בלוג חי ופריוויו למשחקי רביעי השגרתי/רועי ויינברג

9 משחקים בלבד הלילה באנ.בי.איי, ובמוקד מפגשים בין הקליפרס והפייסרס, מילווקי החלשה לסן אנטוניו ויוסטון וניו אורלינס.

*

2:00-שרלוט הורנטס (7-10)-גולדן סטייט ווריורס (0-19)

קארי שומר על ווקר. הווריורס לא יתקשו יותר מדי בדרך להיות הקבוצה הראשונה שמתחילה את העונה עם 20 ניצחונות ברצף.

יוטה היו קרובים, אבל גם לא הצליחו לעצור את המכונה של גולדן סטייט, כרגע עם רצף הניצחונות השלישי באורכו בהיסטוריה (23). הקבוצה נראית נפלא, ואין יותר מדי להרחיב עליה-מלבד זה שלוק וולטון יכול להיות המאמן הראשון בהיסטוריית ה-NBA שנבחר לתואר מאמן העונה בלי שום משחק NBA ברזומה (כל המשחקים שאימן נחשבים ככאלו שקר אימן, מתוקף היותו מאמן זמני).

בשרלוט, אל ג'פרסון לא משחק. זה יוביל לזה שנראה את קסיבודי זלר בעמדת הסנטר, מה שיוביל למשחק מהיר של שרלוט. הקבוצה לא משחקת בסגנון מהיר או איטי במיוחד, וזאת לא השיטה שהצליחה למנוע מגולדן סטייט להוביל למשך משחקים שלמים. כשמוסיפים לזה את פערי האיכות, המשחק הזה במקרר.

תחזית: גולדן סטייט, ביותר מ-15 הפרש.

*

2:00-וושינגטון וויזארדס (8-7)-לוס אנג'לס לייקרס (15-2)

אין סיבה להרחיב יותר מדי על המשחק הזה. וושינגטון באה אחרי ניצחון ב-13 הפרש על מובילת המזרח (קליבלנד), והלייקרס הפסידו לקבוצה הגרועה ביותר בליגה. אחרי פתיחת עונה די בינונית וושינגטון חוזרת לעצמה, ואם הם ימשיכו בקצב הזה הם עדיין יכולים להיוות קבוצת טופ 6 במזרח. בשביל זה הם צריכים כמה שיותר ניצחונות, ואחד מהם יהיה הערב. וושינגטון, בדאבל פיגרס.

*

2:30-דטרויט פיסטונס (9-9)-פניקס סאנס (10-8)

בדטרויט הקבוצה עם 5 הפסדים ב-7 המשחקים האחרונים, והקבוצה תאלץ, כנראה, להעביר עוד חודש עם ספסל חלש (ללא ברנדון ג'נינגס וג'ודי מיקס). האנרגיות של פתיחת העונה ירדו אצל חלק מהשחקנים, למרות היכולת הגבוהה של אנדרה דרומונד, שעדיין נותן 18 נק' עם 17 ריב', כמעט 2 חט' ו-1.6 חס' בערב. הקבוצה צריכה לראות יותר מהספסל כדי להשאר בתמונת הפלייאוף, ובהקדם האפשרי.

פניקס ישחקו ללא טייסון צ'נדלר הפצוע, מה שמשאיר אותם עם צבע חלש במיוחד. אלכס לן היה טוב כמחליפו מול ברוקלין, אבל זה לא יספיק מול דרומונד, למרות היכולת הטובה של נייט ובלדסו.

תחזית: המיס-מאץ' בצבע יותר מדי גדול, ויתן את הניצחון לדטרויט, עם 20 נקודות ו-20 ריבאונדים של דרומונד.

*

2:30-ניו יורק ניקס (10-8)-פילדלפיה 76' (18-1)

פילדלפיה הצליחו לנצח סוף סוף, ולצד חולשת הלייקרס זה בא בזכות יכולת טובה של רוברט קובינגטון. ב-6 המשחקים האחרונים הוא עם 18.3 נק' (45% מהשלוש), 7.5 ריב' ו-4.3 חט' במשחק, ולצד העברתו של נואל לספסל (מהלך חכם של ברט בראון), יכול להיות שפילי יוכלו להשיג כמה ניצחונות לפני שהינקי יעשה טרייד על כל שחקן שיכול לכדרר.

למרות זאת, לא סביר שינצחו את הניקס. אין להם אף אחד שיכול לעצור את פורצינגיס, ועם החשש הסביר שפילדלפיה סובלת מסינדרום מכבי (לנצח נגד כל הסיכויים, ואז לחטוף 30 הפרש במשחק הבא), אין לאנשי התפוח הגדול יותר מדי סיבות לדאגה.

תחזית: כפי שניתן להבין מהכתוב, אני מאמין שזה הולך לניו יורק, ב-5 נקודות לפחות.

*

3:00-אטלנטה הוקס (8-12)-טורונטו ראפטורס (7-11)

אטלנטה לא מה שהם היו שנה שעברה, כצפוי, אבל בקצב לעונת 50 ניצחונות. הקבוצה ממשיכה לשחק קבוצתי (שני שליש מכלל הסלים שלהם באו מאסיסטים), והטריו טיג-מילסאפ-הורפורד עושה עבודה מעולה על המגרש. אין יותר מדי חדש שם מתחילת העונה, ונראה שכל השינויים שבוצעו בקיץ (בייזמור בחמישייה, וספליטר שחקן רוטציה) לא השפיעו יותר מדי על המשחק של הקבוצה.

מנגד, בטורונטו, בניגוד לציפיות, המשחק של הקבוצה לא נהיה מהיר יותר לאחר הפציעה של ג'ונאס ולאניוצ'אס (מה שאפשר להם לשחק עם סטרץ' 4 לצד ביומבו), ומשחק ההתקפה של הקבוצה לא קיים, מלבד הדואופול (מונח כלכלי שמציין שליטת שוק על ידי 2 חברות) הידוע גם כדמאר דה רוזן וקייל לאורי.

ראוי לציין את העבודה היעילה של ביומבו בהגנה, עם 12.5 ריבאונדים ו-2 חסימות ב-4 המשחקים בהם שיחק כסנטר פותח. הוא לא יצדיק את הבחירה הגבוהה בו בדראפט (לפני קוואי לאונרד, ג'ימי באטלר, קליי ת'ומפסון וניקולה מירוטיץ'), אבל הוא עושה עבודה מעולה כרים פרוטקטור, ויהיה תוספת הגנתית חשובה לכל קבוצת NBA כשיהיה שחקן חופשי בקיץ.

תחזית: משחק צמוד ומהנה יסתיים בניצחון של אטלנטה, ב-5 עד 10 הפרש.

*

3:00-שיקגו בולס (5-10)-דנבר נאגטס (12-6)

דנבר צוללים. 7 הפסדים ברציפות, וניצחון אחד ב-9 המשחקים האחרונים. זה היה צפוי, ועדיין כואב לכל אוהדי הנאגטס. למרות זאת, יש להם כמה סיבות לאופטימיות-דניאלו גלינארי עדיין אחד הסקוררים הפחות מוערכים (ויותר יעילים) בליגה, מודעי מתרגל בהדרגה לליגה, וניקולה ג'וקיץ' מראה שכשישחק לצד יוסוף נורקיץ' לדנבר יהיה צבע מעולה, תוצרת יוגוסלביה.

אין יותר מדי בשיקגו. הקבוצה זכתה ללוח משחקים מרווח יחסית בזמן האחרון (5 משחקים בשבועיים), וקשה לראות כושר כלשהו שהקבוצה נמצאת בו כרגע. פרד הויברג יתן הרבה דקות לכל סוללת הגבוהים שלו במשחק מול צבע שאולי הוא החלש בליגה, ויתכן שנראה את בובי פורטיס, הרוקי ושחקן הפוסט-אפ היעיל, משחק לא מעט הערב.

תחזית: משחק חד צדדי שימשיך להראות את הבעיות של דנבר. שיקגו, בהפרש דו ספרתי.

*

3:00-יוסטון רוקטס (11-7)-ניו אורלינס פליקינס (14-4)

יוסטון לא השתפרה משמעותית מאז שמקהייל פוטר, אבל יש שינוי אחד שראוי לציין לטובה-פתיחת קלינט קאפלה לצד דוויט הווארד בחמישייה. זה נותן סייז ליוסטון בצבע, ולא רחוק היום שנראה בצבע של הרוקטס את קאפלה כסנטר, והווארד במקום אחר. עדיין, הם עם 8 הפסדים ב-11 המשחקים האחרונים. מאוד סביר שלא יגיעו לפלייאוף, שנה אחרי סגנות אליפות המערב.

ניו אורלינס הרוויחו אתמול משהו חשוב מאוד-טירייק אוואנס ונוריס קול פתחו סוף סוף את העונה. עכשיו כשהקבוצה בריאה (ל-19.5 דקות, במקרה הטוב), הם יראו טוב בהרבה. זה יתחיל מניצחון ביתי על היריבה בבית הדרום מערבי.

תחזית: ניו אורלינס , עם משחק מעולה של אנטוני דיוויס.

*

3:30-סן אנטוניו ספרס (4-14)-מילווקי באקס (11-7)

שני אנשים, מוטת ידיים של 4.41 מ' (ביחד). לאונרד נאבק בגריק פריק.

מילווקי לא מצליחה לשחק מהר. להוציא משחק אחד מול קליבלנד, הם מעולם לא ניצחו כשספגו מספר תלת ספרתי של נקודות. הכושר הרע של מייקל קרטר וויליאמס וג'ון הנסון משפיע על הקבוצה, והם מתרחקים מהפלייאוף. בבית המטבחיים של הבית המרכזי (קליבלנד, שיקגו, אינדיאנה, דטרויט-4 קבוצות שסביר ויעשו את הפלייאוף השנה), יכול להיות שזה מאוחר מדי.

הספרס נמצאים במקום האידיאלי עבורם, מתחת לרדר. לוקח להם זמן לסגל את לה מרקוס אולדריג' למשחק ההתקפה הספרסי, אבל בהגנה הם נראים מעולה, וסופגים פחות מ-90 נקודות למשחק, הנתון הנמוך ביותר בליגה. יפה לראות שקוואי לאונרד הופך לכוכב גם בהתקפה, עם 22 נקודות (47% מהשלוש ב-4 ניסונות למשחק), 8.7 ריב', 2.5 אס', 1.9 חט' ו-1.3 חס' במשחק, הוא אחד מהסמול פורוורדים הטובים ביותר בליגה היום. והוא יכול להגיע העונה ל-65 ניצחונות.

תחזית: המשחק הזה יהיה משחק הגנתי במיוחד, ומאוד סביר ש-2 הקבוצות לא יקלעו ביחד 200 נקודות. המצ'-אפ בין לאונרד והגריק פריק הארוכים להחריד מבטיח הרבה, והוא יגמר כשידו של שחקן ההגנה על העליונה. המשחק הזה הולך לסן אנטוניו, ב-3 עד 12 הפרש.

*

5:30-לוס אנג'לס קליפרס (8-10)-אינדיאנה פייסרס (5-11)

כריס פול צפוי להחמיץ את המשחק, וזה משאיר את הקליפרס בבעיה. המשחק הקבוצתי שלהם לא קיים, ופול היחיד שניסה להוציא אותו לפועל עם 8 וחצי אסיסטים בערב (ראוי לציין גם את בלייק גריפין, עם 4.8 אס' מעולים לפאוור פורוורד). זה משאיר את הקליפרס עם היורש, אוסטין ריברס, כרכז הפותח. ריברס לא מנהל משחק-מסך כל מסירותיו על המגרש, 6.5% בלבד נהפכו לאסיסטים, הנתון התשיעי הנמוך ביותר בקבוצה. כשמוסיפים לזה 1.1 אס' ב-24 דקות, המצב של הקליפרס לא מעודד. אין לקליפרס שחקנים שיכולים לתפקד כמנהלי משחק, ולכן סביר שנראה משחק לא מאורגן (כרגיל).

באינדיאנה, כולם מדברים, ובצדק, על פול ג'ורג'. הוא עושה הכל על המגרש, וסוחב את אינדיאנה לבד ליתרון ביתיות בפלייאוף. בעולם ללא סטף קארי, זה היה נותן לו את ה-MVP. לצד זאת, לא מדברים על ההגנה של אינדיאנה, מקום רביעי בכמות הנקודות שהיא סופגת למשחק (הכי מעט) בליגה. הגנת הפרימטר של אינדיאנה טובה, והיריבות מתקשות לייצר משחק קבוצתי מולם. ג'ורג' היל, ג'ורג' ומהנימי נותנים הגנה אישית מצויינת, וזה עובד לפייסרס. כשמיילס טרנר יחזור, המצב שלהם רק ישתפר.

תחזית: המחסור במנהל משחק ישפיע אנושות על הקליפרס, והם יפסידו בבית. אינדיאנה, ביותר מ-5 נקודות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 68 תגובות

  1. תודה רבה על הסיקור המעולה והמוקדם!

    המפגש בין יוסטון והפליקנס יכול להתברר כמהותי מאוד עבור 2 הקבוצות, אם למרות הפתיחה המאכזבת מצד שתיהן, הן בונות על פלייאוף. הרי בעונה שעברה, השקנאים השיגו את הכרטיס האחרון לפלייאוף בזכות עדיפות על אוקלהומה במפגשים הישירים ביניהן במהלך העונה.
    ובקצב הזה, עושה רושם ש-2 הקבוצות שוות מקסימום מקום 7-8 במערב, ולא יותר, למרות כל הציפיות.

    אינדי-קליפרס בהחלט יהיה מפגש מעניין, לאחר ששיקגו ניצחו את הספרס ואטלנטה את הרעמים, גם הפייסרס ירצו להוכיח שבתור קבוצת פלייאוף מזרחית, היא יכולה לנצח מקבילה מהמערב.

  2. אחלה פריוויו תודה
    לא חושב שהלוחמים יטיילו מול הצרעות הולך עליהם אבל במשחק צמוד 5-10 הפרש
    הייתי הולך על פיניקס אבל אריק הראה לי ביומן של דטרויט שככל שדראמונד נח יותר הוא יותר טוב אז דטרויוט
    בשאר המשחקים הולך איתך.
    הדרך היחידה שהקליפרס יכולים לנצח זה אם גריפין יקלע מעל 30 נקודות + יתן 10 אסיסטים לפחות

  3. מצוין

    אני גם הולך על טורונטו

    שני פוסטרים לפחות של הגבה על הווארד המכה

    כל השאר מסכים

    רק הסתייגות קטנה: אני לא בטוח בכלל שנכון להגיד שהניצחון של פילי מול הלייקרס היה "נגד כל הסיכויים"… 🙂

  4. לפי דעתי נרא " יותר את קמניסקי לצד וויליאמס הארסיטון באטום ולאמב. ויש מצב ששרלוט ישחקו עם מרווין ב5 חלק מהמשחק. לשארלוט יש דווקא כלים לא רעים לשחק מול הווריוס (מלא פוורדים) , הבעיה זה דווקא שאין להם פיתרון לגבוהים (בוגוט , איזלי) עם כל הכבוד זלר זה לא ביג אל. הבעיה של שארלוט זה שהם נוטים לאבד ריכוז ונגד הווריוס 2 דקות של חוסר ריכוז זה – 50 הפרש…

  5. המזל של ג"ס מדהים. עוד משחק מול קבוצה עם הכוכב שיושב בחוץ. אני חושב שחצי מהמשחקים שלהם היו מול קבוצות בלי שחקן חמישייה אחד לפחות.

    1. הטענה נכונה אבל זה לא שהנוכחות של ג'פרסון תעזור במשהו.
      ועם כל הכבוד ג'פרסון הוא לא שובר שוויון גם ככה.

      1. ג'פרסון לא שובר שיוויון, אבל איתו הם יכולים לשחק משחק יותר איטי וזה הדבר שהיה הכי יעיל מול ג"ס עד עכשיו. בלעדיו, כשהם עם שני פאוור פורוורדים בחמישייה, אין להם סיכוי.

    2. השאלה כמה מזל יכול להיות אתה לא חושב שזה התנהלות נכונה של הלוחמים מבחינת ניהול דקות וסגנון המשחק שנותן להם את ״המזל״ הזה לא להפצע יחסית כי בארנס פצוע עכשיו אז גם להם חסר

  6. תודה רועי על הפריוויו. עכשיו תורי לעשות את הסקירה.
    איזה באסה! לא אישרו לי אקרדיטציה לשרלוט נגד ג"ס בגלל הדרישה העתונאית חסרת התקדים למשחק

  7. אמנם זה לקשור לפריוויו, אבל מישהו יודע למה הזוניה לא משחק אפילו שנייה במשחקים האחרונים? בשום מקום אין דיווח על פציעה

    1. כרגע הוא לא ברוטציה של סקיילס, וכשיש להם את אוון פורנייה בכושר הזה הם לא צריכים את הזוניה (שאמור לתת אותה תפוקה), כשמוסיפים לזה את אולאדיפו בשוטינג גארד.

      להוציא את המשחק הראשון של העונה (ואחד מול פילדלפיה) הוא די חלש, ואורלנדו כרגע קבוצת סף פלייאוף אז אין להם רצון לתת לרוקיז הרבה דקות.

    1. לא בשארלוט איפה שהוא גדל, לא ביום שההורנטס נותנים כבוד לדל ולא ביום שביג אל לא משחק (לא שהוא היה עושה כזה הבדל) צפה להשתגעות של של סטף ידידי

  8. כיף של פריוויו. ג"ס כבר רוצים להפסיד? קני סמית' (שותף ברצף של יוסטון) אמר שרק כשזה נגמר הם הבינו באיזה כושר הם היו. ג"ס כרגע גם נראים אדישים לגמרי להיסטוריה שהם עושים.

    1. אני לא מאמין שהם רוצים להפסיד, יש להם סיכוי לעשות 72 ניצחונות וכרגע לא שווה להם לוותר עליו. אם הם יגיעו ל-5-6 הפסדים באזור ינואר/פברואר יהיה מעניין לראות אם הם מעוניינים להפסיד, אבל כרגע הם לא רוצים לעשות את זה לדעתי (עד שיגיעו ל-33 ניצחונות ברציפות)

  9. כמה אני שמח שאוואנס חזר , השחקן היחיד בפליקנס חוץ מדיוויס ואנדרסון ששווה משהו. חבל שחזר מאוחר מדי , מעניין איל הקבוצה תראה כעת. חבל גם איש סמית שכל כל התקדם , הייתי מחפש טרייד על הולדי ואסיק דחוף , חייבים כשרון צעיר בקבוצה לצד דיוויס

  10. הדיוק הריינג׳ והאור הירוק לזרוק מאיפה שהוא רוצה מתי שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה פשוט מדהימים בצורה שאני אפילו לא יכול לתאר

  11. לכו לראות את שתי הדקות האחרונות של הרבע השלישי, ג"ס בשרלוט. אין פסקי זמן ואין עונשין. זה משחק של שכונה. קארי עם 14 נקודות. 4 שלשות ועוד ליי אפ אחד.
    מקבל את הכדור, מגיע לנקודה כלשהי, זורק וסוויש. אף החטאה.
    זה לא כדורסל. זה קסם. אין לאף אחד בעולם תשובה נגד זה.

    וזה בערב לכבוד אבא שלו.

  12. אם הוא יחליט יום אחד ללכת על זה ויקבל את כל התמיכה מהקבוצה, הוא מסוגל יום אחד לקלוע 100 נקודות במשחק אחד מול היריבה הנכונה.
    קובי קלע 81 עם 28-46 , 7-13 משלוש 18-20 מהקו. קרי מסוגל לזה.

  13. יצאתי טמבל…
    כבר אין ספק שלנחש נגד הווריארס זו בחירה לא נבונה.

    מה שסטפן קרי עושה השנה הוא חסק תקדים,
    עוד לא היה MVP מכהן ששדרג את רמת משחקו כמו שקרי עשה מהעונה שעברה לעונה הנוכחית..
    בשנה שעברה היה לו PER 28, שזה מכובד לכל הדעות.
    השנה? PER 34.4!
    והוא קולע 8 נק' יותר למשחק מבעונה הקודמת. 8!
    כאשר הוא לא סתם קולע יותר, הוא קולע באחוזים טובים יותר –
    הוא בדרך לעונה של 40, 50 , 90 (באחוזי קליעה, ל-3, ומהעונשין)
    ויש לו יותר מ-4 אחוז מרווח נשימה בקליעה מה-3 ומהעונשין.

    כבר אי אפשר להתכחש לעובדה (וניסיתי…)
    אם קרי שומר על יכולתו הנוכחית –
    אין קבוצה שתצליח לעצור אותם מלזכות באליפות ומלקבוע שיא נצחונות חדש.

  14. קרי ללא ספק השחקן שמשחק את הכדורסל ברמה הכי גבוה שראיתי, ובהפרש עצום. כשכבר חשבתי שראיתי הכל, וכל העסק התחיל לשעמם, בא החמוד הזה. חמסה על הקרסוליים האלו !

  15. מר מנחם היקר, האם תוכל להעלות שוב את הטור שלך על כך שגולדן סטייט היא סתם קבוצה , זה שכתבת ר לפני שבוע. לא הספקתי לקרוא..
    תודה מר מנחם

  16. הדומיננטיות של קארי, כשחקן יחיד במשחק קבוצתי, הולכת ומאפילה על ג'יימס (שנתן סדרת גמר מטורפת), מגיעה לפסגות של ג'ורדן.
    מזכיר לי את העונה שליאו מסי היה מלך השערים *וגם* מלך הבישולים באירופה, עם מספרים של 73 ו-29. חייזרים.

  17. סוף רבע ראשון –
    ג'ורג' עם 13
    גריפין עם 9 ו3 אסיסטים
    JJ רדיק נפצע 18 שניות אחרי פתיחת המשחק ובינתיים הוא על הספסל

כתיבת תגובה

סגירת תפריט