הטור היומי של הדוק: MVP? למה לא פול ג'ורג'?

הויכוח בין בינוני ההבנה ובינוני ההבנה/פלוס באתר הוא על מי יותר טוב: סטפן קרי או ראסל ווסטברוק. או למי מגיע יותר ה-MVP, לסטפ או להארדן? וישנם – כמוני – שדיברו על הגבה כמועמד רציני השנה. האשך המקורי נילחם על זכותו של לברון.

רגע. למה לא פול ג'ורג'?

אתם יודעים מה הוא אמר אחרי הערב בו קלע 36? אעתיק ואדביק:

“I want to be the MVP this year.”

אבל מה? זה היה לפני שנתיים.

אז באה הפציעה המכוערת לרגלו, והדיבורים פסקו.

אם כן, בא לי להזכיר לכם שקיים שחקן בפייסרס הקולע 26.7 נק' למשחק ב-46% (45% מה-3!) עם 8.4 ריב' למשחק+, שחקן שהפך את קבוצתו שחשבו שהיא מפוררת אחרי שרוי היברט עזב, לקבוצה השנייה בחוזקה במזרח עם רקורד של 5-10, ועוד ידה נטוייה (גיא!).
עד עתה, ב-14 או 15 משחקים הראשונים – אגיד זאת בשפה אחרת כי באנגלית זה נשמע על הכיפאק – HE SHATTERED ALL EXPECTATIONS. אולי אפילו יותר מזה אבל אין שפה שלישית שאני יכול להשתמש בה לומר את מה שבאמת ברצוני לומר עליו, ואת התמונה של פציעתו שגרמה לכמה רכי-לב כאן להקיא לא אכניס שוב.

אעתיק ואדביק עוד משפט שאמר מאמנו פרנק ווגל, שאני מתחיל לחוש בעצמותי שהוא אחד מהמאמנים הטובים ביותר בליגה:

"GEORGE IS THE BEST TWO WAY PLAYER IN THE GAME".

נניח שיש כאן מעט BIAS, אבל פרנק לא היה מצהיר הצהרה כזאת את לא היו לו BONES להוכחה.

ווגל אמר לוושינגטון פוסט אחרי המשחק נגד הווריורס:
.
“It’s tough to quantify in words,” Vogel said. “I mean, he just does so much. He’s capable of going for 40, carrying the offensive load and being the best defensive player on either team. He’s a special player and the best two-way player in the game. We’re a different team with him out there>.”

*

וכל זאת, קומראדים, תוך כדי למידה של תפקיד חדש – פאור-פורוורד.

*
עד העונה ג'ורג' שיחק סמול פורוורד והתרגל לשמור על שחקנים ששמם קווין דוראנט, לברון ג'יימס, או כרמלו אנטוני. העונה – ללא היברט – הפייסרס אף הם משחקים סמול בול עם ג'ורג' היל, מונטה אליס, וסיג'יי מיילס, וזה עם ההחלטה לשחק עם ג'ורג' כ-"4". ג'ורג' תחילה לא אהב את הנסיון וטען שהוא "מרגיש כ-3 ולא כ-4". הוא אומר:

*
“Um, you know it’s, uh, I was open for—to try it out,” George said. “It’s definitely a change. It’s something new. We’ll see how it goes. As the season goes, it might be better for me to just be at my regular position. But I told them I was open to the situation, and (we’ll) see where it goes.”

נשיא הפייסרס לארי בירד מאמין שהמעבר של ג'ורג' מסמול לפאור יעזור גם לו בסופו של דבר:

*
“Coming off this injury that he’s coming off of, I think it’d be a good year to try it because he can guard some threes, but he won’t have to do it all the time,” Bird said. “It gives him a year to get stronger and healthier. I think it’ll be a big plus for him and our team.”

*

*
פול ג'ורג' סיכם את הרגשתו לוושינגטון טיימס:

*
“I feel like I’m better,” “I think a year away from the game, you learn—you grow—regardless if I was on the court or not. You just get a chance to really observe and be a student of the game at that point when you’re sitting out. So I think that was the little bit that I needed, the push that I needed. I worked hard that summer, going into the season. Granted I got hurt, but I feel like that year away was what I needed to just learn.”

*
ג'ורג' הוא לא הדוגמא היחידה של שחקנים ששינו את תפקידם והצליחו. וינס קרטר, ג'יי ג'יי רדיק, קווין גארנט, גלן רובינסון, ג'אש סמית', ג'ורג' היל עצמו, ננה, ורבים אחרים.

*
ההתחלה קשה וההרגשה "משונה". אבל במקרים רבים שינוי התפקיד היה הדבר החשוב ביותר, והטוב ביותר שקרה לשחקן. אולי זה מה שקורה לג'ורג', כי אם הוא הסתדר בעבר עם סמול פורוורד ומהירותם, ויש לו את הגוף להתמודד עם הפאור-פורוורדים של העולם, הרי זו קומבינציה מנצחת שאין טובה ממנה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. "וַיֹּצִאֲךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ מִשָּׁם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה"
    "אֲשֶׁר הֶעֱלָה אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּכֹחַ גָּדוֹל וּבִזְרוֹעַ נְטוּיָה"

    כוח גדול = יד חזקה = זרוע נטויה.

    "בִּלְתִּי כָרַע תַּחַת אַסִּיר וְתַחַת הֲרוּגִים יִפֹּלוּ בְּכָל זֹאת לֹא שָׁב אַפּוֹ וְעוֹד יָדוֹ נְטוּיָה."
    במקרה הנ"ל "ועוד ידו נטויה" = לא סיים את המלאכה.

    בתלמוד הביטוי "עוד ידו נטויה" מקבל גם משמעות חויבית:
    "ואנכי הסתר אסתיר פני ביום ההוא רב יוסף אמר ידו נטוי' עלינו (פרש"י להגן עלינו)."

    אבל איך "עוד ידו נטויה" הפך גם לעשיר שממשיך לתת?
    בגלל ש-"יד" מייצגת גם כוח כלכלי:
    "וְכִי יָמוּךְ אָחִיךָ וּמָטָה יָדוֹ עִמָּךְ וְהֶחֱזַקְתָּ בּוֹ גֵּר וְתוֹשָׁב וָחַי עִמָּךְ."

  2. שחקן שכל פעם שאני רואה אותו אני שואל את עצמי איך מביאים אותו לקבוצה רלוונטית? (או סתם לסאנס כי מי לא רוצה שחקנים כאלה בקבוצה שלו)

    בעצם זה גם עונה על השאלה בכותרת. או במילה אחת: פייסרס. (כן אפילו שהם כרגע בקצב של 55 נצחונות, זה יהיה מאוד מפתיע אם ישמרו על קצב זה)

  3. פוסט מעולה
    הבחור הצהיר הצהרות לפני תחילת העונה וכשזו התחילה הוא קירטע וכל אבירי המקלדת ירדו עליו. אני שמח בשבילו (ובשבילנו) שהוא מתחיל לפרוע את השטרות שהיו על השולחן.
    יש מצב שהוא לוקח MVP.

    שתי הערות לסדר:
    1. חשוב להזכיר את מג'יק (חיים של מומי) ששינה מפוינט גארד לסנטר והיווה דוגמא ומופת לכולנו.
    2. גיא, אתה פשוט תותח. אין לי מילים.

  4. פוסט מצויין!
    פול ג׳ורג׳ נותן עונה אדירה שאם לא קרי/ גריפין/ווסטברוק הייתה שווה
    mvp.
    הוא סוחב את הקבוצה על גבו נגד כל הסיכויים… קולע מהשלוש כמו מטורף ומפתיע את כולם בכך שהוא מסתדר בעמדת הפאוור פוורוד.

  5. פוסט מצוין. אני חושב שאינדיאנה בהחלט יכולה לשמור על המקום ה2 במזרח עד סוף העונה. קשה לי לראות אותם גוברים על קליבלנד בסדרה של הטוב מ7, אבל הם בהחלט שווים גמר מזרח. אין ספק שפול ג׳ורג׳ הוא האיש שבזכותו הם שווים גמר אזורי. עכשיו כשחושבים על זה, הארדן שנה שעברה היה שווה עם קבוצתו(שהייתה טובה יותר מאינדיאנה) גמר אזורי והיה מועמד רציני מאוד לmvp, אז אם ג׳ורג׳ שווה עם קבוצותו(בלעדיו הם לא קבוצה) גמר אזורי, הוא בהחלט מועמד ראוי לתואר

      1. אפשר להחליף בין גריפין וג'ורג' הם בערך באותה רמה העונה לדעתי.
        בקשר לדוראנט – ווסטברוק
        לא בטוח בכלל שווסטברוק שחקן כדורסל טוב יותר
        ודוראנט בטוח חשוב יותר לקבוצה
        ב11 משחקים שדוראנט שיחק המאזן של OKC הוא 8-3 וב6 המשחקים בלעדיו 3-3
        זה רק העונה בלי לדבר על עונה שעברה שבלי דוראנט הם אפילו לא היו בפלייאוף

        1. אין ויכוח שדוראנט מבחינת יכולות כדורסל טוב יותר מווסטברוק. אבל ראיתי הרבה משחקים של אוקלנומה השנה וגם כשדוראנט בריא ווסטברוק הוא בעל הבית. זה עניין של אופי

  6. קצת עפתם על פול…שחקן טוב אבל עוד לא עשה כלום בקריירה.
    בכלל כל הדיבורים בנובמבר על MVP קצת מוגזמים…כבר מכתירים כתרים לשחקנים ולהזכירכם יש מלך אחד וזה לברון והוא מוביל קבוצה פצועה וחסרת חוכמת משחק בעליל למאזן השני בטיבו….תנו כבוד

  7. שחקן ענק. האם יגיע לו ה MVP ? את זה נדע בסביבות פגרת האולסטאר. הוא בהחלט שחקן מיוחד ומאוזן, מעין קוואי לנארד על סטרואידים (או שפשוט קוואי יותר רגוע כי יש לו קבוצה יותר שלמה).

כתיבת תגובה

סגירת תפריט