פריוויו יום שני – לילה של חגיגה/גור גולן

פריוויו יום שני האדיר! איזה כיף זה שנפלתי השבוע על לילה של עשרה משחקים מצוינים.

nba

מה מחכה לנו? פול ג׳ורג׳ פוגש את לאורי ודרוזן לדרבי טופ מזרחי, ברוקלין המשתפרת פוגשים את "הקוסמים", רג׳י ודראמונד הענק פוגשים את קליפרס המקרטעים, דרבי מזרחי אדיר נוסף בין אטלנטה לחבורה של וויד, שיקגו נגד הנמושה, ממפיס וושינגטון בדרבי מערבי מזרחי מעולה, דאלאס האנדראייטדים פוגשים את פיניקס, החבורה האדירה של פופ מארחים את יוטה, דנבר מארחים את לאוסון ולסיום לילארד נגד החד גבה.

2:00 – אינדיאנה פייסרס (9-13)  – טורונטו ראפטורס (9-16)

במשפט: קרב מזרחי קלאסי בין שתי קבוצות שנאבקות על מיקום בטופ המזרחי.

אינדיאנה היא על לדעת רבים הקבוצה המפתיעה ביותר של הרבע הראשון של העונה בזכות שם אחד דומיננטי – פול ג'ורג'. הוא קולע 27 נקודות, קוטף 8 כדורים חוזרים, מוסר 4.2 אסיסטים וחוטף 1.6 כדורים למשחק – ללא ספק מרשים. מיילס הוא העזרה העיקרית של ג'ורג' והוא קולע 15.4 נקודות. לאינדיאנה יש בעיה של עומק וזה פוגע בהם נגד קבוצות עמוקות כמו דטרויט שהביסו אותם 20 הפרש. אינדיאנה עם 4 הפסדים מחמשת המשחקים האחרונים ונדמה שהיא חזרה להיות פגיעה מאוד.

מהצד השני טורונטו הנהדרים עלו למקום השני במזרח הקשוח. לאורי ודרוזן מהווים קו אחורי אדיר שקשה להתמודד נגדו. הם קולעים 43 נקודות ביחד ויותר חשוב מכך מובילים את כל הסגל בקצב משחק נהדר. בנוסף אליהם וולינצ'ונס, סקולה ודמרה קרול קולעים בספרות כפולות.

140123174135-2014-paul-george-all-star-highlight.main-video-player

הימור- משחק קשה וצמוד, בסופו של דבר הביתיות תכריע. אינדיאנה ב-5.

2:30 – ברוקלין נטס (16-7) – אורלנדו מג׳יק (11-12)

במשפט: משחק בין שתיים מהקבוצות הכי פחות צפויות בליגה.

אורלנדו מגיעה לאחר שני הפסדים והיא סוחבת מעט תסכול מכך שהיא לא מצליחה לעשות צד משמעותי לתוך 8 הטובות במזרח. היא עדיין עם מאזן חיובי והיא משחקת משחק חיובי. ווצביץ', פורניאר, טוביאס, אולדיפו ופייטון קולעים בספרות כפולות ומובילים את החמישייה בבטחה. מהספסל אף אחד לא קולע בספרות כפולות ולכן המאמן העביר את אולדיפו לספסל במטרה שייתן עומק לקבוצה.

מהצד השני, ברוקלין שפתחה איום ונורא חוזרת מעט עם חמישה ניצחונות בעשרה משחקים האחרונים. ברוק לופז ותאדיוס יאנג הם הבולטים ביותר בקבוצה והם קולעים מעל 35 נקודות וקוטפים מעל 17 קרשים למשחק. ברוקלין בבית עם מאזן חיובי והם רוצים להמשיך לנצח בבית בדרך חזרה למאבקי הפלייאוף הרחוקים מהם.

הימור – ברוקלין ב-8.

 

2:30 – דטרויט פיסטונס (11-14) – לוס אנג׳לס קליפרס (10-14)

במשפט: שתי קבוצות שנמצאות בכושר מעולה בקרב בין המערב למזרח.

דטרויט פתחו את העונה נפלא נגד כל התחזיות. רג'י ודראמונד מספקים את הסחורה והם מקבלים עזרה משמעותית משאר הקבוצה. החמישייה של דטרויט היא אחת החמישיות הבולטות בליגה והיא קולעת 76 נקודות למשחק. רג'י ודראומונד קולעים 19.4 ו-17.6 בהתאמה ומוסיפים 6.4 אסיסטים ו-16.4 קרשים בהתאמה. אף אחד מהספסל לא קולע בספרות כפולות וזו הבעיה המרכזית בקבוצה אבל למרות זאת הספסל שומר את הקבוצה במשחק ולא "מפסיד" כמו שהחמישייה "מנצחת".

מהצד השני, קליפרס היו צפויים להיות מהטובים בליגה אחרי קבוצות כמו קליבלנד וג"ס והם פתחו את העונה בהתאם, אך אז משהו קרה והקבוצה הפסיקה לנצח, מאז בקליפרס לקחו את עצמם לידיים והם מנצחים שבעה משחקים מהעשרה האחרונים. אמנם היכולת לא בשמים אבל בתקופה הזאת של העונה העיקר הניצחונות.

reddick

הימור – דטרויט חזקים בבית אבל קליפרס משתקמים ולכן קליפרס ב-7.

3:00 – אטלנטה הוקס (11-14) – מיאמי היט (9-13)

במשפט: עוד דו קרב צמוד במזרח בין שתיים מהטובות ביותר במזרח.

אטלנטה פתחה את העונה נהדר, אך בזמן האחרון ישנה ירידה ביכולת. חמישה הפסדים מעשרת המשחקים האחרונים לאלופת המזרח אשתקד. הורפורד, טיג ומילסאפ המשיכו בקצב נהדר מהשנה שעברה אך החלק האחרון בפאזל חסר – קייל קורבר. קורבר שהוא אחד מהצלפים הטובים בליגה סובל מירידה משמעותית והוא קולע "רק" 10.2 נקודות עם 42% ל-3 וזו ירידה שבהחלט פוגעת באטלנטה. מי שדווקא מראה שיפור עם עונת שיא הוא בייזמור שקולע 12.2 באחוזים מצוינים – בייזמור נלחם על תואר המשתפר של השנה.

מהצד השני, מיאמי לפני שבוע היו מקום ראשון במזרח אך שלושה הפסדים רצופים (לפני המשחק נגד ממפיס) הורידו אותה בדירוג המזרח כשכרגע היא נלחמת על פלייאוף במזרח הצפוף. האמת צריך באמת להזכיר זאת – המזרח הוא שוויוני מאוד והמרחק בין המקום הראשון למקום העשירי הוא 3.5 משחקים בלבד כאשר כל הקבוצות האלו מחזיקות במאזן חיובי.

wade

הימור – אני הולך עם אטלנטה אך ורק בגלל הבק טו בק של מיאמי נגד ממפיס. אטלנטה ב-7.

3:00 – שיקגו בולס (8-13) – פילדלפיה 76׳ (24-1)

אין הרבה מה לדבר על המשחק הזה ולכן אני ניגש ישר להימור.

הימור – שיקגו בקלות מנצחת את נמושת הליגה. שיקגו ב-11.

3:00 – ממפיס גריזליס (12-13) – וושינגטון וויזארדס (12-10)

במשפט: עוד דרבי בין המזרח למערב בלילה עמוס עמוס.

קשה להתחיל להסביר על שתי הקבוצות מרוב שהן לא יציבות.

מהצד של הדובים החוסר יציבות חוגגת. את הדובים מובילים השלישייה המוכרת (רנדולף, גסול וקונלי) אשר קולעת 45 נקודות למשחק. ממפיס היא קבוצת הגנה נהדרת אבל מאוד שבירה בגלל שאר השחקנים שמאוד לא יציבים. גרין, צ'אלמרס, בארנס ולי הם שחקנים מצוינים וגם יודעים לעשות הגנה טובה אך הם לא יציבים וזו הבעיה המרכזית של ממפיס שלמרות הפתיחה הרעה במאזן חיובי.

מהצד השני, אחת הקבוצות המאכזבות בליגה. וושינגטון ברשות וול וברדלי ביל לא מצליחים לשמור על עקביות ועדיין מחפשים את הניצחונות. הם קולעים ביחד 40 נקודות אבל לא מקבלים עזרה משמעותית וזו הבעיה העיקרית של הקבוצה.

הימור – ממפיס למרות הבק טו בק נגד מיאמי ינצחו. ממפיס ב-7.

הורד (1)

3:30 – דאלאס מבריקס (11-13) – פיניקס סאנס (14-11)

במשפט: משחק משמעותי למאבקי המיקום במערב.

דאלאס היא הפתעת המערב עד כה והיא מדורגת במקום החמישי במערב הפרוע. כולם חשבו שנוביצקי גמור ושהוא כבר לא ייראה אותו דבר – חדשות – הוא כן. הוא קולע 17.4 נקודות (באחוזים מצויינים) ו-7.1 קרשים ב-חצי שעה של משחק. לצדו מתיוס נכנס לעניינים בזמן האחרון וקולע 13.2  נקודות למשחק.

מצד שני, פיניקס סאנס היא עדיין בלי זהות מלאה. אין לה עדיין שיטה כל כך, אין לה סגל עמוק מספיק אבל יש לה שני שחקנים שהם בעצמם – השיטה. בלדסו ונייט קולעים ביחד 43 נקודות וביחד הם יוצרים קו אחורי מהטובים בליגה.

nowizki

פיניקס בק טו בק נגד ברוקלין ולכן – דאלאס ב-7.

3:30 – סן אנטוניו ספרס (5-20) – יוטה ג׳אז (12-10)

במשפט: משחק שיכול להגיע להארכה ויכול להסתיים במחצית הראשונה.

כמה עוד אני יכול להחמיא לספרס? עוד המון. ג"ס נחשבים בליגה משל עצמם ולאט לאט סן אנטוניו מתקרבים לכך. כל משחק שלהם זה בית ספר לכדורסל עם הגנה מטורפת והתקפה מאורגנת למופת מבית היוצר של המאמן הטוב בהיסטוריה (יסלח לי פיל ג'קסון). לפני יומיים במשחק נגד אטלנטה (קבוצה לגיטימית לחלוטין) הם עצרו אותם על 25 נקודות במחצית הראשונה! זה נראה לכם הגיוני? במחצית השניה הם הורידו רגל מהגז ועדיין ניצחו 25 הפרש כשהם מנצחים את כל הרבעים.

מצד שני, יוטה היא קבוצה מצויינת שמסוגלת להיכנס לפלייאוף אבל זה יהיה להם קשה. יש להם הגנה מצוינת וחלוקה מעולה בין כל השחקנים. הייוארד ופיבורס קולעים יחדיו 36 נקודות ולצדם עוד שלושה שחקנים קולעים בספרות כפולות. וישנו רודי גוברט אחד – שחקן שמשתפר ממשחק למשחק, הוא קולע 9.2 נקודות ולוקח 10.9 קרשים למשחק.

הימור – ספרס ימשיכו לנצח לאחר משחק הגנתי וחזק. ספרס ב-9.

061613-spurs-670

4:00 – דנבר נאגטס (14-9) – יוסטון רוקטס (12-12)

במשפט: יוסטון באים לנקום על המשחק הראשון.

בלילה השני בסך הכול הם כבר נפגשו ודנבר הביסה את יוסטון ב-20 הפרש. מאז יוסטון התחילה להתייצב ומגיעה כדי להוכיח שפוקסים לא נחשבים. את יוסטון מוביל כמובן האיש והזקן – ג'יימס הארדן. הוא קולע 29.1 נקודות, לוקח 6.3 קרשים ומוסר 6.8 כדורים למשחק. סטיסטיקה נהדרת אך קצת משקרת – הוא קולע ב-41% מהשדה ו-32% מהשלוש ולוקח מעל 20 זריקות למשחק.

מהצד השני, דנבר בקיץ אמרה שהיא בונה משהו חדש ושולחת את לאוסון ליוסטון במטרה לתת למודייה להוביל. בינתיים הדעות חלוקות בקשר למודייה, הוא קולע 10.7 נקודות ומוסר 5.3 אסיסטים, לא רע? הוא מאבד 4 כדורים למשחק וקולע באחוזים איומים של 31 אחוז מהשדה ו-24 אחוז מהשלוש. בקיצור הוא משחק לא טוב עד כה והוא חייב לשפר את הקליעה ולאבד פחות כדורים אחרת זה יכול להיות אחד מהבחירות הגרועות שהיו לפי דעתי.

הימור – יוסטון נוקמים בקלות. יוסטון ב-14.

mudayi

5:00 – פורטלנד טרייל בלייזרס (15-10)  – ניו אורלינס פליקנס (17-6)

במשפט או יותר נכון שאלה: קרב תחתית במערב?

בשנה שעברה שתי הקבוצות האלה היו בפלייאוף והיו אמורות להיות השנה מועמדות לגמר מערב אבל במקום זה הם מוצאות את עצמן קרוב לתחתית המערב.

פורטלנד איבדו בקיץ את אולדריג' והם החליטו שהם לא הולכים על טנקינג אלה באים להילחם ולגדל את הסגל הנהדר שיש להם. למען האמת אני אוהב את הסגל את פורטלנד מאוד וחושב בעוד שנתיים הם יחזרו להיות רלוונטים. לילארד ומקואולם הם השחקנים המרכזיים הקבוצה והם קולעים יחדיו מעל 44 נקודות ויוצרים את הקו האחורי השני בטיבו בליגה לפי דעתי (אחרי הספלאש ברדרס).

מהצד השני, איזו אכזבה לכל אוהדי נ"א שחשבו שהשנה הם יהיו בטופ המערבי ודיוויס ילחם על תואר הMVP. הם פתחו את העונה זוועה וחשבו שזה כאבי גדילה אך אלה לא כאבי גדילה. עברה כבר מעל רבע עונה והם מוצאים את עצמם בתחתית המערב (חוץ מלייקרס כמובן). הם לא יגיעו לפלייאוף השנה ככל הנראה אלה אם כן – החד גבה ישתגע, בינתיים הוא לא יציב ולא מצליח להוביל את קבוצתו.

הימור – פורטלנד ב-4.

 

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. פריוויו מצויין גור.
    השנה כל לילה שיש בו 10 משחקים הוא לילה עם משחקים אטרקטיביים.
    ועם פילדלפיה והלייקרס נחות באותו הערב, על אחת כמה וכמה.

  2. פריוויו מעולה ונותן את הכבוד הראוי לס"א. היא רצה בקצב של 66 נצחונות לעונה (80%). ההפסדים שלה רק בחוץ, מול קבוצות שהיא יכולה "להרשות לעצמה" להפסיד, וגם אז במשחקים צמודים (3 משחקים ב-3 נקודות, אחד ב-6 נקודות, ורק אחד ב-14). והקבוצה עמוקה להפליא, וברור שהיא עוד יכולה לעלות רמה. אגב, למי שלא יודע, מלבד קוואי שמשחק 33 דקות, יש עוד 6 שחקנים שמשחקים בין 20 ל29 דקות למשחק ויש עוד 5 שמשחקים ביו 10 דקות ל19 דקות. כן. 12 שחקנים מקבלים דקות משמעותיות, ועוד 3 שנשארו לנו ברוסטר מקבלים גם לפחות 5 דקות למשחק כשהם נכנסים (חצי מהמשחקים). הקבוצה הזאת עובדת כמו מכונה והיא תגיע בכושר שיא לפליי-אוף, אין בכלל ספק בזה.

  3. חם מהתנור: לאחר שבשנים האחרונות שחקנים נאלצו לחכות 7 שנים לאחר פרישתם לפני כניסה להיכל התהילה של הכדורסל ע"ש ג'יימס נייסמית', ועדת ההיכל שינתה זמן ההגבלה ל-4 שנות המתנה (במקום 5) מפרישת השחקן עד מועמדתו להיכל. זה אומר שהשנה, בכיתה של 2016, יוכלו להכנס להיכל אלן אייברסון, שאקיל אוניל ויאו מינג, בשנה אחת.

  4. תודה גור על פריוויו מצויין של 10 משחקים. עכשיו כל מה שנותר לי לעשות זה לסקר אותם עד 1:30 או 2 אחרי חצות…
    לך עשרה משחקים זה כיף. עבורי זו מכה!

  5. אחלה פריוויו עם הערה אחת –
    לגבי למודייה, אני עוד אופטימי לגביו. פוטנציאל יש, והוא נראה מספיק רציני בשביל לממש. אבל "אחד מהבחירות הגרועות"?? נזכור שהוא נבחר במקום 7 לא 1…

  6. תודה על הפריוויו המושקע!

    כלל אצבע להימור על משחקי הסאנס –
    חובה לבחור בתוצאה אשר תקרב אותם ככל האפשר למקום ה-9 במערב.

  7. גור, בתור מי שחושב שדיאנג'לו ראסל לא באסט זה בעייתי שתגיד שמודיאיי לא טוב ושאם הוא לא ישתפר הוא יהיה אחת מהבחירות הגרועות.

      1. האם אתה חושה שראסל פחות טוב ממודייה?
        אם כן אז… אין לי מה לומר לך
        ראסל מקבל הרבה פחות קרדיט ממודייה והוא לא מנהל את משחק הלייקרס (חוץ משלושת המשחקים האחרונים שהוא פרח בהם!) לראסל אין אחוזים כאלה מבישים והוא לא מאבד בכמות הזאת.

  8. תודה רבה גור, לילה בהחלט מעניין. כמו שהתרגלנו העונה, הרבה משחקי משולש – כאלה שיכולים ללכת לכל כיוון.
    דטרויט והקליפרס שתי קבוצות דומות מאוד. אצל שתיהן החמישיות מאוד דומיננטיות והספסלים חלשים, שתיהן בנויות הרבה על פיקנרול בין הרכז לסנטר עם ריווח של קלעים כולל קליעה מבחוץ של הפ״פ, לשתיהן מאמנים ותיקים יחסית שכבר הגיעו להישגים משמעותיים אבל סימן השאלה סביבם עדיין קיים.
    אומרים על דיאנדרה שהוא שומר אוברייטד שמקבל קרדיט בגלל כמות החסימות אבל שבפועל הקבוצה איתו לא שומרת טוב יותר. היום יש לו מבחן גדול לעצור פיזית סנטר שבנוי כמוהו ומתבסס על כוח ופחות על טכניקה.

  9. אטלנטה לא אלופת המזרח.היא אמנם הגיעה לגמר וסיימה את העונה הסדירה במאזן הטוב במזרח,אך נעקצה ע"י לברון וחבורתו.
    אחלה פריויו חוץ מזה.

  10. עכשיו עם כל הכתיבה של יומן דנבר אני מגלה כמה הרוקי הזה פשוט לא טוב כמו שדיברו עליו… התחיל טוב אבל לא ברמה של כוכב… ווינסלו למשל טוב ממנו,למעשה ווינסלו טוב גם מקמינסקי קאולי סטיין וגם מהרוקי של דנבר…

  11. 5 דקות בתוך המשחק של יוטה וסאן אנטוניו, יוטה פתחה עם 2 רוקיס נטו וליילס והם נראים כמו מכבי חיפה/ פילדלפיה, סאן אנטוניו נראית מדהים… יאללה, להתחיל את הפלייאוף, מבזבזים לנו את הזמן

  12. רגי גקסון חייב להיות אולסטאר! משחק מעולה. חבל שלא הצליח להסתדר עם ווסטבורק.

    וול אמר עליו שזה לא הגיוני שהוא מקבל יותר כסף ממנו, אבל האמת שהעונה גקסון טוב מוול.

    1. היו חייבים לנסות קומבינציה של ג'קסון רכז וווסטברוק 2 או משהו בסגנון….היה נותן להם עוד כל כך הרבה אופציות וכוח אש

  13. במצב שוויון, פוזשן אחרון, לא מבין למה שוב ושוב לוקחים זריקה מכריעה אחרונה מרחוק, עם יד בפנים. הערב דטרויט, אותו דבר איזיאה תומאס נגד ג"ס, אותו דבר לברון. במקום ללכת לטבעת, לחפש מגע, משהו. אולי הם חושבים יותר מדי על ההיילייט של הבאזר ביטר.

  14. אני הולך לרשום זאת כאן לפני שזה קורה מחר, למקות שזה לא מעניין כמעט אף אחד.
    לפיניקס יש עסקה סגורה על מקריף מוריס שמחכה ל15 בדצמבר.
    להערכתי מדובר על יוסטון (כי מורי נואש) הפיסטונס(כי מרקיף רוצה חזרה לחיק התאום וזה לא רע לפיסטונס(ג'נינגס ילך לקבוצה שלישית(פילי?)ופיניקס תצא עם משהו שלא יעזור ואולי בחירת דראפט) קליפרס (כי גם הם נואשים ולמי כבר אכפת , וסטיבנסון גם הפסיק לראות מגרש באופן דומה בצורה חשודה לזה של מרקיף)

    1. יש שמועות שניו אורלינס חושבים שמוריס יתאים מאוד לצד דייויס.
      הבעיה היא שלא נראה לי שהם מוכנים לוותר על ראיין אנדרסון.

  15. האמת שהוא אכן יתאים לצד דייויס, אבל זה נכון כם על אנדרסון. מרקעף לפליקנס זה משהו שאני רואה עובד רק עם קבוצה שלישת בתמונה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט