הנבואה ניתנה לשוטים (15) אריזונה – מינסוטה / גיא רוזן

לבקשת הקהל (ומנחם) הפריוויו למחזורי ה-NFL יעברו לימי א' בבוקר.
אבל בימי חמישי מיוחדים כאשר יש משחק המצדיק פוסט מיוחד משל עצמו,
אז אותו שבוע משחקים יכיל 3 פוסטים.
ואיזה משחק נהדר יש לנו הלילה!

אריזונה קארדינלס (10 – 2) מארחים את מינסוטה ויקינגס (8 – 4)
(יום ו', 03:30 לפנות בוקר)
מינסוטה שפתחה את העונה במאזן 7 – 2, קצת מתקשה לאחרונה.
היא כבר הייתה על הסף של לברוח מהפקרס במרוץ לראשות הבית הצפוני של ה-NFC, אבל הפסד בית לפקרס (13 – 30), ואז תבוסה לסיאטל (7 – 38) החזירו את ההובלה בבית לפקרס.
בעוד שהויקינגס מתקשים לאחרונה, הקארדינלס לא מפסיקים לנצח.
מאז ההפסד במחזור השישי לסטילרס בפיטסבורג לאריזונה כבר 6 נצחונות רצופים כולל ניצחון בסיאטל וניצחון ביתי מרשים על הבנגלס.
אדריאן פטרסון.
פטרסון לא רצה בכלל לשחק העונה במדי הויקינגס, וזה לקח משא ומתן לא קלים על מנת שפטרסון והנהלת הויקינגס יוכלו ליישר את ההדורים.
ואיזו עונה הוא נותן – 1182 היארד שרץ הם מספר 1 ב-NFL,  ו-8 הטאצ'דאונס שלו על הקרקע הם במקום השני אחרי ה-9 של פרימן מאטלנטה.
אבל הסיפור האמיתי של העונה של הויקינגס (והסיבה להתפוצצות שלו על צוות האימון אחרי ההפסד האחרון) הוא ההבדל המהותי בין תפקוד הקבוצה בנצחונות לבין חוסר התפקוד בהפסדים –
בנצחונות הויקינגס פטרסון מקבל 24 נסיונות ריצה שמניבים 125 יארד למשחק.
בהפסדים? בהפסדים יש לפטרסון 11 נסיונות ריצה בלבד, שמניבים רק 43 יארד למשחק.
דייויד ג'ונסון, כריס ג'ונסון.
גם בקרדינלנס משחק ראנינג באק בכלל לא רע. כריס ג'ונסון נתן עונה בכלל לא רעה, עד לפציעה מסיימת העונה שלו.
ניתן היה לחשוב שהמועמד הטבעי למלא את ה-"חור" שכריס ג'ונסון השאיר אחריו הוא אנדרה אלינגטון, אבל מי שמפתיע ביכולתו למלא את החלל הוא דייויד ג'ונסון –
הרוקי, דייויד ג'ונסון שרץ רק ל-139 יארד ב-11 המשחקים הראשונים של העונה, קיבל 22 נסיונות ריצה במשחק האחרון, והשיג 99 יארד.
קרסון פאלמר.
אין סיבה טובה יותר לתואר "מאמן העונה" שאריאנס מרוויח העונה ביושר, מאשר העונה שפאלמר נותן  –
29 טאצ'דאונס (שני בליגה), 308 יארד למשחק (5 בליגה), 8.84 יארד לנסיון מסירה (שני בליגה),
QBR של 82.6 (כמו ה-PER ב-NBA. ראשון בליגה)
אז מה נשאר לכתוב על פאלמר?
רק דבר אחד. שיהיה בריא!
(במקרה שלו זו לא בדיחה. כל לילה לפני השינה, אריאנס יושב על ברכיו למרגלות מיטתו ומתפלל – "בבקשה, רק שפאלמר לא יפצע עוד פעם. בבקשה…")

התחזית:
בגלל שזה משחק חוץ של הויקינגס,
בגלל הכושר המצויין שלך פאלמר,
בגלל שאריזונה קבוצה טובה יותר.
(ובגלל האנטי-ניחוסון!)
ניצחון של אריזונה.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. קרסון פאלמר אחד השחקנים האוהבים עלי, הוא קנה את עולמי שהוא איים לפרוש אם לא יקבל טרייד מהסינסיטי בנגאלס. מדהים פשוט איך הוא חזר מפציעה של קרע ברצועה (עונה שעברה) בגיל שלו (בן 35). אדריאן פטרסון בעונה סבירה בשבילו אחרי שחזר מפציעה (עונת על לכל שחקן אחר, אבל ב2012 הוא רשם 2097 יארד נתון בלתי נתפס) אבל ביכולת חלשה מאוד במחזורים האחרונים (רשם 18 יאד בהפסד לסיאטל) אם הוא יחזור ליכולת הטובה שלו יש לי הרגשה שמינוסטה תנצח (למרות שאריזונה טובה יותר).
    בנוסף הבלאגן עם מינוסטה קשור גם לסיפור המפורסם שלו על התעללות בילד שלו . אם אריזונה מנצחים הם מבטיחים כמעט בוודאות את הזכייה בNFCמערב

  2. אני שונא את המשחקים של יום חמישי. לקבוצות יש חצי מהזמן להתכונן וככה זה גם נראה הרבה פעמים. זה אומר שכל תוצאה אפשרית כולל תבוסה בכל כיוון.
    בקארדס דיוויד ג'ונסון פותח מכיוון שאלינגטון נפצע גם הוא באותו משחק בו כריס ג'ונסון כמעט בודאות סיים את העונה. בנוסף שני פותחים הגנתיים גם יחסרו כשמהצד השני ההגנה הנפלאה של מינסוטה תחסר לא פחות מ4 שחקנים פותחים.
    ניצחון של הקארדס יבטיח כמעט בודאות לא רק את הבית אלא גם את שבוע החופש. הפסד יצור תחרות מעניינת על המקום השני בחטיבה.

  3. עוד משהו קטן. אם אנחנו רוצים להשוות את ה QBR למה שאנחנו מודדים ב NBA אז השוואה נכונה יותר תהיה למשהו כמו BPM או RPM ודומיהם. PER דומה יותר ל passer rating.

  4. תודה רבה גיא.
    אני חולק על מנחם והאחרים. מאד אוהב את הפינה של חמישי גם אם זה ג'קסונביל נגד טנסי!
    משחק קשה להימור, כנראה שממש כדאי שאריזונה ינצחו, אז נלך על זה..

  5. לא הכרחתי. רק הצעתי. כי לעשות פריוויו על יום ראשון ביום חמישי זה מוקדם מדי. גם בעתונאים אמריקאים הפריוויו על משחקי יום ראשון נעשה ביום ראשון בבוקר, כמה שעות לפני המשחק, ולכם בארץ יש את כל יום ראשון לקרוא ולדון לפני המשחק.

  6. בעידן של לא מעט פרימדונות בקרב צמרת הרסיברים ב-NFL,
    לארי פיצ'ג'רלד בולט כאחד מהשחקנים הקבוצתיים בליגה.
    מי שראה את הבלוק שהוא עשה, כך שפלוייד יוכל לרוץ עם הפוטבול עד לאנד זון, יבין מייד שזה שחקן שנותן 100% כל הזמן.
    אז ה-TD הזה ירשם לזכות פלויד ופאלמר, אבל הוא לא פחות לארי.

    1. פיצג'רלד חוסם מצויין גם במשחק הריצה אבל דווקא יצא לו שם של קצת פרימדונה בשנים הראשונות שלו. השכנוע של אריאנס לעבור לעמדת הסלוט החייה לו גם את הקריירה וגם את האנרגיות.

  7. ודרך אגב, קארסון פאלמר שבר עם המסירה לפלויד את שיא הטאצ'דאונס הקודם של הקארדינלס (מסירה 31 ל-TD העונה לפאלמר)
    מחזיק השיא הקודם? קורט וורנר האגדי.
    עכשיו שיעבור את וורנר רק עוד שלב אחד בסולם הפלייאוף, ועידו יהיה ממש מרוצה…

    1. גם מייק יופאטי השווה במשחק את שיא הקבוצה ביארדים ותפיסות בעונה לשחקן בעמדתו (בעידן הסופרבול לפחות).קדימה רק עוד תפיסה אחת כמה קשה זה כבר יכול להיות?

  8. מינסוטה לוקחים צ'אנסים בלחתוך כדורים מפלמר. באחרון הם היו מחמיצים, פלויד יכול היה ללכת ל-TD

    חוזר לשיקגו-קליפרס
    שקול שם

    1. הבעיה של מינסוטה שהיא לא הולכת ALL IN על פטרסון.
      בכל משחק שיש לבידג'ווטר יותר נסיונות מסירה מאשר לפטרסון נסיונות ריצה – מינסוטה מתקשים.

  9. 23 – 20 לאריזונה, שניות לסיום. מינסוטה בטווח שער שדה קל, בוחרת לנסות ללכת על עוד נסיון אחד לנצח את המשחק ב-TD.
    מה שקורה זה שהגנת אריזונה מגיעה לברידג'ווטר, וגורמת לו לאבד את הפוטבול בסאק, וכתוצאה מכך מנצחת את המשחק.

  10. יפה מאד לאריזונה. למעשה הבטיחו את הביי, למרות שיש להם שלושה משחקים די קשים עד הסיום (פילדלפיה בחוץ, גרין ביי וסיאטל). אני במקומם הייתי שוקל לתת לפאלמר קצת מנוחה, כי לדעתי הם נעולים במקום השני ב-NFC.

    1. זה מאד תלוי. אם הפנת'רס והקארדס מסיימים באותו מאזן שובר השוויון יהיה של אריזונה. ובמידה ובשבועיים הקרובים קרוליינה לא מפסידה אז זה אכן יהיה מוצדק. מצד שני זה תלוי גם מה גרין ביי יעשו. כי אם הקארדס מפסידים לפאקרס זה ייתן להם את שובר השוויון במקרה ושתי הקבוצות יסיימו 4-12 לדוגמא. בקיצור צריך לכות עוד שבוע עד שבאמת מבטיחים את המיקום ואז לראות. בכל מקרה לא הייתי נותן לו לנוח יותר ממחצית בכל משחק.

      1. קודם כל, את קרולינה הם לא יעברו. לפאנתרס יש שני נצחונות יותר ולוח משחקים קל בטירוף. לגבי הקבוצות שרטדפות אחריהן, מדובר רק בגרין ביי שיכולה לעבור אותם, וזה יקרה רק אם הקארדס יפסידו את כל המשחקים וגרין ביי ינצחו את כולם.

        1. ברור שהתרחיש הסביר הוא שהקארדס יסיימו במקום השני אבל אי אפשר לבטל את האופציות האחרון בליגה בה כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה.

          לקרוליינה לוח משחקים שרובו בתוך הבית הכולל רק קבוצות הנאבקות על מקום בפלייאוף. מאבקים בתוך הבית הם תמיד טעונים ולכן קל זה לא יהיה. אם הפנתרס מפסידים השבוע יש רק משחק ביניהם לבין הקארדס ורק כדי לשמור על האפשרות להימנע ממפגש חוזר בין השתיים בקרוליינה יהיה כדאי לאריזונה להמשיך ועשות את המקסימום כדי לסיים ראשונים.

          לגבי גרין ביי – הפאקרס יהיו צריכים לנצח את כל המשחקים שלהם אבל זו אופציה ריאלית אם הם יתאפסו על עצמם ויחזרו לכושר של תחילת העונה. זה יכלול גם ניצחון על הקארדס שיעניק לפאקרס את שובר השיוויון ולכן עוד הפסד אחד בלבד של אריזונה- נניח מול הסיהוקס שיהיו חייבים לנצח כדי להיכנס לפלייאוף ייתן לפאקרס את שבוע הביי. לכן גם מהכיוון השני אסור לאריזונה להוריד את הרגל מהגז עדיין.

          זה נכון במיוחד לאור העובדה שגם אליפות הבית אינה מובטחת – אם הקארדס מפסידים את שלושת הנותרים והסיהוקס מנצחים את כולם אז הקארדס בווילד קארד.

          בקיצור שום דבר עדיין לא סגור ואם לתת מנוחה אז רק בעוד שבוע – עד אז דברים כבר יתבהרו יותר.

  11. בניגוד לחששות המוקדמים שלי היה משחק ממש טוב. ההגנה של אריזונה התמקדה בלעצור את פיטרסון אבל ברידג'ווטר נתן משחק מעולה כשהוא משחרר מסירות מהירות. באופן קצת אירוני המשחק נגמר על אחד המהלכים היחידים בהם הוא החזיק את הכדור שנייה אחת יותר מדי כשדוויט פריני עושה מה שדוויט פריני ידע לעדות כל כך טוב.

  12. יפה, לי זה נחמד דווקא ההתמקדות על משחק אחד בלבד בפריוויו והסיקור. די מדהים מה עושים באריזונה השנה. הלכו לי כל הקבוצות שאני מחבב אז אני איתם בפלייאוף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט