הטור היומי של הדוק: קאווי ליאונרד ממשיך להשתפר

זה קורה כל עונה. בתחילתה, בסופה, או באיזה שהוא חלק מהעונה קורית  פריצה של שחקן שמרתקת אם כולנו.

זה יכול לקרות לשחקן שלא מהמצטיינים או אפילו לסופר-סטאר שהוא MVP, והעונה הוא פרץ ברמה שעושה ממשחקו בעונה שעברה משחק לעניים כפי שקורה עתה ממש לנגד עינינו עם סטפן קרי.

שחקן אחר שמשחק העונה טוב יותר מאי-פעם למרות פציעה שאיימה לחסל לו את הקריירה הוא פול ג'ורג'.

וזה קורה עתה גם לקאווי ליאונרד שהיה השחקן הטוב ביותר של הספארס עוד בעונה שעברה, ובינתיים בעונה זו נראה לי שהוא עשה עוד קפיצה קדימה ועלה מדרגה נוספת.

אז בשעה שסטפן קרי משנה את כל הקוספציה שהיתה לנו בקשר לקליעת ה-3, וקובי הנמצא במסע פרידה בכל אולם זר בו הוא משחק, סן אנטוניו ספארס עושה מה שהיא יודעת לעשות הכי טוב – ממשיכה לנצח בלי לעשות יותר מדי רעש והילולה – כששחקנה הטוב ביותר קאווי ליאונרד משחק את הכדורסל הטוב בחייו, כדורסל ברמת MVP ברורה.

מה הבעייה של קאווי? הוא השחקן הפחות זוהר, בוהק, ומדליק מבין כל הסופרסטארים. יש לו מבט של משועמם כזה, תוהה, חסר עניין. הוא נראה חצי ישן, עייף, אפילו קצת מדוכדך. כשאני רואה אותו יושב  על הספסל בא לי לתת לו קפה אספרסו דאבל כדי להעירו מיגיעתו, חוסר עניינו, ותשושתו. אולי זה בגלל עיניו החצי סגורות. האמת? לפעמים יש לו הבעה של אהבל כזה. תנו מבט בתמונתו ותחליטו בעצמכם.

אבל אל תתנו ל-FACIAL IMAGE שלו לשקר אתכם. תראו, הוא לא מהמתראיינים הטובים ביותר ואולי הוא לא מהשחקנים החכמים ביותר בליגה. אבל אני לא כאן כדי לבדוק את ה-IQ של השחקנים, אלא את טיבם ויעילותם. ובכן, קאווי הוא אחד הצעירים המוכשרים ביותר בליגה, צעיר שכששיחק בסן דיאגו סטייט היה שחקן טוב, אך לא מיוחד, עם קליעה של משהו כמו 14 נק' למשחק, וכך הוא ניבחר מס' 15 בדראפט.

מה שקרה איתו היא התפתחות בקו אלכסוני ישר כלפי מעלה, ובינתיים אין מעצור. הוא לא FLASHY כמו האחרים ואין לו כל תנועה מיוחדת. כל מה שהוא עושה גם אחרים יכולים לעשות. אבל הוא עושה זאת מהר יותר, חזק יותר, בדינמיות עליונה, וללא היסוס. ועכשיו הוא החל לשלשל שלשות כאילו התחפש לסטפן קרי. התחפש לסטפן קרי? עם ה-50% דיוק שלו מה-3 אולי סטפן קרי התחפש לליאונרד. מהפארקט הוא קולע ב-51.3% דיוק, 21.9 למשחק, עם 7.4 ריב'.

הוא לא נולד אתמול. הוא כבר אלוף NBA ו-MVP של הגמר, אבל העונה – בינתיים – הוא שחקן טוב יותר משהיה אי-פעם. הוא נחשב ל-WING DEFENDER הטוב בליגה, אם כי בגמר נגד מיאמי לא יכולתי להאמין כיצד הזיברות נותנות לו לשמור על לברון בקירבה פיזית כזאת שמנעה מלברון לזוז. לי נראה שהוא עשה על לברון פאול אחד קבוע משך כל סידרת הגמר, אבל כמובן שאני רואה דברים שאתם – במיוחד אוהדי הספארס – לא רואים, לא מבינים, או מסרבים לראות או להבין.

אבל לא על סידרת הגמר שהשופטים חיסלו למיאמי ע"י שנתנו לקאווי ליאונרד לחסל את לברון בצורה בלתי חוקית באתי לכתוב.

ניתן לומר שקאווי הגיע לכיתה של לברון, קווין דוראנט, פול ג'ורג', וכרמלו אנטוני – אם כי כרמלו בדרך לרדת כיתה.

מה שעוזר לקאווי בהגנתו המצויינת, וביכולתו לגנוב כדורים – מלבד השמירה הסופר קרובה שהשופטים החליטו להרשות לו – היא העובדה שהוא יודע שהוא יכול לחת צ'אנסים בחטיפות כדור, כי אם הוא נכשל, BIG FUNDAMENTAL תמיד מאחריו מגן על הטבעת.

יכולת נוספת שלו היא להוריד את אחוז הקליעה של האנשים עליו הוא שומר כפי שטבלת.  NBA Savant  מראה:

*Kawhi Leonard Defensive Shot Chart

כפי שניתן לראות, ליאונרד מצמצם את יריביו לאחוזים ירודים מממוצעיהם בגלל השמירה הסופר-צמודה שלו שלדעתי אינה חוקית. הירידה היא בכל אזור ההתקפה. לא רק זאת, אלא שהפלח נותן לו תמיד את השחקן היריב הקשה ביותר לשמירה, אם זה לברון, או קווין דוראנט: (Leonard’s block on Durant from earlier this season, ).

נכון להיום, הספארס מצמצמים את יריביהם ל-LOW הסטורי של 92.2 נק' ל-100 פוזשיונס, וזה ראשית בגלל ליאונרד, ואחריו עוד שני מגינים מצויינים – טים דנקן ודני גרין.

בהתקפה "האחוז האמיתי" שלו הוא 61.1% (עליכם להוסיף את ה-86.6% שלו מהקו). מעניין מה אחוזו 'האמיתי' של סטפן קרי. אולי למישהו יהיה חשק להסתכל ולהוסיף בתגובות.
.הבקורת היחידה עליו היא 2.6 האסיסטים שלו לעומת כמות האסיסטים של סמול פורוורדים כלברון או פול ג'ורג'. לדעתי זאת יותר צורת המשחק של הספארס מאשר אי יכולתו (או רצונו) למסור. אבל אגיד לכם מה: אילו הייתי נשוי לג'ניפר לאורנס, לא הייתי מכריח אותה לשטוף את הרצפות.

והמבין יבין.

רגע. כמעט שכחתי: קאווי כולו הוא בן 24.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. מנחם מאמר מצוין, אני רוצה להוסיף את חמש הסנט שלי למאמר בעניין קוואי.
    הגורם שתורם להגנה המצוינת של קוואי הוא גודל כפות הידיים המפלצתי שלו בשילוב עם אתלטיות וקורדניאציה מדהימה ( הניו יורק טיימס פרסם מאמר לפני שנתיים על גודל הידיים שלו http://www.nytimes.com/2014/05/19/sports/basketball/kawhi-leonard-puts-his-frisbee-size-hands-to-work-for-the-spurs.html?_r=0) מאפשר לו להיות השומר הטוב בליגה.
    כמו שציינת במכללות ראו את האתלטיות, הריבאונד וההגנה אך הקליעה מבחוץ והכדרור היו חולשה ולכן נבחר במקום ה15.
    העבודה עם מאמן הקליעה של סן אנטוניו ( צ'יפ אנגלנד נחשב למאמן הקליעה הטוב בליגה)עשתה איתו חסד והפכה אותו לצלף מצוין.

    ההפסד שנה שעברה לקליפרסבעיקר במשחקים האחרונים הדגיש את הקושי של קאווי לאונרד לשמש כסקורר מוביל מול יריבת פלייאוף שממקדת בו את ההגנה.

    1. ולכן אני לא בטוח שיוכל להיות הכוכב שמוביל את הספרס, בנוסף לכך הדבר שתרם רבות לבישניותו היא כאשר אביו נרצח.

  2. תודה מנחם. לברון קלע בסדרה ההיא מעל 50% מה-2 ומעל 50% מה-3 ל-28.2 נק' למשחק. הוא לא היה עושה יותר מזה. האחרונים שמיאמי צריכים לבוא אליהם בטענות לגבי הסדרה ההיא אלה השופטים.
    אם נניח לרגע שדיוויס מחוץ למירוץ כי קבוצתו לא תהיה (ככל הנראה) בפלייאוף ואם נניח לרגע שבשל האכזבה מהקליפרס גם גריפין מחוץ למירוץ (שתי הנחות שכמובן עלולות להתברר כשגויות בסיכוי לא נמוך בכלל), אזי שאם היינו בוחרים היום את חמישיית העונה, היה מפלט נחמד של לשים את פול ג'ורג' ב-4 (או בכלל את גרין?), כי אם גם הוא היה ב-3, זה היה בלתי אפשרי להחליט. גם ככה קשה לבחור בין ג'יימס, דוראנט ולאונרד.
    בקיצור, קרי הוא באמת משהו נדיר ומדהים, אבל נראה שכוכבי הליגה ימשיכו להיות אותם שחקנים 2.00-2.10 שעושים הכל מהכל – התקפית והגנתית.

  3. מנחם אני לא שולט בעברית מספיק טוב בשביל המטאפורות האלה. חצי שעה ניסיתי להבין מה הקשר בין קאווי ליאונרד וג'ניפר לורנס.

      1. ואם אפשר אז גם שינקד, כי אני לא יודע לקרוא ציור בלי ניקוד..

    1. זה לא עברית. זאת האינטיליגנציה שלך: כמו שלא מבקשים מג'ניפר לורנס לשטוף רצפות, ככה לא מבקשים מכוכב כמו מייקל לעשות אסיסטים. במקרה הזה זה זה אולי לא הכוכב הגדול ביותר (גם ג'ניפר לורנס אינה הסקסית מכולן), אבל טוב מספיק שלא דורשים ממנו אסיסטים.

      1. אל דאגה בסוף הבנתי את זה בעצמי. התלונה באה אחר כך כשהבנתי שבזבזתי את זמני(אם אפשר לקרוא כך לצפייה בתמונות של ג'ניפר לורנס).

  4. "אילו הייתי נשוי לג'ניפר לאורנס, לא הייתי מכריח אותה לשטוף את הרצפות." – משפט לפנתיאון מנחם

  5. לא נראה לי שאתה יכול להכריח מישהי לשטוף רצפות…אבל הדימוי סבבה לגמרי.
    בנוסף לזה יופי של פוסט. ולזכור שלנארד עושה את ההתפתחות הזאת בעונה שהביאו אולסטאר מוכח כמו למרקוס אולרידג' ונותנים לו בהחלט מקום.
    יהיה פלייאוף מטורף, זה בטוח.

  6. מאמר נהדר!!

    קוואי בקצב עליה מטורף ואני ממשיך להתרשם מהספרס! הגנה נהדרת והתקפה יציבה – מתאים גם לתיאור של קוואי!

  7. המשחק של יוסטון סקרמנטו היה כמו משחק האולסטאר נטול הגנות, לגבי קארי הוא עושה דבר שלא נעשה מעולם הוא שולט בליגה ביד רמה בלי להיות אתלט על בלי שרירי חזה ומתחת ל2 מטר (עד היום חשבתי שזה לא אפשרי שתהיה בלי אחד מהנתונים האלה עם כל הכבוד לגון סטוקסון וסטיב נאש ואייברסון הם לא שלטו כפי שקארי שולט) לשחקן הזה אין תשובה הוא קולע בלי לראות את הסל זה פשוט מדהים, ולאט לאט הוא נוגס מקום בהר ראשמור (מגיק תזהר).

    1. לא לזלזל בבקשה.
      נאש ניהל משחק טוב מקארי וכל שיטת המשחק של פניקס ניזונה ממנו, קארי קריטי להצלחה אבל הוא משתלב בשיטה.
      אייברסון לקח לבד חבורת נגרים מוחלטת לגמר פלייאוף, קבוצה שאף שחקן ממנה (מלבד אולי מוטומבו המזדקן) לא היה נכנס לעשיריה של גולדן סטייט.
      קארי כן עושה דברים שאף אחד אחר לא עשה מבחינת קליעה, אבל למרות הדיונים הארוכים פה סביבו, לעצור את הסוסים רגע.

  8. מנחם רק תיקון קל אתה כותב שהבעיה שלו היא שהוא השחקן הפחות זוהר,אז הבעיה היא ממש לא שלו,הוא מאוד מבסוט מכך,הבעיה היא של הליגה שמאוד קשה לשווק אותו ככוכב על בליגה,רוב האנשים די אדישים הוא לא מעורר לא שנאה ולא אהבה,מעין דאנקן וזאת הבעיה של הליגה ממש לא שלו.

    1. שמע… מנחם רואה דברים שאף אחד לא רואה… כמו הפוטנציאל המפלצתי שהאשים ת'ביט יחזור ליד ויקים צמד תאומי מגדל עם ג'ביל מגי

  9. אגב מנחם, גם מול הווריורס עשו על לברון פאולים? כי כמו שראית, בגמר בשנה שעברה לברן קלע 9999 נקודות למשחק ועדיין הפסיד.

  10. כשבדקתי על סטטיסטיקות אישיות של כל מיני שחקנים בשביל הכתבה על האולסטאר נדהמתי לראות שקוואי רק קצת מתחת ל50-50-90 בינתיים הוא עלה עוד קצת והיום הוא באמת 50-50-86

  11. טור משובח.
    הוא באמת הכוכב הכי לא זוהר שיש.
    צד שמאל של הפנים שלו דווקא נראה שמח ומאושר
    צד ימין נראה יותר רדום וישנוני (העין סגורה יותר בצד הזה)

    אצל כל בני האדם שני צדדי הפנים לא זהים אבל אצלו זה ניכר מאד.
    לינק משעשע בנושא

    http://www.buzzfeed.com/omarvillegas/heres-what-15-celebs-would-look-like-if-their-faces-were-sym#.sv4mejwzm

  12. אם מומי היה נשוי לג'ניפר לורנס הוא היה עושה את החרסינות בעצמו

    לנארד אחלה שחקן למרות שמשחק בספרס
    הפלח ילמד אותו טריקים ואלימות משנתו של ברוס בואן

  13. לגמרי עושה רושם באופי כהעתק קטן של טימי, מה שמרשים אצלו זה היכולת שלו לעשות הכל מכול כפי שציינת מנחם, עושה רושם שאיתו ועם אולדריג׳ חילופי הדורות בספרס עברו שלב השנה

  14. תודה מנחם. התגעגעתי 🙂

    פיני גרשון תמיד אמר שלשופטים יש רף מקסימום של שריקות וכך ישרקו למקסימום 30-35 עבירות בין אם עשית 30 או 60. כך שעדיף לעשות 60 ולקבל 30 בחינם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט