שני רוקיז קיימים ואחד עתידי/גור גולן

עונת הNBA תופסת תאוצה וכמו כן גם הרוקיז שהופכים להיות משמעותיים מאוד.

דראפט 2014 היה אמור להיות הגדול אי פעם והוא באמת לא רע בכלל! וויגנס, לוין, קלארקסון, מירוטיץ, מקדרמוט, רנדל  ועוד רבים וטובים אחרים הופכים להיות ברגים חשובים בליגה כבר בעונתם השניה. האם זה הדראפט הטוב בהיסטוריה? קשה לי להאמין.

בוא ניגש עכשיו לדראפט יותר מעניין ולפי דעתי גם יותר טוב: דראפט 2015! עברה בסה״כ רבע עונה (הזמן טס שנהנים)  והרוקיז החדשים בליגה משתפרים ומשתפרים כל משחק וכל דקה על המגרש. טאונס, ראסל, פרינגלס, אוקאפור, ווינסלו, סטיין, ג׳ונסון ועוד רבים וטובים אחרים שעדיין לא מצאו את מקומם בקבוצה כמו פרנק קמינסקי שעוד יתגלה כשחקן מצוין.

rookie

אני ארצה להתמקד תחילה בשני רוקיז מהדראפט האחרון שנלחמים אחד בשני על תואר ROY.

אל תצפו לשמות מפתיעים כי אני מתמקד בצפויים ביותר!

קארל אנתוני טאונס (C)

הבחירה הראשונה בדראפט 2015 הייתה צפויה, לא היה הרבה ספק שהענק של מכללת קנטאקי ייבחר ראשון על ידי מיניסוטה.

הוא קולע 14.8 נקודות (52.8% מהשדה ו-82.4% מהעונשין) ולוקח 9.1 קרשים למשחק. את הסטטיסטיקה המכובדת הזאת (עונה ראשונה בסך הכול!) הוא עושה ב-27.8 דקות.

אני ארצה להתמקד דווקא במשהו אחר: אתמול במשחק נגד קליפרס הוא קלע שלוש שלשות במאה אחוז! אז מיד הלכתי לבדוק כמה שלשות הוא קלע העונה… הוא קלע עד עכשיו 7 שלשות מ-15 זריקות.

עכשיו למה אני מתמקד בזה? בשנים האחרונות הסנטרים של הליגה שיפרו פלאים את יכולת הזריקה שלהם מחצי מרחק וחלקם גם משלוש והפכו בשל כך למסוכנים כפליים! אם טאונס יקלע אפילו שלשה אחת למשחק ב-40% (ביינתיים 0.4 ב-46%) הוא יהפוך לאימת הליגה בעתיד הקרוב.

קארל אנתוני טאונס הוכיח עד עכשיו שהוא שווה בחירה ראשונה וליד וויגנס ולוין הוא יפרח! לגבימיניסוטה, כבר אמרתי כמה פעמים שהם בשלבי בנייה לתפארת ועוד שנתיים הם יאיימו על כל הליגה.

טאונס, תמשיך בקצב הזה ויהיה טוב!

150504095336-karl-anthony-towns-posts-up-vs-cincinnati-050415_1200x672

קריסטפס פרינגלס (PF)

כולם צחקו על הניקס, על פיל ג׳קסון ואפילו הקהל של הניקס שרק בוז לאחר הבחירה בערב הדראפט. האם אתם זוכרים את הילד שבכה בגלל הבחירה?

 

עכשיו אני בטוח שאוהדי הניקס מתים עליו!

פרינגלס קולע 14.6 נקודות (46% מהשדה ו-36% מהשלוש) וקוטף 8.9 כדורים חוזרים ב-28 דקות למשחק.

הוא פתח את העונה לא רע אבל מאז השתפר פלאות! אתמול הוא קלע 28 נקודות עם 72% מהשדה והפך להיות הבורג המרכזי בניקס! לא כרמלו אלה דווקא פרינגלס הוא זה שהוביל אותם.

לא סתם הזכרתי את המשחק של אתמול… אתמול הלטבי הענק שיחק נגד נוביצקי! לא מעט השוואות היו ביניהם ואתמול סוף סוף ראינו אותם אחד כנגד השני.

האם אתמול פרינגלס נתן את החותמת? לפי דעתי כן. הוא הוכיח שהוא מתאים לליגה הטובה בעולם למרות כל החששות, ונדמה לי שהוא יהיה שם גדול בליגה.

הניקס יכולים להיות מרוצים מכל שפרינגלס נותן להם בסיס ועכשיו הגיע הזמן לפתח את שאר הסגל.

kristaps-porzingis

אלה שני השחקנים שייאבקו על תואר רוקי העונה אבל רגע! ובשנה הבאה ?

כמו כל שנה אני עוקב (בקטנה) אחר מחזור הרוקי הבאה והשנה – שם אחד מרכזי – בן סימונס.

בן 19 (למען האמת גיליתי שהוא נולד בתאריך שלי), גובהו 2.08 ממכללת LSU .

הוא חזק, אתלטי, בעל ראיית משחק מדהימה ויכולת התמצאות מדהימה במגרש. הוא קולע 20 נקודות, לוקח 15 קרשים, מוסר שישה אסיסטים, חוטף 2.4 כדורים וחוסם 1.6 כדורים ב-35.6 דקות למשחק – סטיסטיקה מדהימה!

לפני כשישה ימים הוא ביצע משחק שיא: 43 נקודות (15/20 מהשדה), 14 כדורים חוזרים, 5 חטיפות, 7 אסיסטים ושלושה בלוקים.

https://www.youtube.com/watch?v=R-65jkEqnpc

בעיה אחת יש לי איתו! לא ראיתי אותו קולע אפילו לא ג׳אמפ אחד או אפילו סתם מחוץ לצבע למעט שלשה אחת.

אפילו מנחם אמר שהוא שחקן המכללות הכי טוב שהוא ראה.

למען האמת כל מילה נוספת מיותרת ואני אאחל לו ולי שייבחר על ידי הלייקרס ולא (חס ושלום) על ידי פילדלפיה!

simmons

אם כבר דראפט 2016 אז אני רוצה להזכיר שם נוסף ממכללת יוטה – יאקוב פולטל.

בן 20, גובהו 2.13, אוסטרי לבן כמו סיד שמשחק במכללת יוטה המצוינת. הוא קולע 21.3 נקודת (כ-70% מהשדה), לוקח 9.9 קרשים, חוסם 2.5 פעמים ומוסר 1.9 אסיסטים ב-30 דקות משחק. פולטל הוא שחקן נהדר שככל שעוברים המשחקים בליגת המכללות – הוא מתקדם בדירוג לקראת הדראפט. לפי דעתי יתקדם לשלישייה ראשונה ואם לא אז חמישייה.

בקיצור בעוד 10 שנים, תהיו בטוחים שיהיה בסדר ואפילו יותר מבסדר.

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. לגבי בן סימונס הקליעה מרחיק היא היכולת היחידה שחסרה לו בארסנל ההתקפי, הוא בהחלט כישרון גדול אך את עונת המכללות לוקחים בערבון מוגבל (לא משפיע כמעט על הבחירה בדראפט) מה שחשוב באמת זה המחנות לפני הדראפט בהם שחקנים נבחנים על ידי קבוצות ראש בראש בצורה שהקבוצה רוצה לבחון, ראיונות אישיים, מדידות וכו'.

    לגבי דראפט 2014 אחרי שנה וחצי צריך להתייחס לשני אספקטים אספקטים משמעותיים:
    1. הכמות הכי גדולה בהיסטוריה של שחקנים פצועים מהדראפט היא אפשר לשפוט דראפט שהשחקנים העיקריים שבו היו או עדיין פצועים ( אמביד שהפוטנציאל שלו הרבה יותר גבוה משל טאונס, פארקר, אקסום, רנדל…)
    2. כמות גבוהה של שחקנים שידענו שהם לא מוכנים עדיין לליגה ואתה רואה את השיפור העונה סמארט עם הקליעה, לבין אותו סיפור קלרקסון רנדל…
    דראפט 2014 הכיל המון אתלטים שצריכים עוד כמה שנים כדי להראות את היכולת האמיתית שלהם.

  2. לא יודע לגבי סימונס
    אבל טאונס והפורזינגיס מדהימים
    טאונס פשוט ענק הוא רושם יותר מ2 חסימות למשחק והוא גם שומר מצוין בצבע וגם יודע להחליף ולשמור על שחקני חוץ כשגם בהתקפה הוא רק משתפר.

      1. לא ראיתי הרבה ממנו (תקצירים והיילייטים בעיקר), אבל אלא אם כן הוא המג'יק הבא, וכל עוד ההשפעה שלו על המשחק קטנה ככל שמתרחקים מהצבע, לא הייתי שם אותו במספר נמוך מ-PF.

  3. הרוקים של מומי
    רוקי 4 – מחסל את איבן דראגו הסובייטי
    רוקי 1 – אדדדריאאאאאאאןןןןןן
    רוקי 3 – מפרק את בי איי

כתיבת תגובה

סגירת תפריט