פריוויו ליום שישי הקצר/רועי ויינברג

הגענו למשחקי שישי, והפעם רק 6 משחקים, בניגוד לכמויות הדו ספרתיות שאופייניות למשחקי הערב. במוקד יש את הקרב על ניו יורק בין הניקס והנטס, שחזור מצ'-אפ מהסיבוב הראשון בפלייאוף (יוסטון נגד דאלאס) וקליבלנד מול ניו אורלינס.

*

2:00-ניו יורק ניקס (10-9)-ברוקלין נטס (13-5)

הנטס קבוצה טובה בבית, עם 4 ניצחונות מ-7 משחקים. לצערם, הם אחת מקבוצות החוץ הגרועות ביותר בליגה, כשניצחון החוץ היחיד שלהם (ב-11 משחקים) הגיע בטקסס, מול הרוקטס החלשים. נכון לעכשיו הנטס עונים על הציפיות שהיו מהם לפני תחילת העונה, כשראוי לציין את ת'דאוס יאנג וג'ארט ג'ק, שנותנים עונות מעולות עם 16.4 נק' ו-8.5 ריב' לראשון, ו-15 נקודות עם 7 אסיסטים לשני כל משחק. גם רונדה הוליס ג'פרסון הרוקי משתפר בהדרגה, והוא עם 6.3 ריבאונדים למשחק (כשהוא מתפקד כשוטינג גארד). הוא נותן הגנה מעולה כבר עכשיו, ויהיה מעניין לראות כיצד ישמור את אנטוני.

לניקס יש הזדמנות לעבור למאזן מאוזן, והם צפויים לנצלה. לצד כל הבאזז שמושכים, באופן טבעי, פורצינגיס ואנטוני, צריך לדבר על ההגנה בתפוח הגדול. הניקס סופגים ב-42% מהשדה, הנתון הרביעי בטיבו בליגה, וב-29.9% מהשלוש, הנתון הטוב ביותר ב-NBA. זה קורה בזכות היעילות של רובין לופז מתחת לסל, שלצד הנוכחות ההגנתית של מי שיפגוש אחיו הערב מאפשרת לפורצינגיס לנצל את מוטת ידיו ולא לתפקד כגיבוי בצבע. לצד ארון אפללו שממשיך לספק הגנה אישית מהטובות בליגה לעמדה שלו, זה עושה את העבודה ורק תורם לניקס.

תחזית: זה יהיה משחק עם תוצאה נמוכה, שיגמר בניצחון של הניקס, בקושי. ניו יורק.

*

2:00-וושינגטון וויזארדס (9-7)-פניקס סאנס (11-8)

הוויזארדס לא במצב טוב, עם 5 הפסדים ב-6 המשחקים האחרונים. ג'ון וול ובראדלי ביל נותנים עונות טובות, ואוטו פורטר לא רע (12 נק', 4.6 ריב', 1.4 חט' למשחק), אבל הוא לא יכול לתפקד כאופציה השלישית בהתקפה. גורטאט מתפקד ככלי המטרה של וושינגטון בצבע, אבל 12 נקודות למשחק לא מספיקים בשביל זה. בהעדר תרומה משאר שחקני וושינגטון בהתקפה, המכשפים עמוק בבעיות, לצד ההגנה השברירית שלהם (סופגים 104 נקודות בערב).

ההגנה החלשה של וושינגטון נותנת יתרון לפניקס, הקבוצה המהירה ביותר באנ.בי.איי (106 נקודות למשחק ו-88 זריקות בערב). נייט ובלדסו נראים מעולה, ומצליחים לערב את מרקיף מוריס וטי ג'יי וורן במשחק ההתקפה בצורה טובה. יחד עם טייסון צ'נדלר הותיק שתורם לא מעט בהגנה, לפניקס יש יופי של חמישייה שאולי תצליח להביא אותה סוף סוף לארץ המובטחת, הפוסט סיזון. בדרך לשם, הם ישיגו ניצחון על קבוצה מזרחית הערב.

תחזית: כפי שניתן להבין מהכתוב, המשחק הזה הולך לפניקס, במשחק שהסקור המשותף שלו יהיה גבוה יותר מ-210 נקודות.

*

2:30-דטרויט פיסטונס (9-10)-מילווקי באקס (12-7)

החברים לקבוצה לשעבר יפגשו כיריבים, בפעם השנייה העונה. אנדרה דרומונד (בכחול) וגרג מונרו.

משחק לא רע, בין 2 יריבות מתחתית הבית המרכזי שנאבקות על הכרטיס לפלייאוף. מילווקי עדיין לא מצליחה להסתגל למשחק עם גרג מונרו, ולא עונה על הציפיות שהיו ממנה עם פתיחת העונה. ההתקפה של הקבוצה חורקת, והם במקום הלפני אחרון (מעל פילדלפיה) בכמות הנקודות למשחק. יש מחסור מובהק במנהל משחק אצל הצבאים, וזה משפיע לרעה על הקבוצה.

אין חדש תחת השמש בדטרויט, והקבוצה עדיין צריכה חיזוק מהספסל. הם די יציבים, וזה מבשר טובות לדטרויט. לוח משחקים די קל (מתוך 5 המשחקים הקרובים, כולם בבית, רק אחד הוא משחק קבוצת פלייאוף, ממפיס). הם יכולים להשיג רצף ניצחונות שיתן להם מומנטום להמשך העונה. הם כבר עם 2 ניצחונות, וזה יכול להתפתח למשהו שיתן להם יתרון מוקדם בקרב לפלייאוף המזרחי.

תחזית: הבעיות של מילווקי רק יגדלו, עם הפסד חוץ בדטרויט.

*

3:00-אטלנטה הוקס (9-12)-לוס אנג'לס לייקרס (15-3)

משחק חד צדדי, בעוד תחנה בסיבוב הפרידה של בראיינט. אטלנטה צפויים לנצח בקלות יחסית. יהיה מעניין לראות אם ה-31 נקודות של בראיינט היו הבלחה חד פעמית או שנראה אותו חוזר להיות אחד מהסקוררים הטובים בליגה בעונתו האחרונה (כנראה שהאופציה הראשונה היא הנכונה). כדאי לדבר על ג'וליוס רנדל, שנותן 12 נקודות עם 9.3 ריב' ו-2 אס' למשחק בשנתו הראשונה (להוציא 14 דקות ב-2014/15) בליגה.

באטלנטה, כפי שכתבתי ברביעי, העסקים יחסית כרגיל למרות שההוקס מפגינים אי יציבות בתקופה האחרונה (ניצחון גדול רודף תבוסה). הם ימשיכו עם חוסר היציבות וינצחו הערב (אחרי ההפסד לראפטורס), במשחק חד צדדי. אטלנטה.

*

3:30-דאלאס מאבריקס (8-11)-יוסטון רוקטס (11-8)

המשחק הזה מפגיש בין 2 קבוצות עם מאזנים הפוכים, שנפגשו גם בפלייאוף של 2014/15. שם זה נגמר ב-4-1 חד צדדי לטובת הטילים, הפעם יתכן שהמגמה תהיה שונה.

בדאלאס, אחרי פתיחת עונה טובה מאוד, הקבוצה מדשדשת עם 2 ניצחונות ב-5 המשחקים האחרונים (אחד מהם מול דנבר). נוביצקי (17.5 נק' בעונת 50-40-90) ודרון וויליאמס טובים, אבל הם צריכים עוד עזרה. זה יבוא מצ'נדלר פרסונס, שבהדרגה מקבל יותר ויותר דקות ויהיה אופציה חשובה התקפית בדאלאס שיחזור לכושר מלא. ברגע שזה יקרה, המאבריקס יחזרו לכושר מתחילת העונה. השאלה היא מתי.

ביוסטון, הקבוצה לאט לאט מבינה איך לשחק עם בייקרסטאף וניצחה 3 מ-4 משחקיה האחרונים. הערב הם הולכים לשחק בלי דוויט הווארד, ויהיה מעניין לראות מה החמישייה שהרוקטס יעלו-סביר שנראה את טרנס ג'ונס לצד קלינט קאפלה בקו הקדמי, וזאת תהיה הזדמנות לראות איך קאפלה מתפקד כסנטר פותח מול קו קדמי חזק התקפית (נוביצקי ופאצ'ואליה).

תחזית: להערכתי המומנטום של כל קבוצה ימשך, והניצחון פה יהיה של יוסטון, בהפרש חד ספרתי.

*

4:30-ניו אורלינס פליקינס (15-4)-קליבלנד קאבלירס (5-13)

קודם כל, כולכם מוזמנים לקרוא את הריאיון הבלעדי של עגל שלנו עם דיוויד בלאט, מומלץ בחום.

בקליבלנד, הקבוצה סובלת ממכת פציעות, שעוצמתה נחלשה כשטימופיי מוזוגוב ומו וויליאמס חזרו לכשירות (למרות שהם עדיין משחקים בלי קיירי אירווינג ואימאן שומפרט). הקאבלירס הפסידו ב-12 הפרש לוושינגטון. הם יציבים באופן יחסי, ובקצב לעונה של 60 ניצחונות (59.2, אם אתם רוצים להיות ספציפיים). לברון נותן עונה מעולה של 26 נקודות, 8 ריב', 6.5 אס' ו-1.5 חטיפות במשחק, לאב משתלב באופן מלא במערכת של בלאט, ומו וויליאמס נותן תרומה מעולה כמחליפו של אירווינג.

בניו אורלינס, הפליקינס השכיחו את 3 הניצחונות הרצופים עם 4 הפסדים, ונראה שהקבוצה רק רעה יותר עם טירייק אוואנס ונוריס קול שחזרו מפציעות. לוח משחקים קשה (כל 4 ההפסדים האלו, ו-5 המשחקים הקרובים של הקבוצה, באו מול קבוצות פלייאוף ויוטה) נותן נימוק חלקי לבעיה, אבל המרחק של הפליקינס מהפלייאוף (כרגע 4.5 משחקים) רק גדל, ומאוד סביר שאנטוני דיוויס יראה את הפוסט-סיזון מהבית. הם חייבים להשתפר, וזה לא יקרה מול הקאבלירס.

תחזית: היתרון הביתי לא יעזור יותר מדי לניו אורלינס, והמשחק הולך לקליבלנד, ביותר מ-15 הפרש.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 104 תגובות

  1. הכנסתי סקר בקשר לזה בפריוויו, אבל לא דיברנו על זה באתר לדעתי: איזה מספר של קובי הלייקרס צריכים לתלות על גג האולם?

    התשובה הדי ברורה היא 24. קודם כל, כי זה המספר שאיתו קובי הפך לאחד הגדולים בהיסטוריה ולא לסתם סייד-קיק בולט. שתי אליפויות, תואר MVP ופעמיים MVP גמר שייכים לחולצה הזאת, ואיתה הוא הוביל קבוצה של הלייקרס לשיא.

    חוץ מזה, ב-5 שנים הראשונות שלו עם 24 (2007 עד 2012) הוא היה בטופ 2 במכירת החולצות בליגה, וברוב השנים כ-8 הוא לא היה שם (מקומות 3-6), אז יש גם יתרון שיווקי לתליית המספר הזה.

      1. תאורטית אפשר, אבל לדעתי זה לא סביר-אין אף שחקן שהופרשו לו 2 מספרים, אפילו לג'ורדן הופרש רק 23 (ולא 45).

        1. שיקגו לא הפרישו את 45 כי מייקל שיחק איתה יומיים בערך. אני חושב שמה שיקרה זה שיפרישו את 24, אבל אף אחד גם לא ילבש את החולצה 8. זו תהיה הפרשה לא רשמית.

          1. נקודה טובה, לדעתי יכול להיות שזה יקרה, ובודאות לא ילבשו את 8 בזמן הקרוב (אף אחד לא לבש את הגופיה הזאת בלייקרס מאז קובי).

      1. אני רחוק מלהיות חסיד קובי, אבל שחקן מוביל של 5 אליפויות (גם עם ב-3 הראשונות הוא "סייד-קיק" הוא עדיין מוביל) הוא גדול בכל קנה מידה כדי לזכות לכבוד של תליית החולצה. אני לא ממש רואה איך אפשר לפקפק על זה…

  2. תודה רבה רועי.
    מבחינת הקאבס זה משחק חשוב, כי אני לא רואה אותם מנצחים בק-2-בק עם טיסה (למרות שדי קצרה) במיאמי ו-3 הפסדים רצופים זה כבר משברון.
    בכל מקרה, דיוויס נגד ג'יימס, גם אם הם אינם בשיאם, זה משחק ששווה לקום אליו.

  3. מושקע ומעניין, תודה רבה.

    מסכים עם הכל, למעט אולי וושינגטון שיכולים להפתיע. סביר שלא.

    יהיה מעניין לראות אם יוסטון תמשיך במגמת ׳אולי בכל זאת נשלב עוד שחקנים׳ ובמיוחד מעניין אותי לואוסון. רק אם הוא ימצא את מקומו בשיטה יהיה להם סיכוי להגיע לאנשהו.

    קליבלנד חייבים לנצח את המשחק הזה. ואם ישחקו באותו רפיון כמו במשחק הקודם, אולי עדיף להושיב את השחקנים המרכזיים לקראת הסוף, כדי שיהיו מוכנים לבק טו בק במיאמי. שנה שעברה הפסידו, אבל זה למיטב זכרוני זה היה אחרי ניצחון. לא בדקתי. אגב, קיירי cleared for practice, או מה שזה לא אומר.. קרא לעצמו ״פרארי בלי מראה אחורית״, I'm not gonna look back. שחקנים, לך תבין.

    ולשאלתך, לדעתי יפרישו 24. קראתי איפשהו תהיה האם יפרישו 24 אבל באופן לא רשמי גם את 8, ופשוט לא ייתנו לאף אחד הלאה..

    יש הטוענים שהוא, קובי, מעדיף 24. נראה לי גם הכי הגיוני.

  4. לייקרס באטלנטה. משחק נוסף שלא אישרו לי אקרדיטציה.
    קשה להאמין שהיה כזה ביקוש עתונאי גדול לראות את הלייקרס.

  5. הלילה זה מבחן חשוב לביקרסטאף. תחת מקהייל יוסטון הושפלו בביתם לדאלאס עם הרכב חסר מאוד. מעניין יהיה לראות אילו התאמות הוא יבצע הלילה לדאלאס עם הרכב שאמור להיות פחות או יותר מלא.
    כמובן שניצחון עדיף, אבל אפילו אם יוסטון יפסידו אבל לאחר קרב מכובד ומשחק צמוד – זה גם בסדר, העיקר להמשיך את גרף ההתקדמות.

  6. עוד תענוג של פריוויו מבית רועי ויינברג!
    קובי הלילה נפרד מעוד אולם… דרך אגב מה הממוצעים שלו שם? מקווה שייראה יכולת טובה כמו במשחק הקודם. ויותר חשוב מכך הוא ראסל שמראה השתפרות ענקית.
    חוץ מזה ערב סביר פלוס.. שכולל דרבי ניורקי

  7. רועי תודה על הפריוויו ליום שישי הרגוע.
    גם אני מאמין ש-24 הוא שיופרש.
    מבחן רציני לקליבלנד (הטעות של כתיבת "פליקינס" חביבה ביותר).
    לניו יורק יהיה מבחן קשה ביותר, הנטס הם אגוז קשה לפיצוח יותר ממה שהמאזן שלהם מראה

  8. בתור אוהד הניקס אני מתגעגע לשומפארט וג'יי אר סמית, עדיף על כרמלו מרשמלו עם האגו עד לעננים. סופית לא אוהב אותו. פורזינגיס צריך לזוז לעמדה 5 והלוואי והיה לניקס את טריסטן תופסון לידו ורכז כוכב.

  9. אניא הבתי את קובי הצעיר יותר, הוא יכול היה להשיג יותר בקריירה אם לא היה זורק כל כך הרבה והיה מפתח עוד אספקטים במשחק שלו ואז שאק היה נשאר שם עד 2005 ודוג לו כבר ב-2005 לעוד 2 אליפויות.

  10. אגב יש לי אתגר שאני חושב שהוא מעניין, להרכיב הרכב כדורגל של 11 שחקנים משחקני ה-NBA, מיהם 11 שחקני הכדורגל הטובים ביותר מבין השחקנים ב-NBA? נאש כבר פרש..

  11. איזה פריוויו מצוין, תודי רועי.
    אחרי פתיחת עונה איומה הנטס נראים מחוברים יותר ועושים צרות גם כשהם מפסידים (אפילו לווריורס ולקאבס) ולא יהיה לניקס פשוט. אני חושב שרובנו ניבאנו לנטס מקום אחרון במזרח (פילי זאת ליגה אחרת) והחמישיה המאוזנת שלהם נראית לא רע בכלל. הם לא יהיו בפלייאוף אבל נמושה הם לא.
    אני עוד מחכה להסבר נורמלי לנפילה של מילווקי. קיבלו את מונרו ואת פארקר ובמקום להתקדם מהמקום השישי לביתיות בסיבוב הראשון הם הולכים 10 צעדים אחורה.

  12. השחק בין וושינגטון לפיניקס זה שכונה שלא ראיתי הרבה זמן. שתי הקבוצות כבר הגיעו ביחד ל20 איבודים. נייט ובלדסו מתעלין על וול וביל ולכן ההפרש במחצית

  13. מוריס מקבל טכנית כמה שניות לסוף על זה שהוא לא החליט באיזה צד הוא עומד בזריקת עונשין. לא ראיתי דבר כזה…
    בכלל המשחק הזה נראה כמו בליגת הקיץ, בלי גבוהים. המון איבודים. משחק זוועה

      1. לא יודע מה יותר מעצבן – הזברות שנתנו לפקרס נסיון נוסף,
        או הליאונס שנברו עמוק לתוך ה-DNA של הקבוצה בשביל לחשוף שהם לא פחות לוזרים מקליבלנד.
        כל פעם שהייל מרי מכזה מרחק נתפס, זה טעות של ההגנה.
        (לכן זה עובד רק אחת ל-100 (בערך)

  14. לא תאמינו מה אני עושה עכשיו בזמן שאני חוזה בקאבס: כותב את הטור היומי שלי על…לברון. תקראו מחר (היום)

  15. דרון וויליאמס שוב מוכיח שהענה הזאת הואמחוזר לאיתנו. 20 נק באחוזים מצוינים, 5 אס בשלושה רבעים. אחת הסיבות המרכזיות להצלחה של המאבריקס.

  16. אותי מעניין לדעת מה קליבלנד הולכים לעשות עם ה-trade exception
    שלהם.
    יש 10.5 מיליון עם תאריך תפוגה, וגולדן סטייט אחת שמחייבת חשיבה מאומצת וארוכה על מי יכול להיות ה-X פקטור שיכול בסדרת גמר פוטנציאלית להטות את הכף לטובת קליבלנד.

  17. לגבי הטרייד אקספשן של קליבלנד, יש גם עוד אחד של 2.85 מיליון.
    כמובן לא ניתן לחבר את השניים. זה לחוד וה-10.5 מיליון לחוד.
    הזמן של מי שיודע להגיד, מה בכלל יש בשוק, ב-10.5 מיליון ומטה, וכמובן שיהיה בכלל נכון לטרייד. משהו מגזרת צ'נינג פריי, או קווין מרטין.

  18. וואו…אני כותב מאמר על לברון, ומה שאני כותב הוא בניגוד די גדול למה שהולך במשחק. עכשיו 66-70
    אם הקאבס מפסידים המאמר שלי יהיה מאד מביך…

  19. צריך לומר את זה, קליבלנד קבוצה כבדה שנקלעת להרבה מאוד רגעים של כדורסל רע. אם בכלל ייצוא מהערב בשלום, יש תחושה שמחר במיאמי הם יקבלו סטירה כואבת שאולי כדאי להם לקבל.

  20. בלאט לא יכול להרשות לעצמו להפסיד את המשחק הזה, לפליקנס שלא ניצחו אף אחת המהמזרח. וביחד עם הבאק2באק במיאמי הוא יכול להיקלע לרצף מאוד לא סימפטי, וזה עוד הרבה לפני המסע האכזרי במערב.

  21. כרגע בלאט מפסיד את המשחק הנוכחי ואת המשחק מחר.
    לברון כבר עם 34 דק'. אם תוך 2 דק' הפער לא מצטמצם משמעותית, צריך להוריד אותו ולחשוב על המשחק שמתחיל בעוד פחות מ-20 שעות.

  22. בלאט הבין שאם קליבלנד מפסידים זה יהיה מביך מאוד לחברים החדשים שלו בהופס (ובראשם מנחם), אז הוא השאיר את לברון על המגרש…

    1. קליבלנד יתחילו לשחק כדורסל אחרי פגרת האול סטאר (בדיוק כמו בשנה שעברה),
      בינתיים הם עסוקים בלצבור נצחונות.

  23. כתבתי את הכתבה שזה עתה הכנסתי תוך כדי הסתכלות על המשחק, כולל "מי השחקן מס' 1 בעולם היום'. ואז בא הרבע הרביעי…
    קוס אמעק. קיויתי לשעה נוחה ללכת לישון.
    אבל משחק על הכיפאק (מבחינת מתח, לא ברמתו)

  24. על לברון צריכים לשמור שניים, אבל לא שניים צמודים. אחד עליו, ואחד שני מטרים לאחור "לחכות לו" כשהוא פורץ, ואז יש סכוי לפאול תוקף

כתיבת תגובה

סגירת תפריט