מעורב הופס לערב ששי: דוויין ווייד ידע על פרישתו של קובי ראשון / מנחם לס

מאמנים

 

1. אירוינג לא יכול לחכות

אתמול קיירי אירוינג השתתף באימון המלא הראשון שלו מאז הפציעה. הוא עדיין היסס מעט בכניסות, אך מלבד זאת נראה כמעט כשר לחזור לליינאפ. הוא גם היסס בקביעת תאריך חזרה מלאה, אך אני מאמין שזה יקרה לפני חג המולד, ה-25/12.

הבעייה היחידה עתה היא מנטלית. אחרי פציעה ארוכה כזאת החזרה היא יותר אמונה שניתן לעשות הכל ללא חשש מפציעה נוספת. הוא קיבל רשות מרופאיו להשתתף ב-"5 על 5", אבל נאמר לו "בזהירות ולא ALL OUT". לומר לכם את האמת? למרות שהקאבס מובילים את המזרח, הצורה בה הם משחקים דורשת את שובו כמה שיותר מהר.

הוא סרב לנקוב בתאריך חזרה, ורק אמר:

“Just taking it as it goes,” Irving responded. “You’re not getting anything out of me. No percentages, no target dates, nothing. I’m feeling good. Personally I’m in a great place just being able to be out here and practice with the guys, being able to go up and down and continuously, as well. The first time I went up and down it was more controlled. Today, there was a lot more up and down, being able to test my wind, being able to test my knee, going from offense to defense and translating and being able to get out in the fast break and being able to try my moves that I’ve been practicing. Kind of knock off most of the rust I’ve had. This is what this week has been about.”

באימון האחרון דייויד שם את אירוינג ולברון עם צבעי גופייה שונים, וכשזה "לברון נגד אירוינג" האימון מיד עולה ברמתו ב-200% מבחינת אינטנסיביות ורצון "להראות" ו-"לנצח" הסקרימאג' (משחק האימון) הפך לכזאת דראמה שדייויד נאלץ מיד להפסיקו, ולהכניס את אירוינג לקבוצה של לברון.

2.גם שומפרט לא יכול לחכות

אימן שומפרט שנפצע באותו זמן כמעט יחד עם אירוינג אף הוא חזר לאימונים עם הקבוצה. כאן התחרות היא עם ג'יי אר. דייויד תמיד שפ אותם אחד נגד השני, וגם בסקרימאג' הזה כך זה התחיל, אבל כעבור כמה דקות של מרפקים ובמטים מלוכלכים, דייויד העביר את שומפרט לקבוצתו של סמית', ששיחקה 'לבן' נגד 'הכחול' של לברון.

דייויד בלאט אמר:

“Definitely added a little competitiveness and the activity level and energy was good and was high,” Cavs head coach David Blatt said. “Both of those guys practiced pretty well.”

אירוינג הוסיף:

“The energy was great, Irving said. “Having Shump back there as well as going against Swish (J.R. Smith) and guys, different matchups that we’ve had, that has allowed our practices to be elevated is back to where it needs to be. Hopefully that can continue over the next few weeks.”

בדיוק כמו עם אירוינג, תאריך החזרה היה אמצע ינואר. עתה מסתבר שהשניים עבדו באינטנסיביות ודינמיות ברמות, ועתה מדובר על חזרה גם של שומפרט לפני חג המולד. דייויד לא יכול לחכות. אירוינג סיים:

“When we get back we call ourselves the Hardy Brothers,” Irving said about his friend and

  1. SMITTY MOUNT RUSHMORE COACHES" . 3”

מאמנים

 

מאז שהחל הכדורסל החלו ההשוואות. ככל שהדורות עוברים, הויכוח גדל. סטיב סמית', השחקן הנפלא לשעבר של ההאוקס והיום אנליסט מצויין של ה-NBA TV – מצויין ברגיעות ובשקט שהוא משדר, והזהירות שבהצהרותיו – הפתיע את כולם כשהוא הביא עמו ציור שהכין עבורו אמן. "הר רשמור של המאמנים". שלושה מהם? אני הייתי שם את פט ריילי במקום פיל ג'קסון, אבל לשים את לני וילקינס כאחד מהארבעה? כמובן שמקומו של רד אורבך שמור במקומו.

אבל לני וסמית'י הם חברים קרובים, ולני היה מאמנו משך שנים על שנים.

אז מה הוא 'הר רשמור' של המאמנים שלכם?

4. אמנם הת'אנדר הפסידו, אבל לדורנטולה היה את ה-MOVE של הערב

כל מה שיש לי לומר על KD הוא: "דורנטולה איז בק!". טוב, הפסידו למיאמי היט בגלל שני סיומים מהאגדה של דוויין ווייד, אבל לפני הסיום קווין גוראנט עשה MOVE על ג'אש מקרוברטס (שהיה מצויין!) שלמקרוברטס יהיה הרבה נדודי שינה וחלומות זוועה עליו.

קודם ה-"MOVE", ואח"כ "הדאנק". הוא עבר את מקרוברטס במין הטעייה שעד עתה לא ברור לי כיצד היא השלחה את מקרוברטס למקום אחר, ואחריה הג'אם שלו ביד שמאל במין חצי סיבוב. צריכים לדעת כדורסל כדי להבין כמה קשה היה ה-MOVE ומיד אחריו ה-JAM.

המבצע הזה מראה לי שקווין דוראנט איז בק 100%!

*
*

5. האמת? אין כגרג פופוביץ'!

אמש, לפני המשחק נגד ממפיס, קרייג סייג'ר החולה בלוקימיה (סרטן דם) ונמצא עתה ב-REMISSION מהמחלה (מישהו שיודע שיסביר בעברית מה זה בתגובות), הראה את הצד האנושי שבו. שהפלח הוא אחלה בנאדם עם נפש רגשית ביותר ידעתי כל השנים. הוא MENSCH אולי יותר מכל המאמנים. הוא, לדעתי, המתאים ביותר מכולם להיות יהודי. את הצחוקים וראיונות השורה אחת – ואפילו המילה אחת – עם סייג'ר כולנו מכירים וזוכרים. הנה הראיון מאתמול:

 

Popovich: I gotta honestly tell you, this is the first time I've enjoyed doing this ridiculous interview we're required to do, and it's because you're here and you're back with us. Welcome back, baby.

 

*

 

  Sager: Well thank you very much, I laid in the hospital for months hoping to do this again.

 

*

 

Popovich: Now ask me a couple of inane questions.

 

*

 

Sager: Okay, with less than four minutes to go in the first quarter you benched your entire first unit. Was that back-to-back or upset with the way they played?

 

*

 

  Popovich: No, they played like crap, so we put in different guys. You'd have done the same thing.

 

*

 

  Sager: You're shooting under 35 percent, are you happy with the shot selection?

 

*

 

Popovich: Happy? Am I happy?

 

*

 

  Sager: I've heard that before. I'm happy to see you.

 

*

 

Popovich: You too baby, love you.

 

 

 

 *

*

 

6. איך אפשר להגן נגד דבר כזה, כשהוא לא צריך אפילו להגיע לקשת השלוש?

* *    

*

7. מסתבר שהראשון שידע על פרישת קובי היה דוויין וויין

דוויין וויין היה נפלא ממש אמש במשחק נגד הת'אנדר. למה נפלא? כי הוא הראה כיצד הוא מתמודד עם הגיל וברכיים דפוקות: במקום להילחם במצב ובטבע, הוא 'שוחה' עם מצבו. הוא לא עושה יותר מה שפעם ידע לעשות אבל זה לא עובד יותר. אז – כמו מייקל שהחל לחסל את יריביו בקליעות מחצי מרחק ופיידאווייס במקום בניתורים לשמים – דוויין עושה זאת באותה צורה אבל קצת אחרת: הוא משתמש בפיידאווייו, אבל הרבה יותר בהטעיות והשגות פאולים. ככה גם הוא ניצח את המשחק. אבל על זה אכתוב בהזדמנות אחרת.

מה שאני רוצה לספר לכם היום הוא סיפור שדוויין גילה אמש אחרי המשחק:

זה היה לפני חודש, בערב לפני המשחק במיאמי נגד הלייקרס. דוויין מגיע לחדר הטריינינג רום. לילה לפני משחק דוויין חייב לעשות אמבטיית קרח לברכיו. הוא ניכנס לחדר הריהביליטציה, ומה רואות עיניו? קובי יושב באמבטיית קרח בעצמו!

קובי ביקש, וכמובן שפט ריילי הירשה לו, להיכנס לחדר הטריינינג של ההיט לאמבטיית קרח, השחקן הראשון אי פעם שהוא לא שחקן היט שהורשה להיכנס לשם!

אז דוויין ניכנס למיכל הקרח שלו, שני מטרים מקובי, והשניים היו שם ל-ב-ד-ם  משך כמעט שעתיים.

דיברו על הכל. השניים חברים מנבחרות ארה"ב, וזה תמיד הככה – כוכבי-על מתחברים להיות חברים כי מי כמוהם מבינים אחד את השני.

אחרי דיבורים, רכילויות (הכל כששניהם בתוך קרח!) קובי שואל:

-מה שלום הבנים?

דוויין: נהדרים. הגדול מתחיל להראות ניצונות כדורסל טוב.

אתה מביא אותם למשחק מחר?

לצערי לא. למחרת בבוקר זה יום לימודים.

אנא, הבא אותם!

למה?

דוויין, זה רק ביני לבינך, ואתה הראשון לדעת זאת: אני כמעט בטוח שזהו משחקי האחרון כאן!

דוויין היה נאמן לבקשתו של קובי ולא סיפר זאת לאף אחד, עד הודעת הפרישה של קובי!

8. קרים עבדול ג'אבר על קובי

היכן? בשבועון היקרתי ביותר, אולי, בעולם – TIME MAGAZINE. היום סוכנות הידיעות AP הודיעה שבגליון הבא של המגזין ישנו מאמר שהמגזין ביקש מקרים עבדול ג'אבר לכתוב על קובי. כמובן שעדיין לא קאתי את המאמר (השבועון מגיע לביתי ביום שני), אך בידיעה כתוב שהמאמר הוא שיר הלל ממש על הכוכב הפורש.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 38 תגובות

  1. מעולה מנחם, תודה רבה.

    רק תיקון קטן: נדמה לי ששאמפרט נפצע כמה חודשים טובים אחרי קיירי ולא כמעט באותו זמן.. זה קרה עמוק בתוך האוף סיזן באיזה משחק אימון שהוא עלה לדאנק או משהו.

    דוראנט במהלך מדהים!

      1. שאמפרט נפצע בשורש כף היד במהלך אימון בסוף חודש ספטמבר (אולי בגלל שכל הפלייאוף הוא התפרק וכל פעם נפצע באיזור אחר, זה מרגיש כאילו הוא וקיירי נפצעו שניהם בסוף העונה).
        תודה על המעורב וכל סרטון של סטף הוא הנאה צרופה..

  2. 1. הקאבס חייבים את אירווינג כי איתו רמת הכדורסל והכשרון קופצת כמה רמות.
    2. שאמפרט יוסיף הגנה וקשיחות שאין לסמית וויליאמס, יש לדלבדובה אבל ברמה נמוכה יותר ובטח לא אתלטית כמו שאמפרט.
    3. בחירה הגיונית ביותר. לני ווילקינס לדעתי בעל מספר הניצחונות הרב ביותר ולכן הוא ראוי מאוד. אבל כמובן שההשוואות האלה מיותרות כי לכל מאמן גדול יש קייס אחר לבחירתו.
    4. מהלכים אישיים זה טוב לאגו אבל בסוף צריך לצאת עם ה-W ו-OKC קצת מאוד מקרטעים בזמן האחרון. זה נראה הצגה פרטית של ווסטברוק ודוראנט אבל הצוות המסייע שלהם (שהוא מצויין) נראה כמו דחלילים.
    5. סייגר שדר קווים שכולם מעריכים. רק בריאות!!!
    6. טווח בלתי נגמר. רק שלא יתחילו בגלל זה את השטויות לקשת של 4 נקודות.
    7. ידוע שלפאט ריילי יש קלאסה. בזמנו הוא הפריש את המספר של ג'ורדן גם במיאמי. אני מאמין שוויד גם יעשה את השינוי של יותר משחק גב לסל עם הפיזיות שלו.

  3. אם הייתי הבוס של סמית הייתי מפטר אותו
    מילא לא לשים את אאורבך וריילי אבל לשים את ווילקנס ?
    אאורבך ראשון
    ריילי שני
    ג'קסון שלישי
    ודיילי רביעי בפער צמוד מאוד מפופביץ

    תכלס נמאס כבר מהדירוגים האלו שכל פרשן מדרג את הטופ מה שזה לא יהיה שלו

    1. ווילקינס לדעתי הוא בעל מספר הניצחונות הרב ביותר, זה שווה ערך לג'אבר עם מספר הנקודות הרב ביותר. אבל כמובן שכל הדיונים וההשוואות האלו הם למען הוויכוח (האינסופי…)

      1. לדון נלסון יש הכי הרבה ניצחונות
        זה רק מחזק את דעתי על ויילקינס
        לטעמי הוא המאמן ה 10 בטיבו בליגה בטח לא טופ 4

      2. לקארים יש 6 אליפויות לצד הנק. לוילקינס יש אליפות אחת, לעומת 5 של פופ. אורבך וגקסון בטוח שם. השלושה הבאים הם ריילי, פופ ודיילי. לטעמי פופ שלישי, וריילי רביעי, ממש טיפה לפני דיילי.

  4. מנחם מעורב משובח מאוד!
    מהלך מדהים של דורנטולה. שנה הבאה בירושלים ( לייקרס😉)
    קרי בלתי עציר וזה באמת לא הגיוני לעצור שחקן שקולע בכזאת קלות… הקטע הוא שגם דאבל טים לא יעזור כי לידו יש שחקנים נהדרים!

  5. מעורב מעולה, הסיפור של קובי ו-וויד מעולה, בכללי וויד עושה רושם של בן אדם טוב שאפשר להסתדר איתו בקלות.

    ההר ראשמור של המאמנים נחמד, זה ההר שלי (ההתלבטות המרכזית שלי הייתה בין צ'אק דיילי ורד הולצמן):

    https://massrel-pub.s3.amazonaws.com/s3_upload_proxy/nba-mount-rushmore.d01676f9-d868-4f4c-b65d-370891e5b4d3.jpg

  6. תודה על המעורב המגוון והמשובח.
    כל פיסקה בונבון
    אני אפילו לא מצליח לעניין להגיב
    בגלל בעיות ריכוז וזיכרון
    🙂

  7. יופי של מעורב, תודה מנחם. אנחנו יודעים כמה זה קשה לכתוב גם כמות וגם איכות.
    לא מפתיע אותי הסיפור של ווייד עם קובי, ואכן ריילי תמיד היה ג'נטלמן.
    מסתבר שפופוביץ' הוא לא כזה צנון כמו שהוא נראה.
    מאונט ראשמור לא מדבר אלי, סורי, אבל את סטיב סמית' מאוד אהבתי.
    השלשות של קרי מטורפות, אין מה לומר. סתם כך, רק התחילה ההתקפה ופתאום הוא זורק כמעט מהחצי, מדהים ומייאש.
    המהלך של דוראנט זה משהו שקטש היה עושה הרבה (ובאלגנטיות הרבה יותר גדולה), וזה מאוד מרשים ששחקן בגובהו של דוראנט מסוגל גם.

  8. תודה על המעורב.
    מה שאני אוהב במהלך של הדוראנטולה זה שמקרוברטס מנסה לעשות עליו פאול ולתפוס אותו. אבל בקושי מצליח לגעת בו.

  9. ראיתי את המהלך הזה בלייף ובהחלט התלהבתי.
    אני עדיין רוצה לתת להם צ'אנס. יש שם חבורה ממש טובה, מלבד שני הסופר סטארים, וזאת קבוצה לאליפות. זה מאוד קשה להיכנס לקבוצה בתחילת עונה ולשנות דברים תוך כדי 3-4 משחקים בשבוע, אז אני נותן עדיין צ'אנס למאמן החדש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט