הטור היומי של הדוק: סקוט סקיילס הוא כל ההבדל באורלנדו!

(כל משחקה של אורלנדו השתנה מהרגע שהמאמן סקוט סקיילס הוציא את אולדיפו מהחמישייה והפכו ל-'שחקן ששי', שבינתיים – ואני מוכן לחתום שעד סוף העונה – הוא יהיה 'השחקן הששי' הטוב בליגה)

אלה מכם ששמו לב שעם נצחונה של אורלנדו על יוטה ביום חמישי היא ניצחה משחק חמישי ברציפות – שירימו יד.

או-או. אני רואה רק יד אחת מורמת, ידו של K-700.

בסטרץ' הזה (מומי! 'סטרץ" זה רצף משחקים) המג'יק אאוטסקורד (אאוטסקור זה לקלוע יותר, וה-"ד" בסוף זה כי זה בזמן עבר) את היריב ב-14 נק' פר 100 פוזשיונס. זה רציני רבותי. זה מצביע על קבוצה רצינית שיודעת מה היא עושה. רק קבוצה שקוראים לה ווריורס עשתה יותר ב-100 אחזקות כדור.

מה קרה פתאום לאורלנדו, קבוצה מפסידה כרונית? הרי לא נוסף לה אף סופר-סטאר?

שתי מילים:

סקוט  וסקיילס.

סקוט סקיילס. המאמן הנהדר שאיש לא רצה ואורלנדו בסוף דגה אותו וזה הצעד הטוב ביותר שעשתה מאז בחרה את שקיל או'ניל בדראפט.

סקוט הוא מאמן שלא מקשיב לאיש, רק לעצמו, ואם למנכ"ל זה לא נעים – TOO BAD. ככה הוא היה כשחקן וככה הוא מאמן: "יש רק דרך אחת, והדרך שלי היא האחת". לא רוצים בו? תנו לו מכתב פיטורין. אבל כל זמן שהוא המאמן, הוא יחליט מה קורה עם 12 השחקנים, COME HELL OR HIGH WATER!

הוא מאמן שמסוגל לדקור לעקוץ, ולצרוב את הבוסים מעל, כי כל מה שחשוב לו הם שחקניו. גם אותם הוא מסוגל לכרות ולנקב אם לא יקשיבו לו, ולא איכפת לו מי השחקן. הייתי מת לראות אותו מאמן את הקאבס וסולם ללברון את הפה. הוא היה עושה זאת, או שהיו מעיפים אותו. אבל כל מה שהוא עושה הוא עושה עבור שחקניו והקבוצה – כל זמן שהם מקשיבים לו.

הוא קוץ בתחת וכולם יודעים זאת. אבל אם מקשיבים לו – הוא THE BEST! וכנראה ששחקני המג'יק התחברו אליו.

הדבר הראשון שהוא הבחין בו היה שאולדיפו אינו במיטבו כשחקן חמישייה. HE STRUGGLED AS A STARTER. הוא הגן, הוא נילחם, הוא מסר, אבל היום PG שלא קולע הוא לא פירמה. אולדיפו קלע כשחקן חמישייה  13 נק' ב-37%. כסקורר הוא לא היה טוב כאבן פומייר וכפליימייקר הוא לא היה טוב כאלפריד פייטון. לשחק את שלושתם יחד? חמישייה נמוכה מדי. אחד מהשלושה היה חייב ללכת לספסל. סולם העדיפויות של המג'יק היה 1. אולדיפו, 2. פייטון, 3. פייטון.

סקיילס שינה את הסדר לפייטון, פומייר, אולדיפו. אבל סקיילס הוא אחד המאמנים הפקחים ביותר בליגה. הוא ידע שאולדיפו הוא שחקן טוב יותר – הרבה יותר טוב – מפייטון או פומייר. אולדיפו הוא לא "שחקן ספסל" כשהוא, אולי, השחקן הטוב ביותר של המג'יק. הפתרון?

שחקן ששי.

שחקן ששי מהסוג של ג'ון הבליצ'ק – שהיה אז השחקן הטוב ביותר של הסלטיקס – שרד אורבך הכנעס תמיד כשראה חולשה במשבצת מסויימת, או כשרצה סתם להביא אנרגיה מחודשת למשחק. כזה היה מאנו ג'ינובלי, בובי ג'ונס, וויני 'מייקרווייב' ג'ונסון, טוני קוקוץ', ואפילו ג'מל קרופורד.

מהרגע שזה נעשה, משחק המג'יק עלה לדרגה חדשה.

סקוט אמר לו: "תפקידך הוא TO GET US POPPING!". זה כל מה שהוא היה צריך לשמוע, שפרוש המילים בשפתינו הוא 'תפקידך להכניס פלפל בתחת של כל השחקנים'.

אולדיפו משחק עתה 6 דקות פחות, וקולע 19 נק' למשחק – 6 נקודות יותר. דיוקו עלה ל-42.9% – לא דבר לכתוב לדודה גיטה עליו, אבל שיפור רציני.

.

Oladipo shot charts

מספריו היום ל-36 דקות הם 24 נק', 8 ריב' ו-6 אסיסטים. אלה מספרים של אול-סטאר. משחקו חופשי יותר והוא קיבל רשות "קצת להשתולל אבל לא בפראות". זאת הצורה שמאמנו שיחק בה 12 שנים ב-NBA. הוא ניכנס יותר לטבעת, והוא ממשיך בנישקו הטוב ביותר שהוא PULL UP JUMPER אחרי שביג-מן עושה לו סקרין.

*

*

אחוז קליעותיו מ-PULL UP JUMPERS עלה לאחוז לא יאומן של 57%!.

הפרודוקציה שלו עוזרת לכל הספסל, כך שהעלתו לספסל העמיקה את העומק של כל הקבוצה.

אולי זה לא קשור – אם כי סקיילס טוען שזה מאד קשור – אולדיפו כשחקן ששי העלה את אחוז הקליעה של פריי ל-47%, ופתאום כולם התחילו לקבור שלשות באחוז מדהים של 47% בשבועיים האחרונים:

*. .

*.

בקיצור, ימים (וערבים טובים) הגיעו לעירו של דיסני!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט