הטוב, הרע והמכוער-25.11/יובל שחם

הטוב

אול-אוראונד פלייר. דריימונד גרין.

כבר שבועיים שאני כותב את טור "הטוב, הרע והמכוער" וכבר שבועיים אני מנסה להתחמק מלכתוב על גולדן סטייט ווריירס.

הרי ברור שהם טובים, וברור שהם מציגים את הכדורסל היפה בליגה, וברור שהשחקן הכי טוב בעולם כרגע מלהטט שם בכל לילה וברור שבעמודת ה'טוב' גולדן סטייט צריכה להיות חברה קבועה.

זה ברור מדי – אז ניסיתי להתחמק מזה.

הפעם כבר אין מנוס מלכתוב את זה – גולדן סטייט היא קבוצה אדירה.

למעשה, גולדן סטייט היא אחת הטובות שאני זוכר אי פעם. אם נשים את הסטטיסטיקה בצד, בלי להכנס למספרים יותר מדי, כל אדם שיצפה ברבע אחד של הווריירס משחקים גם יהנה וגם יבין בקלות שהם הקבוצה הטובה ביותר בליגה הזאת.

המשחק הזורם, הנעת הכדור, היכולת של ההרכבים להשתנות, הגיוון בעמדות, הלהטוטים של סטף, האתלטיות וההגנה של איגי, הורסטיליות של דריימונד גרין – הכל שם יפה והכל שם מתקתק.

על סטף כולם כבר כתבו ודיברו מספיק, אבל מבחינתי התופעה המדהימה והמשמעותית ביותר להצלחת הקבוצה הזאת פרט לסטף קארי היא התופעה שנקראת דריימונד גרין.

השחקן הזה, שהוא לא כל כך גבוה ולא כל כך נמוך. לא כל כך חזק, אבל גם לא חלש. לא קולע טוב, אבל יכול לשים את הכדור בטבעת שצריך. השחקן שאין בו כלום – אבל יש בו הכל.

דריימונד גרין עוד מאז הקולג' במישיגן הוא שחקן של "כמעט" לפי כל הפרשנים והוא מוכיח לכולם שהוא שחקן הכמעט הטוב ביותר בעולם.

הורסטיליות שלו מדהימה והוא עושה הכל מהכל  וממש לא בכמעט. הוא עושה את זה בשקט ובצורה מושלמת.

הווריירס בנו קבוצה מאוזנת בצורה מופלאה והם כמו המאזן שלהם-פשוט מושלמים כרגע, ולנו נשאר רק להנות מזה.

 

הרע

משהו לא עובד בקליפרס.

שבוע ההתלבטויות ממשיך גם תחת קטגוריית ה'רע'. התלבטתי איפה לשים את הקליפרס מכיוון שלא ידעתי מה הם היו יותר השבוע – רעים או מכוערים?

בגלל שאני כותב פה על לוס אנג'לס קליפרס, אין סיכוי שהם אי פעם יהיו בקטגוריית המכוער (בכל זאת לוב סיטי), ולכן החלטתי לבחור בקליפרס כקבוצה הרעה של השבוע.

משהו לא טוב עובר על הקבוצה של דוק ריברס, ולא רק על הקבוצה, אלא גם על דוק עצמו.

קודם כל ולפני הכל – שלושת ההפסדים הרצופים. גולדן סטייט, פורטלנד וטורונטו ניצחו את הקליפרס השבוע ואמנם זו ליגה שהפסדים מתקבלים בה בצורה הגיונית – אבל לא בצורה הזאת.

הקליפרס נראו לא מחוברים, לא רוצים ולעיתים גם לא מאומנים והשיא הגיע בהפסד האחרון מול הראפטורס.

80 נקודות, במשחק בו עולה החמישיה הראשונה – ועוד של הקליפרס – במשחק כזה זה ביזיון בעיקר של השחקנים.

נראה שיש איזו מתיחות לא בריאה בקליפרס והוכחה לכך קיבלנו בסיום המשחק כשדווח על עימות קולני בין ג'וש סמית' (כמה לא מפתיע) לבין דוק ריברס. אם העניינים ימשיכו להתלהט בחדר ההלבשה של הקליפרס בצורה הזאת אנחנו יכולים לצפות לשינויים בקרוב מאוד. דוק לא אוהב את החדר הלבשה שלו לא בריא.

דוק ריברס ידוע כמאמן של שחקנים והגיע הזמן שהוא יתחיל לדבר להם לנפש ולהרים אותם למעלה(הוא הכי טוב בליגה בתחום הזה) – אחרת הקליפרס יישארו מאחור במערב שגם ככה קשה.

 

המכוער

פיטורים לא מוצדקים. קווין מקהייל.

הנהלת יוסטון רוקטס עשתה מעשה מכוער.

אתם בניתם את הקבוצה, אתם החלטתם שהארדן יכול להוביל לבד בליגה שפחות משני אולסטארים בקבוצה אין לך אפילו מה לחשוב על תארים, אתם החלטתם לא להביא גיבוי הולם לדווייט הווארד שיושב כל עונה חצי מהזמן בחוץ בגלל פציעות, אתם החלטתם להביא את טיי לאוסון לתוך כל המיקס הזה – אז מה זה אשמתו של קווין מקהייל?

אני חושב שמקהייל מאמן מצוין וראינו את הנפלאות שהוא עשה עם ג'יימס הארדן (שאני אישית לא מי יודע מה מחזיק ממנו בתור פרנצ'ייז פלייר) ועם הקבוצה הזו בשנים האחרונות.

הסיבה לפתיחת העונה הגרועה של יוסטון היא בעיקר יכולת ירודה של השחקנים המובילים שלה ובניית קבוצה רעה מאוד של ההנהלה בקיץ האחרון בעיקר מבחינת חיזוק העמדות החלשות של יוסטון.

אני שונא כשהיד כל כך קלה על ההדק כשזה נוגע למאמנים ובמקרה הזה הדבר מרתיח אפילו יותר מכיוון שמקהייל הוא באמת אחד ממוחות הכדורסל הטובים שיש בליגה.

זה דומה למקרה של הקליפרס, רק שכאן המצב קשה אך יותר מכיוון שהסגל פחות מוכשר, אם הנהלת הרוקטס לא תתעורר ותחזק את הקבוצה בזמן הקרוב ותעשה שינויים מהותיים בסגל – המערב יברח להם.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. למר מנחם היקר

    יובל עד שהגעתי לקטע של מקהייל חשבתי שיש לך מושג על מה אתה מדבר, מקהייל היה שחקן ענק אבל גם בתפקיד הgm וגם בתפקיד המאמן הוא אחד הגרועים ביותר, ליוסטון לא היו תרגילים כל המשחק היו כאוטי ומבולגן והסתמכו יותר מדי על הארדן והבידודים שלו,לקבוצה לא היה שיטה.שנה שעברה הארדן סחב אותם לבדו על הגב עד גמר המערב.

  2. מעולה תודה

    הקהל ו/או התקשורת המקומית של הקליפרס יכולים בקלות להכנס לקטגוריית המכוער אבל הנהלת יוסטון גם היא בהחלט במקום.

  3. מקהייל היה חייב לעוף, מתישהו. זה אולי היה קצת מכוער שעברו 11 משחקים בלבד וכבר הוא פוטר, מבלי לתת לקבוצה להתאפס. אבל אני בהחלט חושב שהפיטורים שלו מוצדקים.
    חומר השחקנים לא השתנה בהרבה משנה שעברה. לוסון לא מתפקד? תעלה אותו כשחקן שישי מהספסל (בינתיים ביקרסטאף מנסה את זה – זה עדיין לא עובד, אבל לדעתי זה יוכיח את עצמו).
    לדעתי האישית הוא לא עבד מספיק על לגבש את הסגל לפני העונה, ובנוסף, כרגיל, תוך כדי המשחקים הוא לא היה מסוגל לשרטט מהלכים ולשתף נכון את הרוטציה על-מנת למנוע הפסדים במהלך המשחק.

    בינתיים הקבוצה תחת ביקרסטאף שיחקו רק 3 משחקים. בוא נחכה עד שיגיעו גם כן ל-11, ואז נהיה חכמים יותר.

  4. גם אני חושב שמאמן אחר יכול להוציא יותר מיוסטון, בלי לגרוע מתרומתו של מקהייל למהלך הבניה.
    כשהמצב חרבנא המאמן משלם לרוב את המחיר. כך היה וך יהיה…. שום דבר מכוער.

  5. אני מאוד לא מסכים לגבי יוסטון.
    הייתה שם עבודה נפלאה, בבניית הסגל, מבחינת שחקנים משניים אין קוטנדרית כל כך עמוקה ועם כך כך הרבה מחליפים טובים בכל העמדות.

    1. נניח שאתה צודק לגבי שחקנים משניים – אבל מה לגבי שחקנים ראשיים?
      הארדן מוביל לבד זה מספיק? הווארד פציע שהמחליף שלו בחצי מהמשחקים זה קאפלה – זה מספיק?
      הרכזים שלך זה פטריק בברלי שמוגבל מאוד בהתקפה וטיי לאוסון שמוגבל מאוד במוח – זה מספיק?
      הייתה שם בנייה מקולקלת. וזה לא אשמתו של מקהייל. הוא הוציא מהם את המקסימום. מהארדן בכלל…

  6. אכן קליפרס יכלו ללכת השבוע על שתי הקטגוריות. בלי בעיה.
    ואין שום דבר מכוער בפיטורין של מקהייל. אולי זה לא הדבר הכי נפלא, אבל הוא לא הראה שהוא מביא את הקבוצה הלאה מהמקום הנפלא שהיא הצליחה להגיע אליו בשנה שעברה. אז צריך לשנות את העמדה האת. כמעא הייתי אומר שאין ברירה.

  7. קווין מקהייל פוטר מיוסטון כמאמן עם מאזן הניצחונות הטוב ביותר בהיסטוריה של הפרנצייז. בליגה שסופרים בה בעיקר את הדברים האלו – לא היה מגיע לו לעוף ( עם כל הביקורת המוצדקת ).

    הקליפרס כרגע מתפקדים על תקן יותם הלפרין -הבטחה נצחית שמתחילה להקריח

  8. יוסטון שיחקה כדורסל מכוער שהתבסס הרבה יתר מדי על הארדן.
    אבל היא הוציאה שנה שעברה את המקסימום מכל השחקנים שלה.
    שכוללים שחקן אולסטאר אבל מאד רחוק מהחמישייה הראשונה והרבה שחקנים תומכים ברמה של נחמד מאד.
    מקהייל שילם השנה על ההצלחה שלו שנה שעברה.
    הימור הארשן לא יחזור לאיים על הפסגה,הקבוצה תתפרק

  9. מקהייל מאמן מצוין .הוא חייב להגיע למכבי .
    איתו מכבי תמצא סוווף סוף את המיקום הראוי לה בליגה השניה שלישית בארץ …
    מצידי שימשיכו גם באדריאטית …וביורו ליג לא משנה רק לא כאן …
    ואם כבר שיחתימו גם את בראיינט …מקהייל + בראיינט שילוב מנצח …
    לליגה השלישית ליגה א קוראים לה ?

  10. ג'וש סמית'… כמה פוטנציאל, כמה כישרון, וכמה כלום.

    מאוד אהבתי אותו בשנים הראשונות שלו בליגה. היה חוסם אדיר.

  11. טור מעניין ומסכים עם הכל.
    לגבי יוסטון- מסכים שזה המעשה המכוער של השנה. חסר טקט ופוגע בכבוד של מאמן שנתן הרבה לקבוצה, עם כל המגרעות שלו.
    ליוסטון יש השנה את הסגל הכי עמוק ומאוזן שיכלו לבנות, מקהייל לא היה המאמן הראוי לקחת את הקבוצה עוד צעד אבל עדיין הדרך שעשו זאתנראית רע (הטעות היתה הארכת החוזה הקפריזית של הבעלים שנה שעברה)

  12. הייתי עסוק עם בעיות האימייל, ונסיעה לשרלוט לנכדים ו נינים, ורק עתה יצא לי להתיישב ולנוח מעט, ולקרוא את הפוסט שלך. כמו כמה אחרים, אני לא מסכים שהפיטורין של מקהייל היה 'מעשה מכוער'.
    אלה החיים: כשארגון, מפעל, צבא, או קבוצה לא מתפקדים למרות שהפוטנציאל נראה בברור – מפטרים את העומד בראש. כמעט תמיד זה המאמן. לעתים רחוקות ביותר המנכ"ל. מישהו צריל לשלם את המחיר, ולנסות דרך חדשה, באם הוא מאמן טוב או לא.

כתיבת תגובה