הטור היומי של הדוק: הספארס טובה יותר מהווריורס!

 

 

לפני כ-10 ימים עתונאי בשם פרד סטורסקינד מה-SAN JOSE' MERCURY NEWS (העיר סן חוזה היא ביתה של סטנפורד יוניברסיטי, עיר לא רחוקה מסן פרנציסקו) ירד מכסא העתונאים שלו במשחק סן אנטוניו בדנבר ב-27 לנובמבר , ושאל את גרג פופוביץ' מאמן הספארס אם הוא חושש מהמשחק נגד סן פרנציסקו ב-25 לינואר, ואם יש לו כבר תכניות כיצד לשחק נגד סטפן קרי וקייל ת'ומפסון.
*
העתונאי ניגש לפלח עם צלם כי הוא רצה גם תמונה שלו.
*
פופ לא ענה לו. רק נתן לו את הפוזה הזאת לצילום.
*
אז אולי הוא יכול לתחמל איזה עתונאי מסן חוזה, אבל לדוק מהופס פופ הזקן לא לא יכול לבלבל את הביצים. I KNOW BETTER THAN THAT. הפלח IS OBSESSED עם להגיע ל-אורקל ארינה באוקלנד, ולהכניס לג"ס ולקרי באבי אביהם, ואם הם יהיו 0-40 עד אז, זה יהיה אפילו טוב יותר.
*
למה?
*
כי הוא ואני יודעים גם יודעים שסן אנטוניו ספארס היא קבוצה טובה יותר מגולדן סטייט ווריורס.
*
מה שאני עדיין לא יודע זה אם הפלח יחליט לנצח את הווריורס במשחקה היא – סמול בול – או לגבור עליה עם פרונטליין שלווריורס אין יכולת TO MATCH אלא אם יבואו עם סולמות.
*

 

Spurs Quietly Building the Antidote to Golden State Warriors

*
אני יודע למשל שטים דנקן לא ישחק יותר מ-15 דקות למשחק לפחות שבועיים לפני המשחק. כי  לדנקן יאמר הפלח בפשטות: "עליך לנצח לי את המשחק ולהוכיח לעולם שענק כמוך שהוא מבצר הגנתי וכוח אש של 24 תותחים בקוטר 40 ס"מ כל אחד של נושאת מטוסים בהתקפה היורים מ-50 ס"מ מהטבעת הוא עדיין עדיף על חיפושית קטנה שיורה שלשות מעשרה מטרים מהסל".
*
תראו,קומראדים, מה שאתם רואים עכשיו מגולדן סטייט הוא לא יותר ממיראז' שיעבור בקרוב (מאד). למה? הכדורסל הוא עדיין משחק של ענקים ולא גמדים.
*

*.

(לשניים הללו, דנקן ואולדרידג', הפלח לא התבייש להוסיף את ווסט מדי פעם, סתם למען ההצהרה)
*

זהו המצב לאשורו: לספארס היה צ'אנס להביא את אולדרידג' – שהיה פחות או יותר הפאור פורוורד הטוב ביותר בליגה – והם הביאו אותו לא כדי לשחק 'סמול בול'. האמת? בינתיים אולדרידג' לא הגיע לרמתו המצופה. כנראה שזה הרבה יוץתר קשה משחושבים להשתלב בקבוצה חדשה, שיטה חדשה, מאמן חדש, והעיקר – פתאום להגיע לקבוצה בה אתה הוא לא האלפה דוג. ההסתגלות היא כנראה יותר מנטלית ופסיכולוגית מאשר פיזית ויכולתית. זה מתקרב ובא, ויגיע לפיק חודש אחרי האול-סטאר. לעת עתה הפלח יושב בשקט ובוחן כיצד ההסתגלות מתקדמת, והוא לא נראה לי כדוחף או מאיץ בשום דבר שיקרה.המטרה של הפלח היא לגרום לקומבינציה דנקן-אולדרידג' להיות כה טובה שקבוצה כמו ג"ס תהיה מבולבלת לחלוטין כשהיא לא יודעת על מי לשמור קודם, על צמד המגדלים או על קאווי לינארד.

*

"אז למה לא לשמור גם וגם?", תשאלו. "כי על קאווי צריכים עתה דאבל טים, אענה לכם, ולג"ס – כמו לשאר הקבוצות – ישנם רק 5 אנשים.

*

ועכשיו מגיעים לסטפן קרי.

*

שלשום נגד טורונטו למדנו כיצד גוברים על ס"א: ע"י ששחקן מקביל לו יקלע מה שקרי קולע, אז מצד היריבה שסטפן יקלע גם 50 ב-12 מ-15 מהשלוש. בדיוק מה שלאורי עשה, וזה מה שטוני פרקר יעשה. אולי הוא לא יוכל לקלוע 50, אך לאחרונה הוא קולע 20+, ולידו קאווי התחיל לשלשל שלשות באחוזים גבוהים מסטפן קרי. כמובן שהוא לא זורק הרבה כקרי ולא ממרחקים של קרי, ולא תמיד נגד שמירה כפי ששומרים על קרי, אבל הוא אמן השלשות של הספארס.

*

בצאק, עם סמול בול!

*

דברנו על איך הפלח עושה זאת בצ'יק, אבל הוא יכול לעשות זאת גם בצ'אק – עם סמול בול!  הוא יעלה את דנקן או אולדרידג', או את הסלבי/לטבי/קרואטי/סרבי – שימו עיגול על הארץ הנכונה, אני מאמין לטבי, אבל עבורי הכל אותו דבר: מזרח אירופאים חיוורים – והארבעה שיטמטמו לסטפן קרי וקייל תומפסון את הצורה – טוני פרקר, דני גרין, קאווי לנארד, ובוריס דיאו. אחרי 7 דקות של מהירות רצח וכניסות של טוני פרקר, מוציאים את פרקר, גרין ודיאו ומכניסים את מיילס, מאנו ג'ינובלי, ודייויד ווסט, ואז את אולדרידג' או דנקן (מי שלא עלה עם 'הסמול בול'), והפלח יוכל לחזות בהמשך הקריעה.

*

כמה עובדות:
*

1. אף קבוצה לא הירשתה פחות זריקות שלוש נגדה מאשר הספארס!

*

2. רק הספארס ואטלנטה מדורגות בטופ 6 גם בחטיפות וגם בחסימות!.

*

3. רק הקאבס (ועוד קבוצה שאני לא יודע מי היא; כל מה שאני יודע הוא שהקאבס היא מס' 30 והספארס 28) לוקחת יותר זמן לפני הזריקה לסל מאשר ס"א (הקאב בסביבות 20 שניות, הספארס 18 שנ') ; זהו הנשק הטוב ביותר נגד ג"ס:

*

*

ידוע שהפלח הוא הבלפן הגדול ביותר ב-NBA.כמו כל הפלחים בקולחוז הם שומרים את סודות הגשם והתבן לעצמם כי הם רוצים לדפוק את הקולחוז השכן. אז הפלח אמר שהוא לא מסתכל בוידיאו של אף קבוצה כי הוא משחק את משחקו, וכופה את עצמו על השנייה.

*

אנחנו יודעים שהוא חוזה בכל דקה של הויזרדס. במקרה הזה ס"א לא יודעת לשחק אחרת: היא משחקת כפי שהיא משחקת. הפלח לעולם לא "ייאלץ" אותה לשחק 'ביג' כי היא לא יכולה ולא יודעת.

*

אז מה שהפלח אומר לי – עלי הרי הוא לא יכול לעבוד – הוא שהוא ינסה לגבור על ס"א בצורה אחת, ואם זה לא יילך – הוא יגבור עליהם בצורה אחרת!

*

ואז????*אז תבוא הקאבס, או שיקגו, או מיאמי, או אינדיאנה, או אורלנדו, ותקצור לפלח את כל החיטה שהוא גידל בכזאת זהירות ואהבה.

*

הפלח יודע שהרבה יותר קל לקלוע שני סלים מחצי מטר מאשר סל אחד מעשרה מטרים, וזה גם מביא יתרון של נקודה!:

(אל תביאו לי את האחוזים של דנקן נגד השלשות של קרי ותעשו לי חשבון עלאק שקרי עדיף. למה זה לא עובד? כי מחצי מטר טימי קולע ב-99%)

*

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. לרשום שהספרס פייבורעטים במשחק נגד הווריארס עושה לי צרבת, אבל אין לי ברירה להסכים – בגלל שכדורסל זה משחק של מאצ'-אפים, והספרס היא בין הקבוצות היחידות שמסוגלות לבטל את היתרון היחסי של גרין.
    (אין קבוצה שמסוגלת לבטל את קרי. הוא הפך לנתון קבוע)

    ודרך אגב, סטנפורד היא בפאלו אלטו (לא רחוק מסן חוזה. רק עם הרבה יותר הייטקיסטים עשירים…)

  2. כתבה יפה מאוד!!!
    אני חושב אחרת:
    1) בג״ס יש יותר שחקנים שיכולים לשמור כל קוואי (בארנס, קליי, ליוינגסטון ואיגודלה), לעומת כל כל קבוצה אחרת בליגה.
    2) קוואי הוא מדהים אך הוא לא מנהיג ויש לו אינטיליגנצית משחק נמוכה.
    3) סטיס קר יושב בצד ומתכנן פי שלוש מזימות משל הדוק.
    4) לספרס אין עומק על מנת לנצח את ג״ס בסדרת פלייאוף.
    5) הספרס זקנים, עייפים וכבדים. כולל התוספות- למארכוס ודיוויד ווסט.
    6) טים דנקן תמיד עושה במכנסיים כאשר הוא משחק נגד בוגוט.
    7) לג״ס יש את צוות האימון וצוות הניהול הכי טוב בליגה, הם לא מתרגשים מפופ ולא מעוזרו האיטלקי (בניגוד ללהברון, שיש לו מחסום פסיכולוגי נגד פופ).

    1. אני לא כל כך מסכים איתך.
      1) אין הרבה שחקנים בליגה שיכוליפ לשמור על קוואי, בטח לא ליווינגסטון ואיגואדלה ובטח ובטח לא כשיש לך משימת הגנה חשובה יותר שזה להחביא את קרי
      2)קוואי הוא מדהים, יש לספרס עוד שלושה מנהיגים, שמנהיגים את הקבוצה בהצלחה יתרה יותר מעשור.
      3) קר ממש לא מתכנן יותר מזימות מהדוק. א. פופ יותר חכם. ב. המשחק הזה חשוב לסן אנטוניו פי אלף מלגולדן סטייט, חובת ההוכחה על הספרס!
      4) בזה אני מסכים איתך, אבל כרגע אנחנו מדברים על הנשחק בינואר. עד הפלייאוף דברים משתנים. פציעה אחת מספיקה בשביל לשנות את כל המשוואה.
      5) אני חושב ששמעתי את המשפט הזה פעם ראשונה ב2010 ומאז שומעים אותו כל שנה ובסוף אוכלים את הכובע(גם אני כבר אמרתי אותו בעבר, מודה)
      7)פשוט לא, סן אנטוניו לוקחים אותם גם בםרמטר הזה
      8) זה תוספת שלי, למרות כל הדברים שאמרתי עכשיו, עד שאני לא אראה במו עיניי את פופ עושה מה שעושה לגולדן סטייט, אני חושב שהחברה מסן פרנסיסקו פייבוריטים

  3. הכתבה הזו היא אם כל ההכנות לרגע בו פופ לא מעלה חצי מהחמישיה שלו למשחק נגד הווריירס. הסיבה הצפויה rest (אחרי שלושה ימי מנוחה שלאחר המפגש המתיש עם הלייקרס).

  4. לדעתי מנחם אתה צריך לעשות טור קצר כל יום על למה דוווקא המפגש הבא של גולדן סטייט יהיה הראשון לנצח אותם

  5. הספרס אכן קבוצה מצויינת ומאומנת היטב . אבל בהרכבים מלאים , וכשלג"ס אין על הכתפיים את הקוף של הרצף ( כי לאחר שהוא יישבר גם סטף וגרין יקבלו יותר מנוחה – ואין לדעתי סיכוי שהרצף ימשיך עד 25 בינואר ) , ג"ס טובה יותר ועם יותר כלים לנצח את הספרס . שלא לדבר על סדרה שלמה. צריך לזכור שהלוחמים לאנועלים את ההגנה שלהם כמו שהם יכולים , כי הם לא צריכים . בשנה שעברה הם היו קבוצת ההגנה מס' 1 בליגה ( השנה מקום רביעי או חמישי – צריך לבדוק אחרי הלילה ) , ורק היעילות ההתקפית המטורפת גרמה להם להרפות בינתיים . אם הספרס ינסו לכפות קצב איטי , הם יגלו שהחיים מול הגנת הלוחמים לא קלים כלל . בהרכב מלא , כולל האריסון בארנס בחמישית סמול בול , הרגליים היותר צעירות של הלוחמים יהיו יותר מדי עבור הספרס גם במשחק בודד , ובוודאי שבסדרה .

  6. שוב מדהים הזלזול בגולדן סטייט ובסטפן קארי,פשוט מדהים איף כל הזמן מנסים למצוא פגמים,יכול להיות שסן אנטוניו ינצחו היא קבוצה מצויינת אבל להזכיר לכוללללללללםםםםםםםםםם מדובר בא-ל-ו-פ-ה שבמקום לנוח ולהירגע מהזכייה רק הגברו את הקצב והכל עובד יותר טוב (להזכיר ששנה שעברה הם ניצחו 67 משחקים.לסיכום הם בהחלט יכולים להפסיד לס"א אבל אי אפשר להגיד על אף קבוצה שמשחקת מול נערי הזהב שהיא פיבורטית,פשוט אין דבר כזה.
    נ.ב אני מסכים עם Ish,אם יש דבר שפופ יעשה זה לתת מנוחה לכל החמישייה+שלושה שחקני רוטציה במשחק מול ג"ס.הוא ישמור את הקלפים לפילאוף

  7. כתבה טובה… בזמן ובמקום.
    גם אם אני לא מסכים עם רוח הדברים ולא יודע בדיוק מי יותר טובה חשוב לשמוע גם קולות כאלה…

    ולעניין הסמול בול של הפועל חולון
    אני יודע שהשמועות בענף מכוונות לזה שהסיבה שהפועל חולון משחקת כבר כמה שנים סמול בול מקורה בפילוסופיית אימון שהנחילו גדולי המאמנים שעברו אצלנו (רלף קליין, פיני גרשון ומיקי דורסמן) לא כך הוא הדבר.

    אנחנו משחקים סמול בול כי אין לנו כסף לסנטר !!!!

    🙂

  8. אני דווקא קראתי משהו מעניין מבובי אתמול.
    הרעיון לתת לקארי מטר וללחוץ על כל השאר יכול לעבוד.
    מעניין אם עשו סטטיסטיקות של זריקות פתוחות אל מול זריקות עם יד על הפרצוף של קרי אבל מהסתכלות סובייקטיבית נראה שיש לו יותר סיכוי להתבלבל ולפספס זריקה פתוחה.
    הוא תמיד אומר שכל הקליעות המשוגעות האלו שהוא עושה זה מאלפי שעות אימון וזריקה. הוא זורק כמעט מהר מדי, מעניין למי יהיה הביצים לתת לו לחכות עם הזריקה וזמן להתמקם. ההרגשה שלי שהוא בכל זאת יזרוק אוף דה דריבל או בלי להסתכל כי זה מה שהוא התרגל, זה רק יבלבל אותו.

    1. לא הייתי מנסה את הטקטיקה הזו אלא אם יש לך שאיפות טנקינג. כשמשאירים את קרי פתוח לגמרי הוא קובר מעל 50% מהשלושת ובאופן גורף אחוז הקליעה האפקטיבי שלו עולה ל-76%

      1. או לשלוח את הבת השחורה, גלוחת הראש, והקטלנית של הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון שתפגוש את קרי באיזו סמטה אפלה באוקלנד, כך שתחזור הביתה עם שקית אשפה שחורה ובתוכה המוג'ו של קרי…

    2. קארי קולע 50% משלוש עם שמירה. הטווח האפקטיבי של קארי מתחיל שלושה מטר מעבר לקשת השלוש.
      הדבר היחיד שייצא לך מלתת לו מטר זה פחות מאמץ בהגנה.
      השומר היחיד שיצליח לעצור את קארי עם מרווח של מטר נקרא רימון, הבן הבכור למשפחת רסס.

  9. בקיצור – כשהם יפגשו בפלייאוף זו תהיה סדרה סדרה (אני הולך על שלשת נצחון מהחצי של קרי במשחק 7 עם דני גרין וקוואי עליו).
    נחכה..

  10. יהיה מפגש מעניין – רק שלדעתי הדורבנות לא יזכו להגיע למשחק 7 .
    4 : 1 ללוחמים , אולי 4 : 2. בהנחה כמובן ששני הצדדים בריאים .

  11. אם וכאשר הספרס יפגשו את ג"ס בפלייאוף זו תהיה הסדרה האחרונה של ג"ס. הפלייאוף זה סיפור אחר, וס"א קבוצה טובה יותר.

    1. לגבי המשחק הבודד אני מסכים שהספרס בהחלט מסוגלים לנצח את הווריורס, אבל אני לא מבין למה אנשים כל-כך בטוחים שבפלייאוף הספרס לוקחים בטוב מ-7 את הלוחמים.

      בפלייאוף 2013 הווריורס והספרס נפגשו בחצי גמר המערב, ולמרות שהספרס ניצחו 4-2, הלוחמים מאוד הקשו עליהם, וזאת הייתה הסדרה הכי קשה של סן-אנטוניו במערב (אחרי שטאטאו את הלייקרס בסיבוב הראשון ואת ממפיס בגמר המערב).
      מאז, ההשתפרות של הלוחמים הייתה פשוט מטאורית. קרי היום בלתי ניתן לעצירה, קליי בימים מסוימים יכול להיות סיוט לא פחות מקרי, והכי חשוב – בארנס, גרין ואזילי – שלושתם היו ב-2013 רק רוקי'ס עם חלב על השפתיים, ומאז הם התבגרו מאוד והפכו להיות חלק בלתי-נפרד מהמערך של הלוחמים. אה וכמעט שכחתי, גם הצטרף איזה אחד, איגודאלה.
      וכמובן – סטיב קר/וולטון בעמדת המאמן, במקום מארק ג'קסון.

      לסיכום –
      לא הייתי ממהר לזלזל ביכולת של הווריורס להדיח את הספרס בפלייאוף.

  12. אם הכל נכון אז הכל נכון .
    גס לאמתקרבים לא ברמה ולא במסורת לספארס הם בבניה
    הספארס בהתאמותאז השנה גס בצמרת מה שלא טוב מבחינתם
    כי הספארס יבואו מאחור .
    אבל קשה יותר להישאר בפיסגה מאשר להגחע אליה.

  13. תשמע מנחם זה יותר wishful thinking מכל דבר אחר….גולדן סטייט טובה בהרבה וסדרה ביניהן תיגמר ב-1:4 לווריורס, היעילות של קרי בלתי נתפסת מעבר לקבוצה המצוינת שהם באופן כללי.

  14. הספרס מדהימים בהתנהלות.
    אולדריג' ירד ל-15 נקודות באחוזים בינוניים וכלום, שקט, העיקר שהקבוצה מנצחת.
    מה שיפה בגולדן סטייט שנראה שגם שם מצליחים ליצור את המנטליות הזו, קארי כוכב אבל אין תחושה שהקבוצה "שלו" אלא שיש שיטה, איגואדלה השתלב בשקט וביעילות, מכיוון בארנס שיכול להיות אופציה שניה או שלישית בקבוצה אחרת לא שומעים ציוץ.

  15. לאדון לס מנחם הנכבד.
    דבר ראשון שמחתי לגלות שאתה או אחד מעדר מעריציך חסם את שמי המקורי .
    דבר שניש הייי מתחיל להסביר לך כמה שטויות אתה מדבר אבל לאחרונה הגעתי למסקנה שמה שלא הבנת עד היום כנראה שכבר לא תבין לעולם….

  16. אלעד רבין, בוא אגלה לך משהו: "מר מנחם לס" שהשתמשת בשמו גר…איזה 20 בלוקים ממך. הרי ישנה לי כתובתך מהיום שאשתך לקחה עבורי ספרים ארצה. הוא שלח לי תמונה כי הוא מתחיל לכתוב לאתר. יש לי הצעה בורך: בשמו אל תשתמש יותר כי ברבע שעה הוא מגיע לדירתך ומפרק לך את הצורה. ראיתי אותך בנמל ת"א, ועתה ראיתי אותו. "אין כוחות". האמן לי, לא כדאי לך להתעסק איתו – או עם כל אחד אחר.

    1. לאדון לס מנחם הנכבד
      1- אינך יודע מי אני
      2- אתה מעודד אלימות
      3- אתה גם מעודד גזענות
      4- והי גרוע , אין לך מושג בכדורסל
      בהערכה רבה
      שלך
      למר מנחם לס
      ,

כתיבת תגובה

סגירת תפריט