העונה הזו) עם כמה מספרים מהממים.

  • במהלך הרצף, הווריורס לא ירדו אפילו פעם אחת מ-100 נק' במשחק. רוב הפעמים הם עברו את ה-110. בממוצע הם קלעו יותר מ-116 נק' למשחק.
  • הווריורס חילקו 28.9 אסיסטים בממוצע במהלך הרצף – כ-8 יותר מהיריבים שלהם.
  • כמעט 40 נק' בממוצע הגיעו ממרחק במהלך הרצף. 13.4 שלשות בממוצע למשחק. הם עשו זאת ב-43%.
  • מתוך ה-13.4 הללו, סטפן קארי קלע בממוצע 5.5 כאלו. קצב של 451 שלשות בעונה. השיא הקודם, גם הוא של קארי עומד על כמעט 200 פחות – 286 (אגב גם קליי ת'ומפסון כרגע בקצב קרוב לשיא הקודם – 286 – של קארי).
  • אם כבר קארי, הרכז קלע במהלך הרצף 32.5 נק', באחוזים של 52-46-91.
  • לכך הוא הוסיף 2.3 חטיפות, 5.3 ריב' ו-6.1 אס'. כל זה בפחות מ-35 דק' משחק.
  • זו הסטט' של גרין במהלך הרצף – 13 נק', 8.6 ריב', 7 אס', 1.5 חס' ו-1.2 חט', כולל ההשיג הסטטיסטי "5 על 5" – 5 בכל הקטגוריות הללו במשחק אחד.

וכל זה נקטע בהפסד האחרון למילווקי. במקרה, היו לווריורס שלושה ימים לטעון מצברים אחרי ההפסד הכואב (לא כל כך כואב על פי השחקנים), להכניס כדורים נוספים למחסנית וכול מה שנותר לעשות הוא למצוא את היריב שעליו הם יכולים לירות.

המועמדת הנבחרת היא פיניקס סאנס. האמת? אין טובה יותר מהקבוצה המסכנה מאריזונה. למה?

בעיקר בגלל הקצב המהיר – השני בליגה, אחרי הלוחמים עצמם – וההגנה הבינונית עד מאוד.

הבעיה של הווריורס הם שני הגארדים האקספלוסיבים של הסאנס – ברנדון נייט ואריק בלדסו. השניים מעמידים כ-42 נק', 8.5 קרשים, 12 אסיסטים ו-4 גניבות בממוצע למשחק. השניים עושים עבודה מעולה, בשני צידי המגרש – כשהם מחזיקים גם את ההגנה הרופפת בחיים וגם את סגנון הראן אנד גאן. הבעיה היא, שאי אפשר להילחם בהרבה אש עם מעט אש.

גולדן סטייט שופכים 130 נק' על הסאנס המסכנים. עד הקורבן הבא.

 

 

 

5:30 לוס אנג'לס קליפרס (10-15) – מילווקי באקס (16-10)

משחק מסקרן בין שתי קבוצות מאכזבות מעוד ומסקרנות גם יחדיו.

הקליפרס, פעם נוספת, פותחים עונה חלש ומקווים שאט אט הם יתפסו וישיגו יתרון ביתיות בסיבוב הראשון במערב.

הריברסים כרגע רכן ממוקמים במקום הרביעי במערב, מרחק משחק מדאלאס ומשחק וחצי ממפיס. כלומר, הניצחון היום הוא ניצחון די חובה.

אני לא רוצה לחזור על עצמי, אך שוב, אין ספק שמה שמפסיד משחקים לחבורה מ-LA הוא דווקא הספסל – גולת הכותרת של עונה זו. עד שכל החברה מהספסל  (ג'וש סמית', לאנס סטיבנסון, אוסטין ריברס ופול פירס – אני מדבר אליכם!) יתאפסו על עצמם, הקבוצה תמשיך להישען על ג'יי ג'יי רדיק. הגארד הוותיק תורם 15 נק' ב-26 דק' בלבד, כשהוא קולע 46% מעבר לקשת וכמעט לא עושה טעויות.

כמה סמלי. אחרי הניצחון המדהים על הווריורס הגיע ההפסד העלוב ללייקרס. זה בדיוק מה שמסמל את הבאקס של השנה – אי יציבות בדרגה הגבוהה ביותר, ושכל אחד יבחר את הביטוי שמתאים לו (המלצה – הברכיים של דריק רוז – תמיד עובד).

כאמור, הבאקס מגיעים מההפסד ללייקרס בליל אמש – משחק בו ספגו 113 נק'. וזה מה שמאפיין את מילווקי השנה – בניצ' הם סופגים 90 נק' בלבד בממוצע. בהפסדים? 108. עוד דבר בולט הוא שבהפסדים הם מתירים לקבוצות שנגדם לקלוע ב-41% מדאון טאון. בהפסדים? 26%. הבדל משמעותי מאוד.

האם יש דרך לדעת כיצד מילווקי תסיים את הערב לפני שריקת הפתיחה? ממש, אך ממש לא. לכן, כרגע, זו קבוצה מעניינת לראות – לפחות עד שהמשחק הופך לגארבג' טיים בהרבה משחקים.

גם הפעם. הקליפרס ב-22. 

 

 

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. פריוויו נפלא.
    אני חושב שזה של הזאבים
    ולמרות החידוד הנהדר של הדאון טאונס גארנט ואז בייליצה הם האנשים שיתמודדו לרוב עם הפורזינגיס.

  2. יא חביבי, איזן השקעה!
    כל הכבוד על ההיקף ועל התוכן.

    נק' קטנה אחת –
    הסטטיסטיקה של צמד ה-PG של הסאנס מרמה.
    משחק ההתקפה של הקבוצה מבולגן, בעיקר כאשר ההתקפה עומדת.
    למעשה במקרה שלהם PG אין משמעותו point guard,
    אלא – placebo guard

    נק' קטנה נוספת –
    לצערך, יונתן, למריו צ'אמברס יש את המספר של שיקגו (והרבה נסיון מצטבר בלנצח אותם) –
    ממפיס, והאח הצעיר לבית גאסול מנצחים בשיקגו.

  3. אני לא רואה איזה סחורה יש לבלייזר להציג מול OKC. לא רואה כאן הפתעה. יש להם לOKC הגנה יותר טובה והתקפה בהרבה יותר טובה, עומק אדיר, ויותר על מה לשחק. פורטלנד צמיד יתנו פייט, אבל לא רואה איך הם מפתיעים כאן.

  4. איזה השקעה של פריוויו
    מומי אומר הלכת לכת בהימורים
    יהיה יותר צמוד מהמצופה
    פילדלפיה יעשו חיים קשים לאטלנטה

  5. לילה עמוס ונהדר! תודה על הפריוויו המושקע.
    צופה משחק גדול בין אינדיאנה לדאלאס ובין שיקגו לממפיס – הימור לא יותר מ10 בסכום ההפרש של שני המשחקים.

  6. בעד טריד על כל השחקנים חוץ מדיוויס , כולם אכזבו בענק ,לגבי הטרייד ספציפית אפשר להוציא יותר תמורת אנדרסון ,בקבוצה הנכונה הוא יהיה זהב (דטורויט ) קיף שחקן טוב עם חוזה זול , זאת הייתה הבעייה של הפליקנס מההתחלה שמחפשים שחקנים שמשלימים לפנני שיש תכוכבים , קודם שיביאו כוכב שני לצד דיוויס אחרי תחפשו מציאות

    1. יוסי יוסי ! אני מבחין פה בכשרון ענק ל GM, אני מעביר את הפרטים שלך לג'וש האריס.

      – – –

      ברצינות תחליפו את עומר אשיק בגבוה תותח ואתם אלופים מחר.

  7. תודה על הפריוויו המעניין. 7 פוט דרייק זה כינוי מעולה 🙂 (גם "ערים" לא רע בכלל!). יש לי תחושה שהזאבים שיחקו כבר חמישים משחקים, כי כל הזמן משדרים משחקים שלהם בערוץ 5..

  8. איי יאייאיי איזה פריוויו, נתת פה השקעה של איזה חצי יום במינימום. יום רביעי האכזרי/המפנק.
    נתת הימור מעניין על הבלייזרס, אם אתה פוגע זה קופה וירטואלית נאה ביותר.
    ערב משחקים נחמד מאוד, נראה לי שיקגו – ממפיס ירוץ לי על המרקע אחרי דאלאס באינדי ולפני שהלוחמים יתחילו רצף חדש במשחק ראן אנד בלאגן מול השמשות.

    1. בלייזרס זה משחק חוץ. החברה יותר רגילים לסימונים על המגרש בבית. אבל דיימו מול ראס זה מפגש ענקים.

      אני לא אופטימי בכלל בקשר לסיכויים שלנו היום.

  9. במפגש הרוקיז הלטבי עם 6!!! חסימות ב13 דקות של החצי הראשון. טאונס רק עם 3-10 והזאבים במינוס 20 אחרי רבע שני נורא. הניקס עם ריצה של 29-6.

    1. קירילנקו ב-2006 (15 נק', 11 רב', 8 אס', 8 חסימות)
      השחקן הפעיל היחיד שעשה 8 ב-4 קטגוריות הוא רון ארטסט (24 נק', 9 רב', 9 אס', 8 חטיפות) ב-2002.

    1. רק אמרתי והם שמים 8 רצופות עם שתי שלשות רצופות של קליי כשהשניה מגיעה אחרי אסיסט יפהפה של קארי במתפרצת…

      הקהל נכנס לאטרף בהתאמה. נראה איך ימשיך

  10. המתכון אומר: אם רצים נגד ג"ס, חוטפים בראש.
    איזה יופי שפניקס למדו אותו היטב, ונותנים שואו לקהל. עוד, עוד ראן אנד גאן! בכיף שיהיה לכם!

  11. אפשר כבר להכריז רשמית שלווריורז יש ביג 3? קארי, תומפסון וגרין?
    והם בני 27, 25, 25.
    זאת אומרת יש כאן שושלת של 5 שנים, כמו כלום.
    אם רוצים לעשות מזה ממש הארלם גלובטרוטרז, אפשר לציין שיש אפשרות לצרף את דוראנט בעונה הבאה (זה אומר לוותר על כמה שחקנים כמובן, אבל להשאיר את בארנס ואזילי). נראה לי שגם הוא מבין שזה מוגזם.

      1. הוא ב-20 הבכירים בליגה, והוא אח של אחיו. באיזשהו מקום כמו ג'ינובילי בשלישיה של הספרז. בוא נראה איך הוא צומח.

      2. אני דווקא מאוד אוהב את תומפסון
        SG בגובה של SF שיכול לשמור על 3 עמדות החוץ. קלע מהטובים בליגה (עומד באותה שורה עם קורבר רדיק נוביצקי ואולי עוד כמה מיד אחרי קרי. וכשהוא מתפוצץ הוא מתפוצץ.

  12. בשביל דוראנט , הלוחמים יתנו להאריסון בארנס ללכת . הוא ירצה חוזה מקסימום – זה מה שמנע את הסגירה איתו בתחילת העונה. בארנס שחקן מצויין , אבל לא מצדיק חוזה מקסימום , בפרט שזה מערער את כל מבנה השכר בג"ס כי זה ישים אותו המשתכר הגבוה מכולם – לא הגיוני בעליל .
    ייתכן שדוראנט יעשה מעשה אלדרידג' ויוותר קצת בשכר כבדי לשחק בקבוצה עם סיכוי טוב לטבעת .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט