הטור היומי של הדוק: מישהו חייב להציל את קובי מקובי

ביום שלישי בערב קובי קלע 1 מ-14.

האם לדעת מישהו הוא הרגיש מבויש? מוכלם? אולי מבוזה?

אולי שחקן אחר במקומו היה מרגיש מושפל, מושתן, ומגוחך, אבל לא קובי.

כי בדיוק התכונות שעשו ממנו שחקן כזה גדול ועילאי הן התכונות שלא יגרמו לו להרגיש נכלם ונלעג.

כי קובי –  BEING קובי – מרגיש רק הרגשה אחת: כעס, ורצון נקמה. הוא מרגיש שישנה לו ונדטה נגד כולם – הקבוצות שכאילו הקטינו אותו, העתונאים שכתבו שהוא גמר, והשחקנים שחגגו עליו. הכל שמור בתאי מוחו והוא מחכה למשחק הבא לפרוע את החוב, ולהחזיר לעצמו שילומים.

ישנה רק בעייה אחת קטנה: הוא מרגיש במוחו שהוא יכול וחייב לנקום, אבל הוא לא יכול כי מוחו יכול לחשוב מה שבא לו, אבל לגופו ישנן תכניות אחרות.

מה, אני שאני בן 78 לא מרגיש בדיוק – אבל ב-ד-י-ו-ק – כמו שהרגשתי שהייתי בן 48? כשאני מגיע למכון כודשר אני רוצה לעשות מה שעשיתי אז, אבל מהירות בהליכון שפעם הייתי מסתדר איתה 30 דקות, עתה אני מחזיק מעמד 5 דקות. כדי להחזיק מעמד 30 דקות אני מקטין את הקצב בחצי.

קובי מאמין נבאמת ובתמים שמאומה לא השתנה: הוא יכול עדיין לדנקק ולעשות דברים יפים מאד באימון. אבל במשחק הוא נראה לאחרים מסכן ממש.

מה שהגביר את האמת העצובה היתה העובדה שמי שצימצמה את קובי ל-7% קליעה היתה גולדן סטייט במשחק שעשה עבורה הסטוריה.

שני קצוות: מצד אחד הטוב והיפה ביותר בכדורסל ובצד השני העצוב ביותר.

מסקנתי: קובי לא יפסיק לרצות לשחק; קובי לא יפסיק לדרוש את 35-40 דקותיו; ביירון סטוט ימשיך לתת לו אור ירוק "לזרוק זריקות מחורבנות" כפי שעשה שלשום. אז מה צריך לקרות?

מישהו – לא יודע מי, ג'יני באס, קופצ'אק, מ-י-ש-ה-ו – צריך להציל את קובי מ…קובי. להציל את קובי מעצמו כי הוא רק יהפוך את עצמו למחדל מביש  ומבוזה עוד יותר, כשהוא חופר לעצמו את הבור, ואולי אפילו מכסה אותו אחרי שניכנס.

איך להציל את קובי מעצמו?

לתת לסקוט ביירון הוראה שקובי לא משחק יותר מ-15 דקות למשחק.

ה-35-40 דקות שלו הורסות לא רק אותו אלא מפריעות לצעירי הקבוצה להתפתח. אז להכריח את ביירון לצמצם את דקותיו של קובי אם ירצה בכך או לא, ואם קובי יבוא בטענות לסקוט, התשובה תהיה "קבלתי הוראה מרופא הקבוצה" או משהו כזה.

הברירה היחידה של קובי תהיה לעזוב את הקבוצה – דבר שלא יעשה כי 25 מיליון זה 25 מיליון, ובחוזה כתוב שהוא חייב לשחק אלא אם כן הוא פצוע. הוא גם לא ירצה לקלקל את המורשת שלו כשחקן לייקרס. פשוט יסבירו לו שהדבר נעשה לטובתו, ושיסיים את העונה כשחקן של כמה דקות, אבל יותר חשוב כעוזר לצעירים להתפתח כשהוא מלמד אותם את כל מה שהוא יודע.

קובי אינו טיפש. הוא יודע שלכל DEMIGOD  – "כאילו אל"; "חצי אל" –  מגיע סוף. כל סמיגוד, אפילו מייקל ג'ורדן, פוגש MORTALITY בסופו של דבר, והסוף של קובי הגיע.

חייבים להסביר לו שה-MORTALITY שלו יזכה לסוף הרבה יותר חיובי ומאושר אם הוא יצליח לקבל את המציאות שימיו כשחקן-על ניגמרו, ועתה הוא שחקן מבוגר מהשורה שגופו עייף ומלא פגיעות ופציעות, ויעילותו הגדולה ביותר תהיה בלימוד התורה לצעירי הקבוצה.

ואם הוא יסרב להבין או לקבל את עובדת החיים, מישהו בלייקרס חייב לעשות את השרות הזה עבורו, או שקובי עוד יהפוך כאן לבדיחה עצובה.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. נהדר מנחם.
    הסיכוי היחיד של קובי לחמוק מביזוי עצמי הוא אותו טריק שעבד לו בעונות הקודמות – פציעה.
    לך תדע אם העונה ההיא שבה קרע את עצמו עד שהלך האכילס לא הייתה בבחינת משאלת המוות של קובי.

      1. בבקשה. זה מה שקורה כשלא ישנים כמו שצריך (או לפחות כשלא ישנים כמו שצריך ואז לא שותים קפה טוב…),
        כותבים את התגובה שיועדה לפוסט של דובי בפוסט של מנחם.

        1. מה איל זה קרה ?
          כי בדיוק רציתי לשאול אם לטביה היא חלק מאוסטרליה ….?
          למדתי ממנחם שקיימות רק שתי ארצות אמריקה ואסטרליה אז לטביה היא לא אמריקה היא בטוח אוסטליה לא ?

          אוף שוב התבלבלתי בעצם היה לי ממי ללמוד רציתי לכתוב בפוסט של דובי בכלל …אז מה פתאום כתבתי פה?
          בטח הראש הזדקן …

          1. "א שיין קינד, איך בין קראנק בראיינטע"
            (הילד נחמד, אבל לוקה בעודף בטחון עצמי)

            שיט = שייסע
            בראיינט = בראיינטע…

  2. לגמרי.
    לראות אותו בעליבותו דווקא על רקע המשחק השוטף של קרי והלוחמים- כולל איירבולים וזריקות שלא פוגעות בטבעת- בהחלט לא מחזה נעים (אם כי לא נורא, you know..).

  3. צודק לגמרי
    הבעחה שכל מי שנמצא במערכת מעריץ שלו ויש לו חולצות של בריאנט בבית למזכרת.
    מזכיר את התקופה שאיש לא מדבר עליה… דמדומי ג׳ורדן בוושינגטון.
    כמו שאני רואה את זה היחיד שיכול לדבר אתו וגם יש לו את הביצים לעשות את זה הוא גארנט
    אבל זה לא יקרה
    וחבל

  4. אני לא מסכים רק עם נקודה אחת:
    לצערי (ואני לא מאמין שאני כותב את זה כי קובי הוא שחקן שתמיד תיעבתי) קובי כבר גרם למורשת שלו נזק שלא ניתן לתיקון.
    המשחק נגד ג״ס הוא הרי משחק שנכתב בדפי ההיסטוריה באמת, וכנראה שגם לעשרות שנים. אם קובי היה נותן תצוגת תכלית כמו בימיו הטובים, אז הפסד רק היה *עוזר* למורשת שלו. המשחק היה מתואר כהיסטוריה שהושגה למרות הופעה ענקית של אחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה.
    למרבה הבושה, עכשיו הפרט הפיקנטי הנוסף שייזכר מהמשחק הוא שבנוסף לגדולתה של ג״ס, הם גם הביאו לתצוגת אימים של מישהו שפעם היה השחקן הטוב בדורו…
    הדבר היחיד שמפתיע אותי זה שהוא נעצר רק על 14 זריקות…

  5. חפיף
    גם מייקל שם 0 נקודות על הראש של הלייקרס בשנות ה 2000 ששיחקה ושינגטון

    קובי נאמן לייקרס ומקריב את עצמו למען הקבוצה
    הכל בשביל לא לאבד בחירה דראפט מוגנת 3 , זה כל הסיפור
    קובי מסריח את הפארקט השנה ושנה הבאה יחזור טוב מתמיד

    1. או! סוף סוף מישהו מדבר לעניין.
      אני גם חושב שצריך להחתים את קובי על חוזה מקסימום לעוד 15 שנה, כדי שהוא יוכל לפרוש אחרי שעבר גם את מאלון בדירוג הנקודות! נניח 6 נקודות למשחק, כפול חמישים משחקים לעונה, כפול חמש עשרה עונות, זה עוד 4500! וואו! כולנו נזכור את קובי כשחקן הטוב בהיסטוריה, ונאמר אמממממממן.

      כמובן שקובי ירצה להמשיך לעוד 15 שנה, סה"כ עד שיהיה בן 68 (מה לא יוצאים רק אז לפנסיה? אז גם לקובי מותר!), כדי לשבור את השיא של קארים, אבל אני מודיע לכם חגיגית שעד אז אני כבר אחטוף אותו באישון ליל ואמכרנו בכסף מלא לסוחרי סמים מקסיקניים שיבדקו איזה חומר בדיוק הוא הסניף בתור ילד, למה זה טריפ סוף הדרך.

  6. זה בהחלט מבאס גם בתור אוהד אן בי אי וגם בתור אוהד לייקרס בפרט שהוא ככה נראה. הוא הורס לעצמו את כל מה שבנה בזמן שהוא מסוגל לתת 20 דקות טובות בלי שירגישו שהוא מפריע כלל.
    הוא צריך לתת למשחק לזרום ולא לזרום אליו בכוח.
    אני מאוד מקווה שלא יזכרו לקובי את ה3 שנים האחרונות כשיפרוש כי זה 3 שנים של פציעות לעומת קריירה מופלאה לאחד מחמשת השחקנים הטובים בהיסטוריה לדעתי.

    1. לא יודע מה אחרים יזכרו – אני אזכור מכונת כדורסל משומנת, גדול הסקוררים, ווינר ענק, אופי מחורבן, ארוגנטי וחשוב מכול – חמש טבעות. בכדורסל כמו בחיים – זוכרים את הטוב. כשמזכירים את ג'ורדן אף אחד לא אומר "אה, ההוא מוושינגטון". כשמעלים זכרונות מהאקסית היא פתאום ראית פחות מעצבנת, נטולת צלוליטיס ואפילו יפה בתאורה מסוימת.

  7. פוסט מדוייק ונכון.
    בניגוד לחלק מהאנשים פה, אני לא חושב שקובי "מבזה" את המורשת שלו. הוא מבזה את עצמו (העונה) ואת הלייקרס, אבל אף אחד לא ייקח את מה שהוא עשה בשביל הלייקרס בפרט והליגה בכלל. גם אם יסיים את העונה עם 10% מהשדה (אם איך שזה נראה זה גם יקרה סמיילי ציני) זה לא ישנה את זה.
    אבל, הוא חייב להסתכל וללמוד (לדוגמה) מקווין גארנט. הוא לא מנסה לגנוב את ההצגה, משחק בערך 15 דקות למשחק, כשהוא משחק הוא ממש לא מנסה לגנוב את ההצגה, כשהוא לא משחק הוא מעודד מהספסל כמו אחרון האוהדים, ובאמת נראה שיותר אכפת לו מעתיד הקבוצה שלו (מינסוטה כמובן, לא ברוקלין או בוסטון) מאשר ההווה הצולע שלו.

  8. קובי עושה משהו שהוא לא עשה מעולם, הוא אומר לכל עבר שהוא פצוע וכואב לו ובעצם מגביל את עצמו מנטלית, המסר הוא אני לא מסוגל יותר! וחבל כי הוא ווינר ענק שעשה קריירה אדירה , אני מאמין שהוא יסיים את העונה בכבוד ויגיע לממוצים של 20 נק'.

  9. כל מילה בסלע.למרות שכמו שאמרו פה כולם בסוף יזכרו את קובי של עד תחילת העשור הזה. כל השאר יכתב בספר הרועים ווינברגים של זקני ההופס…

      1. + הופעה בגמר, חשוב להוסיף.
        ועונה קודם, כמובן, עדיין סיידקיק מרכזי לאליפות.
        והכל בגיל מבוגר משמעותית מקובי.

        נקודת הקארים, אגב, מאוד מעניינת בנוגע לבחינה בין דורות של כדורסל. הוא מגיע בסוף הסיקסטיז, עדיין מרביץ בתחילת האייטיז עונת mvp, ובסוף הקריירה עוד מספיק לצחצח חרבות עם לא מעט מכוכבי העתיד של הניינטיז. כשאתה שואל את עצמך על ההבדל בין הדור של צ'מברליין והדור של ג'ורדן, אתה בהכרח חייב למקד מבט אל קארים.

  10. שום דבר אצל קובי לא השתנה רק הגיל. הכדורסל שלו כבר "מיושן" והקבוצות עוברות
    לכדורסל יותר אירופאי עם יותר הנעת הכדור מסביב והוא בשלו..

  11. ממש, אבל ממש לא צריך להציל את קובי, משום דבר. הבחור בסך הכל משחק כדורסל (לא ממש קוטף כותנה, כן?), נהנה מהחיים, ועל הדרך עוד מביא 25 מיליון הבייתה. אז להציל אותו? ממה? מזה שכמה כתבי ספורט שהוא גם ככה מ מ ש לא סופר יקטלו אותו? נראה לי תג מחיר די שולי, בטח בשביל קובי.
    ועוד מילה לכל אלו קוראים לקובי להפוך למעודדת סטייל גארנט – שטויות, לא יקרה. זה כמו לצפות מאריה זקן להפוך להיות צמחוני, כי הוא זקן וכבר לא לעניין לריב עם בופאלוס. להבדיל מגארנט שתמיד היה טים פלייר, קובי זה קובי וזה לא בדנא שלו. בגיל 37 לא תהפכו אותו פתאום לג'ון סטוקטון. קובי הוא סקורר ויותר מיזה, הוא אלפא דוג ברמות על. אם בשביל שאקיל בשיאו הוא התקשה לוותר על זריקות, אז אתם רוצים שהוא יעשה את זה עכשיו בשביל ילדודס כמו ראסל ורנדל?
    הצחקתם אותו, והצחקתם אותי.

    1. אתה רציני? הוא מתבזה על המגרש עם אחוזי פח מביכים. לא תורם כלום לקבטצה, שלא לומר תופס מקום של כוכב שיכל להזניק אותה למעלה, וגורם לכולם לשכוח את המורשת שלו.
      אני בספק אם הוא נהנה. תראה את הראיון איתו בו הוא אמר שהוא משחק כמו זבל או משהו כזה.
      ודי עם טיעון הכסף. כשיש לך חמישים/מאה/אה חמישים מיליון עוד עשר לפה או לשם זה לא משנה.

    2. בדיוק בעקבות זאת אני מאחל לקובי עונה סופר משפילה וכואבת, ובסיומה להתעקש לא לפרוש ויהי מה, ואז win win מבחינתנו: או שמסרבים לתת לו חוזה, או שנותנים לו עוד חוזה ואז הוא חוטף עונה עוד יותר סופר כואבת ומשפילה.

    1. רק במקצת. מנינג פשוט לא יכול יותר, אבל כל זמן שהוא ה-QB הוא חייב לזרוק. קובי לא חייב: הוא יכול לזרוק פחות ולמסור יותר

  12. גיא מעולם לא כתבת משהו לא מעניין,
    גם לא טעית ופה אנו חלוקים בדעותנו
    מסכימים על זה שלא מסכימים, סתם משפט שכדאי לאמץ,
    גם הטעות כביכול שכתבת לדובי על הלטבית בעיני
    משעשעת ואף מתוחכמת בטח האשך והבן של סוקטקטון פלו ג'ו מידן
    וכל המגיבים המתוחכמים/ות היו מוצאים משהו יפה בזה.

  13. איך תסבירו את זה שמייקל גם לאחר שעבר את הארבעים היה נותן משחקים גדולים ובכל אופן אף פעם לא היה נראה עלוב, ואילו קובי לא משחק שנתיים, מתעמל כמו מטורף , עוד לא קרוב לארבעים ונראה כמו דל בוסקה ביום גרוע שלו……

כתיבת תגובה

סגירת תפריט