הטור היומי שלי: ה-NBA בדרך לגבהים חדשים / מנחם לס

אנחנו נמצאים באטלנטה, מרחק שעתיים נסיעה מהבית לחגוג את ימי החנוכה האחרונים עם הנכדות טליה בת ה-12 ושירה בת ה-9. טלי אוהדת אטלנטה האוקס (אני מאמין שהסיבה העיקרית היא שיש לה CRUSH על קייל קורבר) מושבעת, ושירה – כמו בוודאי 80% מילדי ארה"ב – מטורפת על גולדן סטייט וסטפן קרי.

מצחיק (ועצוב) להיות ממש עכשיו 10 ק"מ מהאולם בו משחקת זה עתה סן אנטוניו מבלי להיות באולם בשל סרוב אקרדיטציה בגין הביקוש הרב – נאמר לי שלא זכור ביקוש כזה לאקרדיטציות מהמדיה האמריקאית כבר שנים – לראשונה שזה קורה לי שוב ושוב העונה!!!

חששתי שזה עלול לקרות, ולכן בקשתי גם אקרדיטציה למשחק של הסלטיקס בשרלוט. חשבתי שאם יסרבו לי באטלנטה, אסע הערב (אתמול) לשרלוט מאטלנטה, נסיעה של שלוש שעות שהייתי עושה ברצון (מגרינוויל לאטלנטה? שעתיים נסיעה. מגרינוויל לשרלוט? פחות משעתיים. אבל אטלנטה-גרינוויל-שרלוט הן מין משולש, ולכן אטלנטה-שרלוט זה עניין של פחות מ-3 שעות).

אותו סיפור עם שרלוט. שלילה: "עודף בקשות מדיה מקומיות". מאחר ובנסיעה מהבית (כי גם בשרלוט יש לי 'בית' – ביתו של קני, בנה של אשתי גייל) אני רק שעה ושלושת רבעי השעה נסיעה מהאולם בשרלוט, העונה הגשתי בקשות לאקרדיטציה לכל המשחקים 'החשובים', ובינתיים נעניתי בשלילה לכולם. אפילו נגד הלייקרס. אבל במחשבה שנייה – בגלל קובי כל משחק חוץ של הלייקרס הוא 'מאורע' וגם למשחקיה שללו לי אקרדיטציה.

וללכת לראות את דנבר או את פילדלפיה לא בא לי.

מה שקורה הוא שהכדורסל של ה-NBA נמצא בנסיקה אדירה מעלה. לפני שנתיים-שלוש היו 'מתחננים' בפני שאבקש אקרדיטציה כדי ששולחנות העתונאים לא ייראו ריקים. העונה הכל שונה: הליגה נמצאת בעלייה מטאורית מעלה בגלל גולדן סטייט, בגלל ריבוי קבוצות 'טובות', ובגלל היכולת של כל קבוצה לנצח כל קבוצה, אלא אם כן היא פילדלפיה. אפילו הלייקרס היתה שלשום טובה יותר מסן אנטוניו – בסן אנטוניו – כל המחצית הראשונה, ואני מאמין שפילדלפיה עם שלושת בחירות דראפט סיבוב ראשון העונה, ועם 4-5 הצעירים הטובים מאד שיש לה, ועם הסיכוי שאמביד יחזור וג'רי קולנג'לו מפקח מגבוה על כל החלטה, תחזור ללגיטימציה תוך עונה אחת.

וכולם כמובן מצפים שהלייקרס והניקס תחזורנה בקרוב להיות קבוצות טובות מאד, לא סתם טובות, כי עם כל העליות שלי על הלייקרס, אני יודע טוב מאד את חשיבות הלייקרס לליגה. משום מה הליגה כבר 'התרגלה' להתקיים ללא ניקס טובה, אבל זהו הרגל רע שאני מקווה שבקרוב ייעלם כי הניקס אף היא בדרכה מעלה.

רק תתארו לכם מה היה קורה בליגה אם הלייקרס והניקס היו ברמה של הקאבס או הספארס! הליגה היתה מגיעה לשיאים בלתי רגילים של עניין. אני לא חושב שאני מגזים כשאני אומר שהיא היתה מגיעה לרמת עניין עולמית של הפרימייר-ליג האנגלית. אולי לא עד כדי כך, אבל קרוב.

זוהי הרגשה נהדרת לנהל אתר שליבו ונשמתו הוא ה-NBA, וככל שהליגה תנסוק מעלה, כך גם האתר הזה שהוא אתר של מתנדבים (וכל גולש יכול לראות את עצמו כחלק מהאתר, ועתה עם יומני הקבוצות שבחציים נעשים ע"י גולשים זה באמת כך!) עולה במדרגות כלפי מעלה כי ה-NBA סוחבת אותו מעלה, וכמובן גם הקהילה המצויינת של אנשי צוות מתנדבים, וגולשים נאמנים.

פשוט כיף לראות את הליגה פורחת, ואנחנו ניפרח איתה!

ובהזדמנות זו ברצוני לברך את גלעד הגולש שמאתמול הפך לאיש צוות!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה מנחם, לא אומרים לך את זה מספיק אבל תודה על כל הכתבות ועל ההשקעה המרובה שאתה מכניס לאתר וכל זה מאהבה לספורט ולאנשים.
    מנחם רק שתדע שמרגישים את זה בכתיבה שלך ולכן כל כך כיף לקרוא את הכתבות שלך.
    אז שוב תודה בשמי ובשם כל הקוראים שנהנים מהאתר כל יום ויומו

  2. הנבא באמת בעלייה אדירה למעלה. מבחינה מקצועית זה כבר כמה שנים טובות שהרמה היא ללא היכר לעומת העבר אבל עכשיו סוף סוף הציבור מתחיל לקלוט. רק שהליגה עולה בזכות האתר ולא להיפך . . .

  3. השאלה הגדולה בעייני היא האם ה NBA נוסק למעלה בגלל העליה המטאורית של החשיפה לאתר הזה או שאולי המצב הוא הפוך – העניין באתר בעקבות העליה של ה NBA.
    וכמובן יכול להיות שלא !!

    בכל מקרה שאפו ענק לכל צוות הכותבים בהתנדבות ולמנחם שמפקח על העשיה ויש כבר דיבורים בתגובות שהוא עושה פה מיליונים על גבם של הכותבים המוכשרים תוך הבטחה עתידית (אולי) לאקרדיטיזציות (אולי) למשחקי NBA (אולי).

    הסיפור הזה שאתה לא מקבל אקרדיטציות נשמע מופרך לכל אוזן סבירה. הסיבה הברורה יותר והקופצת מייד לעין היא שכנראה אתה סוחר בהן עבור בצע כסף.
    אם תביט על מימד הזמן בפרספקטיבה מעט רחבה יותר מיד יקפוץ לעין תהליך מדורג שכשרותו מוטלת בספק.
    1. למנחם לא היו עיזות.
    2. דאע"ש (ISIS) מתחיל להתחזק.
    3. אקרדיטציות מתחילות להעלם.
    4. למנחם יש עיזות.

    כל בר דעת (ובמיוחד רפי ההשכלה) יכול לראות פה טוב מאד את נתיב הכסף.
    אז אנא ממך מנחם, חסוך מאתנו את סיפורי ה"לא קיבלתי" או "נעלם בדרך"….
    אם זו שיטתך אזי אנחנו כבולים ואין באפשרותנו לשנות את המצב.
    נאחל לך רק להנות מהמיליונים ולהכווין אותם למטרות טובות.

    תודה על הפוסט
    🙂

    1. 🙂 🙂 🙂

      אתר נפלא, החזיר אותי לעקוב אחרי הלידה באופן רציף אחרי כמה שנים טובות של ניתוק.
      פשוט מעניין פה, ובעקבות זה נהיה לי מעניין מהליגה.

  4. אני רוצה להעלות כאן טענה כופרת וממש מעצבנת שמתכתבת הפוך עם מה שמנחם טוען: בעוד הסיקור התקשורתי של הליגה נוסק לגבהים חדשים (ואיתו כפי הנראה גם ההצלחה המסחרית), אני מזהה ירידה חדה ברמת המשחקים והכדורסל המשוחק.
    יש סיבה שגולדן סטייט ב- 24-1, יש סיבה שהספרס הבלתי מגובשים התקפית עדיין נושקים ל- 80% ויש סיבה שקליבלנד עם חצי הרכב מובילה את המזרח.

    הליגה חלשה מאד השנה. זה בא לידי ביטוי בירידה בלתי מוסברת של קבוצות שהובילו את הליגה בשנים קודמות כמו יוסטון, קליפרס או ממפיס. אבל גם קבוצות אחרות כמו אטלנטה, שיקגו ואפילו OKC (אם נתעלם מהעונה החלשה בשנה שעברה) הן קבוצות פחות טובות ממה שהכרנו.

    בל נשכח את המירוץ לתחתית של שליש ליגה שמנסה להפסיד דווקא כדי לקבל בחירת דראפט טובה: את הלייקרס ופילי שממשיכות לשבור כל שיא של ביזיון ועליבות נפש וקבוצות נחמדות ומעניינות כמו מיני, טורונטו, וושינגטון, הקינגס, אינדי או מילווקי שפשוט לא מספיק טובות ונקבל ליגה חלשה מאד.

    זה לא אומר שהיא פחות מעניינת, אבל האם יכול להיות שהתופעה שאנו חווים בשנים האחרונות של היעלמות הביג-מאנים הדומיננטים מהליגה מתפשטת והולכת לירידה כללית ברמת המשחק גם בעמדות אחרות?
    או אולי הכדורסל משנה את פניו לכיוון הגנתי יותר (איך קראתם לזה Flexiball?)

    1. בולשיט!

      גולדן סטייט היא קבוצה היסטורית בהתהוות לכן היא 24-1. כן, היסטורית. לפעמים אפשר לתת פרשנות למראה עיניים שלא בפרספקטיבה של בדיעבד.

      ס"א היא קבוצה אדירה וארגון פנטסטי לאורך כ" הרבה שנים. ועוד היה להם קיץ פורה עם החתמתו של הפרי אייג'נט הכי לוהט בקיץ.

      בקאבס משחק ג'יימס, השחקן הגדול בדורו ואחד הגדולים בכל הזמנים ויש להם סגל רחב (ויקר בטירוף). אז מה שיש כמה פצועים? הם עדיין מציגים רוסטר מפואר.

  5. אין כל היגיון במה שאתה כותב. נכון שיוסטון , הקליפרס וממפיס עם תוצאות הרבה פחות טובות מהשנה שעברה , אבל הן לא נחלשו בהרכבים . אז אולי אחרות השתפרו ולכן השלוש האלה משיגות תוצאות פחות טובות ?
    יוטה , טורונטו , מיאמי , שארלוט ואינדיאנה כולן טובות יותר המהשנה שעברה באותו זמן .
    חוץ מפילי ואולי ל.א. לייקרס אני לא רואה מי מנסות להפסיד בשביל בחירת דראפט.
    אני גם לא רואה מה שייך נושא הביג מנים . יש בליגה כמה דומיננטיים , ויש גם חדשים . אנדרה דראמונד הוא רק אחד מאלה שמראים שיפור רב. הביג מן פחות משנה משחקים היום , ראשית כי בליגה יש הרבה PF ואפילו SF ארוכים וחזקים שיודעים לקפוץ , לחסום ולקחת ריבאונדים מ-2 צידי המגרש. שנית , וזה קשור בנקודה הקודמת , הרבה קבוצות עברו לסמול בול , וזה הופך סנטרים לפחות מרכזיים .

כתיבת תגובה

סגירת תפריט