מעורב הופס לערב יום שלישי / מנחם לס

(פילדלפיה סיקסרס של 1964)

1.ג'רי קולנג'לו עשה את "TEAM USA"

 

יכול מאד להיות שג'רי קולנג'לו אחראי יותר מכל אחד אחר על השתלטות נבחרת ארה"ב על שאר העולם בשתי האולימפיאדות האחרונות ב-2008 ו-2012, ובשתי אליפויות העולם האחרונות ב-2010 ו-2014. הוא – יותר מכל אחד אחר – דאג שיהיה מאמן כמייק ששבסקי, שחקנים כקובי בריאנט, לברון ג'יימס, דוויין וויין, כרמלו אנטוני, וקווין דוראנט בנבחרת.

ואז באו נצחונות על 'שאר העולם' בהפרשים ממוצעים של 32 נק', 28 נק', ו(נדמה לי) 21 נק' באליפות העולם האחרונה בטורקיה.

הוא-הוא שהחזיר את הכבוד לנבחרת, והוא-הוא שגרם לשחקנים לרצות לשחק – במקום לנסות להשתמט – כפי שהיה לפניו. הוא זה שאחראי שמחנות האימון הפכו לדבר להיות בו, ולהצגה שכל שחקן אמריקאי רציני עשה הכל להיות חלק בה.

עכשיו ישנה לו משימה הרבה יותר מרכבת ומסובכת: לקחת את התסבוכת, האנדרלמוסיה, הקלחת, והמכשלה הנקראית פילדלפיה 76'S ולנסות להפכה למה שפעם היתה: הפאר וההדר של הכדורסל ב-NBA.

אלה היו ימים שאני זוכר היטב. אהבתי את קבוצת 1962 ואילך עד אין קץ. הרי וילט צ'מברליין שיחק שם, וב-1962, כשאני סטודנט בווסטר, אוהיו, נסעתי עם אשתי רינה ז"ל לדודה ודודתה שגרו בהרשי, פנסילבניה, וכמובן למשחק בו ווילט קלע את ה-100 נק', משחק שמשך שנים לא האמינו לי שהייתי בו עד שהגעתי יום אחד ארצה, וידיעות אחרונות הדפיס את כרטיסי הכניסה של רינה ושלי, יחד עם מאמר שכתבתי.

מי שיחק בקבוצה? וילט. אל ביאנקי. לארי קוסטלו. לוק ג'קסון. פול ניומן. צ'ט וולקר. האל גריר. אני זוכר את כולם כה טוב!

או קבוצת 1984 עם ד"ר ג'יי. מוזס מלון. מוריס צ'יקס. בובי ג'ונס. אנדרו טוני. מייק נאייברוני. סדל ת'ריט. קבוצה שהרבה אנשים בוחרים כגדולה שהיתה מכולן. ואז שנה או שנתיים אחרי הצטרף צ'ארלס בארקלי.

פילדלפיה רקדה וצהלה אז. גם ה-BIG FIVE במכללות היו אז בטופ של הכדורסל (טמפל, וילנובה, אוניברסיטת פנסילבניה, לה-סאל, וסיינט ג'וזף יוניברסיטי).

קולנג'לו בא להחזיר עטרה ליושנה.

בעל הקבוצה ג'וש האריס הודיע שג'רי הופך ל-CHIEF OF BASKETBALL OPERATIONS ושום דבר – שום דבר! – לא יכול להיעשות ללא אישורו. אני מכיר את קולנג'לו מעשרות פעמים שפגשתי בו במסיבות עתונאים ואול-סטארס, בימים שהוא הריץ את הפיניקס סאנס, שגם אותה הפך לקבוצה גדולה. הוא ישר כחץ וקשה כמסמר. הבעייה היחידה שאני רואה איתו היא שהוא בן 76.

אבל אז אני חושב: היי, אני בן 78. אם היו נותנים לי להריץ את הסיקסרס, הייתי נותן לנמושה כסם הינקי לשחק איתי משחקים? הייתי תולה אותו בעץ העומד מול פעמון החרות בדאונטאון.

השאלה מה יהיה עם "THE PROCESS" של הינקי.

לא אתפלא אם ג'רי יתן בעיטה להינקי, ול-PROCESS שלו לפני סיום העונה הזאת.

2. פאו גאסול ללייקרס?

שיקגו בולס רצו את כרמלו אנטוני. הם הפסידו אותו. אבל הם דגו את פאו גאסול וקיבלו ממנו עונה ענקית ב-2014-15. הוא היה 'אול-סטאר', והוביל את הליגה כולה ב-DOUBLES-DOUBLE והיה איש המפתח בהגעה לחצי גמר המזרח.

העונה הוא התחיל חלש, אבל הוא בשיפור די קבוע.

אבל משום מה הוא אף פעם לא היה "HAPPY" בשיקגו. אולי ת'יבודו, אולי מזג האוויר, אולי הוא לא אוהב את העיר (מי שלא אוהב את שיקגו, לא יודע מה זאת עיר ספורט אמיתית; עיר של הבארים של ספורט (ובכלל) הטובים בעולם, אגם נפלא בחודשי הקיץ, ועיר של אקשיון נון-סטופ. לעומתה לוס אנג'לס היא חדר מתים או בית קברות (בחר אחד מהשניים).

ולבית הקברות הזה הוא עלול לחזור.

הוא יהיה שחקן חופשי הקיץ והוא ציין אחרי ההפסד אמש שהוא "מתכונן לבדוק את כל האופציות". כשהוא נשאל בקשר ללייקרס, הוא ענה "הם עדיין מרגישים כמו בית עבורי". כשעתונאי ברט יאגר מ-ESPN שיקגו שאל אותו על ממפיס, הוא הגיב "גם לשחק עם האח זאת אופציה 'חמודהק, אבל בינתיים אני שחקן הבולס, ועד שלא תראו אותי עם גופייה אחרת, אני שחקן שיקגו".

כן, אבל הוא נתן מספיק סימנים שבשיקגו הוא לא נשאר. הוא דיבר על החוזים החדשים והכסף הגדול, ויגר סיכם:

"Very likely” he’ll opt-out of his contract this summer and test the market, especially with the new contract down the corner".

3. מירזה טלטוביץ' ניצח עם זריקה זו חזרה מ-16 דפיציט:

 

*

*

4. קובי: "אני לא שם על אף אחד ב-NBA"

אני יודע שלא תאמינו לי. אני יודע שתחשבו "הנה, הדוק שוב מתעלל בקובי" (שבינינו, אני מחבב!). אז הנה הוידיאו בו הוא אומר זאת. זה חלק ממסע הפרידה שלו, שהוא לא מכנה 'מסע פרידה'. הנה מה כתב עליו הדיילי ניוז:

Kobe Bryant isn't just on his farewell tour, this is his truth tour. You know, that magical week when you're about to quit a job when you can tell everyone exactly how you feel about them and exercise your pent-up feelings. These moments are few and far between, but Kobe is stretching this sucker out for the next five months.

זה לא יפה וזה לא נאה, אבל זאת האמת.

הנה מה שעוד היה כתוב בעתון, והיום זה מפורסם בכל העולם:

It's been a week so far and he's already telling the rest of the NBA that he doesn't care about them. By March he's going to be smacking whippersnappers with a walking stick and telling off dudes on hover boards for "sidewalk surfing."

אז לכל שפוטיו, הנה קובי:

*

*

6. 12 שניות מטורפות לסיום

אתמול, הבאקס ניצחו את הבלייזרס במשחק מטורף לחלוטין. זה כמעט ניגמר (למעשה ניגמר) עם הסל של גרג מונרו, והבאקס UP BY ONE:

 

*

*

7. זה נימשך עם נסיון קליעה של מאיירס לנארד…

…אבל האנסן בא משום מקום לחסום את הזריקה שהיתה יכולה להביא נצחון:

*

 

 

*

8. קווין גארנט מוכיח שעדיין לא נס ליחו (גיא!)

בדאנק על בלייק גריפין שבלייק לא ישכח הרבה זמן!

*

 

*

9. מרוב התלהבות באה השתוללות ו…טכני…

(מתנצל. הוידיאו על הטכני נעלם לי פתאום)

10. לסיום קינוח: קובי על שיחות פרישה עם ג'ורדן:

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 32 תגובות

  1. בקשר לפילי-היה לחץ מבעלי הליגה למינוי של קולנג'לו שם, לכו תדעו כמה זה השפיע על הצעד (לדעתי מאוד השפיע). אני מסכים איתך שהינקי לא ימשיך, אני מקווה שברט בראון כן.

  2. "וּמֹשֶׁה בֶּן מֵאָה וְעֶשְׂרִים שָׁנָה בְּמֹתוֹ לֹא כָהֲתָה עֵינוֹ ולֹא נָס לֵחֹה."

    ולא נס לחה = שמר על רעננותו. המילה "לחה" היא מהשורש ל.ח.ח,
    ובמקורות המילה לחות מתארת רעננות, חיים.
    עץ לח מדמה את החיים, עץ יבש מדמה את המוות –
    "וְיָדְעוּ כָּל עֲצֵי הַשָּׂדֶה כִּי אֲנִי יְהוָה הִשְׁפַּלְתִּי עֵץ גָּבֹהַ הִגְבַּהְתִּי עֵץ שָׁפָל הוֹבַשְׁתִּי עֵץ לָח וְהִפְרַחְתִּי עֵץ יָבֵשׁ אֲנִי יְהוָה דִּבַּרְתִּי וְעָשִׂיתִי."

    "ידעו כל ה-NBA כי אני קווין גארנט השפלתי עץ גבוה…
    כי לא נס לחי"

  3. מנחם, תפסיק לבלבל את כל החברה שלא יודעים אנגלית מספיק טוב. קובי אמר שלא אכפת לו מהמחמאות(יענו הוא לא אוהב חמאה ומעדיף גבינה לבנה בסנדביץ').

      1. מנחם, אני יודע טוב מאוד מאיפה בא הלינק. אני גם למדתי הבנת הנשמע, וגם פיתחתי מעט כישורים בתחום של קריאת שפת גוף. וכן גם כמה מהחברה שהגיבו בכתבה בלינק ממנו הבאת את הקטע שטרחו לציין את אותו הדבר. אתה מוזמן לקרוא את דבריהם. זה שהכתב שם שגה בהבנתו או רצה לשקר או להיות סנסציוני, לא אומר שהוא צודק.

        אם הרצון שלי לתת לקוראיך מבט מדויק יותר על כמה דברים ספורים מתוך כל הדברים שאתה מעלה בפניהם נחשב בעיניך כהטרדות, אז כל שעליך לעשות הוא לבקש ואפסיק לעשות זאת ואניח לך להאכיל אותם במה שאתה רוצה ללא נוכחותי המטרידה, הנתונים שהיא מביאה איתה, והדעות הנלוות אליה. אני חשבתי שרק לפוליטיקאים ודתיים מפריעה האמת או דעות של אנשים אחרים שאינם זהים לשלהם אבל אם טעיתי בנידון אתה מוזמן לתקן אותי.

        1. אולי לך יש זמן לקרוא שפת גוף ולנחש מה עומד מאחורי דברים שהתפרסמו היום בכל העולם. אני מדווח מה שאני קורא כי הגולשים לא מגיעים למקומות האלה, הרבה מהם לא יודעים אנגלית (או לא מוכנים למאמץ), והמעורב משמש מין "כל בו" שמרכז דברים חשובים ומעניינים.
          אני לא כאן לעשות אנליזות, ופסיכו-טרפיה של עתונאים של ESPN, דיילי ניוז, או SP NATION

          1. נכון, וזה מצויין, אבל בגלל זה טוב שיש גם מי שכן יעשה זאת בשביל שאנשים לא יצאו עם מידע שגוי בגלל שעיתונאי לא ישר כלשהו שלא היה לך זמן לבדוק את איכות התוכן של הכתבה שלו החליט לגנוב דעה או להסיט.

            בחייך, הבן אדם לקח ציטוט מ2011, הציג אותו כאילו מדובר בסאונד בייט טרי טרי, והדביק לו ספין שאינו תואם את מה שבאמת נאמר. אתה רוצה שהקוראים שלך יצאו מכאן עם התפיסה שהשקר הבזוי הזה הוא אמת?

    1. אם לחרא של קרמה היה מה לומר אז לספרס היו 3 אליפויות פחות,
      מינסוטה הייתה בוחרת בווסטברוק לפני הת'אנדר ב-2008 (ומשאירה את אוקלהומה עם מאיו)

      זה ידוע שב-NBA רשע וטוב לו…

    1. המשחק של הקליפרס והזאבים אתמול היה טוב בהרבה מזה ששודר לפני שבועיים (למה תמיד המשחקים המוקדמים של ראשון כאלו גרועים?! לפחות הבלוג החי בניצוחו של מומי משפר הכל) . הזאבים היו לא רעים בכלל והובילו לאורך המשחק. הם קבוצה מאוד חביבה שכיף לראות.
      לא הבנתי למה גארנט קיבל טכנית. בגלל קצת התלהבות? (וגם נראה שהצעירים של הקבוצה ממש אוהבים אותו ומקשיבים לו).

      1. דווקא כיוונתי שעון והתעוררתי אבל לא היה לי כח לקום. לא נורא היום בטח לא אפספס את הלוחמים נגד ג'ורג' וחברים
        מת על הטימברוולבס הם הקבוצה שאני הכי אוהב בליגה וטאונס נראה שחקן כל כך טוב סוג של שילוב של דיאנדרה ג'ורדן בהגנה וגריפין בהתקפה עם 90 אחוז מהעונשין.
        גארנט גם דוגמא לאיך HOF בסוף דרכו צריך לשחק.

      2. פלו ג׳ו ריגשת את מומי
        מומי יוריד שוט ואן גוך אסאי וסופגנייה פלוס ריבת חלב בטעם אלפחורס לכבודך

        גלעד , גארנט זה דוגמא לנוכל שהונה את ביטוח לאומי הוא על קצבה כבר 3 שנים , יצא לו מהלך אחד טוב ב 4 עונות לא להתלהב יותר מידיי

        1. לא מבחינת החוזה והכסף מבחינת התרומה שלו לקבוצה.
          הוא יודע שהוא כבר לא השחקן שזכה בMVP אז הוא לוקח תפקיד קטן יותר ויותר ומנטור לצעירים בעיקר.

  4. מנחם מעורב מרהיב עם גרי קולנגלו לא יעשה זאת אף אחד לא יעשה זאת, כדי שקבוצה תצליח, צריך שיהיה לה 4 גורמים מנהל (גנרל מנגר) מאמן ושני כוכבים, סוף סוף פידלפיה שפעם הייתה אימת הליגה סימנה v על הסעיף הראשון (הוא לקח בעצם את הזכויות מסם הינקי),לטעמי גרי קולנגלו הוא הנשיא השני הטוב בליגה אחרי גרי ווסט (הgm הטוב בהיסטוריה). ךגבי התהליך של הינקי עד שנה שעברה הייתי בעדו היה באמת מגמת שיפור הצעירים הראו את ההתקדמות שלהם,השנה הלכו אחורה 3 צעדים ולכן התמיכה בתהליך נראית לי אבודה . הינקי עדיין מאמין שאמביד יחזור ויהיה הפוטנציאל שציפו ממנו (בנושא הזה אני גם מאמין במיוחד שיצע סוף סוף שמועות טובות שההחלמה מתקדמת כמתוכנן ונראה אותו בליגת הקיץ) פלוס השילוב עם אוקופר, 4 בחירות סיבוב ראשון וזכייה סוף כל סוף בבחירה הראשונה ולקחת בה את בן סיימונס ושל ובחירה נוספת של רכז בדמות גמל מרי או כריס דן ושאחד הכוכבים הגדולים יחליט להיות קרוב לIndependence hall( היכל העצמאות שהוא האתר ההיסטורי הכי חשוב בארצות הברית) ולהיות מרחק חצי שעה נסיעה מגני לונגווד, המדהימים ביופיהם.

  5. Ish , אל תתן למנחם לבלבל אותך.
    המציאות שלו אף פעם לא היתה אפילו קרובה לאמת….
    תמשיך במלאכת הקודש ואל תשים לב למקלות בגלגלים שהגורו או אחד מעדר המעריצים שלו ינסה לשים לך!

  6. אחלה מעורב.
    לא ברור עוד מה יקרה עם הפרוסס בפילי.
    יש האומרים שהמינוי לא ישנה כלום, ויש האומרים שהפרוסס בא לסיומו.

    אני חושב שהפרוסס מת בכל מקרה, גם אם לא מבחינת ההנהלה. שלוש שנים של כשלון טוטאלי, שבו מקוום לקבל בחירה ראשונה זה לא פרוסס, זה פשוט הימור. ולפי דעתי לא הימור מוצלח במיוחד

  7. תודה על המעורב מנחם.
    אני קורא כדורסל רק בהופס. זה לא רק שאין לי זמן – זה שאני מוצא בהופס את כל מה שאני צריך כדי להיות מעודכן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט