(האיש החביב עלי הוא בן 80)
אמיגוס, הקיץ עוד לא התחיל ואני כבר מתבשל מחום, רבאק אתם לא יכולים בלי לפתוח מזגנים אצלכם במידל איסט? אם עוד לא שמתם לב, הכל קשור להכל בכדור הארץ הפחוס שלנו מהקוטב הצפוני לדרומי (בגלל הפיחוס אוסטראליה קרובה לקו המשווה אז חם כאן. קאפיש?).
והזבובים? שאלוהים ישמור. אתם יודעים איך הורגים זבוב באוסטרליה? מוחאים כפיים. בלי צחוק. בספר "האנשים הפשוטים" יש פרק על כך שהאבוריג'ינים מרשים לזבובים להלך על הפנים שלהם בלי שהם מגרשים אותם. אם אתם יכולים לשבת בשקט כשזבוב הולך לכם על הפנים 10 שניות, אתם בנאדם רגוע ושליו. אני נהייתי כל כך אפאטי מהחום שכבר לא אכפת לי איפה הזבובים מטיילים עליי, אבל העיקר שהקיץ התחיל, וזאת העונה החביבה עליי והאיש החביב עליי חגג לו יומולדת.
לא סתם יומולדת, אלא יומולדת 80. רבותיי הריעו לוודי אלן האיש והאגדה שהוא כבר בן 80. אם נשווה את הבימאי/ תסריטאי אלן למאמן כדורסל, אז אין מאמן שגרם ליותר שחקנים שלו לקבל MVP כמו וודי אלן.
רבותי, 7 MVP'S ו-18 ראנר אפס ל- MVP's הביא המאסטרו שבעצמו היה ראנר אפ 24 פעמים על 8 פסלונים. אבל למה אני טוחן לכם את המוח על מקצוע שלא קשור לכדורסל? בגלל היכולת להפוך שחקנים רגילים למכונות אוסקר ועונות MVP. (לא מאמינים לי, לכו תראו את קייט בלנשט ב'בלו ג'סמין'. תיפול לכם הלסת!)
ואיך וודי אלן עושה את זה? הוא נותן לצוות שלו חופש כמעט מוחלט בקשר לדמויות שלהם, כשכולם מתקדמים על ציר הרעיון הכללי של התסריט. נעבור לטרי סטוטס, מאמן הטרייל בלייזרס. בשנים הקודמות הוא קיבל שחקנים שעל הנייר היו החמישייה הטובה ביותר בליגה (בערכי פנטזי). הם סיימו ב-4 המקומות הראשונים במערב ואז נפלו ללא קרב בסיבוב ראשון וההנהלה הבינה שמהצוות הזה לא ייצא כלום. ואז הם עשו ניתוח קר.
עם סכין מנתחים הם בדקו כל שחקן ושחקן: האם הוא בדרך למעלה או בדרך למטה? האם הוא שחקן שיכול לקבל תסריט ולמלא אותו בתוכן כדי להביא את עצמו לרשימה הסופית של האוסקרים, או האם הוא שחקן שצריך לשבת ולהסביר לו בדיוק מה עליו לעשות?
את מה שהם חתכו הם מילאו בבוכטה של בחירות 6, שחקנים מ'דוק' ושחקנים משולי הליגה שהם הרגישו שהם לא קבלו את הצ'אנס שלהם, וכמובן את דיימו – דמיאן לילארד – שקיבל את כל הכסף שביקש.
התוצאה על הנייר היתה טאנקינג עם תקציב נמוך לשופינג ובסיס טוב ל-2017/18. התוצאה בשטח לא הייתה שלילארד פתאום הפך לסופר סטאר שמחרבן 50 נקודות במשחק, אלא פורטלנד הפכה לסט צילומים של וודי אלן. התסריט ביקש מהקבוצה להתחלק בכדור ולא לקחת זריקות גרועות, ומהשחקנים ביקשו שיעשו את מה שהם מבינים בכל סיטואציה.
דיימו מתגלה השנה כשחקן שתפור על השיטה הזאת של חופש מחשבה וחופש בחירה לשחקנים (כמובן שהכל בתוך תבנית שהיא ידועה לכולם, אבל בתוך בתבנית כל שחקן חופשי להשתמש במחשבה ובאינטואיציה שלו), וכך הוא מעלה את כל השחקנים שאיתו מדרגה אחת למעלה. הוא מרכז, מסמן את התרגילים, מחליף עמדות למספר 2 (הצלף), והכדור תמיד מגיע למי ש'חם', אם זה קראב או זה הנדרסון. השחקנים שמחפשים להוכיח את עצמם עושים תנועה, יורדים ועולים בכל הכוח ונותנים 150% מאמץ.
הנה נחשף סוד שמור של ה-NBA. יש את הסופר סטארים הגדולים. כולנו יודעים את זה. אבל יש משהו חדש עם שחקני דרג ב' וג' כאלה – אתם יודעים הווסלי מת'יוס'ים והג'ארט ג'ק'ים של הליגה – ומסתבר שהסטט' הטוב שלהם הוא תוצאה של ה'סיטואציה'. תנו לאל-פארוק אמינו את הכדור עם חסימה ותפנו לו את השומר, והוא יכול לתפוס רצף לא פחות טוב מניק באטום. לא מאמינים? הנה רשימה של שחקנים שבשנה שעברה לא שמעתם עליהם וזה מה שהם נותנים תחת התסריט החופשי של פורטלנד:
*אלן קראב נותן אחוזים של 50% 50% בבית.
*מייסון פלאמלי עם 55% מה-2 (הוא לא זורק מה-3).
*סי ג'יי מקקולום 20 נקודות למשחק בשנה שנייה בליגה.
*אד דייויס, הסנטר המחליף של פלאמלי קולע…קולע…קולע ב-64%!
*ומייארס לנארד? לא יודע מה הוא עושה אבל כשהוא משחק יש נצחונות.
וכמובן יש את דמיאן לילארד הבימאי הגדול והאיש שקובע את הקצב. תחת הנהגתו פתאום כל ה-_NOBODIES האלו נמצאים פתאום במקום 9 במערב, ומנצחים קבוצות כמו הקליפרס ואינדיאנה. מאזן של 50% קליעות מהשדה במשחקים האחרונים וקבוצה שבשביל לנצח אותה צריך לירוק דם.
נקודה אחרונה בהחלט: כולם מדברים על קארי ועל שיא השלשות הבלתי ייאמן שהוא הולך לשבור. אמיגוס – רק שתדעו – לילארד הולך לשבור את השיא של קארי מהשנה שעברה!!
ולכו תדעו. פתאום בינואר יהיה איזה קאזינס על המדף. פורטלנד יכולה לקחת כל חוזה שבא לה. כן. גם את זה של דוראנט. הארגון הוא ארגון מנצח. כמו כל סרט של וודי אלן.
רגע. ועל סאלי הוקינס שמעתם?
מצויין, עידו. וד לך שמאיירס לנארד הוא שחקן מצויין!
(אני יודע שוודי אלן הוא כזה גאון קצת, אבל משום מה אף פעם לא סבלתי אותו, לא יודע למה)
וודי אלן יש לו פרצוף דורש אחת לפנים
זה למה
מומי עם גורג עובדיה אול דה ווי
מאותה סיבה שלא סבלת את ג'ף ואן גנדי, הם תאומים שהופרדו בלידתם..
אהבתי את הטור יאאבורג'יני מסטול, אבל מי לעזאזל מודד סרטים לפי זכיות באוסקר ?.
וודי אלן הוא המקבילה הקולנועית של ברייאנט. הבן אדם 6 מ 27 מהשדה של עשיית סרטים טובים. הרבה מהפאנצ'ים שלו לא עומדים במבחן הזמן שלא כמו הציטוטים משנות ה30 של המאה הקודמת של האחים מארקס (הספלאש בראדרס של תור הזהב של הוליווד). ב ROAST של הכוכבים אתה יכול לשמוע בדיחות ושורות הרבה יותר שנונות מכל סרט שלו, והפילוסופיה האקזיסטנציאליסטית משעממת ולעוסה.
ובכל זאת כמה סרטים מצוינים שלו :
זליג
ימי הרדיו
שושנת קהיר הסגולה
קח את הכסף וברח, בננות, שחק אותה סם, הרומן שלי עם אנני –
4 סרטים שהשפיעו המון על התפתחות הקומדיה בקולנוע האמריקאי.
הייתי משווה את וודי אלן לד"ר ג'יי
(וודי אלן, כמו הד"ר, ובשונה מקובי, יודע לשתף פעולה)
שהיה צריך דמות אדירה לצדו על מנת לזכות באליפות
(המקבילה היא כמובן דיאן קיטון שהפכה את אלן לבמאי שעידו כותב עליו)
תתקדמו רבותיי.
סאנדאון לאיי דאון (עם שון פן) , חצות בפריז (נתן לוילסון את גלובוס הזהב) ובלו ג'זמין הם יצירות מופת של הקולנוע מה-10 שנים האחרונות שהוא כבר עמוק בתוך גיל 70 שלו.
חנה ואחיותיה, ומנהטן (סרט על עצמו עם ניורל המינגויי שעשתה אוסקר) הם היצירותהיותר טובות שלו.
הטעות שלכם זה שאתם רואים את וודי אלן ורואים קומיקאי ושחקן שיודע לגלם רק דמות אחת. תתרכזו בתסריט והסיפור ותבינו את הגדולה של הקולנוען הכי גדול בכל הזמנים.
הנכדה של המינגווי באמת הייתה מדהימה אבל הסרט גרמופוני.
נסחפת רחוק עם התיאור של הגדולה. הוא לא בטופ 20 שלי.
בכלל הקולנוע הכי טוב היום נמצא במזרח הרחוק ואצל שכינינו הטובים באיראן.
עידו אתה רוצה קולנוען עכשווי מדהים,לך לראות קיושי קורוסאווה (אין קשר לאקירה)
יש אותה בערום חלקי-מלא בסרט ????
לטעמי, וודי אלן כבר 30 שנה מנסה לשחזר ללא הצלחה (למעט 'חנה ואחיותיה') את 'הרומן שלי עם אנני'.
אז זה נכון שהוא עדיין יודע לכתוב נהדר תפקידים נשיים, אבל כבר הרבה שנים שהוא לא פורץ הדרך הגאון שהיה בתחילת הקריירה שלו.
מה עם האחיות של חנה ? זורמות או שמעדיפות לעשות קידוש עם ההורים ?
ובכל הקשור להגדרתו כגדול הקולנוענים –
את הראשים בהר ראשמור (האישי שלי) של גדולי הקולנוע האמריקאי,מאכלסים כיום ג'ון פורד, אלפרד היצ'קוק, סטנלי קובריק ופרנסיס פורד קופולה.
ממתינים על הקווים להחלטת קונגרס שתאפשר הוספת ראשים נוספים –
אורסון וולס, צארלי צ'פלין ומאטין סקורסיזה.
מומנים לטקס גזירת הסרט של הראשמור החדש (היו קרובים, אבל לא מספיק קרובים):
קלינט איסטווד, רומן פולנסקי, דייויד לינץ', וודי אלן, רוברט אלטמן, שפילברג, סידני לומט, מילוש פורמן.
שחקנים פעילים עם סיכוי למצוא עצמם על ההר:
טרנטינו, כריסטופר נולן, רידלי סקוט.
איפה בילי וויילדר, סרג'יו ליאונה והווארד הוקס נכנסים לרשימה?
דרך אגב, כדאי לשים לב לשחקן הצעיר, אדגר רייט. יש סיכוי שבעוד כמה שנים הוא ירעיד את הר ראשמור.
בכוונה כתבתי גדולי הקולנוע האמריקאי – לכן סרג'יו ליאונה, פליני ואקירה קורוסאווה לא ברשימה.
לגבי וויידר אתה צודק, והא בהחלט שייך לרשימת הממתינים לקונגרס.
יש בעיה שנובעת מהחוזה (לא יודע אם עדיין קיים) שחייב אותו להוציא סרט בשנה ובקצב כזה, אין מה לעשות, יש נפילות.
עוד בעיה – לפעמים גם כשהוא לא משחק הוא שם שחקן שמשחק אותו.
יש עוד איזה עניין אישי לגבי אופן בחירת בת הזוג שלו, אבל זו כבר קטנוניות.
בכל מקרה, גאון.
הדבר הנחמד ב"יסמין הכחולה" זה שדווקא המשחק הטוב ביותר הגיע מכיוון בובי קנבאלה.
יפה, באמת מתאים ללילארד, שהוא חובב ראפ מושבע ידוע (האמת שלאחרונה הוציא תקליט, אז כבר לא רק "חובב"). וזה כבר מזכיר לי שכששאלו את חבריו לקבוצה אם הם יכולים לתאר את סגנון המשחק של לילארד, הם ענו – מלגו ומלבר – כמו שהוא עושה ראפ מחוץ למגרש, כך הוא זורק ומוסר בתחומי המגרש.
תודה רבה על הניתוח המקורי! (טוב במקרה שלך זה כבר לא חדש)
בהחלט לא מפתיע המצב הנוכחי של פורטלנד. זה מועדון עם גאווה, וגם בתקופות קשות הקבוצות שלהם אף פעם לא יהיו נמושות מוחלטות.
לילארד גדול, מקווה שתוך שנה-שנתיים הם אכן ישפרו את הסגל ויחזרו להיות רלוונטיים.
פורטלנד הייתה הפתעת העונה שלי אם לא דאלאס.
לילארד בדרכו להיות סופרסטאר אמיתי – זוכרים שוויטרס ורובינסון נבחרו לפניו?
השאלה אם לא עדיף לטריילבלייזרס ליסוע בטנק העונה בשביל עוד בחירה אחת גבוהה ועונה הבאה עם ים כסף פנוי להחתים כל דבר טוב שאפשר.
אגב לילארד לא בקצב של השיא של קארי
קרי קלע 286
לילארד בינתיים עם 67 ב23 משחקים שזה קצב של 237 והוא עם האחוז הכי נמוך מהחמישייה המובילה (קרי ג'ורג' תומפסון לאורי ולילארד)
לא כזה קשור לפה אבל הסתכלתי על השלשות אז אני חייב לשתף.
קרי קלע 50 (!) שלשות יותר מג'ורג' שנמצא במקום השני (יש דבוקה במקומות 2-5 כשג'ורג' שבמקום השני קלע 69 ולילארד החמישי 67 )
ובשביל למצוא מישהו שקולע באחוז יותר גבוה מסטף צריך לרדת עד לנארד שסטף זרק יותר מפי 3 (!) פעמים ממנו (82 לעומת 257 של קרי) חוץ מלנארד רק טוני סנל עם אחוזים טובים מקרי מה3 והוא זרק "רק" 55 פעמים
זה עדיין יפה מאוד ומראה על מגמה של זריקת שלשות בליגה
מומי מבחינת קולנוע –
צ׳רלי וחצי
חגיגה בסנוקר
רמבו 2
נורית / שרית / אריאנה של ג׳ורג׳ עובדיה
טרילוגיית 3 הצבעים של קיזשלוף קישלובסקי
עידו יש לך פרספקטיבה אוסטרלית ולכן אתה רואה דברים שמכאן לא רואים.
לגבי זה שוודי אלן איבד את הגאונות, נו מה רציתם, הוא כבר בן 80 ?!
ותסלחו לי גיא והבן השחור, אבל אני הייתי המום ומאושר כשצפיתי בסרט האגדי ופורץ הדרך מורטל קומבאט
קלינט איסטווד (85) מבוגר ב-5 שנים מוודי אלן.
בגיל 74 זכה באוסקרים (מוצדקים) כבמאי ומפיק הסרט 'מיליון דולר בייבי' (עליו גם היה מעומד לאוסקר כשחקן)
בגיל 62 זכה באוסקרים (מוצדקים) כבמאי ומפיק הסרט 'בלתי נסלח'
(עליו גם היה מעומד לאוסקר כשחקן)
ב-45 שנה מאז סרטו הראשון כבמאי, איסטווד היה הבמאי (וברוב המקרים גם המפיק) של 38 סרטים.
זה לא הגיל – זה התרגיל!
שנה שעברה הוא קיבל מועמדות או פסלון על התסריט של ג'סמין.
אבל הא לא ממש טרח מעולם להגיע לאי אלו מהטקסים האלו.
אלן הוא סוג של פקיד.
עובד 9-5. מעדיף צוות שיכול לרוץ בעצמו. הלוקיישן תמיד קרוב לבית (מלבד השנים האחרונות שפתאום הוא בברצלונה פריז וטוסקני או רחמנה לצלן סן פרנסיסקו..).
נהדר
וודי אלן הוא אחד האהובים גם עלי
האווירה בסרטים שלו היא משהו שקשה להסביר. מין קסם שמרחף מעל
מעולה עדו, שכחת את אלמודובר חיים של מומי קולנוען מס' 1.
גיא – אף אחד מהבמאים האלו לא הוציא טונה של שחקנים זוכי אוסקר או ראנראפס כמו וודי. וזה מה אני מדבר פה. מי זאת לעזאזל ג'נה הוסקינס הזאת? לא שמעתי עליה בחיים.
(הגיע לאוסקר בתור ג'ינגר האחות של ג'סמין שנה שעברה. משחק ענק. בדמות שרוצה להיות כמו אחותה , חייה חיים פשוטים, ומגלה את מרכז חייה תוך כדי הסרט. דמות משנית)
בניגוד לכל הרשימה המאד מכובדת שלך. הייתי משאיר רק את צ'פלין ואיסטווד שגם כותבים את הסרטים שלהם . כל השאר חזקים בכתיבה תמה אבל לא כתיבה יוצרת.
את איסטווד הייתי מוריד כי אני לא רואה אלימות בזמני החופשי בתור בידור.
הייתי מוסיף את אלמודובר באמת, ורוברטו בניני (נכנס בשביל סרט אחד בלבד) והנה הרביעייה שלי.