סיכום יום חמישי הגדול / דור בלוך

מאזן מושלם לקבוצות הביתיות ביום חמישי הגדול כשברוקלין מנצחת את קרב הנמושות, שיקאגו גוברת על הקליפרס בקרב מהלומות, אוקלהומה ממשיכה להרשים מול אטלנטה וסקרמנטו מזיעה כל הדרך לעוד W הפעם מול ניו יורק.

ברוקלין נטס (15-7) 100 – פילדלפיה 76'ס (22-1) 91:

וואו פילדלפיה היא קבוצת כדורסל ממש לא טובה.

כמה לא טובה? 12.9% מהשלוש לא טובה. האורחים הצליחו להישאר במשחק בעיקר הודות למשחק מבולגן של ברוקלין (19 איבודים) אבל גם זה לא עזר לה בסופו של דבר מול אנדראה ברנייאני שנתן את משחקו הטוב ביותר העונה.

ברוקלין פתחה טוב ועלתה ליתרון 11 ברבע הראשון כשפילדלפיה לא מסוגלת לקנות סל, אבל ברבע השלישי פילי התאוששה, קלעה 30 נקודות ועלתה ליתרון 6, אבל אז כמו השועל בסרטים המצויירים היא הסתכלה למטה ונזכרה שהיא מעל תהום, וברבע הרביעי ברוקלין הפכה בחזרה עם 30 נקודות משלה בדרך לניצחון קל.

דאבל דאבל של 22 10 לאוקאפור לא הספיקו, כשהחמישיה של פילי הייתה פשוט יוסלס (אף אחד לא קלע מעל 10 נקודות, קנאן וקובינגטון עם 0 מ-12 מצטבר מהשלוש), דווקא הספסל נתן תוצרת עם טי ג'יי מקונל שקלע 17 והולמס 14. שטאוסקס קלע 0 מ-7 מהשלוש, על הופעה כזאת בליטא כבר היו מוציאים אותו להורג.

בברוקלין תאודוס יאנג היה מצויין עם דאבל דאבל של 18 ו-11 כשברניאני משתלט על המשחק ברגעים המכריעים עם 23 משלו ב-23 דקות. לופז היה בינוני והסתבך בבעיית עבירות, סיים עם 7 בלבד.

אמר מי שאמר שברוקלין קבוצה טובה יותר ממה שנדמה.

נו שויין.

שיקאגו בולס (8-12) 83 – לוס אנג'לס קליפרס (10-13) 80:

נו קליפרס, מה יהיה, עד שנדמה שאתם מפתחים מומנטום אתם קולעים בקושי 80 נקודות בשיקאגו ומפסידים?

שיקאגו כבר הובילה ב-16 כשהיא מפעילה את הנשקים הרגילים שלה – הגנה קשוחה ומשחק לתוך הצבע, אבל הקליפרס חזרו לקראת הסיום לאחר שבלייק גריפין הורחק ברבע השלישי אחרי עבירה קשה על גיבסון.

אבל 45 שניות לסיום פלואטר של דריק רוז נתן יתרון 6 שנדמה היה שחורץ את גורל המשחק. ווסלי ג'נסון קלע שלשה בצד השני לשלשה וכשכריס פול עלה לשלשה נוספת הייתה באולם תחושה של מיאמי-ס"א מלפני 3 שנים, אבל הכדור יצא החוצה ושיקאגו שמרה על הבית.

רוז קלע רק 11 אבל 9 מתוכן ברבע האחרון כשבאטלר מסתפק ב-14 משלו בערב קליעות רע. גאסול כיכב עם 24 ושיא קריירה של 3 שלשות. ג'ואקים נואה תרם 13 ריבאונדים מהספסל אבל רק 2 נקודות ועתידו ממשיך להיראות לא ברור.

בצד השני ערב חלש לכל רוחב הגיזרה וזה אומר משהו שלמרות זאת הקליפרס כמעט ניצחו. גריפין עם דאבל דאבל צנוע במונחיו של 18 ו-11 אבל כאמור הרחקה ברבע השלישי, ג'ורדן הוסיף דאבל דאבל אופייניי משלו עם 10 ו-14 ופול עם 12 בלבד בערב קליעה מזעזע. גם לרדיק היה ערב כזה עם 2 מ-11 בלבד. מי שדווקא כן התחמם הוא ווילי ג'ונסון עם 3 מ-4 מחוץ לקשת כשג'וש סמית' מוסיף 2 מ-3 משלו.

האמת ששתי הקבוצות לא ממש נראו כמו איום פלייאוף רציני, אבל העונה עוד ארוכה.

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8-14) 107 – אטלנטה הוקס (10-14) 94:

והנה אחת שכן נראתה כמו איום פלייאוף רציני – אוקלהומה סיטי ת'אנדר.

אוקלהומה גמרו את זה מוקדם עם 35 נקודות ברבע הראשון ויתרון דו ספרתי במחצית, אבל כשנתסתכל אחורה על תולדותיהם של הת'אנדר, המשחק הזה יכול להיות משמעותי, כי זה היה משחק שבו גם דוראנט וגם ווסטברוק סמכו אחד על השני ועל החברים.

כולם ידברו על הטריפל דאבל של דוראנט עם 25 נקודות 10 אסיסטים ו-12 ריבאונדים אבל שימו לב גם לדאבל דאבל של ווסטברוק עם 23 ו-10 אסיסטים. מקרה נדיר שבו שני הסופרסטארים מסיימים עם מעל 10 אסיסטים, כשהנהנה העיקרי היה סרג' איבקה שסיים עם דאבל דאבל משלו של 23 נקודותו -10 אסיסטים. עם זאת הספסל של אוקלהומה ממשיך להיראות חלש כשאף שחקן לא קולע בספרות כפולות, ווייטרס קולע באחוזים גרועים מאוד.

כשההגנה של אטלנטה לא מצליחה להאט את הת'אנדר אין לה הרבה מה למכור מולם וזה היה המקרה הלילה. ביזמור הפתיע מהספסל עם 22 וטיג קלע 18 אבל הקו הקידמי של הקבוצה שותק לגמרי כשמילסאפ והרפורד קולעים ביחד רק 16 באחוזים קטסטרופליים.

סקרמנטו קינגס (15-9) 99 – ניו יורק ניקס (14-10) 97:

בסוף זה הלך לקינגס אבל זה היה הרבה יותר קשה ממה שנראה בתחילה.

הקינגס כבר הובילו ב-19 אבל הניקס הובילו ריצה ברבע האחרון כשהם נהנים מאחוזים גרועים של הקינגס מחוץ לקשת (19%). בהתקפה האחרונה כרמלו עלה לשלשה והחטיא כדי לסדר לניקס את הפסדם הרביעי ברציפות.

כרמלו סיים עם 23 ו-14 ריבאונדים אבל גם 5 איבודים ואחוזים רעים מהשדה. פורררררררר-זינגס! סיים עם 13 ו-7 ריבאונדים בערב בינוני ואפללו הוסיף 14 בערב שבו קשה להאשים את אנתוני על זה שזרק 21 זריקות כי פשוט לא היה לו עם מי לשחק.

משחק ענק לרג'ון רונדו עם 16 נקודות 12 אסיסטים ו-9 ריבאונדים, אף אחד לא יכל לפרגן לו עוד איזה ריבאונד?

כוכב המשחק כרגיל היה קאזינס עם 27 ו-11 ריבאונדים והחבר הטוב כספי שיחק שוב 40 דקות וקלע 11 נקדוות עם 8 ריבאונדים 3 אסיסטים ובלי איבודים.

קוליסון עלה מהספסל מצויין והוסיף 16 בערב חלש של בו מקלמור.

וזה נכתב לפני המשחק:

יום חמישי גדול של נמושות וענקיות, עם משחק אחד של נמושות הליגה, משחק אחד של שתי קבוצות שמחפשות כיוון ושתי קבוצות שמחפשות לחזור למעמד של קונטנדריות אחרי פתיחת עונה בינונית למדי, אז בואו ניגש לאקשן.

ומאחר ויש לנו הערב שתי נציגות של ניו יורק שתי נציגות של קליפורניה נציגה אחת של ג'ורג'יה נציגה אחת של פילדלפיה נציגה אחת של שיקאגו ונציגה אחת של אוקלהומה בואו נשמע קצת מוזיקה רלבנטית:

 

https://www.youtube.com/watch?v=cDm_ZHyYTrg

https://www.youtube.com/watch?v=mpAkMk0phOs

ברוקלין נטס (15-6) – פילדלפיה 76'ס (21-1):

בואו נסלק את המשחק הזה מסדר היום שלנו במהרה אוקיי?

פילדלפיה אולי יוצאת לדרך חדשה עם ג'רי קולנג'לו בפרונט אופיס, אבל המינוי שלו בוודאי לא יתחיל להשפיע בשלב זה, ובמשחק הראשון שלו הקבוצה שלו חטפה 51 הפסד. בבית. לא נעים.

פילדלפיה קיבלה בחזרה את הסנטר שלה שחזר מהשעייה בגלל שהיכה בחור שאמר שהקבוצה שלו גרועה (אם הייתי מכה כל מי שהיה אומר לי עובדה ברורה ברמה הזאת, הייתי מבלה את שארית חיי בכלא, מה נסגר?), ולמעט התקרית הזאת הוא נותן עונה לא רעה בכלל עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים.

מלבדו רוברט קובינגטון מעמיד 14 נקודות למשחק, ונרלנס נואל מעמיד מספרים לא רעים עם 10 נקודות ו-8 ריבאונשים, אבל זה בערך זה. כשאין בקבוצה שלך אף שחקן שמוסר מעל 6 אסיסטים למשחק, לוקח מעל 8 ריבאונשים למשחק, או קולע מעל 17 נקודות למשחק, אתה יודע שאתה בבעייה.

בצד השני יש לנו את ברוקלין, הקבוצה השנייה החלשה ביותר בליגה שמציגה גם היא סנטר דומיננטי (שרוצה למות מהקבוצה שלו) בדמות ברוק לופז, לצידו משחקים תאודוס יאנג שנותן עונה לא רעה, ג'ארט ג'אק והאמן שבעבר היה נקרא ג'ו ג'ונסון (29 אחוז מהשלוש, אווץ').

אם לא מיציתם את המשחק של מכבי מוקדם יותר ובא לכם עוד קצת כדורסל יורוליג, זה המקום בשבילכם.

ברוקלין ב-5

tank

שיקאגו בולס (8-11) – לוס אנג'לס קליפרס (9-13):

ונעבור לאירוע משמח יותר כשהבולס מאחרים את הקליפרס במשחק בין שתי קבוצות ששואפות לאתגר את מובילות האיזורים שלהם – הקאבס והווריורס אבל נראות מאוד רחוקות מכך נכון לעכשיו.

נראה שהקליפרס השאירו את הצרות מאחוריהם, אחרי רצף מחפיר של שבעה הפסדים מתשעה הם יצאו לדרך עם ריצה נאה של שבעה נצחונות מתשעה (כשאחד ההפסדים הוא מול הווריוריס וזה כידוע לא נחשב)ץ

החזרה של ג'יי ג'יי רדיק נראית משמעותית במיוחד עבור הקבוצה הזאת, והוא קלע 31 נקודות ב-6 מ-9 מהשלוש בנצחונה השלישי ברציפות של הקבוצה ודומה שהוא הכינור השלישי שפול וגריפין ציפו לו.

הבולס לעומת זאת כבר עם שלושה הפסדים רצופים מול ההרונטס, הסאנס והסלטיקס וינסו לצאת מהפאנק שאליו נקלעו. אם הם יעשו זאת יהיה זה בוודאי הודות לג'ימי באטלר, התורם היציב היחיד בהתקפה של הקבוצה השנה עם 21 נקודות. פאו גאסול תורם 15 לא רעות אבל דריק רוז רחוק מלהזכיר את הכוכב שהיה כשהגיע לליגה. בלעדיו הקו האחורי של הבולס בינוני וספק אם יוכל לסחוב אותם מעבר לסיבוב השני בפליאוף

הימור: הקליפרס ב-12.

reddick

אוקלהומה סיטי ת'אנדר (8-13) – אטלנטה הוקס (9-14):

עוד משחק מצויין שצפוי לנו הלילה כשזה למעשה משחק גומלין למפגש שנערך בג'ורג'יה לפני שבועיים, ובו ניצחו ההוקס 100-106.

אוקלהומה תחפש הלילה את נצחונה השביעי בתשעה משחקים בעוד אטלנטה תנסה לייצר איזשהי המשכיות משל עצמה עם ניצחון שלישי ברציפות.

האם אוקלהומה טובה יותר כשווסטברוק דומיננטי או כשהוא משחק תפקיד שיותר דומה לפוינט גארד קלאסי?

בשאלה הזאת עסוקה רבות התקשורת האמריקאית, אוקלהומה עלתה למאזן 0-4 כאשר השחקן קולע 20 נקודות ומעלה לעומת מאזן חלש של 8-6 במשחקים כאלה בעונה שעברה. אולי זה קשור לזה שבשנה שעברה דוראנט היה פצוע אמריקה? אהמ…

שתי הקבוצות הן במובנים רבים ההיפך הגמור, אטלנטה מבוססת שחקני פנים ואוקלהומה גארדים ופורוורדים. אוקלהומה היא קבוצת התקפה מוכשרת ואטלנטה היא קבוצת הגנה חזקה. אוקלהומה מתבססת על שני סופרסטארים בעוד באטלנטה החלוקה שוויונית להפליא.

העובדות האלה מבטיחות משחק מרתק, ולטעמי גם צמוד.

אוקלהומה ב-5.

AUBURN HILLS, MI - OCTOBER 29: Russell Westbrook #0 of the Oklahoma City Thunder reacts during a game against the Detroit Pistons on October 29, 2010 at The Palace of Auburn Hills in Auburn Hills, Michigan. The Thunder won 105-104. NOTE TO USER: User expressly acknowledges and agrees that, by downloading and/or using this photograph, User is consenting to the terms and conditions of the Getty Images License Agreement. Mandatory Copyright Notice: Copyright 2010 NBAE (Photo by Allen Einstein/NBAE via Getty Images)

סקרמנטו קינגס (15-8) – ניו יורק ניקס (13-10):

ולמתקשים לישון, ולחובבי יקיר המערכת פווווווווווור-זינגיס! (אי אפשר לכתוב את זה בלי סימן קריאה), ויקיר האומה עמרי כספי (אין סימן קריאה), מובטח משחק מרדים להפליא בסקרמנטו.

5 הפסדי חוץ רצופים לניקס והם ינסו לשנות כיוון במשחק הזה.

בגיזרת כספי שימו לב שבפריביו הרישמי של ה-NBA בחרו להקדיש לו שתי פסקאות והן כדילקמן: "כספי מחפש להישאר בחמישיה במשחק הרביעי ברציפות במקום ווילי קאולי-סטיין האנטישמי (סליחה, הפצוע, טעות שלי), לאחר שקלע 19 נקודות במשחק שיא של 41 נקודות. כספי אמר: כולם בליגה רוצים לפתוח ולשחק 40 דקות, אני שמח לפתוח, אני אוהב את זה, אבל כשווילי יחזור אני אשמח לחזור לעלות מהספסל".

חמוד כספי.

בניקס כרמלו ממשיך לחרב כל חלקה טובה הוא אומנם קולע 21 נקודות אבל עושה זאת ב-34% מהשלוש בלבד, והאמת שקשה להאשים אותו כי לצידו אין יותר מדי. פווווווווור-זינגס! אומנם נותן עונה יפה של 14 נקודות ו-9 ריבאונדים למשחק, אבל הוא בשום פנים ואופן לא פרנצ'ייז פלייר של קבוצת פלייאוף בשלב זה (אם כי אני חושב שהוא יהיה בעתיד) ובעוד אארון אפללו ולנגסטון גלוואי משחקים בהחלט לא רע, הסגל של הניקס לא מתקרב לכזה שאמור לאיים על מי מהגדולות במזרח.

הימור: סקרמנטו ב-5, כספי 25 נקודות.

 

לפוסט הזה יש 62 תגובות

  1. סוף סוף אני שמח לראות את הניקס אנשים לא מבינים כמה ניקס חשובה לליגה (בנוסף אליה לייקרס, וגם מיאמי שקצת פחות) מהימים של יואנג לא התרגשתי ככה לראות שחקן של הניקס (למרות שאני לא אוהד שלה), אני עדיין זוכר את אוהדי הניקס המשוגעים של שנת 71 ושל 94, שסוף סוף חשבו שגורגן הלך והם יקחו אליפות סוף סוף אבל סטארק זרק זריקות שלא היו פוגעות בציפורים (במיוחד הזריקה האחרונה שהיה בא חופשי ל3).
    לגבי אוקלהמה סוף סוף הם נראו כקבוצה במשחק נגד ממפיס, ואני מאמין שאם הם ישחקו כך הם מועמדים עיקריים לעלות לגמר הnba.
    על שיקאגו והחוסר יציבות שלה אן מה לדבר, והקליפרס שפול משחק יותר טובים (בלי פול אין להם מנהל משחק).

  2. מקווה שניתן היום בראש לאטלנטה. אם כן, אז זה נראה כמו מומנטום חיובי, אם לא, זה אומר שחוסר היציבות עדיין איתנו.
    לגבי שיקגו קליפרס, אני מהמר על הקליפרס בעיקר כי שיקגו בבק טו בק.

  3. פרוויו משובח, כולל הבחירה המוזיקאלית.
    מצטרף לדעת גדולים שניו יורק ועיר המלאכים צריכות קבוצות חזקות, במיוחד עבור השוק הבינלאומי (אפחד לא מכיר את העיר המפורסמת ״גולדנסטייט״)

    1. כשב"שוק הבינלאומי" יתחילו לעשות פילגרימג' NBA , העיר של ג"ס
      ( טוב – כמעט – מעבר לגשר ) מעניינת לתיירים יותר מכל עיר אחרת באמריקה . ל.א. סתם משעממת , ואת ניו יורק אף פעם לא סבלתי.

  4. נראה לי הבולס צריכים לחשוב על סוג של ניקוי אורוות עם רוז וגאסול.
    רוז בגלל שנראה שכבר לא יעשה לבוס את קפיצת המדרגה, אבל יהיה בעייתי למצוא לו קונה בגלל מצבו הבריאותי והחוצה הגדול
    גאסול כי יש צעירים רעבים על הספסל והוא בירידה, הערך שלו עדיין גבוה ואפשר לקבל עליו תמורה יפה

  5. דור תודה על הפריוויו.
    ברוקלין הרבה יותר טובה ממה שחושבים, היא לא מאריות הליגה אבל אגוז קשה לפיצוח להרבה קבוצות.
    לשיקגו לא הייתי מציע לזרוק את גאסול, בפלייאוף הוא יהיה חשוב מאין כמותו, ביחוד שהוא בשנת חוזה

  6. יופי של פריוויו. אוקלהומה אטלנטה יהיה משחק מעניין מאוד. המשחק בין שתיהן לפני שבועיים היה מצוין והתאנדר נראים יותר טוב מאז. אם ווסטברוק יבוא לשחק כמו שהוא הגיע מול ממפיס ( 10 אסיסטים עוד לפני המחצית ) זה שלהם.

    שיקאגו באמת צריכים לחשוב על הסגל שלהם. על גאסול לא הייתי מוותר, חוץ מנואה אין להם עוד סנטר בסגל והוא לא מי יודע מה. אבל רוז באמת לא נראה כמו מישהו שיחזור להיות איל סטאר. בטלק צריך לקחת על עצמו יותר, כמו ברבע האחרון הלילה נגד בוסטון למרות שהפעם זה לא הספיק

    1. יותר מזה
      רוז יושב על חוזה של 20 מליון לעונה אם אני לא טועה עד סוף העונה הבאה. הם חייבים להפטר מהחוזה הזה איכשהו.

      פריוויו נהדר תודה

  7. ג'וש האריס ודיוויד בליצר, הבעלים של פילדלפיה, רוצים למכור את החלק שלהם בקבוצה בגלל שהליגה כפתה עליהם למנות את קולנג'לו ולהתחיל להיות תחרותיים (הנימוק הרשמי הוא שנמאס ל הם מכדורסל והם רוצים למכור את הקבוצה ולהביא קבוצת NFL ללונדון).

    עידו ורפי צדקו בהכל:

    http://www.hoops.co.il/?p=55906

  8. אחלה פריוויו.
    שיקאגו מאכזבת מאוד השנה. תוציא את המותג "שיקאגו" משם הקבוצה ותקבל קבוצה בינונית במזרח התחרותי.

    כספי נותן עונה מהסרטים. אחד החוזים הכי משתלמים בליגה. לחשוב כמה היה מקבל אחרי עונה כזאת אם החוזה היה מסתיים בסוף העונה ובהתחשב בעלייה הצפויה בתקרת השכר.

  9. גם לי לא נראה שהגיע לו להיזרק. ואולי זה יעלה לו בעוד משחק\
    אבל הקליפרס היו טובים יותר בלעדו והקטינו הפרש של 12 עד לשוויון 66. עכשיו הבולס שוב מובילים ב-4

  10. אני בטוח שדוק היה יכול להמציא משהו טוב יותר מלתת לכריס פול לזרוק מטר וחצי אחרי השלשה בפיידאווי כששני שחקנים שומרים עליו.

  11. כספי נהדר במחצית. 6 נקודות, 5 ריבאונד, 2 אסיסט, אף איבוד. פוריזנגיס אמנם חסם אותו פעם, כספי החזיר לו בשני לייאפים זריזים, מנצל את המהירות שלו על הענק. בכלל, סקרמנטו הרבה יותר קבוצה מהניקס.

  12. לא מובן איך סקרמנטו נותנת ליתרון 19 שנראה כמו 30, להתמסמס ל-5. הוצאת את קאזינס למנוחה של כמה דקות והכל מתפרק. לפחות יש משחק.

  13. אני עוקב אחריהם מתחילת העונה, תמיד מובטח בידור במשחקי סוף הלילה/ תחילת הבוקר בסקרמנטו. אם הם יפסידו את זה, לא ייאמן.

  14. מלו, מלו. מה יהיה.
    נצחון ראוי לסקרמנטו, כספי בערב טובשל 3-8-11, 40 אחוז מהשדה ו-0 איבודים. פשוט שחקן אנ.בי.איי לגיטימי, אם בכלל נותר עוד ספק. ופשוט מציאה בשכר שלו.

  15. איך רונדו סותם תפה לכולם , כולם חשבו שהוא לא שווה כבר , והיום הוא מראה שהוא הרכז הטוב בליגה. למה דאמפ לא הביא אותו למה הההה, במקום להחתים מקרר טורקי,

  16. אחלה סיקור תודה רבה.
    כספי נראה טוב ורונדו עשה עבירה ברורה על כרמלו במהלך האחרון אבל ניתן לו להינות מהספק. אין ספק שהוא פורח בסקרמנטו.
    כל הפסד של הקליפרס מרגיש לי כמו ניצחון של יוסטון. כן ירבו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט